HTML

IDDQD

Félkomoly játékblog azoknak, akik tudják, mi az IDDQD, és azoknak, akik nem. Kazuárokat is szívesen látunk.

Itt támogathatsz minket

PayPal:

Patreon:

 patreon_fejlec_kicis.png

Utolsó kommentek

És hét hónapig csak ölt, ölt, ölt

2014.09.03. 16:52 Stöki

Pipboyok, pipgirlök figyelmébe ajánlom ezt a hosszú, de egész érdekes portrét a Kotakun az emberről, aki kitalálta, hogy végigjátssza a Fallout 3-at úgy, hogy közben mindenkit megöl, akit csak lehet. A Many A True Nerd fedőnevű jóembernek hét hónapig tartott a dolog, szépen végigdokumentálta az egészet, a lenti videóban például mindenkit lezúz Megaton városában, majd a biztonság kedvéért még atomot is robbant benne.

A body count 3012-nél állt meg, de ebben nincs benne minden karakter a játékból, mert vannak, akiket nem lehet végleg megölni - de akit lehetett, Many A True Nerd kicsinált. De az egészben nem is ez az érdekes, hanem az, hogy hogyan változott meg a játékmenet ettől. (És egyébként MATN kimondottan ezért vágott bele az egészbe, mert új élményeket akart egy játéktól, amit már nagyon is jól ismert.)

A Fallout 3 ugyanis egy sztorit akar elmesélni, és azért számít arra, hogy a játékos nem fog minden megölhető kulcsfigurát megölni. Az AI pedig nyilván nem mindig tudja jól kezelni, ha valaki ezzel szembemegy. Ebből aztán kisülnek néha nagyon morbid jelenetek (pl. rögtön a játék elején, amikor MATN lemészárolja az overseert, akinek a lánya erre elkezdi követni a hullát, akárhová is vonszolja a játékos), néha pedig meglepők, amik akár még passzolhatnak is a Fallout világába. Például Rivet Cityben van egy Shrapnel nevű, tök jelentéktelen fegyverkereskedő, akivel furcsa dolog történt, amikor MATN megölte szintén fegyverkereskedő haverját: otthagyta a boltot, és elkezdett vándorolni a pusztában, mintha már nem lenne értelme az életének. És az AI valamiért megölhetetlen NPC-t csinált belőle, mintegy a Fallout mitológiájának részévé téve ezzel őt.

MATN új vállalkozása a Fallout: New Vegas, amit gyógyulás nélkül és permadeath beállításával akar végigvinni. Ami valószínűleg lehetetlen, de biztosan ez a felállás is új arcát fogja megmutatni egyik kedvenc játékának.

Kommentekbe jöhetnek hasonló élmények: ti toltatok már végig valamilyen játékot extrém módon/beállítással? (Én csak egy Halo-végigjátszást tudok felhozni, amiben minden rohangáló kis alien izét úgy iktattam ki, hogy nem pazaroltam rájuk lőszert, hanem leütöttem őket.)

86 komment

Címkék: halál fallout végigjátszás

A bejegyzés trackback címe:

https://iddqd.blog.hu/api/trackback/id/tr166665761

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

eatmoregold 2014.09.03. 17:10:11

"
Apa kocsit hajt!
Két kézzel, egy kézzel, kéz nélkül Apa kocsit hajt.

"

Talán a street fighter 2 turbonál volt az, hogy már egy kicsit untuk a dolgot, és kitaláltuk, hogy ryu vs ryu meccseket játszunk, de csak hadoukent lehet használni... Vagy visszafele versenyeztünk super mario kartban.
Volt olyan még, hogy iszonyat sok körösre állítottuk a need for speed 2-t, amikor már mindenki álmos volt a több napos lan partyn, és az nyert, aki tovább ébren maradt, a többiek meg szépen lassan mind a billre borulva aludtak.

JonC 2014.09.03. 18:25:15

érdekes kérdést feszegetsz, amikor megkérdezed ki hogyan tért el a fejlesztők által megálmodott útról bizonyos játékokban. érdekes, ugyanis engem például ugyanazok az erkölcsi és morális gátak tartanak vissza efféle cselekedetektől, amilyen mindenkit lemészárolni a Fallout3-ban, mint amelyek a való életben is megszabják a viselkedésemet. marha nehéz ettől elszakadni. persze az más amikor heccből legyilkolok mondjuk egy vöröskabátos őrjáratot az Assassin's Creed 3-ban (vagy halomra ölök egy csomó járókelőt a GTA-ban), ugyanis tudom róluk, hogy ők generált noname NPC-k csupán. gondolom az USA-ban az utcán/egyetemeken/stb. lövöldöző elmebetegek már átbillentek egy ponton, és "csak" annyi a különbség köztük és köztem, hogy ők a valódi embereket is NPC-knek látják.

szóval a kérdésre a válasz: én kb. sehogy nem szoktam átlépni a morális gátjaimat, sem játékban, sem az életben.

Cyrus 2014.09.03. 18:26:05

Hát ha emlékem nem csal akkor a New Vegasban 1 karakter kivételével mindenkit ki lehet nyírni :)

Bobby Newmark 2014.09.03. 19:14:43

@JonC: Ööö, izé. A helyedben beszélnék egy pszichológussal, mert ez alapján valóban nem nagyon különbözöl az iskolai mészárlós pszichóktól, nem tudsz különbséget tenni játék és valóság közt. És nem, nem az a különbség közted meg köztük, hogy az emberek=NPC, mert nálad is pont ez van az elmondottak alapján, csak épp fordítva, te az NPCket nézed embernek, ami csak szemantikai különbség.
A különbség csak annyi, hogy te nem szeretsz gyilkolni.

Én speciel a legnagyobb lelki nyugalommal:
-tépdestem le a járókelők lábait a Carmageddon 2-ben, aztán röhögtem rajta, ahogy ugráltak fél lábon.
-trancsíroztam a hullákat bárhol, ahol lehetett.
-Dwarf Fortressben a törpe óvodám, ahol a gyerekek zsírját akartam kisütni szépen lassan, magmát fröcsögtetve rájuk, hogy felnőtt korukra tűzállóak legyenek.
-pofoztam halálra Dungeon Keeperben a minionokat.
-Black&White-ban emberevésre tanítottam a creature-t, marékszám áldoztam gyerekeket az óvodából, gyújtogattam fel a falvakat hogy a creature eloltsa, stb.
-AlienVSPredator első részében kergettem alienként az embereket, és örültem, ahogy félnek
-Simsben csináltam egy milliomos playboyt, akinek kizárólag abból volt jövedelme, hogy kétnaponta házasodott, aztán hagyta különféle morbid módon meghalni az újdonsült feleségét (tanács: ha tűzhalált akarsz elérni, akkor a befalazott szobába tegyél wc-t is, mert ha összehugyozza magát, nem gyullad fel)
-GTA összes részében a civil gyalogos kevesebb, mint egy út szélét jelző fehér pöcök, tűzharcban meg egy golyónyi élő pajzs az ellenségnek ha tűzvonalba kerül
-morális csúszkás RPG-kben (főleg Bioware, de pl a Falloutok is) mindig a lehető legtöbb hasznot hozó megoldást választom, nem érdekelnek a morális szempontok. Kár, hogy ez jellemzően a "jó" út.

Engem pont nem zavar egy pixelkupac meg egy programkód kínja.

Bobby Newmark 2014.09.03. 19:20:30

@Cyrus: Ja, képzelem F3ban hogy frusztrálhatta a csókát Little Lamplight. :D

zyrobs 2014.09.03. 19:58:54

Én a Dune 1-ben csináltam olyat, hogy direkt nem támadtam be a Harkonnen palotát, hanem minden szektorban szisztematikusan learattam a fűszert, majd szélcsapdát telepitettem, és ha már csurig volt vízzel, elkezdtem növényeket termeszteni.

Csak azért volt lehetséges mert valamiért beleesett a játék egy olyan hibába, hogy a megnyerés cutscene-je csak félig töltődőtt be - a császár nem nyivákolt fűszer küldemények miatt, de az NPCk még nem kezdték el mind emlegetni a harkonnen vár buktát (ha felrobbantod a palota pajzsát akkor automatikusan mindenki csak arról beszél a játékban és nem lehet parancsokat osztogatni).

Asszem sok értelme nem volt. Valahol olvastam hogy ha agyon ülteted a bolygót, a növényzet el kezd terjedni felfelé, és ha ellepi a palotát akkor a Harkonnenek automatikusan otthagyják a bolygót.

Bobby Newmark 2014.09.03. 20:09:29

@zyrobs: Nekem meg egy haverom mániákusan begyűjtött minden gramm fűszert a Dűne2ben, meg aztán később minden kristály tiberiumot a C&C-ben. Addig nem volt hajlandó kilőni az utolsó épületet, amíg fel nem porszívózta a mapot.

Kicsit OCD volt az arc, mára meg teljesen megőrült.

Püspök utcai gombaszedő · http://valogatott.blog.hu 2014.09.03. 20:10:35

Doom deathmatchben csak láncfűrész vagy csak ököl.

Bobby Newmark 2014.09.03. 20:20:16

Uh, erről jutott eszembe, volt egy késői Bullfrog RTS, a Gene Wars. Nagyon aranyos kis játék volt, az alapsztori szerint a nagyonhájtech kis szürke élienek összetalálkoztak az emberekkel és még néhány fajjal, akik halálba atomozták egymást galaxiszerte a csillagközi háborúskodás közben, és nem tetszett nekik. Úgyhogy kiadták ultimátumba, hogy vagy mostazonnal békében elkezdik visszatelepíteni az ökoszisztémát a bolygókra, vagy kiirtódnak örökre.

Na de persze a háborús ösztönök nem múlnak el, amikor a kis szürkék nem figyelnek, akkor a korábbi ellenségek a géntechnikával kreált lényekkel háborúznak egymással.

Na, ezt a jól kitalált alapsztorit lehetett egészében felrúgni azzal, hogy az ellenség épületeit a saját építőmunkásokkal fel lehetett szedni.
Elején banda kijelöl átmegy az ellenséghez, épületek felszedése beklikk, az AI meg próbál elkergetni a pálya elején még gyenge és hatástalan lényeivel, sikertelenül. Két órás szüttyögős pálya megnyerve három perc alatt.
He-he. :P

nyisziati 2014.09.03. 20:23:23

@Bobby Newmark: hát ez elég beteg lista. Pláne a "legnagyobb lelki nyugalommal". Szerintem mindkettőtöknek segítség kellene. Vagy egy kijózanító maflás.

zyrobs 2014.09.03. 20:50:48

@Bobby Newmark: Mi a Tiberian Sun-ban csináltunk olyat, hogy minél szebb és hatékonyabb bázist épitettünk minden áron. Támadás cask annyi volt hogy repkedtek a bombázók/ufók, illetve a térkép közepén vadászta a harvestereket egy-egy kommandós. Nod-dal egyszerűbb volt mert egyrészt a Cyborg Commando piszok erős, másrészt azért mert alárendeltem egy osztag sima Cyborgot (ctrl+alt+klikk, egység kísérete parancs) akik fedezték. GDI-vel nem lehetett ezt előadni mert a Ghost Stalkeren kívül nem volt gyalogosuk aki túlélte a tiberiummezőt (a cyborgok és a ghost stalker felgyúgyultak rajta).

GDI-vel viszont volt Tűzvihar erőpajzs és orca bombázó (ez nagy számban kráterekre bontotta az ellenséges bázist, mert deformálódott a talaj a bombák alatt).

Red Alert 2-ben meg mindig igyekeztem úgy támadni, hogy egyenlő mértékben kapjanak előléptetést a tankok. Az utolsó bázist általában 8-9 elit egységgel zúztam szét. RA2-ben az elit egységek kétszer több élettel rendelkeznek, négyszer nagyobb a tűzerejük, és képesek öngyógyításra.

Illetve volt egy tűlélő skirmish térkép ahol 500-asával támadott erősségi sorrendben minden egység. Azt egyszer igyekeztem úgy játszani, hogy Yuri-val körbeépitettem a területet ahol be teleportálódnak a térképre; hogy minél többet átállítsak mielőtt bármi reakciójuk lehessen.

Vagy egyszerűen csak annyi tankot épitettem hogy nem fértek el a képernyőn, és elárasztottam vele az ellenfelet.

Celtic 2014.09.03. 21:04:36

Hat, en az utobbi 20 evben sose tudtam annyira megunni egy jatekot, hogy maskent probaljam, mint a "normalis"

Az mas kerdes, hoyg Carmagaddenonban en is eloszeretettel utottem el a jarokeloket, vagy rajuk estem esetleg tolatva - de ott pont jart ertuk.

Megyko · http://www.szinkronrendezo.blog.hu 2014.09.03. 21:05:04

Mgs3 speedrun European extreme-én. Nem sikerult tul jol, konkretan ide-oda lepkedtem a palyareszek között, h alarm nelkul lehessen megcsinálni. Jo volt

Túrós (törölt) 2014.09.03. 21:22:38

@JonC: ezzel én is így vagyok, főleg az egyre javuló játékok miatt. Pl ezekben a GTA-akban már minden annyira életszerű lassan hogy tényleg majdnem igazi embereket darálunk halomba, ami valahogy nem olyan jó érzés.

balkan 2014.09.03. 21:24:06

Dyna Blaster 1v1 hot seat... csukott szemmel. Ha meghalt valamelyikünk, akkor lehetett szemet nyitni és akkor derült ki, hogy ki volt a jobb, vagy a bénább.

magicao 2014.09.03. 21:36:44

Én egyszer végignyomtam a Last Ninja 2-t úgy, hogy senkit sem öltem meg (csak akit muszáj volt a játékmenet miatt).
Filantróp ninjának neveztem a projektet. Lehet deviáns dolog volt, de mentségemre szóljon, hogy tizenpár éves voltam. Azóta persze én is elgázoltam/lelőttem/felrobbantottam már egy közepes falunyi embert a gta-kban.

flugi_ · http://fundi.blog.hu/ 2014.09.03. 21:45:04

évente szoktam Might&Magic 7-et végigcsinálni 4 egyforma karakterrel.

Quake-hez requiem mod-dal meg lehet oldani, hogy a pályán deathmatch üzemmódban is ott vannak a szörnyek, és rohadt erősek (deathmatch 160 a kód: 128 [szörnyek] + 32 [mindenki örök quad]), és megpróbálom egy életből megpucolni a pályát. A deathmatch ugye úgy kezdődik, hogy valahová benyom :)

Most Deus Ex-et (az elsőt, Deus Exe moddal, hogy ne röcögjön) csinálgatok úgy, hogy senkit sem ölök meg, legfeljebb körülöttem mások.

Kisfiamnak volt egy időben szokása a Portal pályák minden mozdítható elemét belenyomni a pályavégi erőtérbe

NperA 2014.09.03. 22:00:39

Szerintem inkább ki kellett volna mennie kapálni. Mert a kapálás jó mindenre. Lásd alant példákat :-)

"A KAPÁLÁS ELHOZNÁ A VILÁGBÉKÉT

A múltkor Egerben mama kérdezte, hogy épp mivel foglalatoskodom, én pedig
mondtam neki, hogy olyan nőkről írok, akik borzasztóa...n kritikusak saját
magukkal szemben és kiakadnak azon, hogy vastagabb a karjuk, vagy
narancsbőrös a fenekük. Mama megvetően legyintett, közölte, hogy ez
baromság és hogy inkább arról írjak, hogy ezek a nők kapáljanak be öt
hektár kukoricát, és akkor biztosan nem lesz idejük a narancsbőrükkel
foglalkozni.

És akkor hirtelen belém hasított, hogy basszus, mindenre ezt a kapálás
dolgot hozza fel, és összegyűjtöttem, hogy mama szerint milyen problémákra
lenne megoldás a kapálás.

1.) Terhesgondozás, újszülött ellátás, bizonyos mértékig paraszolvencia -
"Katicám, annak idején megszültek a nők a kapaföldön is, nem volt semmiféle
ultrahangozás, meg terhesjóga, meg boríték az orvosnak!"

2.) Homoszexualitás - "Kapálna végig egy nyarat, ´szt nem lenne ereje tollas
gatyában vonulgatni!" (Egyébként mama nem homofób, csak nem érti ezt a
dolgot és a genetikában sem áptudét.)

3.) Bűnözés - "Hogy a frász üsse ki őket, mennének el kapálni ahelyett, hogy
a szomszéd tyúkját lopkodják!"

4.) Való világ 4. - "Ez nekik a való világ??? Mennének el kapálni ahelyett,
hogy a seggüket hizlalják egy medencében. Akkor aztán nem lenne idejük
veszekedni, örülnének, ha a vízhólyagoktól egy pohár vizet meg tudnak inni,
´szt lefekhetnek aludni. Na az a való világ, Katicám." (Évának már javasolt
3 hét uborkaszedést is Szabolcsban, mondván attól elmenne a kedve a
veszekedéstől, és nem lenne annyi ideje fújni a füstöt, Alekosz
tartásjavítására pedig némi kaszálást említett.)

5.) Számítógép függőség - "Hajnali kettőig nyomkodta a gombot???
(=számítógépbillentyűzet és /vagy egér gombja- a szerk.) A rossebb megette,
bezzeg ha másnap hajnal ötre kapálni kéne menni, már fél 9-kor lefeküdne
aludni!"

6.) Tetoválás, testékszerek, és a fóliás melír bizonyos esetei - "A mi
időnkben a fiataloknak nem volt arra idejük, hogy kürtöket dugdossanak a
fülükbe, ´szt azzal tágítsák a lukat rajta! Tudod Katicám, annyi munka volt
a fődeken, hogy nem tudtunk mink azzal foglalkozni, mekkora a luk a
fülünkön, meg nem is volt időnk arra, hogy órákig fodrászkodjunk, meg
lyuggassuk a bőrünket kifele. Szép is lett volna, ha menni kell kapálni,
"szt ott égeti a nap a griffmadarat, vagy mit a vállunkon!"

7.) Futball huliganizmus - A franc essen ezekbe a szkinderekbe (skinhead- a
szerk.), ha ennyi erejük van, csinálhatnának valami hasznosat is! Megnézném
én őket, miután bekapálták a szemerei téesz fődjét, hogy mennyi erejük lenne
ott ordítozni, meg kukát dobálni a meccseken! Hát megmondom én neked,
Katicám: semmi! Ott aludna az összes a lelátón, olyan fáradt lenne!"

8.) Depresszió, egyéb pszichés problémák - "Jódógába´ nem tudja már, hogy
micsináljon! Ül a szép házába´, szt sopánkodik, hogy milyen kövér, meg hogy
nem foglalkozott az érzéseivel a zura, nemhogy örülne, hogy van mit enni,
jólétbe van, és nem kell kapálnia."

Tapogatott Kukorica 2014.09.03. 23:10:29

En RTS-eknel szoktam azt csinalni, hogy begyujtok minden nyersanyagot a terkeprol, vagy csak egy bizonyos anyagbol mindet. Pl. Starcraftban az osszes kristalyt es gazt (amig kiurulnek a mezok), vagy Age of Empires II-ben az osszes kovet.

Settlers 4-ben a terkep teljes teruletere raktarakat epitek es telerakom mindenfele nem megujulo (vagy ritka) nyersanyagokkal. 40-50 ora utan azert altalaban felreteszem a dolgot es elkonyvelem magamban, hogy hulye vagyok.

De pl. CS-zes kozben minden "elejtett" granatot, flashbanget vagy fustgranatot osszegyujtok, meg akkoris, ha emiatt ki kell mennem egy veszelyes helyre es megolnek.

Compulsive obsessive virtual hoarder vagyok, mert IRL viszont teljesen spartai eletet elek: ha ket borondnel tobb cuccom van, akkor elkezdek selejtezni es kidobalni dolgokat. :D

Thoras 2014.09.03. 23:25:53

A Fallout NV-ben konkrétan bárki kinyirható, kivéve Yes Man-t, mert az ő programja átugrik egy másik robotba, ha azt megölik, egy idő után meg beköltözik a sebezhetetlen főszámítógépbe. A játék így teljesíthető, csak a questek nem, mert megöli azokat akik azt adják. Így rohadt nehéz lesz a szintlépés, permanent death-el meg lehetetlen végigvinni.

facepalm 2014.09.03. 23:53:25

Max Payne 1-et toltam végig asszem 6 db health pack izé használatával. Akkoriban az is menő volt még, nem csak a no heal run-ok :)

the_daver 2014.09.03. 23:55:52

Én 200+ óra játék után fogtam magam, és mindenfajta cheat bevetésével elfoglaltam az egész bolygót az Europa Universalis III-ban Nagy Britanniával ^^ Játékban 1399-től így is 1830-ig tartott (azaz ki kellett tolnom a végdátumot is).

talgaby 2014.09.04. 00:13:41

Fura, hogy most került csak ki ilyen videó, Falloutban szinte mindenki kipróbál egy teljes mészárlásos végigjátszást. Az FO3 talán még a legvisszafogottabb ebből a szempontból, mert a sztori a játékban megközelítőleg zéró szerepet játszik, így is, úgy is egy végtelen hentelés az egész.
A New Vegas-os kihívása vicces lesz. Végigcsináltam már egy hasonlót, nem könnyű, ha minden helyszínt be akar gyűjteni a térképre. De magát az alapjátékot mindennek nevezném, csak nehéznek nem, az 50-ből kb. a 12. szintre éri el az ember a legyőzhetetlen félisten státuszt. :)

Kültag 2014.09.04. 01:05:26

A STALKER-ekben volt szokás, hogy a leggagyibb fegyverrel, a Makarov PM-mel nyomják a legmagasabb fokozaton. Félautomata, 8-as tár, és még túlnyomásos lőszert se tud használni.

De annak idején a Doomokat is szerették úgy csinálni, hogy láncfűrésszel reszelték a rakétavetős Cyberdemont.

Én az Arx Fatalist gondoltam végig fejben, hogy hogy lehet végig játszani a lehető legkevesebb öléssel, és ha jól emlékszem, 5 lett a végeredmény: Atok (különben nem tudsz kijönni a kincseskamrából), a démon a meteor teremben (különben nem tudod kiszabadítani a királylányt), a tükörképed az Illúziók templomában (különben nem nyílik ki a folytatás), és az óriás kukac a gombaerdőben (elzárja a kijáratot) + a Fekete szörny a Törpéknél, mert ha nem ölöd meg, gyakorlatilag kizárt, hogy el tudd készíteni a Meteor fegyvert. A fő ellenséget ugye nem ölöd meg a végén, csak visszarugdosod az istenek dimenziójába. Aztán hogy ezt meg tudná-e csinálni valaki csít nélkül, abban nem vagyok biztos.

scal · http://filmbook.blog.hu/ 2014.09.04. 02:38:23

és? én meg összeszedtem minden konzervdobozt, az kicsit tovább tartott mint 7 hónap

Pretoryan 2014.09.04. 06:49:26

Extrém mód:

Egyszer felhúztam egy WoW karaktert a szövetséges oldalon! Kemény meló volt, soha többet nem akarom csinálni! :-)

Amúgy ami nagyon idióta játék volt ilyen tekintetben az a CS 1.5 LAN party-ban mikor már tuti vesztésre állt a csapat (tudjátok volt az a statisztika amit a végén böngésztünk át hogy kit lehessen szidni hogy csalt) akkor általában bedühödtem és Desert Eagle 0.5-tel kezdtem csak öldökölni, ami így mérgesen elég effektív lett az esetek 80%-ban. :-) Mondjuk képzeld el hogy hajnali 3 óra van, és akkor borul el az agyad, a fáradtságnak ad az elkeseredés és a harag ("mer' senki nem csinálja azt amit kell" - te sem) egy adrenalin löketet és máris faszábban tudsz játszani mint bármikor addig! Amikor meg teljesen elborultam akkor nekiálltam Glockolni!

kukatr 2014.09.04. 06:50:38

@Bobby Newmark: Bagoly mondja verébnek, hogy nagy a feje...

Nekem max olyanok jutnak eszembe, hogy a Warcraft 1-ben az összes fa kivágása (mondjuk erre 5-6 pálya után ráuntam), vagy a Fallout 1-2 végigjátszása úgy, hogy a leghamarabb megszerzem az erőpáncélt.

Általában az ilyen mészároljunk le mindenkit dolgokat gyorsan megunom, talán az Arcanum-ban voltam egy kicsit kitartóbb. Már arról is leszoktam, hogy az idegesítő NPC-ket legyakjam.
Hát igen, öregszem és nyugszom le. :)

Bath és Wells gyermeksajtoló püspöke 2014.09.04. 07:08:41

Wow, szép. Én meg úgy állok, hogy a Fallout: New Vegast be sem tudom fejezni úgy, hogy a Légió oldalán állok, mert egyszerűen hiába döntöm el, hogy na most akkor légiós leszek, a Caesar egyszerűen olyan vállalhatatlan és elfogadhatatlan elveket hangoztat, hogy elvből elárulom, és végül az NCR, vagy House oldalára, vagy a saját oldalamra állok.

JonC 2014.09.04. 07:46:10

@Bobby Newmark: gondoltam, hogy megtámadom a rólam alkotott véleményedet, aztán rájöttem, hogy felesleges vitázni olyannal, aki egy komment után pszichológushoz akarna küldeni.

Yoshileon 2014.09.04. 08:03:28

Én a Dishonoredet játszottam ki így, nyilván nem akkora teljesítmény, mert ezerszer könnyebb, de nagyon érdekes arcát mutatta meg a játék.
A pályák hosszúsága, nehézsége csak abból adódik, hogy a játékos megpróbál rejtőzködni, stb, egyébként pedig nevetségesen rövidek, és könnyűek. Pillanatok alatt tovább lehetett jutni minden részen, és tetszett, ahogyan az utolsó pálya teljesen megváltozott a történet alakulása szerint. Még a "barátaim" is elfordultak tőlem, sőt meg is próbál ölni azthiszem az egyik a végén.

JonC 2014.09.04. 08:10:02

@Yoshileon:

SPOILER: asszem ők mindenképpen meg akarnak majd ölni a történet egy pontján (megmérgeznek).

pacagánycsök 2014.09.04. 08:12:16

csodalom, hogy Diablo 2-t nem emlitette meg senki...
Battlenet, euhc, magatalalos, no trade.
2 honap volt, ami alatt oregedtem 2 evet, amig hellen is meglett az oreg Baal, javazonnal.
Utana cirka 1000 fg-ert oltoztettem fel jutalomkeppen:)

anarch 2014.09.04. 08:35:15

Van arra egyébként precedens, hogy ezek bekerülnek mainstream-ként a játékokba. Pl. Thief-szériában a közösségben népszerű volt a ghost (vagy ghosting), ami az újabb játékokba (pl. Deus Ex 3, Dishonored) már beépül, mint achievement vagy bonusz.

Thief-ben (1-2) az egyetlen visszajelzés erről az NPC hangja volt és igen komoly elemzések készültek arról, hogy milyen pályát hogy lehet ghostolni, (meg hogy a pók a seggével lát, valamiért el van forgatva az érzékelőmezeje) sőt a fanbased pályáknál külön ki van írva, hogy ghostolható-e.

Yoshileon 2014.09.04. 08:37:14

@JonC:

SPOILER: Igen, ők megakarnak, de ha High Chaossal érsz a végére, akkor még Samuel is ellened fordul, aki végig segít azzal hogy szállítgat téged hajóval...
Amikor odaértek, ezeket mondja:

"And you Corvo... The things you've done. You could be the worst of us.
I've seen a lot, travelling with you. Now get off my boat.
I'd wish you good luck, but I'd be lying.
I'll let you go this once.
I don't like what you've become. No better than these traitors.
That's why I'm gonna tell them you're coming"

És lő egyet a levegőbe.

Gyingizik 2014.09.04. 08:44:13

Fénykoromban (12 éve) egy régi Worfeinsteinnel a francia ellenálló kontakt személyemet fejbe lőttem, de nem halt meg, csak megrázta a fejét. HalfLife 1-ben pedig fejbe vágtam a kezdődő színen (kutatóállomás) a feszítővassal az tudósokat, mire elkezdett ömleni a fejükből a vér, és rohangászni kezdtek "Help! Crazy!" felkiáltással. De ők se haltak meg.

Prof. William · http://profwilliam.wordpress.com/ 2014.09.04. 08:47:34

Én a Baldur's Gate 2-ben próbáltam ki hogy milyen 1-2 durvább varázslatot, esetleg egy combosabb démont elszabadítani a fővárosban de a helyszínre teleportáló máguskommandó rövid úton lebeszélt erről. :)

Az AC 3-ban volt hogy amolyan gerilla-hadviselés szerűen az erdőben rejtőzködve vadásztam a vörös kabátos különítményekre. Hangulatos volt sőt még a sztorihoz is illett.

Faszerkezet 2014.09.04. 09:00:41

Én meg tetrisben hagytam leesni a kockákat, és nevettem mikor megütötték magukat...

RegularZombie 2014.09.04. 09:11:01

Sensible World of Soccert nagyon szerettem, de egy idő után elment tőle a kedvem, mert szinte mindegy volt, hogy milyen felállásban vagy mennyire jó játékosokkal játszottam, csak egy dolog számított, hogy a csatár legyen jó. Teljesen egyértelmű volt a megoldás a kicsit több izgalomért, a csatár nem lőhet gólt, csak a többiek.

Az eredmény? Hát csodálom, hogy akkor és ott nem ment tönkre az a billentyűzet. :D Pedig max 2-3 órát játszottam így.

hunLuki · http://ittroll.blog.hu/ 2014.09.04. 09:19:29

Age of 2 összes fa kivágása, és békés faluépítgetés, a cél: minél szebb legyen az alkotás...

Knights & Merchants: ugyanez, szép falu, mondjuk ott már bejött egy kis elmegyengeség, sose öltem meg az ellenfelet, hanem csak beálltam védekezőre, és szépen leirtottam a gazdaságát, és hagytam éhen dögleni a seregét és a falujában mindenkit.

Első ősi C&C-ben mamut tankokból húztam kerítést, és szépen lassan toltam őket előre, aztán egyszer csak nyertem :P Ugyanígy az összes tibérium begyűjtése is befigyelt...

WoW-ban haverral 2-en 5 fős insták kitakarítása rendszeresen befigyel mind a mai napig, mint ahogy a 10 fősök takarítása 5 emberkével.

GTA-kat csak kód nélkül vagyok hajlandó játszani (és ezzel számítok kisebbségnek :P)

Aztán jött a rádöbbenés, hogy túl empatikus fajta vagyok.. haver mondta hogy kínozza a sims-es karijait, próbaképp elkezdtem én is, de megsajnáltam, és utána vettem neki csomó mindent bocsánatképp :D Meg amikor nekiállok bármelyik RPG-nek hogy na akkor most én leszek a szemétgeci, többnyire nem visz rá a lélek hogy genyó legyek, inkább megyek jóként hatodjára is :D

Bobby Newmark 2014.09.04. 10:12:46

@Faszerkezet: Röhögni fogsz: www.fun-motion.com/images/triptych-2.jpg

Triptych. Megütik magukat meg pattognak a tetriskockák.

2014.09.04. 10:16:50

Aki a Carmageddonban nem próbálta az összes gyalogot halálra gázolni az nem is élt... :)

Valamint aki azt mondja h a GTA-ban nem száguldozott verdával a járdán, az hazudik. :)

Bobby Newmark 2014.09.04. 10:18:44

@JonC: Igazából nekem mindegy, csak felhívtam a figyelmed arra, hogy nem abban különbözöl a pszichóktól, amire gondolsz, a leírtak alapján.

Pszichológus meg nem harap egyébként. Nem pszichiátert javasoltam, meg kényszergyógykezelést.

milesteg 2014.09.04. 10:30:47

Az Arnhem-et vertem meg ugy, hogy meg az meg se erkezett az osszes ejtoernyos, mar atkeltem a hidon

stoppos76 2014.09.04. 10:37:15

@Bobby Newmark: Szerintem neked is pszichológushoz kéne menned. Tuti a tamagocsit is megkínoztad, te pszichó. :)

Bobby Newmark 2014.09.04. 10:45:22

@stoppos76: Tamagocsim sosem volt, túl primitívnek találtam már tizenpár éves koromban is. Na meg azt csak egyszer lehet megölni, ahhoz meg drága.

Egyébként kíváncsi lennék, hogy a ~30 éves pályafutásom alatt mennyi virtuális lényt mészároltam le. Szerintem milliárdos nagyságrend, bár érdemes lenne különbséget tenni stratégia és akció közt, mert a Civ sorozat illetve a Defcon egy-egy játékával sok millióval ugrik a szám.

Volt egy Civ3 meccsünk egy haverommal, aminek teljes atomháború lett a vége, körülbelül kétszáz atomot szórtam a kontinensére, és én is kaptam olyan ötvenet.
Egy nagy büdös nukleáris sivatagot csináltunk a bolygóból.

exterminador 2014.09.04. 11:20:07

@Thoras: erre van megoldás. Azután kell megölni őket, hogy leadták a küldetést.

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2014.09.04. 11:24:18

c64, laser sqad 2, 7. pálya, 7-es szinten, csak késsel.

Morrancs 2014.09.04. 11:41:54

Egy csomó játékban lehet találni itt-ott cuccokat. Ezek egy része senkié, egy része azonban valakinek a házában van pl. Nem szoktam mástól lopni a játékokban. :)
Vagy amikor élelmet is kell szerezni, akkor megpróbálok szintén ölés nélkül, azaz vegetáriánus módon életben maradni, csak növényi táplálékon. :)

2014.09.04. 12:01:18

Diablo 2 - Nekromanta végigjátszás máshogy.
Ugye, tudjuk, hogy a nekró alapvetően mágiahasználó karakter, én azonban igyekszem a legkevesebb varázslatot használni (a támadó spelljei amúgy is holtszarok). A megoldás: POISON DAGGER! :) Azzal nyomulok, kvázi, mint harcos. Nincs nagy sebzése (a méreggel nem foglalkozom), de azért egész vállalható - meg persze, ott vannak a lényei is. Elég jól meg van gyúrva sötét lelkű barátunk, hozzá kellett szoknia a 8player-hez :D. Mivel interneten nem játszom (és nem is fogok), szerintem single-ben is élvezetes így.

@hunLuki:
GTA-t csak kóddal vagyok hajlandó játszani és még így sem sikerülnek a küldetések! :( Vice City motorcsónakos ökörködés - NEMLÁJK!

@Faszerkezet:
BETEG!!! :DDDDD

Kültag 2014.09.04. 12:30:00

Azt szoktam kipróbálni minden autószimulátorban, hogy milyen vele lassan menni. Tudod, 50, piros lámpa, mackósajt, ilyenek. Na, van, amelyikkel ezt tökéletesen meg lehet csinálni (vagy azért, mert olyan jó a fizikai modell és az MI, vagy azért, mert direkt betervezték a készítők az ilyet), de van amelyik hülyét kapott tőle. Utóbbiak többnyire a Very Fucking Népszerű sorozatok 273. részei, amikkel tök látványosan lehet játszani 20-30 másodpercig, utána elunod. Ezekben le akar fulladni a motor, nincs hangja, kormánymozdulatra keresztbe áll az autó, gázra vagy semmi sem történik, vagy gumit égetve elszáll. Non-Intended Usage FTW!

HalottEmberÁriája 2014.09.04. 12:34:04

Ez nem túl kiemelkedő, de Witcher 1 EE, maximális szint (azt hiszem 50), és ~130000-150000 oren (nem tudom már pontosan, de ez már ritkább, én 90000 körülit láttam, rekordként.)

darkmore82 2014.09.04. 12:37:04

Wizardry 8-at rendszeresen 1 karakterrel játszottam (Hobbyt thief, nem fairie ninja!), bár mikor a mocsárból az árus elrabolja a party egyik tagját, addig kellett egy másik csapattag is.

A Might and Magic 7-et (vagy a VI-ot, már nem tudom) is sokat játszottam egy szál paladinnal.

Szinte minden ilyen csapat RPG-ét kipróbáltam egy karakterrel, ha volt rá lehetőség. Icewind Dale 2-őt is végigjátszottam 1db sötételffel.

Diablo kettőben sok űröltség van, pl.: ez energia shieldes, zeal-el ütő sorci (bár a hammerdin is furának tűnhet valakinek, a koncepció alapján...)

PS1 Start Wars Episode 1-et volt, hogy true jedi-ként mindent megkímélve, amit csak lehet játszottam végig, máskor meg nekiestem az egész Mos Epa-nak.

Quake 1-ben, mikor már untuk, előkaptuk a baltát és a fal mellett futva ütöttük azt. Mikor meghallottuk a csengéspengést, akkor átváltottunk mi is baltára, tehát ez úgymond ilyen spontán módon átterjed minden játékosra és félelmetes baltás horrorba torkollott a lődözés XD

Mikor az egész lakás a GTA Vice City-t játszotta, akkor csak elég volt egy pillantás a másik képernyőre és ha a lakótárs az építkezésnél tömeg gyilkolt, akkor: "Tankot szerzel?" "Igen."

...és mostanában persze a demon souls, darksouls -os őrületek, csak közelharci fegyverek, csak mágia, csak miracle (ez volt ez egyik kedvencem!), páncél nélkül, stb...

Acsabi44 2014.09.04. 12:38:42

Baldur's Gate 2 solo illusionist. Na az kihívás.

uruk.hai 2014.09.04. 12:48:53

Réges-régen, valahol messze, messze a Jedi Academy-t játszottam végig úgy, hogy amikor már eléggé uraltam az Erőt senkit nem öltem meg, csak a bossokat, sitheket. Az egyszerű rohamosztagosokat elmetrükkel, a fegyverük magamhoz rántásával semlegesítettem.
Azt hiszem így lettem igazi Jedi.
Az Erő legyen velelek! ;-)

darkmore82 2014.09.04. 12:50:19

Uhh, még diabló 2-ből jönnek vissza az emlékek:

Singer Barbi: warcry-al ölő barbár

Apród Paladin: a bérenced öl, te pedig hátulról gyógyítod

WW assa: Whirlwind-es assin Natalya setben

Bobby Newmark 2014.09.04. 12:54:16

Na eszembe jutott még egy. Haverral fél órát vinnyogtunk azon, hogy Dishonoredben néhány elkábított ellenfél fölött megálltam, függőlegesen felfelé eldobtam egy téglát, ami aztán 3 másodperc repülés után maximális sebességgel leesve homlokon vágta a földön fekvő testet.

Na meg a Hitman egy kifejezetten seggfejpléjer-barát játék, az maradandó emlék, amikor egy szál alsógatyában kergettem keresztül a lila tangás faszit a Gellért-szálló hallján és ebédlőjén a vendégek közt, időnként egy hangtompítós lugerrel beleereszve egyet a farpofáiba... :P (Rendőrök addigra ki voltak irtva mind egy szálig)
Meg a csirkés-karneválos pályán próbáltam meg lemészárolni az egész tömeget, csak nem volt elég lőszer hozzá, pedig begyűjtöttem mindet a rosszfiúktól is.

Bobby Newmark 2014.09.04. 12:56:13

@uruk.hai: Ott én jobban szerettem a maxos szintű fojtogatással felemelni őket, aztán a testüket rángatva a levegőben leütni a többit valami szakadékba.
Meg az volt az egyik ritka SW játék, ahol a fénykarddal tényleg lehetett szeletelni az ellenségből bizonyos darabkákat.

hunLuki · http://ittroll.blog.hu/ 2014.09.04. 13:34:29

óóóó eszembe jutott még egy: totálisan lehetetlen karakter összerakása skyrim-ben, és azzal haladás. Képes vagyok életben maradni és haladni a legelcseszettebb kombóval is. Pl robe-ban mászkáló alteration/illusion/resto karakterrel, bár asszem ezzel a csodálatos alkotással csak úgy tudtam végigvinni a sztorit, ha volt segítőm :D

üregi 2014.09.04. 13:49:21

@Bobby Newmark: Amikor a Farmer Simulator-ban a kobájnnal áthúzol tökön-paszúlyon át a legközelebbi búzatábla felé és másnap azt veszed észre, hogy bambulva zúzol át a körforgalom közepén, (miközben a téged legázolni nem akaró buszon vészfékezésből eredő nem kívánt kontaktusok alakulnak ki,) akkor elgondolkodsz, hogy
a) Nem kell áthágni a morális szabályokat - ha játékról beszélünk, ha nem!
b) Hagyod a francba az egészet és elkezdesz valami életszerű dologgal foglalkozni. Elmosogatsz, lenyírod a füvet, segítesz az asszonynak kitakarítani és elmentek vacsorázni, meg egyéb "értelmetlen" dolgok.
Csak gratulálni tudok az élet OR halál-művedhez!

HalottEmberÁriája 2014.09.04. 13:55:08

@HalottEmberÁriája:

Ja, ha már fallout... Első két részben MINDENKIT kiraboltam, (a kisgyerekeket it) akit lehetett, és minden egyes eszközt, tárgyat (hasztalan szeméttől kezdve, köveken és virágokon át) magammal vittem, semmit sem hagytam magam mögött. Az első részben könnyű volt megoldani, a companion-trükközéssel, a második részben pedig sem az autó, sem a követők nem bírták már a temérdek mennyiséget, tömeget, úgyhogy a féregtelenített Mordino kaszinó (Desperado) szolgált afféle privát raktárként.

Bobby Newmark 2014.09.04. 14:06:31

@üregi: Én nem vagyok ilyen balfasz, köszönöm szépen.
De látom funkcionális analfabéta vagy (az egész írásom pont arról szólt, hogy nekem SIKERÜL a virtuális és valós világot különválasztani), meg még egy hazug geci is (soha egy kibaszott szóval nem mondtam, még csak nem is utaltam rá, hogy a valóság értelmetlen, erre beidézőjelezed), úgyhogy lófasz a seggedbe, leginkább.

JonC 2014.09.04. 17:39:19

@Bobby Newmark: na jó, akkor: szövegértelmezési problémáknak hála úgy tűnhetett a számodra, hogy én minden egyes járókelőt meggyászolok akit elgázolok a GTA-ban. mivel ez nem igaz, és igenis tudok különbséget tenni valóság és fikció között ezért indokolatlannak tartom a különféle segítségkérések emlegetését esetemben. én pusztán arra céloztam, hogy nem szeretek gonosz lenni játékokban még akkor sem, ha az netán direkt lehetőséget kínál rá (pl. az általad emlegetett Black&White, vagy mondjuk a Fable).

JonC 2014.09.04. 17:43:13

@JonC: ja, és ugyanez igaz halmozottan az olyan játékstílusra, amit a csávó nyom a Fallout 3-ban - teszem hozzá elég szórakoztató stílusban. nem tudok ártatlan, nem visszaspawnoló emberet öldösni. érdekes módon ha "újratermelődnek" azzal semmi gondom nincs. fura.

Van_mikrohullámú_sütőtök? 2014.09.04. 17:48:05

EOB-ban csak pap-mágusokból álló party ?

CIV-ben szépen legyakni mindenkit, de egy alacsony szintű városát meghagyni, hogy phanax-al támadja valamelyik 21.sz. egységedet...

JonC 2014.09.04. 17:51:31

@Yoshileon: áhá. na ezt nem tudtam.

Bobby Newmark 2014.09.04. 19:23:26

@JonC: Fogalmazási problémák azok. Te írtad le, hogy CSAK annyi a különbség közted meg a pszichók közt, hogy te szereted az NPCket, ők meg nem. Ezt ne akard már rám tolni baszd szíven!

Holnap Kapitány · http://iloveyouso.blog.hu 2014.09.04. 20:33:55

Én is a legkevesebb kárt igyekszem okozni azokban a kaland/szerepjátékokban, ahol ez az út járható. De most már legalább tudom, hogy ez csak azért van így, mert látens pszichopata vagyok. :D

Azon töprengek, milyen lehet egy The Walking Deadet vagy The Wolf Among Ust végigjátszani úgy, hogy sehol sem szólalsz meg, ahol nem kötelező. Nem hinném, hogy venném rá a fáradságot, hogy így nekiüljek, de úgy képzelem, hogy egészen sajátos érzelmi élmény lehet végigkussolni a nagy kalandot, és csak figyelni, hogyan bontakozik ki körülötted.

Arsenic 2014.09.05. 00:17:48

nálam RPG-kben -a Star Wars-os dolgoktól eltekintve- mindig jófiú szerep (vhogy ez jön össze), de időnként kieresztem a gőzt és egy mentés után leirtok mindenkit aki mozog. Fallout 1-2ben ez (pl. Bozarral) szemre célzás kisgyerekre, Tacticsban beszállás a kocsiba a bázison és rokettával lövök mindenkit, Baldur's Gate szériákba a városközpontba elkezdeni hentelni, GTA-ban megállni vhol és addig lőni míg van skuló, ilyenek. aztán betöltöm és kellemesen tudom folytatni a küldiket, a sztoriolvasást, a küldiket, stb.
ja, nálam a kilopom mindenki szemét, a pzs-t a zsebéből allergia szezonban, mindent viszek ami nincs odaszegelve mentalitás még simán a jófiú kategória. :) (Anno mikor a Thief 3ban 100%ra csináltam meg a hajóskapitány özvegyés pályát (is) és eztán a városban hallottam, h mondják, h mekkora szemétség volt mindent elvinni azon jót derültem.)

és saját nehezítésekre pár példa:
GTA-kban nem veszek boltban fegyvert, mellényt, töltényt soha, csak ami fellelhető a pályán onnan szerzem be. (a 4ben eltartott egy darabig míg találtam 'vértet' :/ ). ha meghalok véletlen, vagy lekapcsolnak a zsaruk akkor kötelező load game tök mind1 mikor volt utoljára mentve.
mondjuk ebben a sorozatban atomra nem érdekelnek a random NPC-k, simán megyek a járdán a kocsival ha csak ott férek el, lazán agyonlövöm a sofőrt aki elgázol, (SA-ban motorozáskor ha egy barom hirtelen sávváltásából fakadóan lett egy óriási zakóm akkor általában gránátot használtam.)

Elders scrollsokban, no trainer, no fast travel nehezítés. (Morroban ráadásul maxos nehézség mellé még némi daedra tápoló mod ill. no creeper/crab ofc.) a végigjátszás így alig pár száz órára tolódik ki. (Oblivionban a főküldi végigviteléig volt cirka 297, lassan jöhetnek a DLC-k)

dio2-t battleneten már csakis hc, ladder karival toltam (pedig soha nem voltam pro, egyedül a vérfarkas druidát ismertem normálisan), nyiván trade se sok volt ^^. (néha haver hozzámvágott vmit)

3 játék van amit csakis maxos nehézségen tudok élvezni, a már említett Morrowind, a Master of Magic és a Stalker (a széria 1 játéknak tekintve a képzavar kedvéért, hozzácsapva a Misery-t is)

Warlords Battlecry 3 - csakis hc karakter (h über anyózós legyen mikor véletlen beleszaladok egy jókora pofonba)

Tojásos Nokedli Fejes Salátával 2014.09.05. 10:13:31

@Yoshileon:
Igen :-) A Dishonored meglepően mély, csak nagyon kísérti a játékost hogy BOSSSZÚÚÚÚÚ! (Copyright Skandar Graun). De ha szembemész a kísértéssel és settenkedsz, megkímélsz, bejárod, kivárod, meglepő részletek bontakoznak ki. Plusz nekem direkt tetszett a meglepetés az Outsider arcán :-)

On topic:
Öcsém mániája volt hogy minden RTS-t Sim Citynek használt... ellenfél utolsó épületét körbeállta hogy ne tudjon csinálni semmit, és a pálya többi részén építkezett. Én rég végigtoltam a kampányt mire ő még mindíg az első pályát csinosította...

üregi 2014.09.05. 11:25:57

@Bobby Newmark:Ülj le, fiam. Egyes!
Funkcionális analfabéta létemre nem én hazug geciztelek le, amikor csak helyzetekre és viselkedési formákra utaltam, még ha a te hozzászólásod okán is.
Csak gratulálni tudok a válaszodhoz; az abból áradó csodás önuralmadhoz, mely nyilván a fenti hozzászólásomban kritizált játék-, és harcmodorból ered. Rendkívül kulturált. Amolyan "akinek inge" megnyilvánulás.
Ha meg személyeskedés: Túl sok magadfajtát láttam meghalni, mert azt hitték, hogy el tudják választani a valót a virtuálistól. Mindegyik eset megelőzhető lett volna, ha a virtuális világban töltött idő negyedét az általam megfogalmazottakra fordították volna! De ahogy elnézem, te egy nagyon okos és félelmet nem ismerő egyed vagy.
Hogy legyen számodra értelmezhető rész is, lemegyek a szintedre: Postázhatod, ha kihúztad a sajátodból és leszopogattad!
A többieknek bocs az off-ért

Bobby Newmark 2014.09.05. 11:44:26

@üregi: Végig E/2-ben beszélsz, engem megszólítva. Innentől kezdve menj a picsába ezzel a mentegetőzéssel, hogy nem nekem szólt, csak "az én hozzászólásom okán". Kocsmában ilyenért megütnek, ha így előadod.

És valóban, nincs sok türelmem az ilyen ostobasághoz, akármennyire azt hiszed, hogy ezzel most osztod a bölcsességet.

Azt meg pont elhiszem neked, hogy sok ember halt meg mert azt hitte a valóságról, hogy játék. Rettentően hiteles, persze. Tele vannak ilyenekkel a hírek, mindennapos esemény.
Komolyan, ki a faszomat akarsz ezzel a hülyeséggel átverni?
És megint, magamfajtát? Tényleg ennyire nem érted az írott szöveget te pöcs?

Shikaka 2014.09.05. 15:22:02

1. végigjátszottam a Fallout 1-2-t úgy, hogy nem ölök meg senkit (bár erre lehet, hogy gondoltak a készítők). A New Vegas-t nem lehet így megcsinálni sajnos (vagy House-t vagy a Brotherhood-ot ki kell iktatni)

2. Baldur's Gate 1 úgy, hogy ha meghalt a főszereplő akkor újraindultam. (harmadik szintig lutri, onnan már tapasztalat inkább)

3. GTA: San Andras úgy, hogy betartom a KRESZ-t (ezt csak próbáltam, az AI ebben nem partner. _mindig_ belédjönnek hátulról, ha megállsz a pirosnál)

Tyl3r 2014.09.05. 15:48:23

A Tiberian Sunban imádtam azzal szórakozni, hogy az ellenség legyőzése után hagytam pár hírmondót, aztán beépítettem az egész térképet. A végén már annyi pénzem volt, hogy nem tudtam hova tenni, viszont silót se építhettem, hogy tibériumot tároljak benne, mert elfogyott a hely. Ilyenkor öltem meg a túlélőket ionágyúval.

A Metal Gear Solid 3-on sikerült Extreme nehézségi szinten, ölés nélkül végigmennem. Csak kábító pisztolyt, illetve füst- és villanógránátot használtam. Mondjuk az ilyen challenge-ek az MGS-ekbe eleve bele vannak kódolva.

Amúgy ennél betegebb Fallout 3-sztori úgyse lesz:

static.fjcdn.com/pictures/Fallout+3+Hardcore_573cb5_3089893.jpg

BBird 2014.09.05. 15:48:38

Stöki! Az'ndexen levő arcade mix videóban SEM látom az én keresett játékomat... csak gondoltam jelzem, hogy nyugodtan tudj majd aludni! ;-))

Tyl3r 2014.09.05. 15:50:46

@Bobby Newmark: ezt privátban folytassátok, jó?

-Adam- 2014.09.05. 16:59:30

@darkmore82:
Wiz8-ban megölheted az illetőt az adott küldetés előtt, így 1 karakterrel is végigjátszható.
Nálam Wizardry 8 (illetve különböző modjainak) játszása
- csak varázslatokkal ölve (nem túl egyszerű, néhol elég magas mágiaellenállású szörnyekbe lehet botlani)
- minél alacsonyabb szintű partival
- 1 karakterrel, de szigorúan kasztváltás nélkül és olyan karakterrel, akinek nincs stealth skillje (pl solo Bishop - főleg az elején elég nagy kihívást tud nyújtani)

Illetve EOB2 pihenés nélkül - nagyon felértékelődnek a különböző gyógyító italok és tekercsek :)

G_Norton 2014.09.05. 20:14:28

@Tapogatott Kukorica: AoE II-ben csináltam azt, hogy egy átlagos mennyiséggel rendelkező mapon mennyi ideig tart, amíg én + 2 gépi játékos kitermel mindent - hogy időközben ne irtsuk ki egymást, befalaztam és teleőrtornyoztam szinte a teljes térképet, jó sokszor kellett a Marketnél átváltanom bármit kőre... Végül úgy 9 óra után elfogyott a kő, az arany, az állatok, a halak, és a fák is.

Evoken 2014.09.05. 20:28:37

Ha végigjátszani egy játékot nem is de adott questeket vagy pályákat kicsit máshogy közelitek meg, pl.:
- Disciples 2-ben az egész pálya az én fajomé legyen (bár a végén már inkább fárasztó és unalmas tudott lenni...)
- Oblivion/Skyrim: minél reálisabban kijátszani. Lopakodós questekben (vagy akár úgy általánosságban) ha észrevettek vagy nem életszerü szituácio alakult ki akkor reloadoltam pedig tápos thief/assasinként nem kellett volna. Sajnos az AI sokszor nem partner ebben a dologban. :)
- Heroes 3ban minden bánya/dwelling az enyém.
- És hasonló kaliberek.

LoverCase 2014.09.05. 23:45:50

@anarch:

de mi az a ghostolás? a "senkit nem szeded le" stílus?

larry 2014.09.07. 20:41:09

Öcsém a Half-Life 1-ben próbált minden olyat megcsinálni, amit a játék megenged csalás nélkül. Kimászni a játékból, elmenni olyan helyekre, amikre elvileg nem lehet. A kedvencem az volt, hogy visszament az intro utolsó töltéshatáráig gyalog a vonatalagútban (tovább nem lehet). Ez ugye azért nehéz, mert a peron leszakad. De meg lehet csinálni.

anarch 2014.09.08. 15:58:45

@LoverCase: A ghost azt jelenti, hogy senki nem vesz észre: nem fognak gyanút, nem kezdenek el keresni.

Techikailag: nem megy fel az alert szintje senkinek és semminek sem egy adott, minimális szint fölé. A Thief guild (ttfg) oldalon le van pontosan írva, hogy ez minden egyes karakternél milyen audio cue-t jelent. Mivel semmilyen más visszajelzés nincs, a játék maga nem méri. Legalábbis Thief-eknél, Deus Ex3-ban már küldetések végén mutatja, hogy megvan vagy buktad a bonuszt.

anarch 2014.09.08. 16:09:14

@anarch: Értelemszerűen nem lehet leütni / hatástalanítani sem senkit és semmit. Hiszen a ghost lényege, hogy "mintha ott sem lettél volna". Kivétel: mission objectives. Én csak full-loot játszom, de fórumok alapján ez a leggyakoribb, hivatalosan nem támogatott "mod" stílus.

reKorrekt 2014.09.09. 14:33:32

NFSU. 103-as pálya. Hárman játszottunk folyamatosan. 1,5 hét alatt sikerült. -2 billentyűzet. -1 forgószék.

dm996 (törölt) 2014.09.20. 00:16:12

@Prof. William: az megvolt, hogy a BG2-ben ha 4-5-6 alkalommal kiprovokálod őket, és mindannyiszor szét is rúgod a seggüket, akkor a végén megjelenik egy muksó, aki kvázi elismeri, hogy kemény arc vagy, és ha lecsengetsz neki 5000 aranyat, utána szabadon varázsolhatsz bent a városban is? :)
süti beállítások módosítása