HTML

IDDQD

Félkomoly játékblog azoknak, akik tudják, mi az IDDQD, és azoknak, akik nem. Kazuárokat is szívesen látunk.

Itt támogathatsz minket

PayPal:

Patreon:

 patreon_fejlec_kicis.png

Utolsó kommentek

GTA V-premier: Álrendőrök, rablás, suttyózás

2013.09.19. 18:39 Stöki

A midnight madnessek nem a legjobbat hozzák elő az emberekből, a fantatikus rajongóknál az csak a kezdet, hogy sokszor fél (vagy akár egész) napokat állnak sorba kedvencükért. A GTA V premierjét több, erősen wtf jelenet kísérte, ezeket szedegettük össze a sajtóból.

Legrosszabbul az a brit férfi járt, akit a boltból hazafelé leütöttek egy téglával, megkéselték, majd elvették tőle azt, amit a közeli szupermarketben vásárolt - többek között a GTA V-öt. A kórházban stabilizálták az állapotát.

Szép történet a New York-i rendőröké is, akik hárman érkeztek egy Staten Island-i pláza Gamestop boltjához, rendőrautóval, villogóval, egyenruhában, ahogy kell. A plázában kaptak kávét, a boltban megköszönték nekik, hogy vigyáznak a biztonságra, és persze (a több száz emberes) soron kívül vehették meg a játékot. Aztán amikor leléptek, csináltak egy szabálytalan hajtűkanyart, amire egy ott levő rendőr leintette őket, és akkor kiderült, hogy a hármas tagjai valójában álrendőrök, a kocsit pedig egy rendőrségi árverésen szerezték. Mivel a törvény Amerikában sem nézi jó szemmel, ha rendőrnek adod ki magad, egy évig tartó börtönt is kaphatnak.

A lenti videó szintén egy Gamestopban készült, és bejárta a netet. Az előzmények a sorok között kiderülnek: a tisztelt vevő kivételes bánásmódot kért, nevezetesen azt, hogy a GTA V példányát a névjegykártyájával is átvehesse. Ez a Gamestop szabályzata szerint nem lehetséges, az M kategóriájú játék megvásárlásához emberünknek személyivel kellett volna igazolnia magát (Amerikában elég komolyan veszik a korhatár-kategóriákat). A videó ott kezdődik, hogy az eladó enged a vevőnek, vélhetően hosszas vita után. Emberünk azt mondja, ide se jövök többet, és távozik, amire az eladó elkezd viccelődni vele, hogy a csávó névjegyén levő emailt esetleg megmutatja a videót készítő embernek, hogy a nézők írhassanak neki. Szóval megy az oda-vissza suttyózás, mert emberünk erre visszafordul, és a jelenet még kínosabb lesz. Ha hinni lehet a YouTube-kommeneteknek, a hölgyet az eset után kirúgták.

Ha már korhatárok: érdemes elolvasni a Buzzfeed gyűjtését arról, hogy kiskorú gyerekek hogyan próbáltak GTA V-öt venni. Van itt minden: dührohamot kapó kiscsávó, egy tízéves kölyök, aki megfenyegeti az eladót, hogy ha nem kap GTA V-öt, akkor ő bizony itt és most a padlóra kakil, 12 éves srác, aki kocsival érkezik, de úgy sem kap játékot, ellenben a rendőrök lemeszelik. És egy igazi aljasság: a vadidegen, akinek pár gyerek kezébe nyom egy maroknyi húszdollárost, hogy vegyen nekik GTA Vét (igen, így ejtik ők a római 5-öst), mire a jóember bemegy a boltba, jöt röhög az eladóval, aki a haverja, becsukják a boltot, és nekiállnak GTA-zni, a srácok pedig sosem látják a pénzüket, és persze GTA V-öt sem.

És a végére azért egy pozitív történet: egy testvérpár hazafelé tartott a boltból, de akármennyire is siettek volna játszani, előtte egy égő házhoz kihívták a tűzoltókat, akik így időben ki tudtak menteni onnan egy 70 éves bácsit.

74 komment

Címkék: wtf gta gta v

A bejegyzés trackback címe:

https://iddqd.blog.hu/api/trackback/id/tr555523999

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

zyrobs 2013.09.19. 19:52:45

A kisgyerekes gyüjteményből nekem az tetszik a legjobban, amelyiknél a 14 eves srác az apjával megy a boltba. Papa párbeszéde az eladóval:

- "A fiamnak kell ez a játék de nem vagyok biztos benne hogy meg kéne venni neki, azt hallottam hogy lehet benne bankot rabolni meg drogozni meg kurvákat gyilkolni".
- "Igen, ez valóban így van, de..."
- "Remek, jól hangzik! Elvisszük."

különvélemény 2013.09.19. 20:27:06

"rendőrautóval, villogóval, egyenruhában, ahogy kell."

Én úgy tudom, a rendőrségi berendezéseket és jelzéseket eltávolítják eladás előtt.

Mainframe · http://mainframe.blog.hu/ 2013.09.19. 20:38:17

Az embeddelt videón egyébként bazira igaza van a csávónak. Az ezt megelőző részben lehet, hogy idegesítő volt, de az eladócsaj tényleg vállalhatatlan és unprofesszionális dolgot csinált. Ha kirúgták, helyesen tették.
Belem kifordul, hogy a tömeg mennyire őt védi, de van egy tippem, miért (mert ez egy videojátékbolt, és ő egy nő, tadaaam).

Naib 2013.09.19. 21:35:12

Az 1 dolog, hogy ki kell rúgatni a picsát, de szépen be is perelni és pokollá tenni az életét még azért kijár ám pluszba! Az USÁ-ban ez úgyis igen egyszerű, minden szarságért megítélnek némi kártérítést. Majd abból megtanulja, hogy mindig a vevőnek van igaza (normálisabb országokban). Ha nem, akkor is.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2013.09.19. 21:42:05

@Mainframe: Mert miért is? Ez pont olyan, mintha kiskorúnak adna el alkoholt. Ezt ott szigorúan veszik. Tudod, arról az országról van szó, ahol a stoptáblánál néha olvashatsz olyat az útra festve, hogy állj meg, mert ez a törvény.

Szóval bocs, de a nőnek igata volt. Ha ennyire nyomi droid, hogy ennyire csorog a nyála egy játékért, akkor legyen néla ID...

Mainframe · http://mainframe.blog.hu/ 2013.09.19. 21:44:27

@molnibalage: Látom nem volt elég érthető, de kifejezetten a videón látható résszel kapcsolatban írtam, amiben jól viccelődik, hogy kiadja az e-mail címét, aztán lehet neki vicceseket írogatni. Az oké, hogy ID nélkül nem ad ki korhatáros cuccot, de nem is arról szól a videó(nak ez a része).

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.09.19. 21:47:11

@különvélemény: igen, aztan megveheted az ebayen. Lehet ugyan azt.

manson karcsi · goo.gl/FVvVX 2013.09.19. 21:57:21

off: miért kell mobilnézetben mindig belépni? szar ez a blogmotor.
/off
morálisan a csajnak van igaza, legálisan meg a faszinak nincs.

különvélemény 2013.09.19. 21:58:36

@visszakettopadlogaz:
Jaaa, nem értettem, bocs.
Nyilván felszerelheted utólag, bár az eredeti totál másképpen néz ki.

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.09.19. 22:00:31

@különvélemény: "eredeti"?

teljessen mas van a CHP-n, az LAPD kocsikon, mas es mas van meg egy csomo mas rendor es sheriff kocsin. Ritka ha latsz ket egyformat. Mi az eredeti? linkelj egy kepet rola pls

ami az ebayen van az teljessen hiteles es hiheto ha egy olyan van fent.

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.09.19. 22:01:33

a Rangerek pl fenyhid nelkul jarnak es nem beszeltunk azokrol a rendorokrol akik uniformban de covered ( sima feher vagy fekete vagy zold ) kocsival jarnak.

hagyjuk.

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.09.19. 22:02:13

@manson karcsi: itt nincs senkinek ":igaza", be kell tartani a torvenyt. Nem volt nala ID, kesz.

manson karcsi · goo.gl/FVvVX 2013.09.19. 22:07:58

@visszakettopadlogaz: más vérmérséklet, más szövegértés. van ez így.
éljen a fényhíd. meg a lánchíd.

zZz 2013.09.19. 22:13:57

@visszakettopadlogaz: ezt nem is vitatja senki. Azt viszont igen, hogy a nő a vásárló személyes információinak kiadásával viccelődött. Sőt, igazából ez sem vitatott, mert ezt bizony a törvény egyértelműen bünteti.

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.09.19. 22:15:14

@manson karcsi: ...tovabba Kozephidveg :)

( Tengelic, Középhídvég, Hungary )

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.09.19. 22:17:25

@zZz: ja, azert ki is rugtak, nagyon helyessen.

van par allam ahol az elado nem szolithat a neveden, hiaba tudja ( es kell is neki ) leolvasni a kartyadrol a neved.

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.09.19. 22:19:39

@molnibalage: amugy eletszerutlen hogy valakinel nincs ID. Az az elso ha valaki kilep a hazbol. Ezert is furcsa hogy nem volt nala - arra is gondoltam lehet el van tiltva eroszakos dolog vasarlasatol, vagy ilyenek. Rettento hulyenek kell lenni ahhoz hogy ne vigyel ID t valahova.

zZz 2013.09.19. 23:38:17

@visszakettopadlogaz: életszerűtlen vagy felelőtlen? :)
Mert nagyon is életszerű. Más kérdés, hogy mivel elvileg bármikor igazoltathat rendőr (vagy számos más okból is szükséges lehet rá), felelőtlen dolog nem magaddal vinned.

Adani 2013.09.20. 09:54:44

@zZz:

Gondolom ott is úgy van mint nálunk, elvileg legyen nálad mindig, mert bármikor igazoltathatnak. Ha nem tragédia ha nincs csak épp visznek be a yardra adategyeztetésre.

Ez a nem adunk el játékot kiskorúaknak nagy marhaság amúgy, ha nem tudja legálisan megvenni majd letorrentezi, ott senki sem kér személyit. Vagy megveteti valakivel. Nálunk sem működött ez soha ciginél és alkoholnál sem. Volt olyan kocsmában is ,hogy a 17 éves cimbit nem akarta kiszolgálni a pultos, ok, akkor én veszem meg és odaadom neki, így már ok volt.

@különvélemény:

Mindent össze lehet szedegetni, tuti ott is van Négy Tigris piac, ahol Jézuskától a géppuskáig bármit megvehetsz ha pénzed van.

Sam. Joe · http://www.matchboxmemories.hu 2013.09.20. 10:17:58

@Adani: Az van, hogy erre is kitér a törvény. Ha kiskorúnak veszel cigit, vagy alkoholt, vagy 18+ játékot és rajtakapnak, akkor felelned kell a kiskorú veszélyeztetése miatt is. Ez egy ilyen ország. 18 évesen már elég öreg vagy ahhoz, hogy elmenj katonának és lelövesd magad, de egy legális berúgáshoz be kell töltened a 21-et.

A konfliktusról meg annyit, hogyha a csaj egy Gamestopban dolgozik, és abból vesz magának kaját, hogy a gamerek ott költik el a pénzüket, akkor ne gúnyolódjon azon, hogy felnőtt létére valaki rápörög egy játékra. Nyilván azt gondol amit akar, de fogja be a száját, mert kigúnyolni a vevőt gusztustalan. Függetlenül attól, hogy mi történt később az, hogy ID nélkül kiadta a játékot, amikor ez company policy, az a Gamestop-nak bőven elég és jogszerű, hogy kirúgják.

Amúgy a csaj nekem állati ellenszenves, de ez tök szubjektív.

Adani 2013.09.20. 10:37:23

@Sam. Joe:

Tudod, ahol pert lehet nyerni azért, mert nem volt ráírva a mikrósütőre, hogy nem szabad benne macskát szárítani, és valaki megtette és megdöglött a macskája. Na ott aztán semmi sem lehetetlen.

A 21 éves nagykorúsági határ is abszurd, majdnem mindenhol 18, de hát nem az életkortól függ ki mikor válik nagykorúvá, ill. felnőtté. Van, aki már 16 évesen is elég éretten tud gondolkodni és már felnőttnek számíthat, van ,aki még 50 évesen is anyámasszony katonája és örökké gyerek marad.

Amcsiban komolyabban veszik valóban a korhatárokat, cigi és alkohol terén is, nálunk kevésbé, a boltost 100 ezrekre büntetik ha rajtakapják, hogy kiskorúnak adott el cigit vagy alkoholt, de a fogyasztót nem. Amúgy van bárhol máshol ilyen marhaság ,hogy 18 év alatti be se mehet a trafikba? Mert ezt csak úgy tudnád betartani, ha már bejárat előtt kérnék a személyit, megaztán mi olyat láthat, amit nem szabadna? Cigit? Azt láthat otthon is apuci meg anyuci kezében.

Gukker 2013.09.20. 10:37:31

Igazából ezt nem is értem. Van még, aki (fizikai) boltban vesz játékot? Én azt hittem játékokat már szinte kizárólag online lehet/érdemes venni. Pláne a kényelmes USA-ban.

Waddafakk 2013.09.20. 10:41:48

Sosem értettem, hogy miért jó egy termékért (videójáték, konzol, telefon, tablet és ki tudja még miért) napokig sorban állni, vagy a premier nap éjjelén több tucat másik emberrel tolakodni a cuccért. Én előrendelni sem szoktam, megvárom még kijön, elolvasom róla mások véleményét, értékeléseit, összevetem más hasonló termékekkel, és eldöntöm, hogy kell-e vagy szeretném-e. Így pár nap/hét/hónap múlva is ugyanazt kapom, mint aki ott toporog hajnalban az üzlet előtt. Rosszabbul még sosem jártam így. Lehet, hogy nem én próbálom ki azeket a termékeket elsőként, de az összhatásból ez egyáltalán nem vesz el. Sőt, a boltban tolongó játékvásárló is csak a sokadik a sorban a programozók, teszterek, warezolók és pár másik játékos mögött.

A gyerek a videóban tényleg elég nyomorult volt, de a csaj is rosszul reagálta le, és így ez utóbbi húzta a rövidebbet.

A sztorik amúgy jópofák, de igazából csak a felhajtás vagy inkább a műbalhé (hype) miatt kapnak ekkora visszhangot. Ha holnap megvenném az egyik üzletben a Rayman Legendset, majd hazafelé kirabolnak és kórházba kerülnék, akkor a kutya nem olvasna róla. Értem én, hogy szebb, nagyobb, komplexebb vagy ötletesebb mint az előző részek, de azért nagyjából ezt is várta az ember ennyi év után.

Sam. Joe · http://www.matchboxmemories.hu 2013.09.20. 10:58:04

@Gukker: Mert kint piszok nagy a használt játékok piaca. Megunod, visszaviszed a boltba, beszámíttatod valami másba, vagy akár készpénzt is kaphatsz érte. Tök jó bolt amúgy, én is így vettem anno a Maffiámat.

@Adani: Ez a mikrosütős dolog városi legenda, soha nem történt meg. Ha nem hiszed guglizd meg!
Az Egyesült Államokban a nagykorúság határa 18 év, nem 21. Egyes államokban ihatsz alkoholt, ha jelen van a szülőd vagy a gondviselőd és már elmúltál 18 - pl. Kalifornia biztos -, de van olyan állam is, ahol csak nem emlékszem miből készült alkohol termékeket ihatsz ekkor.

Sunsetjoy · http://retemu.blog.hu 2013.09.20. 20:51:55

@Waddafakk: Hogy miért jó? Gondolom mert megtehetik (van rá pénz meg idő). Illetve konzumsznobok.

Plusz annyira nem kell ráfeküdniük arra hogy ne vegyenek olyat, amit pénzkidobásnak gondolnak utólag - hiszen ott az említett használt játékpiac. Ha nem tetszett neki, eladja, és nem érzi meg az negatív árkülönbözetet sem.

Jaja, 1984-88 között az US államok 99%-a elfogadta az állami törvényt, ami az alkoholfogyasztást 21 év felett engedte, illetve a vásárlást és a publikus fogyasztást. Egyes államoknál bár van ilyen-olyan "kedvezmény". Csak Puerto Rico és Virgin-szigetek külbirtokokon van 18 éves határ - pedig Puerto Rico emiatt 10% levonást kap az állami autópályaépítési alapból.

Limrasson 2013.09.20. 21:07:59

@Mainframe:
Duno, miért ne adhatná ki az ID-jét? Pont hogy adják ki az ID-jét, szerintem teljesen rendben van a közösségi igazságszolgáltatás. Ha egy bunkó fasz vagy, akkor a minimum amit érdemelsz hogy 20.000 ember elmnodja neked mekkroa bunkó fasz vagy.
Más kérdés, hogy amúgy mi az istenért kell ID-t adnia valakinek akin látható hogy 20 év felett van.
Szerintem ennyire nem kéne fogni az emberek kezét, meg terelgetni őket. A szabadsághoz az is hozzátartozik hogy meg tudd oldani a saját problémaidat.

Mainframe · http://mainframe.blog.hu/ 2013.09.20. 21:43:03

@Limrasson: Remélem, te sem fogsz komolyabb dolgokról döntést hozni életedben, mint hogy mennyire átsütve kéred a steaket. Persze, közösségi igazságszolgáltatás... Aztán hirtelen lesz utcai kövezés is, mint keletebbre, meg lámpavasra akasztás, az hiányzik.
ID-t meg adnia kell, mert ez a törvény. Szerintem is hülyeség, de az USÁban nem ez a legnagyobb.

Ironfist 2013.09.21. 00:49:00

Amúgy, csak egy kérdés: titeket lázba hozott egyáltalán a GTA 5? Engem ugyan azért nem, mert az első résztől sem voltam oda, és azóta sem egyiktől se, de van jópár kocka ismerősöm, akik nagy GTA-sok, és rohadtul egy szó sem esett az ötös rész megjelenéséről köreikben.

Sanosuke 2013.09.21. 11:11:58

@Ironfist: szerintem a GTA 3 és Vice City volt a legjobb a sorozatban.
utánna ugyanazt adták el a 4-5-ben , csak sokkal jobb grafikával.
tisztára Sims lett belőle.

kukatr 2013.09.21. 12:48:09

@Ironfist: Hát ha hirtelen rám esne pár hét kötelességmentes szabadidő, akkor lehet kipróbálnám a negyedik részt.

dm996 (törölt) 2013.09.21. 22:00:06

@Sanosuke: a 3 volt az első 3D-s rész és szerintem elég sok gyermekbetegsége volt még (néma főhős pl elég meredek volt), de a Vice City és legfőképp a San Andreas szerintem (is) a legjobb részek voltak, a IV már nem tetszett, ezt a mostanit meg úgy lehet ki sem próbálom :)

Adani 2013.09.21. 22:34:58

@dm996:

Na igen, gyermekbetegségek, a San Andreasban eljutottak az úszni is tudó emberhez, aki nem hal meg azonnal ha vízbe esik.

Robb20 2013.09.21. 22:54:51

@Ironfist: Igen, nagyon is lázba hozott.

@Sanosuke: Az azért elég meredek kijelentés, hogy csak a grafika változott; a Sims-es hasonlat meg egyenesen nevetséges.

nemecsek ernő áruló 2013.09.22. 14:43:49

@Sanosuke: "csak sokkal jobb grafikával"
Aki nem játszott velük, azoknak nyilván csak ez jön le. :)

Robb20 2013.09.22. 19:50:59

@Sanosuke: Rossz viccen nem nevetünk, hanem sírunk :)

ügyfélszolgálatos 2013.09.22. 20:32:22

@Gukker: Csak is azért vették meg mert a GTA V -ből nincs digital download verzió.

pudliho 2013.09.22. 22:30:39

"szerintem a GTA 3 és Vice City volt a legjobb a sorozatban"

Nemrég egy haveri beszélgetésben szóba került a gta a londoni szúrkálós akció miatt, a társaságban mindenkinek volt "szép" emléke a gta sorozatról de mikor a járdán a narancs csordát kézifékessel lezúzták az mindenkinek beugrott azonnal.
Szóval jók voltak a 2D részek is nem véletlenül jutott eddig ez a sorozat

algi 2013.09.23. 02:52:08

@visszakettopadlogaz: Tudtommal USA-ban nem olyan általános az ID, mint nálunk az igazolvány. Ezért van az, hogy a rendőrök jogosítványt szoktak kérni igazoltatáskor, és ezért fontos a választásnál a regisztráció. Náluk nincs lakossági nyilvántartás, nincs központi névjegyzék, nincs kötelező személyi igazolvány. Ott nem büntetnek meg, ha nincs nálad ID, csak furcsán néznek ellenben Magyarországgal, ahol magadnál kell hordanod az igazolványt.

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.09.23. 04:57:25

@algi:

az USA ban NINCS ( nem letezik ) szemelyi igazolvany, max kiallitanak keresre NON Driver licence et ( ez egy olyan jogositvany ami NEM jogosit vezetesre )

ID az a jogsit jelenti.

Hozzaszolasodrol egy mondas jutott eszembe: "Ha nema maradtal volna akkor bolcs maradhattal volna"

algi 2013.09.23. 05:10:28

@visszakettopadlogaz: Ironikus, hogy ezt az mondja, aki úgy seggfejkedik, hogy nincs igaza. Áruld már el tételesen, hogy miben tévedtem!

Amúgy tudtommal ID az bármilyen személyazonosságot igazoló hivatalos okirat lehet, nemcsak jogsi. Egyszerűen az a leggyakoribb.

algi 2013.09.23. 05:13:13

@visszakettopadlogaz: És még egy kis bonus: én a hozzászólásomat úgy kezdtem, hogy "tudtommal." Amit leírsz, az pedig az én érveimet támogatják.

Szóval szerintem inkább nézz mélyen magadba és legközelebb próbáld követni Wil Wheaton törvényét! Köszi.

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.09.23. 05:56:07

@algi: seggfej vagyok, igazad van mindenben.

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.09.23. 06:11:42

@algi:
Amúgy tudtommal ID az bármilyen személyazonosságot igazoló hivatalos okirat lehet, nemcsak jogsi. Egyszerűen az a leggyakoribb.

---- ID lehet jogositvany vagy passport. Mas nem. Minden jogsival ervenyes, pl ITIN, SSN, any medical cards. Azert van a NON Driver licence. ( pl akinek DUI -a van annak is lehessen "ID"ja. )

azert jo hogy elmagyarazzak nekem hogyan mennek itt a dolgok. Apropo, te ugye sosem jartal az usaban? en 93ota itt lakok.

de seggfej vagyok, oke.

Ironfist 2013.09.23. 07:53:29

@visszakettopadlogaz:
ID Card az az Identification card rövidítése, ami de, személyi igazolványt jelent. Nézd csak!
Virginiai jogsi:
www.uscis.gov/uscis/images/nativeimages/VA-driversover21.jpg
Virginiai személyi igazolvány:
www.uscis.gov/uscis/images/nativeimages/VA-ID.jpg
Miért írnának akkor ugyanarra a dokumentumra két különböző nevet? (Identification card, és Driving License.)

Ironfist 2013.09.23. 07:55:04

@visszakettopadlogaz:
"de seggfej vagyok, oke."

Már ne is haragudj, de ez a beszólás:
"Hozzaszolasodrol egy mondas jutott eszembe: "Ha nema maradtal volna akkor bolcs maradhattal volna""
valóban elég seggfej dolog volt.

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.09.23. 07:56:16

@Ironfist: uh...

NON OP / OP nezz utanna mit jelent.

nehari erre nekem nincs idom hogy veletek errol.

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.09.23. 07:57:06

@Ironfist: gyerekek, feladom. ID ugyben meg kutakodjatok a neten, mindent megtalaltok.

Ironfist 2013.09.23. 07:58:18

@Robb20:
"Igen, nagyon is lázba hozott."

Te vagy az első, akitől ezt hallom. :D Egész eddig csak a hugelolon láttam olyan gúnyképeket, amiben konzolosok fikáznak PCseket, hogy "tuti nektek is nagyon hiányzik, csak ti még nem kaphatjátok meg, bibííí", és valami elképesztő módon érdektelenségbe van fulladva az egész a meglátásom szerint PC-s oldalról. :D Na jó, azt leszámítva, hogy valahol egyszer olvastam egy olyat, hogy nem érti, a PC-only játékból hogy tudott kinőni egy konzol-only játék, és emiatt valószínűleg aki PC-re akarja beszerezni, az is mind inkább letölti a konzolost, meg letölt hozzá egy emulátort, és csá.

Ironfist 2013.09.23. 08:01:42

@visszakettopadlogaz:
Kutakodtam a neten, ez volt az első, amit kidobott. És egyébként ha normálisan elmagyaráznád, nem tíz méter magasról, foghegyről vetnéd oda nekünk, tán nem tartana senki seggfejnek, nem gondolod? De én továbbra is csak értékeltem, mi folyik itt részedről, nem kezdtem vitába veled, egyszerűen csak ezt dobta ki a google. És ugye ÉN nem fűztem utána, hogy mennyire hülye vagy, ellentétben veled (ugyan nem nekem, de alginak). Szóval szerintem inkább vegyél vissza kicsit, és utána folytassuk, jó? :)

Robb20 2013.09.23. 10:00:47

@Ironfist: Én kivárom a PC-s megjelenést és megveszem. Mindig szívom a fogamat, hogy a francért jön olyan későn a PC-s változat, de nekem ( a 2 Stories részt leszámítva) minden rész gépre van meg, mert csak ott nyújt igazi élményt. A lelkesedésem betudható a sorozat iránti rajongásomnak is, de azt hiszem azok alapján, amit eddig tudok/láttam belőle, megérdemli fanboykodás nélkül is :)
Mostanában már nem nagyon szoktam játszani, de ez kihagyhatatlan lesz számomra :)

A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél · http://www.planetside.blog.hu 2013.09.23. 15:58:39

Tényleg, ez a GTA 5 miről szól? Anno játszottam a felülnézetes 2-vel, aztán a hármat is beszereztem, de az alapján a VC-t, meg a 4-et nem is keresstem. Műmájer küldetések mindenféle nemzetiségű bandáknak, és ha bemegyek a kocsimosóba (festőbe?), akkor a rendőrök lekopnak...

Valaki valahol egy hasonló kérdésre azt válaszolta, hogy azok játszák az 4-et, akiknek bejött a Skyrim, csak itt kocsikkal... szóval valaki összefoglalná?

Robb20 2013.09.23. 16:33:30

@A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél: A 3. rész óta sokat változott már a széria. Sok hülyeséget kijavítottak, lehet már úszni, nem gyullad ki és robban fel a kocsi csak mert felborultál, jobb a törés (bár ez az 5-re kevésbé igaz, mint a 4-re); a kocsifestés már a 4-ben is csak úgy működött, ha nem láttak bemenni a festőbe. A szabadságérzet is rengeteget fejlődött, nagyobb terület, több melléktevékenység, bemehetsz épületekbe, lemerülhetsz a tengerbe kincset keresni, a vidék se csak puszta, vannak állatok. 3 főszereplő van és válthatsz közöttük, ha nem bírod valamelyiket. És gyanítom még a felét se mondtam el annak, ami miatt az 5 már nagyon messze jár a 3. rész világától; az, hogy a küldetések mennyire jönnek be, az mondjuk már abszolút ízlés dolga, de pont az a jó a GTA-ban, hogy nem muszáj a küldetésekkel foglalkozni, ezernyi más dolgot is csinálhatsz benne :)

Reactor 2013.09.24. 16:25:51

Egyetértek az előttem szólókkal, a GTA 3 és a Vice City volt igazán nagy áttörés, ami 3D-s szabadságot adott, a környezet is remekül meg volt tervezve, iszonyú sok lehetőség volt a játékban, és még a történet is izgalmas volt.
A San Andreas óta viszont elkezdték feleslegesen túlbonyolítani minden apró-cseprő kis szarsággal, a főhőst kajáltatni kell ,megpisiltetni, meg mittomén...a bűnözőszimulátor műfajteremtő játékból ne csináljunk már tamagocsit...
A régi felülnézetes részeivel ezerszer szívesebben játszom, mint ezekkel az agyonfejlesztett túlpumpált vackokkal, ahol a sok bába között elvész a gyerek. Szerintem ezt a GTA 5-öt ki se nagyon fogom próbálni...
Igazából semmi olyan nincs benne, amit más játék még nem csinált meg jobban.

Robb20 2013.09.24. 18:24:37

@Reactor: A kajáltatás csak a San Andreas-ban volt kötelező és tényleg baromi idegesítő volt, viszont a "tamagocsizás" egyáltalán nem kötelező, az is csak egy lehetőség, amiből sokkal több van az 5-ben, mint a 3-ban vagy a VC-ben. A kidolgozottságot, környezetet, szabadságot se lehet összehasonlítani szerintem. Ami a sztorikat illeti meg tök szubjektív, hogy kinek mi tetszik, én az összes történetet szerettem, mindegyiket másért. Szóval kicsit értetlenül állok az elutasításod előtt, mondom ezt úgy, hogy én majdnem minden részt végigvittem és imádtam, de azért a nosztalgiafaktor miatt nem kéne azt mondani, hogy azok jók voltak, ez meg biztos szar. Nyilván nem lehet már olyan "áttörést" csinálni, mint amilyen a 2D-ből 3D-be lépés volt, viszont a szabadság és a lehetőségek terén mindig lehet hova fejlődni és ezt becsülettel meg is teszik minden alkalommal.

manson karcsi · goo.gl/FVvVX 2013.09.24. 20:58:51

@Robb20: gta4: "nicooooo! it'sa me, your cousin roman! let'sa go bowling!" 99%-ban misszió/lövöldözés/üldözés közben, magyarán kurvára a legrosszabbkor. a sok plusz hülyeség nem adott annyit, hogy megérje nyomulni érte. pl a gta3 mentős küldetései, vagy a rendőrmissziók. a gta:sa kondizós-avatárformáló dolgai és a bandaterület foglalás. a gta4 már előbb említett hülyeségei.

de lehet velem van a baj, hogy leszarom az ilyen hülye achievement hunting-ot. egyedül a batman arkham asylum-ban vettem a fáradtságot, hogy összeszedjem a riddler hülyeségeit, néha nem is törődve a főküldetéssel.

Sunsetjoy · http://retemu.blog.hu 2013.09.24. 22:14:49

@manson karcsi: Jaja, bár rengeteg alkalommal bele volt scriptelve a telefonálás a misszió közben, hogy főhősünk épp aktuális tevékenységét "ecsetelve" mondjuk le a találkát - és emlékeim szerint ilyenkor nem is vették rossz néven, vagyis a reputáció nem csökkent feléjük.

Robb20 2013.09.24. 22:30:56

@manson karcsi: Emlékeim szerint csak küldetésen kívül zaklattak a haverok, ami baromi idegesítő volt, ebben igazad van, viszont ki lehetett kapcsolni!

Az achievement vadászatot én is leszarom, ha mellékküldetéseket vagy egyéb dolgokat csináltam, akkor azt csak élvezetből, semmi sem kötelező, pont ez a lényeg :)

@Sunsetjoy: Ha elfogadtad a meghívást, aztán felhívtad őket, hogy lemondd, akkor sem csökkent a reputáció. Persze ennél sokkal egyszerűbb volt, ha kikapcsoltad a francba a baráti hívásokat :)

Reactor 2013.09.25. 02:53:59

Achievement-vadászattal nincs gond, csak ne erre legyen kihegyezve a játék. Különösen undorító dolog, ha valami 0,000000001% valószínűséggel előforduló elismervényhez kötik a jó befejezést,vagy egyáltalán a befejezést. Ezt már a Tyrian is eljátszotta, és ott is utáltam ezt a dolgot.

Lehetne egyébként áttörést elérni (nem tudom, ezeket megvalósították-e, én a 4-gyel se játszottam). Például lehessen OLDALAZNI. Ezt gyűlöltem az összes GTA epizódban, kezdve a legelsőtől, hogy lehetetlenség oldalazni. A találatok 80%-át amiatt kaptam be, hogy nincs oldalazás, hanem szépen meg kell fordulnod, tenned 2-3 lépést, és megint szembefordulni a 8-10 támadóval. Addig pedig belédlőnek egy fél tárat...
Ez különösen a GTA 1-ben volt halál, ahol kemény HÁROM lövést tudtál túlélni golyóálló mellénnyel, és San Andreastól már az összes bandatag machinegunnal tüzelt rád. Ráadásul ott még küldetést se ismételhetsz, ha elbukod, úgyhogy profi módon meg van oldva. A GTA 2-ben hála az égnek már fel lehetett venni sebezhetetlenséget vagy láthatatlanságot, így még a katonákat is lelőhetted. Aztán a GTA 3-ban megint keservesen hiányoltam az oldalazást, ott ráadásul még guggolni se tudtál.
A másik dolog meg az FPS nézet. Ennek is igen tudnék örülni egy GTA-ban. Nem lehetetlen megoldani, az 1995-ben készült Eradicátorban bármikor válthattál külső és belső nézet között.

Ironfist 2013.09.25. 07:13:27

@Reactor:
"A másik dolog meg az FPS nézet. Ennek is igen tudnék örülni egy GTA-ban. Nem lehetetlen megoldani, az 1995-ben készült Eradicátorban bármikor válthattál külső és belső nézet között."

KÖSZÖNÖM! Ugyan nem konkrétan a GTA-ban, mert az nem a szívem csücske, de ezzel kapcsolatban: mi a büdös fracért erőltetik agyon manapság a nézd-a-hátam stílust? Pláne kitolva oldalra a karaktert, ami nekem kényszert okoz, hogy visszapiszkáljam középre. Miért nem lehet opcionálisan berakni egy FPS-sé váltó gombot? Miért kell KÖTELEZŐEN kívülről nézni? Olyan sok játékról lemaradtam emiatt, hogy az már gáz.

Adani 2013.09.25. 08:00:47

@Ironfist:

GTA-kból én mindig is a quicksave/quickload-ot hiányoltam, a mentés mindig is gyenge pontja volt a GTA-nak, a GTA3-tól kezdve ugye csak safehouse-okban lehetett menteni a VC-ben már lehetett venni házakat, ahol tudtál menteni, és először a GTA 4-ben volt automatikus mentés küldetés után, ami hasznos volt, mert nem kellett a fél pályát átautózni, hogy menthess, ezt mindig is utáltam. Jól jönne sokszor egy quicksave/load is.

A 4-ben már nem jellemző, de régen még, ami negatívum volt, hogy sok küldetésnél meg volt kötve a kezed, csak úgy lehetett megcsinálni, ahogy kitalálták pl. ha kocsiból kellett lőni a rosszfiúkat, akkor mission failed volt ha RPG-vel durrantottad szét a kocsijukat. Vagy p. VC-ben az RC missziók kötelező küldetésként, a lehetetlen irányítással, az RC gépeknél, a SA-ban szerencsére már nem volt kötelező, ott meg a repülőiskola volt baromira komplikált, sokat szenvedtem anno a karikás pályánál, és később a küldiknél messze nem volt ennyire bonyolult a repülés.

Robb20 2013.09.25. 09:49:03

@Reactor: @Ironfist: Oldalazás már a 4-ben is volt. Sőt még fedezékbe is bújhattál.

Én szeretem ezt a TPS nézetet, dehát ez megint csak ízlés dolga; a nézetek közötti váltógomb pedig jó ötlet. Végre valakik konstruktívan is tudnak kommentelni :)

Ironfist 2013.09.25. 10:11:58

@Robb20:
Kösz, de ettől sajnos nem fog semmi változni. A kiadók szeme előtt most az lebeg, hogy minden túlhype-olt szarnak kötelező tps nézete volt, akkor nekik is azt kell. Más dolgok is vannak amúgy, amit utálok, ha egy játék rámerőltet, mindig is a szabad "kusztomizálás" (wehehehe... :D) híve voltam. :)

"a mentés mindig is gyenge pontja volt a GTA-nak,"

Szerintem az egész bűnözőszimulátor dolog elég nagy gyenge pont. Tegnap a gyerekek, akiket tanítok, büszkén mesélték, hogy a Postal-lal, meg a GTA5-tel játszanak.

Adani 2013.09.25. 11:09:05

@Ironfist:

A Postal 2 mellett a GTA csak ipari tanuló lehet. Az igazi szadista játék, ahol a shotgun csövére húzod a macskát hangtompítónak,fejbe lövöd vele a pénztárost a boltban utána lepisálod a hullát majd benzinnel felgyújtod, persze előtte ásóval lecsapod a fejét és azt rugdosod a kutyának, aki engedelmesen visszahozza.

Amúgy a játékokkal nincs baj azzal sem ha ezzel játszanak a gyerekek, én 5 évesen C64-en is nyomtam a Barbariant, fejlevágós kombóval pár évvel később meg mára Mortal Kombat-ban nyomtam a véresebbnél véresebb fatality-ket mégse lettem tömeggyilkos.

A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél · http://www.planetside.blog.hu 2013.09.25. 11:23:33

@Ironfist: Na, ez érdekes... mondjuk nem tudom, milyen korú gyerekeket tanítasz (gondolom, nem 17 év körül vannak, ha mellbevág a GTA).

Itt vagyunk mi egy jópáran felnőtt fejjel, játszottunk GTA-t, meg Doomot, meg Postalt, meg játszottunk asztali szerepjátékokat (vagy akár élőt is), és tessék, nagyjából hasznos tagjai vagyunk a társadalomra, és talán nem is minket profiloz a TEK, mondván, hogy ezek a gyanus múltú elemek akármikor robbanhatnak.

Nekünk viszont viszonylag későn jött a látványosan realisztikus erőszakos játékok kora, mi még egy csomót olvastunk, meg fociztunk, meg bicajoztunk (és még egy csomó modoros dolgot sorolhatnék)... tehát a fejlődésünknek nem ezek voltak a korai meghatározó élményei. Hanem mondjuk az Egri csillagok.

De mi lesz a mai kölkökkel?

Másfelől meg cigiztettünk békát, egyesek őszítettek macskát, kötekedtünk a más háztöbből való gyerekekkel, megdobáltuk a vonatot, bicajjal kergettük egymást a telepen, petárdáztunk, ablakot rúgtunk be és beszóltunk az öregeknek, ha kiszóltak az ablakon... És lám, most már saját kölkeinkért aggódunk, hogy úristen, GTA-zik?

Igazából nem tudom, hogy kéne-e... és ez az, ami zavar. Kellene-e aggódnom? Kurvára utólag fog kiderülni, és a saját példámat (aki a fentiek mellett azért jórészt a C64 mellett nőtt fel) nem érzem relevánsnak. Mi van, ha én kigengszterkedtem magam fiatalon, de lélekben azért a talpraesett Bornemissza Gergő volt a hősöm (aki a végén elvette Vicuskát és boldogan nevelték gyerekeiket) - ellentétben a maiakkal, akik a GTA hősein szocializálódnak, de az aktív megélés hiányzik nekik? Ők is azonosulnak majd a hőseikkel? Mert akkor leszünk mi még szarban...

Adani 2013.09.25. 12:53:30

@A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél:

Ugyan már, nem kell dramatizálni, aki egy psizchopata az nem a játékok miatt lesz az, hanem alapból defektes, ha nem lennének játékok akkor a filmek lennének a bűnbakok vagy az, hogy az, hogy már az oviban is fakarddal játszott.

Magyarországon még sosem történt olyan ,hogy valaki játékot utánozva gyilkoljon viszont nem gyerekek, hanem elvileg értelmes felnőtt cselekvőképes emberek hülyültek meg tévésorozatok miatt. Isaura felszabadítására, Esmeralda szemműtétjére gyűjtés, vagy az öregasszony, aki öngyilkos lett mikor Bobby-t lelőtték.

A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél · http://www.planetside.blog.hu 2013.09.25. 14:37:15

@Adani: Mondjuk ők sem a TV-sorozatok miatt hülyültek meg, hanem eleve hülyék voltak, amit a TV-ben látott esemény triggerelt. (na, erre a szóra sem vagyok büszke...)

Én is végigéltem a hobbijaimmal ezeknek a "kiáltsuk ki bűnbaknak" időszakokat, hisz számítógépeztem, szerepjátszottam... Tudom, hogy alsó hangon tájékozatlanság, rosszabb esetben szenzációhajhászás, sőt (ld. amerika) politikai tőke kovácsolása van ezek hátterében.

Inkább amiatt aggódok, hogy a mai fiatalok sokkal intenzívebben kapják az arcukba a média nyomulását (TV, közösségi média, játékok), miközben egyre kevesebb kritikát "vár" el a tartalom a befogadótól. Passzív fogyasztást, aktív lájkolást és SMS-t, legfeljebb. És ez lesz az alapbeállítás, amitől egy Postal, egy gengszterszimulátor, egy horror-pornó nem lesz markánsan más.

A mi fiatalkori élményienktől egy belezős játék még markánsan elütött. Egy mai gyerek 9 hónaposan dühös madarakat robbant anyuci tabletjén. Ironfist 10-évesei (vagy 12?) meg Postal-t tolnak, és nem tartják azt a tartalmat "titkolnivalónak", hisz tanáruk jelenlétében fesztelenül beszélnek róla. Nekünk könnyű volt helyén kezelni az extrém tartalmakat, de a maiaknak?

Reactor 2013.09.25. 15:40:27

@Ironfist: Látod? Pedig abszolút nem mai találmány. 1995-ben már pauzibilis megoldás volt, hogy ha akarom, nézem a főhős hátát, ha akarom,akkor meg FPS nézetből látom a pályát. Nem volt nagy ördöngősség. Ha az Accolade meg tudta csinálni, akkor a Rockstarnak nehogymá' ne sikerüljön...
(a dolog pikantériája, hogy az Accolade elsősorban autós játékokat készít, még csak nem is a lövöldözés a szakterülete. És MÉGIS...)

A mentésekkel kapcsolatban nincs igazán gond, hogy búvóhelyen lehet csak. Őszintén, ezt jobb megoldásnak tartom ,mint hogy csináljunk háziállatot a főhősből, kajálni kell neki, ide meg oda elvinni, kakiltatni-pisiltetni és társai. Elmegy a búvóhelyre, alszik egy jót, harap valamit, tol egy fonottkalácsot a vécén, és mikor kijön, 8 órával később van. Ez szerintem egész reális. Ahhoz képest legalábbis, hogy a GTA 1-ben még menteni se lehetett,és egy levegővel kellett végigvinned az egész várost, ez hatalmas segítség így is. Na meg a búvóhelyre amúgyis menni kellett a fegyverekért, páncélért, és egyéb és egyéb, ha az ember nem csalt agyba-főbe, ezt nemigen lehetett megkerülni.

Robb20 2013.09.25. 15:53:29

@Ironfist: Azt ne felejtsd el, hogy a GTA sohasem volt FPS játék. Az első kettő felülnézet, az összes többi mind TPS volt, úgyhogy a Rockstar-osok nem divatból csináltak ilyen nézetet. Azt már valószínűbbnek tartom, hogy ők teremtették meg ezt a divatot, ha lehet egyáltalán ilyesmiről beszélni :)

Sam. Joe · http://www.matchboxmemories.hu 2013.10.01. 10:13:51

GTA V: A hülyén meghalás módozatai, dal és klip. Szerintem vicces.

www.youtube.com/watch?v=wpk2el7e2EE
süti beállítások módosítása