HTML

IDDQD

Félkomoly játékblog azoknak, akik tudják, mi az IDDQD, és azoknak, akik nem. Kazuárokat is szívesen látunk.

Itt támogathatsz minket

PayPal:

Patreon:

 patreon_fejlec_kicis.png

Utolsó kommentek

Azt a fénypisztolyt tegyék el, mielőtt az elvtársak lőni kezdenek

2016.07.20. 17:38 Stöki

Nyaralásaink alatt jól felgyűltek a Vakondok 4-werkfilmek (tudjátok, ez az a dokumentumfilm, ami a magyar videojáték-fejlesztés hőskorát dolgozza fel, és aminek rendezőjével nemrég beszélgettünk). Három is van, ami még nem szerepelt a blogban, de most behozzuk magunkat. Az első videóban ismét egy régi Novotrade-fejlesztő beszél, Zolnai Antal, aki főleg a cég sportjátékain dolgozott (Water Polo, vagy a Konami Double Dribble és Blades of Steel című játékainak konverziói). A videóban egy magas rangú szovjet elvtárs látogatásáról mesél (tippre ő lehet az a Jegor Ligacsov, akiről Beregi Tamás is beszélt, amikor a podcastünkben vendégeskedett), illetve arról, hogy egy nintendós fénypisztoly is komoly biztonsági kockázatot jelentett ilyenkor.

Így készült a Vakondok 4 - 27 - Zolnai Antal from Moleman on Vimeo.

Terep 2 (sőt: TEREP2.EXE) megvan valakinek? Aki a kilencvenes években volt kamasz, valószínűleg állatkodott ezzel a tech demóval, ami önmagában a lemodellezett fizikától szórakoztató volt. Alkotója, Nagymáthé Dénes később az 1nsane-t fejlesztő Invictus Games egyik alapítója lett. A Code Masters és az Acitivision is kiadta a játékaikat, és nagyon különböző felfogásban kezelték a projekteket. Erről mesél Nagymáthé a videóban.

Így készült a Vakondok 4 - 28 - Nagymáthé Dénes from Moleman on Vimeo.

Végül, a harmadik videóban Kádas Gábor beszél. Ő azon ritka emberek közé tartozott, akik már játékfejlesztői tapasztalattal keresték meg annak idején a Novotrade-et. Kádas és egy barátja fejlesztették a Super Ridert, amihez maga keresett kiadót, az angol Firebirdöt. Kádas egyébként elég otthonosan mozgott Angliában, mert oda járt középiskolába, később pedig egyetemre. 1990-ben aztán kiköltözött Kanadába, majd később Kaliforniába, és 1994-ben megalapította a Human Softot, aminek a fejlesztői nagyrészt Magyarországon dolgoztak. Főleg átiratokat fejlesztettek (többek közt Tomb Raider- és Street Fighter II-játékét is,a SegaSoftnak pedig egy multiplayer tengeralattjárós játék, a Fatal Abyss készült általuk. A videóban arról mesél, hogy a mobiljátékpiacra ma a garázsfejlesztők ugyanúgy nagy költségek nélkül tudnak fejleszteni, mint anno a C64-piac indie csapatai, viszont fontos különbség, hogy már annyi játék van, hogy marketing nélkül nem lehet érvényesülni.

Így készült a Vakondok 4 - 29 - Kádas Gábor from Moleman on Vimeo.

(Korábbi werkfilmek: Kiss Donát, Ian Livingstone, Fodor Tamás, Nagy Csaba, Szenttornyai László, Stein Róbert, Vámosi Zsolt, Rátkai István, Mark Cale, Balogh Zsolt, Rényi Gábor, Kiss István, Olessák Róbert, Révbíró Tamás, Kozák Tamás, Békési Róbert, Kreiner Tamás, Tilesch Ferenc, Zámbó Viktor, Tóth Zoltán, a Newcomer készítői, Mérő László, Ruzsa Ferenc, Fehér Gábor, Ligeti Gábor, Tihor Miklós.)

10 komment

Címkék: retro werkfilm vakondok

A bejegyzés trackback címe:

https://iddqd.blog.hu/api/trackback/id/tr68902760

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

korporál jolán 2016.07.20. 19:28:08

De jó lenne, ha ezeket a Vimeos filmrészleteket meg is lehetne nézni.

VikMorroHun 2016.07.20. 21:37:26

@korporál jolán: Én eddig még mindegyik részletet meg tudtam nézni...

Savior 2016.07.20. 22:10:48

Látom, régen volt mindez már. "Lebegy elvtárs"-on kívül (már ha tényleg Jegor Ligacsov volt igazából) a "Nintendo 16" is érdekes felvetés, mert a Wikipedia szerint a SNES '91-ben ért Amerikába, Európába '92-ben, amikor már SZU-nek se híre, se hamva. :)

Karvaly 2016.07.21. 08:20:07

Nagymáthé Dénest volt szerencsém személyesen ismerni.
Zseniális programozó.

jtrencsenyi 2016.07.21. 11:00:24

@Savior: mindig "hasogassa" a fülem, amikor valamelyik játékfejlesztő kolléga ilyen bakikat vét. :)

korporál jolán 2016.07.21. 14:45:18

@VikMorroHun: Az utóbbi 4-5 részt már nem tudtam megnézni, a korábbiakat igen, gondolom most azok sem mennének nálam. Nem tudom mire vélni a dolgot.

Sealka 2016.07.21. 20:24:03

Azért az IPhone fejlesztéshez elég mélyen a szebbe kell nyúlni. Csak a fejlesztői gép több, mint fél milló, hozzá a telefon 300 ezer, egy átlag magyar fizetés meg 200 ezer. :D
Androidhoz meg legalább 5 relefont és 5 tabletet kell venni, hogy a milliárdnyi féle eszköznek legalább a kis töredékén lehessen tesztelni a futtatást, az is kb ott van, mint az IPHone-ra fejlesztés. A marketre pedig semmi reklám nem kell, nem egy cég 0 reklámmal is jó játékot 1 millió feletti letöltéssel nyom a playen.

Rémbódess 2016.07.25. 11:15:11

@Sealka: 160 ezres laptopomra felraktam egy Oracle VM Virtual boxot, abba telepítettem egy OSX-et, majd bele a fejlesztőeszközt. Jó, mondjuk az emulátor nem hozta a 60 fps-t, de a 95 ezer forintért vett iPhone 4-en gyönyörűen tudtam tesztelni mindent... 250-ből megvolt minden. A grafikus a saját gépén dolgozott, hetente küldtem neki gameplay videókat, hogy lássa mi lett a sprite-jaiból... Szóval megoldható a dolog kezdő milliók nélkül is...

Na, az Android viszont halál. A java-s fejlesztőeszköznek az univerzum összes CPU-ja és memóriája nem elég. Ott kicsit kihullott a hajam, majd kukáztam a hello world projektemet... :)

Sealka 2016.07.25. 11:26:14

@Rémbódess: Java. :D C++11 el remekül lehet mindenre fejleszteni, még Androidra is. :)

Celtic 2016.08.01. 15:30:59

Mikorra lesz varhato a teljes film ?
Szivesen megneznem egeszben.
süti beállítások módosítása