Emlékszünk még a Zynga (Farmville, Ilyenville, OlyanVvlle) tavalyi tőzsdei bevezetésére? A cég egymilliárdot kaszált a tőzsdére lépéssel, a Wall Street 7 milliárd magasságéban árazta be a teljes piaci értékét. Az IGN annak járt utána, mire költi a cég ezt a temérdek pénzt, és fura dolgokat talált.
Elsősorban azt, hogy a Zynga marketingre elszórt tőzsdei milliói nem feltétlenül értek célt. A cég 120 millió dolláros óriási reklámkampányt vezényelt le, amivel sikerült is jelentősen növelni a játékosai számát. A probléma csak az, hogy a Farmville-ezők, Ilyenville-ezők és Olyanville-ezőknek csak elenyésző része költ is ezekre a játékokra, a többség az ingyen játék lehetőségével él, és nem vesz optikai tuningokat hozzá. A valóban fizető játékosok számát pedig a reklámokkal mindössze 3,4 millióra tudták felhúzni 3 millióról egy negyedév alatt. Namost: a felmérések szerint egy fizető Zynga-játékos átlagosan 150 dollárt költ el, mielőtt megunja és hagyja a fenébe az egészet (ez 12-15 hónap után jön el átlagban). Vagyis a reklámokra a cég új megszerzett fizető játékosonként 300 dollárt dobott ki, míg azok csak ennek a felét csengették vissza a kasszába.
(Tegyük hozzá, más számítások szerint a számok teljesen másképp néznek ki, és valójában pozitívan jött ki a cég a dologból, méghozzá játékosonként 30 dodóval.)
Utolsó kommentek