HTML

IDDQD

Félkomoly játékblog azoknak, akik tudják, mi az IDDQD, és azoknak, akik nem. Kazuárokat is szívesen látunk.

Itt támogathatsz minket

PayPal:

Patreon:

 patreon_fejlec_kicis.png

Utolsó kommentek

Így fog kinézni a felújított Day of the Tentacle

2015.10.24. 15:51 Stöki

A Day of the Tentacle a világ egyik legjobb kalandjátéka, ezen nem nagyon szokott vita lenni - azon már inkább, hogy van-e értelme felújítani úgy, ahogy a Double Fine (az eredeti alkotó, Tim Schafer cége) csinálja. A Grim Fandango (a világ másik legjobb kalandjátéka) ugyebár tavaly kapott egy ráncfelvarrást, és igazából a rendezői kommentárokon kívül tartalmilag nem sok újat adott a játékosoknak. Pedig abból a játékból anno rengeteg mindent kidobtak, sokan várták volna, hogy a director's cut teljesebb élmény lesz. Én is erre számítottam - egy tizensok év után újra kiadott játéknál az a legérdekesebb, ami eredetileg tervben volt, de még nem láthattuk (mint a Monkey Island-remake esetében az a kiskutyás kép).

A Day of the Tentacle esetében ráadásul nem is 3D grafika van, amin azért tényleg át lehet menni a csiszológéppel, hanem bájos rajzfilmes dizájn, amivel legfeljebb annyit lehet tenni, hogy elsimítják a nagy pixeleket. Kijöttek az első képek a játékról, így már látszik, hogy mire számíthatunk. Arra, hogy ebből:

1a.png

ez lesz:

1b.png

Nem tudom, ti hogy vagytok vele, de nekem hiányoznak azok a nagy pixelek. Persze szép a felújított változat, de félek, ez is olyan lesz majd, mint a Grim Fandango: túl drága lesz ahhoz képest, hogy kicsit átrajzolgatják, és az alkotók rátesznek egy kommentárt. Persze ez utóbbi miatt mindenképpen beszerzem majd (valamikor 2016 elején jelenik meg), és azt is vágom, hogy ezek a felújítások nem feltétlenül nekem készülnek, hanem azoknak, akik 1993-ban, a játék megjelenésekor akár még nem is éltek. Nekik látatlanban is csak ajánlani tudom a DotT-ot, mert az egyik legviccesebb program, amit valaha adathordozó hordozott, az új verzióban meg az irányítás is egyszerűbb lesz, illetve szokás szerint lehet kapcsolgatni ki-be a régi és az új látvány között. Végül még néhány kép:

3.png

4.png

2.png

32 komment

Címkék: remake double fine day of the tentacle

A bejegyzés trackback címe:

https://iddqd.blog.hu/api/trackback/id/tr728017921

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

TH 2015.10.24. 16:03:29

Mindenesetre nagyon várom. Ha másért nem, hát azért, hogy újra végignyomjam. :)

scal · http://filmbook.blog.hu/ 2015.10.24. 16:13:08

nekem nagyon nagy elmaradásom ez a játék, először azért nem nyomtam végig mert kiderült van belőle talkie, aztán mire megszereztem nem futott a rendszereimen, napokban agyaltam rajta hogy mégiscsak ki kéne nyomni mert amit láttam belőle az nagyon tetszett

de most akkor megvárjuk a felújítottat

a két Monkey nekem tetszett, így kéne felújítani minden játékot

Grim Fandango tényleg egy kihagyott ziccer lett (meg pénzlehúzás)

BobaFett 2015.10.24. 18:00:02

Én annyira nem vagyok elájulva a képektöl. Olyan mintha nem is FUllHD-ba rajzolták volna újra hanem csak 720p-ben és ment volna rá egy upscale. Bár lehet így is van. Szóval nem borotva éles sajnos :(

Ma már 4K-ba kellene egy ilyen remakelni.

bbandi 2015.10.24. 19:52:47

Egy ideje már komoly ingerem van rá, hogy újra végigjátsszam, de most már megvárom a remastert. Nekem egyébként tetszik, szerintem ennek a Chuck Jones stílusnak nem állt jól a pixelesség.
Egyébként ez tipikus "steam sale" játék, a grim is úgy van meg, elég gyorsan belekerült az 50%-os játékok közé.

bbandi 2015.10.24. 19:55:02

Ja, és Tim Schafer csak az egyik alkotó, Dave Grossmannal ketten vezették a fejlesztést.

GergoV 2015.10.24. 21:24:11

Nagyon vicces, az emlékeimben teljesen úgy él, mintha úgy nézett volna ki, mint a felújított. :)

2015.10.25. 00:01:05

Vajon IOS-ra is kijön? A monkey island 1-2 lényegesen nagyobb élmény lett ipadon, mint PC-n. Annak idején még DOS-on toltam.

Majdénmegmondom 2015.10.25. 08:05:33

A nagy pixel NEM gyönyörű.

^LutheR^ 2015.10.25. 08:22:56

Remélem a végeredmény több lesz ennél, én is rá tudok tenni egy SaI szűrőt az eredeti játékra :(

2015.10.25. 10:24:46

@^LutheR^: lófaszt se tudsz, csak a duma van. Még soha semmit nem csináltál életedben, ami hozzáadott volna a közösséghez, amiben élsz. A fikázás nem számít annak. Ezekre a játékokra évtizedek múlva is emlékeznek az emberek. Az megvan, hogy újrarajzolták úgy, hogy az eredeti játék hangulata megmaradjon? Persze te akkor még valami híg lében úszkáltál.
Gondolkozz kissé, a többi, faék egyszerűségű fikagéppel együtt, mielőtt beböfögtök valamit.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2015.10.25. 13:38:46

A hírből kimaradt az, hogy PC-re nem is biztos, hogy lesz. Ez esetben eltakarodhatnak a jó kurva édesanyjukba...

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2015.10.25. 13:39:20

@GergoV: Én az Another World tupírozott változatával voltam így.

Dr. Fred Edison 2015.10.25. 16:09:05

Naja, a '90-es évek elején akkora ugrás volt grafikában pár év leforgása alatt, hogy ezeket a pixeleket észre sem vettük. Szerintem amúgy hagyományos monitoron nem is volt ennyire feltűnő, valaki kipróbálhatná akinek még van olyanja. :-)
Kíváncsi leszek az animációkon is javítanak-e majd, beraknak-e plusz "képkockákat" hogy folyamatosabbá váljanak.

................................. 2015.10.25. 16:30:10

@BobaFett: Lehet, hogy vektoros az egész, akkor meg tök mindegy hány k.

Stöki · http://iddqd.blog.hu 2015.10.25. 18:58:11

@retrovírus: Vegyél vissza kicsit, kérlek. Mondandód tartalmával nincs semmi gondom, de ezt a stílust itt nem látom szívesen.

Kampec 2015.10.26. 11:47:48

annak idején totál kimaradt valahogyan, ez a remake remek lehetőség lesz pótolni

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2015.10.26. 20:01:45

@enpera: Nekem meg a konzolokról ez a véleményem. Büdös életben nem lesz nekem olyan. Eddig egy szem játék volt, amiért kurvaanyázok, hogy nincs PC-n, a The Last of US és nagyon talán az Uncharted, de legfeljebb a 2. résztől kezdve.

enpera · http://c64blog.wordpress.com 2015.10.27. 06:09:43

@molnibalage: konzolom sincs, csak egy wii, szegén be sincs kapcsolva több éve.
Csak c64, amiga, ipad

action12 2015.10.28. 14:20:28

Nekem tetszik, meg amúgy is hiányzik a gyűjteményből, szóval jöhet. De szerintem biztos megoldják (ahogy a Grimnél is), hogy át lehessen kapcsolni a régi nézetre. Meg azért remélem, a Maniac Mansion is megjelenik újra.

^LutheR^ 2015.10.29. 06:31:51

@retrovírus: A Double Fine tudtommal profitorientált cég, így a "közösséghez" nem közvetlen ellenszolgáltatás nélkül járul hozzá. Az én hozzájárulásom annyi lesz, hogy ebben az állapotában is meg fogom vásárolni ezt a játékot, mert örülök ha valaki foglalkozik a régi értékek ápolásával. De a pénzemért mégis valami plusz jólesne ahhoz képest, mintha ScummVM alatt nyitnám meg.

A stílusod viszont megkérlek, hogy hanyagolj engem a továbbiakban.

Serathis 2015.10.29. 21:49:35

Annyira de annyira szeretnék Timben bízni. De a Broken Age és a DF9 után nem megy :(

mauser98k 2015.11.12. 09:47:39

Bármikor ingyen játszható Scummvm-el androidon,én végig is toltam jó múltkor mobiltelefonon!

Bobby Newmark 2015.11.13. 12:16:37

@molnibalage: Láttad már, hogy sajnálod, hogy nincs PCn? Hozzám egy haverom időnként beugrik a PS4ével egy-egy hétvégére, és próbálta tukmálni a Last of Us-t, de annyira sablonzombis konzolhulladék irányítású tizenkettő egy tucat játék, hogy körülbelül tíz perc után visszaadtam neki a kontrollert, és mondtam, hogy inkább játsszunk egy kis Helldiverst még.

A_G_A 2015.11.13. 13:31:42

@Bobby Newmark: Na ilyet még nem hallottam róla. Mondjuk el tudom képzelni, hogy így van, mert sok olyan címet hagytam abba ami sokak szerint alapmű, szerntem meg vacak irányítású, zavaróan bugyuta animációjú, mégha a történet érdekelne is, egyszerűen élvezhetetlen. Nem írok címeket mert sokan besértődnének.

Bobby Newmark 2015.11.13. 13:38:26

@A_G_A: Sok esélyt mondjuk nem adtam neki, single player elejébe belenéztem. Nem voltam lenyűgözve.

A multiját a haverom szereti, és azt sokat láttam. Ő egy éve játszik vele, és nem csinálja rosszul, első szokott lenni a pályán sok killel. De láttam olyat hogy háromszor körbelőtte egy álló ember fejét, mire negyedjére eltalálta. Left4Deadeztem vele régen sokat PCn, ő nem nagyon lőtt mellé álló célpont esetében egér-billentyűzettel.

A_G_A 2015.11.16. 00:33:12

Na most itt gép előtt végre megtaláltam a bookmarkjaim között amit én várnék a Dott Remake-től:
positivedope.deviantart.com/gallery/?1930178#DotT

Merthogy ez fejlődés lenne, nem csak annyi amit ScummVM is tud már vagy 10 éve.

A Meteor Mess 3D mint rajongói Maniac Mansion Remake is halad, tegnap írták ki face-re, hogy az összes 3D karaktermodell kész.

Merthogy ez itt fent pont ugyanolyan mint a Grim Fandango, ResidualVM-ben futtatva az eredetit teljesen ugyanazt kapom mint a remastered verzióban.

Arsenic 2015.12.11. 18:33:38

@mauser98k: és ha jófiú akarsz lenni honnan szerzed be a játékot legálisan?
süti beállítások módosítása