HTML

IDDQD

Félkomoly játékblog azoknak, akik tudják, mi az IDDQD, és azoknak, akik nem. Kazuárokat is szívesen látunk.

Itt támogathatsz minket

PayPal:

Patreon:

 patreon_fejlec_kicis.png

Utolsó kommentek

Civilization C64-re

2016.02.19. 21:35 Stöki

Igen, jól olvastátok, az 1991-es pc-s klaszikus, Sid Meier Civilizationje C64-re, a nyolcvanas évek egyik legnépszerűbb játékplatformjára. De hogyan lehet egy VGA grafikás csodát egy 8-bites gépbe szuszakolni?

A játékipar hivatalos válasza az volt, hogy nem lehet, hiszen a Civilizationnek nem volt C64-átirata (igaz, 1991-ben már kezdett leáldozni a platformnak). Ugye egy nagyon összetett stratégiai játékról van szó, C64-en még a pixelek száma sem elég, hogy rendesen elférjen a kezelőfelület, és akkor még ott vannak a memóriakorlátok. Ez a válasz viszont nem elégítette ki a Lemon64 rajongói oldal egy felhasználóját, Dr Khumalót, és megalkotta ezt itt lent:

Én ülve maradtam a videó megnézése után. Elképesztő az egész, ahogy emberünk próbálja a C64 korlátai közé benyomni a játék szinte minden elemét, itt kényszerűségből lebutítva, ott bazi nagy interfészt hegesztve, és mégis végig felismerhető, hogy a Civilitationt látjuk. Persze ez nem kész játék, DrKhumalo csak egy koncepciót állított össze arról, hogy ő miként képzelné a C64-es Civet. Nem tervezi, hogy Sid Meier klasszikusát fullra leprogramozza (jó hogy), de azért csiszolgatja ezt még, lesz benne AI, és a végcél egy olyan demo, amiben ugyan nem működik a diplomácia meg még pár dolog, de már a játékosok is próbálgathatják. Aztán meg ki tudja... A projekt alatti diskurzust itt lehet követni a Lemon 64-en.

30 komment

Címkék: c64 civilization fanatizmus sid meier demake

A bejegyzés trackback címe:

https://iddqd.blog.hu/api/trackback/id/tr808405184

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ez nem játék · http://eznemjatek.blog.hu 2016.02.20. 08:55:11

Sztem jó ökölszabály lenne nem AAA játéktervezéshez, hogy ha egy koncept c64-en működik, akkor az jó lesz. :)

DocBulywood 2016.02.20. 20:18:48

Azért az feltűnt, h a kezdésnél a Föld légkörében animálgatnak a felhők?

Le a kalappal a csóka előtt. Ha kiadja, megveszem. Ennyi a minimum!

És azért egy kicsit játszanék is vele, természetesen eredeti vason.

auth.gabor · http://wiki.javaforum.hu/display/~auth.gabor 2016.02.21. 00:15:36

Hát... én Android-ra próbálom MMO elvek mentén, az se annyira könnyű... :)

Lásd: portal.gacivs.info/

Brabax 2016.02.21. 01:19:26

Sőt, ez nem is a '91-es Civ1, hanem a '96-os Civ2!!! A Civ 1 még csak 2 dimenziós volt, csak a Civ2-ben lett a kép "térbeli"...

Civ1 : en.wikipedia.org/wiki/Civilization_%28video_game%29

Civ2 : en.wikipedia.org/wiki/Civilization_II

A c64-es civ1-re volt már egy -befuccsolt- kisérlet 1997-ben:
www.gamesthatwerent.com/gtw64/civilization/

enpera · http://c64blog.wordpress.com 2016.02.21. 09:27:27

Az első mondatba belekötnék, nem kell hozzá pc, vagy vga.
Nálam amiga 1200-n is gyönyörűen fut az eredeti.

enpera · http://c64blog.wordpress.com 2016.02.21. 09:31:46

Amúgy tényleg ígéretes, remélem túljut a demofázison, én fizetnék is érte.
Bár az izometrikus nézetet nem értem...

enpera · http://c64blog.wordpress.com 2016.02.21. 10:04:58

Volt egy civ klón még amivel napokig nyomattam, egyfolytában bekapcsolt c64-gyel:
Empire

marxengelszleninsz 2016.02.21. 10:35:38

Ez semmi. Majd ha átírja Primo-ra akkor beszélhetünk. Amúgy mi az a C64? ;)

firg_firg 2016.02.21. 11:24:13

Szent hülyékre is szükség van.

snorbi 2016.02.21. 12:28:55

Kilógok a sorból, de nekem nem tetszik. Valszeg sosem lesz belőle teljesen működő dolog.
De persze a programozói/technikai teljesítmény - és persze lelkesedés :) - előtt le a kalappal!

Keresztény szellemiségű luxuskurva 2016.02.21. 17:38:16

Az eredeti Civ már akkor sem túl látványos, csak bonyolult hagyományos stratégia volt, szóval sztem simán meg lehetett volna csinálni 64-re pár lemezoldalon.

Papírzsepi · http://lemil.blog.hu 2016.02.21. 17:44:13

Ezt én csak művészeti tevékenységként tudom értékelni. Gyakorlati haszna nincs, semmit nem visz előre, csak simán elpazarolja egy zseniális programozó idejét. Viszont a kockákat lenyűgözi, az emberek kikerekedett szemmel bámulják, mint egy szobrot vagy egy festményt.

Csakhogy egy művészetnél fontos lenne, hogy legyen valami érdemi mondanivalója az alkotásnak, nem csak öncélú magamutogatás.
Az "A C64 és a Civilization jó! Éééértem???"-üzenet meg semmilyen újdonságot nem ad.

Szóval felőlem emberünk implementálhatja C-Plus4-re a Fallout 3-at - el tudom hinni, hogy bizonyos "apró" limitációkkal megoldható lenne-, de akkor sem látom, hogy mi értelme ennek.

rept_ai 2016.02.21. 18:05:13

Elkeserítő, hogy vannak olyanok, akik valamiért nem értik, hogy az alkotás öröme (és annak megosztása) már önmagában megéri. Gyakorlati haszonnak elég az, hogy az alkotó jól érzi magát, és kapcsolatba kerülhet olyanokkal, akik szintén így vannak vele.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2016.02.21. 20:24:15

@rept_ai: Pontosan. Pont annyi értelme van ennek, mint a milliók átal nézett élsportnak. Csak itt nem doppingol senki és hazudja azt, hogy ő nem teszi...

KDNP a selejtek gyűjtőhelye 2016.02.21. 22:24:49

ZX-80-ra pakolja fel. Az a tutiság.

tamareaf 2016.02.22. 00:41:50

@Papírzsepi: Nem akarok belemenni vitába arról, hogy mi a művészet, de a művészetnek nem szükséges a mondanivaló, a klasszikus műalkotások egy jelentős része ilyen értelmezésben "csak öncélú magamutogatás" lenne.

HellsAngel 2016.02.22. 03:15:09

Erdekes, mert az eredeti civilaztionnek folyton memoriaproblemai voltak a jatek vegen, ugyhogy nekem sem az jut rola eszembe, hogy olyan egyszeru volna az osszes adatot bezsufolni 20 kbyte-ba, amit hasznal (ha mondjuk az adat meg a kod 1:1 aranyban van egymashoz). Foleg, ha a replay-re gondolok egy 7 civilizacios jatek vegen, meg a 128 x 80-as terkepre, meg arra a rengeteg szovegre, power graphra, stb. Es akkor meg ugye legyen izometrikus grafikaja csilivili sprite-okkal. (Mikor a civilization 1 maga volt a fapad, en a settlersrol sokaig azt hittem, hogy egy nagy viking harcos gulu szemekkel meg szarvakkal a fejen.)

Ezt a "portolhato-e" kerdest ket iranybol lehet megkozeliteni. Egyreszt nyilvan nincs olyan komplex program, ami ne lehetne lebutitani a c64 lehetosegeire, tehat mondhatjuk, hogy minden atirhato. Masreszt, ha valami 1 megabajt adatbol szolgaltat neked egy bizonyos elmenyt, azt te sosem fogod elerni 20 kbytettal. Valamit le kell amputalni a konverzio erdekeben, tetszik vagy nem, tehat az is egy vedheto allaspont, hogy "nem portolhato".

rosettif · http://istennyila.hu/ 2016.02.22. 03:55:26

@feamatar: Miért, ha más platformra dolgozik a szerző, attól hogyan kerül bele több "mondanivaló"?

rosettif · http://istennyila.hu/ 2016.02.22. 04:00:43

@feamatar: Bocsánat, lehet, hogy csak félrekattintottam, de nem neked írtam, hanem én is (ahogy te is) @Papírzsepi:-nek.

enpera · http://c64blog.wordpress.com 2016.02.22. 08:57:50

@Papírzsepi: mert egy fallout X-nek mi a tök több értelme van mint ennek? Vagy egy sokadik lövöldözős szarság programozásának?

Burwor · http://loot.blog.hu 2016.02.22. 14:06:02

Valami azt súgja, nem erről az Empire-ről beszéltek www.youtube.com/watch?v=EgWcC8twc8c

Bobby Newmark 2016.02.24. 10:23:08

@enpera: Mondjuk az, hogy az új, ez meg demake(tehát sok újdonságot nem tesz hozzá, ellenben elvesz belőle)? Plusz néhány százmillió dollárral többet hoz a konyhára?

Én nem akarnám szembeállítani a kettőt mert teljesen más kategória és indíttatás, de ha már így rákérdeztél, hogy _az értelme_ mi, hát az nagyságrendekkel több.

enpera · http://c64blog.wordpress.com 2016.02.24. 11:20:27

@Bobby Newmark: kitérdekel mennyit hoz egy hobbi a konyhára? Mitől új egy lövöldözős hülyeség sokadik része?

Bobby Newmark 2016.02.24. 11:59:31

@enpera: Kit érdekel, hogy hobbi projekt vagy nem? Azt kérdezted, mitől van több értelme egy új agyatlan kaptafa játéknak. Attól több az értelme, hogy az x embernek ad megélhetést meg a kiadónak profitot. Ez lehet, hogy téged most itt nem érdekel, de EZ AZ ÉRTELME. EZÉRT csinálják, nem hobbiból, meg szerelemből.

Egy új lövöldözős hülyeség meg mindattól új, ami nem újrahasznosított anyag. Sztori; textúrák, modellek és animációk; szinkron; zene; stb. Tudod, mindaz, amivel munka van, az mind új benne, még akkor is, ha kaptafa meg sablonos. Az egy dolog, hogy te már egy kiégett gémer vagy, és téged ez megint nem érdekel mert világmegváltást vársz meg olyan újdonságélményt, mint 8 éves korodban, de ezek épp mind újak egy új játékban.

Egyébként eddig minden egyes Fallout lényegesen különbözött az előzőtől, ha ismernéd őket, tudnád. Nagyjából csak a 2-ben meg a New Vegasban volt újrahasznosított dolog, és pontosan azok a részek a legjobbak a sorozatban. Ja, bocs, nem, a zene az egész sorozatban végig kb ugyanaz.

Arról meg nem tehetek, hogy felteszel egy kérdést, és aztán nem érdekel a válasz, seggfejségen nem tudok segíteni, csak válaszolni a hülye kérdésekre.

enpera · http://c64blog.wordpress.com 2016.02.24. 12:06:31

@Bobby Newmark: hobbi és kész, fogadd el.
személyeskedni a sarkon lehet, anyukádnál

Bobby Newmark 2016.02.24. 13:21:24

@enpera: Megmutatnád, hogy hol nem fogadtam el, aminek ez a felszólítás az apropója?

Pont ezzel kezdtem, hogy szerintem elég bődületes hülyeség a kettőt összehasonlítani, de TE KÉRTED ezt az összehasonlítást.

káposzta 2016.02.25. 09:51:32

Hihetetlen ez a videó :) Ha nem is tudja végül megcsinálni a teljes játékot C64-re, attól még PC-re megcsinálhatná C64-es grafikával és zenével. Én azzal is játszanék szívesen :) Ezerszer inkább, mint a vicserrel meg a fóláuttal.
süti beállítások módosítása