A visszaemlékezős posztokban általában jó játékokról esik szó a blogon, de most jöjjön egy bénább, a Darkened Skye, aminek egyik erőssége a főszereplője volt. A másik pedig a humora, mert kevés játék enged meg magának olyan párbeszédeket a főhős és követője között, mint a következő:
– Ezt a fejtörőt csak később tudjuk megoldani.
– És te ezt honnan tudod?
– Olvastam a forgatókönyvet. Ööö... akarom mondani, szent látomásom volt.
A Tomb Raider-szerű verekedős-ugrálós program 2002-ben jelent meg pc-re és Gamecube-ra, amikor az erős női karakter nagyobb ritkaságnak számított, mint manapság (de persze már nem annyira ritkának, mint a nyolcvanas években). A játék főhőse, a vörös hajú Skye egy talpraesett tinédzser, aki egy fantasy világban él, amiből a gonosz kezdi elszívni a színeket. Skye szembeszáll vele, és ezzel együtt a saját múltjára telepedő homályt is megpróbálja eloszlatni.
Jó, hát nem egy Oscar-esélyes sztori, de nagyon jó karakterek kísérték végig – Skye mellett mindenekelőtt az őt kísérő, pici szárnyas démont, Draakot kell megemlíteni, akivel folyton beszólogattak egymásnak. A karakterek szinkronhangjait ráadásul remekül eltalálták, látszott, hogy erre nem sajnálták a pénzt – Skye szinkronhangja például az a Linda Larkin volt, aki a Disney-féle Aladdin-rajzfilmben Jázmin hercegnőt szólaltatta meg.
Hogy akkor miért volt béna a játék? Leginkább a tré motor és a főhős mozgása miatt: bugos, ügyetlen, életszerűtlen volt az egész, a hátterek rondák, az irányítás pedig nehézkes (lásd a fenti, szemét kommentekkel teletűzdelt videót az első negyedóráról). És az sem tett jót, hogy a játék a Skittles-cukorkák reklámja volt, azokkal lehetett varázsolni – a program ugyanis a cukorkagyártó cég megrendelésre készült. A technikai slendriánságokról ordít is, hogy a fejlesztők utálhattak a Darkened Skye-on dolgozni, viszont a dialógusoknak éppen ez tett jót, mert a készítők ott élték ki magukat. Draak mondataiból például eléggé kihallani a frusztrált fejlesztőket, de az is beszédes, amikor Skye-ról kiderül, hogy ha vízbe ugrik, megfullad, és ezt így kommentálja Draaknak: „Olyan harcos-kalandor-hős-istennő vagyok, aki nem tud úszni, oké?” Szóval minden hibája ellenére annak idején azért csak végigtoltam a játékot, és a hangosan röhögős részekért megérte.
Utolsó kommentek