HTML

IDDQD

Félkomoly játékblog azoknak, akik tudják, mi az IDDQD, és azoknak, akik nem. Kazuárokat is szívesen látunk.

Itt támogathatsz minket

PayPal:

Patreon:

 patreon_fejlec_kicis.png

Utolsó kommentek

Magyar C64-játék készül

2012.05.30. 08:03 Stöki

Igen, C64-játék 2012-ben, lelkes őrültek 30 évvel a megjelenése után is életben tartják a platformot. És Magyarországon is vannak ilyen lelkes őrültek: a Singular Crew democsapat készíti a 4 emelet című kaland/szerepjátékot, amiben ígéreteik szerint rengeteg szereplő, használható tárgy és helyszín lesz.

A 4 emelet készülését a Facebook-oldalán lehet követni sok-sok screenshottal. Érdekesnek tűnik, és a gameover-képernyő szövege („Lelked örökké a szálloda folyosóin fog bolyongani, keservesen keresve a kiutat”) azt sejteti, hogy nem gyerekjátékkal lesz dolgunk. A játékot először a július 6-8. között Ajkarendeken megrendezendő idei Árok Partyn mutatják majd be.

Apropó, Árok Party. Akit érdekel Magyarország talán legkockább rendezvénye, a honlapján tájékozódjon a részletes programoktól. Tavaly ugye az Árok Partyn hangzott el a nagy CoV-sztori, idén a legnagyobb attrakció a 4 emelet mellett egy C64-demoverseny: a magyar Commodore 64 demoscene képviselői, a Chorus, a Singular Crew és a Resource csapatok kihívták a világ legjobb C64-es alkotóit, hogy ki tudja elkészíteni a legjobb, egyfájlos demóját. Emellett lesznek zenei programok, szemináriumok, retro kiállítás, élő szerepjáték, vetélkedők, és levetítenek egy egészestés magyar dokumentumfilmet, a Vakondok 2-t, ami a demoscene közösségéről a szól. De aki nem tud addig várni, alant megtekintheti a filmet.

75 komment

Címkék: demoscene c64 4emelet árok party

A bejegyzés trackback címe:

https://iddqd.blog.hu/api/trackback/id/tr504554262

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Öregvas · http://www.sfveteran.hu/ 2012.05.30. 08:50:37

Ráadásul az Árok Party az egyik legrégebbi, folyamatosan megrendezett retro buli, úgyhogy aki tud, menjen el!

finalNmbr 2012.05.30. 09:59:25

AAAMIIIIIIGAAAAAAAAA! :)

Inimma 2012.05.30. 10:45:57

A válasz a kérdések kérdésére, a NAGY VÁLASZ:

C64

:-)

Drout 2012.05.30. 11:13:44

És mizu van a NEWCOMERrel? Már a tavalyi Árokpartyn is majdnem megjelent

Dudi 2012.05.30. 12:38:45

@Dr.out: "...majdnem megjelent"? De hisz már évek óta kész :)
Megpróbálok kiugrani erre a rendezvényre, bár igen sok minden összegyűlt a nyárra...

trx · http://www.conspiracy.hu/ 2012.05.30. 12:58:56

@Dudi: Ultimate Director's Final Cut az még nincs kész... :) De majd az idei árkon. Jössz, ugye? :)

Csabeee 2012.05.30. 12:59:55

úristen, ezek ŐRÜLTEK... fölöslegesen pénzt feccölni C64 fejlesztésbe 2012-ben? Ki fogja megvenni? Ki fog vele játszani? Hagyjuk már...

Öregvas · http://www.sfveteran.hu/ 2012.05.30. 13:09:16

@Csabeee:
Szeretem az ilyen hozzászólásokat. Hülye kérdésre hülye válasz: MERT KELL!
Ha nem érted, a te bajod.

bahahaha 2012.05.30. 13:14:20

@Csabeee: Milyen pénzfeccölés? Ez leginkább arról szól, hogy egy (1) darab ember ezzel tölti a szabadidejét (illetve még páran egy-két dologban besegítenek, de alapvetően Leon barkácsolja az egészet). Megvenni meg senki sem fogja, mert szabadon letölthető lesz.

Annyival mondjuk kiegészíteném a posztot, hogy Árkon csak egy preview fog kijönni (a címbéli négy emeletből csak az első lesz benne), a teljes játék meg "when it's done" :)

rawerdna 2012.05.30. 13:17:57

@Csabeee: TROLOLOLOLOLO?! vagy most mivan?:D nem hiszem, hogy tényleg nem érted hogy miért csinálják...

bahahaha 2012.05.30. 13:19:33

Ja, meg lesz beszélgetés többek közt Rátkaival meg 576 kB-osokkal (Stöki, te voltál ott?).

Stöki · http://iddqd.blog.hu 2012.05.30. 13:20:38

@dabadab: voltam pár hónapig, a CoVboy-éra végén

wombat wombatovics wombatow 2012.05.30. 13:36:15

Vegigneztem a Vakondok 2-t, baromi jo film, legalabbis annak aki tudja hogy mirol szol. Mondjuk kicsit hianyoltam belole a 'hoskor'-t, a 88-92-ig tarto idoszakot, az akkori csapatokat, mint pl Soc Brigade, Absolute, 23C, FI-RE Crew stb stb...
Akkoriban egy demo compo baromi nagy buli volt, gondoljunk csak a kecskemeti vagy paradi partykra.

ultravox 2012.05.30. 14:29:00

@wombat wombatovics wombatow: Majic 12 -re már senki sem emlékszik? :) Még te is kihagytad?;)

Igen én is azt hiányoltam. Jó film.
Van Vakondok 1 is?

tede 2012.05.30. 14:38:09

Várom mikor írják át a BF3-t C64-re. A lelkes programozók mindenre képesek.

Viccet félretéve, amikor C64-ben, plus4-ben gépi kódban programozott az ember, akkor tényleg volt egy olyan érzés, hogy uralom a gépet teljes körűen. Minden utasítást meg tudtam tervezni, megszakításokat irányítani, trükköket alkalmazni, amit olvastam, ellestem vagy akár én magam is ki tudtam találni. Teljesen más érzés volt akkoriban programozni egy olyan harvdveren, ahol csak nagyon komolyan optimalizált programok futottak normális sebességgel. Még később c-ben programoztam 486-os gépen assembly-ben/gépi kódban, de csak részleges kódokat írtam, teljes programot már nem volt értelme.

Néha nosztalgiából még gondolkodom azon, hogy veszek egy c64-t és írok pár egyszerübb programot csak úgy, vagy legalább emulátorban. A cél az lenne, hogy rég elfeljtett emlékek jöjjenek elő újra, mikor fiatalon nyüstöltem a gépet, de aztán az ötlet ötlet marad, nem hiszem, hogy valaha is tovább lépek a tettek irányába :(

Elisméresem viszont a lelkes programozók felé, akik képesek hihetetlen dolgokat kihozni ebből a 30 éves hardverből.

Ez az igazi tudás, egy ilyen régi gépből kihozni a maximumot és néha még többet is, nem pedig félmilliós hardverre bugos meg szaggató programokat írni, mint ahogy sok cég csinálja manapság.

trx · http://www.conspiracy.hu/ 2012.05.30. 15:20:27

@wombat wombatovics wombatow: most is jó muri egy ilyen. :) gyere majd ősszel funkcióra!
function.hu/

bahahaha 2012.05.30. 16:57:02

@tede: Csak hogy borzoljam a kedélyeket: a 4 emelet kódjának legnagyobb része (maga a játéklogika) BASIC-ben készül :)

bahahaha 2012.05.30. 16:59:28

@ultravox: Az M12-őt elfelejtik, a Magic Carpetet elviszi a BSA, nem marad semmi a régi szép időkből :-D

Csabeee 2012.05.30. 17:02:32

Dolgoztam én is eleget basic-kel, köszönöm, elég volt.
Tök mindegy, hogy most 1 ember, vagy több írja, 30 év után ez elmebetegség.

Aminek viszont inkább lenne értelme, az egy olyan játék, ami mondjuk pcs és befér 100K-ba (pl.). Lassan vagy 10 éve keletkezett egy programozói versenyre egy c++-ban írt fps, ami egész jó grafikával futott, 96KB-os exe-ből (azt hiszem a verseny lényege az volt, hogy a demoknak 100K-ba kell beleférniük).

ultravox 2012.05.30. 17:21:57

@dabadab: Dehogynem marad semmi a régi szép időkből, van Backup-om :-DDD
Azért vigyorgok ennyire mert ez kb.18 éves Backup és azt hittem már nincs, de elég lehetetlen formában volt 5.25-ös amiga lemezeken. Úgyhogy megvannak a régi amiga ASM forrásaim.

Témához:
Te írod BASIC-ben, van honnan az info?

bahahaha 2012.05.30. 17:44:10

@ultravox: Nem, nekem _ennyire_ nem ment el az eszem, csak Facebookon láttam az infót.

leonofsgr 2012.05.30. 17:51:08

a teljességhez hozzátartozik a miértre a válasz.
tehát, azért, mert miért ne?! kb. ilyen egyszerű a dolog...
nem kell mindenben a racionalitást keresni, esetleg értelmet... az ember egy hobbit nem napokra, hetekre, szeszélyből választ, hanem évtizedekig, jobbára egy életre...
ennél fogva, természetes, hogy hobbiból, hobbigépre, hobbiprojekt készül...
miért is kéne mindennek anyagi oldalának lenni?! ha van időm, csinálom, ha nincs, akkor nem csinálom...
a cél csupán annyi, hogy aki szeretne back-in-time-t játszani és szívesen játszana egy "oldschool" külsejű, ellenben egészen bonyolult és részletgazdag történetkezeléssel megáldott játékkal játszani, az megtehesse...
ennyi...

apró adalék...
a játék teljes grafikája hi-res felbontásban készült... (320*200 pixel méret) egy karakter blokkban (8*8 pixel méret) csak KETTŐ színt lehet használni...
az igazi elmebetegség szerintem az, hogy ebben a módban álltam neki rajzolni és nem maga a projekt... ;_) (volt már iddqd-n cikk mirage-ról és a hires technikájáról... nah ez ugyanilyen és mondhatom, legyen bármilyen grafikus, aki hi-resben próbálkozik, VÉRT fog izzadni a végére...) ;_)

Rihárdó · http://rihardo.uw.hu 2012.05.30. 18:02:30

Én mostanában c64-es spriteokat rajzolgatok, egyelőre még kevés van, ha esetleg valaki akarna játékot kódolni, szívesen vállalom a sprite animálást.:)

Rihárdó · http://rihardo.uw.hu 2012.05.30. 18:04:07

hoppá bocsika, szóval ezen a címen:

ric64s.uw.hu/

(bocs nem tudok linket beszúrni)

leonofsgr 2012.05.30. 18:33:11

@Dr.out: a newcomer bugfixálása is folyamatban van... sajnos amíg hoild nem végez vele, nem tudunk tesztelni... minden esetre, ha bármi kézzel fogható lesz newcomer fronton, akkor óbégatni fogok úgyis fb-n... és a hírharangot meg fogjuk kongatni, ebben biztos lehetsz!

az gondolom természetes, hogy ha lesz teszt verzió newcomerből, akkor az lesz az elsődleges munka és addig állni fog 4 emelet... ;_)

Sunsetjoy · http://retemu.blog.hu 2012.05.30. 19:30:40

Ez a film mint érdeklődőnek QRVAJÓ volt. Úgy gondoltam belenézek, de ottragadtam:)
Máig sajnálom, hogy akkor és ott nem lehettem benne (nem konkrétan demo terén), hanem mint aktív résztvevő.

sirpalee 2012.05.30. 19:49:51

Szomorú, ha valaki egy 30 éves platformra fejlesztéssel akar valaki kitűnni... Elég lenne csak jó játékot csinálni.

rosettif · http://istennyila.hu/ 2012.05.30. 20:03:49

@tede: @dabadab: @Csabeee: Ugyan már, gyerekek. Nyilvánvalóan a maximumkihozásról szó sincsen, de szerintem nem is állította senki sem, hogy az volna a cél. Attól még nem kell lehúzni, egy szép próbálkozás. Amúgy annak idején is már az egyszerűbb kivitelű kalandjátékoknak egy elég magas százaléka teljesen vagy félig BASIC volt (mint pl. az Időrégész is, hogy csupán a legismertebb példát említsem), elég sokan írogattak ilyeneket (Plus/4-en meg még többen), és már akkor sem az eladásért csinálták főképpen (többnyire az esélytelenek - jóleső és magabiztos - nyugalmával indulva az "útnak" :-)), sőt nem is az eredményért, hanem magáért a folyamatért és az élményért, a programozással való "játékért"... (Meg persze a közösségi élményért; egy afféle "népmozgalom" volt.) Ezt úgy is mondhatjuk: itt magának a játéknak a készítése volt a játék. Erre mondják azt, hogy öncélú. Sajnos ezek mostanra már jórészt feledésbe merültek, bár elméletileg a közeljövőben egy kis emléket állítok majd nekik (csak még mindig össze kéne gyűjteni a teljes anyagot).

rosettif · http://istennyila.hu/ 2012.05.30. 20:05:39

@leonofsgr: Azért legalább egy egyszerű kis raszterosztást csinálhattál volna, hogy a felső része többszínű legyen (az alsó részben pedig multicolor karakterekkel folytatni a keretezést, miközben a szöveg egyszínű marad). Nem baj, így legalább lett egy sajátságos stílusa a képeknek. Hogy is mondták régen...? Spectrum-like :)

bahahaha 2012.05.30. 20:16:24

@Isten Nyila: hires mellett a multi nagyon csúnyan tud kinézni

rosettif · http://istennyila.hu/ 2012.05.30. 20:40:43

@dabadab: Miért, pl. itt szerinted csúnya?

istennyila.hu/hun/game/0010/0018.htm

Mielőtt még sértődés vagy félreértés lenne belőle: természetesen csak froclizásnak szántam... Tök jó érzés látni, hogy vannak, akik foglalkoznak ezzel még.

leonofsgr 2012.05.30. 20:45:29

a rasztermegszakítást működik, fent hires gfx, alul karakteres képernyő... ;_) hires és multi együtt nagyon nem rulez... és szerintem is kellemes ez a spectrum hangulat...

mellesleg nem feltétlenül célom "kitűnni", arra ott a c64 demoscene art... a motiváció nem éppen az, hogy "fúúú, most aztán megismernek és de jó lesz nekem...", jóval inkább készíteni egy kellemes kalandjátékot és semmi egyéb.

leonofsgr 2012.05.30. 20:46:43

@Isten Nyila: én nem sértődöm meg, de amit belinkeltél az full multi... ;_)

CargoSGR 2012.05.30. 20:56:27

@sirpalee: Valaki valaki nem akar kitűnni, csak ez a hobbija, ahogy Leon említette. Ne kelljen már másnak számot adni erről. A horgász blogokon mivel szoktál trollkodni? :D

leonofsgr 2012.05.30. 21:08:57

@slyspy: ahha... nufli méreteit tekintve egy helyszín egy lemezoldal, yeah! ;_)

slyspy · http://scene.hu 2012.05.30. 21:16:03

@leonofsgr: Miért? Feszegessük a korlátokat. Csak vinyóval szerelt c64-en futna.

rosettif · http://istennyila.hu/ 2012.05.30. 21:40:22

@leonofsgr: A keret és az ikonmező multi; a szöveg viszont nem.

rosettif · http://istennyila.hu/ 2012.05.30. 21:45:06

De szerintem is jó úgy, ahogy csináltad. :)

slyspy · http://scene.hu 2012.05.30. 23:03:15

@Csabeee: www.pouet.net/prod.php?which=12036
Egyébként ez egy demoscene compo volt, és 96k-ban kellett játékot csinálni. Na de most mondd meg nekem, miben különbözik elmebetegségi szempontból, hogy magamnak szabom a korlátokat vagy egy régi hardver szabja meg a korlátokat?

wombat wombatovics wombatow 2012.05.30. 23:11:39

@ultravox: Ja bocs, a Majic 12 tenyleg kimaradt. Ray of Hope 2 benne a COPPERVARAZZSAL baszki milyen idok voltak mar! Rack kepei eleg jol feldobtak a demokat anno. Ha jol emlekszem fekete feher junoszty tv-n nyomta, ezert voltak monokrom grafikai.

vrango 2012.05.31. 08:26:21

@Isten Nyila: Ezt a képet már el is felejtettem ;)

Dudi 2012.05.31. 08:56:31

@trx: Megpróbálok, de nem tudom még csak megígérni sem :P

A progiról: Anno a PC-Guru CD mellékletein a Pascal rovatban egy szerepjáték motor fejlesztését írtam le. Hát, elég amatőr volt, de működött :)
Már akkor elavult volt a nyelv, de külön kérés volt, hogy valami látványos legyen - és Pascal. Mozgásról ugye nemigazán beszélhetünk (bár épp Trx küldött oda be egy remek lángeffektet - igaz a zöme Assembly volt, ha jól emlékszem), így maradt a jó öreg lapozgatós könyv módi, állóképekkel megspékelve.

Öregvas · http://www.sfveteran.hu/ 2012.05.31. 09:42:20

@ultravox:

Még hogy nem emléxünk a Majic 12-re? Dehogynem :-D!

De akkor ne hagyjuk ki a Cerberost sem, sőt a Live Act-et, Impulse-t, Lamer Crew-et sem, folytassam?!

ultravox 2012.05.31. 09:59:15

@wombat wombatovics wombatow: Sejtettem, hogy emlékeznek még néhányan az M12-re ott voltam coder Avantage-al. Egy kisebb részét csináltam az M12 cuccoknak :) Most találtam meg a forrásaimat és próbálom lefordítva életre kelteni, mert az tök jó. :)
Aki hülyének néz minket az nem gondol bele, hogy ez egy hobbiszerűség, miért ne. Szuper érzés előszedni a régi cuccokat és foglalkozni újra vele. Akár C64-re játékot írni. Volt nekem is C64re Amigára is játékom amit írtam nem lett kiadva, nem terjedt el. Na azt most ki lehetne tenni terjeszteni, hogy tessék :)

Rack Junusztyon nyomta tényleg, de szines képeket csinált. Emlékszem volt valami olyan, hogy meeting volt, hozta a grafikáját és mondta, hogy most fogja először szinesben látni... és állat volt miket rajzolt :) Most nemtom mi van vele.

Öregvas · http://www.sfveteran.hu/ 2012.05.31. 10:05:26

@ultravox:

Tényleg, tök jó lenne, ha lenne egy-egy cikk a nagyobb csapatokról, itt vagy a scene.hu-n, akik aktív, és mondjuk úgy, sikeres scenerek voltak anno.

Szerintem sok embert érdekelne, de engem biztosan :-D!

ultravox 2012.05.31. 10:10:17

@Öregvas: Igen jó lenne ilyesmi. Én olyasmin gondolkodom, hogy tartani kellene a kapcsolatot olyanokkal akik néha-néha szakítanak időt erre a hobbijukra. Pl. van egy haverom (Sose találkoztunk még:-D Zentán, ő is "ilyen" :)

bucbuc 2012.05.31. 10:19:44

@Csabeee: Ez a hobbija bakker.
Te nem csinálsz semmit csak azért mert neked jól esik csinálni?

Ráadásul ezzel kivívja ilyen ismeretlenek tiszteletét is, mint az enyém. Az is érhet vmit.

Csabeee 2012.05.31. 12:47:14

Hobbi: nekem is vannak prog témájú hobbijaim. Pl szakmai blog, olyan hasznos infokkal, amiket a napjaink programozói használhatnak fel. Ez leginkább ECM/HTML5/CSS3-at jelent. És ennek van értelme.

Ellenben egy BASIC/ASM kódnak ma már szinte semmi haszna. Megosztod a közösséggel? Ki tud belőle tanulni? Senki. Nem osztod meg? Akkor meg minek? Ezzel szórakoztatod magadat? Akkor minek róla FB oldal?

És nem trollkodni akarok, csak értelmet látni.

Öregvas · http://www.sfveteran.hu/ 2012.05.31. 13:01:44

@Csabeee:

NEM KELL ÉRTELEM! Érzelem kell! Kész! MÁS NINCS!

moli 2012.05.31. 13:03:06

@Csabeee: a hobbinak az a lenyege, hogy nincs a tarsadalom szamara haszna. ha volna, munkanak hivnank. (figyelem: a munkat nem feltetlen fizetik meg)
en.wikipedia.org/wiki/Hobby

moli 2012.05.31. 13:54:10

most neztem vegig a dokumentumfilmet, jol sikerult, pedig nem lett volna nehez egy erdektelen, belterjes mozit forgatni. koszonom.

slyspy · http://scene.hu 2012.05.31. 15:37:38

@Öregvas:
Az ötlet jó, csak megírni időigényes, arra meg kicsit kevesen vagyunk. Néha azért előkerül egy két sztori:
Pl. Fairlight története az évfordulójuk kapcsán:
www.scene.hu/2012/04/17/25-eves-a-fairlight-elso-resz/
Vagy egy még befejezetlen több részes áttekintés:
www.scene.hu/2008/07/01/a-magyar-demoscene-tortenete-1-a-kezdetek-86-89/

UnrealFCY 2012.05.31. 16:43:29

@Csabeee: hobbirol meg biztos nem hallottal valoszinuleg...nem is terveztek arulni szvsz..

Wertzui 2012.05.31. 16:45:12

Remélem ezt már Easyflash catridge formátumban adják ki. a Newcomer, amellett hogy kismillió lemez kell hozzá, lassan tölt, mindig közbejönnek lemezhibák is =/

Rihárdó · http://rihardo.uw.hu 2012.05.31. 16:53:56

A töltögetés és a lemezhibák a hangulat része:)

leonofsgr 2012.05.31. 18:27:29

@Wertzui:
ki kell, hogy ábrándítsalak, ez is "kismillió" lemezes verzió lesz... igaz, van benne egy elég gyors gyors töltő, amit demoknál szoktak használni, (by krill/plush) de így is kb. 3-4 mp a töltési idő... és elég sok lemezre lesz szükség, hiszen a történet folyamodványt nem tudom végig követni egy lemezen helyszínenként, úgy értem, a földszinthez tartozó sztorik egy része elfoglalnak egy lemezt (A-B oldal), a későbbiek során újabb lemezeket fog kérni a program, amin a földszinthez tartozó újabb sztorik lesznek felírva... ez egy ilyen móka. :_)
mivel a BASIC ilyen roppant memória igényes dolog, márpedig én kötöm az ebet a karóhoz és ebben fejlesztek, ezért számolni kell az egészen sok lemezkezeléssel...
de .d64 formátumnál nincs lemezhiba. ;_)

a newcomer ide64-es verziójában (ami tesztelés alatt van iksz ezer éve), tehát a vinyós verziónál NINCS TÖLTÉSI IDŐ! és nem kell lemezeket cserélgetni, egyik area-ból átlépsz a másikba...
döbbenetes, hogy mennyire kellemes játékélményt kínál az UNC, majd meglátjátok....

CargoSGR 2012.05.31. 20:17:13

@Csabeee: Már ne haragudj, de a blogod a legnagyobb forrásirodalommal rendelkező témában pont olyan, mint plusz egy szál fű a focipályán. Nehezen vehető észre. Ne vedd magadra, csak az értelmét keresem annak, amit csinálsz. ;D

bahahaha 2012.05.31. 21:33:28

@Csabeee: "Ezzel szórakoztatod magadat?"

Igen, ezt próbálják neked többen is elmagyarázni.
Ez pont ugyanolyan hobbi, mint sört inni meccs közben, azzal a különbséggel, hogy a végeredmény nem a piszoárban végzi, hanem még esetleg néhány más embert is érdekelhet.

Wertzui 2012.06.01. 01:21:52

@leonofsgr: Na jó, bevallom PC-n kezdtem, amikor amikor a vinyó már adott volt, úgyhogy eléggé elkényelmesedett vagyok e tekintetben.

Viszont azt is felrovom, hogy micsoda beszűkült magyar szemléletmód, hogy egy 4 emeletes épület már nagynak számít (még városhelyen is) :D

DocBulywood 2012.06.04. 16:03:10

@leonofsgr:

Te fogod tartani pénteken a bemutatót a 4th Floor-ról? (Ugye nem kötelező hozzá a SuperCPU? És lesz 1581-es változata?)

Gyerekek, valaki vegye fel kérem videóra és töltse fel a tecsőre! (Közbejött vmi, pénteken 100%, h nem leszek ott, valószínűleg szombat-vasárnap sem.)

@sirpalee:

Akkor nem értetted meg a lényeget, de leírom: 64kbyte RAM, 320x200/16 szín, 3 hang + 1 digi, 170kbyte lemezoldal. Hajrá!

Ezzel szemben napjainkban: 4GByte RAM, 4 mag/magonként 2 szál, 2-3 videókarcoló SLI/CF-ben, 2560x1920 / csillió szín, stb... Érted már?

leonofsgr 2012.06.04. 23:33:12

@DocBulywood:
nem kell hozzá semmiféle extra stuff, futni fog sima vason, ellenben picit változott a koncept,
jelenleg a gyorstöltő kifagy, valószínű a bemutatón sem lesz benne, és a kiadott prv-ben sem, mivel natur loadert használ a játék, erősen vice-n lesz bemutatva "virtual dirve" módban, hogy élvezhető legyen a gyorsasága,
valamint a komolyabb koncept változás annyi, hogy árok után át lesz pakolva a játék normális asm (gépi kód) valamint script rendszer alá...
ugyanis ez a basic vonal sajnos szívás...
egyelőre annyi van, hogy a gameplay összeállt, a sztori rendszer felépítése is kész, ki lehet majd próbálni emulátorban, persze aki malmozni akar, az vason is tolhatja, de célszerű lesz megvárni az árok utáni második prv verziót, ami reményeim szerint már a script rendszert fogja használni...
sajnos vannak buktatói a dolognak, ezekkel most szembesültem, de adu a kezemben a raklapnyi grafika és a sztori... és persze nem szokásom semmit feladni, tehát a tervezés/fejlesztés új irányvonalat fog venni...
a bemutatóról bízom benne lesz video és természetesen fel lesz pakolva valahova, biztosan.

DocBulywood 2012.06.05. 07:54:59

(Valahogy betehetnéd a hegedűt a játékba, mondjuk valami el lenne rejtve benne.)

Ok, így már megnyugtató, hogy nem kell hozzá gyorsító. De lesz 1581-es verzió? Azért kérdem, mert 12 lemezoldal lenne az UNC 1541-re, vagy 3 lemez '81-re.

Ez a 4th Floor mennyi lemez lenne? És lesz IDE64-re vagy amelyiken van SD kártya foglalat - verzió?

Komolyan, BASIC-ben? Gondolom van a kódban egy rakás POKE ide, ennyit, POKE oda annyit. Jézus Mária, POKE... jujjjj... de nem szerettem, most sem, egyszerűen nem tudom megjegyezni a memóriacímeket, akkor inkább már Graphic Basic.

leonofsgr 2012.06.05. 11:14:46

@DocBulywood:
én komolyan nem értelek,
az előző kommentemben világosan kifejettem, hogy a játék basic vonalát nem erőltetem tovább, hanem script rendszerre rakom át.
amúgy valóban, pár parancsot használ a játék és egy ilyen sztorirendszerhez ez épp elég. (POKE, PEEK, IF - THEN, GOTO) memóriába írás, memóriából olvasás, feltétel lefigyelés, ugrás...
fogalmam sincs, hogy a végleges játék hány lemezes lesz, mivel a földszint van kész, mint helyszínileg, mint sztori szempontjából. van még négy emelet, egy park és pár melléképület, rejtett szobák...
én reménykedem benne, hogy ha normális kód fog a játék alatt futni, nem ez a basic szörnyület, akkor kevesebb helyen is TÖBB adat fog elférni a lemezeken...
tehát hardver ügyben egyelőre nem nyilatkozom...

DocBulywood 2012.06.06. 09:33:27

@leonofsgr:

Köszönöm szépen a választ, így már világos. Legalább egy kicsit mi is betekinthettünk a kulisszák mögé - feltétel figyelés, ilyesmire gondoltam.
Az sem volt egyértelmű, h lesz park, melléképület és rejtett szobák... Remek játék lesz, ebben biztos vagyok.

Még valami: lesz valamilyen kis animáció néhány képen? Pl egy szobában lengeti a szél a nyitott ablak függönyét, vagy egy kakukkos óra, stb?

leonofsgr 2012.06.07. 06:42:21

@DocBulywood:
ilyesmi nem lesz, a helyszínek fix. hi-res képek,
amit viszont szeretnék:
-animált intró, ha lehetséges és endsequence (több féle kimenetel, attól függően, hogy mikor "szállsz ki" a sztoriból
-ha az új scriptes megoldással és esetleg tömörítéssel megoldható, akkor tárgyakról, szituációkról kidolgozott hi-res képek. (lásd newcomer)
-a parkot négy féle napszakban járhatnád majd végig valószínű (nappal, köd, éjjel és napnyugta)
ehhez a külső helyszíneket újra/át kell rajzolnom, és ahogy a sztori változik, úgy töltene a game más-más napszakhoz tartozó képet...

de hát ezek még tervek, egyelőre az egyetlen jó hír, hogy a -reményeim szerint- bug mentes teszt verzió kikerült a tesztelőknek...

én most picit pihenni szeretnék és kis erőgyűjtés után nekiesni újabb helyszíneknek, hogy amíg a script készül, legyen haladás grafika terén is...

tükörfúró 2012.06.10. 20:43:44

na erre a basicban irt játéklogikára kiváncsi leszek, mikor már egy spectrumon elfogadható szöveges kalandjáték motor, ami a majdnem 2mhz-es plus4-en is határeset, elviselhetetlenül lassan, 3-4 mp alatt "válaszol" C64 gyári basic interpreterrel

vannak nyilván gyorsitásra trükkök, csak akkor meg már miajóistennek a basic, namost ezek a reménytelen motorok mai szemmel faéknél gyengébb 30-40 tárgyat, helyiséget, változót kezelő tökalap cuccok, 40szavas szókészlettel, szoval szánalom

assemblyben lekodolva maga a C64 ennek minimum a 10szeresére képes 10ed másodperces válaszidők mellett, innentől _NEKEM_ minimum hamuka-kamuka szagu ez a basicben irt ultimate játékmenet beharangozás--khm..

DocBulywood 2012.06.11. 18:39:48

@leonofsgr:

- animált intro / endseq? Éljen! Nagyon kíváncsi vagyok - de lehetőleg több animációs fázis legyen benne, mint a Lands of Lore-ban - ott a buborékozás jó, amikor lerakod Timoty-t és Baccata csatlakozik...

- király!

- ha bekerül még felhőszakadás/villámlás, dobok egy hátast. :-)

Áruld már el kérlek, h mindent pixelezel, vagy használsz valamilyen képkonvertert?

@tükörfúró:
Ne aggódj, majd Soci kolléga megoldja. Szerintem átpakolhatná a C-128-as rutinját - ami kb annyit csinál, ameddig az elektronsugár a felső / alsó kereten van, akkor "átlöki" a C-128-at C-128 módba, ha nem ott jár, hanem a "hasznos" területen, akkor vissza C-64 módba - Hoild, UNC kulisszatitkok.

jtrencsenyi 2012.09.07. 12:24:01

@Csabeee: "Ellenben egy BASIC/ASM kódnak ma már szinte semmi haszna."

Csak halkan jegyzem meg, hogy most éppen egy olyan megbízásos munkán dolgozom (stratégiai játék), amiben jópár helyen azokat a bit szintű műveleteket használom, amiket anno C64-en/Amigán AMS programozás közben tanultam meg. Manapság nem csak, hogy nem akarnak a "friss" programozók rendesen optimalizálni, de nem is ismerik ezeknek a trükköknek egy jó nagy részét, tisztelet a kevés kivételnek!

veracity 2012.09.07. 12:48:20

@tede: Én tudtam úgy is írni gépi kódban, hogy macro assembler sem kellett hozzá. Beszéltem a gépi kódot.

Hozzád hasonlóan bennem is van egy kis nosztalgia. De igazából a pénz, ami akkor a gépi kódban volt, az vonzott. Anélkül hozzá se kezdtem volna. Kurva sokat lehetett keresni vele, magánzóként. A Novotradet gyorsan kikerültem.

Üdv!

frenetic07 2013.04.02. 14:45:37

@ultravox: Igen, a Rack egy monitorrá átalakított Junoszty tv-n rajzolt, én vettem meg tőle. Én voltam akkoriban a C64-es Majic12 zenésze (Reason).
süti beállítások módosítása