HTML

IDDQD

Félkomoly játékblog azoknak, akik tudják, mi az IDDQD, és azoknak, akik nem. Kazuárokat is szívesen látunk.

Itt támogathatsz minket

PayPal:

Patreon:

 patreon_fejlec_kicis.png

Utolsó kommentek

Zseniális: Portal számológépre

2012.12.05. 11:42 Stöki

Régóta tudjuk, hogy az otthon lelkesedésből játékot hegesztő őrültek nagy dolgokra képesek, akár a Prince of Persia C64-es verziójára is. Most még bizarrabb konverzióról számolhatunk be: pár napja letölthető a Portal Prelude TI-83 és TI-84 típusú számológépekre. Igen, számológépekre.

A Builderboy2005 fedőnevű fejlesztő 38 monokróm pályát készített el szédítő 96*64 pixeles felbontásban, de a pályákon a Portal minden lényeges játékeleme megtalálható a kapcsolóktól a cipelhető kockákig (torta nincs). Persze nem fps nézetben lehet játszani, hanem sima 2D-ben (akárcsak a Portal flashjátékkal), de így is egészen elképesztő az egész. Builderboy2005 több évig készítette, csinosítgatta a portot.

A Texas Instruments által gyártott TI-83 és TI-84 számológépek persze nemcsak a négy alapműveletre képesek, hanem például függvényrajzolásra is, de ezzel együtt elég szerény képességűek egy játékhoz (azért már készült rá platformjáték is). A 83-as modellben például egy 6 megahertzes processzor ketyeg (mondjuk ennél csak 10-zel volt több az első 286-os pc-m órajele), a memória mérete pedig kemény 32 kilobájt. Szóval minden elismerésünk az alkotóé. (Kapcsolódó fórum itt.)

(via Verge)

34 komment

Címkék: állatság számológép portal fanatizmus

A bejegyzés trackback címe:

https://iddqd.blog.hu/api/trackback/id/tr444948703

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

thinkEdem 2012.12.05. 12:03:15

Hmm, lehet, hogy kéne vennem egy számológépet... :D

flea 2012.12.05. 12:19:25

Én anno egy osztálytársam 32k-s HP számológépére írtam egy komplett focimenedzser-játékot. A fő kihívás az volt, hogy összesen 26 változót lehetett használni (A-tól Z-ig).

Mondjuk grafikával nem kellett bajlódnom, 4 soros karakteres kijelzője volt a cuccnak.

Adsr 2012.12.05. 12:20:54

Azt a hülyét, aki ilyennel tölti az idejét. ;-) (Figyelem, irónia!)

pingopongo 2012.12.05. 12:35:47

Édes egyetemi évek! Én például annó ezt a flippert csináltam:

www.youtube.com/watch?v=67edWYTawvw

devDavid · http://blog.hu 2012.12.05. 13:04:33

Te jó ég, zseniális és nem kis teljesítmény! Pinball amúgy komolyabbnak tűnik számomra, bár nagoyn tetszik a portal. Szép munka mindenesetre mindkettő!

D.

Savior 2012.12.05. 13:10:56

6 MHz, 32KB memória? Azért nem becsülném le: feleakkora memória, mint a C64-ben, de sokkal kisebb kijelzőhöz, a processzor órajele meg hatszoros.

@pingopongo: programozni amúgy miben kell?

@Stöki: kétszer TI-84-et írtál.

Gera 2012.12.05. 13:29:33

Emlékszem régen Ti89-en egy csomót játszottam egy Bomberman klónnal, az nagyságrendekkel szebb volt ennél.

Kinai cuccok blog · http://kinaicuccok.blog.hu 2012.12.05. 13:35:06

Elismerésem, régen én is akartam egy ilyen gépet venni, szerencsére nem adtam rá ki a pénzt.
Ma már inkább tabletet vesz az ember bár azokat vizsgán valszeg nem használhatja.

pingopongo 2012.12.05. 13:38:44

@Savior: Z80 assembly. És igen, a 6 MHz elég erős, viszont a képernyő frissítése nem volt triviális, mert I/O portokra kellett írogatni folyamatosan (sajna nem volt memóriára leképezve), ami egy teljes képkockára (768 byte) elvitt kb. 50000 órajelet.

Egyébként készültek ennél jóval durvább művek is (szinte mind a múlt évtized első felében, amikor a közösség nagyon aktív volt). Példa:

www.youtube.com/watch?v=vAC4b9p7m3o

Stöki · http://iddqd.blog.hu 2012.12.05. 13:40:39

@pingopongo: Úristen, ez a videó nagyon kemény. Döbbenet.

gabest1 2012.12.05. 13:50:19

Régen mindenben z80 volt, spektrumtól a gameboyig. Mint most az arm.

pingopongo 2012.12.05. 14:04:23

Közben eszembe jutott, hogy az egyik srác régen csinált egy jó kis összefoglaló videót az akkori csúcsjátékokról. Most frissen megnézve kicsit én is elcsodálkoztam, mik voltak már annak idején is:

www.youtube.com/watch?v=9jR-mwvpCvk

A szerelő 2012.12.05. 14:04:24

@gabest1: kivéve a Commodore gépeket.

flea 2012.12.05. 14:32:19

@pingopongo: és ezekbe a TI cuccokba be van építve az assembler, vagy hogy?

A HP-t, amin én haxxoltam (nem emlékszem a pontos típusra) valami Forth-szerű, verem alapú beépített nyelven lehetett macerálni. Összeadni-kivonni is csak postfixben lehetett benne. ROT3 volt benne, de zárójel nem :) Szerintem egy kukkot nem értenék ma a saját programomból.

flea 2012.12.05. 14:34:41

@pingopongo: ja, amúgy igazán nem azért, de nálam a te flippered nagyobb durranás, mint ez az "FPS" cucc. Hacsak nincs benne valami olyan mágia, hogy a fal textúráját ráhúzza a kiszámolt perspektívára, de a videó alapján nem úgy tűnik.

mt-03 2012.12.05. 14:41:44

texas gepeire szinte mind csinaltak jatekot, amibe mar egy valtozot meg egy ciklust lehetett programozni abba lehet alkotni. mi is csinaltunk nagyon reg, de ugye a kodot a billentyun kellett bepotyogni (papirrol) es kikapcsolas utan elveszett az egesz, minden esetre jo jatek es alapozonak jo.

Virt02 2012.12.05. 14:50:06

@gabest1:
"Régen mindenben z80 volt, spektrumtól a gameboyig."

öööö... a Primóban is Z80 volt (pontosabban U880 :)

pingopongo 2012.12.05. 14:58:35

@flea: Nem; PC-n írtuk és cross-compiláltuk. A flippernek pl. itt a teljes forrása:

github.com/cobbpg/acelgoyobis

Az FPS cucc rendes raycast motor, pont ugyanúgy működik, mint Wolfenstein. A linkelt videó mondjuk elég pocsék, mert nem mutat ellenfeleket...

flea 2012.12.05. 15:09:50

@pingopongo: na, akkor tényleg elég komoly, csak a videón nem jön ki.

Basszus, most azon gondolkodom, hogy a HP is tudott függvényt rajzolni, tehát nyilván lehetett volna rá grafikus dolgokat is írni, csak nem a beépített nyelvén... Mondjuk esetemben a 90-es évek közepéről van szó és középiskoláról, úgyhogy az ASM cross-compilálás igencsak a képességeim határait feszegette volna. (De ami nagyobb baj, a számológéphez csak az iskolában, PC-hez meg csak otthon fértem hozzá.)

Secnir 2012.12.05. 16:07:25

nagynéném anno, amikor külföldön dolgozott, hozhatott be mindenféle cuccot (cocom-listásokat, persze), mint külügyes. volt egy en.wikipedia.org/wiki/Casio_FX-850P -ja, két ceruzaelemmel ment, meg volt benne egy pici, ami őrizte a memóriát.
'87-ben.
leírás csak annyi, amennyi a gyári doksiban volt, de az elég volt. kb. húsz perc volt összedobni egy versenyautós progit vagy egy mini helikopter-repül-kerüldki játékot, vagy egy primitív zongorát...
csak hát ugye nem lehetett lementeni, mert nem volt mire. volt egy dokkolója is (nem vicc), amiben egy mini printer volt 5*7 tűs.

sajna már nincs meg.

CargoSGR 2012.12.05. 16:25:06

C64-re nincs egy hete, hogy lezárult egy 16kB játékfejlesztõi verseny. 9 új játék lett nevezve, köztük kiváló Super Crate Box, Zelda és Assembloid klónok. Link és ismertetõk a Tehernaplón:
tehernaplo.blog.hu

zolika78 2012.12.05. 16:29:30

A ZX Spectrumomnak csak 3.5MHz-es processzora volt, nem 6 MHz mint ennek, mégis sokkal színvonalasabb játékok is készültek rája. Igaz, 48KB memóriája volt (abból 41KB felhasználható, a többi a képernyő memóriája), de volt ugyebár 16KB-os verzió is.
Arról nem is beszélve hogy hasonló játékok az 1MHz-s 1-2, max 16KB memóriájú ZX81-re készültek.
Így nem látom miért lenne ez most zseniális...

DOGMAN · http://kutyasagok.blogspot.com 2012.12.05. 16:35:37

vagyis annak amit írtál az eredetije a SHARP-PC 1500, és annak a magyar klónja a híradástechnika vállalat által gyártott: HT 1500
Na ebből van 2 db, egyik alkatrésznek a másik az előzőnek köszönhetően teljesen jó.
A dokkolóban van kazetta adapter, PC hangkártyán keresztül simán lehet menteni, feltölteni a programokat rá :D
Sajnos a nyomtató, ami nem is nyomtató inkább plotter filc patronjai már rég szétszáradtak, de mikor még jó volt simán rajzoltam vele szinuszgörbét pl.

rognork 2012.12.05. 19:50:10

@DOGMAN: ilyen a főnökömnek is van, illetve lehet hogy ki lett már dobva. amikor megláttam, majd beszartam, hogy milyen jó cuccok készültek. körbenézek az irodájában ha ráérek.
mellesleg az említett TI gépekből láttam párat az egyetem kezdetén (96), de nekem kurva bonyolultnak tűnt, ennek megfelelően a legdurvább matekos stréber arcok nyomogatták, akkor még nem a geekek álma volt. nekem egy sima casio fx82c-m volt, valamint egy szovjet gyártmányú 7 szegmenses kijelzővel és egy batár tápegységgel ellátott vintage cucc mint érdekesség.

DnP 2012.12.05. 20:44:56

www.youtube.com/watch?v=6m0yyxsHhfA

Nekem ilyen casiom van, csak sajna egy verzioval frissebb, es azon egy ket kis modositas miatt nem futnak ezek a csodak :(

balcso 2012.12.05. 22:07:06

Yikes!

Mindig is tiszteltem az emulátor készítőket! Már le is töltöttem a játékot, most kezdődik a próba!

balcso 2012.12.05. 22:43:39

@balcso: Nagyon király a játék, megkoronázza a szülinapomat :)!

XakosV 2012.12.06. 19:16:33

Ezt hogy lehet letölteni a számológépre?

pingopongo 2012.12.07. 09:27:48

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Örömmel hallom, hogy Magyarországra is visszacsorgott valami a munkámból! Mikor aktív voltam, egyszer sem futottam bele honfitársba, pedig ez egy minimum ötéves időszak volt.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2012.12.07. 09:42:12

@pingopongo:

Volt a tesómnak egy nagyképernyős számológépe, azon volt ez a flipper.

Őrizte mint valami kincset.
süti beállítások módosítása