Igen, jól olvastátok, az 1991-es pc-s klaszikus, Sid Meier Civilizationje C64-re, a nyolcvanas évek egyik legnépszerűbb játékplatformjára. De hogyan lehet egy VGA grafikás csodát egy 8-bites gépbe szuszakolni?
A játékipar hivatalos válasza az volt, hogy nem lehet, hiszen a Civilizationnek nem volt C64-átirata (igaz, 1991-ben már kezdett leáldozni a platformnak). Ugye egy nagyon összetett stratégiai játékról van szó, C64-en még a pixelek száma sem elég, hogy rendesen elférjen a kezelőfelület, és akkor még ott vannak a memóriakorlátok. Ez a válasz viszont nem elégítette ki a Lemon64 rajongói oldal egy felhasználóját, Dr Khumalót, és megalkotta ezt itt lent:
Én ülve maradtam a videó megnézése után. Elképesztő az egész, ahogy emberünk próbálja a C64 korlátai közé benyomni a játék szinte minden elemét, itt kényszerűségből lebutítva, ott bazi nagy interfészt hegesztve, és mégis végig felismerhető, hogy a Civilitationt látjuk. Persze ez nem kész játék, DrKhumalo csak egy koncepciót állított össze arról, hogy ő miként képzelné a C64-es Civet. Nem tervezi, hogy Sid Meier klasszikusát fullra leprogramozza (jó hogy), de azért csiszolgatja ezt még, lesz benne AI, és a végcél egy olyan demo, amiben ugyan nem működik a diplomácia meg még pár dolog, de már a játékosok is próbálgathatják. Aztán meg ki tudja... A projekt alatti diskurzust itt lehet követni a Lemon 64-en.
Utolsó kommentek