HTML

IDDQD

Félkomoly játékblog azoknak, akik tudják, mi az IDDQD, és azoknak, akik nem. Kazuárokat is szívesen látunk.

Itt támogathatsz minket

PayPal:

Patreon:

 patreon_fejlec_kicis.png

Utolsó kommentek

Duke-nak nem lehet csak úgy beszólni

2011.06.16. 09:20 hancu

Túlvagyunk a DNF megjelenése utáni első megrázkódtatásokon, a játék olyan lett, amilyen, az első tesztek mindenesetre módszeresen a földbe döngölik. A játék PR-ját egyengető Redner Group érthető módon mocskosul ideges, viszont kevéssé érthető módon ezt kifejezésre is juttatta tegnap, és egy azóta törölt Twitter-posztban konkrétan befenyítették a teljes gémer sajtót, hogy aki nagyon gyalázta a játékot, az lesheti, mikor kap legközelebb tesztpéldányt tőlük bármiről is.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A Wired lecsapott a magas labdára, és rákérdezett, hogy és ezt most így hogy, mire a marketingesek próbálták menteni a menthetőt, miszerint túlreagáltuk, blablabla, a vélemény szent, blablabla, senkit nem fogunk feketelistára tenni, mert rosszat írt a játékunkról, becsszó. Közben szinte hallani lehet, ahogy a háttérben a meggondolatlan twitterező munkatárs szomorúan csomagol, és azon töpreng, ezek után hol fognak neki munkát adni.

A játék egyébként a rossz kritikák ellenére vezeti az eladási toplistákat a hagyományos boltokban és Steamen egyaránt, viszont a negatív sajtóvisszhangot tőzsdei elemzők felsorolják a kiadó részvényárfolyamának csökkenése mögötti okok között. Számomra mondjuk kicsit erősebb érvnek tűnik az, hogy az LA Noire-ból a premier hónapjában egymillió alatt fogyott, holott a tavaly ilyenkor megjelent Red Dead Redemption másfél millióját célozták meg vele.

85 komment

Címkék: duke nukem forever owned öntökönlövés

A bejegyzés trackback címe:

https://iddqd.blog.hu/api/trackback/id/tr512988285

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Bicikliző medve 2011.06.16. 09:52:41

En azert sajnalom szegeny embereket, akik bedoltek a hypenak, es elore megrendeltek a jatekot, holott meg azt se tudtak ,milyen lesz...

Kanász 2011.06.16. 10:00:23

szerintem egész tisztességes játék... ezt a gamet csak serius sam mércével lehet mérni, azt meg magasan megugorja.

Dester 2011.06.16. 10:34:24

@ċsirke72: én nem bántam meg, nem bégetek együtt a nyájjal, nekem bejön a játék a kisebb hibái ellenére is.

hancu 2011.06.16. 10:40:21

@Dester: Na ezt az ostobaságot, hogy akinek tetszik/nemtetszik, az nem vélemény, hanem nyájjal együtt bégetés, még azelőtt fejezzük be, hogy igazán elkezdenénk.

Dester 2011.06.16. 10:51:53

@hancu: szerintem félreértettél. Arra utaltam, hogy manapság nagyon nagy divat lett mindent leszólni, fikázni csak azért, nehogy a többiek megszólják az embert a "más" véleménye miatt. Vagy ki tudja, mi miatt, talán a magyar virtus is dolgozik :)

Bár leírtam a véleményem eléggé terjedelmesen egy másik site-on (ami épp nem elérhető, így nem tudom bevágni ide), röviden a lényeg: csoda, hogy megjelent, látszik rajta az idő, viszont a hangulatot hozza. Linearitás persze van (bár az az előzőben is volt), az EGO mérce nagy baromság a health+medikit helyett, de mindent összevetve számomra kellemes kikapcsolódás. És nem haragszom meg, ha valaki más véleményen van. :)

Bicikliző medve 2011.06.16. 10:53:55

@Dester: En nem probaltam a jatekot, csak a gamespoton olvastam a kritikat. Azt kell, hogy mondjam, hogy a gamespot eddig mindig megbizhato volt, mert ami nekik bejott, az nekem is, ami nekik nem, az tenyleg tragya volt. Aztan lehet, hogy ez pont kivetel lenne, de inkabb nem hiszem el :)

Meg hat egy rossz jatek is sokszor nem azt jelenti, hogy senkinek nem jon be, csak 100-bol 1-nek jon be. Emlekszem ,volt egyszer egy Ducati World nevu jatek, amit a gamestar 25%-ra ertekelt, en meg honapokat jatszottam vele, annyira bejott :)

moli 2011.06.16. 11:18:30

@Dester: manapsag az lett inkabb divat, hogy leszoljak azt, aki leszol valamit.

Adani 2011.06.16. 11:29:02

Csak pár percet játszottam vele eddig, de nem tűnt valami jónak. Azt már látom, h igazi menjünk és lőjünk mindenre féle Single Player nincs csak ilyen Doom3-as féle pofázós meg mellékküldetéses. Eddig úgy tűnt a pálya is lineáris csak egyfelé mehetsz. Olyasmire vártam mint régi Klasszikus Duke-ban, h adott a pálya fegyver csövét látod aztán hajrá írtsál mindent és keresd a kijáratot. A grafikától se vagyok túlságosan elájulva. Ha majd lesz több időm ami még jó pár hét nekiesek és alaposabban kivesézem, de így elsőre nem győzött meg. Nem érzemazt,h az a fajta játék lenne, ami első látásra fenomenális és alig tudok elszakadni tőle. Utoljára a GTA 4-nél volt meg ez, meg persze régesrég a régi igazi Duke Nukemnél.

jtrencsenyi 2011.06.16. 11:46:32

Egy dologra azért őszintén kíváncsi lennék: az itt fikkantók közül hányan warezolták a játékot és hányan vették meg?! :)

ügyfélszolgálatos 2011.06.16. 11:58:10

@Adani: Nekem elég vegyes érzelmeim vannak vele kapcsolatban. Van amin jókat röhögtem, és voltak részek amik elég szarok voltak. Például az "Armor is for the PUSSIES!!!" beszólás az nagyon ott volt.
De nem az a játék amit 2x le fogok nyomni.

Vonatos Flash játék · http://trainhelp.i-host.hu 2011.06.16. 12:22:07

Tudomásul kell venni, hogy ez nem az a játék amit azért kell megvenni mert jó/rossz, hanem azért mert MEGJELENT! :D

AlexWolf 2011.06.16. 12:47:35

Réges-régen A duke 3D-vel napokat elvoltam. De engem annyira nem fogott meg, hogy tűkön ülve várjam az új megjelenését. Pláne nem 14 évig. Szerintem az elmúlt 14 évben olyan 13-ban eszembe sem jutott, hogy volt Duke és lesz Duke.
Ennek ellenére, ha a Steamen vagy Zavvi-n lesz occóért (minimum 60%-os engedménnyel), akkor valszeg megveszem, mert nagy játékgyűjtő vagyok.

Cadaver!! 2011.06.16. 12:47:41

Az a baj ezzel a játékkal, hogy mindenhol, ahol a designereknek döntést kellett hozni, sikerült rosszul dönteni.
Csak 2 fegyvered lehet egyszerre (ezt mégis hogy????)
totál lineáris pályatervezés
rakat mesterséges akadály, hogy egy helyen tartsák a játékost
inventory rendszer kihajítása
troll módra töltödő életerő
baromi sok vezetgetős rész
turrett szekciók
Aztán jön még a fantáziátlan pályák (egy kivétel amit láttam: Duke burger), a csak rakétavetővel, vagy devastatorral megölhető bossok (eme 2 fegyvert az egyszeri játékos máskor nem is fogja használni, gratulálok...). Vannak még további problémák, mint például a borzalmas programozás ami miatt boxon sokszor szaggat, pc-n kevesebbszer, de bármilyen erőművet képes megfektetni.
Olyan apróságokról nem is beszélve, hogy az ember sose küzd egyszerre 3-4 ellenfélnél többel, a 2 fegyveres szisztéma miatt pedig a készítők nem engedhetik meg, hogy lehetetlen helyzetbe kerüljön a játékos, így mindig ott van 2 méterre az adott szituációban legjobb fegyver, csak nehogy gondolkodni kelljen.

14 év fejlesztés után (ebből az érdemi munka max 18 hónap lehet) egy összetákolt valami lett a DNF-ből.
Az 1. videók után még pont én védtem a játékot, hogy egész jónak, "Duke-hűnek" néz ki. Inkább játszok a 3d-vel, 10 éve elő se vettem. Pedig még mindig jó, ez nem.

Cadaver!! 2011.06.16. 12:55:57

Hja, arról meg is feledkeztem, hogy van képük teljes árat kérni érte, amikor max. 20 dollárt kellene érte kérni.
Ez a Kotakus idézet pure gold: "It's more of reanimated corpse, a shambling, shivering thing of the past, thought dead but now brought back."
Próbáltak a CoD generációnak is tetszelegni, meg a régi motorosoknak is, sikerült a 2 közt padlót fogni. Semmi kétségem nincs afelől, hogy nem sokára bejelentik a DNF2-őt, és lesz minden évben 1 Duke game innentől (vagy kirúgnak a picsába mindenkit, és eltemetik Duke-ot).

Chocho89 · http://pcguru.hu 2011.06.16. 13:02:10

Én előrendeltem a játékot, számoltam a napokat, nem foglalkoztam az előzetes véleményekkel, majd megjött és... hát igen, nem lett nagy durranás. Ugyanakkor jobban elszórakoztatott, mint sok más játék az utóbbi évben. Nyilvánvaló, hogy szemét, de a mekiben is megesszük az elénk tett vackot, és mosolygunk utána, szóval...

moli 2011.06.16. 13:05:46

@jtrencsenyi: kerlek magyarazd meg, hogy miert szamit.
en csak egyet tudok: en.wikipedia.org/wiki/Cognitive_dissonance
(erdemes vegigolvasni az egesz szocikket es a kapcsolodo temakat. tenyleg.)

jtrencsenyi 2011.06.16. 13:44:19

@moli: '99 óta fejlesztünk játékokat. Személyes tapasztalat, hogy azok a játékosok, akik fizettek a játékainkért, azok sokkal inkább kivesézik a játék "mélységeit", míg azok, akik ingyen jutottak hozzá, azok az első nem tetsző dolognál abbahagyják és lehúzzák a játékot az értékelésekben. Nemrég kiadtunk iOS-en és Androidon egy kis casual játékot, aminek volt fizetős és reklámot tartalmazó ingyenes változata is. Mindkét verzió gyakorlatilag ugyanaz volt. A fizetős 4-5 csillagos átlagot kapott és lelkes kis rajongótábor alakult ki körülötte. Az ingyenes 2, maximum 3 csillagot kapott az esetek többségében. Hát ezért számít... :)

AlexWolf 2011.06.16. 13:46:22

@jtrencsenyi: Hát ha a reklám felugrált, megszakítva a játékmenetet, akkor a 2-3 csillagot még soknak is érzem.

jtrencsenyi 2011.06.16. 14:00:40

@AlexWolf: aha. Azt azért elárulod, hogy ha nem ugrik fel a reklám, akkor a négy hónapnyi munkánkat miből finanszírozzuk egy ingyenes játéknál?!
Egyébként meg ha nem akarsz reklámot, akkor fizess! Senkinek nincs ingyen a kenyér a boltban... :)

AlexWolf 2011.06.16. 14:07:12

@jtrencsenyi: Éppen ezért én minden (gyk. MINDEN) játékot és szoftvert megveszek. Ha meg valaki ingyen játékot csinál az legyen ingyen! Ha shareware-t vagy adware-t, akkor azt meg úgy hirdesse, és én személy szerint az ilyet messze elkerülöm.

moli 2011.06.16. 14:14:33

@jtrencsenyi: es az ingyen ubuntu? az ingyen redbull airrace? az ingyen tesco-busz?
sokminden van ingyen.

jtrencsenyi 2011.06.16. 14:24:07

@AlexWolf: ha fizetsz érte, akkor valóban semmi keresnivalója reklámnak a játékban. De pl. az Android piac jelentős része az adware játékokon alapul.
De én nem erről beszéltem, hanem az emberek hozzáállásáról az ingyen ebédhez, meg azért, amiért fizettek a pincérnek. :)

KJ4prez 2011.06.16. 14:33:32

@moli: semmi nincs ingyen. csak az a kérdés, ki fizeti.

Dr. Otto Von Schnitzelpusskrankengescheitmeyer 2011.06.16. 14:34:06

@moli: Nem, SEMMI nincs ingyen. A RedBull AirRace-t a (meglepetés!) Red Bull fizeti. A RedBullt meg te, aki megveszed az termékeiket. A Tesco-buszt a TESCO fizeti, a TESCO-t meg te, aki megveszed a termékeiket. Az unbutut azok a cégek, ahol a lelkes pincefejlesztők napközben dolgoznak.
Elég ritka, hogy spontán materializálódjon valami a levegőből.

moli 2011.06.16. 14:37:31

@Dr. Otto Von Schnitzelpusskrankengescheitmeyer: a jatek demojaert pedig adatforgalmi dijat es az idommel fizetek, meglepetes!

Atisz 2011.06.16. 14:39:19

@moli: Abszolút. Egyesek még mindig a Kádár-korszakban élnek és idegesek ha valaki kritizálni mer valamit. Nem kell mindent kötelező jelleggel szeretni - ma már nincs sorban állás a kenyérért (ok, az aktuális Harry Potter részért azért igen :)), túltermelés van.

jtrencsenyi 2011.06.16. 14:39:24

@moli: az Ubuntu sincs ingyen. Mark Shuttleworth milliárdos fizeti ki helyetted, meg helyettem a számlát, mert ez a szórakozása, mióta visszajött a világűrből. :) Meg úgy általában a Linux sincs ingyen. Az IBM, a Red Hat, az Oracle, meg a többi cég fizeti a fejlesztőket, amivel a bevételeiket növelik az üzleti felhasználóknál
A Red Bull Air Race-t és a Tesco Buszt is az adott cég fizeti, reklám céllal, illetve azért, hogy növelje a forgalmát. Ugyanaz a helyzet, mint a mi játékainknál. Csak ők közvetve szerzik ebből a plusz bevételeiket, mi meg közvetlenül.
Ezek sincsenek ingyen.

Atisz 2011.06.16. 14:41:59

@jtrencsenyi: Ennek mi köze van ahhoz, hogy valami nem üti meg a kellő színvonalat?

jtrencsenyi 2011.06.16. 14:43:14

@Atisz: most akkor melyik oldalhoz húztad a strigulád? :)
Valóban nincs Kádár korszak és túltermelés is van. Mindenki eldöntheti, hogy mit szeretne, illetve mit tud megvenni, de ingyen sincs semmi.

jtrencsenyi 2011.06.16. 14:45:27

@Atisz: az egy másik kérdés, hogy valami megüti-e a színvonalat. Az meg egy megint másik, hogy ha lewarezolsz egy játékot, akkor azt sz*rnak fogod tartani az első számodra nem tetsző dolog után és nem játszod tovább, míg ha fizetsz érte, akkor nyomod tovább és adott esetben kiderül, hogy nem is annyira rossz az. :)
De ez már nagyon nem a DNF-ről szól. ;)

jtrencsenyi 2011.06.16. 14:47:55

@moli: ugye ez most csak vicc?! Adatforgalmi díjat a szolgáltatódnak fizeted, amiért igénybe veszed az internet szolgáltatását, abból egy fillérem nem lesz játékfejlesztőként. Ne gyerekeskedj már! :)

Atisz 2011.06.16. 14:50:13

@jtrencsenyi: Nem húzogatok én semmit. Csak azt szerettem volna megjegyezni, hogy az a korszak, hogy "örülj neki, hogy egyáltalán jutott valami" - lezárult. Ma a kereskedőnek/forgalmazónak az ülepét a földhöz kell csapkodnia, ha az ő termékét választja a tisztelt vevő. Ehhez pedig hozzájárul a - kemény és jogos - kiritika is.

Megjegyzem a Kádár korban sem volt ingyen semmi, "csak" olcsó volt. Ma már persze tudjuk miként volt lehetséges mindez.

Atisz 2011.06.16. 14:53:35

@jtrencsenyi: Nos, ezt (is) másképp látjuk: nálam tökmindegy végigjátszás szempontjából, hogy vásárolt vagy egyéb módon letöltött-e a játék. Valami vagy jó, vagy nem. Fehér vagy fekete.

Persze az is lehet, hogy tudatos vásárló vagyok és nem szoktam szemétért fizetni.

moli 2011.06.16. 15:05:18

@KJ4prez: az ubuntu, airrace, tescobusz a felhasznalonak az egvilagon semmibe sem kerul.
mindjart kitalaljatok, hogy meg az eso sincs ingyen, azt is allnia kell valakinek.

moli 2011.06.16. 15:07:11

@jtrencsenyi: exactly. (remelem erted a referenciat.)

jtrencsenyi 2011.06.16. 15:07:30

@Atisz: én meg nem egy ember szokásaiból kiindulva mondtam azt, amit mondtam, hanem körülbelül 400.000 - 500.000 mintából, a játékosaink szokásait mérve. Az talán kicsit többet elmond a helyzetről, mint a te egyedi eseted. :)

jtrencsenyi 2011.06.16. 15:08:17

@moli: de akkor ne is akarj játszani! :)

jtrencsenyi 2011.06.16. 15:11:44

@Atisz: ""örülj neki, hogy egyáltalán jutott valami" - lezárult."

Ilyen korszak nem is volt, csak pár kiváltságos állami cégnek az átkosban, meg az elmúlt pár évben állami megrendeléseknél.

De a játékoknál meg úgy működik, hogy ha valami nagyon vacak, akkor bukik, ha meg nem, akkor megveszik. Ha a DNF valóban annyira vacak, akkor miért vezeti az eladási listákat 1,5m eladással? Ezek nem mind az előrendelésből jöttek. Jó páran azután vették meg, miután kijöttek a negatív kritikák.

Atisz 2011.06.16. 15:22:48

@jtrencsenyi: Mondom: tudatos vásárló vagyok, bennem van a hiba :)

Azért megnézném én azt a mérést, amiből tisztán kiderül, hogy azt a játékot, amiért a játékos fizetett, nagyobb valószínűséggel játssza végig. Mármint bizonyára így van (bár a szomszéd fájáról leszedett cseresznye ízénél nincs jobb), de azért ez mégiscsak olyan dolog, ami nehezen igazolható. Azt ugyanis senki nem (vagy legalábbis kevés ember) vallja be, hogy képes volt egy olyan játékért fizetni, amit megunt és nem játszott végig, mert rossz volt.

Atisz 2011.06.16. 15:28:42

@jtrencsenyi: Erre nagyon egyszerű a válasz: nem olvasnak az emberek kritikákat.

Az Egyesült Államokban egyébként nagy divat az előrendelés: emlékszem anno a Diablo 2 is így lett tuti siker, még a megjelenés előtt. Értelme persze nincs, mert a ilyen és ehhez hasonló agyonhype-olt nagyágyúk, soha nem fogynak el a polcról. De ugye a marketingbe nem hiába ölik a kiadók a sok pénzt.

Adani 2011.06.16. 15:42:35

@jtrencsenyi:

Jó marketing kampánnyal ideig-óráig a szép csomagolásba becsomagolt fost is el lehet adni. A DNF-et is sokan előrendelétk pusztán a neve miatt és erős reklámkampánnyal (végre kijött itt van stb.) el lehet adni sokáig. De örökké nem. A szoftveripar valahol 1995 körül jutott el oda, mikor a microsoft rájött, hogy nagyon nyomott reklámozással mindent el lehet adni. Adott volt a Win95, ami egy bugware volt, és ráadásul zabálta az erőforrást, eleinte nem is nagyon működött együtt sok hardverrel, nem volt driver hozzá, sok gépen el se indult rendesen stb. mégis akkora reklámkampánnyal harangozták be, h mindenki rohant a boltba megvenni, rengetegen megvették úgy, h azt se tudták mire való még számítógépük se volt, csak ugye ha nincs win95-öd akkor egy senki vagy meg nem vagy ember féle csapból is folyó reklámokkal az egységsugarú paraszttal is elhitették ,h neki igen is szüksége van rá. Aztán meg lehetett kellőképpen reklámozni mikor jöttek a panaszok rá ,h hát ezek ilyenek és mindig is ilyenek voltak. Ha valamit agresszíven és mindenhol nyomnak előre akkor akármilyen szar meg gagyi akkor se tudod megkerülni és beszélni fognak róla lásd. ValóVilág nevű förmedvény. Hiába nem vagy rá kíváncsi rádöntik, és bár sose néztem egypercet se nem tudom elkerülni, mert mindenhol elédugrik a reklám, a csapból is ez folyik. Viszont örökké a szar nem lesz eladható. Talán két hónapig, fél évig, de utána már nem. Bár sokszor a cégek is úgy vannak vele, h nyomatják a marketing gépezetet 1000-el adjuk csak el a szart aztán haa hülye paraszt megveszi akkor már le van szarva, az ügyfélelhárítók nem veszik fel a telefont meg ugye megy a zenélés 10-20 percig majd bont a vonal, e-mailekre nem válaszolnak a weboldalukra se raknak ki semmi használhatót.

Adani 2011.06.16. 15:48:47

Meg ugye régen mikor örülj, h egyfélét megvehetsz kor volt akkor azért az az egy adott a minőségre is, mert kénytelen volt. Nem is voltak akkoriban 1 év után tönkremenő mosógépek, még két perc után leégő sarokcsiszolók meg pár év után képhibássá váló TV-k. Össze-vissza gerjedő meg recsegő Hifi tornyok sem, amik érintésre képesek törni. Adtak a minőségre nem az volt a cél ,h adjuk el gyorsan a gagyit majd vesz másikat helyette ha bedöglik. Bizony a régi Videoton színes TV a mai napig működik hiba nélkül, a 20 éves mikrósütővel is vígan lehet még ma is melegíteni a pörköltet. M

jtrencsenyi 2011.06.16. 16:05:55

@Atisz: meglepődnél, hogy miket mérünk. Pl. pontosan tudom, hogy a játékosom hányadik pályán rontott, hányadik pályán lépett ki, stb. Természetesen mindezt személyes adatok nélkül, hogy ne sértsünk vele jogot és mindezt azért, hogy jobbá tudjuk tenni a játékainkat. Pl. ha kiderül, hogy a 30-ik pálya túl nehéz, mert a játékosok 70%-a ott vérzik el, akkor azon tudunk finomítani a következő frissítéskor. De ugyanebből azt is látjuk, hogy mikor hagyják abba az ingyenes verziót játszók és mikor a fizetősök. Mindezt 400k-500k merítésből.

jtrencsenyi 2011.06.16. 16:06:26

@Atisz: ezzel csak arra akartam utalni, hogy nem kell bevallani semmit. ;)

Dester 2011.06.16. 16:34:33

No megtaláltam, amit írtam a másik site-on.

"Nagyon kíváncsi lennék egy olyan statisztikára, hogy életkor függvényében milyen pontokat adnának az emberek erre a játékra. Biztos vagyok benne, hogy akik annak idején (96 körül) még aktívan játszottak az előző résszel, netán C64-en nőttek fel (ahol nem a grafika számított nagyobb mértékben, hanem az ötlet), biztosan jobb pontot adnak.

Gondoltam, hogy millióan lesznek, akik lehúzzák a grafikát, pedig szerintem az égadta egy világon semmi baj nincs vele. Ha csak annyi nem, hogy nem úgy néz ki, mint a Crysis 2 vagy a legújabb CoD. Az emberek mimikáján és animációin látszik ez talán a legjobban. Viszont tele van sok kis aprósággal, ami mind jó ötlet, és bár nem ez ment meg egy FPS-t, a hangulathoz sokat hozzátesz. Ilyen a flipperautomata, a fekvőpad, a szörnyek kivégzési módszerei, egy-egy korrektebb lövés utáni beszólások, vagy a nagy Duke szobor irányítása. Ha valaki a grafikára akarja ráverni a nyolcmagos gépén dupla Radeon X2-t összekötve, az menjen crysisozni szerintem, ez a játék tényleg nem nekik szól.

Én viszont egy időre feleannyi idős lettem, ahogy hallottam a herceg beszólásait, ahogy az Assault Captain teleportálgat, ahogy megláttam a városi helyszíneket. Eszembe jutottak a hatalmas multis csaták a gimnáziumból még a P166-os gépeken és a 10 megabites BNC-s hálózaton, ami csak 6 gépnyi Duke-ot bírt el egyszerre. Én élvezem, nem bántam meg, hogy a megvettem a gyűjtői változatot. Egy zavar csak: vagy rohadt jól eldugták, vagy én vagyok a béna, de titkos helyszínt, szobát még nem találtam.

Hogy érthetőbb legyen: a játékot a helyén kell kezelni. Ha csak egy új FPS-t nézem, megbukott, vannak nála sokkal kiforrottabbak. Vannak tényleg csúnya megoldások, pl. a lift gombjai. Ha viszont hozzáveszem az elődtörténetet és az apró gegeket, az elmúlt időszak hányattatásait, hogy ezerszer majdnem meg sem jelent, akkor egy átvezető résznek bőven korrekt. Ha pedig sikeres lesz - remélem -, akkor egy esetleges új rész alatt már rendes motor düböröghet majd (normális fejlesztési idővel, hehe), tanulva ezen rész hibáiból, de a régi hangulattal."

a Bloom 2011.06.16. 17:11:26

Ezt a jatekot a neve adta el, nem a minosege. Az elso havi eladasai brutalisak az elorendelesek miatt, de van egy sanda gyanum, hogy a masodik honaptol kezdve bukni fog. Jo pelda erre a Dragon Age 2 (hirtelen errol talaltam ilyen grafikont):
www4.picturepush.com/photo/a/5601927/1024/Anonymous/da2-sales-week8.jpg

KJ4prez 2011.06.16. 17:39:18

@moli: vegyük újra. semmi nincs ingyen. csak az a kérdés, ki fizeti.

tehát szerinted az air race-n a repülők esővízzel mennek. meg a tescobusz is. :DDD
meg az a sok számítógép is, amin az ubuntut fejlesztették.

brilliáns logika! :D

és a végére megint, hátha megérted. semmi nincs ingyen. csak az a kérdés, ki fizeti.

farönk 2011.06.16. 19:53:57

@ċsirke72: Én a You Are EMPTY-vel voltam így. Egyszer a Guruhoz volt teljes játék, nagyon tetszett. Aztán megnéztem a Gamespotot, hogy mennyire értékelték. 1,5 a 10-ből. Ennyi.

farönk 2011.06.16. 20:05:15

@Adani: egységsugarú paraszt... Ezen jót nevettem, hasonló kategória mint Hadházi riszájkling matadora...

bullseye 2011.06.16. 22:05:06

@jtrencsenyi: ez fordítva is hat. ha az ember már pénzt ad ki valamire, szeretné azt jó befektetésnek látni, még ha csak 1-2$ volt a kiadott összeg.

én is úgy bánom azt az 1-2 steames indie progit, amiről kiderült, hogy vacak...

Limrasson 2011.06.16. 23:29:56

Amúgy én előrendeltem Collectorst (hasonlóra sikerült a +kontent mint maga a játék, hangulatos, de nem mindenhol üti meg a szinvonalat)
A játék is tetszik, bár a legtöbb értelmes kritikának helyt kell adjak.
Szerintem elég kellemesre sikeredett, se nem túl nehéz se nem túl könnyű. (Jó, annyira nem fog a földhöz vágni, de van, hogy meghalsz :D)
Van benne néhány ötlet, meg egész korrektül van összerakva. Lehet máshogy is összerakhatták volna, de nekem mondjuk tetszik.

Amúgy meg ahogy látszik, teljesen mindegy mennyire lett jó. Megveszik és kész :D

Sance · http://freakcinema.blog.hu/ 2011.06.17. 02:49:33

Ma láttam neki, egy huzamban 5 órán keresztül teljesen a gép előtt tudod tartani, és most is csak a késői időpont miatt szabadultam tulajdonképpen.

Nem értem a kritikákat: bitang jó a játék, Come get some nehézségen egész kemény is, nagyon jók a fejtörők (a hint rendszert mondjuk kikapcsoltam, úgy nagyon uncsi lett volna, ha sárgán villódzik a megoldás, nem is értem, miért rakták bele), az akció igazi Duke, és nem utolsósorban: máshoz nem is hasonlítható egyedi hangulata van a cuccnak. A poénok nekem nagyon bejönnek Duke infantilizmusával, volt, hogy ki kellett lépnem a menübe, mert annyira röhögtem, hogy nem tudtam célozni. :DD

A grafika kopottas, de az meg senkit sem érdekel, én a csodaszuper CoD-okat és Crysis-okat borzasztóan unom, pedig azok jól néznek ki.

Őszintén szólva az első 4 óra alapján nálam simán 9/10 a játék, igazi klasszikus. A multival eddig fél órát töltöttem el, az alapján pörgős móka, és még mindig hatalmas poén lekicsinyíteni majd agyontaposni, vagy lefagyasztani és szilánkokra rúgni a játékostársakat. FUN VAN! :DDD

Sance · http://freakcinema.blog.hu/ 2011.06.17. 03:01:38

És még annyit, hogy kizárt, hogy megbukjon a játék: egyrészt a szájhagyomány sokat számít (a játékosok beszámolóinak túlnyomó többsége szerint igenis jó), másrészt pedig szerintem ennél a játéknál nem adnak annyira a kritikákra az emberek. Valljuk be, igaz is, hogy a legtöbb értékelés egyáltalán nem érti a játékot, nem tudja azt a helyén kezelni és felfogni, a humorérzéknek teljesen híján vannak, és így a humort sem értik. Pedig olyan ez, mint a South Park: ronda, de finom. :D

Szvsz tehát bődületesen alul van értékelve, én sokszor el sem hittem, hogy mit olvasok. Az azonban biztos, hogy imádja vagy utálja az ember a DNF-et, talán a legjobb zsinórmérték ez: ha anno bírtad a Duke 3D stílusát és szerinted a Half-Life 2 - Episode Two óta nem csináltak igazán jó FPS-t, akkor ez biztosan a te játékod.

Magon_ 2011.06.17. 07:29:53

@moli: Egyfelől a kognitív disszonancia nyilván igaz, de attól még az is, hogy a warez viszont igen-igen felületessé tesz. Ami 5 perc alatt nem köt le, az kuka, ami egy marhaság, gondold végig a kedvenc 10 filmedet, hogy mennyire megítélhető mondjuk az első egy - másfél perc alapján, ami arányosan jut rá. (És ekkor az átlag, rövid action game-t néztem, ha a kedvenc crpg-imet hasonlítanám, akkor nagyjából 10 mp jutna arányosan...)

Bicikliző medve 2011.06.17. 08:34:00

@Magon_: ez is igaz. Vettem mar xbox-ra olyan jatekot, amit elsore rossznak veltem, de annyi penzt fektettem bele, hogy nem akartam 1-2 ora jatek utan kukazni. Eladni meg nem tudtam volna ugy, hogy ne jojjek ki belole nagyon rosszul, igy jatszottam meg vwele unalmas oraimban. Es lass csodat, hamarosan ki is derult, hogy nem is olyan tragya az a jatek :) Persze volt olyan is, amit ez sem mentett meg a kukatol (two worlds)

moli 2011.06.17. 10:00:59

@KJ4prez: szoval a felhasznalonak teljesen ingyen van az airrace, tescobusz. es a felhasznalo ingyen veszi igenybe ezeket a szolgaltatasokat.

@Magon_: kerdes, hogy melyik hatas erosebb. eleve letolteni sem teljesen ingyen van, mert foglalkozni kell vele, keresni, kivalogatni, varni, savszelesseg, csomagolni, installalni, torni, ez mind-mind ido. szoval azert ritkan megy zsigerbol ilyenkor is a torles/uninstall.

Komáromi Teréz Atya 2011.06.17. 10:22:25

Én nem tudom mi a helyzet velem, de ez a játék tetszett! Jobban elvoltam vele mint a Black Ops-al, a Medal of Honor-tól meg sírógörcs kerülget. Furcsa, pedig az eredetit sosem toltam, a hype-ot meg lexarom. A grafika lehetne jobb is, de nem nagyon zavart. Hogy még is miért tetszett, nem tudom. Talán azért mert más volt, jó volt, hangulatos, south parkosan gsuztustalan és egyben vicces is.

Komáromi Teréz Atya 2011.06.17. 10:24:29

Az gépigényről meg csak annyit, h pár mp töltési idő, az FPS pedig sosem megy 100 FPS alá egy 2 éves teljesen hétköznapi gépen.

Magon_ 2011.06.17. 10:29:21

@moli: A realitások talaján maradva ezek az idők elenyészőek, mert minden párhuzamosan megy, egyszerre többet tölt, az installálást se bámulja végig, stb. És igenis nézd végig a kommenteket akárhol, minden második az 'öt perc után kuka', ez a realitás. Teljesen mindegy, hogy valójában az 5 perc az 15 perc, ennyi idő alatt sem lehet érdemi véleményt kialakítani játékról, max egy első benyomást. Nem feltétlenül van ezzel baj, persze, de az kétségtelen, hogy a warez nagyon erősen elősegíti a 'no effort' véleményalkotást. "Nem a legfrankóbb a grafika és nem áll azonnal kézre az irányítás? Na hagyjuk, azóta lejött három másik game, haladjunk."

moli 2011.06.17. 10:37:34

@Magon_: szerintem az a 15perc utan kuka erosen tulzo, a szelsoseges velemenyalkotas eszkoze. plusz egy ilyen 15perc utan nem keres fel minden forumot, hogy lehuzza a jatekot, hanem szerik bele, hisz "azóta lejött három másik game, haladjunk."

Magon_ 2011.06.17. 10:57:35

@moli: Akkor biztos a millió ilyen jellegű komment csak pure trollkodás, és valójában a userek hosszú órákat próbálkoztak a játékkal, csak nem jött be és szégyenből írja az 5 percet, mondván, hogy: 'Nem merem bevallani, hogy nekem 3 óra kellett rájönni, hogy ez egy szar.' :D

Ne vitatkozzunk már ilyen elvi scenariokon, pls. Észrevetted, hogy az 'ingyenesség igénytelenséget szül' kismillió példáját próbálod cáfolni éppen? Attól, hogy te péel mindig visszaviszed a bevásárlókocsit, függetlenül attól, hogy beletetted-e a százast vagy sem, nem véletlenül lett kitalálva a módszer, mert az emberek nagyrésze nem így tesz.

moli 2011.06.17. 11:02:48

@Magon_: arnyalni probalom a kepet. jtrencsenyi tul szelsoseges abrazolasat, mert azert nem annyira egyszeru a tema.
amugy ul a pelda, szinte mindig (tenyleg.) az osszes pulton hagyott bevasarlokosarat osszeszedem.

Sydius 2011.06.17. 15:58:44

Öcsém megvette, én kipróbáltam. Nem játszottam előtte másik duke-kal, fps-ekkel sem sokat, de bejött. Na, nem a lövöldözős része, olyan kismillió játékban van még, hanem a hangulat, a poénos részletek. A grafika nem érdekel, játszottam már olyan játékkal, ahol alig volt, de imádtam (Kingdom of Loathing, hatalmas netes játék), meg olyannal is, ami kész vizuális orgazmus, de megutáltam, mert csak a grafikus motor köré összedobott sz*r volt (crysis).
Nem játszottam végig (szerintem nem is fogom, annyira nem érdekel), de az alatt a 1,5-2 óra alatt, amíg játszottam vele, jól szórakoztam, és nem is tudom, min mosolyogtam utoljára ennyit.

Sam. Joe · http://www.matchboxmemories.hu 2011.06.18. 13:24:02

"...befenyítették a teljes gémer sajtót, hogy aki nagyon gyalázta a játékot, az lesheti, mikor kap legközelebb tesztpéldányt tőlük bármiről is..."

8-)
Nincs új a nap alatt!
8-)

TickTickBoom 2011.06.18. 20:11:43

@jtrencsenyi: Az, hogy annál 465 cilliárd embernél, aki lepontozta a játékotokat, a fizetősök több pontja a reklámmal terhelt ingyenes verziót használókénál tulajdonképpen teljesen törvényszerű. Aki fizet a termékért, az nagyjából tudja, mire számítson, prekoncepciói, elvárásai vannak, valószínűleg végiggondolta és tudja, mire költ, a termék az érdeklődési körébe vág. Ezzel szemben az "ingyenesek" pont azért adnak egy esélyt a terméknek, mert ingyen van, egyébként nem érdekli, alapból nem a műfaj rajongója. Nekem pl. a Pendulum-Prodigy-Chemical Brothers aranyháromszög rajongójaként egy, a műfaj egyik csúcsát jelentő (nyilván zseniális) Louis Armstrong CD nekem ingyen is max. 2-3 csillagos élmény, pénzt meg az életbe' nem adnék érte.

És igen, én warezoltam a DNF-t, és szerintem is jóindulattal alulról súrolja a középszert, a Duke-ság nagyon jól el van találva benne, ez menti meg a szalonhíg béltartalom-státusztól. És egyébként pénzt ezért sem adtam volna soha, az, hogy lefekvés előtt a fél óra agyradír meglegyen az életemben, azt megoldottam volna mással, ha ezt nem szerezhettem volna meg ingyen, ezért nem gondolom, hogy megkárosítottam volna a fejlesztőket. Amit egyébként megvennék, de inkább lewarezolom, az károsítás, de ez nem.

moli 2011.06.18. 22:45:08

@TickTickBoom: plusz en ugy gondolom, hogy azert louis armstrongot meg te, prodigy rajongokent is meg tudod kulonboztetni egy lagzi lajcsitol.
szoval azert az a dnf se 90%....

TickTickBoom 2011.06.19. 10:54:14

@moli: Ja igen, ez lett volna az eszmefuttatás vége, köszi hogy leírtad. :)

Bobby Newmark 2011.06.19. 17:32:06

@jtrencsenyi: Asszem senki nem kényszerít arra, hogy játékot fejlessz.

Viszont ha belevágsz, akkor azt tudod ELŐRE, hogy egy ilyen piac, és alkalmazkodsz hozzá. Mert nem te vagy a Mátrix Építésze, hogy a világ úgy táncoljon, ahogy te fütyülsz, a te két szép szemedért nem fog változni az emberi természet.

Ez a rinyálás rajtad kívül a kutyát nem érdekli.

Harag atya 2011.06.19. 18:17:42

Jovo honapban en is megveszem, mert elegge tetszik ahhoz, hogy ellegyek vele. Tudjatok, szerintem meg a Halo ODST egy fos, ez meg tetszeni fog, mert ez nem egy kupac sz@r, amit sterilizaltak, ennek aztan lesz hangulata is, olyan, ami utan nem kotnem fel magam a zuhanyra. Mindenhol baromi magasra ertekeltek az ODST-t.

Es en meg itt allok film/zene/jatek tekinteteben, hogy mindenkinek kell az agyradir egy kicsit, beul ele, hulyen rohog, mikor meg felall a PC/konzol elol, mintha frissen szuletett volna.

De manapsag, ami nem elegge muveszi, kifinomult, nem egy MS Flight Sim, az mar nem is jo.

Es a DNF kapcsan az elso panasz: hejj, ezmironda. Na, ilyenkor, mikor mindenki mashol sopankodik, hogy csicsamicsa grafika, meg minek ez, nem is fontos, ilyenkor mi a banatot gondoljak?

jtrencsenyi 2011.06.19. 18:45:53

@Bobby Newmark: LOL! Bírom az ilyen kis pattanásos, 15 éves"megmondóembereket", akik a fórumokon egy nick név mögé bújva akarják osztani az észt és megmondani, hogy mit csináljak. :)
Halkan mondom, hogy csak te halld: tisztában vagyok vele, hogy hogyan működik a játékipar és az ilyen "warezpistikék" lelkivilága, mivel úgy 15 éve ez a munkám. :)
A "rinyálásról" meg csak anyit, tudod van akit esetleg érdekelnek a dolgok egy másik nézőpontból megközelítve is, úgyhogy hagyd szépen beszélgetni a felnőtteket. :)

rognork 2011.06.19. 19:19:56

Először én is fikázni akartam, de most közepesnek látom a játékot.
1. ez a betöltős rész egy fos, saját mentés nélkül fos
2. hogy a mászkálós részeken nem lehet átfutni, khm, enyhén idegesítő
3. a lineáris menet szintén, de ha hinteket kikapcsolva van legalább egy kicsi gondolkodni való, bár nem sok
4. a grafika bőven elég, végre nem kell gépet vennie egy új játékhoz
5. bizonyos szemszögből tényleg duke-os hangulata van.
Szerintem leszarták a régi dn3d-s generációt, a konzolos gyerekeknek nem kéne megterhelni az agyát, ez lett belőle. úgyanúgy, mint a HL2 is.

TickTickBoom 2011.06.20. 15:20:38

Nekem pédául úgy csalódás, hogy semmi bajom a grafikájával, a hangulata meg szerintem állati jó (You've got a lot of guts. Let's see what they look like. - az ilyenek miatt nem egy tucatkacat), de egyszerűen nem jó játék. Az ellenség agyatlanul, fedezékről még hírből sem hallva lövöldöz rád vagy rohan feléd, amivel még nem is lenne baj, ha lenne belőle egyszerre vagy 50, de így ez elég kevés. Nem várok el minden játéktól Halo-szintű MI-t, a faék egyszerűség meg szerintem kifejezetten jó lenne, de esküszöm, a játék legjobb részei azok, amikor nem kell nagyon csinálni semmit, csak dől a tömény Duke-ság (pl. sztriptízbárban). Az ilyen ügyességi dolgok meg aztán tényleg az alibizés csúcsa.

Összességében nagy kár érte, mert ha a játékmenete szörnyű helyett csak mondjuk simán átlagos szintet hozna, a hangulattal együtt instant klasszik lehetett volna, így meg egynek elmegy.

anarch 2011.06.21. 02:12:06

Ehheh, jól hogy elmentetek az eredeti kérdéstől :). Egyébként az igazság az, hogy újság blacklist-elések eddigis voltak, és lesznek is. Ami most újdonság az az, hogy ezt a nagy nyilvánosság előtt mondták ki.

Az előrendelés meg mint olyan lemondható, különösen ha valaki olyan országban lakik ahol a hivatalos megjelenés később van, mint máshol.

Ubuntu témához, igen, manapság sajnos már cégek fizetik a fejlesztéseket. Ezért is vannak olyan kemény súrlódások, mint ami pl. az Open/LibreOffice-nál voltak, de lehet említeni pl. a RedHat kommercializálódását. Az igazi opensource, ami önzetlen szabadidejű fejlesztés volt valamikor a 90-es években élte virágkorát, az alap GNU fejlesztések, a linux kernel kifejlesztése, az első GNOME-ok. Manapság már mindenütt ott vannak a cégek, ennek van előnye és hátránya is; de ez közel sem ugyanaz a szitu mint mondjuk 92-96-98-ban volt. Hazugság, hogy nincs ingyen ebéd, én is sok fejlesztést tettem ki GPL alatt, egész egyszerűen mert magamnak fejlesztettem ki, mert kellett, mert szívesen csináltam és ha már megvan akkor meg is osztom másokkal. Jóval több haszna van, mintha megtartanám magamnak, ennyi. GNU dettó ugyanígy volt, maguknak írták, hogy tudjanak dolgozni, mert élvezték, mert közösséget formált, és sokkal egyszerűbb ha mindenki egy kis részt írt amit utána összeraktak, mintha mindenki egyesével újraírta volna az egészet magában, elzárva másoktól. Ennyi...

De mivel az emberek mára elhitték, hogy nincs ingyenebéd... Nézd meg pl. h. debian-ra hány csomag van, és mondjuk android store-ban hány az ami _tényleg_ ingyenes. Sry, ha hosszú voltam.

moli 2011.06.21. 10:21:49

@anarch: nem nemhogy gpl-ben, de public domain-ben tettem fel cuccokat a sourceforge-ra. igaz, aprosagok, de AKKORIS.

FalseGOD 2011.06.21. 12:45:52

A poénok jók a játékban,de mint játék sajnos értékelhetetlen.Inkább adták volna ki képregényben,az még érne is pénzt.

FalseGOD 2011.06.21. 12:51:14

@Sance: itt most a hw cikkre gondolsz, ami szintén nem jó a oldalát mutatta be, ellenben kibannolták azt aki ellent mert mondani?

A_G_A 2012.07.22. 22:34:14

Ezt a videót máshova itt nem rakhatom, mailre úgysem válaszolnak az oldal írói, de én kiraknám főoldalra :)

youtu.be/WQAaxOOnJi0

Reactor 2013.05.08. 03:48:40

Hm...hát nem közelíti meg azt a szintet, amit a Duke Nukem 3D megteremtett annak idején, de elfogadható. Amit abszolút hiányoltam, az a sokféle fegyver, a többfelé elágazó pálya, és persze a titkos helyek. Nem értem, mikor és miért lett divat ilyen hót egyenes, unalmas cső-pályákat készíteni? Egy mellékútvonalba bele lehet halni, vagy mi? Az oridzsinál Duke Nukem 3D-ben is voltak persze ilyen pályák, ahol jót mosolyogtam, pl. az autósztrádás pálya, ami összesen EGY darab hídból áll, és mindkét végére kerítést húztak fel...de ott a pályák 95%-a összetett, komplex volt, és nagy volt a bejárható terület is...

@jtrencsenyi: A felugráló reklámok miatt 3 csillagnál tényleg nem érdemel többet. Most komolyan már, ha egy játékból csak a beépített adware generál bevételt, akkor az a játék enyhén szólva rossz.
(Az én játékom, a Tristania3D full ingyenes, és a folytatás is az lesz)

@Magon_: Mitől tenne az ingyenes játék felületessé? Abszolút nem ez határozza meg, mennyire is élvezhető egy játék, lásd Spear Resurrection, vagy Spear: End of Destiny. Ingyenesek, és jobbak mint az eredeti.

jtrencsenyi 2013.05.08. 13:16:59

@Reactor:
"Most komolyan már, ha egy játékból csak a beépített adware generál bevételt, akkor az a játék enyhén szólva rossz."

Olvasd el, légy szíves, hogy mit írtam. Van fizetős, reklámmentes, valamint van adware alapú ingyenes. Mindenki eldöntheti, hogy mit szeretne.

"Az én játékom, a Tristania3D full ingyenes, és a folytatás is az lesz"

Gondolom te is a játékaid bevételeiből élsz, mint én, ugye?! :)

Adani 2013.05.08. 18:50:35

@Reactor:

Igen, a lineáris pályák tönkre tudják tenni egy amúgy jó játékot is, a Quake 4 pl. ezért is volt csalódás, a Doom 3 is, bár ott azért lehetett örülni az akkor istenkirálynak számító grafikának. Régen a Nintendon voltak a debileknek ilyen játékok, hogy csak egyenesen futni kellett meg ugrani vagy lőni, de hát mi a jó? Egy rendes játék legyne kihívás, titkos helyek, folyosók, elágazások, egy FPS játéknál meg ez pláne elvárás, már a Wolfeinstein 3D is tudta ezt, hozzá tartozott a játékélményhez, hogy el tudtál tévedni a pályán, abban nincs semmi kihívás ,hogy van egy egyenesen folyosó, amin végigrohansz. Nehézségi szint persze legyen, hogy a debileknek is legyen sikerélménye min. elvárásnak kéne sztem lenni, hogy legyen easy fokozat ami nagyon könnyű játékmód, normal, ami nem túl könnyű, de nem is lehetetlenül nehéz, a többségnek és egy hard, a mazochistáknak. Persze lehet még több is, A MOHAA-ban pl .asszem volt vagy 6 fokozat, a legkönnyebbnél akár a play gomb után rögtön jöhetett volna a gratuláció, elrontani sem lehetett, a legnehezebben meg kb. esélyed se volt, csak a quicksave, quickload gombok koptak ki a billentyűzeteden. De pl. az IG 2, nél ugye a könnyű fokozaton direkt sem tudtad elrontani, egyszerűen a gépi ellenfelek semmit se csináltak ,csak úgy ott voltak. Normálon azért kellett némi ész is, csak a sokadik játék után ment rutinból sétagalopp módon ( akkor könnyűn már akár csukott szemmel és hátrakötött kézzel is:). Nehéz szinten meg csak a vakszerencse segíthetett.

A beépített reklámokkal meg lehet barátkozni ha nem viszik túlzásba, és nem tolakodóak, de pl. egy FPS-ben még belefér ha egy utcai pályán valódi termékek hirdetései vannak, vagy pl. egy GTA-ban a földön heverő újságokban ott a reklám esetleg, nem fiktív nevű kajáldák, kocsmák, játéktermek lennének benne, hanem valódiak ,akik ezért fizetnek. Ha ettől olcsóbb lesz a játék és nem viszik túlzásba akkor miért ne? Ugye a GTA 4-ben pl. már netezni is kellett, online társkeresőre jelentkezni, meg online álláshirdetésre jelentkezni, ezek is lehettek volna valódi oldalak, sőt pl. a GTA 5-nél el tudnám képzelni ,hogy pl. adatokat kell gyűjteni egy küldetéshez pl. valakiről és pl. lehetne úgy ,hogy netkávézóban kutakodsz utána a Facebookon ott találod meg épp hová megy és mit csinál és ott lecsapsz rá. Vagy pl. a főhős okostelefont használ a játékban (hiszen a GTA 4-ben is kellett mobillal fotózni) simán beleférne ,hogy pl. egy Galaxy S4-e lenne a jövőbeni Nico-nak :) Vagy Iphone 5.

Wertzui 2013.05.10. 17:51:39

@Adani: És persze a reklámtárgyakat is el lehessen pusztítani ugyanúgy, mint bármi mást >:)
süti beállítások módosítása