HTML

IDDQD

Félkomoly játékblog azoknak, akik tudják, mi az IDDQD, és azoknak, akik nem. Kazuárokat is szívesen látunk.

Itt támogathatsz minket

PayPal:

Patreon:

 patreon_fejlec_kicis.png

Utolsó kommentek

2012 legjobb játékai a magyar játéksajtó szerint

2013.01.08. 18:17 Stöki

A rövid Doom-kitérő után folytatjuk a 2012-es évizéit, a legjobb keresőkifejezéseket követően jöjjenek az év legjobb játékai. Mivel sajnos továbbra sincs időnk játékokkal foglalkozni napi 8+ órában, idén is olyan arcokat kértünk fel az évértékelésre, akik nálunk alaposabban tudták követni a játékipar fejleményeit. A legfontosabb játéklapok és -portálok egy-egy képviselője volt olyan rendes, és válaszolt abban a 16 kategóriában, amit tavalyelőtt kitaláltunk, és tavaly is megfuttattunk. Minden tavalyi válaszolót megkérdeztünk, de volt, aki ezúttal nem ért rá, ezért most csak öt véleményt olvashattok (kiét hosszabban, kiét rövidebben). Így is érdekes az összehatás, ahogy egy szobafestő barátom mondja, ízlések és plafonok. Mindenkinek nagyon köszönjük a válaszokat, és persze a válaszok sorrendje semmit nem jelent, egyszerűen a tavalyelőtti poszt html-jét kopiztam be, ott meg ez a sorrend volt.

BatePC Guru
1. legjobb PC játék – Habár megjelent konzolokra is, egyértelműen PC-n nyújtotta a legtöbbet a Far Cry 3, amit akárhányszor indítottam el, mindig kiszaladt a számon egy „Bammeg, hát, hogy néz ez ki!?!” felkiáltás. Persze nem csak a grafika volt lenyűgöző, hanem a játékmenet is, területfoglalással, vadászattal, gyűjtögetéssel, felfedezéssel, fejlődéssel.
2. legjobb Xbox 360 játék – Ide valamiért adná magát a Halo 4, de őszintén szólva a Forza Horizont sokkal jobbnak tartom erre a címre, hiszen a széria képes volt úgy új irányt venni, hogy megtartotta a régi
rajongókat, és valószínűleg megnyert magának egy csomó újat. Könnyedebb, szabadabb lett a versenyzés, de mégis megmaradt a Forza „mélysége” amiért olyan sokan szerették.
3. legjobb PlayStation 3 játék – Alig jelent meg olyan játék, amit csak PS-en lehetett kipróbálni, ráadásul ezek nem is voltak kiemelkedő címek. Leszámítva a Journeyt, ami igazából nem is egy játék, sokkal inkább egy interaktív mese, de az atmoszférája és körítése (hang és látvány) okán simán megérdemli, hogy a legjobb legyen.
4. legjobb Wii játék Őszintén bevallom, idén Wii-t összesen háromszor láttam, akkor is csak becsomagolva, szóval ezt a kérdést inkább kihagynám.
5. legjobb handheld/mobil játék – Handheld játékok terén idén főleg a PS Vitát nyúztam, itt az Uncharted: Golden Abyss és az Assassin’s Creed III Liberation versenyzett egymással, és végül az utóbbi lett a győztes. Ugyan tele van bosszantó bugokkal, és a multija is egy vicc, de mégis elképesztő, hogy egy kézi eszközre is képesek voltak egy olyan programot összehozni, ami alig valamivel szegényesebb mint a nagygépes AC3.
6. legjobb multiplayer játék Nem vagyok nagy multimágus, sok játéknak ki sem próbáltam ezt a részét, így idén a Battlefield 3-ra szavazok, azaz pontosabban a játék idén megjelent kiegészítőire.
7. GOTY – Egyértelműen az XCOM: Enemy Unknown a legnagyobb kedvencem 2012-ből. Ugyan nem annyira nehéz és összetett mint a nagy előd, de megmaradt igen korrekt stratégiai programnak, aminél bizony nagyon észnél kell lenni helyenként. Hangulatos, addiktív, és kiválóan játszható mind PC-n, mind konzolon.
8. legjobb játék, amivel senki nem játszott – A Thomas Was Alone című kis indie csoda (lényegében egy platformjáték), amiben különböző képességű, néma négyszögek a főszereplők, és őket kell terelgetni a pályákon, a cél pedig nem más, hogy mindenki eljusson a számára kijelölt portálokhoz. Egyszerű, de nagyszerű kis játék, amit a minimalista grafika, a remek zene és az elképesztően hangulatos, popkulturális
utalásokkal jócskán megszórt narráció tesz kihagyhatatlanná.
9. legszarabb játék, amivel mindenki játszott – Ide leginkább a Medal of Honor: Warfighter kívánkozik, a játék, aminek az egyetlen erénye, hogy alapvetően jól néz ki. Azt leszámítva rövid, unalmas, és nem tartalmaz egy méter újdonságot sem. Tipikusan olyan termék, amit csak a neve miatt megvettek nagyjából 2-3 millióan.
10. az év leginkább wtf játéka – A Microsoft a Fable világba bugyolálva kiadott egy újabb teljesen felesleges Kinect játékot, a Fable: The Journeyt, aminek a nagy részét az tölti ki, hogy a karjaidat előre tartva azt imitálod, hogy egy kocsit
hajtasz, sőt, néha még a lovat is le kell csutakolnod.
11. kazuár különdíj – Az Angry Birds Star Warsszal egészen jól elszórakoztam. Az eddigi részek minden elemét vegyítő játékmenet és a Star Warst megidéző körítés pillanatok alatt beszippantott, élveztem a jópofa „szinkront” és a még különlegesebb képességekkel felvértezett lázadó madarakat.
12. az év játékhőse – A LEGO Batman 2-ből Flash, aki már elevele eszméletlenül cukin néz ki, másrészt nagyon jól megcsinálták a mozgását, ha lehetett, mindig vele játszottam. Ciki, de ez van.
13. az év trendje – Egyértelműen a Kickstarter, ami olyan játékok létrejöttét és elindítását tette lehetővé, amire máshogy aligha lett volna mód. Mára boldog-boldogtalan a Kickstarteren gyűjti a pénzt, ami alapvetően jó dolog, hiszen sok érdekes projekt van születőben, de kérdéses, hogy mikor az első nagy gyűjtések végtermékké válnak (OUYA, Wasteland 2, ELITE Dangeroues stb.), akkor lesz-e olyan a minőség, hogy ez a pénzosztó lelkesedés (a felhasználók részéről) megmaradjon.
14. az év legjobb híre – Olyan, amitől hanyatt dobta volna magam, nem nagyon volt (vagy csak nem emlékszem rá, de akkor ugyanott vagyok), ami viszont egy kicsit felcsigázott, az a pletyka, hogy a Steam saját „konzolt” készít, na arra azért kíváncsi leszek.
15. az év legrosszabb híre – Rengeteg elhibázott döntés és hosszú agónia után a THQ decemberben végül csődöt jelentett. Igazából várható volt a dolog, de sosem jó látni, mikor egy játékkiadó olyan helyzetbe kerül, hogy kénytelen bezárni a boltot és kiárusítani a megmaradt portékáját.
16. a következő év(ek) legjobban várt játéka – A Wasteland 2. Nagyon kíváncsi vagyok, hogy a Wasteland és az első Fallout alkotói képesek lesznek-e megismételni a bravúrt, és létrehoznak-e egy újabb lerakhatatlan posztapokaliptikus játékot.

Liquid, Gamer365
1. legjobb PC játék – Hotline Miami
2. legjobb Xbox 360 játék – Forza Horizon
3. legjobb PlayStation 3 játék – Journey
4. legjobb Wii játékThe Last Story
5. legjobb handheld/mobil játékGravity Rush (PS Vita)
6. legjobb multiplayer játék – Passzolom, idén (komolyabban) szinte csak egymásra lövöldözős játékok multijával játszottam, és egyik sem volt kiemelkedő.
7. GOTY – Spec Ops: The Line az amerikaikatonás akciójátéknak álcázott bukástörténet / tragédia.
8. legjobb játék, amivel senki nem játszott – Sine Mora
9. legszarabb játék, amivel mindenki játszott Resident Evil 6
10. az év leginkább wtf játéka – Curiosity (iOS / Android)
11. kazuár különdíj – LEGO Lord of the Rings
12. az év játékhőse – Juliet Starling (Lollipop Chainsaw)
13. az év trendje Közösségi finanszírozás a Kickstarteren.
14. az év legjobb híre – Tavasszal jön a Grand Theft Auto V, és eddig baromi jól néz ki.
15. az év legrosszabb híreRengeteg csőd / stúdióbezárás: Sony Liverpool, Big Huge Games, Eden Games, Zipper Interactive, THQ...
16. a következő év(ek) legjobban várt játéka – The Last Guardian, ami úgy ezer év után jövőre talán megjelenik végre.

 

Grath, 576 Online
1-3. legjobb PC, Xbox, PS3 játék – Ezek helyett mondanék három multiplatform címet: Assassin's Creed 3, Far Cry 3, Mass Effect 3
4. legjobb Wii játék New Super Mario Bros. U (már ha a Wii U is ér)
5. legjobb handheld/mobil játék – Persona 4 Golden
6. legjobb multiplayer játékCoD Black Ops 2
7. GOTYFar Cry 3
8. legjobb játék, amivel senki nem játszott – Syndicate (kooperatív mód)
9. legszarabb játék, amivel mindenki játszott – Resident Evil 6
10. az év leginkább wtf játékaCatherine
11. kazuár különdíj – The Walking Dead: Season 1
12. az év játékhőse – Lee Everett (The Walking Dead)
13. az év trendje Kickstarter minden régi hősnek.
14. az év legjobb híreJön a Wasteland 2
15. az év legrosszabb híreA Nintendo is áttért az "adjuk ki így, majd később megpatcheljük" stratégiára.
16. a következő év(ek) legjobban várt játéka – The Last of Us, BioShock Infinite, Persona 5, Destiny, illetve a Retro és Kojima következő játékai

 

Mazur, Gamestar
1. legjobb PC játék – Diablo III. Bár másodszorra már nem volt erőm végigjátszani (hiába kezdődik az élet 60-on túl...), azért megemelem kalapomat a Diablo III előtt. Ugyan nem helyezte teljesen új alapokra a műfajt - elég hogy annak idején kitalálta, nem? - vonzereje inkább abban a művészi pontosságban és igényességben rejlik, amivel a Blizzard ennyi időn át csiszolgatta. Persze jót tett neki a megjelenése óta eltelt fél év is, illetve közben a folyamatos fejlesztés.
2. legjobb Xbox 360 játék Far Cry 3. Ingadoztam a Borderlands 2 és a Far Cry 3 között, mert mindkettő kiváló lett: az előbbi tökéletesített (sokat) az első részben még kicsit sorjás modellen, a Far Cry 3-at viszont szinte teljesen újraépítették. Az eredmény egy olyan sandbox FPS lett, amiben napokra, hetekre el lehet tűnni, mert folyamatosan képes teljesen egyedi szituációkat szülni, közben pedig fenntartani a felfedezés és az állandó veszély izgalmát.
3. legjobb PlayStation 3 játék – Okami HD. Amiket eddig láttam a Journey-ből, az alapján még el is hiszem, hogy az volt 2012 legjobb PS3-as játéka, de mivel még tudtam rendesen nekiülni, legyen inkább az Okami HD. (Tudom hogy egy öt éves játékot tuningoltak fel, meg elfogult is vagyok, de ez az én listám.)
4. legjobb Wii játék – Nope. Ritkán játszom Wii-vel, és akkor is csak olyan játékkal, amit kimondottan várok. Sajnos a Wii-re érkezett The Last Story és a WiiU nyitócím ZombiU is inkább csak csalódás volt - főleg az utóbbi. Úgyhogy nem tudok kit ünnepelni.
5. legjobb handheld/mobil játék – Resident Evil: Revelations. Csak most tudtam meg, hogy iOS-re is megjelent a Bastion, ha belekezdek, most biztosan azt választanám győztesnek, mert már konzolon is nagyon szerettem. Viszont akadt más: hiába voltam szkeptikus a 3DS-sel szemben, a Resident Evil: Revelations nem csak a konzol egyik legjobb címe, de a Capcom idei teljesítménye alapján a Resident Evil sorozat megmentője is lett.
6. legjobb multiplayer játék – Guild Wars 2. Mivel nincs külön MMO kategória, gondolom nem baj, ha egy "masszívan" multis játék kerül ide, a Guild Wars 2 ráadásul épp a klasszikus értelemben vett multiban, a közös játékélményben hozott igazán új ötleteket, többek közt a dinamikus események rendszere által. Persze aki irtózik az MMO játékoktól, az úgyis rálegyint, hogy csak a kiküszöbölhetetlen darálást próbálták élvezetesebbé tenni - de egy MMO játékos tudja, hogy ezt mennyire meg kell becsülni.
7. GOTY Dishonored. A játékújságirók szent feladata, hogy gerjesszék a hype-ot egy-egy játék körül (a kiadók PR-osai mindenesetre így tartják), de ez nem jelenti, hogy őket nem képes beszippantani a saját maguk által generált hisztéria. Én mindenesetre így jártam a Dishonoreddel, hiába próbáltam tartani a távolságot, alig vártam hogy megjelenjen végre. Ilyenkor persze nagyon nehéz nem csalódni az első néhány perc után, a Dishonored azonban a mindenféle felfokozott várakozás ellenére is kiütött, mert még jobbnak bizonyult, mint reméltem.
8. legjobb játék, amivel senki nem játszott – Sleeping Dogs. Az túlzás, hogy senki sem játszott vele, de azért elég nagy bukta lett a Sleeping Dogs. Én éppenséggel még a GTA IV-nél is jobban élveztem, talán a helyszín és atmoszféra, illetve rengeteg apró ötlete, újítása miatt, melyekkel valóban hozzátett a műfajhoz.
9. legszarabb játék, amivel mindenki játszott – Resident Evil: Operation Raccoon City. Elképesztő, de hiába volt az ORC rettenetes, mégis vették az emberek, mintha kötelező lenne. Mi közben szalmaszálként kapaszkodtunk a reménybe, hogy majd talán a Resident Evil 6... aztán persze az is csak só volt a sebbe.
10. az év leginkább wtf játéka – Curiosity - what's inside the cube. Ebbe most inkább nem mennék bele, mert nem akarom bántani azt a derék Peter Molyneux-t.
11. kazuár különdíj – Wonderbook. A Sony AR-fixációja nyomán kézenfekvő, mégis nagyon jó ötlet, újszerű interaktív élmény - egyelőre rengeteg, kiaknázatlan lehetőséggel. Az első kötet, a Book of Spells nekem kicsit csalódás volt, de a gyerekeim imádták, és ez a lényeg, mert tudtam hogy nem én vagyok az igazi célközönség. Kiváncsi leszek, hogy a Sony a későbbi esedékes csudakönyvekkel milyen irányba viszi majd el a technológiát, mert ebből még bármi kisülhet.
12. az év játékhőse – Lee Everett. A The Walking Dead megérdemelhette volna akár az év játéka címet is, de az biztos, hogy főszereplője, Lee Everett volt 2012-ben a legfontosabb játékhős. Persze nem csak amiatt, amilyennek megalkották karakterét, hanem amilyenné mi tettük döntéseinkkel a játék során és amennyire kénytelenek voltunk azonosulni vele, megoldhatatlan helyzetekbe hozni és szokatlan intenzitással megélni vívódását, hányattatásait.
13. az év trendje – Egyértelműen a crowd funding. Még mindig kicsit meseszerű, hogy segitségével 2012-ben micsoda fejlesztő-héroszok vághattak bele új projektekbe, ráadásul egy új, kiadói kötöttségektől mentes modell mentén, ahol kizárólag a közönségüknek, a játékosoknak tartoznak elszámolással. A Wasteland 2, a Project Eternity, a Star Citizen, az Elite: Dangerous, illetve Tim Schafer új kalandjátéka mind olyan címnek ígérkezik, amit öröm lesz elszámoltatni.
14. az év legjobb híre – Hogy újra több nagy cím is honosítva jelent meg nálunk. Bár a Dishonored magyar felirata elég kiábránditó volt, az Assassin's Creed III minden várakozást felülmúlt, már-már zseniális lett. És persze a Wonderbook: Book of Spells szinkronja is fontos mérföldkő.
15. az év legrosszabb híre – Az iskolai mészárlás Newtownban, illetve hogy annak ürügyén ismét sikerült a játékok ellen hiszterizálni a népet.
16. a következő év(ek) legjobban várt játéka – Ha már ennyit vártam a Thief 4-re, várok rá idén is türelmesen.

 

Dino, PC Dome
1. legjobb PC játékDiablo III.
2. legjobb Xbox 360 játék – Akciójátékosoknak a Halo 4, autósoknak a Forza Horizon.
3. legjobb PlayStation 3 játék – Az elmúlt évre visszanézve igazán nagy PS3-exkluzív durranások nem voltak, talán a PlayStation All-Stars: Battle Royale volt, ami többet adott, mint amit vártunk, illetve az Augmented Realityvel operáló első Wonderbook játék, a Book of Spells is ötletes megoldásokat hozott.
4. legjobb Wii játék – Passz.
5. legjobb handheld/mobil játékUncharted: Golden Abyss és LittleBigPlanet PS Vita - Sackboy már örök kedvenc marad, Drake kalandjai pedig igen meggyőzőre sikerültek a kis képernyőre is.
6. legjobb multiplayer játék Guild Wars 2.
7. GOTYFar Cry 3 vagy az Assassin's Creed III.
8. legjobb játék, amivel senki nem játszottSine Mora. A néha embertelen nehézsége ellenére nekem nagyon tetszett, bár sokaknak nem jött be a játékmenet.
9. legszarabb játék, amivel mindenki játszott – Mass Effect 3 - Úgyis csak azt lehetett róla hallani, hogy milyen rossz lett a befejezése. ;-)
10. az év leginkább wtf játéka – The Unfinished Swan. Elég megdöbbentő volt a szinte teljesen üres fehér képernyővel indítás. (Utána viszont egy igazán magával ragadó játék bontakozott ki, rengeteg ügyes ötlettel.)
11. kazuár különdíj – Angry Birds Star Wars. Bár a madarak már kicsit kezdtek unalmassá válni, a Star Wars szereplőkkel remekül feldobták a sorozatot.
12. az év játékhőse – Juliet Starling a Lollipop Chainsaw-ből. Nagyon-nagyon beteg egy játék volt, de néha talán kell egy kis agyatlan zombicséplés is. (És már a Kretén magazinban is megmondták régen, hogy a "Hirdessen nővel!" stratégia a nyerő.)
13. az év trendje – Kickstarter. Kis és nagy fejlesztőcsapatok, legendás játékfejlesztők és egyszemélyes garázsprojektek egyaránt a közösségi finanszírozással kalapoztak össze pénzt projektjeikhez. Tim Schafer tavaszi sikere után egyre több bámulatos eredmény született, kíváncsian várjuk már a játékokat is! (Bár a Double Fine kalandjátéka a tervezett októberi megjelenéshez képest például már csúszásban van.)
14. az év legjobb híre – Megjelenési dátumot kapott a Grand Theft Auto V. A Ubisoft E3-as sajtókonferenciájának a végén az állunkat kerestük a GTA-Mafia-Matrix keverék Watch Dogstól.
15. az év legrosszabb híre – A THQ csődje - Régóta haldoklott már a cég, de mindig rossz hallani egy-egy hajdan nagynevű kiadó vergődéséről.
16. a következő év(ek) legjobban várt játékaBeyond: Two Souls - David Cage már bebizonyította, hogy nagyon jó történetmesélésben. Továbbá Watch Dogs és GTA V.

 

Mint látható, néhány kérdésben idén is elég vegyes lett a lista, más kérdésekre meg nagyon hasonló válaszok születtek, de ez így van jól. Legtöbben talán a Far Cry 3-at emelték ki jó játékként, rosszként pedig a Resident Evil 6-ot. És érdekes, hogy a szakik mennyire nem játszanak már Wii-vel. Az év játékhőse holtversenyben Juliet Starling és Lee Everett, az év trendje egyértelműen a Kickstarter által képviselt közösségi finanszírozás, jó hír a GTA V közeledte, rossz a THQ bezárása. A legjobban várt játékoknál elég nagy a szórás, bár a Wasteland 2-t és a GTA V-öt ketten-ketten is említették.

Kommentekbe természetesen jöhetnek a ti listáitok.

81 komment

Címkék: közösség besztof 2012 izéi

A bejegyzés trackback címe:

https://iddqd.blog.hu/api/trackback/id/tr825005072

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Stöki · http://iddqd.blog.hu 2013.01.08. 18:50:36

Megkezdem a sort.

GOTY - nálam a Dishonored, illetve a Journey.
legjobban várt játék – The Last Guardian, Bioshock Infinite, GTA V és Starcraft II: Heart of the Swarm

zyrobs 2013.01.08. 19:02:38

GOTY szerintem továbbra is a Heroes 3.

LoverCase 2013.01.08. 19:11:36

idén én a legtöbbet a Spelunky XBOX verziójával játszottam.

Pitypalatty úrfi · http://proletarokkozt.blog.hu 2013.01.08. 19:12:18

Egyáltalán nem rossz a Resi 6, csak a Gamespot nagyon lehúzta, aztán gondolom, valamihez csak igazodni kell :)

copass 2013.01.08. 20:03:11

a hawken-t senki se próbálta ki?
igaz hogy beta, de én nem bírom abbahagyni egy ideje.

HavocS · http://www.obsidianshell.com 2013.01.08. 20:04:04

Legjobb PC játék a Diablo 3? Úristen, ezek mit szívtak... a legnagyobb csalódás volt inkább...

quiller 2013.01.08. 20:05:46

Hogyhogy nem mindenkinél az év játéka a Dishonored? Far Cry 3 meg kicsit túl lett hype-olva, nekem legalábbis ahhoz képest nem volt akkora hűbzmeg.

Negrogo 2013.01.08. 20:29:32

FC3 -at en toroltem par nap utan. Unalmas volt nem is nezett ki annyira jo amilyen gepiegenye volt na meg olyan dogok voltak benne amit mar mas jatekban lattunk pl STALKER, CODok es nem is illet ebbe a vilagba szerintem. Szoval, hogy vkinek ez ev jateka volt eleg erdekes.

Hitman: Absolution inkabb.

seventyfour 2013.01.08. 20:33:30

GOTY:
Dishonored. Végigrohantam elsőre, másodjára meg végig élvezkedtem. Úgy lehet elhúzni, hogy nem monoton.
Ami csalódás: Borderland 2. Na, ez monoton. Bár nem nyomtam végig, mert meguntam...

Sieg 2013.01.08. 20:39:25

2013 nálam a mérsékelt csalódások éve volt. Mass Effect 3, Diablo 3, Guild Wars 2, Borderlands 2, XCOM. Mindegyiket nagyon vártam, egyik sem lett rossz, de de egyik sem volt olyan jó, mint amire számítottam.

kukatr 2013.01.08. 20:43:31

GOTY: XCOM Enemy Unknown
legszarabb játék, amivel mindenki játszott: Assassin's Creed 3
legjobban várt játék: Starcraft 2: Heart of the Swarm

FF 2013.01.08. 20:46:40

Ezt a legózást nem értem... vannak kiforrott, hangulatos grafikájú világok, most éppen ugye Batmanét írta valaki, és akkor arra izguljak, hogy a profik által megrajzolt figurákat ilyen kis szögletes baszokra cserélték? OMGWTF.

bbandi 2013.01.08. 20:51:37

GOTY: The Walking Dead (Mass Effect 3 kapta volna, ha nincs kényszerített multi és ellentmondásos lezárás)
Legjobban várt: South Park: the stick of truth (és ha idén várható, akkor a DoubleFine kalandjáték)

manson karcsi · goo.gl/FVvVX 2013.01.08. 21:42:56

a popszakma nem összekeberendő a konzumerszakmávak. előbbiek hivatásból játszanak, míg utóbbiak impulzíven, néhol a marketingtől megszédülve, néha inkább kivárva.

qwertzu 2013.01.08. 21:54:13

Kis fáziskésésben vagyok, de nem nálam az év játéka a Skyrim. A heroes6 elöl vitte el a címet. Mármint ezzel a kettővel játszottam. :)
Idén ha jól nézem a skyrim és a dishonored fog versenyezni. Aztán meg jöhet a FarCry3 és a thief4.

Negrogo 2013.01.08. 22:14:35

@qwertzu: Thief 4? Az szerintem sehol nincs. 4. eve mar, hogy "keszul" hivatalosan(!) es meg egy kepet se semmit nem kapott az ember. Marha jo lenne ha kijonne ahogy egy Half-Life 3 is de csodak nincsenek.

Limrasson 2013.01.08. 22:25:58

Diablo III legjobb játék? Hát nem tudom, abban egyet értek hogy egyes részei hihetetlen jóra sikerültek de sajnos, és erről írtam egy hosszú fórum posztot is, rengeteg mindent elrontottak benne, vagy potenciált nem aknáztak ki. Olyan mintha a Diablo II után lerakták vonla a játék 75%-át és aztán ahhoz nem nyúltak hozzá utána.

(Példák: a craftolás egy vicc, inkább gamble, a gem rendszer elég unalmas, leglaábbis az armor téren, a stat rendszer balance-ja nem épp a legjobb, és egy olyan játékhoz képest ahol az vonla a cél, hogy újra és újra végigjátszd úgy hogy minden alkalommal élvezetes legyen...hát nem sikerült elég jó randomitást vinniük a játékba. Vannak nagyon gyenge eventek. Természetes vannak baromi jó eventek is, meg a karakter designt, a skill rendszert nagyon szépen eltalálták, a map design is nagoyn jó, egyszerüen csak hiányzik a játékból az újító erő)

afazekas 2013.01.08. 22:29:41

Sandbox így sandbox úgy! Az újságírók mindent ezzel a buzzworddel akarnak eladni.

Attól h egy játék sandbox még nem implikálja h jó játék. Lehet attól még dögunalom!

Donjon 2013.01.08. 22:37:58

TES V: Dawnguard, XCOM, Far Cry 3 és Dishonored ezek voltak 2012 kedvencei számomra.

The Drunken Master (a.k.a. Eltiron) 2013.01.08. 23:09:43

Nekem a tavalyi év trendje és legjobb híre az volt, hogy egyre több játék kerül fel a GoG-ra, régi kedvenceket és kimaradt klasszikusokat játszottam egész évben. Egy darab 2012-es játékot nem vittem végig, még a halálosan várt ME3-at se, mire eljutott hozzám, addigra egész egyszerűen elvették a kedvem a hisztériák, a mindenhol jelenlévő spoilerek, a "legszarabb befejezés evör"-rantek. Úgyhogy nálam az év játéka a Baldur's Gate Enhanced Edition lett, még külön Paksi Atomerőművet sem kell építeni hozzá, mint a legtöbb új játékhoz. Egy különdíj pedig jár a Torchwood II-nek, ami faszán optimalizált, élvezetes gyilkolda lett és még jól is néz ki.

Ironfist 2013.01.08. 23:26:33

Az év legjobb PC-s játéka = diablo3 részeken eléggé megvetően felciccentem. Egy olyan játék, ami ki van halva, mert csak a neve miatt vették meg, és az újrajátszási faktora egyenlő a nullával, az még nem lesz az év játéka kizárólag a neve miatt.
Az év legjobb Multijátéka GW2-n szintén felhúztam a szemöldököm - én, mint a Guild Wars 1 egyik legnagyobb rajongója. Sajnos pont a multiplayer a gyengéje, miután semmi dolog nem veszi rá a játékost, hogy együtt játsszon másokkal - az, hogy több guild is lehet egyszerre, az először jónak tűnt, de kiderült, hogy rossz ötlet, mert soha nincs senki reprezentálva a nagy guildben, mindenki a saját 4-5 fős guildjében van mindig. Az meg, hogy ha megyünk is valahová, le van korlátozva, hogy max öten mehetünk... az ugye abból fakad, hogy az egész játék rendszerét áthatja ez az ötös szám (pl az AoE is max öt enemyre hat, tehát hiába dobok be egy well of sufferinget 10 közé, abból mondjuk megöl ötöt, de én attól még elpatkolok, mert a másik öt sértetlenül megússza...), de ettől még nagyon barom ötlet volt.

Szóval a Diablo3-at, meg a Guild Wars2-t inkább hanyagoljuk, ha a legjobb játékokról van szó...
Viszont ha már felülnézetes hack'n'slash, akkor érdemes kipróbálni a Path of Exile-t. Ami az a játék, ami kb a Diablo3 kellett volna legyen.

2013.01.08. 23:52:40

Nagy részéről nem is hallottam. A d3 messze nem legjobb, jól néz ki de szerintem elég szar lett, nem játszom kb június óta. Az xcom-al is van sok baj de sokkal jobban sikerült, szerintem télleg legjobb annak ellenére, hogy az újrajátszási faktor kisebb mint szeretném. Habár épp most jött ki patch a second wave opciókkal... :)

Wilson11 2013.01.09. 00:24:53

Azért mondják a d3-at mert végigvitték normálon és abbahagyták? ME3, FC3? Viccelnek? Arma3 meg sehol? Borderlands sehol? Én kérek elnézést

victor vacendak 2013.01.09. 00:25:29

"Persze nem csak a grafika volt lenyűgöző, hanem a játékmenet is"

aha. milyen grafika? a közelében nincs az első crysisnak pl. pedig az már hány éves?
és hullákat nem tudod elvonszolni, csak azt, akit épp akkor késeltél meg, és azt is csak akkor, ha van róla tetkód. ez neked játékmenet? ez maximum agyrém. összelopták az AC, a DE:HE és még egy sor másik játék elemeit és gyúrtak belőle egy nevetséges kliséhalmazt, amiben minden lopott tartalom sokkal szarabbul működik, mint a forrásjátékban. az meg, hogy még normálisan menteni sem lehet, felteszi rá a koporsószeget. - van egy fasza autóm, meghalok, sokkal messzebb kezdhetem újra és az autó sehol. gratulálok. év játéka. aha.

Reactor 2013.01.09. 00:49:25

Az XCom-mal egyetértek, tekintve hogy annak a játéknak van múltja is.

Hogy mit kell ennyire sztárolni a Kell a Dutyikat, a Resident Evilt meg a társait, nem értem. Gyakorlatilag ugyanazt csócsálgatják meg benne, csak éppen egy árnyalatnyival szebb grafikával. Ugyanaz a könyv, szebb borítóval...

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2013.01.09. 03:03:32

Év legjobb PCs játéka: Tetszett az új Cities XL, tetszett a Baldurs Gate felújítás... Ezekre gondolok
Év legjobb XBOX / Kinect játéka: Lehet, hogy a vége nem az, de Mass Effect 3
Év lehgjobb PS3, Wii: Passz
Handheld / mobil: OpenTTD tetszőleges idei verziója
GOTY: Guild Wars 2
Legjobb amivel senki sem játszott? BG enhanced edition.
Legrosszabb amivel mindenki: Diablo III
WTF: World of Warcraft: Mists of Pandaria - Ennyire lineáris quest sorral második karaktert húzni kínszenvedés
Causal különdíj: Guild Wars 2 - Nincs havidíj, mégsem a szokott Free to Play lehúzás
Év játékhőse: Femshep
Trend: Kickstarter
Jó hír: GTA 5
Rossz hír: THQ csőd

Sadist 2013.01.09. 08:38:56

A legjobb hírnél ha már meg volt említve a Steam, akkor inkább a Linux portot említeném.

Sunsetjoy · http://retemu.blog.hu 2013.01.09. 08:39:32

PC: nekem a WD Episode 1. Nagyon nem vagyok kalandor, de ez magával ragadott.
GOTY: XCOM, talán FC3
Játékhős: Lee a Walking Deadből
Trend: egyértelműen a KS, régi és új címek
Jó hír: Elite, Wasteland 2 KS-projekt
Várt játék: Lásd jó hír

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2013.01.09. 08:48:48

Én egy új játékkal játszottam összevissza tavaly, ezért nálam az az a GOTY, ez az X-COM.

Idén mit várok? RTW2.

A többi kérdésre nem tudok és nem is szeretnék válaszolni, talán csak egyre.

Legjobb amivel senki sem játszott, a BG enhanced edition. Köztük én sem, pedig tervbe van véve.

Mad Mind 2013.01.09. 09:08:57

A far cry 3 egészen Oliver helikopteres repüléséig tetszett. Az úgy felbaszott, hogy azóta rá se néztem.
Picsába megint ideges vagyok. :)

Negrogo 2013.01.09. 09:23:15

Na jo latom a FC3-at nem csak en latom nevetsegesnek, hogy ev jateka tobbeknek...:)

Le toroltem vegig se vittem annyira semmilyen konretan szar.

Negrogo 2013.01.09. 09:33:37

Amugy meg GOTY: Black Mesa, eloszor az uj Hitman-t irtam de inkabb az.

Sunsetjoy · http://retemu.blog.hu 2013.01.09. 09:56:22

Azért szerintem a GOTY az kicsit a PR-től és emiatt az eladásokból is származik, plusz, hogy általában multiplatform, nem?
Az, ahol a különféle platformokhoz írtunk címeket, az jobban tükrözi a véleményt.

Nekem viszont olyanok tetszettek, amire nem számítottam, vagyis nem volt előzetes elvárásom.

lófasz 2013.01.09. 10:13:27

@zyrobs: Ott a pont. :) Bár nálam szoros versenyben van a Civ3-mal és az AoE1-gyel. Sőt, WoW [gy.k.: Wizard or Wor]! Ajjaj, így hirtelen nem is tudom, melyik a jobb, mindet akarom! :P

quiller 2013.01.09. 10:26:34

@mennyi?husz!: Hű tényleg, Black Mesa jól meglepett engem is ... nem is tudtam, hogy készül ilyen, pedig Half-Life az elég alap.
Torchlight2 meg azért nem GOTY, de szerintem is jobban sikerült, mint Dio3.

Savior 2013.01.09. 10:29:52

"Mazur: azért megemelem kalapomat a Diablo III előtt. Ugyan nem helyezte teljesen új alapokra a műfajt - elég hogy annak idején kitalálta, nem? "

Azért ez egy számítógépes újságírótól, pláne aki saját bevallása szerint 60+, elég gáz. Ezúton küldöm neki az alábbi linket, hátha művelődik egy kicsit: en.wikipedia.org/wiki/Chronology_of_roguelike_video_games

Én pl. a Moriával játszottam ASCII terminálon, abban a Diablo kb. minden eleme megvolt már, beleértve a városi szintet, boltokkal. 1983-ban jött ki.

DinnyeTM 2013.01.09. 10:43:58

GOTY: Baldur's Gate remastered edisün!
legjobb PC: MA3 (sztory, karakterek, setting)
Legrosszabb PC: MA3 (irányítás - sikítófrász, Vége - ennél jobbat én is tudok, csak annyit kapni nem érte)
év legjobb híre: lesz BG2 remastered edisün! (én 2012 ben hallottam)
év legrosszabb híre: bármi, amihez a repubikosoknak ésa bible beltnek köze volt. Témától függetlenül.

Kabarészínész 2013.01.09. 11:16:23

jó volt a FC3, csak nagyon könnyű... legnehezebb fokozaton is kipörgettem elég gyorsan és könnyen. nagy hiba, hogy a végére nincs ellenséged, mire tényleg minden képesség birtokába kerülsz, max állatokat gyilkolhatsz. há ez szar vót. először kipörgettem a bázisokat, így meg végképp nem volt kihívás a játék. legalább visszafoglalnák, vagy valami, de mindegy.

Dr. Otto Von Schnitzelpusskrankengescheitmeyer 2013.01.09. 11:41:33

GOTY: The Walking Dead. Oldschool kalandjáték eszméletlen jó, igazán magávalragadó szorival, plusz valóban sikerült megvalósítaniuk az eddig még soha, sehol nem működött "minden tetted befolyásolja a történetet" játékmenetet.

RAMBO · http://szolo.blog.hu 2013.01.09. 11:41:36

A Far Cry 3 a világ legostobább visszalépése. Egyszerűen enm tudtak mit kezdeni a Crysis sikerével. Csináltak egy lopakodós-ölős-lövős játékból egy elképzelhetetlenül ostoba, gyűjtögetős bénaságot.

Komolyan, egy drogcsempészes játékban ki a fasz akar faleveleket gyűjteni? És elcserélhetem fegyverre? Mi vaaan? Ha egy pisztolyom van, kinyírom a boltost, és azt veszek EL, amit akarok. Milyen béna már a navigáció a pályán? Nem sikerült ARMA szintűre a térkép, ostobák a lopakodós feladatok is. Milyen megoldás már, hogy nyírd ki ezt a négy faszi között álldogáló fószert késsel és csak azzal? Miközben a másik hármat lelőheted, hangtompító nélkül???? LOL. Vadásszak disznóra pisztollyal? Ez vicc.

Nem beszélve arról, hogy a kártyától a pénzen át mi minden marhaságot össze lehet/kell szedni: de mi a tökömnek? A Wolfiban térképeket kellett gyűjteni, máshol kötszer és lőszer a fontos - de ki a fene szed össze ennyi marhaságot? Tisztára olyan érzésem volt, mint amikor Tom Sawywer és Huckleberry Finn ki akarja szabadítani a bebörtönzött rabszolgát: verset íratnak vele, kanállal kell alagutat ásnia, patkányt kell szelidítenie - csupa haszontalan hülyeség.

Az utolsó fillérig kidobott pénz volt, amit ráköltöttem.

Sadist 2013.01.09. 12:11:06

@RAMBO: Lehet, hogy neked nem tetszett, de én pl. kajánul vigyorogtam, amikor RPG-vel kellett eltakarítani a veszett kutyákat vagy lángszóróval fel kellett perzselni a ganja ültetvényt, a háttérben pedig szólt a reggie.

Gukker 2013.01.09. 12:20:47

Én pont most játszom ezzel a Dishonoreddel és meg kell mondjam, nekem egy kicsit csalódás volt. Az még nem baj, hogy egy elég gyenge Thief II klón, a probléma elsősorban az, ami a Fallout 3/NV és a Skyrimmel is volt: túl könnyű. Még a legnehezebb fokozaton sem kellett pl. egyszer sem a potionökhöz nyúlni. Lazán végig lehet úgy vinni, hogy pl. _egyetlen_ skillt sem fejlesztesz. Bone charmokra sincs semmi szükség.
Az is idegesít, hogy nem lehet igazán bujkálni. Hiába vagy sötétben, ha egy bizonyos távolságra ér az őr _mindenképp_ észrevesz. 20 méterről meg akkor sem vesz észre, ha szikrázó napsütésben integetek.
A grafika meg borzalmas, majdnem olyan képregényszerű, mint a Borderlands (persze ha ez szándékos, akkor sorry). Az arcok is pl. kifejezetten kidolgozatlanok.
Szóval nem rossz játék, de akkor is csak egy gyenge Thief II utánzat :(

Tarsoly 2013.01.09. 12:43:32

GOTY: egyértelműen Hotline Miami, más a nyomába sem érhetett idén. :)

Burwor · http://loot.blog.hu 2013.01.09. 15:39:55

Tavaly is alig bírtam magam ezen a blokkon átrágni, nem is tudom egy jobb tördelés, vagy pár kép beszúrása talán segíthetne a dolgon. Végig fogom magam rágni rajta, ahogy tavaly is. Csak neki kell ülnöm.

Legjobban várt játékok:
FTL
Star Command (Android, iPhone, csúszik)
XCOM
Spelunky
Fez

WTF:
McPixel

Legnagyobb meglepetés:
Lone Survivor

Zarbon 2013.01.09. 18:06:17

legjobb Hitman és Dishonored

K0vasz 2013.01.09. 21:01:38

Nálam a tavalyi év játéka egyértelműen az XCOM: nem szoktam túl sokat játszani, általában felrakok vmit a hétvégén, és mire megint lenne időm játszani 1-2 hét múlva, addigra már nincs kedvem újra elővenni, de az XCOM-ot kb. minden nap toltam két héten keresztül, amíg a végére nem értem:)

Kenike 2013.01.09. 23:21:35

@Sadist: Amikor fel kellett égetni a ganjaültetvényt és a FC3 amúgy eléggé közepes játékzenéje hirtelen átvált a Damien Marley&Skrillex - Make it bun them -re, hát ott sikítva élveztem el. :) Megvannak a maga hibái a játéknak, de eszetlenül hangulatos, gyönyörű és a sztori és a karakterek is nagyon rendben vannak. :)

2013.01.09. 23:40:40

off

emlékeztek General Zodra ? :):)
Z steel soldiers
zod.sourceforge.net/

itt játszató és támogatható :) Pentium 133-as kor, talán a legjobb stratégi ami valah született :)

on

Brosi 2013.01.10. 08:47:38

Eléggé legjobb pc game a Diablo 3 :D Úristen, nemtudom hol élnek.

Off vége.

Év játéka nálam a The Bindig of Isaac kiegészítője lett.
Legjobb ps3 cím a The Journey
Handheld - Gravity Rush
Pc-re azért még az X-Com ott volt, bár elég nagy csalódás volt a teljesen lebutított játékmenet és az ai szánalmas csalásai. De modokkal már használható lett persze.

-Szűcs Gyula- · http://nerdblog.blog.hu/ 2013.01.10. 14:01:58

Mennyire vehető komolyan az a szakíró, aki ugyanabban a bekezdésben képes leírni azt hogy, cuki és ciki? :)

Stöki · http://iddqd.blog.hu 2013.01.10. 14:06:34

@-Szűcs Gyula-: Gyulám, ne itt trollkodj. A mai Star Wars-cikk kész? Csöcsös címlapképeket megcsináltad már?

algi 2013.01.10. 16:31:36

A Spec Ops: The Line-nal mindenkinek játszania kellene. Kötelezővé tenném. Olyan gyönyörűen basz pofán, hogy élmény. Egy kész metajáték, ugyanis akkor "győzöl", ha nem játszod végig a játékot. Tehát, ha végigjátszod, akkor veszíteni fogsz. Mert a háborúnak nincsenek győztesei.

Az FTL óriási csalódás volt. Azt hittem, ezt a kiváló alapötletet nem lehet elrontani. Elrontották. Ismétlődő és igazságtalan játékmenet érdektelen szöveges részekkel. A Space Alert c. társasjáték húszcsilliószor jobb. Ugyanez az alapötlet, csak épp van is értelme mászkálni, meg energiát átirányítani.

Valószínűleg ismeretlen játék, de a Steam ünnepi leárazásának köszönhetően megszereztem az I Am Alive-ot, és kiváló a harcrendszere. Kifejezetten rosszul éreztem magam, amikor először öltem. Olyan finom utalások vannak benne, hogy erősen kell fülelni, hogy az ember rájöjjön, mi mit jelent.

'13-ban a Tomb Raidert és a Dead Space 3-at várom a legjobban.

algi 2013.01.10. 16:42:10

Meg a Black Mesa is elég nagy csalódás volt. Nagyon meglátszott rajta, hogy amatőrök kiforratlan munkája. Már az elején félkésznek érződött az egész, miközben félórákat töltögetett pályák között.

@bbandi: Mitől volt kényszerített a multi?

Negrogo 2013.01.10. 17:50:38

@algi: Te vmi 6 eves betaval jatszottal? Mert, hogy a Black Mesa az kb olyan jol osszerakott jatek lett mintha konkret jatekfejleszto ceg csinalta volna. Konretan jobb lett mint az eredeti. Tolteni meg semmivel se toltott tobbet mint egy HL2EP2 es attol meg jobban is nezek ki.

bbandi 2013.01.10. 18:28:57

@algi: Nem volt kötelező, de sokkal könnyebb volt a vége, ha multiztál. És folyamatosan nyomta a képedbe, hogy "nem állunk készen a végső csatára".

algi 2013.01.10. 18:42:30

@mennyi?husz!: Hát, kezdjük mondjuk a biztonsági őrök viselkedésével, akiknek fontosabb, hogy feléd nézzenek, mint az, hogy az ellenséget lőjék!

Vagy folytassuk azzal, hogy alig ugrik valamekkorát, gyakorlatilag minden normálisabb ugrásnál guggoló ugrást kell csinálni, ami az eredeti játékban csak extrém helyzetekben volt szükséges.

Vagy a betört üveg textúrája. Olyan harsány, ragyogó fehér, hogy azt hittem, ez a karácsonyi változat hópihemintákkal.

Most ez jutott eszembe, de lényegében nehézkes volt az irányítás, ráadásul kb. olyan hosszan töltögetett, mint a Witcher. Azért a HL2EP2-nél elhittem, hogy egy összefüggő terepen mozgok, itt nem.

zoenn 2013.01.11. 17:42:37

A GK-t már meg sem kérdeztétek, hüpp-hüpp.

Stöki · http://iddqd.blog.hu 2013.01.11. 17:44:15

@zoenn: dehogynem, csak a megkérdezett szerkesztő idén nem vállalta a dolgot

algi 2013.01.13. 04:10:28

Na, végigjátszottam a Spec Ops: The Line-t. Ez az első olyan videojáték (nyilván azok közül, amelyekkel játszottam), amely alkotói tudatosan művészetnek tekintik a videojátékokat. Ez az első olyan videojáték, ahol a szórakoztatás nem az elsődleges cél, és háttérbe szorul az üzenethez képest. A játék nagy részében kifejezetten rosszul éreztem magam. Most visszaemlékezve, talán egyetlen olyan jelenet volt, amelyet szívből élveztem, de azt már a játék elején elsütötték.

Tud valaki még egy olyan videojátékot, amelyik van annyira meta, mint a Spec Ops: The Line?

2013.01.13. 18:48:47

@algi: The Binding of Isaac. Nem tudom, mennyire felel meg a "meta"-igényeidnek, de egy próbát érdemes neki adni.

Arról szól hogy egy anya meg akarja ölni a gyerekét, mert "Isten felszólította rá", a kölök ezért elmenekül a padlásra, ahol rémálmok gyötrik, és a játékosnak mindenféle rémképzeten keresztül kell őt segítenie.

Külön bónusz, hogy a terep minden alkalommal véletlenszerűen generált.

taleskenis 2013.01.13. 20:17:51

@algi:

"Ez az első olyan videojáték..."

Shirley, you can't be serious!

algi 2013.01.13. 21:27:11

@Katamori: A The Line annyira meta, hogy akkor győzöl, ha nem játszol. ÉS minél tovább játszol, annál inkább vesztesz. :P

@taleskenis: Hány olyan videojáték van még, amiben a harc szándékosan középszerű? Ez nagyon bátor lépés volt, a kritikusok le is húzták miatta.

Játszottam olyan játékokkal, amelyekben a sztori vagy a hangulat nyomasztó volt, de olyanban még nem, amiben maga a játék aktusa lett volna nyomasztó.

Egyébként érdekes, hogy egy filmnél teljesen okés, hogy az egész nyomasztó legyen, de egy játéknál főbenjáró bűn.

algi 2013.01.13. 21:28:58

@Katamori: De hallottam már róla jókat, úgyhogy ha megint lesz kedvezményes, valszeg befizetek rá.

taleskenis 2013.01.13. 22:35:50

@algi: Tehát úgy érted, hogy megszületett a művészfilm megfelelője játékban?

algi 2013.01.13. 23:30:09

@taleskenis: Hát, hacsak nem tud valaki erre korábbi példát.

Egyébként ebben nagyon hasonlít a Train c. táblás játékra: blogs.wsj.com/speakeasy/2009/06/24/can-you-make-a-board-game-about-the-holocaust-meet-train/

taleskenis 2013.01.14. 20:05:53

@algi: Prince of Persiával játszottál?

algi 2013.01.15. 00:46:36

@taleskenis: Hát, a legelsővel régen. Aztán kipróbáltam valamelyik 3D-snek a demóját (már nem emlékszem, hogy melyik érából), és nagyon nem tetszett az irányítás. Miért, milyen?

taleskenis 2013.01.15. 02:43:47

@algi: Ha a PoP3D-be botlottál, az felejtős rész a sorozatban. Én a 2008-as Prince of Persiára gondoltam. Milyen? Érdekes. Fokozatosan ismered meg Elikát (hercegnő) és a kihalt város történetét és mitológiáját. Elikával viszonylag sokat is lehet beszélgetni, ha akarsz. Elvileg egyfajta kapcsolat alakul ki közte és közted, valamint rajta keresztül a játék világával is. Aztán kijátszod és ott állsz. Elvileg vége a játéknak, de nem történik semmi. Illetve választhatsz. Elfogadod, hogy vesztesz és vége (kilépsz), vagy megpróbálsz nyerni (folytatod), és akkor mindent kockára teszel. Azt is amit addig elértél. Kb. olyan mint egy RPG vége, csak itt nem a korábbi döntéseid számítanak, hanem az alapján döntesz, ahogy akkor érzel. Szerintem ebben a játékban is feláldozták a játékmenetet, és sok kritikát kapott miatta (nem alaptalanul). A végén, akár szeretted a játékot, akár nem, felemás érzéseid lesznek. A nagyobbik többség nem játssza végig másodszor. Ezt nem tudnád filmben ennyire közvetlenül kifejezni, játékban meg nem ehhez vagyunk szokva. Respect. Bátor lépés volt az UBI egyik húzónevével.

algi 2013.01.15. 03:18:14

@taleskenis: Azt hiszem, a Sands of Time demójához volt "szerencsém." De köszi, akkor ennek utánanézek.

Holnap Kapitány · http://iloveyouso.blog.hu 2013.01.24. 14:13:14

Dishonored, mint új IP egészen kiemelkedő szerintem.

A Walking Dead történetmesélése és a játékos bevonása szintén rendkívül jó.

A Journey-t én túlreklámozottnak érzem. Élménynek élmény, de év játéka?! (Több nagy publikációnál az volt.)

Holnap Kapitány · http://iloveyouso.blog.hu 2013.01.25. 11:16:53

@algi: Az I Am Alive tényleg gyomorforgató (jó értelemben), de attól, hogy "kiváló" legyen a harcrendszere, szerintem nagyon távol van. Eleve nagyon merev, szögletes az egész irányítás, harc közben pedig egészen vicces dolgok tudnak történni (pl. ha az ember a pisztollyal befenyegetés+lökdösődés manővert alkalmazza). Szóval intenzívnek intenzív az egész, de a harcrendszere inkább érdekes, mint kiemelkedő.

Holnap Kapitány · http://iloveyouso.blog.hu 2013.01.25. 11:22:20

@algi: A Spec Ops: The Line-nal nem játszottam, de ez után kíváncsi vagyok rá.

Viszont azt hozzátenném, hogy nem attól lesz valami művészet, hogy a kudarcélmény felé terel. Ennek a kettőnek körülbelül semmi köze egymáshoz, egyszerűen nincs köztük összefüggés.

Az egy más dolog, hogy sok sztorialapú játék happy enddel zárul. De vedd például a klasszik árkád cuccokat (a Space Invaders-zel és Pacmannel kezdve), amikben kifejezetten csak veszíteni tudtál, mert a gép előbb vagy utóbb biztosan megszívatott. Szóval az, hogy egy videojáték frusztráljon téged, az egy abszolút ősi koncepció.

algi 2013.01.25. 12:31:02

@Holnap Kapitány: Nem azért művészet a Spec Ops. Mondhatni minden videojáték művéeszet, de ez művészvideojáték abban az értelemben, ahogy a művészfilm is művészfilm. Tehát az alkotó tudatában van annak, hogy művészet (még úgy is, hogy ez nincs kimondva), és tudatosan alkalmazza a médium eszközeit.

A Spec Ops: The Line-ban gyakorlatilag minden pixel tudatos döntés eredménye. A harc pl. szándékosan középszerű, ami azért elég bátor húzás. Ráadásul egyszerre kritizálja a modern katonai shootereket, meg az amerikai intervencionizmust, miközben elég komolyan merít egy elismert irodalmi műből. Komolyan, még oldalakon át tudnék ódákat zengeni a játékról, de ezt már mások megtették sokkal ügyesebben. Könyvet írtak róla, az Extra Creditben (Penny Arcade) pedig két részben kivesézték. És az a durva, hogy ha nem szól valaki nekem, hogy van egy ilyen játék, soha a büdös életbe eszembe nem jutott volna egy modern katonai lövöldözős játékot venni.

Ami az I Am Alive-ot illeti, valóban csak egyszer játszottam végig. De még soha nem találkoztam olyan játékkal, ahol egy idő után ne bukna le, hogy az ellenfelek valójában AI-k és nem igazi emberek. Nekem a játék második felében jöttek elő az érdekes dolgok (megöltem 6-ból 5 ember, de az utolsó még mindig könyörög az életéért ahelyett, hogy nekem támadna). Tehát szerintem nem primitívebb a harcrendszere, mint mondjuk egy sima lövöldözős játéknak, minőségét tekintve nem kifejezetten rossz, ráadásul van benne innováció, ami a többi játék közül kiemelte számomra. Nagyon sokszor meg tudott lepni a játék "harc" közben. (Egyik jellegzetes alkalom az volt, amikor véletlenül az utolsó golyó után is meghúztam a ravaszt, és kattant egyet a pisztoly, mire mindenki rám vetette magát.)

Ezért mondanám jónak a harcrendszerét. Mondhatni, a fénypontja a játéknak a narratíva mellett. (Amiben olyan finom utalások voltak, hogy csak második nekikezdésre esett le, hogy miről van szó. Pl. amikor a kislány, aki a főhős lányával egykorú, elmondja, hogy már nem emlékszik arra, hogy milyen volt a környék az Esemény előtt. Ebben benne van az, hogy valószínűleg a főhős lánya sem emlékszik már rá. A másik, hogy milyen diszkréten kezeli az emberhúst a játék.)

És - hogy kicsit kapcsolódjak az amerikai NRA propagandához - egyébként az a vicces, hogy ez két olyan erőszakos játék, amelyek erőszakellenesek. És, hogy fokozzam az iróniát, az I Am Alive fegyverbirtoklás-ellenes (addig nem lőnek rád, amíg fegyvert nem rántasz), a Line pedig az amerikai intervencionista politikáját kritizálja - vagyis épp úgy erőszakellenes ez a két játék, hogy épp a republikánus oldal által védett policy-kat kritizálják ezek a játékok.

Na, jó, abbahagyom, már így is sokat írtam.

Holnap Kapitány · http://iloveyouso.blog.hu 2013.01.25. 12:48:01

@algi: Az I Am Alive narratívájába lehet, hogy egy kicsit sokat látsz bele. Egy ilyen utalás, mint a kislány szövege, tényleg kelthet asszociációkat, de azért lássuk be, hogy az egész videókamerás bakugrásosdi a történetmesélésben elég sablonos, és erőltetett is. Aztán a túlélők: ők egytől egyig mint ha valamiféle karikatúrák lennének, ami persze nem probléma, de nem is hoz semmi érdemlegeset a történetmesélésbe.

Azzal, hogy a játék fegyverellenes, egy érdekes megfigyelés, alapvetően egyet is értek vele. Eleve a minimális fegyverhez lehet jutni benne. Az is igaz, hogy "addig nem lőnek rád, míg fegyvert nem rántasz", de azért legyünk tényszerűek: a torkodat rövid úton elnyiszálják. :)

A SO: The Line ezek után tényleg érdekel. Az Edge cikkét olvastam róla, ami szintén nagyrészt pozitív, de hozzáteszi: "the level of its writing is carefully engineered to be accessible to those expecting a brainless bullet exchange". Meg kell nézni.

algi 2013.01.25. 13:33:21

@Holnap Kapitány: Az a baj, hogy a legtöbb játékba nem is lehet belelátni többet annál, ami, mert annyira egyértelművé teszik, hogy nem többek annál, mint amik. De egyébként nem gondolom, hogy túl nagy bakugrás lenne a játékbeli kislányt a főhős kislányával vonni párhuzamba. Még ő is összetéveszti őket először.

A Line meg egy csapda azoknak, akik ilyen játékokat játszanak. Nekik szól. Épp ezért nem jutott volna el hozzám természetes úton. Egyébként amikor először hallottam, hogy a lövöldözés direkt középszerű benne, akkor kiröhögtem. Most, hogy végigjátszottam, egyértelműen úgy vélem, hogy még ez is szándékos volt benne, mert annyira odafigyeltek a legapróbb részletekre is. Az egyik legtetszetősebb feature az, hogy az ismétlődő mozdulatsorok motion caputre-e és az ismétlődő reakciók voice overjei nem annyira visszatérőek, hanem nagyon is környezetérzékenyek. Azzal a résszel, amivel a legtöbbet lehet spórolni, rengeteget dolgoztak, hogy pl. a kivégzések egyre durvábbak legyenek, meg van pl. egy db. T-Rex csontváz az egész játékban, és amikor kiadod a tűzparancsot, azt mondja a hősünk, hogy "Lőjj a T-Rex melletti csávóra!"

Egyszerűen nem tudom eléggé hangsúlyozni, mennyire fontos ez a játék. Számomra mérföldkő volt. Utána nekiálltam MAss Effect 3 multizni, és amikor gyújtógránátot dobtam, hirtelen rossz érzés fogott el, hogy mit művelek.

21 ezer Ft 2013.01.25. 13:57:36

Legjobb játék 2012: Hitman Absolution (igaz, nem volt nagy a merítés, csak ez az egy volt meg a tavalyi felhozatalból :) )
Legjobban várt játék 2013: Double Fine Adventure!

A_G_A 2014.10.26. 10:30:02

@algi: Mostanában direkt történetalapú egoshootereket keresek, és így futottam bele a Dishonoredbe is, amiről a kedvenc blogomon (ezen) csak itt írnak.
Lehet, hogy a Dishonored tette túl magasra a lécet, de akárhogy próbálok mást is elővenni, valahogy mindig visszatérek hozzá. Nem rövid, főleg lopakodva. Próbálkoztam az itt általad istenített Spec Ops the Line-nal is kilépni a túlságosan hangulatos nyomornegyedekből, de nem sikerült.
És itt jön a nagy kérdés: Mi a jófene az ami annyira megfogott téged a Spec Ops the Line-ban? Miféle könyvet tudtak róla írni? A képek alapján szép, néhány leírás alapján nagyon jó. Belekezdve nem középszerű, hanem igen alacsony szintű benne a lövöldözés, ami még idegesítő is a kapkodásával. Egyszerűen a történetre a mondanivalóra alig lehet figyelni, mert a körítés meg sem közelíti az élvezhetőséget. Biztos folytatom majd, mert lehet hogy ez is olyan mint a TSCC, meg a SG:U, miszerint az első pár rész irdatlanrossz, de aztán nagyon jó lesz, azonban most a negyedik felvonásnál is azon gondolkodtam, hogy mi a fenéért nem Dishonoredözöm inkább.
(Az Im Alive-val nem éreztem ilyet.)
süti beállítások módosítása