HTML

IDDQD

Félkomoly játékblog azoknak, akik tudják, mi az IDDQD, és azoknak, akik nem. Kazuárokat is szívesen látunk.

Itt támogathatsz minket

PayPal:

Patreon:

 patreon_fejlec_kicis.png

Utolsó kommentek

Checkpoint Now 2024/05: A Microsoft stúdióbezárásai

2024.06.10. 23:07 Stöki

A májusi hírek között nem volt nehéz hónap témáját találni: pár hete a Microsoft bezárta több stúdióját és egyébként is érdekes hírek kerültek a sajtóba a vállalatról. Olyan hírek, amik már az Xbox létjogosultságát is megkérdőjelezik. Szóval erről beszélgettünk az esedékes Checkpoint Now elején. (Aki nem tudná még: a Now az a podcast-spinoffunk, amiben mindig összefoglaljuk az előző hónap híreit.)

cpnow2405.png

Aztán azért szót ejtettünk más májusi témákról is, például a Sony Helldivers 2-fiaskójáról, két Activison-perről (az egyikben alperes, a másikban felperes), és még egy csomó egyébről, lásd a shownotest, de még inkább hallgasd a Checkpoint Nowt. Embed lent, letöltőlink a nyilacska alatt, >>illetve itt<<, RSS feed itt, iTunes-oldal itt, Soundcloud-oldal itt. És már van Discord-szerverünk is, ha ott bandáznál a többi Checkpoint-rajongóval, hosszabb cikkekért pedig irány a Retro.Land felé.

Legközelebb még a héten belül jövünk egy gyors Minivel. Továbbra is válasszatok bennünket, és visszajelzések, észrevételek jöhetnek bátran (iTunes-ra is, mert akkor jobban észrevesz minket a drága), és azért is hálásak vagyunk, ha share-elitek a mostani adást (vagy valamelyik korábbit).

Korábbi Checkpoint Now adások a tizedik évadban:

 

Még korábbi adások:

 

Ebből a posztból elérhető a teljes első évad, ebből a posztból a teljes második évad, ebből a posztból a teljes harmadik évad, ebből a posztból a teljes negyedik évad, ebből a posztból pedig a teljes ötödik évad. Igen, a 6-7. évadról nincs még összesítő poszt, majd lesz.

A vendéges (nem mini) Checkpoint adásokat itt találod, a vendég nélküli Checkpoint Miniket itt találod.

 

Vendégszerepléseink:

 


A poszt végén pedig következzen Patreon-támogatóink avatár- és névsora:

halloffame_20240309.png

További támogatóink:

Kiss András, HunterXXL, kopeszku, Zsiga Bálint, Zsül, Hollósi Dániel, Huszti András, Peter, AnnieC, Bera Nándor, Paller, Duchon Jenő, Kecskés János, Tzupi, Laborpati, Adam007, PeterB, Nagy Ákos, Nagy Gyula, Lidérc, Csemniczky Péter, Németh Bálint, Klisz Gábor, cue, Dreska Szilárd, Csicó, Oberling Gergő, Demeter Zsolt, Döme, Fattykány, Sh4mir83, Bohner Gergő, cubeshadow, Chew Tarcsa, Balfars, Morq, Kor Phaeron, Zoli, ACsudálatosPaukembör, Karasz Edit, Bojki, Szőke Attila, Zila, jurgen_habermas, ricsi, abeddon, TheLastNinja, Ninju, Sándor Tamás, Jezernyiczky Tamás, ezven, Bajka Zalán, Szabó Zoltán, kisakos, Varga Balázs, Smiley, Coeris, SzLacc, Zelenák Zoltán, Glad, Steveboy, HuSkizo, Tresó Ottó, aboy, Sinus, bordiii, Fanyuvo, Edvárd, Hájas Ákos, Lottsie, Oli, Udvardy Tamás, oplenti, Palkó D. István, gyulaur, Neriana, Ergoproxy83, Milo, ArcadeMacho, Gergő, Havasi László, Ateela Wrink, kszicsillag, Markó Gábor, Seci, NPanyo, Alien Mindbender, Csíkos János, Tamás, periklesz, pec, Magunsz, Nagy Tamás, Krapulax, Peter, Gytb, patex 1987, RxMikes, Hrubos Mátyás, Dundeal, Somi, Gorgil, Febert Zoltán, TH1, Signomi, Bazzs, PsyZed, gandalf, polipropilén, kalanneni, Solymi81, ÁjmekszGera, VinczeI, GSimon, casualplayfair, Polben, Nagy Krisztián, Tamás, Prospect, Rules, Pusztai László, Ripburger, Kester, Szabó Ferenc.

(Ha nem látod a listában a nevedet, pedig támogattál vagy ha valami változtatást szeretnél, írj nekünk! Esetleg keress rá, nincs-e megválaszolatlan leveled tőlünk. Illetve bocs, régebbi felvételek miatt pár adást csúszhat a hangos-képes főhajtás.)

21 komment

Címkék: retro podcast checkpoint now

A bejegyzés trackback címe:

https://iddqd.blog.hu/api/trackback/id/tr9018425341

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

manson karcsi · goo.gl/FVvVX 2024.06.11. 07:02:49

csak ismételni tudom magamat: egyedül a retró hírek hoznak lázba. az unokáinktól kapott világot szépen széjjelbasztuk az indusztrializálás és a continuous growth égisze alatt.

AarPoe 2024.06.12. 12:05:32

Karcsi, sajnos arra is igény van, hogy mikor melyik stúdió zárt be, onnan hány embert küldtek el és ki kit vásárolt meg.
Ez ma a játékipar, erről lehet beszélni és nem a játékokról. Amíg megy mellette a retro is, nincs gond ... néhány óra Wizard of Wor feledteti az egészet.

sykth.com · http://sykth.com 2024.06.12. 14:02:14

- A kirúgások-bezárások kapcsán: egészen fura, hogy senki nem igazán tudja megmondani, hogy miért van egy ilyen sok területen (általános IT, pár kutatási terület, ezekre látok rá) átívelő kockázat vállalási hajlandóság csökkenés, az alapkamatok vs. befektetési kamatok tűnik talán a megoldásnak, de nem teljes az egybeesés. Az a gond, hogy egy ponton a pánik már tüzeli magát, aki most befektetne SE mer majd, mert hát nézd mekkora a pánik.

- A Tommy Tallarico történetet ugyan 3 mondatban említettétek csak, nekem leesett az állam, most nézek utána, ez azért nem hétköznapi, hogy valaki ennyire híres legyen gyakorlatilag lehet zéró valódi teljesítménnyel? Eszem megáll, az egész retro console project-je messziről látszott, hogy minimum fura, de nem gondoltam, hogy gyakorlatilag az egész karrierje is.

- A Star Citizen előtt talán még inkább értetlenül állok. Előzőleg írtam egy kommentben, hogy ez gyakorlatilag egy öngerjesztő szektásodó valami, amiből ha valaki kiszáll, akkor be kell ismernie, hogy hülye volt, de ez akkor is hihetetlen, hogy még mindig nem áll meg.

- A keletre vándorló IT és gaming fejlesztésekről: Grath említette, hogy ez egy trend lehet majd, mintájára más területeknek, a probléma csak az, hogy az a trend már épp fordul meg. Indiában ugyan nagy a fejlesztői kapacitás még mindig, de közel se annyival olcsóbbak, Kína már gyártásban sem a legolcsóbb sok területen, Mexikóról olvastam sok érdekeset, mint új felzárkózni vágyó, a kelet-európai szektor meg nagyon vegyes, lehet kifogni jó állami támogatásokat, egyéb megfontolásokat, de az a pár évtizedig működő keletre tolás már nagyon nem egyértelmű.

sykth.com · http://sykth.com 2024.06.12. 14:13:56

@Stöki: ha anime-re egy kicsit is nyitott vagy, a Cyberpunk:Edgerunners-t nagyon ajánlom, a játék világában játszódik, és nagyon jól el van találva, rövid, egy évad az egész, talán 8 rész?

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2024.06.12. 18:53:41

Azért az EA zaklatásos ügy már tényleg a legalja alatt van. Ezek az emberek semmiből se értenek, tényleg kellene már valami hitman, aki anonim jól megveri ezeket a köcsögöket. Mindenkihez olyan nyelven kell beszélni, amit megért. Ezek a tetvek láthatólag a szép szó és jogból és a botrányból sem értenek....

manson karcsi · goo.gl/FVvVX 2024.06.12. 23:08:14

@AarPoe: szó sincs róla, elolvasom azokat a cikkeket is, de mindig letargiába taszít, a fent említett okok miatt. a retró legalább egyfajta anti-husztként a régi kor árnya felé visszamerengés.

desperado 2024.06.13. 05:11:24

Nalam elromlott a letolto nyilacska (semmi nem tortenik). Az "illetve itt" mindig is Forbidden oldalra visz.
Androidrol mobilrol hasznalva.

fects 2024.06.13. 23:43:57

Hagy idézzem Grathet: "ne legyetek ostobák". A HD2 kapcsán ezt a 177 országot annyi helyen láttam/hallottam már, és egy újságíró se ment utána, hogy ez pontatlanság. 195 ország van a Földön, ha 177 országban nem lenne PSN, akkor kb sehol se lenne (vagyis 18 országban lenne csak, aminél Európában is jóval több ország van, még akkor is ha pl Észtországot nem számoljuk).
Szóval ez a 177 "ország" valójában 177 ország vagy tartomány. Ilyenek is vannak közte mint pl Guadeloupe vagy Mayotte (amik Franciaországhoz tartoznak), Montserrat (UK része), Sint Maarten (Hollandiához tartozik) stb.
Emellett az egyik legnagyobb játékiparban elszenvedett adatvesztést elkövető Sonynak ha valaki nem akarja megadni az adatait, az nem trollkodás, hanem inkább felelős gondolkodás. (Egy esetleges újabb szivárgás esetén nem csak a PSN, hanem akár a hozzá kapcsolt több ezer euró értékű Steam acc is mehet a levesbe.)

mbm 2024.06.14. 00:05:17

@desperado: a soundcloudos url-en megy a letöltés, de ott be kell jelentkezni soundcloudba

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2024.06.14. 06:59:35

@fects: Hivatalosan rohadt kevés országban van PSN PC-n, ahol az EULA szerint regisztrálhatsz. Mit olyan nehéz ezen megérteni?

Lóval ne 2024.06.14. 08:56:28

@sykth.com: Vannak a pénzügyi közgazdászoknak elméletei erre.

-Van, aki azt mondja, hogy ez egy boomer effektus - természetes, hogy az idősebb befektetők kevesebb kockázatot vállalnak. A Warren Buffet éra emberei öregsznek, s még nincs velük szemben elég Wallstreetbets-generációs pénz, amely be merne fektetni a kockázatosabb iparágakba.

-Más szerint ez sima post-COVID kiigazítás - akkor hasítottak a tech cégek, most meg legfeljebb akkor, ha elégszer beleszerkesztik az AI kifejezést a pénzügyi beszámolóba.

-Aztán van olyan elmélet is, miszerint ez egy "nő-hatás": vagyis az X kromoszóma (akikből már nagyon sokan ülnek fund manager, board vagy akár CEO pozícióban) máshogy fektet be és nem lehet őket olyan könnyen megvenni egy jó elevator pitchhel vagy geek programozókkal teli garázzsal. Hajlamosabbak a kiegyensúlyozott eredményeket előnyben részesíteni és nem szeretik, ha ingadozik a bevétel és van egy pár veszteséges év majd utána kiugró profit. Sokan azt hitték, hogy a nők majd empátiát és gyengédséget hoznak az üzleti világba. Az eddigi kutatások szerint viszont sokkal hajlamosabbak a menedzseriskolák tankönyvei szerint működni. Ha nincsenek kirúgások egy gyenge év után az olyan a nőnek, mint ha nem vinnéd le a szemetet.

-A magas kamatok inkább az alacsony haszonkulcsú iparágak befektetéseket szorítják vissza, mint mezőgazdaság vagy feldolgozóipar. Viszont egy másik mutató amit egyre többen figyelnek az a termelékenység, ami stagnál sok fejlett országban és cégnél. A piac elkezdte a termelékenység növekedését hajszolni. Nagyjából úgy fontolkodnak, hogy ha japán dolgozó korú népessége 10%-ot fog csökkenni 10 év alatt akkor még a videojáték iparban bekövetkező 10% termelékenység növekedéssel is csak 0-ban vannak. Szerintem ez hülyeség, de abban van valami, hogy egy 10 éves AAA játék kidolgozottságát mai napig nem tudja elérni egy kis stúdió, míg mondjuk 1990 és 2000 között ez a technikai ugrás magától értetődő volt.

-A világpolitikai eszkalációra is sokan mutogatnak - vagyis a kínai vagy orosz pénz nem tud befurakodni a nyugati helyére. A Tencent azért nem vesz már annyi stúdiót mint 5-6 évvel ezelőtt, mert fél, hogy ráhúznak valami versenyhivatali vizsgálatot és a Huawei sorsára jut, nekik nőttek a kockázatai.

-Hosszabb távon lehet ez annak is a mellékhatása, hogy túl sokan trükköztek és az általános befektetői bizalom veszett el small cap cégek felé, függetlenül attól, hogy azok start-upok vagy több évtizedes múltúak. Nem érzik úgy, hogy ki tudnák szűrni a scammer (We-Work típusú) kis cégeket. Ha még a SotfBanknak sem sikerült, akkor egy mezítlábas befektető jogosan érezheti úgy, hogy ez nem neki való terep.

fects 2024.06.14. 09:08:34

@molnibalage: Nem állítottam az ellenkezőjét, és nem is erről szólt a hozzászólásom, de köszi, hogy felnyitottad a szemem :)

sykth.com · http://sykth.com 2024.06.15. 18:25:58

@Lóval ne: Köszönet, nagyon-nagyon jó az írásod, de hadd kérdezzek: az alábbi részlet az írásodból egy külön érdekes jelenségnek hangzik, erről tudsz bővebben mondani valamit?

"... de abban van valami, hogy egy 10 éves AAA játék kidolgozottságát mai napig nem tudja elérni egy kis stúdió, míg mondjuk 1990 és 2000 között ez a technikai ugrás magától értetődő volt."

Lóval ne 2024.06.16. 10:51:19

@sykth.com: Gondolj pl. a 3DS Maxra: azon a vonalon az Autodesk szinte semmi olyat nem hozott az utóbbi időben, ami a munka sebességét gyorsítaná. Magas poligonszámú modelleket nem könnyebb ma sem összerakni, mint 10 éve, így nem tudnak fejlesztési időt megspórolni a stúdiók. Esélye nincs egy GTA V szintű világot fejleszteni egy 1000 fő alatti brigádnak, míg a 2000-es évek elején kb. a felvételi feladat volt egy játékstúdiónál, hogy egy Super Mario vagy Lemmings klónt rakj össze, ha kell az állás. S itt nem csak a "content" mennyiségéről van szó, hanem a minőségéről is. Persze a Unity meg fizetős repositoryk sok előre gyártott modult kínálnak, de mindenkinek az az érzése, hogy az igazán hasznos IT segédeszközöket az előtte levő évtizedekben fejlesztették. Azóta mintha kicsit megállt volna az idő - hiába demózzák minden évben a videokártya gyártók, hogy milyen fasza tool-okat tettek elérhetővé az ipar számára, valójában ezek többsége bloat.

sykth.com · http://sykth.com 2024.06.16. 10:56:46

@Lóval ne: Köszönet. Egyúttal nem nőtt a piac is annyival, amennyivel több költség egy fejlesztés mondjuk a GTA V szintjén?

(Egyébként a felhasználó neveden felröhögtem, köszönet azért is :) . )

Morrow 2024.06.17. 18:05:48

@mbm: @desperado: @Stöki: Én is hiányolom az ad-hoc letöltési opciót mindenféle bejelentkezési elvárás nélkül. Kérlek, ha megoldható, tegyétek ismét lehetővé. Köszi előre is.

Stöki · http://iddqd.blog.hu 2024.06.18. 23:56:56

@Morrow: Sajnos a Soundcloud kicselezte ezeket a letöltő oldalakat, jelenleg nem tudok olyan lehetőséget, amivel direkt letöltő linket lehetne megadni. :(

mbm 2024.06.19. 23:37:17

@Stöki: Az a fura hogy a letöltőnyilacska sem működik soundcloud embedben, pedig az a saját cuccuk elvileg.

desperado 2024.06.20. 20:17:50

@mbm:
Soundcloud app-bol es bongeszobil sem tudok letolteni semmit, nincs nyilacska. Mondjuk ingyenes regisztraciom van, lehet hogy az keves?

mbm 2024.06.21. 00:32:43

@desperado: soundcloud.com/st-ki/checkpoint-now-202405-a-microsoft-studiobezarasai itt a 'more' legördülő menüben van download opció, nekem ez chrome-nál működött és nekem is csak alap regisztrációm van.
süti beállítások módosítása