HTML

IDDQD

Félkomoly játékblog azoknak, akik tudják, mi az IDDQD, és azoknak, akik nem. Kazuárokat is szívesen látunk.

Itt támogathatsz minket

PayPal:

Patreon:

 patreon_fejlec_kicis.png

Utolsó kommentek

Szerdai retro: Pirates!

2010.04.28. 10:00 Stöki

Nem sokkal, de a múlt heti szavazást a Pirates! nyerte, meglepő módon – mármint nem az a meglepő, hogy ez nyert, hanem az, hogy csak szoros versenyben. A Pirates! – teljes nevén Sid Meier’s Pirates! – ugyanis nagyjából olyan karátértékű drágakő, mint az Elite, nem véletlen, hogy annak idején a CoV-ban is hozzá hasonlítgatták (és ha már CoV, emlékezetes a CoVboy-postából a „pirates egy lapáttal” büntető szóvicc is).

A játék fejlesztéséről nem tudok nagy sztorikkal szolgálni, mert nem voltak legendás hisztik, megoldhatatlannak tűnő kódolási problémák, kiadói marhaságok a játék körül. Egy fiatal, de akkor azért már elég tapasztalt fejlesztő, bizonyos Sid Meier 1986-ban leült, és megírta a programot, nagyrészt BASIC-ben. Négy-öt ember segített neki grafikákkal meg mindenféle háttérmunkával, de a programozó és a dizájner egy személyben Meier volt. „Ez volt az én válaszom a szerepjátékokra, amikkel akkoriban játszottam. Elfelejteni a statisztikákat, a tulajdonságpontokat meg az egész matekot, és csak kalandozni” – mondta Meier pár éve a RetroGamernek a fejlesztésről.

Azon kevesek kedvéért, akik nem ismernék a játékot: a Pirates! az Elite-hez hasonlóan többféle műfajból összekotyvasztott játék volt és szabad kezet adott a játékosnak – csak éppen nem sci-fi környezetben, hanem a Karib-tenger XVI-XVIII. századi kalózvilágában (Meier gyerekkorában nagyon bírta a kalózokat, innen jött az ihlet). A játékos nevenincs kapitányként kezdte az angolok, spanyolok, hollandok vagy franciák oldalán, konkrét játékcél nem volt, csak annyi, hogy a főhős minél tehetősebben vonuljon vissza élete végén. Lehetett a játékban kereskedni, eldugott kincseket keresni, valamelyik politikai oldalhoz törleszkedni (akár feleségül venni egy kormányzó lányát), ellenséges kalózokat vadászni, és persze azt, amit a játék címe is sugall: kalózkodni.

A stratégiai- és kalandelemeket ügyességi részek hígították (egy kardpárbaj és tengeri csata formájában), és ahogy a játékos gazdagodott, úgy vehetett erősebb hajókat (egy generáció tanulta meg, mi az a sloop meg a war galleon), akár egy egész flottát is tarthatott. A Pirates! legnagyobb vonzereje azonban az volt, hogy a sok véletlengenerált elemnek hála nem volt két egyforma kalózkarrier, bármennyiszer újra lehetett játszani a programot (egy rövid ízelítő a fenti videón a pc-s verzióból).

Meier még Atarin kezdte el a programozást, de mivel a Commodore 64 nagyobb piac volt, Bill Stealey-vel úgy döntöttek, hogy először C64-re készül el a játék (Meier Stealey-vel együtt alapította 1982-ben a MicroProse-t). A Sid Meier’s Pirates! 1987-ben jelent meg, és ez volt az első olyan játék, aminek a nevében ott volt Meier neve, mintegy védjegyként. Meier (balra látható róla egy 1987-es fotó) amúgy tiltakozott ez ellen, de Stealey végül meggyőzte, és a fejlesztőzseni neve később kapott még pár réteg patinát (neki köszönhetjük többek között a Civilizationt és a Railroad Tycoont is). A Pirates! óriási szakmai siker volt, sorra nyerte a rangosabbnál rangosabb díjakat, és az alap konverziókkal együtt az évek során másfél millió példányban kelt el. Néhány töritanár az osztálytermekbe is bevitte a játékot, mert sokat lehetett tanulni belőle – még a másolásvédelemből is, ami a spanyol ezüstflotta útját firtatta.

Azért említek alap konverziókat (Apple II, mac, pc, Atari St, Amiga, NES), mert később több remake is készült a programból. Először 1993-ban Pirates Gold (Amiga, pc, Sega Mega Drive - a pc-s verziót lásd a fenti videón), aztán 2004-ben az eredetiével egyező című változat, amit már a Firaxis Games fejlesztett (Meier 1996-ban elhagyta a MicroProse-t és megalapította a Firaxist). Ez utóbbi ráncfelvarrás különösen jól sikerült, azon ritka esetek egyike, amikor a több mint húszéves játékmenet szinte zökkenőmentesen működik ma is. Később kijött Xboxon és PSP-n is – én ez utóbbin játszottam vele, jelentem, kézikonzolon is pazar.

Zenével nem volt jól eleresztve az eredeti, ezért most nincs embedelt lejátszó a posztban (illetve itt van midiben a NES-verzió főcímzenéje), viszont rátok ömlesztek szokás szerint pár linket: az eredeti C64-es verzió (és emulátor), az eredeti pc-s átirata, a Pirates Gold pc-s verziója, a Crown and Cutlass (ez egy nyílt forráskódú játék, amit a Pirates! isnpirált), Pirates! leírás a CoV-ban - első rész, második rész, egy rajongói oldal, még egy rajongói oldal, végül egy csodás videó arról, hogyan zsűrizett nemrég Sid Meier egy 48 órás játékfejlesztő versenyen egykori alma materében, a Michigani Egyetemen, ahol versenyen kívül ő maga is összedobott egy játékot. Zárásul pedig a borítók Chuck Norris és az Iron Maiden-es Eddie vendégszereplésével, plusz a Cascade Games Pirates of the Barbary Coast című játékának borítója (ez utóbbi azért, mert majdnem perre ment miatta a MicroProse). És persze az örök kérdés: mi legyen a következő heti retrojáték? Most magyar fejlesztésű programok közül választhattok.

Melyik legyen a következő játék?
Impossible Mission II
Időrégész
Reunion
Ecco the Dolphin
Csavargás a Gombák Birodalmában
  
pollcode.com free polls

100 komment

Címkék: retro pirates sid meier heti retro jatek

A bejegyzés trackback címe:

https://iddqd.blog.hu/api/trackback/id/tr271958273

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

sockpuppet (törölt) 2010.04.28. 10:32:21

Á, a gombás játék! Mennyi haszontalan gombanév ragadt az agyamba egy életre annak köszönhetően! Na meg az okkersárga szín létezéséről is onnan szereztem tudomást. Irány a C64 HQ!

idiotapocs 2010.04.28. 11:22:09

Az eredeti c64-es verzióban nem volt map, úgyhogy "kockás" füzetbe rajzoltuk :)

The Welsh 2010.04.28. 11:25:19

hányszor lógtunk suliból a Pirates miatt:)

Balaint 2010.04.28. 11:29:43

Vívásban jó voltam két-három kategóriával nagyobb hajókat is eltudtam foglalni. Méltó utódja volt a Sea Dogs vagy mi.

1hurka 2010.04.28. 11:48:08

nem kétséges, az egyik legjobb jéték c64-re.
Skill at fencing rulez

makosteszta_ps 2010.04.28. 11:50:38

nem elég, hogy annak idején belenyomtam nem kevés órát, pár éve már felnőtt fejjel psp-n sikerült ezt a teljesítményt megismételni, király átirat lett. És soha nem tudtam a csajomnak elmagyarázni miért jó, amikor a "már megint ezzel a hülyeséggel játszol volt" :)

TomAce 2010.04.28. 11:51:03

A nonpluszultra, az alfa és az omega, mai napig évente pár hetet rászánok (igaz, mostmár a firaxis verzióval), megunhatatlan

Bajnok · http://bajnok.blog.hu 2010.04.28. 11:51:40

Hű mennyit játszottam vele C64-en!
Kedvet is kaptam a PC-es remakehez. Kapható valahol még?

Féloff:
Bár nem került be se a múltheti, se a mostani retroba a GREAT GIANA SISTERS, de ezt muszály megosztanom veletek:

www.youtube.com/watch?v=SSOS2uwqpfw

bizony. az intro, szimfónikus zenekarral. (aki nem ismerné fel, itt az eredeti: www.youtube.com/watch?v=YMTdr026bZU

Savior 2010.04.28. 11:59:46

Pirates az isten, nincs mese :)

A következő pedig legyen az Időrégész! Az egyetlen régi kalandjáték, amit egyedül is majdnem végigvittem. Azért csak majdnem, mert külön-külön minden része megvolt, de nem jöttem rá, hogy lehet enni, így mindig meghaltam végelgyengülésben :D

pingwin · http://pingwin.blog.hu 2010.04.28. 12:07:14

de sokat játszottam anno vele

aztán pc-n a remake-et is toltam

Archenemy 2010.04.28. 12:11:06

Hát a pirate nekem totálisan kimaradt, pedig mindenki mondta, hogy mekkora királyság

na kipróbálom majd akkor ezt a remaket

Archenemy 2010.04.28. 12:13:58

Ja és egyben szeretnék gratulálni a cikkírónak, nem csak pont ezért a cikkért, hanem általában a retró rovatért. Nagy ötlet, és szépen összeszedett cikkek!

(má' csak a Star Control II-t kéne valahogy begyömöszölni...)

LTamás 2010.04.28. 12:16:12

Sid Meier az Isten, és a Pirates! az ő egyik adománya... >:-)

JohnHenry 2010.04.28. 12:16:53

nem is tudom hány évet játszottam a pirates+elite párossal anno :-) pár éve kipróbáltam a 2004-es verziót pc-n, ill. nemrég mac-en, hát... ég és föld, a c64-es játékélménynek nyomába se érhet a sok fölösleges csili-vili, a vívás kifejezetten idegesített mac-en.

érdekes, az oolite-ból egyáltalan nem hiányolok semmi pixelshader meg mittoménmilyen csúcs megoldásokat, tökjól szuperál a régi "grafika". na de ez most offtopik :)

TheGreatSPR 2010.04.28. 12:18:15

"egy generáció tanulta meg, mi az a scoop meg a war galleon"

Helyesen nem scoop, hanem sloop.

Az új, PC-s verziót megvettem eredetibe, de még mindig rendszeresen nosztalgiázok a C64-es kiadással. :)

zéka (törölt) · http://recklama.blog.hu 2010.04.28. 12:18:35

Remake-ben van vívás? Ha nem akkor nemérdekel, ha igen, akkor hazamegyek és zúzom le:D

JohnHenry 2010.04.28. 12:19:28

jöhetne még a Maniac Mansion meg a North&South is :-)

JohnHenry 2010.04.28. 12:22:50

@zéka: van benne vívás, de _szerintem_ iszonyatos az irányítása, legalábbis nekem nagyon nem jött be
(pluszba van benne kameraváltás, kötélen hintázás, anyám kínja miegyéb).

Vészmadár · http://foxhole.blog.hu 2010.04.28. 12:23:54

@JohnHenry: North&South! te jó ég, tényleg.
Hogy abban hogy lehetett utálni az egy ideig békésen üldögélő indián törzsfőnököt, amikor hirtelen beleállította a tomahawkját (ez még a nyeles verzió:) ) a stratégiai pozícióban levő csapataimba:)

moli 2010.04.28. 12:30:31

a 2004-es remake nagyon-nagyon jo. Stokinek igaza van.

zéka (törölt) · http://recklama.blog.hu 2010.04.28. 12:40:32

A North&South még a c64-ből ismerős:D:D:D

Pc-seknek ott volt a római változat a Centurio:D

fraki 2010.04.28. 12:46:48

North and South-ot a népnek!

idiotapocs 2010.04.28. 12:47:11

@moli: és teljesen egyszerű és jó benne a vívás is.

pingwin · http://pingwin.blog.hu 2010.04.28. 13:01:11

@JohnHenry: laptopon játsottam vele numpad nélkül ..

Hoppázó Beléndek 2010.04.28. 13:04:30

Pirates! maga a csoda volt akkor. mennyi időt töltöttünk vele, atyaég. annyi mindent lehetett csinálni benne, hihetetlen volt annyi shoot'em up mellett. A Piratest! játszva született meg kiváló Élet c. játékötletünk is, később ezt egy Will Wright nevű fickó meg is csinálta, The Sims néven :)

Reunionra szavaztam, úgy emlékszem az első magyar RPG volt(?)

Savior 2010.04.28. 13:06:47

@TheGreatSPR: Tényleg :) A (fuel) scoopot az Elite-ből tanultuk meg, hogy mit jelent, úgy látszik, Stöki nem a saját generációjáról beszélt :D

Star Control II-t én is támogatom.

Szedrencs 2010.04.28. 13:07:21

@Archenemy: Star Controll 2 - szívemből szóltál, pont pár hete zargattam ezzel Stökit, hogy az mekkora game volt már.

Dune 2 cikk is illene. :)

Stöki · http://iddqd.blog.hu 2010.04.28. 13:09:27

@Hoppázó Beléndek: a Reuinion inkább stratégia volt, amolyan proto-Imperium Galactica. Viszont mintha tényleg lett volna egy magyar RPG, Abandoned Places néven. Illetve ilyen játék tuti volt, csak abban nem vagyok biztos, hogy magyarok csinálták.

kangep 2010.04.28. 13:26:21

én pár éve amiga emulátoron nyomtam, az nagyon tuti. c64 emulátoros téma nem jön be valami miatt.

FlybyWire 2010.04.28. 13:28:54

"pirates egy lapáttal"

Dögöljek meg, de nem értem, hol a szóvicc??

pme023 2010.04.28. 13:30:18

pi-rátesz egy lapáttal... :)

FlybyWire 2010.04.28. 13:35:32

@pme023: JAJ. Ez de beteg.
Akkor már ejtettek volna simán magyarul "pirates"-nek, így fonetikusan, ha már az angolról lövésük se volt. A legszánalmasabb a semmilyen nyelven nem létező, de magyartól eltérni akaró fantomkiejtés.
Ld. még: "Ilájt" az Elite-nél, és egyéb hajmeresztések.

TomAce 2010.04.28. 13:43:09

@JohnHenry: nekem bejött, azt gondolom, megéri foglalkozni vele. lehet, hogy ugyanazt az érzést már nem hozza vissza, de én is elmúltam már 15.

pixelpiréz plüssvitéz · http://kigondoltam.blog.hu 2010.04.28. 13:48:08

Hátha nem volt még ez a két link, retrógyíkok:

100 Commodore 64 games in 10 minutes!
www.youtube.com/watch?v=eY2gK1MPgh8

Another 100 Commodore 64 games in 10 minutes!
www.youtube.com/watch?v=YEuaDeYadwE

Dr. A Jó Meglepően Izmos Hercege 2010.04.28. 13:50:15

@Stöki:

Még emlékszem mikor az alkotógárda lejárt egy zuglói művházba, ahol Amiga klub volt keddenként délután, ott figyelemmel lehetett kísérni az alkotást. Még talán Hancu is ott volt, meg régi Guru-s gárda, Shy, Mocsy...

www.BiSzex.hu · http://bisex.hu 2010.04.28. 13:50:30

cool, mega cool, tripla mega cool

MEDVE1978 2010.04.28. 14:02:07

Én a legkisebb hajóra emlékszem, a Pinnance-re.
64 ember és 8 ágyú fért el rá :o)
A gép ettől függetlenül szemrebbenés nélkül hozott néha ellenségnek 128 emberes és 16 ágyús Pinnanceket...
Még máig emlékszem az első Pirates-es karrieremre: Deck Mopper (fedélzetmosó lettem).
Aztán hamar rutint szereztem benne és meg se álltam a King's advisor-ig.
A Pirates játszhatósága irtózatosan jó volt az akkori játékokhoz képest.
Az igazi vicc az volt, hogy ha vívásban nagyon jó voltál, valamikor úgy is nyerhettél, hogy már csak egy embered volt, az ellenségnek pedig 300. Ha nem tudott megvágni, mert kivédted, akkor sok ütéssel a morálját le tudtad verni alacsonyra és megadta magát. Te meg nyertél az egy emberes seregeddel :o)))) Igaz, hogy ha utána hajóra szálltál az azonnal elsüllyedt.
Szóval király játék, ötletességben még ma is nagyon sokat ver.

Flashy7 2010.04.28. 14:04:15

@zéka: ja szerencsétlen játéktervezők örökre Centurio névre ítélték a játékot, mert nem gondoltak arra hogy DOS alatt ne találjanak ki 9 betűs játéknevet :D mindenkinek úgy volt meg :D

rbatty 2010.04.28. 14:14:02

@Stöki: Abandoned Places szerintem magyar lehet: www.youtube.com/watch?v=AUO7pVdqtQw&feature=related

(lásd első comment)

aesopus · http://blog.hu 2010.04.28. 14:15:02

megunhatatlan játék (mac-en játszom mostanság)
és hol vannak a platform játékok? nagy kedvencem volt a Quest for Tires, a lökött ősmanus egykerekűn

Dr. A Jó Meglepően Izmos Hercege 2010.04.28. 14:17:43

@aesopus:

Én minden általam birtokolt platformon játszottam a játékkal (Pirates!), de a legjobb az amigás volt.

közlekedési bűnöző (törölt) 2010.04.28. 14:24:56

@TheGreatSPR:

"Az új, PC-s verziót megvettem eredetibe, de még mindig rendszeresen nosztalgiázok a C64-es kiadással. :) "

Helyesen:

Az új, PC-s verziót megvettem eredetibeN

2010.04.28. 14:26:08

Hogy az ilyen játékokból miért nem tudnak böngészőben játszható flash verziót készíteni?
(vagy esetleg van, csak én vagyok ennyire tudatlan?)

Mellesleg én is rengeteget játszottam ezzel, csak az idegesített, hogy nehetebb fokozaton nagyon hamar lázadt a legénység, megszöktek és vitték magukkal a pénzt is...

Dester 2010.04.28. 14:32:29

@Flashy7: jaja, a játék neve Centurion, de így talán rá se ismernék :)

(Floppyn: CENTURIO.ARJ :DDD )

zéka (törölt) · http://recklama.blog.hu 2010.04.28. 14:39:24

@Flashy7: erre nem is gondoltam, hogy miért ez a neve...azt hittem azért, mert az n betűs változat már foglalt volt, de jó ezt így hallani:D

SztupY · http://sztupy.hu 2010.04.28. 14:43:20

Reunionból nekem annyi emlékem van, hogy még hexa editoros csalással is iszonyat nehéz végigvinni.

Dr. A Jó Meglepően Izmos Hercege 2010.04.28. 14:58:32

@Kurgan:

Én a marha lassú haladást nehezményeztem, bizonyos városokba marha nehezen lehetett eljutni (vagy kijutni onnan), mert a széljárás sosem kedvezett.

Drout 2010.04.28. 15:12:57

Unokatesómmal kimásoltuk az atlaszból a térképet pauszpapírra és arra rajzoltuk fel hol vannak a városok. Hihetetlen sok órát, napot játszottam ezzel (is)

_wood_ 2010.04.28. 15:25:45

@Stöki: magyar c64 rpg: newcomer

labi 2010.04.28. 15:37:58

Ah, de rég is volt Piratzes! az életemben. :)
Mostanában ha ilyenre támad kedvem, akkor a Sea Legend-et szoktam előszedni. Nem is értem miért nem lett sikeres.

pacska · http://twitter.com/_pacska_ 2010.04.28. 15:39:17

Sziasztok :)
Tudom, hogy legutóbb lehetett rá szavazni, de azért egy Defender of the Crown retro remek lenne :)
Emlékszem még floppyról próbáltuk kazettára átmásolni ehehehe..

labi 2010.04.28. 15:39:38

jahm, North&South -ra én is tolnék egy szavazatot, ha lenne rá leheőség! :)

DrBala 2010.04.28. 15:40:20

Hát ha már RETRO, akkor egy két régiség:

Háborus kedvenceim:
Raid over Moscow - Mintha betiltott játék lett volna, bár asszem ez csak a hype volt körülötte
Ikari Warriors, Hammerfist, Turrican(inkább platform)

Manager, kereskedős:
Oil Inmperium - Éjszakákon keresztül játszottunk faterommal meg bátyámmal
Vermer (vagy Verner?) - Ültetvényt lehet rajta csinálni, kereskedni, imádtam

Stratégia:
Supremacy, North and South, Defender of the Crown, Kings Bounty

Platform:
Giana Sisters, Donkey Kong, Popeye(szív elkapkodós), Lazy Jones, Ghost'n'Goblins, Hexenküche

Most úgy hirtelen ennyi.

Dr. A Jó Meglepően Izmos Hercege 2010.04.28. 15:40:45

@Drout:

Valamelyik CoV-ban volt talán a 9-esben egy térkép és leírás róla, aztán az évkönyvben egy iszonyat nagy leírás :)

kk_kk 2010.04.28. 15:41:31

vááááááááááááááááááááááááááááááááááá

mekkora játék volt!!!!!!

Hoppázó Beléndek 2010.04.28. 15:57:42

@Kedves Nard: @Stöki: ó köszi, kevertem! Akkor viszont elviekben az Abandoned Places-re szavaztam :)

xk2spv 2010.04.28. 16:06:52

@MEDVE1978:
Az egyemberes hadsereggel őrült nagy rekordokat lehetett döntögetni. Kedvenc trükköm volt, hogy a déli partvidék végigfosztogatása majd Panama megtámadása, és egyemberes kifosztása után felgyalogoltam Puerto Bello-ba, és felosztottam a zsákmányt. Egyik ilyen alkalommal 187/100 ponttal lettem King's Advisor.

buxa 2010.04.28. 16:11:10

ohhhh, a pirates!
mennyi, de mennyit jatszottam vele!!! abszolut csucs kalandjatek volt, elotte csak a Defender of the Crown, utana meg a Supremacy (zenejet mai napig szoktam dudolni :) tudta kiszoritani. volt olyan hetvege, h eroszakkal se tudtak elrancigalni a monitor elol es szo szerint orrrverzesig jatszottam :)
emlekszem, mielott feloszottam volna az osszeharacsolt vagyont, mer szar volt a sereg moralja, nekimentem Santiagonak egy hajoval, es hagytam magam szetbombazni. majd viharverten, fele legenyseggel megkerestem az elasott kincset, kikotottem, es visszavonultam multimilliomoskent :)))
azok a regi szep idok, amikor meg masra se volt gondom....

Dr. A Jó Meglepően Izmos Hercege 2010.04.28. 16:12:41

@xk2spv:

Meg a galleonnal való ostrom, emberek lelövetése az ágyútűzzel, majd az így leredukált legénység között felosztani a zsákmányt :)

buxa 2010.04.28. 16:12:43

@xk2spv: :)) ugy latom nem voltam egyedul ezzel a strategiaval...

orient 2010.04.28. 16:16:21

A legújabb PCs remakeről nem esik szó. Pedig az is eredeti Sid Meier. Jobb grafikával :))

OK a C64 feeling nincs meg, de jó újranyomni a régit szebb grafikával.

buxa 2010.04.28. 16:16:56

Defender of the Crown
Supremacy

meg volt spectrumra egy helikopteres jatek, a Cyclon, ezekre emlekszem igy a hosidokrol.

jo lenne ezekrol meg itt a rovatban olvasni...

Stöki · http://iddqd.blog.hu 2010.04.28. 16:20:05

@orient: dehogynem esik szó:

"aztán 2004-ben az eredetiével egyező című változat, amit már a Firaxis Games fejlesztett (Meier 1996-ban elhagyta a MicroProse-t és megalapította a Firaxist)."

tbence1981 2010.04.28. 16:31:34

Jujjj nekem is ez volt a nagy kedvencem. Végigvittem most PC-n is az is nagyon jó szerintem.

Ami furcsállok, hogy a Street Rod-ot, miért nem csinálják meg ugyanígy normális változatban, mai gépre. Nagyon-nagyot ütne az tuti. (tudom, hogy pc-n volt anno vmi, de az nagyon gagyi volt)

deak noemi 2010.04.28. 16:58:27

Kedves blogíró,

A Marosvásárhelyi Sapientia Erdélyi Magyar Tudományegyetem hallgatói vagyunk, jómagam és további 4 csapattársam. Egy tantárgyunkhoz kapcsolódóan kutatást végzünk, melynek témája blogírás motivációs háttere.
Ennek elvégzésére bloggereket szeretnénk megkérdezni és blogokat elemezni. Szeretnénk ha ön is hozzátudna járulni a kutatás elömeneteléhez, olyanképpen hogy válaszol néhány kérdésünkre.
A válaszadás mindenképp fonos lenne, hiszen kutatásunk csak igy lehet reprezentativ, ha valódi bloggerek, valódi inditattatását mérjük fel.
Visszajelzését elöre is köszönjük!

Tesveer 2010.04.28. 17:07:30

Az SC2-t én is vótolom.:-) Nem rég játszottam végig amúgy újra, amikor sikerült megszereznem a teljesen beszélős változatot. Elég vicces pár idegen faj hangja, például a Yehatoké.:-) Mindenesetre talán a legjobb játék, ami egybeolvasztja a kaland-akció-felfedezős-kereskedős-stratégiai műfajokat, ráadásul úgy, hogy nem komplikálták a szükségesnél jobban túl.

Azt viszont furcsállom, hogy az UFO-t senki nem említette, ami szintén Microprose játék, és szintén nagyon addiktív.

idiotapocs 2010.04.28. 17:09:38

@deak noemi: nem akarok nagyon gonosz lenni, de lehet előbb "email írás" témában kellene kutatni.

Avatar 2010.04.28. 17:17:39

@deak noemi: no, az ilyet privátban szokás...
klikkelj a post szerzőjének a nevére, majd az üzenetküldés fülre, és eljutsz ide:
blog.hu/user/330583/tab/msg

Sunsetjoy · http://retemu.blog.hu 2010.04.28. 17:47:24

Köszönöm a cikket!
Nicknevem egyik fele innen van:)

1560s' The Silver Empire
1600s' Merchants and Smugglers
1620s' The New Colonists
1640s' War for Profit
1660s' The Buccaneer Heroes
1680s' The Pirates' Sunset :D

C64-en, ha kardozás alatt (leginkább várostámadáskor) nyomtam egy RUN-STOP billentyűt, majd pedig a run parancsot kiadva bejutottam a városba :))

Reunion-ra szavaztam (úgyis mindenről lesz cikk- a kedvenc szekcióm a blogon:)
Anno Amigán próbáltam ki, A500-on 6 lemezes verzióval, A1200-on HDD-n volt egy jó pár perces intro állóképekkel, az lemezes verzión persze nem volt. Ja és ott is próbáltam fordítani, élvezetes volt, amíg meg nem makkant az egyik floppy, nem sokkal később meg a gép :S

orient 2010.04.28. 17:53:19

@Stöki: ok, pedig olvastam csak nem esett le. Bocs. De meg van említve.

Stöki · http://iddqd.blog.hu 2010.04.28. 17:59:53

@deak noemi: Ha nem jár sok melóval, oké. Írj a stokiKUKACmailPONTindexPONThu címre.

Archenemy 2010.04.28. 19:21:22

@Tesveer: a hangos változat nekem is csak pár éve lett meg (konkrétan az ur-quan masters remake), király az ur-quanok hangja :p Az elején, mikor a Föld felé menet találkozol az ur-quan drónnal, az odabasz, megalapozza az egész játék hangulatát...

Balfake 2010.04.28. 22:21:53

Nagyszabású magyar RPG volt C64-en a Newcomer, mostanában lesz belőle pécés remake, tán érdemes lenne.

Szegény CSAGB látom eddig nem nagyon domborít a szavazáson, de nem szeretném, ha elfelejtődne, hány hülye gombanevet tanultam meg belőle! Tinóru és társai, el se tudtam képzelni, hogy ilyen szavak egyáltalán vannak a világon, még most sem igazán.

TheGreatSPR 2010.04.28. 23:07:01

Békesség testvérek!

Ahogy már korábban említette Kedves Nard, A '92-es CoV-évkönyvben van egy átfogó leírás a játékról:

pcvilag.muskatli.hu/irodalom/CoV/covek92/covek92.html

Továbbá egy feljavított térkép (szerintem az egyik legjobban használható) a 18-as Cov 28-ik oldalán:

pcvilag.muskatli.hu/irodalom/CoV/CoV18/kep.php?kepparam=cov18-28.jpg

sockpuppet (törölt) 2010.04.29. 09:13:55

@Balfake: Ezt a remake dolgot honnan szeded? Csak portolják valahogy, vagy teljes átirat lesz? Egyáltalán kik?

Balfake 2010.04.29. 10:12:55

Asszem páran a régi fejlesztők közül, majd megkérdem tőlük, mi van és adok linket, ha lesz.

Bobby Newmark 2010.04.29. 10:54:51

@SztupY: Nekem sikerült egyszer csalás nélkül. :)

Igaz, hogy akkor az a hónapom Reunionra volt szánva. Kb 25x kezdtem újra...

Az eleje valójában nem is stratégia, hanem PUZZLE. Egyetlenegy megoldás van, csak egyetlen módon lehet túlélni. Ha az sikerül, akkor utána nyugisabbá és könnyebbé válik a játék.

A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél · http://www.planetside.blog.hu 2010.04.29. 11:59:57

Hú, de ideges voltam, amikor megszereztem a 256. ágyúmat... ;)

Lett belőle 1...

Kincset megtalálni, Panamát kifosztani, spanyol treasure fleet-et lerabolni, jó nőt feleségül venni, legénységet leredukálva kincset osztani, 1 vs 300-ban kardozva nyerni...

Régi szép idők...

Bobby Newmark 2010.04.29. 13:01:40

ÉS nem skill at fencing, hanem skill at medicine, hogy a körutat legalább tízszer meg lehessen csinálni...

Avatar 2010.04.29. 15:01:21

@Bobby Newmark: Bizony! Kardozni, ágyúzni ügyes ember magától is tud. Viszont az öregedéssel nem tudsz mit kezdeni, az egészséged akkor is romlik, ha sosem hagyod, hogy megszúrjon, meglőjön az ellenfél. Jó nagy vagyonhoz, minden rokon megmentéséhez nincs jobb, mint ha sokáig maradhatsz aktív...

Bobby Newmark 2010.04.29. 15:02:45

@buxa: Hát a "déli partvidék végigfosztása, létszám lecsökkentése, zsákmány felosztása" típusút.

AgaricGameSquared 2010.04.29. 17:11:05

@TheGreatSPR: Hehe, emlékszem, sokáig mindig csak az Antillák-tengerpart körben mászkáltam, legfeljebb Florida Keysig mentem el - aztán zavarni kezdett, hogy emleget pár várost, amiről fogalmam sincs, és a Nagy Világatlasz (Cartographia 1971 :P) alapján találtam meg Bermudát, Panamát, meg Gran Granadát :)

És hogy fújtam fejből az összes nyomorult kis szigetet bármilyen sorrendben... Régi szép idők.

Hmm, lehet, hogy megyek és megveszem a remaket.

Z@ki · http://wannabephoto.blog.hu 2010.04.29. 17:23:28

@Z@ki: Oké. A Mobile verzió a Pirates! név megcsúfolása. Felejtsétek el, hogy valaha is írtam. Inkább akkor C64 emulátor és játék.

pasztasutta (törölt) 2010.04.30. 09:19:29

Az eredeti Pirates! miatt ismerem a Karib-tenger térséget úgy, mint a tenyeremet :)

A következő játék pedig lehetne az Időrégész ("megb... kiralylany").

idiotapocs 2010.05.04. 11:16:48

Tudom hogy a szavazás dönti el, de azért szeretnék egy javaslatot tenni a retro rovatra: az első Bungie féle Myth. Ahh.

SteveJobs · http://16bit.blog.hu 2010.05.05. 22:01:26

Nade hol a Newcommer mint az egyik legnagyobb magyar játék c64-re?:D Amúgy király írás.. :)

Pilgram (törölt) 2010.05.12. 11:38:40

nem olvastam a kommenteket végig, ezért szorri, ha valaki említette már, de a pontosság kedvéért megjegyezném, hogy a Pirates!-nek VOLT története, ugyanis az elrabolt családtagjainkat kellett kiszabadítani térképek alapján, akik mindig valamilyen kormányzónál voltak. és emellett lehetett hatalmasakat kalandozni, az elite és a dotc mellett másik kedvenc játékom volt :))

alien 2010.05.12. 12:31:30

ember az volt a csúcs amikor egy ember maradt a hajó/erőd foglalás után.
a kincs és rokonkeresés is csúscs volt, meg a kicses flotta és az ezüstkaraván...
johóhó heten a halott ládáján

alien 2010.05.12. 12:33:53

@SteveJobs:
úgy játszottam a Newcommert végig, hogy a program íróját hivogattam telón, hogy mi a francra kell a gumicsónak, meg a szirom,
a kedvenc az volt amikor a portrét nem festettem meg és a fazon arca ronda lett a savtól és vissza kellett menni az egészben
ja és a pszi képességek vagy mi a fene az csúcs volt, meg amikor a papot megöltem és jöttek a szkafanderesek fúúúú

tmnk · http://blog.tilos.hu/bossabomdia 2010.05.13. 03:28:31

Ez sajnos teljesen kimaradt nekem (de így is nagyon érdekes volt a cikk, köszi!), bár ha jobban belegondolok, akkor ezzel együtt már minden bizonnyal egészen borzalmasan sok időt töltöttem volna el - bár persze teljesen kiváló és élvezetes módon - a MicroProse játékokkal (Civilization, Colonization, Master of Orion, Transport Tycoon, te jó ég, mekkora 10/10-es játékok voltak! :-) )

szamoai 2010.05.19. 19:57:19

Pirates megarulz!

Neuromancer volt már a retró-ban?
süti beállítások módosítása