HTML

IDDQD

Félkomoly játékblog azoknak, akik tudják, mi az IDDQD, és azoknak, akik nem. Kazuárokat is szívesen látunk.

Itt támogathatsz minket

PayPal:

Patreon:

 patreon_fejlec_kicis.png

Utolsó kommentek

A Bethesda megkergült

2011.08.06. 22:07 miguel_

Már épp a heti játékcsajt kezdtem volna írni, mikor megláttam valami érdekeset. Talán másoknak is feltűnt, hogy a Bethesda nevű kiadó, aki a legtöbb játékosnak az Elder Scrolls és a Fallout újkori részeinek elkészítéséről maradt meg, mostanában kitalálta, hogy ő akkor szintet lép, és nagy kiadó lesz, mint az EA, az Activision vagy a Ubisoft. Eleinte jó irányba indultak el, megvették az id Software-t, átvették az akkor botrányosan álló Rage fejlesztését (2009-ben láttam mozgás közben a Gamescomon az akkor még EA-s változatot, még a cég PR-osai is csak hüledeztek, hogy mekkora halom szar ez azon túl, hogy egész jól néz ki), lenyomták a sikercsapatból ingyenélő szerencsétlenekké vedlett Interplay gyengécske próbálkozásait, aztán... Aztán itt valami kisiklott.

 

A 2009-es WET még elment, a Rogue Warrior viszont minden idők leggázabb játékainak TOP 5-jébe simán belefér, 2010-ben a New Vegas alcímű Fallout-epizód sem volt az igazi, és ha lehet, senki ne emlékeztessen az Alpha Protocolra (UPDATE: főleg azért ne, mert az SEGA, nem Bethesda). Idén a Brink és a Hunted erősítette meg, hogy oké, jó folytatásokat nem tudnak összehozni, de legalább az új IP-ket is elszúrják, és akkor tessék, hogy teszik a cseresznyét a szartorta tetejére? Perrel fenyegetik meg az indie-világ egyértelműen legszimpatikusabb zsenijét, Notch-ot (vagyis a csapatát, a Mojanget).

Notch sokatoknak ismerős lehet, vagy azért, mert láttátok, hogy szívatja Stökit az E3-on (már ezért szobor járna neki minden 20 000 főnél nagyobb városban), vagy azért, mert elvesztetek a Minecraft nevű csodában, ami az ő fejéből pattant ki. Persze kinek mi jut: neki kockás világok, a Bethesdának meg ostoba copyright-perek. Történt ugyanis a minap, hogy a hírül adta a világsajtó: a nagy kiadó perre megy, hacsak Notch cége át nem nevezi készülő, Scrolls című játékát valami másra. Az indok: a Scrolls név összezavarja majd a játékosokat, és ez nyilván rosszul érinti az Elder Scrolls legújabb részének eladásait. Első nekifutásra még nem olyan vészes ez, de vegyük csak sorba.

1. Most komolyan, ki fog összekeverni egy AAA címet egy ZZZ indie cuccal, főleg, hogy az egyikben sárkányokat kell majd ölni, a másik meg valami gyűjtögetős kártyajáték lesz? Ha más nem, hát az árcédula elárulja majd, melyik is van a dobozban. De okulásul, beteszem ide a két játék logóját, keressétek meg a különbségeket (vigyázat, a Hol van Waldo ehhez képest Braille-bestseller):

 

2. Valaki árulja már el, hogy az Elder Scrolls játékokban azon túl, hogy a címükben ott a Scroll szó, ugyan mi a fészkes fene szerepet kapnak a tekercsek? Szerintem a vásárlók döntő többségének fogalma sincs róla, hogy a Morrowind vagy az Oblivion csupán alcímei valaminek, amit egyébként valahogy máshogy hívnak.

3. A Skyrim (mert hogy ez a legújabb Elder Scrolls alcíme) bő fél évvel ezelőtti bejelentése óta jó sajtót kap, az emberek kezdenek belelkesülni, szinte biztos, hogy a novemberi megjelenés lehalássza a karácsony előtti piacot. Komolyan akkora veszélyt jelent egy ilyen hobbiprojekt, hogy ügyvédek hadát kell rájuk uszítani, ezzel bőséges muníciót biztosítva a nagy kiadókat amúgy is könnyen fikázó játékosoknak?

A vicc az egészben, hogy a fentiek ellenére Notch példásan viseli a történteket. A legutóbbi tumblr-bejegyzésében is azzal kezdi, hogy ő továbbra is imádja a Bethesdát, és biztos abban, hogy ez inkább néhány tökkelütött buzgómócsing ügyvéd műve, és nem a kiadó ármánykodása. Elmondása alapján az első megkeresés után (ami azt követően érkezett meg, hogy megpróbálták levédetni a Minecraft nevét, és ha már úgyis a hivatalban jártak, hát beadták a kérelmet a még készülőfélben lévő Scrollsra is) felajánlották, hogy az esetleges kiegészítők esetében sem tesznek semmit a név elé, tehát ha ki is jön valami, azt maximum Scrolls - A banános kiegészítő néven árulják majd.

Eddig is úgy éreztem, hogy egyes kiadók és gyártók több időt fektetnek a marketingbe, mint a kreatív munkába, de ez egy egészen új szintje a pitiánerségnek. Pedig a Skyrim nagyon nem ezt érdemli. Talán a Bethesda is belátja ezt, és inkább továbbra is ilyen videókkal tömik meg a netet, ostobaságok helyett.

67 komment

Címkék: per pénz wtf bethesda notch minecraft

A bejegyzés trackback címe:

https://iddqd.blog.hu/api/trackback/id/tr533130709

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Chocho86 2011.08.06. 23:03:59

A 2-es pontot biztos az Edge Gamestől tanulták.

flugi_ · http://fundi.blog.hu/ 2011.08.06. 23:07:23

New Vegas miért gáz? Még csak harmadánál-felénél járok, és egyetlen dolog volt bajos, és azt is lehetett orvosolni egy pluginnal (láthatatlan falakat kiszedő plugin, így át lehet szambázni a hegyeken, ha épp arra akarok menni)

Bethesdának egyébként kicsit rugalmatlan a védernyője, mikor írtam a disszertációmat beszédhez kapcsolt szájmozgás generálásról, próbáltam az irodalmi adataimat iparban használt módszerekkel is támogatni, és próbáltam kérdezni néhány technikai részletkérdést az Oblivionban használt FaceGen alkalmazásáról, simán lepattintottak az első kanyarban. Pedig ezek aligha hadititkok, csak valószínűleg az a default, hogy semmiről semmit, és mindig a default van :)

miguel_ 2011.08.06. 23:13:35

@flugi_: Azt nem mondtam, hogy gáz, csak szerintem nem az igazi (úgy értem, hogy nekem nem tetszett annyira, mint az eddigi Falloutok, és nem dobtam félre mindent, sőt ha már itt tartunk, semmit sem, hogy játszhassak vele). :)

NightBagoly 2011.08.06. 23:34:42

"Alpha Protocolra" - azt nem a SEGA adta ki véletlenül?

bp @ LONDON · http://london.jatekszoba.hu/ 2011.08.06. 23:37:06

Az Alpha Protocol azon túl hogy SEGA játék, fele annyira nem volt annyira gáz mint a Rogue Warrior - szóval csak csínján :P

zyrobs 2011.08.06. 23:43:38

Sajnos ez a kis hasonlóság a névben bőven elég ahhoz hogy a bunkó amerikai összekeverje a kettőt. Mert a cím fele-egyharmada stimmel, nem? Ha pont az az egy szó marad meg a szegény balfékben (aki amúgy is túl hülye ahhoz hogy a teljes címet megjegyezze), akkor már nem az Elder Scrollst fogja megtalálni amikor rákeres, hanem a másikat. Pont ezért van piac olyan sufnicsodákra mint pl. Snakes on a Train vagy Transmorphers 1-2.

Nem tudnék igazat adni egyik félnek sem.

Reg5 2011.08.06. 23:44:20

Nekem a Hunted és a Rogue Warrior is tetszett, független attól hogy a sajtó lehúzta őket.

miguel_ 2011.08.06. 23:51:36

@NightBagoly: @bp @ LONDON: Bocs, megzavart az Obsidian. Viszont azt nem fogadom el érvnek, hogy jobb volt, mint a Rogue Warrior, mert annál minden jobb volt. (Viszont javítom, köszi. :) )

@Reg5: A játék, amiben _minden_ őr háttal állt neked csak azért, hogy alaposan megkéselhesd őket? Ne már.

bbandi 2011.08.07. 00:52:13

@MrEd: Nekem jobban bejött, mint a Fallout 3. Nem volt annyira egyértelmű, hogy jó vagy gonosz karakter vagy, a legtöbb döntés kétélű volt. Legalábbis kétélűbb mint az F3-ban. Viszont lényegesen bugosabb volt, mint a Betheshda játékok általában.
Amúgy az oblivionban volt egy quest, amiben egy elder scrollt kellett ellopni. De amúgy a morrowind-oblivionban tényleg nem nagyon kerül elő. Az első részeket meg nem ismerem.

Narg 2011.08.07. 01:53:17

Én már azóta sejtem, hogy nincs ott valami rendjén, amióta elkezdtek pereskedni az Interplay-jel a Fallout MMO miatt

zvladij 2011.08.07. 02:03:35

A Bethesda megvette az id-t? Huh, ez nekem teljesen új. Hol éltem eddig..? :)

Kulgar 2011.08.07. 02:10:52

Lehet nem ebben a Skyrim trailerben de az előzőben biztosan tudom hogy említik az Elder Scroll-okat mint a sárkányok visszatérésének megjövendölését.

Harag atya 2011.08.07. 02:44:23

Amugy:
Megnyitottam a cikket, alul megjelent a Scrolls logoja. Kapasbol az Elder Scrolls ugrott be (na, jo, a cimben levo Bethesda-val karoltve valtotta ki a pavlovi reflexet). :)

FO:NW nem gaz, szerintem. Bugok meg a Morrowindben is voltak... a F3-ban is voltak... a DNF-ben is voltak, a COD minden X reszeben voltak. A masik RPG legenda, a Dragon's Age: Originsben is voltak, sot, sok, csunya, es nagy baki jott ki... Ez egy ilyen ipar, puff.

Amugy az id Software felvasarlas tenyleg eleg durva... A Rage-rol az utolso video az volt, hogy iPhone-on is futtattak az engine-t.

Ennek ellenere jahh, ha mashol nem, a fizetesnel mindenki megnezi meg egyszer, mit vett, nem mindegy, hogy 3 vagy 60 font.

A Skyrim ettol fuggetlenul engem is le fog tarolni karacsonykor nagyon (meg van 20 nap szabim, remelem, az eleg lesz kiakasztani), es MrEd-el egyet ertven:

"ez inkább néhány tökkelütött buzgómócsing ügyvéd műve"

aljaskuszobab 2011.08.07. 03:36:18

talán öregszem, de nem érdekel, hogy csúnya vagy bugos a new vegas. sokkal jobban hozta az 1-2 hangulatát mint a F3, így nálam nyert. még mindig nem az igazi, de már alakul.

F1>f2>FNV>F3 a többi rossz vicc volt.

és a pereskedésről: szerencsére nem voltam rászorulva, hogy jogász legyek, de lehúztam 5 évet azon a csodálatos egyetemen. ha baromságot mondok javítson ki valaki, akit jogi pályával vert meg a sors. itthon azon vitatkoznak a bíróság előtt, hogy az átlagos/tájékozott fogyasztót megtéveszti e a név/dizájn. és ez a bíró döntése lesz kb.... ennél kisebb egyezésért is kaszáltak már el cégeket itthon, ha az amerikai eljárás kicsit is hasonló, ezt simán megéri megpróbálni.

aljaskuszobab 2011.08.07. 03:42:09

"AAA címet egy ZZZ indie cuccal, főleg, hogy az egyikben sárkányokat kell majd ölni, a másik meg valami gyűjtögetős kártyajáték lesz? Ha más nem, hát az árcédula elárulja majd, melyik is van a dobozban"
"Ennek ellenere jahh, ha mashol nem, a fizetesnel mindenki megnezi meg egyszer, mit vett, nem mindegy, hogy 3 vagy 60 font."

az árcédula addig árulja el, amíg az elder scrolls is teljes áron megy. starcraftot valami 2000 forintért vettem boltban tavaly... ráadásul nektek, akik ismeritek a piacot, a 13000 ft- 1200 ft szemet szúr, de a szüleim, akik kb. 10 éve nem vettek játékot nekem, simán elhinnék, hogy 1200 az új elder scrolls, mert ötletük sincs ki/mi/hol/mennyi .

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2011.08.07. 05:05:53

Bakker, a Bethesda az egy gyerekkórház...

www.bethesda.hu/

Miről beszéltek ti? :D

SztupY · http://sztupy.hu 2011.08.07. 07:24:09

NW az inkább az Obsidian munkája, mint a Bethesdáé, és sokkal inkább falloutos hangulata van, mint az FO3-nak, aminek a sztoriját a Bethesda kábé összetákolta az FO1/2-ből (az más kérdés, hogy sok újságíró lehúzta az NW-t, mert szerintük az FO3 inkább _mai_ RPG mint az NW)

Bloodmagexxx 2011.08.07. 07:34:43

Egyszer olvastam valahol, bár lehet, hogy hülyeség, hogy ennek a pitiánerkedésnek a gyökere az angolszász jog. Ugyanis az precedensjog, a múltbeli döntéseket lehet jogalapként használni a perekben. Így ha nem lépnek föl a Scrolls ellen és valaki pár év múlva tényleg ki akar velük tolni, mondjuk kiadja a The elder scrolls: Skyrimen című játékot az eredetire kísértetiesen hasonló dobozban, akkor sokkal nehezebb helyzetből indulnak az ügyvédeik, mert az alperes arra fog hivatkozni, hogy a múltban nem léptek fel a védjegybitorlás ellen.

Gonosz Dán 2011.08.07. 08:03:49

@Bloodmagexxx: na jó de akkor soha többé semmit sem hívhatnak úgy hogy benne legyen "Scrolls" ? ez azért durva lenne

one_away 2011.08.07. 08:11:56

nem tudja valaki, hogy melyik filmnek volt eredetileg a zenéje ami az ajánlóban 1:10-nél kezdődik?

baliquez 2011.08.07. 08:53:42

Sem műfajában, sem designjában, sem eladási árában nincs köze a Notch-féle játéktervnek a Bethesda(legendás) sorozatához. Az pedig nem várható el hogy ha egy szó szerepel egy játék nevében akkor az máshol ne szerepelhessen. Kábé olyan mintha az lenne a normális hogy a Star meg a Wars szavak csak Lucas-ék filmjeiben/játékaiban szerepelhessenek. Amit a Bethesda itt egyedül nyerhet az nem a per hanem a rossz PR.

Guardian412 2011.08.07. 08:56:10

Gondolom akkor engem is beperelnek majd, mert a 11-11-11.-én, vagyis ugyanakkor megjelenő könyvemnek (www.crystalshadeangeni.com) a logója ugyancsak egy ilyen élén álló rombusz, mint ami a Skyrim-é. Ja, várjunk csak... az élen álló rombusz logót az már több, mint egy éve az én lógóm, akkor ezáltal én perelhetem be a Bethesdát jogtalan használatért. mert én most kitalálom, hogy rajtam kívül senki nem használhat ilyen formációt, még sárkányos formában sem.

Nevetséges komédia. A Bethesdának ki kéne rúgnia azokat akik ezt a baromságot kitalálták, mert csak a hírnevüket rontja.

2011.08.07. 08:59:15

tényleg, a skyrimban is megmarad ez az ősrégi bugyuta rendszer, hogy csak az a skill fejlődik, amit használsz? már az oblivionban is baromira utáltam ugrálva közlekedni, hogy az acrobatics szintet lépjen. :)
de ha ezt nem is, azt az oblivionos faszságot remélem kiveszik, hogy mindenki mindig pont akkora szintű mint te.. teljesen megölte az rpg élményt.

Donor 2011.08.07. 09:05:11

Logitech-et még nem perelték be? Az összes billentyűzeten ott van egy funkció nélküli scroll gomb. Mi ez ha nem a vásárló rosszándékú megtévesztése?

Chocho86 2011.08.07. 09:06:40

@SztupY: Nem azért húzták le, sőt, egyáltalán nem húzták le. Olyan 10-20 százalékkal kapott alacsonyabb értékeket, mert eltelt két év a Fallout 3 óta, de a New Vegas még mindig ugyanúgy nézett ki és ugyanolyan félkész volt (sőt, még bugosabb, bár ez az Obsidian munkáinak általános jellemzője).

Juraviel.Ihuan.Bedvin 2011.08.07. 09:10:21

@SztupY: Nem akartam trollkodni, de pont ezt akartam írni. A F:NW-t az Obsidian készítette. Ők "ilyen" második-későbbi rész fejlesztők, lásd KOTOR II, FR: NWN2, DSIII. Sőt, az Alpha Protocol is az ő fejlesztésük.

Az Ősök Tekercseinek azon kívül, hogy az egész játéksorozat történetei ezeken alapulnak, semmi közük a szériához (irónia smile). :P Inkább linkelem a wikia-s szócikket:

elderscrolls.wikia.com/wiki/Elder_Scrolls

Röviden, próféciákat tartalmaznak a világ jövőjével kapcsolatban. A negyedik rész elején a császár is hivatkozik a tekercsekre az emlékeim szerint, és a jövőlátó álmai megerősítették a benne foglaltakat. Az ötödik rész idejéről -amikor a sárkányok visszatérnek- is szólnak tekercsek. Szóval szerepük csupán annyi, hogy egy adott játék egy adott prófécia beteljesüléséről szól.

Ezért joggal szerepel a scroll szó a címekben. :D

pizzaboy 2011.08.07. 09:34:29

Most akkor innentől kezdve egy játék sem tartalmazhatja a nevében a "scrolls" szót, mert a Bethesda beperel? Vagy el kell küldeni hozzájuk és engedélyt kell kérni?

Ezt a pert tuti bukják én nem aggódnék emiatt.

bgp 2011.08.07. 09:40:28

@pizzaboy: egy indie nem biztos, hogy kiperkálja a perköltséget. Még akkor sem, ha utána sikerrel perel a perköltségért.

Onliner 2011.08.07. 10:20:23

@Crystah Mastah: Nekem bejön, FO3-ban pont az akasztott ki hogy hiába osontam vagy lőttem vagy törtem fel zárakat szintlépéskor ugyanúgy bele kellett vernem a drága skillpontokat a sokat használt skillbe és számolgatni hogy mindent kihozok-e 100-ra amit kell bobbleheaddel meg skillbookokkal együtt ... Nem is sikerült 20-as szintig csak a kieggel együtt.

moli 2011.08.07. 10:48:54

@Crystah Mastah: ja, en is utalom a Level Scaling-et. minek orakig tapolni, ha azzal az ellenfel is tapolodik? pont az rpg lenyeget oli meg ha nem engedi, hogy a jatekos napokat fektessen abba, hogy egy-egy statot felhuzzon, ha nem er vele semmit.

ppp2 2011.08.07. 10:51:36

@Crystah Mastah: @moli:

"az a skill fejlődik, amit használsz"

igen, megmarad a rendszer. de mivel az acrobatics-nál majd mindenkinek ugyanaz volt a baja, mint neked (plusz mindenki majdnem mindig futott gyaloglás helyett) ezért ez a skill megszűnt (az athletics is). hogy hogyan teszik növelhetővé az ugrás magasságát/távolságát ill. a haladási sebességet, azt asszem még nem lehet tudni (halványan rémlik, h talán nem is biztos, hogy ebben lesznek rassz/nem szerinti eltérések pl.).

"azt az oblivionos faszságot remélem kiveszik, hogy mindenki mindig pont akkora szintű mint te"

mivel ezzel is sokaknak volt baja, ezt is módosítják. pl. terület- és előéletfüggővé teszik az ellenfek nehézségét. azt írják sokhelyütt, h a rendszer nagyon fog hasonlítani a fallout-éra (asszem) ebben a tekintetben, amit nem ismerek, úh. ezeket a hivatkozásokat nem értem.

olvasgatnivaló a témában:

n4g.com/channel/elder-scrolls-v-skyrim

elderscrolls.wikia.com/wiki/Skyrim_news

www.tesvskyrim.com/

bahahaha 2011.08.07. 10:52:45

@bgp: Mondjuk azért notch nem az a tipikus indie, elég jól megszedte magát, na meg persze svéd, nem amerikai, szóval a perköltséges dolog is másképp néz ki nála.

zZz 2011.08.07. 11:08:07

Ma már szinte minden marketingről szól és nem a termék valódi tartalmáról.
Zeneipar is erről szól. Rakat középszerű szart nyomnak, az igazán jó zenét meg úgy kell keresni, hogy rátaláljon az ember.

genghis 2011.08.07. 11:19:11

Ezt az elkeseredett frocsogest egy PR per miatt a bethesda jatekairol...elfugalatlan velemeny/szakmai ujsagiras, lol.
kedves szagerto-a new vegast az obsidian rakta ossze-igaz a bethesda altal letrehozott engine-nel. neked nem tetszett, nekem pl igen.
az AP,mit ahogy mar masok is megjegyeztek SEGA produktum. Ez a cikk roppant kelemetlen fenyben tunteti fel a hozzaertesedet haverem.;)

Bobby Newmark 2011.08.07. 12:07:00

@aljaskuszobab: Ne bassz már fel, én meg pont azért nem játszottam a New Vegassal, mert szerintem meg pont az az, ami egyáltalán nem Fallout. Ez az erőltetett cowboyidiotizmus iszonyat gáz, nyomokban sem volt az eredeti sorozatban, és valami hihetetlenül gagyisztikus.

Bobby Newmark 2011.08.07. 12:11:23

@Crystah Mastah: Eheh, hát én csináltam egy makrót, ami ugrál, egy éjszakára az ment, a második éjszaka meg helyben futottam egy sarokban, reggelre 100-on volt mindkét skill.

miguel_ 2011.08.07. 12:33:30

@genghis: Elfogulatlan véleményt és szakmai újságírást keresel egy vállaltan gamingbulvár-blogon? Ez roppant kellemetlen fényben tünteti fel az életrevalóságodat, "haverem". Az Alpha Protocolos dolgot meg akár úgy is javíthattam volna, hogy Bagoly és BP kommentjét kitörölve eltüntetem a tévedésem nyomait, de inkább otthagytam. Innentől kezdve ha belekötsz, a te bajod. :)

@csakemiatt: Sajnálom, a levelet magát nem kaptam meg, de nem csak én írtam, hogy Bethesda, hanem a több külföldi forrás is, köztük maga Notch, hogyaszondja "Bethesda are suing us, here’s the full story!". Itt a link (bár egyszer már a posztban is szerepel:

notch.tumblr.com/post/8519901309/bethesda-are-suing-us-heres-the-full-story

@dabadab: Csak azért, mert megszaladt neki a Minecraft (ha jól emlékszem, épp mostanában érték el a 3 milliós eladást), nehogy már elfogadhatóbb legyen, ha baszakszanak vele a nagyok.

Kevin Levrone 2011.08.07. 12:50:46

off:

nekem meg a fallout 3 jött be jobban, sokkal jobban, mint a nw. mindkettőt végigjátszottam, összes kieggel egyetemben (nw legújabbját most kezdtem), és ha a fílinget nézem, nekem a F3 az egyik valaha volt legjobb játék, amivel játszottam. az első két résszel nem játszottam, mert akkor még általános alsóba jártam és az angol tudásom a yes-no párosig terjedt, úgy meg valahogy nem volt nagy élmény egyik sem... :P

akit zavar a levelscaling az oblivionban: diabloztatok ti valaha?
nightmare-hell fokozat között fejlődnek-e a monsták? hát még szép! így marad nehéz a játék! egy olyan játékban, ahol te döntöd el, merre mész, így tudták megoldani, hogy folyamatosan kihívás legyen. mert a sok gyengébb ellenféllel tarkított barlang egy x szint után kb. egy csapásból megoldható lett volna így. az meg nem igazán rpg-like, hogy mész mint a terminátor, csak azért, mert 20-as szintű vagy, attól még ember vagy, legyőzhető, akár egy kis gnome által is.
tudom, hogy nem tökéletes, de nekem nem volt vele bajom, csak akkor, amikor az oblivion-kapukon túl már a magas szintem miatt nem csak velem egy szintű ellenfelek, de több ellenfél is volt és szinte lehetetlenné vált néhány helyzet megoldása miattuk...

bahahaha 2011.08.07. 13:16:06

@MrEd: Félreértettél - nem azt mondtam, hogy elfogadhatóbb, hanem azt, hogy van esélye megvédenie magát.

miguel_ 2011.08.07. 13:25:45

@dabadab: igaz, akkor félreértettelek, ne haragudj. :)

dragon83 (törölt) 2011.08.07. 13:31:19

Fallout: New Vegas > Fallout 3. Szerintem ez benne van az alkotmányban is. :]

nemecsek ernő áruló 2011.08.07. 13:50:58

@flugi_: Corporal policy bárhol, bármikor, bármelyik nagyobb vállalatnál, hogy a technikai részletkérdések üzleti titoknak minősülnek, amit kirúgás-fővesztés-stb terhe mellett tilos kiszolgáltatni bárkinek is, mert nem tudhatod, versenytárs-e az illető. Szakdolgozatba való belső információk csak hivatalos konzulensi minőségben kerülhetnek a kezedbe, ahol szerződés szabályozza, mihez férhetsz hozzá, még akkor is, ha az csak a céges étterem árképzéséről van szó. ;)
Szóval én nem csodálkozom, hogy elküldtek a vérbe. :)

dragon83 (törölt) 2011.08.07. 13:52:27

@Bobby Newmark: Te játszottál az eredeti Falloutokkal? Csak azért mert a NW sokkal inkább a F1-2 folytatása, mint a Fallout 3.

miguel_ 2011.08.07. 13:52:28

@dragon83: Tökmindegy, az 1-2 volt az igazi királyság, a többi már csak limonádé. Eleve, ami nem izometrikus, az szar. :)

dragon83 (törölt) 2011.08.07. 13:57:08

@MrEd: "Eleve, ami nem izometrikus, az szar. :)"

Ebben is van igazság. :)

aljaskuszobab 2011.08.07. 14:13:29

@Bobby Newmark: milyen hosszú volt benne az a cowboyos rész? 1 óra? ha ennyit sem játszottál vele, nincs miről beszélnünk. ezen kívül jacobstown volt aminek semmi köze a fallout világhoz. én sem szerettem, de ennyi belefér.

a f3-ban vámpírok vagy mi a tökömök voltak a metróban és egy oázis a hegyen... az hol volt az 1-2-ben?

sajnos a fallout 2 után nem született olyan játék ami tökéletesen visszaadta azt a hangulatot. de ha választanom kell, szerintem a new vegas járt a legközelebb. a küldetések jellege,a szerkezete, a történet vezetés (hiánya), stb. mind jobban emlékeztetett az első részekre, mint a három, ahol az orrodnál fogva végig vezettek és gyakorlatilag csak egy utad volt.

Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2011.08.07. 14:17:59

"2010-ben a New Vegas alcímű Fallout-epizód sem volt az igazi"
He? A legjobb Fallout volt (na jó, a 2 lehet, hogy jobb).
Amint befejeztem még egyszer végignyomtam azonnal...

"Valaki árulja már el, hogy az Elder Scrolls játékokban azon túl, hogy a címükben ott a Scroll szó, ugyan mi a fészkes fene szerepet kapnak a tekercsek?"
Az Oblivionban van egy sidequest, amiben konkrétan el kell lopni az egyiket...

Globe 2011.08.07. 16:55:19

Ebben az esetben a Bethesdának teljesen igaza van, a két cím összetéveszthető, és a Bethesdáé az elsőbbség. Ez nem is pitiánerség, hiszen elég sok munkájuk van abban, hogy ennyire elismertek az Elder Scrolls játékok. Nem véletlenül jegyeztették be a védjegyet is hozzá, és valóban sérti is az érdekeiket, ha összetéveszthető a két cím. Ez kb. olyan, mintha meglepődne egy kínai autógyár, hogy a Mercedes-Benz mellett nem lehet a Benz márkanevet csak úgy szabadon használni. A Scrolls megnevezés akkor nem lenne ütköző, ha mondjuk ételt, újságot, stb. jelölne meg. Ebben az esetben a Notch-nak a játékhoz nyilvánvalóan egy másik címet kell választania, teljesen értelmezhetetlen az, hogy felajánlják, hogy nem használnak a Scrolls mellé előtagot.

A Notch egyébként már semmiképpen sem ZZZ indie kiadó, ez pedig nem egy hobbiprojekt, hanem egy milliomos fejlesztő következő játéka. A "ha már úgyis a hivatalban voltunk" egy akkora kamu, hogy hihetetlen: egy védjegy bejegyzése egy hosszú folyamat komoly előkészítő munkával, a Notch-nak is valószínűleg saját megbízott jogásza vagy jogi csapata vitte az ügyet. Az ügyet egyébként még meg is nyerhetik, ha nekik az erősebb a jogi hátterük és a Bethesdáék valamit elbénáznak. Viszont az etikus az lenne, ha egyszerűen másik címet választanának a Scrolls helyett.

The Drunken Master (a.k.a. Eltiron) 2011.08.07. 17:07:43

@Globe: A Mercedes-Benz-es példád több szempontból is ökörség, hadd ne soroljam miért... :) (pl: egyik sem köznév, mind a kettő ülön le van védetve etc.)

dragon83 (törölt) 2011.08.07. 17:45:23

Én már csak azt várom, hogy mikor pereli be a Bethesda azokat a fejlesztőket, akiknek játékuk tartalmazza a "The" szót.

one_away 2011.08.07. 19:39:52

@murok: tényleg, köszönöm!

flugi_ · http://fundi.blog.hu/ 2011.08.07. 20:58:40

@Gerzsonka: nem kérdeztem volna egyáltalán akkor, ha ezek a részletek hadititkok lettek volna. Épp azt mondom, hogy el se jutott a dolog addig, hogy ránézzen egy hozzáértő, és megállapítsa, hogy ezt nyugodtan el lehet mondani. Annál is inkább, mert a kérdésekre nagyjából tudtam is a választ, csak egy megerősítésre lett volna szükség (konkrétan a szájmozgást fonéma alapon csinálták, úgy, hogy utólag a hanghoz szinkronizálták egy egyszerű "felismerő"-vel. A korabeli FaceGen techdemo is ezeket a képességeket reklámozta. Az volt csak a kérdés, hogy így történt-e. Ezen felül amire a választ nem tudtam, hogy mennyi ideig tartott a feldolgozás, és hogy szükség volt-e kézi utánhúzásra, ez utóbbi két kérdésről el tudom képzelni, hogy üzletileg védendő, mivel anyagi vonzata is van)

Eleve az volt a kérésem, hogy egy hozzáértőnek mutassák meg a kérdést, hogy döntse el, hogy szabad-e válaszolni, és ezt sem tették meg. Szerintem nem az üzleti titok itt a döntő tényező, hanem az, hogy hagyják békén dolgozni a csapatot. Amit szintén teljes mértékben el tudok fogadni :)

flugi_ · http://fundi.blog.hu/ 2011.08.07. 21:06:25

izé, most mindkettő új Fallout jó akciós a steamen.

Az első kettő meg egy hónapja volt akciós a gog-on :D

El is kezdtem ismét a Fallout első részét, amivel anno azért nem játszottam szinte semmit, mert fagyott lépésenként a verzióm. Most meg azért nem játszom vele sokat, mert nehézkes a vezérlése.

Azt vettem észre, hogy azokat a játékokat játszom újra sokszor, amiket könnyű úgy kezelni, hogy csak a lényeg történjen. A DOS verziója a Kings Bountynak tökéletes példa erre, vagy a Might and Magic 6-7-8, ahol csak rátenyerel az "a" gombra, és zúzok, minden pikkpakk megy, és mivel sokkal erősebb a gép, mint anno, minden pereg gyorsan. Az első két Falloutnál nem ismerek ilyen kontrollokat, egyesével kell nyomni az egérgombot, várni a menüre, megcélozni, stb. Van valamilyen hatékonyabb kezelése?

Zarbon 2011.08.07. 22:20:22

nehézkes vezérlés?

2011.08.07. 22:59:21

"Valaki árulja már el, hogy az Elder Scrolls játékokban azon túl, hogy a címükben ott a Scroll szó, ugyan mi a fészkes fene szerepet kapnak a tekercsek?"

Nézz meg egy speedrunt a játékhoz. ;)

TheYuriprime 2011.08.08. 04:55:45

szegény Noch. Kiváncsi vagyok ez után mi jön, mer ilyen alapon a Blizzard is perelhetné, elvégre övék a StarCraft ,meg a WarCraft szal milyen alapon jön Noch ahhoz hogy valamit Minecraftnek hívjon? :D

kaqxar 2011.08.08. 13:12:56

ha jó értem a NW rövidítés mindenkinél new vegas. de miért is NW, és mér nem NV?

Archenemy 2011.08.08. 14:15:10

esetleg a kiegészítőtt elnevezhetné így, hogy "scrolls - more wind" meg "scrolls - elder's oblivion"

Eliathen 2011.08.09. 10:52:07

A Vegas nem volt olyan jó, mint a 3, pláne mint a Tactics..de azért el lehetett vele mókolni. A Bethesda helyében meg nem mocorognék..még a végén úgy jár, mint a Sony :P

kredi 2011.08.09. 12:38:11

"Notch sokatoknak ismerős lehet (...) mert elvesztetek a Minecraft nevű csodában, ami az ő fejéből pattant ki."

Azért tartozunk annyival az igazságnak, ha már egyszer gamerblog, hogy a Minecraft alapötlete nem Notch fejéből pattant ki, ő csak felvette a fonalat, aztán hozzátette a saját kreativitását és zsenialitását. Bővebben:

www.minecraftwiki.net/wiki/Infiniminer
notch.tumblr.com/post/227922045/the-origins-of-minecraft

"Valaki árulja már el, hogy az Elder Scrolls játékokban azon túl, hogy a címükben ott a Scroll szó, ugyan mi a fészkes fene szerepet kapnak a tekercsek? Szerintem a vásárlók döntő többségének fogalma sincs róla, hogy a Morrowind vagy az Oblivion csupán alcímei valaminek, amit egyébként valahogy máshogy hívnak."

De, ha végignyomja az Obliviont, akkor tudja, ugyanis egyrészt ott vannak a szemkötős szektás papok, akiknek az a dilije, hogy elolvassák és előmormolják a tekercseket, másrészt a Thieves Guild küldetéssorozatának utolsó eleme az egyik Elder Scroll lenyúlása. Ezenkívül a kerettörténekben is elhangzik, hogy a játék eseményei előre meg voltak jövendölve a tekercsekben. Az igaz, hogy nem kapnak olyan jaj, de hangsúlyos szerepet, de jelen vannak a szériában.

Amúgy meg szerintem fölösleges ennyire belemászni ebbe a kérdésbe. Jobb helyeken ES-szériának hívják a sorozatot, a rajongók tudják, hogy az ES mit jelent, és még olyan is akadhat, aki egyszerűen csak úgy emlegeti azt, hogy "the scrolls" (mert ő nyilván nem fogja felsorolni, hogy a Daggerfall, Morrowind, satöbbi, ha egyben akarja jellemezni az egészet). Ebből kiindulva talán lehet némi igaza a Bethesdának/ZeniMaxnak...

"Most komolyan, ki fog összekeverni egy AAA címet egy ZZZ indie cuccal(...)"
A Scrollst nem nevezném ZZZ-projektnek, miután a Minecraft világőrület lett, így kellő publicitást kapott az új Notch-projekt is anélkül, hogy különösebben "marketingelték" volna.

A Fallout: New Vegast meg szeretem. Ide lőjetek.

Torgaddon 2011.08.10. 00:34:10

Szerintem bármikor jobb az F:NV mint a F3, párszor előjött a régi Fallout érzés közben. A Gamebyro meg ugyanolyan határszar mindegyik játék alatt (a Cathreine-t még nem próbáltam).

SnakeHB 2011.08.11. 12:38:10

Notch féle Scrolls logóról nekem is az Arena jutott először eszembe. Igaz megnéztem a borítóját, és nem hasonlít 1-1, de a színek, a "repedezett kő" betűtípús előhozta az asszociációt.

DE nem értem miért perelnek ezért, mert az Arena (és a Daggerfall) is már freeware lett. Morrowind-re, pláne Oblivionra, hát még Skyrimre sehogy nem gondolnék a Scrolls logó láttán.

Amúgy a tekercsek az első 3 részben a keretsztorioz kellettek, azokban vannak a próféciák, és valóban, az Oblivionban már megjelennek és küldetések is kapcsolódnak hozzájuk.

Ha Fallout, akkor csakis a 2. rész. Jók ezek az Elderes FPS/TPS sztájl FO-k is, de nekem még mindig a FO2 a verhetetlen! :)

Sance · http://freakcinema.blog.hu/ 2011.08.14. 19:05:38

"a New Vegas alcímű Fallout-epizód sem volt az igazi"

Végül is ja, csak 10x lett jobb, mint a Fallout 3.
süti beállítások módosítása