A Day of the Tentacle a világ egyik legjobb kalandjátéka, ezen nem nagyon szokott vita lenni - azon már inkább, hogy van-e értelme felújítani úgy, ahogy a Double Fine (az eredeti alkotó, Tim Schafer cége) csinálja. A Grim Fandango (a világ másik legjobb kalandjátéka) ugyebár tavaly kapott egy ráncfelvarrást, és igazából a rendezői kommentárokon kívül tartalmilag nem sok újat adott a játékosoknak. Pedig abból a játékból anno rengeteg mindent kidobtak, sokan várták volna, hogy a director's cut teljesebb élmény lesz. Én is erre számítottam - egy tizensok év után újra kiadott játéknál az a legérdekesebb, ami eredetileg tervben volt, de még nem láthattuk (mint a Monkey Island-remake esetében az a kiskutyás kép).
A Day of the Tentacle esetében ráadásul nem is 3D grafika van, amin azért tényleg át lehet menni a csiszológéppel, hanem bájos rajzfilmes dizájn, amivel legfeljebb annyit lehet tenni, hogy elsimítják a nagy pixeleket. Kijöttek az első képek a játékról, így már látszik, hogy mire számíthatunk. Arra, hogy ebből:
ez lesz:
Nem tudom, ti hogy vagytok vele, de nekem hiányoznak azok a nagy pixelek. Persze szép a felújított változat, de félek, ez is olyan lesz majd, mint a Grim Fandango: túl drága lesz ahhoz képest, hogy kicsit átrajzolgatják, és az alkotók rátesznek egy kommentárt. Persze ez utóbbi miatt mindenképpen beszerzem majd (valamikor 2016 elején jelenik meg), és azt is vágom, hogy ezek a felújítások nem feltétlenül nekem készülnek, hanem azoknak, akik 1993-ban, a játék megjelenésekor akár még nem is éltek. Nekik látatlanban is csak ajánlani tudom a DotT-ot, mert az egyik legviccesebb program, amit valaha adathordozó hordozott, az új verzióban meg az irányítás is egyszerűbb lesz, illetve szokás szerint lehet kapcsolgatni ki-be a régi és az új látvány között. Végül még néhány kép:
Utolsó kommentek