HTML

IDDQD

Félkomoly játékblog azoknak, akik tudják, mi az IDDQD, és azoknak, akik nem. Kazuárokat is szívesen látunk.

Itt támogathatsz minket

PayPal:

Patreon:

 patreon_fejlec_kicis.png

Utolsó kommentek

Hétvégi játékcsaj: Skye

2013.04.07. 16:44 Stöki

A visszaemlékezős posztokban általában jó játékokról esik szó a blogon, de most jöjjön egy bénább, a Darkened Skye, aminek egyik erőssége a főszereplője volt. A másik pedig a humora, mert kevés játék enged meg magának olyan párbeszédeket a főhős és követője között, mint a következő:

– Ezt a fejtörőt csak később tudjuk megoldani.
– És te ezt honnan tudod?
– Olvastam a forgatókönyvet. Ööö... akarom mondani, szent látomásom volt.

A Tomb Raider-szerű verekedős-ugrálós program 2002-ben jelent meg pc-re és Gamecube-ra, amikor az erős női karakter nagyobb ritkaságnak számított, mint manapság (de persze már nem annyira ritkának, mint a nyolcvanas években). A játék főhőse, a vörös hajú Skye egy talpraesett tinédzser, aki egy fantasy világban él, amiből a gonosz kezdi elszívni a színeket. Skye szembeszáll vele, és ezzel együtt a saját múltjára telepedő homályt is megpróbálja eloszlatni.

14760_full.jpg

Jó, hát nem egy Oscar-esélyes sztori, de nagyon jó karakterek kísérték végig – Skye mellett mindenekelőtt az őt kísérő, pici szárnyas démont, Draakot kell megemlíteni, akivel folyton beszólogattak egymásnak. A karakterek szinkronhangjait ráadásul remekül eltalálták, látszott, hogy erre nem sajnálták a pénzt – Skye szinkronhangja például az a Linda Larkin volt, aki a Disney-féle Aladdin-rajzfilmben Jázmin hercegnőt szólaltatta meg.

Hogy akkor miért volt béna a játék? Leginkább a tré motor és a főhős mozgása miatt: bugos, ügyetlen, életszerűtlen volt az egész, a hátterek rondák, az irányítás pedig nehézkes (lásd a fenti, szemét kommentekkel teletűzdelt videót az első negyedóráról). És az sem tett jót, hogy a játék a Skittles-cukorkák reklámja volt, azokkal lehetett varázsolni – a program ugyanis a cukorkagyártó cég megrendelésre készült. A technikai slendriánságokról ordít is, hogy a fejlesztők utálhattak a Darkened Skye-on dolgozni, viszont a dialógusoknak éppen ez tett jót, mert a készítők ott élték ki magukat. Draak mondataiból például eléggé kihallani a frusztrált fejlesztőket, de az is beszédes, amikor Skye-ról kiderül, hogy ha vízbe ugrik, megfullad, és ezt így kommentálja Draaknak: „Olyan harcos-kalandor-hős-istennő vagyok, aki nem tud úszni, oké?” Szóval minden hibája ellenére annak idején azért csak végigtoltam a játékot, és a hangosan röhögős részekért megérte.

url.png

28 komment

Címkék: reklám pénteki játékcsaj

A bejegyzés trackback címe:

https://iddqd.blog.hu/api/trackback/id/tr165205762

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

scal · http://filmbook.blog.hu/ 2013.04.07. 16:51:31

hmm, engem ezek a képek a Drakanra emlékeztetnek, az hivatalos játék volt, és nem tűnt szebbnek. Vajon miért nem találkoztam én ezzel valami chipes zacskóban, vagy zabpelyhes dobozban, vagy legalább a Guru hozzátette volna teljes játéknak valamelyik számához, így belegondolva, sehol nem hallottam erről a játékról, tesztet sem olvastam róla, de most ez felkeltette az érdeklődésemet iránta. HD jön?

Stöki · http://iddqd.blog.hu 2013.04.07. 16:53:05

@scal: A Drakan 3 évvel korábban jelent meg.

A Guruban tuti volt teszt annak idején, én írtam.

scal · http://filmbook.blog.hu/ 2013.04.07. 16:54:42

@Stöki: hm, 3 év ide vagy oda :D na majd előbányászom a 2002-es évfolyamot ez esetben

Cucuska2 2013.04.07. 18:20:34

Shodan lesz valaha hétvégi játékcsaj?

Gatts 2013.04.07. 23:59:11

Princess Peach is jöhetne...

Komojtalan 2013.04.08. 09:46:47

@scal: Nem vagy egyedül, én sem ismertem ezt a játékot és ahogy elnézem nem is fogom :-). Ez az első játék az IDDQD történetében amit nem ismertem, lehet túl öreg vagyok :-)?

anarch 2013.04.08. 10:51:01

@scal: Jah, ha már Drakan. Pár hónapja jelent meg a textúrákkal dúsított 10th anniversary kiadás. Rajongói változat, szóval nem akarnak pénzzel lehúzni mint mondjuk az Another World. Még nem próbáltam, de érdekesen néz ki.

www.moddb.com/mods/drakan-10th-anniversary

Void Bunkoid 2013.04.08. 11:07:24

@Cucuska2: shodan nem csajos csaj, ő egy mean bitch :)

The Drunken Master (a.k.a. Eltiron) 2013.04.08. 13:07:53

LoL-ból lehetne jó kis hétvégi játékcsaj-válogatást rendezni.

RegularZombie 2013.04.08. 13:11:01

@Komojtalan: Nem azért nem ismered, mert öreg vagy, hanem azért, mert ez egy béna játék volt.

Egyébiránt a játék maga sem kimondottan új, a tesztre viszont emlékszem, mert pont abban a rövid időszakban (kb. 1 év) jelent meg, amikor érdekelt a pcguru és pénzem is volt rá.

scal · http://filmbook.blog.hu/ 2013.04.08. 14:26:29

jó van meg van :D mit akartok 79%-ot kapott az egyáltalán nem rossz játék, én amolyan 54-60%-osnak gondoltam a képek meg az előzetes tájékoztatás alapján

egyébként hogy mennyire nincs összhangban az itt leírtakkal, épp hogy a technikai infókra kapott majdnem maxot, és a játékélmény lett lepontozva :D

grafika 22/25
hang 14/15
játékélmény 30/40

engem egyre jobban érdekel ez a cucc, vajon honnét lehetne leszedn... akarom mondani beszerezni :D

@anarch: én nagyon csipázom az ilyen HD-zett cuccokat, de ezen első blikkre nem sok fejlődést látok, Drakannal úgy ismerkedtem meg, hogy elmentem egy haverhoz, és épp ezzel játszott, azt mondja elakadt benne, és míg kiment a klotyóra továbbvittem neki :D

anarch 2013.04.08. 14:52:28

@scal: Drakan mondjuk már amikor új volt sem volt túl szép, viszont adott egy hatalmas szabadonbejárható... mit bejárható, sárkányon szabadon berepülhető !! világot. Ez azért kárpótolt... De valóban erősen rusnya:

Drakan 10th anniversary:
www.youtube.com/watch?v=JkkzzrGoZzA

Összehasonlításképpen ugyanabban az évben a Tomb Raider itt tartott graficsban:

www.youtube.com/watch?v=nnNvVVAFVqE

Gatts 2013.04.08. 15:02:21

@Stöki: A fenébe, pedig direkt visszanéztem, hogy volt-e már, csak az utolsó oldalt, a kezdet kezdetét nem, mert vacakolt a net. Ilyen az én formám. :D De köszi!

Stöki · http://iddqd.blog.hu 2013.04.08. 15:03:18

@Gatts: A keresődoboz használata sokkal egyszerűbb. :)

scal · http://filmbook.blog.hu/ 2013.04.08. 16:55:42

@anarch: nagyon eretnek ha azt mondom, hogy nekem a Tomb Raider épphogy az Angel of Darknesstől létezik :D

általában nem nagyon érdekel egy játék grafikája, de a 90-es évek végi 3D-vel ki lehet üldözni a világból
kivétel OUTCAST

tényleg, Marion se volt még játékcsaj mi? ejnye

RegularZombie 2013.04.08. 17:28:14

@scal: A 90-es évek közepe/vége 3D-s grafika a legtöbb esetben valóban büntet. Nemrég újra végig akartam játszani a total annihilationt, de a grafika eltántorított. Pedig mekkora játék volt, de sajnos nem öregedett valami jól.

Másrészről viszont régen minden jobb volt, tehát hülyeségeket írkálunk.

scal · http://filmbook.blog.hu/ 2013.04.08. 17:48:02

@RegularZombie: nem tom, a TA nekem sose jött be, rombotok gyártanak robotokat, hogy még több robotot öljenek,

két éve toltam ki a WarCraft2-őt és bár elején volt egy kis ezt tán már nem kéne érzés, de a játékmenete elég hamar elkapott

nekem 2 játék volt ami meggyőzött a 3D-ről illetve ami már nagyon szép volt, egyik pont a Warcraft 3, másik meg a POP, ott az államat kapartam a földről szó szerint

de már a Max Payne is elég kellemes, és a Giants is, bár ott eléggé a grafikához igazították a storyt

és ne feledjük hogy a poligonok előtt volt egy pixel éra és én leginkább azok iránt érzek szívfájdító melankóliát, egy Monkey2-őt, vagy egy Fate of Atlantist, bármikor kijátszok még ma is, bár a Larry 1-nek lesz egy újabb felújítása, nem tom mikor jön ki, valamikor mostanában kellene, arra azért kíváncsi lsezek

RegularZombie 2013.04.08. 18:10:19

@scal: Szerintem a Wizardry 8 volt az utolsó csúnya poligonos játék.

A pixelekkel meg semmi gond nincs, a Dune2-től nem tántorított el úgy, mint a poligonok a TA-tól.

scal · http://filmbook.blog.hu/ 2013.04.08. 19:26:31

@RegularZombie: pár hónapja volt, hogy levadásztam a CD-s Dune játékot (a kaland-stratégiát) és úgy is végigtoltam, azért volt különbség, persze az egy nagyon szép játék (többek közt amiatt olvastam ki a Dűnét)

RegularZombie 2013.04.08. 19:39:42

@scal: Az a Dune már nem is játék, hanem művészet. A zenéje meg felejthetetlen, néha mostanában is meghallgatom, persze nem pontosan azt ami a játékban volt nekem anno, hanem a Dune Operát. Lehet viszont, hogy a CD-s verzióban már az szerepel, állítólag abban még beszéd is van.

Az általad korábban említett Giants pedig nem csak hogy szép volt, de abban szerepelt az igen szemrevaló cicikkel rendelkező Delphi is (Stöki figyelj!).

RegularZombie 2013.04.08. 19:41:44

@RegularZombie: Elnézést, nem Dune Opera, hanem Spice Opera.

K0vasz 2013.04.08. 22:30:01

@RegularZombie: úristen, ez mekkora zene! Amúgy akkoriban vhogy nagyon ment a Dűne (könyv is, játék is, mindenki ezt tolta) :)

scal · http://filmbook.blog.hu/ 2013.04.09. 00:30:55

@RegularZombie: az ikrekre gondolsz? :D
www.fatumteam.com/blog/comments.php?y=10&m=07&entry=entry100729-215541

igen az a Dune nagyon nagy kedvencem, tényleg egy műalkotás, és a zene hozzá nagyon nagy, önmagában is simán hallgatható, igazi kis mestermű

igen a CD-s verzióban az utolsó fremennek is van szinkronja, nagyon feldobja a játékot, és az utazás is okkal részletgazdagabban animált, - és még jeleneteket is láthatunk a filmből helyenként

mondjuk meg is látszik 2 mega egyébként midi prüntyögéssel, és 500 az extrákkal

focibuzi 2013.04.10. 10:43:16

off:
az Xbox-os poszthoz miért nem lehet kommentelni?

K3rnel 2013.04.12. 20:57:57

Ha játékcsaj, akkor nekem egyből ez a két név ugrik be: Yuna, Aya Brea. Parasite Eve-et mai napig előveszem néha játszani emulátorral.

scal · http://filmbook.blog.hu/ 2014.09.06. 18:28:20

no hát csak sikerült levadászni, és gondoltam belenézek - hát mikori a Turok? 1997-es, abban láttam ekkora ködöt
kb azzal jár egy szinten technikailag a játék, csak közben eltelt 5 év, 2002-höz ez a motor maxigáz

node,

ennek tényleg kurva jó humora van, és a karakterek, azok a gnóm izék a piacon, talán utoljára a Torin's Passageben engedték ennyire el az agyukat a fejlesztők

manapság ha fantasy játékot gyártanak az is túlságosan emberközpontú lesz, szóval szerintem el leszek én ezzel, és ha egész végig ilyen szinten humoros marad már megérte
süti beállítások módosítása