HTML

IDDQD

Félkomoly játékblog azoknak, akik tudják, mi az IDDQD, és azoknak, akik nem. Kazuárokat is szívesen látunk.

Itt támogathatsz minket

PayPal:

Patreon:

 patreon_fejlec_kicis.png

Utolsó kommentek

Checkpoint 8x03: Westwood

2022.04.05. 21:33 Stöki

A harmadik évadban már vendégeskedett nálunk a kiváló Konnektor podcast alkotói közül kettő, most meghívtunk egy harmadikat is: Lusztig Zsoltot alias Warhawkot, akinek gémervilágbeli tájékozottságáról bárki meggyőződhetett, ha hallgatott pár adást a Konnektorból. Idő kérdése volt csak, hogy a Checkpointban is tiszteletét tegye.

podcast175.png

És Harcisólyom Harcikarvaly barátunk megfelelő vendég volt ahhoz, hogy folytassuk a tavaly elkezdett sorozatunkat, a rég megszűnt, de örökké emlékezetes játékstúdiók bemutatását. Ezúttal a Westwoodot veséztük ki, felidézve valós idejű emlékeinket és egy csomó jó játékot. Embed lent, letöltőlink a nyilacska alatt, >>illetve itt<<, RSS feed itt, iTunes-oldal itt, Soundcloud-oldal itt. És már van Discord-szerverünk is, ha ott bandáznál a többi Checkpoint-rajongóval, hosszabb cikkekért pedig irány a Retro.Land felé.

Shownotes, vagyis az adásban hivatkozott mindenféle:

Legközelebb napokon belül jövünk Checkpoint Now-val. Arra kérünk benneteket, hogy ha éppen arra jártok, értékeljetek bennünket az iTuneson, akár csillaggal, akár szövegesen (azért jó ez nekünk, mert ennek függvényében sorol feljebb minket az Apple, illetve ajánl másoknak). Egyéb visszajelzések, észrevételek is jöhetnek bátran, és azért is hálásak vagyunk, ha share-elitek a mostani adást (vagy valamelyik korábbit).

Korábbi Checkpoint adások a nyolcadik évadban:

 

Még korábbi adások:

Ebből a posztból elérhető a teljes első évad, ebből a posztból a teljes második évad, ebből a posztból a teljes harmadik évad, ebből a posztból a teljes negyedik évad, ebből a posztból pedig a teljes ötödik évad. Igen, a 6-7. évadról nincs még összesítő poszt, majd lesz.

A vendéges (nem mini) Checkpoint adásokat itt találod, a vendég nélküli Checkpoint Miniket itt találod.

 

Vendégszerepléseink:

A poszt végén pedig következzen Patreon-támogatóink avatár- és névsora:

halloffame_20220309.png

További támogatóink:

Kiss András, kopeszku, Zsiga Bálint, Hollósi Dániel, Huszti András, Peter, AnnieC, Westy, zsovez, Bera Nándor, Nagy Alexandra, Kurucz Ádám, Kecskés János, Nagy Gyula, Lidérc, MLM a tét, Csemniczky Péter, Németh Bálint, Lemon Alvarez, Klisz Gábor, cue, Bojki, Szőke Attila, Zila, jurgen_habermas, ricsi, abeddon, Koppn, TheLastNinja, GLiSKARD, Ninju, Sándor Tamás, Jezernyiczky Tamás, ezven, Bajka Zalán, Szabó Zoltán, kisakos, Varga Balázs, Smiley, Coeris, SzLacc, Zelenák Zoltán, Glad, Steveboy, HuSkizo, Tresó Ottó, aboy, Sinus, bordiii, Fanyuvo, Élményborz, Edvárd, Hájas Ákos, Lottsie, Oli, Udvardy Tamás, oplenti, Palkó D. István, gyulaur, Neriana, Ergoproxy83, Milo, ArcadeMacho, Gergő, Havasi László, Ateela Wrink, kszicsillag, Markó Gábor, Seci, NPanyo, Alien Mindbender, Csíkos János, Tofi, Tamás, periklesz, pec, Magunsz, Rauminen, Fattykány, Nagy Tamás, Tusák Károly, Krapulax, Peter, Gytb, patex 1987, bosken, RxMikes, Kovács Tamás, Hrubos Mátyás, Dundeal, Somi, Gorgil, Febert Zoltán, Szabó Ferenc, Antonio Coimbra de la Coronilla y Azevedo, TH1, Signomi, Bazzs.

(Ha nem látod a listában a nevedet, pedig támogattál vagy ha valami változtatást szeretnél, írj nekünk! Esetleg keress rá, nincs-e megválaszolatlan leveled tőlünk. Illetve bocs, régebbi felvételek miatt pár adást csúszhat a hangsos-képes főhajtás.)

25 komment

Címkék: retro podcast westwood checkpoint

A bejegyzés trackback címe:

https://iddqd.blog.hu/api/trackback/id/tr5217797769

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

manson karcsi · goo.gl/FVvVX 2022.04.06. 06:28:56

tanya a szélben az igazi racunari.

^LutheR^ 2022.04.06. 10:37:30

Igen, igen. Végre. Nem véletlenül Westwood-os az avatárom ott fenn :D

DnP 2022.04.06. 19:53:37

Bevehetnétek warhawk-ot harmadiknak stabilra. Hozzáértésben kiemelkedik a másik streamből.

defaultXEX 2022.04.06. 20:45:51

@DnP: Miből gondolod, hogy lecserélné a legjobb gamer podcastet a második legjobbra? Bár lehet bevállalja mindkettőt, hiszen neki köztudottan 36 órából állnak a napjai! :D

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2022.04.07. 10:29:45

Az SSI-ról lehetne egyszer ilyen adás. Mindent is csináltak azok.
Stratégia, RPG, repszim, tengószim.

Szekrényszagú néni 2022.04.07. 10:51:09

A tengószim az az, amikor a balatoni lángossütők láblabdáznak láda sörös alapon?

Negrogo 2022.04.07. 22:01:14

Elkapott a nosztalgia nagyon... Valjuk uberelni nem igen lehet a PC-es 90-es eveket. A Command & Conquer Renegade nagyon jo is lehetett volna ha olyan jatekmenete lett volna mint egy BattleZone (1998) vagy BZ II (1999) -nak. Egy FPS-RTS a command n conquer univerzumban? Nagyon vartam de kar volt erte. Illetve erdekes hit kerdes kinek a CnC, kinek a WC? En mindkettot imadtam. Ugyanakkor azert vajuk meg anno a WC1-ben a max 4 egyseges kijeloles v a WC2-ben is meg a max 9 az elegge idejet mult volt. Ilyen szempontbol pont, hogy a CnC ui-ja jobb volt szerintem. Dune2000-et is imadtam anno es par eve retroztam vele ujra es ha az ember 96-os mercevel nezi abszolute jo kis jatek. Ott nem is a Red Alert alappal volt a gond es az ugyanolyan ui -val, hanem pl. unit szinten... A Siege Tank egy Artillery atirat, service pad a repair factory helyett... igy a Carryall nem szalitotta vissza a megjavitott egysegeket es stb. Nem tettek bele eleg munkat illetve a szog egyszeru mission-ok miatt nem aratott akkora sikert... persze itt mar kepben volt az EA. Ossze is lett csapva. Hozzateszem az, h a Remastered Collection alapjaira miert nem is keszitettek egy uj Dune2000-et is, nem is ertem plane a hatterben megjeleno film hype -ja okan se. Red Alert 2 volt az utolso jatek toluk nekem. De mar azzal is pont az volt a bajom, h meseszeru lett a Red Alert 1 "komolysagahoz" kepest. Harcolo delfinek meg tintahalak. WTF? :D Kozelebe nem ert az elso resznek szerintem. 3-at mar ki se probaltam. Frank Klepacki milyen zeneket tett le az asztalra. RIP Westwood.

Ripburger 2022.04.07. 22:22:17

Lehet csak túlsagosan is be van nekem vésődve a Hell March, de szerintem az úgy jó, ahogy van. Eddig szinte az összes remix meghaladta az eredetit, ez viszont túl sok akart lenni. Addig a pontig az aďás szuper volt!
Nálunk anno az osztályban minden második asztal C&C térképpel volt telefirkálva. A Redalertet is imádtuk - a hangulata jobban elkapott mint a warcraftok. Ehhez a videók és a körítés is sokat hozzátett, talán egyik első CDs játékunk lehetett a C&C (warcraft i még lemezes volt).

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2022.04.08. 10:22:33

@Negrogo: Mitől volt idejétmúlt a WC1 és WC9 képessége?

DnP 2022.04.09. 16:24:32

@defaultXEX: no de melyik a legjobb? :) Szerintem a CP az, itt mindketten a téma szakértői, értelmesen és poénosan el is tudják mesélni a dolgokat, nem kis tapasztalattal rendelkeznek a téren. A másodikban azért már vannak gondok :) Egyikőjüktől már időnként sokkot kapok, mikor rendre full értelmetlen dolgokat magyaráz, ha épp nem ismételgeti szolga módra dewla minden egyes mondatát :)

Dukefazon 2022.04.10. 20:14:50

Szeretem az ilyen átfogó stúdió sztorikat, csak azt nem szeretném, hogy ha a stúdió epizódban említetek egy játékot, akkor arról nehogy ne legyen külön epizód később. Én a Shiny Entertainment-et szeretném javasolni, nagyon érdekes játékaik voltak. Én nagyon szeretem az MDK-t és az Earthworm Jim-et, meg a Wild9 is érdekes volt.

Negrogo 2022.04.11. 12:16:11

@molnibalage: A CnC es Red Alert -hez kepest, hogy csak 4, illetve 9 egyseget tudsz kijelolni, kiverte a biztositekot nalam anno. A Warcraft ilyen szempontbol nagyon klasszik ui volt. A DuneII nagy hianyossaga is ez volt, hogy egyesevel tudtal kezelni csak unitokat es kulon kellett parancsot osztani. Megszokhato volt de nem jo. Ilyen szempontobl szerintem sokkal tobbet fejlodott a DuneII-hoz kepest egy CnC ahol egy klikkel tudtal mozgatni, tamadasra birni, akar 30 db egyseget. Amig WC1 es WC2 kozt annyi tortent, hogy 4 helyett 9-et tudtal osszefogni.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2022.04.11. 12:31:13

@Negrogo: A WC első része 1994 februárjában ért ide. A C&C meg 1995 végi játék. Összehasonlítani nem fair őket. A Red Alert meg 1997-es. WC II utáni...

Negrogo 2022.04.12. 12:06:27

@molnibalage: Miert nem? En ezeket ~1 even belul probaltam mindet. Mas volt akkor meg a jatekok "terjedese" :) WC1 `95 kozepen a C&C `96 elejen volt nalam persze CD-mentes verzioban es meg DOS-on. 96-ban kerult fel Win95 majd jott a Windows-os CnC es 640x480 de meg ez is tort verzioban. Majd talan pont az elso eredeti CD-es jatekom a Red Alert volt `96 karacsonyara. Szerintem igen is fer osszehasonlitani oket. Meg a hivatolas megjelenest nezve is ~2 ev telt el a 4 jatek kozt. WC1 - 1994 November; CnC - 1995 September; WC2 - 1995 December; RA - 1996 November. A Red Alert meg egy az egyben CnC ui volt. Oda nem fer 97-es datumot kotni. Megjelenesben a CnC1 es WC2 all legkozelebb. Ezert nekem a max 9 egyseges osszefogas nagyon fura es idejet mult volt akkor. De csak is ez az egy dolog ami bele tudtam kotni. Jatekmenetben jobb mint. A Red Alert meg az atvezeto videokkal amit ujra es ujra neztel visszatoltve a palya vegi menteseket. Na mind1. Lenyeg, h ebben a korszakban forradalmi jatekok jottek minden evben.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2022.04.12. 12:32:31

@Negrogo: Mert az, hogy te mikor próbáltad senkit sem érdekel. A fejlesztés egy evolúció. Nem lehet számonkérni egy korábbi játékon azt, amit egy későbbi csinált meg először...

Fordítva mát annál inkább.

Negrogo 2022.04.12. 13:04:17

@molnibalage: CnC1 vs WC2. Ezert irtam. A WC2 kesobbi, megis elavultabb ezen a teren. Illetve azert a 90-es evek fejlesztesi evoluciojat ne keverjuk mar a mostani viszonyokhoz mikor is copy paste van...

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2022.04.13. 15:27:09

@Negrogo: A WC2 asszem tudta már a hotkexes csoportba rendezést. Ergo nem zavar, hogy max. 9 egység mehet

A CNC sok egység kijelölése semmit nem adott, mert ritkán kellett 9-nél többnek egyszerre parancsolni...
Főleg, hogy segghülye volt az útkereső algo. Tehát kiadhattál te soha egységnek parancsot, amire összevissza csigalassan kezdtek rohangálni...

Használhatatlan volt.

Hidden fremen 2022.04.17. 15:51:54

Nekem az EOB 2 és a Dune 2 a kedvencem tőlük.
Az EOB 2-nek köszönhetem, hogy érdekel a fantasy. 92 nyarán toltam. Az elején azt gondoltam, hogy a három kasztos karakterek a tutik, de attól mindig rejtélyes módon kifagyott a játék. Maradtam a két kasztnál (Pl. FIGHTER-WIZARD). Persze fogalmam sem volt, hogy így a varázstudomány lassabban növekszik, így a Burning Hands varázslat volt sokáig a csúcs, melyet a csontvázharcosok ellen nem sok sikerrel vetettem be. El is akadtam egy helyen (azt hiszem a medúzáknál), de szerencsére a barátomnak volt a Veszprémi Egyetemen egy haverja, akinek volt egy német nyelvű magazinja leírással. Vonalas telefonon elmondta, hogy mi a teendő.
A Dune-2-nek pedig olyan hangulata volt, amit a C&C sem tudott felülmúlni.

_Atti_ 2022.04.18. 22:54:39

A CnC-k a mára ledesztillálódott 'rts' genreból visszanézve inkább pörgős akciójátékot idéznek nekem.
Engedtek játszani a fairség/ kiegyensulyozottság rovására is ha hangulatban, világépitésben passzolt a játékba. Emiatt bár a Grey Goo egy sokkal csiszoltabb játék, a Universe at War jobban hozta számomra a Westwood játszós hangulatát.

Még említem hogy a Tibsun és a Red Alert 2 voxel grafikával jelenítette meg az egységek nagy részét, éspedig a kis voxel is gyönyörű. :)

Reactor 2022.04.29. 02:03:21

"Building..."
"Construction complete."
"New construction options."

Ha volt a stratégiai játékoknak úttörője, úgy a Westwood volt az. Azóta se találkoztam másik olyan színvonalas és élvezhető RTS-szériával, mint a Dűne- vagy a Red-Alert sorozat (a harmadikat kivéve). Hiányolom őket nagyon. Larry Probst-t pedig, ha pokolra kerül, remélem jó nagy lángon fogja sütögetni az ördög majd.

@Negrogo: Igen, a Red Alert 2-nél már lehetett érezni, hogy elmennek a komlytalankodás irányába. A hangeffekteknél is...hát, ilyeneket Tom & Jerry-ben hallottam. Viszont még így is bőven volt mivel ezt jóvátennie a játéknak. Yuri pedig egészen ikonikus főgonosz volt szerintem.
"A new comrade joins us"

@Hidden fremen: A Dune 2000 szerintem méltó újrafeldolgozása volt a Dune 2-nek, ott már tényleg elkülönült egymástól jól a 3 oldal. Mái napig szívesen előveszem, Windows 10 alatt a "Gruntmods" segédalkalmazással egész jól működik.

Ironfist 2022.05.01. 19:52:36

A C&C+Red Alert HD-sítés pedig nagyon jó lett (az utóbbi hónapok fényében erőteljesen szégyellem, hogy a Red Alertben a szovjetekkel szerettem jobban játszani), és alig várom a Tiberian Sun HD-t. :)

Flankerr 2022.05.03. 02:26:41

@Reactor: A Dune 2000 játékmenetileg szörnyen elavult volt

Reactor 2022.05.03. 02:52:05

@Flankerr: Az nem jelent semmit. A Starcraft-széria is elavult, ettől még népszerű maradt.

GépBalta 2022.05.03. 13:45:51

Aki játszana a régi C&C és Dune játékokkal az cncnet.org/ -on talál mindenféle közösségileg összedobott patcheket, amik újra lehetővé teszik az online játékot, meg a 640x480-nál nagyobb felbontást. A honlapon elérhető számláló szerint csúcsidőben még mindig 2000 körüli játékos van online, pedig azok közül amikhez ők biztosítják az online funkciókat, a legújabb is már 20 éves.

Van még az OpenRA nevű ingyenes engine. A szokásos OpenXYZ megoldással működik, hogy az engine teljesen újra van írva, de az asseteket az eredeti játékokból "szippantja" ki. Sokat nem kell vele bajlódni, mert vagy leszedi egy gombnyomásra az ingyenesen elérhető verziót, vagy ha fennvan a gépen a rendes, akkor felismeri és onnan húzza be a fájlokat.
Jelenleg a Dune2 a C&C és a Red Alert támogatott, de dolgoznak a TS-en és az RA2-őn is. Van már benne rendes kétgombos irányítás, meg minden ami a modern RTS-ekben, lehet multizni, skirmishezni, de sajnos a singleplayer kampány még nincs 100%-ig megcsinálva minden játékhoz.

Azon keveseknek mint pl. nekem akiknek a Renegade akadt be jó hír, hogy csúcsidőben még ahhoz is találni teli szervert. Közben egész őrült modokat is összedobtak. Kedvencem amiben benne van egy rakás jármű az összes C&C-ből, plusz napjaink harcjárművei, II világháborús dolgok, arra az esetre, ha kíváncsi volna az ember, hogy az Iowa csatahajó le tudná e rombolni a NOD Obelisket.

Illetve ott a Renegade X ami az eredeti Renegade Unreal3 motoros rajongoi remake-je. Kisebb nagyobb fejlesztéseket bevezettek, csináltak új pályákat, egy-két egységet átdolgoztak de amúgy hűek maradtak az eredetihez.
Azon kívül készül a Renegade X Firestorm ami a Tiberian Sun világában fog játszódni. Kicsit továbblépnek az eredeti Renegaden, végre lehet majd építkezni is a játékban, úgyhogy az már tényleg teljesen egy FPS nézetű RTS lesz. Amellett meg lesz benne mindenféle modernebb FPS-ekre jellemző funkció. Kötve hiszem, hogy megkapná majd a megérdemelt figyelmet, de én azért várom.

Az eredeti fejlesztőktől érkező Renegade újragondolás az Earthbreakers fejlesztése meg a legutóbbi bejelentés szerint teljesen leállt, aztán majd vagy folytatják vagy nem. Szerencse a szerencsétlenségben, hogy ilyen undorító cell shaded grafikája van, ami akkor se csúnyul tovább, ha esetleg csak öt év múlva folytatnák a fejlesztést.
süti beállítások módosítása