HTML

IDDQD

Félkomoly játékblog azoknak, akik tudják, mi az IDDQD, és azoknak, akik nem. Kazuárokat is szívesen látunk.

Itt támogathatsz minket

PayPal:

Patreon:

 patreon_fejlec_kicis.png

Utolsó kommentek

Így keresett munkát a Monkey Island fejlesztője

2012.02.14. 18:06 Stöki

A Tim Schafer-játékról szóló poszt alatt került elő a kommentekben egy 2009-es oldal a Double Fine (Schafer cége) honlapján, amin maga Schafer íjra le, hogy annak idején hogyan került a Lucasfilmhez (és így a játékiparba), illetve hogy kik utasították el, mielőtt a Lucasfilmnél a Monkey Island-játékok fejlesztője lett, és később olyan csodás kalandjátékokon hagyta rajta keze nyomát, mint a Day of the Tentacle. „Remélem, minden álláskereső bátorságot merít ebből. Ha én munkát kaphattam a játékiparban, akkor bárkinek sikerülhet ez” – írja Schafer.

Az elutasító levelek is érdekesek, az Atari például udvariasan leírta, hogy emberünk nem elég képzett, a HP pedig a bizonytalan gazdasági helyzetre hivatkozva mondott nemet. Schafer szerint abban az időben egymást érték az efféle kudarcok. „Visszautasított egy könyvtárkatalógus-programot készítő cég. Felfuvalkodott hólyagok! Én vettem egy nyakkendőt az interjú kedvéért! Sőt, kivasaltam a NADRÁGOM!” – háborog a fejlesztő.

Aztán egy nap kezébe akadt a Lucasfilm egy hirdetése, amin a cég fejlesztőasszisztenst és programozót keresett a játékrészlegéhez (ez is megtekinthető az oldalon). Schafer jelentkezett, hamarosan fel is hívták telefonon. Emberünk okosan kifejtette, hogy nem azért akar a Lucasfilmnél dolgozni, mert szereti a Star Warst, hanem azért, mert nagyon bejött neki a cég egyik játéka, a Ball Blaster. Mire az állásinterjút készítő hr-es, David Fox hűvösen közölte, hogy az Ballblazer, csak a kalózverzióban hívták Ball Blasternek... Azért elkérte Schafer önéletrajzát.

A vége olyan, mint egy tündérmese. Schafer érezte, hogy elszúrta az interjút, ezért „minden midnegy” alapon nem hagyományos CV-t küldött, hanem Atari 800-as gépén Koala Paintben csinált pár képet, és grafikus-szöveges kalandjáték formájában írta le, hogy őt bizony fel kéne venni a Lucasfilmhez. Sőt, rögtön egy íróasztalt is adott magának. És csodák csodája, a játékrészleg alelnöke, Stephen Arnold hamarosan örömmel értesítette Schafert, hogy fel van véve, évi 27 ezer dolláros fizetéssel. A fejlesztő annyira izgatott lett, hogy amikor elfogadta az ajánlatot, eggyel több m-et írt a nevébe.

Aki esetleg hasonló húzáson gondolkozik most, az ne tegye. Ez a fajta pimaszság Schafer szerint is csak a nyolcvanas években működött.

37 komment

Címkék: állatság lucasarts tim schafer

A bejegyzés trackback címe:

https://iddqd.blog.hu/api/trackback/id/tr874105053

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

TH 2012.02.14. 19:15:42

nem volt egy ilyen poszt már korábban itt valamikor? :)

TH 2012.02.14. 19:21:03

@Stöki: nem, sztem konkrétan erre a sztorira gondolok, csak lehet, hogy nem itt olvastam? :)

Stöki · http://iddqd.blog.hu 2012.02.14. 19:22:17

@TH: Nem írtuk még meg, legalábbis a tim_schafer tag alatt nem találom.

TH 2012.02.14. 19:23:33

@Stöki: én sem találom, most össze vagyok zavarodva, hogy akkor hol olvastam: de mindegy, a lényeg, hogy nagyon jó sztori, és ő is, meg minden játékos is igen mázlista volt. :)

TH 2012.02.14. 19:27:51

éééés megvan, csak egy komment volt:
darvicor 2010.07.07. 18:40:49
egy barátom hívta fel a figyelmemet erre a linkre:

Ha mar Monkey Island, itt egy link, hogy Tim Schaeffer (designer a Monkey Island 1-2-on), hogy kapott allast a LucasArts-nal.

www.doublefine.com/news/comments/twenty_years_only_a_few_tears/

.wilson · http://w576.tumblr.com 2012.02.14. 19:41:21

A történet és ehhez hasonló anekdotákkal tömve van a világ egyik legszebb, de sajnos nem a legigényesebb vg könyve, a Rogue Leaders: The Story of LucasArts, polcom ékessége:

www.amazon.com/Rogue-Leaders-LucasArts-Rob-Smith/dp/0811861848

Minden kalandjátékosnak, klasszikus Star Wars játékrajongónak kötelező.

Kalandjáték témában pedig a HG101 zseniális, emberölésre is alkalmas súllyal rendelkező monstruma:

hardcoregaming101.net/book.html

peterszky 2012.02.14. 19:52:31

@.wilson: Mennyiért küldik ki ezeket hazánkba? :)

.wilson · http://w576.tumblr.com 2012.02.14. 19:56:29

@peterszky: Ezt így fejből nem nagyon tudom, az amazon árai mindig barátságosak.

Karvaly 2012.02.14. 22:55:25

Ja, én is úgy éreztem, hogy már láttam itt ezt a cikket - sőt, valamikor régen még rá is kerestem, mert eszembe jutott, és biztos voltam benne, hogy itt olvastam.

Nem lehet, hogy valahol máshol már leírta ezt a sztorit az angol eredeti alapján Stöki vagy Hancu?

JohnHenry 2012.02.14. 23:11:20

kit érdekel, hogy le volt már írva esetleg valahol? tökjó sztori, kicsit fel is dobott, előhozott pár régi kellemes emléket, mert én dolgoztam könyvtári katalógusprogit fejlesztő céggel egy folyosón :-DDD

Csigafattyú 2012.02.14. 23:32:13

David Fox nem HR-es volt, hanem a SCUMM játékok egyik vezető fejlesztőistene.

gregaba 2012.02.15. 00:09:21

@Csigafattyú: a Lucasfilm játékrészlege kezdetben olyan pöttöm volt, hogy Fox simán lehetett programozó és HR-es egyszemélyben.

moli 2012.02.15. 00:10:46

@JohnHenry: TH-t, Karvaly-t es engem.

twollah / bRoKEn hOPe, sUppLeX · http://freewaresoftwarenews.blogspot.com/ 2012.02.15. 07:43:37

Ilyen ma mar elkepzelhetetlen lenne.
A magukat istennek kepzelo HR-esekkel.

TubiTubiNixTubi 2012.02.15. 07:55:47

Szerintem az egyediség még ma is működik - persze, nem itthon...

közlekedési bűnöző (törölt) 2012.02.15. 07:58:53

@twollah / bRoKEn hOPe, sUppLeX:
Úgy bizony!

Ma már mindenféle pszichológiai teszteknek és bullshit előírásoknak kell megfelelni.

Kivéve olyan cégeknél, akik nem adják ki a toborzást, hanem maguk végzik el és az ügyvezető / vezérig. veszi a fáradtságot és leül a jelentkezővel beszélgetni.

Rocso Cafe 2012.02.15. 08:32:49

Ilyen bármikor, bárhol elő fordulhat, nincs a 80-as évekhez kötve. Emberünket is eltanácsolták sok helyről, aztán az történet végén minden mindegy alapon bepróbálkozott. Ha emiatt akkor eltanácsolják, soha nem olvassuk ezt a sztorit, de nem így történt. Szerintem 1000 ilyen eset van ma is amiről 20-30 év múlva ugyanezt írják: "A 2010-es években még volt lehetőség, a gazdasági válság okozta káoszban alapozta meg cégbirodalmát a semmiből jött üzletember....":)

Megszeppent kisgyerek 2012.02.15. 08:57:22

@.wilson: Már amennyire 25 dollár barátságosnak tekinthető

Dr. Otto Von Schnitzelpusskrankengescheitmeyer 2012.02.15. 09:23:57

30mp guglizás után:
savedelete.com/100-most-creative-example-resumes-of-all-time.html

Vannak azért itt is elborult ötletek. Mondjuk lehet, hogy egyiket sem vették fel, de legalább a nagy részük jópofa.

koborló 2012.02.15. 09:54:35

Az, hogy ez a dolog csak a nyolcvanas években jött be, nem írom alá. Németországban (!!!) egy nagy német konszernhez felvételiztem néhány éve. Esélyeim a nullához közelítettek, így az esélytelenek nyugalmával mentem be az eslő körben. Kicsit csodálkoztam, hogy ennek ellenére behívtak a második körre. Ott már az ágazati főnökkel volt interjúm, nevetve közöltem vele, hogy ötleteim vannak, de esélyem (mármint bekerülni) nincs. A kávézóban folytattuk az interjút, ami 4 (!) órás lett. Persze felvettek.

Zka · http://www.youtube.com/watch?v=_wpDbI1gca0 2012.02.15. 10:03:07

@koborló: egyetértek. Minden olyan állás esetén, ahol kreatív, önálló embert keresnek, egy ilyen tulajdonságokat tükröző önéletrajz kiváló ötlet.

Vizibolha 2012.02.15. 10:04:08

Oh, mikor germanokhoz felvettek fejlesztonek vagy 15 eve, akkor egyszeruen a tudas szamitott, nem kell kamuzni, repkedtek is a probaidos kis frissen vegzett Jurgenek a probaido vegen - hja, es ok kerestek meg, hogy dolgozzak, nem en kuncsorogtam meloert. Oh, boldog idok, amikor europa egyik legnagyobb hw fejelszto cegenek a fonoke terdenallva gyozkodott, hogy maradjak :) Ahah.

nessuno0100 2012.02.15. 10:06:52

aki szereti meg az ilyen regi anekdotazasokat annak talan meg erdmes erre vetnie egy pillantast:
planetromero.com/2010/01/the-bilestoad

ir meg par erdekes sztorit :)

flea 2012.02.15. 11:35:08

"eggyel több m-et írt a nevébe"

Na, azért annyira nem zavarodott össze. Csak eggyel több huplit írt a "Tim" végi m-be a kelleténél.

Stöki · http://iddqd.blog.hu 2012.02.15. 11:42:21

@flea: csak azért írtam bele, mert Schafer is ezzel viccelődik az eredeti cikkben

wiener 2012.02.15. 11:58:13

Ilyen hozzaallassal ma is lehet allast kapni, a lenyeg a szokvanyostol eltero, bator, okos, kreativ megkozeletes, a cegek erdekes embereket keresnek, a tobbseg halal unalmas, a CV-k 99%a egyforma, ha allast akarsz legyel mas

stikasz_1 2012.02.15. 12:22:33

@wiener: Nyilván egyedi önéletrajzot küldő, vagány és kreatív embereket várnak arra, hogy excel-táblákat hegesszenek projektekhez...:) Szerintem nincs általános recept, hogy X megoldás tuti bejön, Y meg sose. A kérdés az, hogy jó ember vagy jó helyen és jó pillanatban vagy sem.

flea 2012.02.15. 12:58:41

@Stöki: tudom, pont azt mondom:

"I was so excited I put an extra hump in the “m” in my signature."

Jól látható is itt:
www.doublefine.com/images/uploads/acceptance031.jpg

zZz 2012.02.15. 13:05:50

@Vizibolha: milyen gombát eszel? Én is kérek.

flea 2012.02.15. 13:06:16

@wiener: ebből a tanácsból születnek az olyan önéletrajzok, amik borzalmas izzadságszagú módon igyekeznek "kitűnni" a "másságukkal", miközben az lényegi különbség egy "unalmas" önéletrajzhoz képest csak annyi, hogy:

1) nincs benne annyi információ
2) azt is úgy kell kibogarászni belőle

Annak idején az ilyeneket lendületből hajítottam ki "húzzad másnak az idejét, barátom" felkiáltással.

Mondjuk az is igaz, hogy ez nem olyan munkakör volt, ahol a kreativitás az első számú szempont (bár kell az is hozzá).

Vizibolha 2012.02.15. 13:12:10

@zZz: eloszor ket pirosat kaptam be, most egy zoldet ragcsalok.

wiener 2012.02.15. 15:28:51

@flea: Formailag lehet jo egy olyan cv is ami nem tucat, alap hogy ezt a jelentkezo onalloan fel tudja merni, de nem mennek tulzottan bele, offtopik is meg nem is erdekel annyira hogy itt vitassam meg
süti beállítások módosítása