HTML

IDDQD

Félkomoly játékblog azoknak, akik tudják, mi az IDDQD, és azoknak, akik nem. Kazuárokat is szívesen látunk.

Itt támogathatsz minket

PayPal:

Patreon:

 patreon_fejlec_kicis.png

Utolsó kommentek

Te nem unod Mariót?

2011.01.01. 11:53 hancu

Mert őszintén szólva én rohadtul, és teljesen értetlenül állok a kis vakarék vízvezetékszerelő körüli rajongás előtt. Pedig ha nem lett volna Mario, a Nintendo milyen király játékokat adhatott volna a nyolcvanas években az ugribugri hercegnőmentéses hülyeségek helyett a világnak! Hogy milyeneket? A CollegeHumor elképzelte, és ezek a srácok ritkán nyúlnak mellé.

 

27 komment

Címkék: nintendo 80 as évek collegehumor

Boldog új kvéket!

2011.01.01. 00:01 Stöki

A speedrunoknak, azaz a félelmetesen rövid idő alatti végigjátszásoknak nagy hagyományuk van az idSoftware-játékok rajongóinak körében. A Quake-nek is ismert több speedrunja, például egy 12 perc 23 másodperces. A lenti videóban ennél hosszabb, bő 52 perces végigjátszás látható, viszont ez 100 százalékos, azaz minden szörny megdöglik benne és titkos helyszín nem marad felfedezetlenül. A hozzám hasonló kocakvékernek döbbenetes már az első néhány perc is.

A speedrun természetesen nightmare nehézségi szinten és cheatek nélkül készült, és egy patch gondoskodott arról, hogy a játékosok mindig olyan felszereléssel induljanak neki egy-egy pályának, mint amilyennel az előzőn az előző játékos abbahagyta a játékot. A videó karácsony környékén került fel a TeCsőre, de lehet, hogy régebbi, mert 2008-as dátum van a leírásában. Amely leírásban a speedrunt készítő tíz vegyes nemzetiségű játékos között olvashatunk egy Peter Horvathot, a videóvágó pedig bizonyos Jozsef Szalontai volt. Ha esetleg valamelyikük olvassa ezt, jelentkezzen levélben, szívesen készítenék egy interjút ennek a kivételes teljesítménynek a hátteréről, gondolom, nem csak engem érdekelne.

És nem véletlenül időzítettem ezt a posztot 00:01-re. Az IDDQD minden olvasójának nagyon boldog új évet kívánok Hancu, MrEd és Terra nevében is, kívánom, hogy 2011-ben olyan simán menjenek a dolgaitok, mint Horváth Péternek a kvékezés a fenti videóban.

41 komment

Címkék: magyar quake speedrun

2010 legjobban torrentezett játékai

2010.12.31. 12:17 Stöki

A legnagyobb torrentügyi szakportál, a TorrentFreak idén is kiadta év végi összesítését a legtöbbet letöltött játékokról. Összehoztam a lényeget egy közös grafikonba, de azért jöjjön utána egy kis szöveges értékelés is. A játékok címe után zárójelben a megjelenésük hónapja.

Nem meglepő módon pc-s játékokat torrenteztek legtöbben – nagyjából háromszor annyian, mint Wii-s vagy xboxos játékokat. Az abszolút nyerő a Call of Duty: Black Ops volt, pedig csak pár hete volt összehozni az eredményét. Ez mégsem meglepetés, hiszen arról a játékról van szó, ami megdöntött több rekordot is, amikor megjelent; az első 24 órában például 5,6 millió példány ment el belőle. Nagyjából ennyien torrentezték is: pc-n 4,27 milliónál, Xboxon 930 ezernél állt meg a számláló. A pc-s játéktorrentek ezüst- és bronzérmese a Bad Company 2 és a Mafia 2 lett (engem meglepett, hogy a Starcraft II csak ötödik a listán).

Xboxon a Black Ops említett 930 ezere csak ötödik helyre volt elég, ugyanis a Dante's Inferno nyert 1,28 millióval. Az éves játéktermésből nem igazán kiemelkedő játékot valószínűleg azért is töltötték le ilyen sokan, mert megjelenés előtt korán kiszivárgott. Xboxon az Alan Wake és a Red Dead Redemption tudott még egymillió fölötti letöltést összehozni, a Halo Reach negyedik. Wii-n természetesen a Nintendo-brandek arattak: Kirby, Donkey Kong, Wii Party. És persze a Super Mario Galaxy 2, ami 1,47 millióval lett első a platform torrentlistáján.

A TorrentFreak az összes nagyobb torrentoldal adatait összesíti, ezt az összesített értéket mutatják a számok. A portál szerint mindegyik platformon nőtt egy kicsit a torrentezési kedv tavaly óta.

21 komment

Címkék: torrent warez callofduty 2010 legek

FPS élőben

2010.12.31. 08:00 miguel_

Nem, nem valami vicceskedő videó jön az afganisztáni amerikai katonáktól, csak Freddie Wong jött ki egy újabb filmmel. A srácról két dolgot érdemes tudni: egyrészt ő nyerte a 2007-es World Series of Video Games Guitar Hero 2 versenyét (ez a kevésbé fontos, bár 2625 dollár nem is rossz pár percnyi gombnyomogatásért, ugye), másrészt ő készíti azokat a kifejezetten jó FPS-témájú poénvideókat (érdemes végigfutni a srác youtube-csatornáját). Na, most megint szintet lépett, az alábbi film finoman kidolgozott részletein szerintem minden olyan játékos elmereng egy picit, aki már töltött el öt percet mondjuk Counter-Strike 1.6-ban, és akit már lőttek le ott holmi Flaviusok meg Kodiakok.

És ha már így felkavartam az anyázásba és csíterezésbe forduló éjszakák emlékképeit, jöjjön a videó, amiből végre megtudhatjuk, hogy is működik az aimbot.

31 komment

Címkék: geek videó állatság fps

Na ERRE jó a Kinect

2010.12.28. 09:44 hancu

Oké, elég sokszor jelentettük már ki, hogy na hát erre találták ki valójában a Kinectet, meg nem is, hanem arra, és persze az ilyenek nagy része marhaság meg szexjáték volt. Most a Georgia Tech College of Computing kutatói megtalálták azt a felhasználási módot, ami nem is hülyeség, és instant homlokracsapkodós hogy-ez-eddig-hogy-nem-jutott-senkinek-az-eszébe rohamot vált ki. A hekkelt Kinect a süketnémák jelnyelvét olvassa, a tesztek szerint 98 százalékos pontossággal.

 

47 komment

Címkék: hardver sufnituning királyság kinect

Donkey, a hutt

2010.12.27. 22:42 Stöki

Egy Carlos Escárrega nevű grafikus készítette ezt a csodás pólótervet, amiben Han Solo meg a Skywalker gyerek Mario bőrébe bújnak, Donkey Kong pedig eljabbásodva tartja rabszíjon Peach... izé, Leia hercegnőt.

(innen)

2 komment

Címkék: retro star wars állatság mario donkey kong

Készül a Halo 8-bites változata

2010.12.27. 19:28 Stöki

És még mindig demake: a Pixel Force nevű egyszemélyes fejlesztőcsapat (valójában egy Eric Ruth nevű zseni) már javában készíti a Halo 8-bites mutációját. Pixel Force korábban már hallatott magáról a Left 4 Dead és a DJ Hero régigrafikás, régizenés változataival, és nemcsak egy videót készített, hanem egy full játszható játékot, letölthető mindkettő a netről.

Most is játszható program készül a Halóból, egy Contra-szerű platform-akció, amiben járművet is lehet vezetni. Engem teljesen lenyűgöztek Pixel Force korábbi művei is, de ez még azoknál is jobbnak ígérkezik. A 8-bites Master Chief gránátozik is, Banshee-t szed le, a Huntert hátulról támadja, ahogy kell, és még Cortana is befért a játékba. És persze a Halo zseniális főcímzenéje chiptune-osítva csendül fel – majd januárban, amikor a 8-bites Halo Pixel Force tervei szerint megjelenik.

(via Kotaku)

33 komment

Címkék: retro halo demake pixel force

Az Indiana Jones filmek szereplői pár pixelben

2010.12.26. 10:30 Stöki

A demake (azaz népszerű filmek vagy videojátékok elképzelése régi játékként) rajongóinak ismerős lehet Andy Rash neve: ő az a grafikus, aki elkészítette az eredeti Star Wars trilógia főbb szereplőit pár pixelben – úgy, ahogy annak idején korai Sierra- vagy Lucasarts-kalandjátékokban szerepelhettek volna.

Rash most újra hallatott magáról, ezúttal az Indiana Jones filmek szereplőiből csinált pixelhősöket. Érdemes a teljes méretű alkotásért a fenti képre kattintani, a legfeljebb 24 pixel magas karakterekbe olyan részletek is belefértek, mint a Végzet Temploma főpapjának kezében a lángoló szív vagy az utolsó kereszteslovag mellére hímzett kereszt. És aki esetleg nem tudná, melyik karakter kicsoda, itt talál egy megoldókulcsot.

(via Kotaku)

33 komment

Címkék: retro indiana jones demake pixel art

Találkozunk karácsony után

2010.12.23. 20:06 hancu

Addig ezt osszátok be magatoknak:

10 komment

Címkék: állat angrybirds

Heti retro: Eye of the Beholder

2010.12.23. 16:24 Stöki

Na, gondoltam, hogy ez lesz. Akárhányszor rakom be a szavazásba a Dungeon Mastert, nem végez első helyen, bezzeg az Eye of the Beholdert rögtön megszavaztátok heti játéknak. Ez a kiforrott játékok előnye a műfajteremtőkkel szemben: többen ismerik őket, és sokszor nagyobb sikert tudnak befutni, mint az igazán újító úttörők. De tulajdonképpen nincs ezzel semmi baj, csak most szükségszerű kicsit messzebbről kezdenem a történetet – annál is inkább, mert az EoB fejlesztése nem túl izgalmas: egyik cég megrendelte a másiktól, az meg lefejlesztette.

Számítógépes szerepjátékról (CRPG) lévén szó kezdhetem akár nagyon-nagyon messze is, például a 19. század második felében, amikor a viktoriánus Angliában a középosztálybeliek előszeretettel szórakoztatták magukat azzal, hogy fiktív karakterek bőrébe bújva improvizáltak történeteket. Ezt a szabad szerepjátékot ötvözték jóval később, az 1970-es években leleményes amerikaiak az ólomkatonákkal vívott harci játékok kötött szabályrendszerével. Gondolom, RPG-fanok már kórusban zúgják a nevet: Gary Gygax. Ő volt az, aki a modern asztali szerepjátékot 1974-ben sikeres útjára indította a Dungeons & Dragonsszal.

79 komment

Címkék: retro d&d westwood heti retro jatek eob

Nekik hozott Perpetuum-kódot a Jézuska

2010.12.23. 09:00 Stöki

Idei utolsó nyereményjátékunk eredményhirdetése következik, ahol pontosan 1:13,8 volt a nyerési esély, hiszen 138-an jelentkeztetek a Perpetuum című magyar MMORPG egy hónapnyi ingyen játékot biztosító kódjaiért. A random.org szeszélye a következő tíz nyertest hozta ki: B. Viktor, B. Márton, S. Márton, K. Erik Ádám, P. Szabolcs, N. Dávid, H. Tamás, Sz. Dávid, L. Ádám, K. Gábor. Gratulálunk nekik, a kódokat elküldtük drótpostagalambbal. A többieknek köszönjük a részvételt, és vigasztalja őket a tudat, hogy természetesen 2011-ben is rengeteg nyereményjátékunk lesz majd.

6 komment

Címkék: magyar mmorpg nyereményjáték eredményhirdetés perpetuum

Így készülnek a játékhősök

2010.12.22. 13:40 hancu

Az IDDQD követi a friss nemzetközi trendeket, és most a Wikileaks nyomán egy szupertitkos dokumentumot fogunk kiszivárogtatni, mégpedig azt a csillió dolláros knowhow-t, aminek alapján a világ összes videojátékának összes fő- és mellékszereplőjét, valamint főellenségét megtervezik a dizájnerek. True story!

 

17 komment

Címkék: játékfejlesztés viccparódia

Bomberman búcsúja

2010.12.21. 18:26 hancu

Ilyenkor már rég karácsonyi témájú viccesvideókat kéne posztolnunk, de csak azért se.

 

19 komment

Címkék: bomberman dorkly

Már megint újraéled a Commodore 64

2010.12.21. 08:39 Stöki

Engem meg már megint a rosszullét kerülget, mint mindig, amikor azt látom, hogy kedvenc platformomat megerőszakolják sliccből, szárazon, hátulról. Az abúzust most a Commodore USA nevű cég követi el, akiről már hallhattunk idén, Phoenix néven akarta piacra dobni ezt a borzalmat, de aztán kiderült, hogy mindenféle jogi problémák vannak a névhasználattal kapcsolatban.

Amikor az eredeti Commodore 1994-ben csődbe ment, a brand jogait széthordták mindenféle (főleg európai) cégek. Azóta egy kis darab jutott Barry Altmannak is, aki megalapította a Commodore USA-t, és évek óta rendületlenül próbálkozik a retróra fogékony pc-vásárlóknál (az Amigát is többféle formában tervezi újraéleszteni). Illetve valójában nem próbálkozik, mert kész terméket még csak képen láthattunk a cégtől, Altman egyelőre csak ideiglenes szerződéseket köthetett, az említett jogi problémák még nem rendeződtek.

Altman most éppen a C64x-szel támadta be a sajtót, ami egy, burkolatában a C64-et hűen utánzó gép, de van benne egy kétmagos Atom proci, két gigabájt memória, blu-ray meghajtó, hdmi-kimenet, meg még néhány jól hangzó parasztvakítás. Normál pc-ként működik, de van C64 emulációs módja is (arról nincs hír, hogy a blu-rayről hogyan lehet majd eredeti C64-programokat beolvasni). Egyelőre nem tudni, hogy mikor és mennyiért kerül boltokba ez a mutáns.

Én azt remélem, hogy soha. Drága jó, világháborút megjárt nagyapám mindig azt mondogatta, hogy „hagyjuk a holtakat pihenni”, és én valahogy így érzek a C64-gyel kapcsolatban is. A platform szellemét szépen megidézik az emulátorok, online közösségi oldalak és az olyan, alulról jövő kezdeményezések, mint a C64DTV vagy a Csokiban újra évek óta szervezett retrókiállítás (vagy ez a blog, ha nagyon szerénytelen akarok lenni). Nem kell, hogy ebbe beleszóljanak pénzéhes üzletemberek.

(via Wired)

95 komment

Címkék: atyaúristen c64 hullagyalázás commodore usa

Megérkezett a robotkar

2010.12.21. 07:56 Stöki

Ferenc, az eBay-nyereményjáték nyertese örömmel és az alábbi videóval értesített minket arról, hogy megjött a nyereménye, az univerzális robotkar. A robotkar jól szuperál, Ferenc már a kockacukrot is ezzel teszi a kávéjába. A videót köszönjük, nem kis meló lehetett összerakni.

5 komment

Címkék: közösség ebay robot

süti beállítások módosítása
Mobil