HTML

IDDQD

Félkomoly játékblog azoknak, akik tudják, mi az IDDQD, és azoknak, akik nem. Kazuárokat is szívesen látunk.

Itt támogathatsz minket

PayPal:

Patreon:

 patreon_fejlec_kicis.png

Utolsó kommentek

  • Lóval ne: @Zolexx: A kidolgozottság a Microprose, Papyrus vagy más fejlesztők versenyjátékaihoz képest valób... (2024.03.29. 11:03) Checkpoint Mini #235: Stunts
  • manson karcsi: @Zolexx: a stunts nagyon előremuató volt. 1990-ben arcade-ben olyanok jöttek ki, mint a moonwalker... (2024.03.28. 18:33) Checkpoint Mini #235: Stunts
  • kemi242: Ennek a játéknak nekem a zenéje maradt meg. Emlékszem, osztálytársam hívott át, hogy hallgassam me... (2024.03.28. 09:42) Checkpoint Mini #235: Stunts
  • Zolexx: Hát akkoriban az ilyen jellegű játékok csak a játéktermekben voltak csodák, esetleg valami gyorsab... (2024.03.28. 07:28) Checkpoint Mini #235: Stunts
  • molnibalage: @Karvaly: Köszönöm. Meg még jó darabig a sorozat, de lehet, hogy lesz egy hosszabb szünet, mert re... (2024.03.27. 13:30) Checkpoint 5x20: Harci repülőszimulátorok
  • Utolsó 20

Ha szeretted a Mythet, ez a te játékod

2015.12.18. 16:45 Stöki

Most kicsit átmegyek Angeldayba pixelbuzerátorba. Megvan az a kép, ami szépen megmutatja, hogy a régi videojátékok bizony nem egészen úgy néztek ki, mint amilyenek a mai retrós indie cuccok? Erre gondolok:

ccriqmwveaa8bao.png

Mert ugye a crt-kijelzők és tévék a megjelenítést illetően kihívásokkal küszködtek, ugyanakkor részben éppen ezért van az, hogy például emulátoron játszani például az Impossible Missionnel soha nem lesz olyan, mint leülni a tévére kötött C64 elé.

Szóval ez a kép jutott eszembe, amikor megnéztem a The Curse of Issyost. Mert nézzük csak meg ezt a pofás képet belőle (klikkre nagyobb verzióban):

issyos1.png

Ha ráközelítünk a részletekre, például a szobor fejére, azt fogjuk látni, hogy aki ezt a játékot csinálta, nem a manapság szokásos retrós pixelgrafikát alkalmazta, hanem próbálta kicsit szimulálni azt a tökéletlenséget, ahogy crt-n festettek a régi játékok (illetve ez egy effekt, amit ki is lehet akár kapcsolni, de miért tennénk ilyet). És ez máris jelzi, hogy mennyire igényes munkával van dolgunk.

fej.png

Szóval The Curse of Issyos, aminek az alkotója egy Locomalito művésznevű spanyol indie fejlesztő, és fogalmam sincs, hogyhogy nem került ő eddig a radaromra. Az a hobbija ugyanis, hogy tök ingyen csinál elképesztő színvonalú régies játékokat, baromi szimpatikus ars poeticával. A The Curse of Issyos egy olyan oldalscrollozós akciójáték, amire a Rastantól az első Ninja Gaidenig sok példát lehetne hozni, nekem viszont először a blogban is tárgyalt Myth: History in the Making ugrott be, mert nemcsak a műfaj hasonló, hanem az ókori görög mitológiára építő környezet is. És az Issyos is hasonlóan baromi nehéz, ugyanakkor kitapasztalható, és kitartással tovább lehet haladni benne. Csak ajánlani tudom, itt lehet letölteni - és bár ingyenes a játék, persze lehet támogatni Locomalitót, hogy csináljon még hasonlókat.

És ha már itt tartunk, párat hadd emeljek még ki a mester további játékjaiból:

8 Bit Killer (fps 8-bites pixelgrafikával)

Maldita Castilla (Ghosts'n'Goblins-szerű cucc, igazi arcade gép is készült velőle)

Hydorah (shoot'em up az R-Type és a Gradius nyomdokain)

l'Abbaye des Morts (tisztelgés a Jet Set Willy-szerű Spectrum-játékok előtt)

Végül pedig két bizonyíték arról, hogy már a második, sőt harmadik főszörnynél tartok, mert ennyire ügyes vagyok (jó, hát a kolosszus végül eltiport, és főszörnyből hét is van, de ki számolja).

issyos2.png

issyos3.png

24 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://iddqd.blog.hu/api/trackback/id/tr738180884

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

rept_ai 2015.12.18. 17:25:36

Nemes a cél, de ennek nem sok köze van a felső képhez... az a crt maszkot szimulálja, a játék meg egy picit "megsakktáblázott" upscaler. Én is várom már az első játékot, ami ezt rendesen elkapja :)

manson karcsi · goo.gl/FVvVX 2015.12.18. 19:15:25

a vice alapból interlaced-ben van.

Wertzui 2015.12.18. 19:42:41

DOS-os PCken mindig is tiszták voltak a pixelek.

Wertzui 2015.12.18. 19:44:17

"Mert ugye a crt-kijelzők és tévék a megjelenítést illetően kihívásokkal küszködtek"

Én ezt inkább élsimításnak hívnám.

BobaFett 2015.12.18. 20:06:31

Tényleg jó ötlet ez a filter. Múltkor bedugtam a régi NES-emet egy hagyományos TV-be, sokkal hangulatosabb mint emulátoron.

Amúgy hasonlóval próbálkoztak azért, 1-2 éve volt valami játék amiben volt pl CGA mode. sajna nem jut eszembe a neve.

Flankerr 2015.12.18. 21:14:04

A Hydorah-ot már tolom is, mert jó és imádom a stílust :)

manson karcsi · goo.gl/FVvVX 2015.12.19. 07:07:06

@BobaFett: syder arcade, retro city rampage.

A_G_A 2015.12.19. 09:02:51

Némelyik C64 emulátorban van CRTmód. Olyan is ami ívet húz mondjuk egy golyónál.

Geth 2015.12.19. 12:42:00

Van egy ilyen shader hogy CRT-Geom, illetve ennek változatai. Simán megy DOSBox alatt, ha valakit érdekelnek képek keressen rá dosbox crt :)
Alapvetően a CRT "hatást" varázsolja rá a képre, illetve lehet benne állítani a görbületet is, egészen nosztalgikus hatást érve el.
Nem tudom milyen DOSBox verziók alatt fut, én Taewoong buildjét használom, 1 éve nyúlt hozzá utoljára, azzal megy, benne is van a csomagban azt hiszem. Megjegyzem jó kis build, mivel shaderről van szó nem terhel sokat a gépen :)

Szalay Miklós 2015.12.19. 16:23:44

Hydorah-ban két pályával a vége előtt dekkolok. Ölég Nehéz, viszont tényleg ritka élmény manapság.

Szalay Miklós 2015.12.19. 16:26:29

Egyébként úgy néztem, valami játékszerkesző programmal tolja a srác, szóval lehet, hogy a fenti féle grafika annak a sajátja.

DocBulywood 2015.12.19. 16:34:51

Az utolsó képről az Amigás Shadow Of The Beast ugrott be valamiért. Talán a figurák árnyékolása, vagy a tereptárgyaké? Lehet...

enpera · http://c64blog.wordpress.com 2015.12.19. 22:38:57

Jó cucc lenne, sajna win kéne hozzá, az meg nincs,

Dr_Zoidberg 2015.12.19. 22:40:21

különböző CRT shader-ek összehasonlítása a RetroArch multi-emulátorhoz:

filthypants.blogspot.hu/2015/04/more-crt-shaders.html

Jó shader-ek, de inkább csináltam egy CRT képernyős arcade cabinetet nyári projectként :) Érdekes hogy a nekem igazi hardveren nem olyan hangsúlyosak a scanline-ok mint egyes emulátorokban.

Bloodmagexxx 2015.12.19. 22:41:43

Kicsit olyan, mintha a Ferrarira szándékosan szerelnénk Trabant-adaptert, hogy lassú legyen és sokat füstöljön. Számomra érthetetlen.

rept_ai 2015.12.20. 12:29:20

Dr_ZoidBerg: Az igazi hw-nek van egy feelingje, ami sok kis dologból áll, és utánozhatatlan :) A scanline-os dolog már akkoriban is hw függő volt, crt-ből is volt kismillió fajta, shadowmask vs aperture grill, stb.

Bloodmagexxx: inkább úgy képzeld el, hogy most megpróbálnak "visszaszerelni" egy adaptert, ami fontos része volt a képalkotási folyamatnak. A régi pixelezést még CRT-n csinálta a grafikus, úgy volt megtervezve, hogy azon a kütyün nézzen ki jól. Nem a technológiai tökéletlenségei ellenére, hanem azokat felhasználva. Ha megnézed a legfelső képet, ugyan be van nagyítva, de jól látszik, mennyivel korrektebb a jobboldali. (Pld az átlós minta a tetején)

Karvaly 2015.12.22. 16:03:00

Azért van bennem némi kételkedés, hogy nem így nézett ki a "nagytévén" a bal oldalon látható kép, szerintem ez is csak egy szimuláció, de ott sokkal több információ van, mint eredetileg.

norbert79 2015.12.23. 01:12:11

Volt? Nem? Tessék..!

micro64.de/

Minden ami szem-szájnak ingere!

winhate 2015.12.24. 11:35:44

Panasonic TX-29PM11P -en gyönyörű a képe és a hangja az AMiga -m nak és c64 -emnek.

enpera · http://c64blog.wordpress.com 2015.12.24. 12:17:22

Nekem lg led tv van az amigára kötve, tökéletes.

szbszig 2016.01.07. 04:56:11

Bírom a fickót. A l'Abbaye des Morts-tal és a Maldita Castillával játszottam, és mindkettőt nagyon szerettem. Nemcsak azért, mert retro, és tisztelgés valamelyik klasszikus játéktípus vagy konzol előtt, hanem mert mindkettő tisztelgés volt egy konkrét történelmi esemény vagy kor előtt is tulajdonképpen. Méghozzá egy kevéssé ismert és feldolgozott történelmi esemény vagy kor előtt, hiszen se a katharokról, se a középkori spanyol lovagregényekről (nem, nem a 17. századi Don Quijotéről beszélek) nem sokan hallottak szerintem világszerte. Igen, én sem, egészen addig.

sidek 2016.03.06. 14:54:43

Nagyon tetszik a játék, csak arra nem jöttem még rá hogy kell menteni. Tudja valaki? :) Köszi!
süti beállítások módosítása