HTML

IDDQD

Félkomoly játékblog azoknak, akik tudják, mi az IDDQD, és azoknak, akik nem. Kazuárokat is szívesen látunk.

Itt támogathatsz minket

PayPal:

Patreon:

 patreon_fejlec_kicis.png

Utolsó kommentek

Heti retro: Imperium Galactica I-II

2011.03.25. 11:00 Stöki

A Heti retróban néha előfordul, hogy nem találok elég háttérinfót az általatok megszavazott játékról, mert az csak a mi régiónkban volt kultikus siker (mint a Defender of the Crown, aminek ugye magyarok készítették el a spectrumos verzióját). Ilyenkor jobb híján arról szoktam írni, milyen volt a játékmenet, miért szerettük annyira a programot. A most tárgyalt opusznál erre nincs szükség. Pontosan tudjuk, milyen volt a játékmenet, mert mindenki játszott vele. És pontosan tudjuk, miért szerettük annyira: mert az első igazán profi magyar játék volt. Természetesen az Imperium Galacticáról (és a folytatásáról) van szó, ami a múltkori szavazáson még a Heroes of Might & Magicet is lenyomta. Megkerestem néhány alkotót, akik szívesen meséltek arról, hogyan is kezdődött az egész – atyaúristen, már – húsz évvel ezelőtt.

Mert bár az Imperium Galactica csak 1997 márciusában jelent meg, a teremtés első napja valamikor 1991-ben volt – akkortájt a rákospalotai Csokonai művházban, a „Csokiban” gyűlt össze a játékos szubkultúra színe-java. Itt ismerkedett meg néhány fiatal, akik elhatározták, hogy csinálnak egy játékot. 15-16 évesek voltak, de nagyon lelkesek, iskola mellett vágtak bele a nagy feladatba, egy Supremacyhoz hasonló űrstratégia fejlesztésébe. Kiss István és Kistamás János programozott (előbbi a pc-s, utóbbi az amigás verziót), Fodor Tamás volt a grafikus, Kreiner Tamás pedig a zenei teendőket látta el (remélem, senkit nem hagytam ki). Meg kell még említeni Fehér Gábort alias Masellt, aki mindenféle egyéb ügyeket intézett, írogatott a Guruba, így voltak jó sajtókapcsolatai is, később pedig ő lett a Digital Reality vezetője.

De ne szaladjunk ennyire előre, hiszen a szó legjobb értelmében véve amatőr csapatot 1991-ben még Amnesty Designnak hívták. „Középiskolások voltunk, de már tudtuk, hogy belőlünk nem lesz autószerelő, játékokat akartunk készíteni” – meséli Fodor Tamás. „Az első év csak bohóckodás volt, nem tudtuk igazán, mit akarunk. Aztán belejöttünk, és a következő két évben apránként összeraktuk a játékot. Kiss István szülei megengedték, hogy a családi házuk pincéjében dolgozzunk, ott készült el a játék nagy része. Baromi nehéz volt kiadót találni, de végül a Grandslamnek megtetszett a program, és 1994-ben megjelenhetett.” Ez volt a Reunion, amire minden fejlesztő kedvesen emlékszik vissza, de azért ma már úgy látják, ez a játék tanulópénz volt. Ezt akár szó szerint is lehet érteni, a Grandslam ugyanis nem fizetett annyit a csapatnak, amennyit ígért. Utólag a srácok kiszámolták, hogy havi hatezer forintra jött ki a fizetésük, ez már akkoriban sem volt sok pénz. Érdekes magazintörténeti vonatkozás még, hogy a jelenlegi PC Guru legrégebbi bútordarabja, Környei „Chris” Kritsztián is dolgozott kicsit a játékon, konkrétan az intro zenéjén.

A Reunion arra jó volt, hogy megmutassa, van tehetség a csapatban, ezért a következő játékhoz már nem volt nehéz kiadót találni, sőt a GT Interactive kereste meg a magyarokat, hogy szeretne velük együtt dolgozni. Ekkortájt, 1994-ben alakult a Digital Reality Szoftverfejlesztő Kft., amiben 7-8 ember dolgozott az újabb űrstratégián (ekkor lett a csapat oszlopos tagja Szabó Ferenc programozó). Az Imperium Galactica már nem pincében készült, hanem egy Ungvár utcai bérelt lakásban.

A játékba mindenki beletette, amit tudott, a feladatkörök összemosódtak, például az egyik grafikus volt a rendszergazda is. „Hatékonyabban tudtunk dolgozni akkor, mert még nem volt meg az a specializálódás, ami ma. Az animációknál sem volt külön modellező, animátor, textúrázó, hanem Masell adott a sztoriból egy bekezdést, aztán azt mondta, hogy csináld meg, van rá két hónapod.” – meséli Fodor Tamás, aki többek között a játék élőszereplős filmbetéteit készítette. Ezek a betétek emlékezetes részei voltak az Imperium Galacticának, a blue box háttér előtt amatőr színészek és ismerősök, családtagok játszották el a galaktikus konfliktus szereplőit. A lányt például, akinek az intróban kiesik a pohár a kezéből, egy edzőteremből ismerte az egyik stábtag, így került a videóba. „Volt egy másik lány is, ő Budapest szépe is volt, de sajnos csak a forgatás legvégén vettük észre, hogy végig egy üvegablak előtt öltözött át” – emlékszik vissza a zenéért felelős Kreiner Tamás, aki utószinkront készített a videókhoz (a hölgyet lásd a poszt legelső videójában). Amikor az inspirációról kérdeztem a fejlesztőket, mindenki a Star Warst és a Star Treket említette, de ez talán nem meglepő.

Mint írtam, a játékmenetre most nem pazarolnék karaktereket – az Imperium Galactica a Master of Orionhoz hasonlóan összetett 4X-játék volt, de gondolom, szinte mindenki játszott vele –, pár easter egget viszont kiemelnék, mindenekelőtt az idegen fajok neveiben levőket. A végső főgonosz, a dragslan például a Grandslam majdnem-anagrammája volt. Két tettestárs, a kisebb dizájneri munkákat is elvégző Peller László (Pellus) és a tesztelésben igen lelkes Peller András (Pelace) beceneve is egy-egy faj lett: a játékos sullep és ecalep hajókkal is találkozhatott. (2004-ben egyébként Pelace vette át az akkor a Disney-hez távozó Maselltől a céget, azóta is ő vezeti.)

Az 1999-ben megjelent folytatást már nagyjából egy tucat ember (külsősökkel együtt kicsit több) készítette előbb egy másfél szobás bérelt lakásban a Nagy Lajos és az Erzsébet királyné sarkán, később egy XVI. kerületi bérelt családi házban. (Az előbbi lakással pont szemben lakott a viszkis rabló, ezért a srácok látták, amikor a rendőrök elkapták őt.) A játék sok új lehetőséggel bővült (mindenekelőtt a három választható fajjal és az akár nyolcszemélyes multiplayerrel), a grafika pedig természetesen sokkal szebb lett. A videókat három ember készítette két évig: eltűntek az élő szereplők, átvették a helyüket lenyűgözően renderelt animációk, profibb szinkronszínészeket – például Kristóf Tibort – szerződtettek. Ez az angol változatra is igaz: a GT százezer fontot költött az angol szinkronra, többek között Patsy Kensitet, a Halálos Fegyver 2 csúf véget ért szőke cicáját is szerződtették. A tíz hónapig készült zenével pedig a brit film- és szórakoztatóipari akadémia BAFTA-díját sikerült elhoznia Kreiner Tamásnak és a vele dolgozó Pallos Gábornak. „Ez 2000-ben volt, az volt az első év, hogy külön kategóriában indultak a játékzenék. Nyolcszáz induló közül lett legjobb a miénk” – meséli Tamás, akire állítása szerint Jerry Goldsmith és John Williams volt rá a legnagyobb hatással.

Az Imperium Galactica II óriási siker volt, Tamás szerint a két játék együtt több mint egymillió példányban kelt el, de ennek nagyobb részét a folytatás hozta össze. Magyarországon évekig tartotta a legtöbb példányban elkelt játék rekordját, és most nem csak a magyar fejlesztésű játékokról beszélünk (érdekes kornyomat egyébként ez az Index-fórum). Talán nem túlzás az sem, hogy a CD Galaxis bolt is a játékkal csinálta meg a szerencséjét, ez a cég volt ugyanis a magyar piacon a játék kiadója. A Digital Reality csillaga ekkor, 2000 körül ragyogott a legfényesebben, amit az is mutat, hogy az Activision egy Star Trek játék fejlesztésével bízta meg a céget. Állítólag le is szerződtek, a magyarok el is kezdtek dolgozni, majd az Activisionnek jogi problémái akadtak a Star Trek jogait kezelő Paramounttal, és le kellett állítani a projektet. Közben viszont egy másik magyar csapat kezdte el fejleszteni az Imperium Galactica III-at – hogy ennek mi volt a hátterében, azt inkább külön posztban írom meg hétvégén, mert nem szép történet, és gyanítom, hogy a kommentekben is lenne utána némi flém. Most tehát vágjuk el a sztorit 2000-nél és nosztalgiázzunk szép illedelmesen, kommentekbe jöhetnek élmények, sztorik, mit szerettetek, mit nem.

Aki kipróbálná a Reuniont, innen szedheti le (hozzá DOS-emulátor itt), az első IG-t itt lehet elérni, a másodikat meg talán még be lehet szerezni valahonnan. Vannak bájosan kopott dizájnú rajongói oldalak is, egy, kettő, három és négy. A szavazásba most a múltkori szavazás legnagyobb veszteseit vettem bele az esélyegyenlőség jegyében (bocs, Oddworld- és HoM&M-rajongók).

 

210 komment

Címkék: retro magyar heti retro jatek imperium galactica

A bejegyzés trackback címe:

https://iddqd.blog.hu/api/trackback/id/tr142769986

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

klacus 2011.03.26. 06:33:35

Az IG volt az első és utolsó játék amire pénzt adtam.

Szerintem nagyon jó volt. kb 10 végigjátszás után tűnt fel, hogy a terep elég gázul néz ki.. :-) A hangulatot azt egyik csitti-fitti játék sem tudja visszaadni.

Olyan ez mint a Panzer General. Ma is játszom vele, mert annál nincs jobb!

ubk 2011.03.26. 07:06:55

Nekem is az IG II volt az első legális játékom:) Ha még mindig Windowsom lenne, ma is játszanék vele, annyira jó volt. Bár már a végén unalmassá vált, hogy 16 óra alatt is végig tudtam vinni bármelyik fajjal, de azért jó volt, hogy ennyire összetett módon kellett gondolkodni. AMúgy amikor megvettem, még 486-osom volt, ez a játék adta meg a lökést, hogy felújítsam a gépet, mert ugye fel sem akart mászni rá:)
Amúgy amikor már lehetett, az összes bolygómon volt nmegsemmisítő szerkezet, ami a bolygó morálját alaposan levitte, de ha harc, hát legyen harc:)

kamasuka 2011.03.26. 07:56:33

"a CD Galaxis bolt is a játékkal csinálta meg a szerencséjét"

A CD Galaxis a CD-DVD írás őskora kapcsán csinálta meg a szerencséjét, anno persze még nem CD Galaxisként. :D

Adani 2011.03.26. 08:19:42

@molnibalage:

Persze sokadik végigtolás után már nem,de fogjuk rá ,h akkor még el lehetett rontani. Könnyűn még készakarva is nehéz volt úgy elrontani, h ne nyerj.

@nandude:

Hát igen a csata szimuláció. De asszem volt olyan funkció is, h csak akkor számolta ki a végeredményt ha nagyon nagy túlerőben voltál. Mert ugye a szimulált csatáknál sokszor téged hozott ki vesztesnek pusztán a túlerő okán. Holott simán lehetett ügyes taktikával akár másfél-kétszeres túlerővel szemben is nyerni. Sőt földi harcnál akár többel is. Egy lebegtetős lőtáv növelős tank, ami felmenekült egy hegyre, simán kinyírt akár 50 nem, lebegőst is. Az AI nem volt okos, mindig odament a hegy lábához. Hasonló esetben meg én meg tudtam csinálni ,h inkább az épületeit lőttem rommá, akkor cseszheti a bolygóját, nesze megvédted, de nem maradt rajta egy lélek sem.

Pretoryan 2011.03.26. 08:42:41

@paraszgyerek: köszi benézzük... mostanság ugyan kevés időm van játszani, de azért érdekel! :-)

Spidy.hu 2011.03.26. 09:26:59

Mennyivel jobb hangulata volt a Reunion, az IG1 és az IG2 idejében a játékfejlesztésnek...
Ráadásul gyorsabban beértem dolgozni, csak az ébredés után át kellett menni a másik szobába :-)

Manapság sokkal profibb minden, de valahogy személytelenebb

mrbloodbunny · http://mrbloodbunny.blog.hu/ 2011.03.26. 09:39:47

az egyik kedvenc játékom, még manapság is elő tudom venni (dosbox meg hasonlók) ha kell egy kis fájdalom, mert hát azért valljuk be, nem volt egyszerű játék - az első részben pl csak "NORMÁL" és "NEHÉZ" fokozat volt... no comment :)

molnibalage 2011.03.26. 09:47:47

@Adani: Első IG játék, normál nehézség. ---> Erőlködés nélkül elkentem a gépet.

Nehéz. ---> kb. a 12. próbálkozásnál feladtam. Tökmindengy volt, hogy mennyire radikálisan eltérő startégiával próbálkoztam.

nandude (törölt) 2011.03.26. 11:11:49

Emlékszem az IG1-ben lehetett kommunikálni a többi flottával.
Volt olyan küldetés hogy blokád alatt volt egy bolygó és meg kellett akadályozni a kereskedőket hogy leszálljanak a bolygón és ezt lehetett diplomatikusan a kommunikátorral megoldani vagy megtámadtad őket.
Itt volt egy poén hogy az egyik hajó azt mondta miután felszólítottuk őket hogy forduljanak vissza, hogy hatalmas tejszállítmányuk van és ha nem szállnak le megsavanyodik a tej xD
Volt persze olyan kereskedő aki az áthaladást azzal akarta kiharcolni hogy azt mondta vakcinát visz a bolygóra, satöbbi.

Ó de jó volt :D
Kéne egy szavazás hogy szerintetek melyiknek jobb a hangulata, az IG1-nek vagy a 2-nek. (személy szerint az első jobb)

nandude (törölt) 2011.03.26. 11:17:02

Emlékszem volt olyan küldetés is IG1-ben hogy meg kellett szerezni egy, a garthogoktól ellopott Romboló 2-prototípust. Tudni kell hogy a romboló volt az alsó kategóriás támadóhajó, a cirkáló sokkal jobb volt (mind a kettőt 3-as szintig lehetett fejleszteni. A cirkál 1-en volt ionágyú de a romboló 2-n nem, pedig egyszerre kaptuk meg mind a kettőt a játékban, pont annak a küldetésnek az elején amikor a cél a garthogok elpusztítása volt.

Az volt a baj azzal a játékkal hogy nagyon sokat kellett pepecselni a bolygó mellett a flottákkal... A 25 + 3 űrhajódra darabonként kellett tenni az eszközöket (védőpajzs, radarzavaró, lézerágyú, ion/proton/részecske/mezonágyú) hajtómű, satöbbi. Ez vett el egy csom időt a játékból. Még most is emlékszem hogy kifejlesztettem egy lézert, megvettem belőle ezer darabot és aztán 10 percig azt tettem a hajóimra xD

M, az állat 2011.03.26. 11:41:05

"istencsászár, vezesd szolgád!" /Kristóf Tibor. Imádtam!!!!
IG2 minden idők legjobb magyar játéka.

Galciv 2-t pedig mindenki nyomja, annál manapság nincs jobb. csak sajna az nem magyar :D

derp. 2011.03.26. 12:29:45

IG1: "A' la Bokros" :))
emlekeztek?

Jissi 2011.03.26. 14:00:17

Retro rovatba egyszer az Incubation esetleg?

Adani 2011.03.26. 16:36:05

@nandude:

Erre emlékszem és olt olyan, aki csak akkor fordult issza a tüzet nyitottál rá ill. ha megfenyegetted. Volt mikor begurultam és csak azért is szétlőttem a pimaszkodót, de az ezredesnek nem tetszett. :)

Sőt volt olyan küldi is mikor csempész miatt kellett blokád alá vonni a bolygót. A csempészt szétlőttem, erre a bolygó kapitánya közölte,h élve akarta volna mi van ha tévedtem?

Na igen az egyesével hajó felszerelések. "új hajó telepítve", egy idő után már idegesítő volt.

Asszem a második pályán volt a Romboló visszalopása mint küldi az ezredes idegesen mondta, ezen a karriered múlik. Ha nem támadtad meg hanem átengedted őket, akkor meg lefokozott, ez volt az egyetlen vidi, ahol mérges volt rád, csapkodott üvöltött. Máskor meg csak ilyen óvóbácsisan mondta, h "kapitány le van váltva" (a le van váltva összeszorított fogakkal), meg volt olyan, h ejnye Johnson csalódtam magában, maga miatt lefokoztak engem, remélem tudja, h ez mit jelent. De mindezt olyan nyugodtan és érzelemmentesen mintha a híreket olvasná be a tv-ben.

Apropó volt olyan a saját szobádban a számítógépen ,h üzenet felvétele. Nektek ez működött valaha? Én arra emlékszem, mindig azt mondta,h üzenetet vegyek fel? Most nem ,majd később.

Adani 2011.03.26. 16:45:26

Apropó különbségek a két rész között. Ugyebár az első részbe egyes fajoknál más volt az épületek alakja. A kettőbe meg ugyanolyan. Annyiban azért jó volt ez, h nem kellett nézegetni melyik is az.

nandude (törölt) 2011.03.26. 17:22:23

@Adani: Nem vagyok benne mikor lehet felvenni de a most felsorolt kettő közül az egyik.
1. Amikor megkapjuk a Föld bolygót és lesz megint látomásunk akkor, és aztán lehet beszélni a földi tudósokkal hogy ott fejlesztették ki az androidokat VAGY
2. Amikor észreveszed hogy betörnek a saját szobádba.
Nem vagyok biztos, lehet hogy egy csomó marhaságot összehordok. Meg kell nézni :D
Amúgy az is érdekes hogy az elsőben a Galaktikus Birodalomnál lehetett tűzoltóságot (marha jó, az ötven % feletti sérült épületet magától ingyen javította) geotermikus meg fúziós erőművet, templomot meg stadiont is lehetett csinálni, de máshol nem.

@FeroxX: Azt hiszem a Mass Effect 3-ban dolgoznak magyar grafikusok és lélegzetelállító munkát végeztek, nézd meg a trailert. Egy csomó játékban közreműködnek magyar emberek de sajnos a Brain Drain túl erős ahhoz hogy egy független magyar cég nevében publikáljanak... Persze még lehetünk játéknagyhatalom :D
Azon kívül pedig ott a baj hogy a mai játékos kultúra a grafikára épül nem a játékmenetre

@Bobby Newmark: A Screamer magyar volt? :O

ubk 2011.03.26. 17:26:58

@Adani: Jaja, ez nekem nem tetszett, hogy ugyanazok voltak az épületek, de ha csata volt, áldottam a fejlesztőket ezért :)

Adani 2011.03.26. 17:42:35

@nandude:

Ráadásul pl. az Atomerőmű egyrészt jóval nagyobb volt nálad mint a többi fajnál (de a főépület is), másrészt meg néha magától felrobbant.

Anphalas 2011.03.26. 18:42:34

@nandude: "Azon kívül pedig ott a baj hogy a mai játékos kultúra a grafikára épül nem a játékmenetre"

Lásd pl. a(z egyik) legsikeresebb játékot világszerte, a WoW-ot, mint ami épp "a grafikára épül, és nem a játékmenetre".

nandude (törölt) 2011.03.26. 18:45:06

@Adani: Sajnos nem néha, emlékszem is utáltam nagyon :D De legalább volt másoknál is naperőmű ha jól emlékszek.

Volt egy olyan dolog amikor bolygót támadtál földi harcban hogy ha lesebzel egy laktanyát 90%-ra akkor kapituláltak és ha nem romboltad le a laktanyát akkor megmaradt neked, de viszont a technológiát ki kellett hozzá fejleszteni, szóval nem tudtál többet építeni mellé :D

nandude (törölt) 2011.03.26. 18:51:39

@Anphalas: Azért a játékoskultúrát is lehet két nagy csoportra osztani, az RPG-sek meg a nem RPG-sek :D Amúgy meg Cs 1.6 :)
De inkább pontosítok a kijelentésemen: a mai játékos kultúrának az az elvárása az újabb játékoknál hogy fejlődjön a grafikája. Hiába adna ki egy cég a Half-life 1 grafikai szintjéhez hasonló játékot, csomóan csak azért nem játszanák mert rossz a grafikája. Mármint én ilyen emberből ismerek többet :)

Hofi3 2011.03.26. 18:53:18

@Dowim: Az IG2-höz kiegészítő? Akkor nekem is szólhattál volna :-D Mert, hogy ehhez nem készült az 100%. Lehet, hogy valami más játékra gondoltál (cinikus mosoly).
Szerintem te a Haegemonia-ra gondolsz, mert annak volt egy kiegészítője A Solon hagyaték címmel.
Azért merem írni, mert mind a 2 játékot nagyon jól ismerem. Az IG2-őt 1999. december 5-én vasárnap vettem meg. A mai napig emlékszek rá. A Haegemonia-t meg előrendelve vettem meg. Persze, hogy a Collector's Edition-t.
Mind a 3 játékot a mai napig előszeretettel forgatom. Kár, hogy ma már nem készülnek jó űrstratégiák.

Hofi3 2011.03.26. 18:57:29

@HalivudEstevez: Erre mondják, hogy észjáték. Gondolkodni kell. Ez nem mindenkiben van meg :)

mash/the collective 2011.03.26. 19:07:26

@Adani: én csak és kizárólag a nemzetközi piacra megjelent játékokról beszéltem, mert azokról érdemes. Azért volt már "nekünk" egy Időrégészünk is 1987-ben, de hát a magyar piac felejtős...

Igazából 1990 körül indult be itthon a tényleges játékfejlesztés a Novotrade-ben (Ecco the Dolphin) és az említett két cégben.

nandude (törölt) 2011.03.26. 19:21:28

@Hofi3: Ó a Haegemonia az aranyos. Sokan szidják de szerintem az is élvezhető. (akik nem ismerik Digital Realitys játék, űrstratégia. Csak animációk vannak benne filmbetétek helyett, de a játékban ismert szinkronhangok is vannak. Sokkal különbözik az IG-től abban hogy nincs külön bolygónézet hanem egy kis ablakban lehet irányítani hogy mit építsünk, szóval egy kompakt IG2 az egész egy teljesebb történettel és nagyon megszabott hogy hol vagyunk egy küldetésben. Na meg itt bányászni kell hogy legyen pénzünk). Kár hogy nem kerülhet be a heti retróba mert nem retró de jó játék, ajánlom.

Hofi3 2011.03.26. 19:24:41

Kérdés, minden érintetthez. A Haegemonia Collector's Edition dobozképe érdekelne. Pont ez a kiadás van meg, de jó lenne egy jó minőségű kép róla. Az elejéről és a hátuljáról. Tud valaki segíteni? Sehol se találok a neten róla képet.
Ha valaki tud ilyet, netán régen lementette a képet, az jelezhetné itt.
Köszi előre is.

Hofi3 2011.03.26. 19:35:31

@nandude: Én nem feltétlenül bányásztam benne. Úgy is végig lehet vinni. Csillagközi és bolygóközi kereskedő kell, na meg minimum 2 bolgyó is dől a pénz. Az a baj a bányászállomásokkal, hogy az ellenség mindig azokat támadja elsőnek. Védeni persze nem igazán lehet, mert én mindig egy nagy főflottát hoztam létre és azzal gyűrtem le mindenkit.

Adani 2011.03.26. 20:03:15

@nandude:

Viszont a Laktanyát konkrétan meg tudtad szerezni. Erre emlékszem a egy bizonyos bolygót elfoglaltál ott megvolt és megkaptad onnantól építeni is tudtad, ki is írta a harc után ,h megtaláltad a tervrajzokat.

A második részbe meg Shiarikkal olt olyan ,h szinte alig fejlesztettem csak épületeket szinte minden mást kémekkel loptam el, vagy megvásároltam.

nandude (törölt) 2011.03.26. 20:17:42

@Hofi3: Bocsi, nekem Ezt vedd meg-es van.
Tényleg, el is felejtettem a kereskedőket :D Amúgy nem annyira ragadt meg bennem az a játék. Jónak jó volt de nem volt annyira hangulatos. Szerintem az IG1 is azért örvend ekkora hírnévnek mert a hangulata, és főleg a zenéje nagyon el lett találva. Az a sejtelmes zene a csillagtérképnél miközben bámulsz a világűrbe... Mindjárt fel is teszem a gépre :D Ha időmilliomos lennék végigvinném holnap :D

@Adani: Na már megint hülyeséget beszélek? :D Pedig emlékszek valamire. Amikor legutoljára játszottam ki akkor volt benne valami turpisság a tervrajzokkal.

A kettőben az a jó hogy nagyon sokféle stratégiát lehet játszani, mint például a kémkedős is, mint ahogy az egyik kolléga említette hogy egy lövés nélkül végigvitte. Ezért is jó sokszor végigvinni :)

Srácok, csinálni kéne egy Imperium Galactica klubbot. Havonta egyszer összejönnénk egy sörözőben vagy nem tudom hol és nosztalgiáznánk. Ki értékelné ezt a fajta akciót?

vargatom 2011.03.26. 21:32:36

@nandude:
Magán a Mass Effect 3 játékon nem dolgoztunk, és ez érvényes a legtöbb munkánkra is hogy csak a trailer és kész; bár ezt-azt szinte mindig elkérnek és sokszor bele is kerül a játékba valamilyen szinten.
Korábban csináltunk egyébként direkt ingame karaktereket a Heavenly Sword és a The Club című játékokhoz, de annyira nem erőltettük ezt a vonalat.

Mostanában a Heroes of Might and Magic 6 az a nagyobb kaliberű játék, amin nagyon sok hazai kolléga dolgozott, a Black Hole-nál programozták és rengeteg modell, textúra, karakteranimáció is itthon készült. Talán a 3D Brigade-ból is maradt még valami kemény mag, ők kizárólag outsourcingban nyomultak és modelleket-textúrákat meg mocapelést csináltak rengeteg játékhoz.
A legtöbb még megmaradt hazai stúdió viszont szinte kivétel nélkül kisebb léptékű projektekkel foglalkozik...

Az egyetlen kivétel a Crytek magyar stúdiója, ahol a "codename Kingdoms" című Xbox-exkluzív játékot tolják ezerrel (a Crysis Warhead óta) - de erről a stuffról szinte semmit nem lehet tudni. Mindenesetre nagyobb durranásnak szánják, az biztos.

Adani 2011.03.26. 22:53:25

@nandude:

Engem érdekelne. Sőt néha Hamachin tolhatnánk is egy-egy játékot. Csak sajnos Win7 alatt a 2 elég nehezen megy, ahogy most tapasztaltam.

Emlékeztek még a Tenorira az IG2-ből? Egy csaló kereskedő, aki mindenféle gagyit árul, pl. hiperágyúként porszívó tervrajzot, meg Tenori rakétát, amivel elvileg iheted az egész bolygót magaddal, de az is használhatatlan.

Ritberger meg a selejtes nukleáris védőruhát sózza rád.

nandude (törölt) 2011.03.26. 22:56:37

@Adani: Van hozzá valami patch, a www.imperiumgalactica2.hu/ chatjén vágják a témát a srácok, de sajnos csak 2-3-szor adódott lehetőségem végigvinni a 2-t :)

Szívtam a fogam a kereskedők után. Random eventekkel legalább tele van a játék :D

Adani 2011.03.26. 23:24:19

@nandude:

Annyira nem fontos a kereskedőket vadászni. Kipróbáltam mikor az elején kaptam a nyírd ki Ritbergert, mert ránksózott mi szemetet küldit. Szartam le an jobb dolgom is, csak a vége felé tolta ide megint a képét a radarzónába akkor csaptam le, de semmi a szokásos üzi , lelőttük és X mennyiségű lovettát találtunk nála.

Néha valamelyik rokona bosszút forral és flottával jön neked, de gyengével nem gond leszedni. Néha jön a Zaulok megmentése, de azt se kell komolyan enni semmi se lesz ha szarba hagyod őket (kiéve a Krahen, de ők ugyebár amúgy se menteni akarják őket hanem a katonákat zavarják oda, ott nem rúgják ki a vezért ha azt jelöli be, h a tömegpusztítás a legjobb szórakozás, hanem egyenesen követelmény :). Egyébként érdemes, mert lesz egy csomó munkaerőd és lerakatod őket üres bolygóra. Akkor kvázi kolonizáltál egyet ingyen, ill. olcsóbban.

Van még az a küldi mikor kutatóközpontokat kell szétlőni Godannál agy Antarinál, meg mikor terroristákat kell legyakni. Ezt se kötelező, max. a diplomácia romlik kicsit. Viszont ha nem adod issza a bolygót akkor random hadüzenet a jutalom, mert a válasz az, barátaink az XY birodalom majd jól szétrúgja ezért a szétrúgnivalódat. Ha erősebb birodalom akkor meszeltek. Jobb visszaadni. :)

Emlékszem még a Shinariknál a kajaszállításra az emberekek. Először nemet kell mondani, ekkor rádobnak az ajánlatra. Én mindig azt csináltam, h mikor megmondta melyik bolygókra gondolt, akkor izomból Hidro farmok rá amennyi csak felfér. Viszik a termést és tejelnek érte szép pénzeket. viszont résen kell lenni, mert közben meghackelik a tankjaidat. De tankonként 2$-ért megjavítják csak kémet kell kiküldeni, h vegye észre.

nandude (törölt) 2011.03.26. 23:30:28

@Adani: Tehát kb ennyi random event van a 2-ben? Rémlik valami Zaulokkal is de az nem volt lényeges :) Kár hogy az 1-ben csak ál-random volt mind.

Adani 2011.03.27. 00:05:13

Van több is, sőt eleve a küldiket is random dobja be. Van mikor egy küldit nem is ad be pl. terroristák megfékezése. Még akkor is okozhat meglepetést és sosem látott dolgokat ha már 100x végigvitted. Az egyben kevesebb ilyesmi van ott ahogy megfigyeltem, szinte mindent bead előbb-utóbb max. a sorrend cserélődik.

nandude (törölt) 2011.03.27. 08:30:10

@Adani: Ott a véletlenszerűség például az elején a kalózok mennyiségével van meg hogy melyik kereskedő kér segítséget, több úgy emlékszem nincs is.

Savior 2011.03.27. 12:02:32

Kipróbáltam a Reuniont, de sajnos úgy tűnik, hogy vagy már nem 1994 van, vagy én vagyok túl öreg ahhoz, hogy ilyen "felhasználóbarátságtalan" játékokkal játszak. Pedig amúgy nem tűnik rossznak és kellemesen aktiválja a retroreceptoraimat a kicsit Dune 2 hangulatú introjával és a Powermonger-lopás irányítótermével. Kár.

Daermon85 2011.03.27. 12:47:43

Mai napig nagy kedvenc az IG2 (és a Haegemonia is), kár, hogy azóta a DR nem csinált folytatást.
Ez meg egy jó post volt Stöki :)

Penya64 2011.03.27. 18:42:06

Reunionrol a korabeli Terror Newses cikk egy kepalariasa jut eszembe. Mikor a kigyurt bacsi tartja a cim feliratat: "Egy gyér nyitókép"

xstranger 2011.03.27. 21:23:46

@Penya64: Terror News, te jo eg micsoda emlekek.

CodeKiller 2011.03.27. 21:38:23

IG1-et én is a guru-nak köszönhetően ismertem meg, és nagyon tetszett, ellenben az IG2-vel folyamatos technikai problémák miatt még nem sikerült igazán játszani.
A Haegememonia szintén elég jól sikerült, kár hogy nehéz manapság ezeket a játékokat beszerezni. Jó lenne ha kicsit kipofozva a mostani gépek/oprendszerekhez igazítva kiadnák pl. steam-en...

@vargatom: azért még készülnek kis hazánkban komolyabb játékok; egészen véletlenül külföldi videókritikusoktól hallottam róla és nekik tetszett: www.kingarthurthewargame.com/
a magyar www.neocoregames.com/ -től.

Stöki · http://iddqd.blog.hu 2011.03.27. 21:48:30

@CodeKiller: Bizony, a King Arthur jó kis cucc.

vargatom 2011.03.27. 21:49:23

Senkit nem akarok megsérteni ezzel, de a King Arthur nem egy nagy kaliberű játék...

(és ez itt szigorúan a kiadói besorolást jelenti, marketing, költségvetés, célközönség stb. - tehát nem a minőségére vonatkozik, arról nyilván nem akarok kipróbálás nélkül nyilatkozni)

Neonvadász 2011.03.27. 22:42:26

@Adani: A második pályán egyszer a folyosón meglátod, hogy valaki kiszalad a szobádból. A bárban Briannek (vagy Kellynek?) elmeséled, mi történt, mire ő azt mondja, kizárt, hogy kém lenne a hajón, hiszen tökéletesen átvizsgálnak mindent, még egy patkány sem tudna elbújni. Azt is mondja, hogy ő "felvételelre" (elszólás, és benne maradt!) állítaná a számítógépét, és ha megtudná, ki kémkedett, alaposan ellátná a baját.

A párbeszéd nélkül is könnyen ki lehet találni, hogy felvételre van szükség a kém lebuktatásához. Kiderül, hogy Catherine, a pszichológusnő kutatott a szobádban. Jelented az ezredesnek, ő pedig megnyugtat, hogy majd kivizsgálják az esetet. Később nem esik szó a dologról, de a csaj nyilván tudta, hogy android vagy, és azért kutatott.

Még egy érdekesség: az incidens után hiába nyomod meg üzenetfelvétel gombját, nem reagál rá a gép. (Az általad idézett monológ sem hallgató.)

Neonvadász 2011.03.27. 22:44:16

@totyatotya: Nehogy kiadj rá ennyi pénzt! Írj levelet a címemre (név, kukac, postafiok.hu).

Moso 2011.03.27. 22:46:03

hali

imádtam az IG2-t, és most végig olvasva a kommenteket láttam hogy lehet pár dolog kimaradt nekem belőle?
a 3 fajjal nem csak úgy győzhetsz hogy elfoglalod az összes bolygót?
az én emlékeimből ez a 3 kristály, illetve az emberek vezérének felélesztése kimaradt.
ezeket hogy lehet elővarázsolni a játékban?

Judea · http://roleplay.blog.hu 2011.03.28. 00:01:38

Kövezzenek meg, de ez a páros kimaradt az életemből. Viszont a Reunion rémlik.

totyatotya 2011.03.28. 01:23:34

@Neonvadász: annyira nem fontos, köszi szépen azért. Megbíztam rokont hogy kerítsen ezekből 1-1 példányt.

ubk 2011.03.28. 07:01:59

@Moso: Hali!

Úgy emléxem, hogy a Shinarikkal (asszem így hívták a kereskedő fajt) mindig úgy győztem, hogy az emberekkel szövetséget kötöttem, akik a Kra'heneketlegyőzték, miközben a diplomáciai és kémkedési kapcsolatokkal mégis a kerskedők lettek a galaxis urai.

Adani 2011.03.28. 08:54:47

@ubk:

Volt ilyen, a vége az lett, h az emberek bejelentették ,h hurrá győztek, most már béke lesz. A Shinarik meg feltámasztják a hibernált gonosz emberi diktátort és elhangzik, h igen háború lesz továbbra is és mi leszünk az urak, mert dől a lé.

Shinariknál van egy pont, ahol dönteni kell, h Kraheneknek vagy embereknek segítesz. Tudni kell ki az erősebb. Nyertem már úgy is ,h a Krahenekkel paktáltam le, akkor kémekkel kell rombolni az emberi erődöket később pedig pénzt kell adni nekik. Könnyű fokozaton viszont bénázik csak a gép ott nincs értelme, volt mikor órákig néztem mit csinálnak ,de állóháborúbam mentek át, bolygót elfoglalja megy a másik vissza majd ismét elfoglalja.

Adani 2011.03.28. 09:05:04

@nandude:

Igen, jobb esetben csak vadászaik vannak, rosszabb esetben rombolóik is.

Apropó ti a kettőben harcoltatok vadászokkal? Én általában nem, sokat nem tettek hozzá a játék végén a dolgokhoz, inkább Cirkálókra költöttem a pénzt. A hajókat szétlőve a pár ezer vadász már nem sok vizet zavart. Az űrvédelmi ágyúk is se sokat értek max a játék elején, utána már szinte semmit.

@Neonvadász:

Erre nem jöttem rá soha. Az animáció megvolt, beszéltem is bárban Kelly-vel, aki ezt javasolta, de nem jöttem rá ,h ezt kell csinálni. Később viszont a bevágott animációkból (álmok) egy beszélgetésnél (4. pályán) kikotoyogja valaki a kódot amivel a fejlesztőt tudod elérni, aki el is mondja neked a teljes történetet azt is ,h Catrine volt a felelős ezért is volt az érzelmi teszt, valszeg ezért is kutatott, de ennyi.

Meg a játék végén mikor győztél is mondja, h az emberiség megmenekült, és ehhez kellett egy android, aki mindig a helyes döntést hozta meg és, h az eddig titkolt fegyver bevált, de a nép még mindig nem tudja mi volt az. Persze, h te voltál az, egy android, aki nem hibázik.

Linkas 2011.03.28. 09:05:29

Ifjúkorom (34-37 évesen)kedvenc játéka volt az IG1.
Megpróbáltam megvenni a Vaterán. De valami stikli volt.

Neonvadász 2011.03.28. 09:17:56

@totyatotya:
Ha nem tudja megszerezni az ismerős, írj, Rapid Sárának biztos megvan. ;->

TBal 2011.03.28. 11:18:11

Nekem a Kra'hen faj nem tetszett az IG2-ben. Tetszett az összetettség, a kereskedés, kémkedés, hogy ügyeskedni kellett - a Kra'hen faj viszont olyan volt, mintha egy Szkinhedbanda lenne, nem lehet velük értelmesn beszélni, kereskedés nyet, csak kurva erősek, először ütnek, aztán kérdeznek (igazából nem kérdeznek semmit). Jobban tetszett volna a játék, ha csak fondorlatos, bonyolult fajok vannak, vagy legalábba bolygók felét nem a szkinhedek lakják :).

Adani 2011.03.28. 12:06:39

@TBal:

Nekem is Krahen tetszett, tanulásra a legjobb, kevesebb dologra kell figyelni. Megaztán itt megy a létező legegyszerűbb newbie taktika azaz építs sok hajót meg tankot aztán mint tót az anyjának ess neki az ellenek durr bele had szóljon lássuk mi lesz. Shinariknál ez nem nyerő taktika ott sunyin kell alattomosan támadni nem frontálisan nekiesni a várnak, hanem partizán módjára sunyin hátulról meg apró lyukakon bemászni ott és úgy, ahogyan arra az ellen nem számít.

Kémeknél volt, olyan akinél ha nagy nehezen sikerült meggyilkolni a vezért (amire még legjobb kémeknek is alig 10% esélyük van) történt bármi érdekes. Nekem párszor sikerült, de semmi se történt. A legjobb a lázadásszítás volt az sűrűn működött. Meg persze az épületek meg a hajók szabotálása. Shinariknál még a találmányok lopkodása is. Ott erősek a kémek bármit rájuk lehet bízni ha nem sajnálod a pénzt a kiképzésükre.

Apropó emlékszem egy olyan küldire is vagy embernél vagy Shinarinál, h egy kereskedő megkér, h vedd fel a fiát kémnek, mert az szeretne lenni ,de hülye hozzá leckéztesd meg, de vigyázz rá ne essen baja. Kiképzésre is küldtem ,de volt mikor direkt elzavartam vmi öngyilkos akcióra, de nem nyírták ki. Mi történik akkor ha kinyírják? Mit szól a kereskedő?

TBal 2011.03.28. 12:57:27

@Adani: Rég játszottam már vele, ha jól emlékszem, először a Shinarikkal vittem végig, a végén az emberekkel maradtunk, kb. fele-fele arányban a bolygókkal. Aztán az emberekkel is végigmentem, de a Kra'hen-be csak belekezdtem, abban semmi élmény nem volt.
Azt mondom, hogy ha az ember a Kra'hen-t irányítja, az oké, ha nem akar bonyolult játékmenetet. Viszont nálam az volt, hogy a Shinarikkal Voltak gyengébb fajok, akik ellen lehetett ügyeskedni, és volt a nagy szkinhed-horda. Jobban tetszett volna, ha a főellenség ellen lehet ármánykodni, összetettebb taktika kell a győzelemhez, ők is kémkednek, szítanak, ezeket ki kell védeni, ilyesmi.

Adani 2011.03.28. 15:09:54

@TBal:

Nem kell velük küzdeni feltétlen, vagy velük paktálsz le vagy az emberekkel. Figyelni kell ki tűnik erősebbnek és az ő oldalára kell állni, a Shinarik ilyenek, meg ugye ott jól működik a diplomácia is, egymás ellen ugrasztani a fajokat aztán miközben nyírják egymást lehet a kémekkel ügyködni pl. találmányt meg pénz lopni vagy.

Neonvadász 2011.03.28. 23:05:14

@Linkas: Neked is mondom, Rapid Sárának állítólag megvan a játék. :->
A címem a nevem postafiok.hu-val megtoldva.

Adani 2011.03.29. 08:55:12

Ti próbálkoztatok a bolygókon tereprendezéssel?

Egyik részben se értékelik a lakók, sőt egy idő után már hiába követelnek bármit is, mert betelik a bolygó.

A legjobb taktika egyébként az, ha csökkented az adót, mert akkor jobban szaporodik a nép és többen fizetik a keveset. Sűrű fillér ritka forint helyett.

Shinariknál meg hülye lenne az ember nem telepakolni bankokkal meg kereskedelmi központokkal a bolygókat.

Kalpy71 2011.03.29. 09:54:06

@Robykee: Előtte is volt.... a Thököly úti bkv valamiben..... :)

Adani 2011.03.29. 13:24:25

Az a küldi megvan nektek, mikor beadja egy kalóz, h vedd el feleségül a lányát? Ha igent mondasz csatázni kell vele, ha pedig megnyered akkor sem megy hozzád, de megkapod a flottáját, amivel kedvedre garázdálkodhatsz, pl. ellenfeleket támadhatsz és kalóztámadásnak fogják hinni nem romlik diplomácia.

Van 2011.03.30. 12:39:49

"Lords of Midnight" cikkre vágyok régóta, de látom, a vesztesek vesztese lesz... :(

moli 2011.03.30. 16:10:45

@FeroxX: jatssz indie jatekokkal (braid, and yet it moves, world of goo, plants vs zombies, machinarium, flight control, minecraft, trine). olyanok, mint egy c64-es jatek, es raadasul olcsok is.

Dudi 2011.03.31. 00:14:01

@SakmaN: Szerintem épp te hoztad el nekünk, akik külön megrendeltük a megjelenés napján a szerkesztőségbe az IG2-t :) Mai napig itt van szemben a plakátja!
Aztán a PC Guru is mellékelte, 2 hónapon keresztül, így elméletileg két példányban van meg az IG2. Gyakorlatilag valahol elkeveredtek a lemezei :S
Ohh, nem, megtaláltam a duplatokot, megvan mind a 4 CD! :)

SakmaN · http://www.sargakazi.hu 2011.03.31. 00:29:30

@kamasuka: :-D az az 576 kByte volt és nem CD, hanem floppy és kazetta kopizás volt a bolt. Ha beszerzel egy 1991 körüli 576-ot, megtalálod a közepén a fekete-fehér "megrendelőlapot" az aktuális "stuff" listával...

Adani 2011.03.31. 08:34:46

@SakmaN:

Nekem régen megvolt, vagy talán ma is megvan az összes 576. Még évekkel ezelőtt valaki összeszedte az összes megjelent számot és beszkennelte és feltette egy torrent oldalra. Sajnos csak képként vannak fent a lapok, így keresni nem lehet benne, de így is nagy kincs lehet.

SakmaN · http://www.sargakazi.hu 2011.03.31. 10:27:12

Nekem egy jó nagy stóc 576-om van, 60cm magas... Persze rendbe kellene tennem őket és pótolni a hiányzó darabokat... A GURU-k mind megvannak, de nekem ez eccerű volt, csak leemeltem őket a polcról... :-D

Adani 2011.03.31. 10:33:18

@SakmaN:

Évekig voltam 576 előfizető, de sajnos az újságok papírgyűjtés áldozatai lettek, pedig sokáig őrizgettem őket irattartókban,

Adani 2011.03.31. 22:24:08

Itt a teszt az első részből:
kepfeltoltes.hu/110331/main_000_www.kepfeltoltes.hu_.png

A tömegpusztítás a legjobb szórakozásért nem váltanak le azonnal ,kipróbáltam ,ezt jelöltem be a többi kérdésre meg normális választ adtam.

2-3 rossz válasz után már leváltanak.

Kipróbáltam a felvételt is, ne lehet fülelni a doktornőt, de semmi se történik ha szólsz az ezredesek ,h kutatott. Annyit mond,h majd ő elintézi.

nandoo 2011.03.31. 23:26:58

@Adani: Kirázott a hideg is... papírgyűjtés miatt elveszni annak a sok jó újságnak :D Meg aztán vess össze egy fegyvert és egy költeményt...
Ezredes uram meg mindent elintéz, protekció rulz.

Amúgy vicces volt az elején hogy lehetett szólni az ezredesnek hogy küldjön erősítést, és küldött is. Viszont ha sokszor kértél tőle, akkor ha jól emlékszem vége is volt a játéknak?
Meg volt egy küldetés ahol ha segítettünk pár lázadó kalóznak akkor az első szint végén segítettek garthogot abálni. Jóarcok :)

Ui.: Én vagyok a nandude.

Adani 2011.04.01. 07:59:59

@nandoo:

Az még nagyobb volt mikor lomtalanítás áldozata lett a C64 és az 1541-es meghajtó meg az összes flopi. A magnó csak azért nem mert az már korábban eltűnt, elvégre ritkán volt használatban, hiszen volt a kezdetektől flopi is. Nem voltam otthon és a megkérdezésem nélkül ment. Az 576-nál meg mondták a szülők,h minek őrizgeted ha úgyse olvasod el többé? Végül rábeszéltek,h mehet papírgyűjtésbe, és unokatesóm elvitte.

Az elején se küldött mindig, ha rögtön szóltál neki közölte, h mi van? egy-két kalóz kifog rajtad? Nem küldök ,mert nincs. Komolyabb küldiknél lehetett kérni pl. mikor Garthog flotta jön, meg asszem a pénzszállító kíséreténél. Vége nem lesz a játéknak ha sokszor kérsz erősítést csak mindig lebasz.

A második résznél meg gyakorlatilag a Kraheneken kívül bármilyen hülyeséget is csinálsz, nem fokoznak le, max romba döntöd a birodalmat. A Krahennél meg van olyan, h az Istencsászár közli, h új imperátort nevezett ki és első feladata a te kivégzésed lesz. Asszem az elején van olyan ,h 4 bolygót kell rövid idő alatt kolonizálni, ha nem csinálod meg akkor lázadó seregek kiválnak a birodalomból és ha nem győzöd le őket akkor véged. Vagy ha a Zaul bolygó felrobbanása előtt nem győzöd le őket, mert ugye a katonáid nem gyakorlatoztak.

nandoo 2011.04.01. 14:54:39

@Adani: Pontosabban www.youtube.com/watch?v=J2f3dIxo9zI "egy-két kalóz így megnehezíti az életét?" Nagyon megmaradt bennem ez a párbeszéd :)

Most elkezdek játszani a kettővel, rég játszottam vele.

Adani 2011.04.01. 16:23:03

@nandoo:

Én az egyet kaptam elő (torrent a barátod). Mielőtt nekem esnétek megvan eredetiben is, 1997-ben ezt kaptam karácsonyra a Jézuskától, asszem vmikor akkor jelent meg. Az első pályán kipróbáltam most nemrég akkor ad erősítést mikor a Garthog flottát kell kinyírni ha sikerül elő is lépsz. Na ha a csata előtt kérsz fog adni. A második pályán is egyszer vmikor ad.

Van egy másik jó szöveg is: "Már kapott erősítést nem? Vigyázzon már jobban a hajókra, a mi készleteink sem végtelenek"

Bennem még a demó verzióban maradt meg ez" Kapitány .... -öszeszorított fogak- leee vaan vááltvaa"

Később meg azon röhögtem mindig, h bármekkora hülyeséget is csinálok az ezrede még dühös se lesz soha mikor lebasz meg lefokoz óvóbácsisan közli mindig, h pedig bíztam magába, túl sok hibát követett el, maga miatt elvesztettünk egy bolygót, maga miatt lefokoztak engem, talá egyetlen egy videóban látszik egy icipicit mérgesnek és dühösnek mikor hagytam,h megfújják az új hajót.

Adani 2011.04.01. 16:28:33

A legnagyobb röhögőgörcsöt még az otthoni üzenetek adtak főleg a gyerek "Az a-nya- a-kar még neked valamit mon-dani" Aztán később kiderül, h robot vagy a kölyködbe meg tuti vmi gyengébb proci került. :)

nandoo 2011.04.01. 16:38:31

@Adani: Hát na, nem volt hollywoodi stáb :D. Az egyik legveszélyesebb színészi munka ez: www.youtube.com/watch?v=f_i0ED6EUqo (Spoiler!! + Itt van hogy miért volt a teszt).
Amit említettél az ebben a kis csokorban van: www.youtube.com/watch?v=I-wEAqMCCsg Az utolsó. :D

Fontos cucc: A srác aki a videókat csinálta az IG első részét csinálja Java-ban. code.google.com/p/open-ig/ Amikor megtudtam jaaaj :D Küldtem Stökinek ímélt hogy tegye fel a linket ehhez a bejegyzéshez mert hát állat, de sajnos még nem olvasta az emailem :(

nandoo 2011.04.01. 17:45:20

Váá :D Az IG2 oktatómódjában a női hang ugyan az mint a Discovery Science-n a reklámokban a hang :D

Amúgy meg az oktató módban ugye beszél a női hang, van egy ablak ami ezt ki is írja és vannak a játékbeli feliratok. Sokszor nem passzolnak egymáshoz :D

Adani 2011.04.01. 20:10:21

Ez igaz az oktató módnál sokszor előjön, h az írott és beszélt szöveg különböző. Pár helyen a játékban is ,de nem feltűnő. Meg ugye itt már az üzeneteket se olvassák fel élőszóba mint az első részben. Nem zavaró szerintem és kevesebb hibalehetőség van.

Az első részben az öltözékeken röhögtem mindig. Mit egy búvárruha. :)

2011.04.11. 08:51:04

Az ig2-ben imádtam, amikor már nagyon agresszív terjeszkedéssel meg jól eltalált fejlesztésekkel 2-3 óra alatt végig tudtam vinni a játékot normál fokozaton. Viszont a nehéz fokozat, az kábé a lehetetlen fokozatnak felelt meg, nagyon nagy szerencse kellet hozzá.

Adani 2011.04.11. 10:16:13

@B.Cs.:

Shinariknál a legkönnyebb sztem a nehéz fokozat meg Kraheneknél, Emberekkel sosem sikerült végigtolni nehezen. A többinél is lutri, megesik ,h betámad egy erősebb birodalom és akkor kész. Nem lehet mit tenni ellene sokszor teljesen ok nélkül betámad, felfedezed mert épp elrepült a flottája a határon és máris jön a hadüzenet és esélytelen ajándékokkal meg könyörgésekkel tűzszünetet kérni ,nem fog leállni. Ha legyőződ a flottáját már engedékenyebb lesz, de csak akkor. És volt olyan, h elkezdtem izomból fejleszteni nehéz szinten a korvettig jutottam, jön egy hadüzenet egy még alig 1 perce ismert birodalomtól, pedig küldtem neki egy szeretnék békében élni szomszédainkkal üzenetet, válaszolt is ,h mi célunk is az. nézem a flottáját már nehéz korvettjei voltak. Persze esély nulla.

Sztem ilyenkor a gép a legális cheatet nyomja az adócsalást. Ha te is csinálod akkor még nehéz szinten se okoz gondot a gép legyőzése. hó elején adó Elnyomóra 30-án elenyésző vagy nincs-re, az adót fizetik a morál jó lesz. Pénz bőven lesz. A gép viszont nem fejleszt épületeket ezért lehet előnyöd. Ha épületleborokat építesz és kifejlesztesz minden civil épületet (a mezon erőmű ráér később is) akkor a morál még jobb lesz, pláne ha civil épületekre auto-építés is van, mindig felépítenek mindent, amire szükségük van. Még jobban szaporodik a lakosság még több pénzt fizetnek, pláne ha elnyomóra rakod az adót majd hó végén vissza. Az első résznél is működik, de ott macerásabb, mert 6 óránként változik a morál és gyakrabban kell kapcsolgatni és nem lehet gombnyomásra mindegyik bolygón állítani hanem egyesével kell, a játék végén meg mikor sok bolygód van akkor macera.

Adócsalás nélkül nehéz fokozaton nem sok esélyed van, kell hozzá egy nagy adag mázli.
A legjobb a a normál az az igazi játékélmény, nem túl könnyű, de nem is túl nehéz. Könnyűn meg gyakorlatilag elrontani lehetetlen, volt mikor direkt próbáltam elrontani a küldiket, de akkor se lesz semmi.

Krahennél pl. nehéz szinten a legjobb ha azonnal nyomod a kolonizáló gyártást, mert elég nagy esélye van ,h beadja a kolonizálj 5 bolygót 4 év alatt. Ha nem gyártod a kezdetektől nehéz lesz időre megcsinálni. És persze járőrözni is kell ,h találj üres bolygókat.

Reactor 2011.11.07. 03:10:08

Nagyon klassz a blog ám, főleg az Impossible Mission cikkek tetszettek, de pl. az Imperium Galactica 2 ma is megvan, és elő is veszem, szerencsére XP alatt elfut aránylag jól.

Egy kifogásom van...miért kell ÁLLANDÓAN a Zsindexet felhozni? Kb. annyi a (hír)értéke annak a honlapszennynek mint a Kacsa magazinnak...

Adani 2011.11.07. 10:40:31

@Reactor:

Win7 alat is elmegy, 1024x768-as felbontásban és Win98-as kompatibilitási móddal, én úgy szoktam tolni. Még Hamachin is megy a játék. A videók nem mindig jelennek meg jól, de azokat úgyis vágom már kívülről, meg néha földi csatáknál error-al kilép, de tapasztalatom szerint csak akkor ha 3-as sebességgel tolod, 2-esnél gyorsabbra nem kapcsolom fel az időt így nem szokott kilépni.

Adani 2011.11.23. 14:25:53

Nemrég újra elővettem a játékot, nagyon jó még mindig, próbálgatom a variációkat. könnyű szinten embereknél és Shinariknál egyszerűen nem tudsz veszíteni még készakarva sem. A gép nagyon bénán játszik, simán levered, a Shinarikkal a múltkor addig eljutottam, hogy lepaktáltam a Krahenekkel, mert ők voltak az erősebbek, és volt vagy 2x annyi bolygójuk mint az embereknek, aztán moziztam ,hogy mikor verik le őket, de vagy egy órán keresztül ment az, hogy egy bolygó ide egy meg oda, a végén meguntam és mind a 12 fullos kémeket rászabadítottam a az emberekre, vezér meggyilkolása is ment. Sikerült is 2x, de semmi se történt. Lázadásszításnál meg pár roham és minden bolygót elvesztettek. Igaz a mondás, hogy könnyű fokozaton egyik ellenfél se harcol, hanem csak úgy van.
Embereknél meg hiába vártam türelmesen nem derült ki mi lett végül a kristályokkal. Van most egy ilyen mentésem, ahol egy bolygónyi rezervátumot kaptak a Krahenek, minden más az enyém, de nem történik semmi, amint összeszed egy csatahajót meg pár tankot letámad, de esélye sincs, mert mindenhol van már nehéz erőd.

Krahennél a nehéz fokozat esélytelen. Rögtön az elején kalózok támadtak le és vagy 2x olyan erősek voltak mint én, már volt nehéz rombolójuk nekem csak sima, a meglévők mellé egyetlen egyet van idő legyártani meg a tetra lézert kifejleszteni, de így is csak épp hogy sikerül leverni. Közben el ne felejtsem az adó maxon van (kapcsolgatom hó végén vissza nincs-re amúgy végig maxon), ezután elkezdtem a radarhatáron körözni, beadj a 2 év alatt kolonizálj öt bolygót. Azonnal gyártottam a kolonizálókat, minden mást kikapcsoltam, nem volt auto-építés, se kutatás se semmi max. adó és minden a gyártásra.A hajókat legyártotta éppen hogy 4 bolygót kolonizáltam is az ötödik is úton volt mikor beadta, hogy nem teljesítettem, ezért az Ököl kán kivált a birodalomból és harcoljak velük. Ahhoz képest, hogy az én birodalmamból váltak ki az én eszközeimet Einstandolva (tök üres bolygók, hiszen most lettek kolonizálva), hajóik és tankjaik is voltak, persze esélyem se volt ,hiszen a Rombolóimat megtizedelték a kalózok, azóta meg kolonizálókat gyárthatok csak. Na persze levertek ,erre jön az üzi az Istencsászártól ,hogy szar vagy csalódtam benned, az új imperátor az Ököl klán vezetője lesz első feladata pedig ,hogy kivégezzen. Game Over.

Normálon 3 éved van ugyanerre, és 3 év alatt meg is lehet csinálni. De két év alatt sehogy. Ja el ne felejtsem két úrhajógyár volt a bolygón és 187%-os volt.
Ráadásul ha épp nem találsz 5 üres bolygót esélyed sincs, mint látható úgy se ha igen. Talán ha az elejétől gyártanám ,de akkor meg a kalózokat nem tudom visszaverni. Leszedtem egy cheatelt nehéz kezdést, ahol alapból van vagy 10 millió kredited az elején, na úgy meg lehetett csinálni ,de akkor is éppen hogy, és alig hogy zzel megvoltál gőzerővel kellett hajókat gyártani, és ugye pénzzel amedidg a kolonizálókat gyártotta tudtál fejelszteni is. És még itt is mázli kell hozzá, mert 2x is jártam úgy, hogy hirtelen üzenet, hogy felfedeztem XY-t, majd rögtön utána hadat is üzent és jött a flottája.

Shinariknál meg a végén ha kikapcsolod a hajó minden fegyverét és van flotta álcázód meg harci álcázód, meg manipulálód akkor 2-3x-os túlerőt is lazán leverhetsz, mert a kikapcsolt fegyverű hajókat nem látja, így lőni se tud rájuk, a manipulálóval meg átveszed az irányítást a hajója felett és ő lövi szét a saját hajóit, ill. addig te is ritkítod a saját hajóival a flottát.

Az elején meg kell a sunyizás nehéz szinten torpedó már az elején minél gyorsabban legyen és akkor folyamatosan hátrálni csata közben így nem tud eltalálni, de a torpedókkal lehet közben ritkítani lehet az ellent.

Embereknél van egy olyan mellékküldi, mikor terrorcsoport fenyegetőzik ,hogy ha nem engedjük ki a terroristákat akkor baj lesz és katonai csapást kell mérni rájuk. Kipróbáltam mi van ha engedek nekik. Semmi sem történik, úgy jóval könnyebb nem kell vesződni velük ,sosem hallasz többet róluk. Ha nem mented meg a Zaulokat akkor se történik semmi. Ha mégis és kiadod őket a kuloknak akkor meg követelnek még jó sok pénzt is. Ha kifizeted békénhagynak. Ha nem segítesz az Antariknak a vírusfertőzésnél (szét kell lőni a kutatóközpontokat), akkor sem történik semmi. Ha a terroristák felrobbantják a bolygót, akkor meg üzenet jön, hogy ez gyásznap lesz a birodalomban, de köszönjük ,hogy mindent megtett ,hogy segítsen, nem lesz abból se balhé.

Tudtok még ilyesmiket?

Reactor 2012.05.02. 04:03:34

Egyet nem értek. Az Imperium Galactica 2 mitől "retro"? Már modern Windows oprendszer kellett hozzá, szóval az nemigazán illik a retro-ba...

@Adani: A kereskedős balhék között kettőre kell nagyon odafigyelni. A "Szallít" kereskedőre és a "Hyn Werbary" nevezetűre. Az elsőt nagyon meg kell védeni a kalózoktól (jön pár hónap múlva egy kalózflotta CSAPDA névvel), ha szétlövik a kereskedőket, veszítesz kb. 200 ezer kreditet. A másik meg azért vicces, mert elkezd ő is jajveszékelni neked üzenetbe, hogy kalózok támadták meg, és mikor odaérsz, kiderül hogy az egész csak színjáték volt, és egy Kra'hen flotta bújkált a kereskedőnél, hogy majd jól elviszik a fejed a parancsnokuknak...hát nem sok esélyük volt a Holocaust és Tribulation tipusú nehézcirkálóimmal szemben, sőt, volt már egy Totalitarianism csatahajóm is...

Antari kutatóközpont-rombolás: Ezt érdemes bevállalni, ugyanis ajándékba kapsz 3×5 hajót tőlük utána. Ezeket NE használd, hanem add el őket - kb. 400 ezer kreditet kapol mindig, ha eladod az ajándékba kapott 5 hajót (nem értem miért,de örültem neki). Viszont ha kapod az utasítást, hogy menj kutatóközpontot rombolni, feküdj rá keményen a tankok fejlesztésére. Kelleni fog minimum 10 Lánctalpas tank lézer toronnyal és lőtáv növelővel.
Ezenkívül kutatási együttműködést is felajánlanak, azaz 3-4 évig együtt fejleszthettek új cuccokat (használhatod az Antariak laborjait is, nemkell építgetned, én így szereztem meg a cirkálókat is), aztán amit meg nemsikerült kifejlesztened, azt diplomácián keresztül elkérheted (csatahajó tervét a hajó manipulátorért).

Azt vettem észre,terveket tervért simán cserélhetsz más birodalmakkal, viszont zsét nemigen adnak tervért, akkor se, ha a fejlesztése tízszer annyiba kerül. Halál komoly, nekem egyik birodalom se volt képes 10 ezer kreditet adni a mezon erőmű tervéért, inkább nekiállt bszakodni a kifejlesztésével.
A mesterséges intelligencia helyenként eléggé bugyuta. A Kra'henek úgy adtak nekem 200 ezer kredit jutalmat a kristályokért, hogy közben háborúztam velük, és hasonlók...

Kereskedelmi központok nem mindig válnak be sajnos...a Shinari hadjáratot rögtön azzal kezdtem, hogy a főbolygómra pakoltam egyet, hát beszoptam...egy darab kereskedő nem járt arra, mind a többi mellékbolygómat vették célba. Ki kell figyelni, melyik bolygódat látogatják szívesen a kereskedők.
Ha pedig javul velük a viszonyod, dupla zsét kapsz ha kikötnek nálad.
Űrkikötő egy rakat szar...sokkal drágábban kapod meg onnét a hajókat, pl. kolonizálót 68 ezerért. Akkor má' inkább legyártom...
Shinariknál még volt olyan, hogy a kalózok elrabolták valami kereskedő lányát, és ki kellene szabadítani. Nos, akármit nyomok, a komlink elszáll, és nem történik semmi. Ez bizony egy bug.

Az adócsalós módszert sose használtam, sőt, a gép módszerével is szoktam játszani (egy flottát tartok). A nehéz fokozatot csak csalással tudtam végigcsinálni, sajnos ott az ellenfeleidnek hatalmas előnye van - egyből nehéz lézerrel indulnak, és a nehéz korvettet is megkapják szinte azonnal. Megoldás lehet 2 kémmel szabotálni a hajóikat, és elbórni tőlük a nehézkorvett tervrajzát, csakhát a kémek feltuningolása se két forint.
Ahhoz hogy sok zséd legyen, úgy vettem észre, nagyon fontosak a körülmények. Például, ha a játék elején azt kapod feladatul, hogy foglald el a kalóz bolygót, máris megspóroltál egy kolonizálást (50 ezer kredit). A titok az, hogy egyszerre csak egy dologgal foglakozz,amíg nincs sok bolygód - vagy fejlessz ,vagy hajókat gyárts, vagy építs épületeket. Aki mindent egyszerre akar, az keményen rákúr...
Shinariknál a hajómanipulátor a csodafegyver, simán leverhető vele a Kra'hen flotta is a hamvasztósugaraival, viszont az embereknek nincs szuperfegyverük, sz'al az emberek technológiavonala elég gány. Az egyetlen lehetőség, hogy legyorsuld fejlesztésben a Kra'heneket, megszerezd minél hamarabb a cirkálókat, és amint tudod, zúzd le a flottájukat (ha 12 a Kra'hen flotta sebessége, nyert ügyed van, mert kis fingomnyi rombolókból áll, 16-os sebességnél ne is próbálkozz,kifingatnak). Másik lehetőség, hogy elbórod a hajó manipulálót vagy a hamvasztó sugarat (hajó manipulálót a Shinarik és a Cheblonok tudnak, hamvasztó sugarat pedig az Iberion és Toulen birodalmak).

Kalózlányt érdemes feleségül venni, mert megkapod a flottáját - ez iszonyú hasznos lehet a Kra'henek ellen...ha azzal foglalsz el egy bolygót, az kalózbolygóvá változik, és nem mennek visszafoglalni a Kra'henek. Simán lenullázhatod a fél birodalmát magadnak :D

A Kra'henekkel sose játszottam, utálom őket mint a szart :@

Adani 2012.05.02. 08:21:51

@Reactor:

Antarik annyira nem erősek, viszont +2-vel mindig gyorsabbak így nem tudod elkapni a flottáját, ezért nehéz kifingatni.

Krahenekkel mindig öltem a kereskedőket, hasznos dolog, mert, így megcsappan a többi birodalom kereskedelmi bevétele, te meg úgyse tudsz kereskedelmet használni. Shinariknál amúgy jó az űrkikötő, sokszor már az elején a játéknak lehet ott, bagóért venni lánctalpas tankot lebegtetővel meg lézer toronnyal. Nehéz fokozaton nem sok kereskedő jön, könnyűn meg szinte percenként, ott érdemes űrkikötőt építeni akár többet is bolygónként. Kereskedő ölésnél egy lehet, amelyiknek a testvére bosszút esküd és jön, de nehéz fokozaton sincs erős flottája, szal. nem probléma. A mostani nehéz játéknál Krahennel adókat kacsolgatva, jutottam el oda, hogy már volt 4-5 Korvettem torpedóval mire kalózokkal kellett hadakozni, így nem volt probléma, harcban mindig menekültem hátra, és hiába volt több hajója, torpedókkal kinyírtam mindet. Lánctalpas tank és lézer torony mint tank, de amint végeztem a kalózokkal rögtön betámadtak Shinarik, és utána rögtön az Iberonok. Shinari flottal leverve (már volt 2 nehéz korvett is). Iberonoknál meg még nincs Lézer torony és csak gyenge hajóik vannak, így őket simán levertem. Mázli, hogy az emberek és a Shinarik is harcolnak, így a Shinari már nem jelent veszélyt. Meg, hogy nem adta be a Cha Karg puszítós küldit, mert az esélytelen, közben már eljutottam oda, hogy van nehéz cirkáló hamvasztóval meg antigravitációs tank nehéz toronnyal. De így is épp hogy, és még hátra van az emberek leverése, bár hamvasztóval már esélyük sincs, pláne, ha kinyírták a Shinarit és nincs manipulálójuk sem.

Kereskedelmi képernyő: Ha van kereskedelmi bevétel és gyorsan kell hajó jól tud az jönni, mert lehet, hogy kicsit drágábban ,de azonnal megkapod a hajót nem kell legyártani. Meg sokszor vehetsz olyan dolgokat, amit még nem fejlesztettél ki.

Shinariknál még van az embereknek kajaszállítós küldi. Elsőre mondj nemet, emelik a tétet, akkor igent, és mivel előre megmondja melyik bolygóról viszi el a kaját, építs oda minél több hidro farmot, így lesz bevétel bőven. Aztán küldj ki kémet, hogy nézzen körül kiderül ,hogy tönkretették a tankjaidat, de 2$/tank áron megjavíthatóak. Így is nyersz az üzleten.

Még egy bug: Shinariknál néha beadja azt az üzenetet, hogy egy kereskedő fia jönne kémnek ,de nem ért hozzá, vegyem fel és leckéztessem meg, megfizeti ,de vigyázzak rá, nem tapasztalt kém. Volt mikor direkt küldtem öngyilkos misszióra meg is ölték, de semmi sem történt. akkor sem ha nem halt meg, csak kiképzésre ment.
Amúgy ha gyengíteni akarod a birodalmat, közepes kémekkel már lehet eredményesen szabotálni, erőműveket kell rombolni ha az nincs megáll az élet a bolygón. Vagy a főépületet és ha az sikerül azonnal erőműveket, ameddig nem épült
fel a főépület (lassan épül, kivéve Iberon) nem tud építkezni.

Diplomácia: Néha, simán lehet pl. többször is pénz kérni birodalom infókért, könnyű fokozaton pl. sima pénzszerzési lehetőség, de normálon is sokszor működik. Arról meg már írtam mennyire logikátlan. Elrepül a birodalmad szélén a flotta, majd azonnal hadüzenet, hogy nem tűrjük tovább az inzultálásodat hadüzenet. Ha erősebb nálad kampec. Ekkor már nem lehet sehogy sem visszafordítani, de amúgy elkerülni sem lehet. Viszont ha sikerül megnemtámadásit kötni ,azt betartják. De neked ugye nem kötelező :) De Nehéz fokozaton sosem fognak belemenni normálon sem könnyű.

Shinariknál van még néha a Zaulok megmentése. +1 bolygó és sok munkás, nomál/könnyűn érdemes, nehéznél nem, mert később beadhatja a Kul támadást, és nehéz fokozaton a Kul flotta erős. Normálon nem annyira könnyűn meg egy vicc, ahogy mindegyik másik is. De ha nem segítesz nekik, akkor sincs baj. Kraheneknél, meg ugye úgyis el kell foglalni, jó kis extra bevétel ha megemeled az adót majd a robbanás előtt (havonta mentesz és visszatöltöd). Lerombolsz minden épületet.

Reactor 2012.05.02. 17:38:47

@Adani: Skirmish-t annyira nem játszottam,valahogy olyan egysíkú számomra (nincsenek mellékküldetések, meg semmi olyan izgalmas történet-elem ami a hadjáratban megesik), de az tény, hogy az Antari birodalomnál a gyors űrhajók sokat jelentenek, legalábbis ezt lehet mondani. Náluk a bolygófoglalós-taktika válhat be...mire az ellenfél visszafoglal 1 bolygót, te már elfoglaltál másik hármat. Viszont az Antariknak sincs szuperfegyverük (ugyanaz a fejlesztési sorozatuk mint az embereknek - antianyag sugaruk van, nem manipulátor meg hamvasztó). Ha az ellenség flottája viszonylag kis számú, kémekkel menekülés közben meg lehet tizedelni. Kra'heneknél persze ez se megoldás, ott falni kell a bolygókat, nincs mese.

Az Imperium Galactica 2-ben is van azért csalás: A fajleírás szerint a Kra'henek kisebb flottával indulnak, ráadásul a fejlesztésük is lassabb a többi fajénál (az emberknek meg gyorsabb a többi fajénál). Ennek ellenére mégis előfordul, hogy a Kra'heneknek előbb lesz csatahajójuk, mint nekem (szünet nélkül fejlesztek). Ha hozzávesszük azt, hogy a gépi ellenfelek a teljesen haszontalan találmányokat is kifejlesztik, ez elég pofátlan nehezítés, gyakran még a normál fokozatot se tudtam emiatt végigvinni.

Ezenkívül az 1.05 javítás óta kitalálták a Digital Reality-s szakemberek, hogy harci álcázó és fegyver zavaró nem lehet egyszerre egy hajón. Hát kösz. Ha nincs hajómanipulálód, a Kra'henek semmi idő alatt kinyírnak egy űrcsatában (az összes hajót nem lehet paralizálni, és ha csak EGY hajó is megússza amelyiknek van hamvasztó sugara, képes az egész flottádat elpusztítani. EGYETLEN hajójuk!).

A Cha'karg mellékküldetés tök dedós. Három bolygójuk van összesen, ők sose jönnek megtámadni, csak a saját bolygójukat őrzik. Van viszont pár jó tankjuk, szóval antigrav. tank nehéz toronnyal elkel hozzájuk. A flottájuk viszont egy vicc, korvettjeik vannak, egy paralizálós cirkálóval leverhetőek.

A kajás küldetésnél nem volt gond - azokon a bolygókon egy darab tank nem volt (Divones, Salusa, Harmonthep), úgyhogy nem sok kárt okoztak.

Nagyon hasznos tud lenni az a kereskedő, aki felajánlja, hogy 4000 kreditért 2 éven át mászkál a galaxisban, és földeríti neked az összes birodalmat. Így kb. a játék elején eltiporhatod a Kra'heneket. Nem fogja érdekelni őket a te birodalmad, a saját bolygóikat próbálják majd visszafoglalni.

Épp tegnap találkoztam a Kul flottával - 6 hajójuk van, egész jó tűzerővel, de nem különösebben erősek. Arra kell vigyázni, hogy ne jussanak el a bolygódig, mert akkor tényleg kipusztítanak rajta minden életet, és kezdheted a kolonizálást előlről...

Adani 2012.05.02. 20:36:17

@Reactor:

A gép még nehéz szinten sem szórja szét a flottáit, végjátékban ( épp most győztem Krahenekkel, az Antarik megadták magukat, az Embereket meg legyaktam), így Antaris +2-es faktor nélkül is működik a hármat elfoglalok mire egyet elfoglal elv. Három részre szétosztott flotta és 3 külön oldalról támadsz, ill. szoktam egy kicsivel követni az ő hajóját, amiben van pár hajó és tank ,így ha egy bolygót elfoglal azzal visszafoglalom, így ingázik két bolygó között közben szépen aprítom a bolygóit, egyszer csak elfogynak. Ha erős a flottájuk nincs más esély a győzelemre. Ha meg nem marad bolygója akkor úgyis game over neki. Ha meg van önmegsemmisítő akkor még jobb, letámad egy bolygót, akár több ezer tankkal teszek rá egyet, bekapcsolom 20 napig fogócska utána bumm, elszáll az összes tankja a bolygóval együtt. Egy darabig nem szed össze sok tankot, amivel eredményesen támad.

Szuperfegyver nincssok helyen. Hamvasztót csak Iberon és Krahen használ, de az Iberon sosem jut el addig, nehéz fokozaton is hamar elbukik. Viszont multiban nagy előnyük a 2x-es kolonizálás, ill. ha elhúzódik a játék és eljut a hamvasztóig akkor verhetetlen, gyorsabban kolonizál ,tehát több bolygója lesz mint a Krahennek és hamvasztó hamvasztó ellen. Ha meg elorozza vagy megveszi a Shinarik hajó manipulálóját, na akkor verhetetlen, a nagy Imperátor lövetheti szét a saját hajóit is. :)

Nehéz szinten a Cha Karg küldi is nehéz, mert igaz, hogy sosem támad, de baromi erős flottái vannak és a tankjai kis erősebbek min. lánctalpas lézerrel, ahogy írod kell rámenni és jó sokkal. Ráadásul csak 5 éved van rá utána kinyírat az Istencsászár. Nekem akkor adta be a Cha Kargot mikor épp elkészült a korvett, alig párat tudsz legyártani ő meg tele van nehéz korvettekkel.

A Kraheneknél néha a kereskedőshöz hasonlóan beadja a látnok ,hogy minden flottát mutat, így rögtön tudod melyik birodalom hol van, mehetsz oda szétverni ha erősebb vagy, pl. ha már csírájában kinyírod az embereket akkor nyert ügyed van. A többi faj nem fejlődik gyorsan, így ne tudnak lehagyni.

Ha pedig nincs elég erős flottád, hogy nekimenj a védelmeinek (alig pár tankod van csak a bolygó meg tele erődökkel), én akkor is betámadom, és ami csak lehet szétlövök. Általában a főépületet szét lehet ,aztán pár erőművet, gyárat, kutatóközpontot biztosan. Kórház, lakóépület, bár, stadion (az jó, mert követeli a nép és drága). Ha pedig már minden erődök lőtávolságán kívül lévő épületet szétlőttem nyomok egy visszavonulást és folytatom. Ha jól dolgozol a bolygó fellázad és talán hozzád csatlakozik ,de az se baj ha nem. Ha kevésbé akkor is lesz dolga, mire mindent helyrehoz, és addig kisebb gondja is nagyobb, minthogy támadjon. Az AI ilyet sose csinál, sőt alapból bugyuta, ezért ha raksz erődöt a bolgyó közepére akkor még egy csekély túlerőt is lazán visszaver, mert mire az utcákon odaér lőtávolba addigra szétlövik. Én ilyenkor szétlövök pár épületet körülötte, hogy minden tank tudja lőni.
Az IG1-ben még az A alapból úgy kezdte, hogy szétlőtte az erőműveket, meg sokszor mást is ha nem védte erőd. Ezért ott inkább nem is raktam rá földi védelmet, ha nem fogta meg a támadást a légvédelmi ütegek sora, akkor inkább mentem visszafoglalni. Ott még a bolygópajzsnak is volt értelme, elterelte a figyelmét, és előbb azt lőtte szét. A 2-ben is ezt csinálja, de ott a játék elején még úgy sincs pajzs üteg a végén meg már mindegy.

Adani 2012.05.02. 20:38:57

@Reactor:

Ja Kul flotta. Nehéz szinten sokkal többen jönnek Csatahajókkal is. Asszem 500.000 pénzt is kérnek azon túl ,hogy a Zaulokat átadod nekik. Nem éri meg +1 bolygóért (a másik ugye úgyis felrobban). Amúgy kísérletezem velük, ha kimented őket, de nem szállsz le éhenhalnak a hajón akkor is fenyegetnek ,de semmi se történik. A Krahenknél meg ugye a bermuda 3szöges rejtélynél sincs semmi akkor sem ha leigázod az idegen fajt akkor sem ha békén hagyod.

Reactor 2012.05.03. 00:12:40

@Adani: Épp most zavartam végig a hadjáratot megint emberekkel, normál fokozaton persze. Rendkívül szerencsés helyzetből indultam, a galaxis közepén, azaz mindenfelől közel voltak az idegen fajok. Csak a Toulenek és az Iberionok kötekedtek, de miután tönkrevertem a flottájukat, azonnal beleegyeztek a tűzszünetbe. Sőt, az Iberionokat sikerült "életben tartanom", azaz kihúzták a végjátékig. 2560-ban érdemes náluk a hamvasztó sugár után érdeklődni. Ha még nem is vagytok puszipajtások, a kémeiddel el tudod bórni. Hamvasztó sugárt tud a Toulen faj is, de ők általában már a játék kezdetén elpusztulnak.

Van viszont két bitang hasznos taktika hogy megszopasd a túlerőben lévő (nemcsak Kra'hen) fajt - ez a trükk a PUMPOLÁS. Rengeteg zsét hoz neked, és semmibe se kerül, viszont 15-20 tankod kell hogy legyen hozzá.

Tehát: Kezdd el a szokásos bolygózást, de körbe-körbe csináld, azaz foglald el sorban a bolygóit, és hagyd, hogy ő visszafoglalja. Ha elfoglaltad egy bolygóját, add el róla a kutató-gyártó épületeket (főépületet ne!). Előbb-utóbb elkezd erődöket építeni az elfoglalt-visszafoglalt bolygókra. Na, amíg épülnek, add el őket azonnal, amíg fel nem épülnek (akkor ugyanis már nem tudod eladni). Tehát az ellenség felhúzza az erődöt, te elfoglalod a bolgyót, amíg nem épül fel, és rögvest eladod a félkész építményt. Megkapod az árának a felét, a hülye ellenség meg nekiáll újra fölépíteni, amint visszafoglalta a bolygót tőled. ZOMG INFINITE MONIEZ!!!!!!!4!!4!!!444NÉGYNÉGYNÉGYNEGYVENNÉGY!!! U jelly? ;)

Khm khm...az a lényeg, hogy ezt addig csinálhatod, amíg akarod, addig pumpolhatod a gépi ellenség pénztárcáját, amíg jónak látod. Röhejes, de az ellenség segített hozzá a győzelmemhez, a Mastermind és Overkill csatahajóim mind a Kra'henektől elcsaklizott erődök eladásából készültek :D Hacsak nem üzen neked hadat egy másik birodalom, ezt a végtelenségig csinálhatod. Tényleg infinite moniez...

Ha pedig belefáradtál, egyetlen flottával is elfoglalhatod az egész birodalmukat, nem kell több fronton támadni. A megoldás - elfoglasz tőlük egy bolygót, és odaajándékozod valamelyik másik fajnak! Nem fogja visszafoglalni! Szépen lassan elfogy az összes bolygója így, és vissza sem tudja foglalni, hisz már nem a tieid...
Mikor a bolygókat elfoglaltam, és az Iberionoknak adományoztam mindet, úgy szívtak a Kra'henek mint a torkosborz. A Nóvabombára már nem is volt szükség...

Cha'kargok nekem a játék derekán tűntek fel először, és nem volt semmiféle időkorlát. Ha akartam, lenyomtam őket, ha nem akartam, nem.

Hamvasztót hamvasztó ellen nem javaslok, ugyanis egyszerre töltődik újra, egyszerre nyittok tüzet, szóval fifty-fifty alapon kinyírjátok egymást. Egyes-egyedül akkor van esély így a sikerre, ha nagyon szétszórt formációt választasz, és minden hajódon van hamvasztós sugár, így ő veszít több hajót, a végén el is menekül. Harci álcázóval már könnyebb a dolog, de így be kell áldoznod 4-5 hajót. Másik lehetőség hogy közel mész, és fegyver zavaróval tönkreteszed az ő hamvasztó sugaraikat.

Erődökkel nincs sok bajom. Légicsapásos-lézercsapásos mega tankok, a maradékot meg leszedem pár ion tornyos mega tankkal.

Ezt a bermuda-háromszöges kalandod elmeséled? Annyit tudok, hogy van egy animáció az egyik diszken: járőröző vadászok, és valami zöld massza felszippantja őket. Ezt nem láttam sem az emberekkel, se a Shinarikkal...ez miféle mellékküldetés, mit kell benne csinálni, és mi a vége? Elmesélhetnéd igazán :)

Küldetésekkel hogy állsz? Sajnos én nem tudtam végigcsinálni mindet, pl. a Sokasodjatok!-nál akkor se népesül be a bolygó, ha leveszem az adót "Nincs"-re, a Védd meg a Toulent!-küldetés pedig tényleg lehetetlen. A Visszavágó se jött össze még soha.

Adani 2012.05.03. 08:35:24

@Reactor:

Krahenekenél van a Bermuda 3szöges, miután kinyírtad a Chakargokat, közli az Istencsászár, hogy kiderült ,hogy nem a Cha kargok voltak, hanem valami titokzatos dolog. Többször kell a 3szögbe küldeni hajókat, mindig elvesznek (5 vadászt kell beküldeni azokért nem kár :) , később kiderül ,hogy egy rejtőzködő faj az 3 bolygóval, semmi extra, nincs értékes dolguk, le lelehet őket igázni ,mert nem erősek ,de nincs sok értelme +3 alap bolygó).

Hamvasztó ellen harci álcázó + manipulátor sima ügy, kikapcsolsz minden fegyvert, így nem vesz észre, lőni sem tud rád, manipulátorral meg szétlövöd a saját hajóival a flottáját.

Ha két hamvasztó tüzel, akkor mindkettő felrobban, ha te nagyobb ütemben tudsz hajókat gyártani akkor semmi probléma. Amúgy asszem az embereknél is van néha mikor beadja a végjátékban, hogy a hajóroncsokból sikerült egy tervet megszerezni és akkor gyárthatsz hamvasztós hajót.

Földi csatáknál meg embereknél van a Mega tankra rakható önjavító, ami feljavítja a sérült tankot. Erődöknél jó, mert nekimész félig sérült tankkal visszavonulsz, majd ha feljavult ismét nekimész.

Adani 2012.05.03. 10:24:30

@Reactor:

Apropó küldik

A lehetetlen nehézségi szint, az tényleg az. Védd meg a Toulent. Esélytelen, pláne, hogy birkák (a Toulenekre jellemző is ez ,majdnem mindig először őket zúzzák le). Kifejlesztek minden védekező dolgot nekik (erődök, ágyúk, pajzsok stb.), oda is adom ajándékba, de nem használják. Próbáltam már úgy is ,hogy az elején cheattel sok pénzt csináltam. Van trainer is már asszem ,de nem nagyon működik/működött, viszont bármilyen memóriabuzeráló hacker cuccal lehet cheatelni ,mert a bolygó lakosságszáma nem védett infó ( a pénzt az, azt nem tudod simán átírni), átírod pl. 2 millióra a lakosságszámot, kizsákmányolóra emled az adót hó végén megkapod a suskát, majd szépen visszaírod. Na így max. pénzzel minden t dupla pénzen fejlesztve és izomból hajókat gyártva sem sikerült a küldi. A szaporodjatok az igen, így, adó nincs-en épültek sok civil épületek ,amiket szeretnek jó sok park, kocsma, stadion, meg minden más.

BottomCommenter 2012.07.25. 11:59:05

Amúgy elég szép easter eggek vannak a játékban...
Ha már "Namiújság Wágnerúr", az IG2-ben az egyik (kalóz) flotta neve "Cickafark"...

Aztán észrevettem, hogy az IG1-ben a 2. álomnál, illetve az IG2-ben a "vadász robbantja aszteroidákat", illetve a Shinari Outrónál is ugyanaz a szöveg fut le [tudom, túl sok szabadidőm van]:

"Set activation sequence....
Initializing.....

System power: 100%
Activating self-check...

...All systems operational"

Gondolom, a két játék különböző galaxisokban játszódik, ezért furcsállom, hogy ugyanaz az operációs rendszer van mindenütt.

De a kedvencem, ha már a "vadász felrobbantja aszteroidákat" videónál tartunk (h_fighters.bik, ha valaki meg akarja keresni), a vadász számítógépén gyorsan suhanó szövegek vannak. Már rögtön gondoltam, hogy a humoros magyar szerkesztők hülyeségéket írnak be, de ennyire..

(img442.imageshack.us/img442/1391/torgyan.jpg)

Látható:
"Request landing: negative" [a nagy semmiben van három vadász"
"Örrsövényferdülés: maximum"
"Torgyan: sucks"
"Positive: Negative"

És ezt senki nem vette észre 10 évig...

Adani 2012.07.29. 16:29:00

@BottomCommenter:

Az Ig1-ben meg ugye a legmagasabb adó neve:"A la Bokros" :) Ezt meg ugye mindenki észrevette ,hiszen szem előtt volt. A második részben meg vannak rejtett üzenetek ,amik a játékban nem jelennek meg, de akik széthackelték a játékot megtalálták.

Adani 2016.01.04. 13:29:42

@Reactor:

Így sok év távlatából mind a kettőt meg tudtam csinálni, megoldható, van róla a Youtube csatornámon videó is. Védd meg a Toluent-t:

Jó messze (fent) az első bolygót koonizáld le rögtön kezdéskor és azonnal add is oda, amint épül a főépület a Tolueneknek. a Krahen nem tudja deríteni így nem fogja felfedeni sokáig. Innentől sima ügy hajókra és tankokra gyúrás, mk4-es hajtóműs nehéz kovettek majd antigravitációs nehéz tornyos tankok min. Sebességelőny miatt űrcsata nem lesz ha te nem akarod és szisztematikusan foglalni a bolygóját, 1 hajó 1 tank flottával pedig, ami nem lassabb mint a Krahené azonnal visszafoglalni, amit ő elfoglalt. Flottája így lekötve csiki-csuki-zik. AI gyengesége, hogy csak a lassabb flottákat támadja ha van felfedezett bolygó, így nyugodtan lehet 1 hajóval és tankkal is lekötni, 1 vagy 2 bolygót fogtok ide-oda foglalni, így a főflottája lekötve, mása meg nem lesz, így lehet időt húzni, addig meg elfoglalod a többi bolygóját. Ha nem vagy elég erős, hogy erőből lenyomd tankokkal akkor az erődök lőtávján kívül rommá lősz mindent és fel fog lázadni. Előbb-utóbb csak az az egy bolyjóa marad,amit visszafoglalt. Az is alap, hogy elfoglalt bolygóról minden gyárat le kell bontani így ha vissza is foglalja gyártási kapacitást bukni fog.

Sokasodjatok:

Adó azonnal nincs-re prioritás max-ra a célbolygón. másikon építs 3 vagy 4 épületlabort, bár, naperőmű, Stadion kifejlesztése, utána akár el is adhatod. A célbolygón tankgyár és gyárs pár tankot rá. Pénzszűke esetén a másik bolygóról lehet épületeket eladni vagy űrbázisokat. Ha azt elveszted az se baj. Kémet kémelhárításra küldeni és minden megszerzett skill a kémelhárításra. Ha elfog egy kémet akkor ments. Próbáld meg átállítani ,ha nem megy akkor töltsd vissza a mentést és öld meg. Ha sikerül épületet robbantania akkor vége a dalnak pláne ha pl. stadiont robbantott idő, mire újra felépül és addig nem szaporodnak.

lendvai attila 2016.02.01. 18:29:59

a reunion amiga verziojaba meg en is irtam ezt-azt (egy gyors floppy toltot, file cache-t, moricka filerendszert, ilyesmik remlenek).

de aztan nem talaltuk meg a kozos nevezot. voltam vagy 13-14 eves talan... tul gyerek voltam en az ilyesmihez meg akkor, abszolut ertekben is, meg a Kistomekhoz kepest it.

ahh, a regi szep idok! :)

azota is sajnalom, h amikor eladtam az amiga-mat, nem raktam el a forraskodjaimat. erdekes lenne rajuk nezni mai szemmel egy amiga emulatorral. akkor tajt internet meg sehol sem volt es draga volt az adattarolo is... eszembe nem jutott, h valahogy atokoskodjam a file-okat PC-re (ami ugye nem volt trivialis) es elrajkam oket.

</nosztalgia>

Adani 2016.03.07. 16:28:41

Az igazi nehéz küldetés:
www.youtube.com/watch?v=-DDAAUxonbQ&feature=youtu.be

Skirmish
Antari faj al tech szint, ritka lakosság, lehetetlen nehézségi fokozat és csak 10 ezer kredit induló pénz és 20 bolygó. Egyedi taktikával, ahogy a videón van ez is megoldható, kihasználva az AI bugjait és sajátosságait.

fofika 2019.01.31. 15:46:51

@klacus: Teljesen egyetértek!!!! PG és imperium galactika.. két hihetetlen jó játék...

Adani 2019.10.31. 10:16:18

@Reactor:

Kicsit megkésve ugyan,de a sokasodjatok küldetést így meg meg lehet csinálni.

A célbolygón adó nincs-re és építsd egy tankgyárat. A masik bolygóra 3 épület labor, ha nincs elég pénz adj el valamit, űrbázisokat pl. vagy épületet. Amint elkészültek bár, stadion, naperőmű, más nem kell. ezekt építsd is fel, ja és a célbolygó prioritása magas legyen. Amint felépült a tankgyár gyárts tankokat végtelenítve. A másik bolygóval ne fogllakozz ha megtámadják előtte adj el róla minden épületet, ha nincs elég pénzed akkor is. A másik bolygót a tankok megvédik, így meglesz. 2-3 havonta min. ments, és ha kémek épületet robbantanak, ami fontos, mentés visszatöltés kémekkel variálás. Jegyezd meg az időpontot mikor jön az egy épület felrobbant üzenet, és min. 100 nappal korábbi mentést tölts vissza és valamit variálj a kémeknél, egyike pl. küld el kiképzésre kémelárításról vagy simán hívd vissza pihenjen 1-2 hétig aztán ismét kémelháríás, valami működni fog, és vagy elkapja a kémet vagy nem lesz szabotázs. Nekem a stadiont robbantotta fel és addig ameddig nem épül újra nem szaporodnak 30 ezer felett.