Rákattantam megint a Doom II-re, most kísérletképpen Xboxon toltam végig és kontrollerrel (hogy milyen eredménnyel, arról majd egy másik posztban számolok be). Szégyen, de ennyi év után nem emlékeztem, hogy a titkos 31. pályáról hol lehet átmenni a szupertitkos 32. pályára (ahol ugye Commander Keeneket lehet kivégezni), ezért elkezdtem térképek után keresni, és ráakadtam Ian Albert oldalára. Aki ismeri, az ne is olvasson tovább, a többiek viszont nagyot fognak nézni, mert az oldalon ilyeneket lehet találni:
Albert ugyanis írt Javában egy programot, amivel a Doom I és II WAD formátumú pályáiból ilyen izometrikus térképeket lehet generálni. Meg is csinálta mindkét rész pályáit, ott vannak a weboldalon titkos helyekkel, ellenfelek, tárgyak sprite-jaival, kutyafülével. Persze a térképek csak azért néznek ki ilyen jól, mert a Doom I-nek és II-nek valójában kétdimenziós alaprajzú pályái voltak, vagyis sehol nem volt olyan, hogy egy terem vagy folyosó egy másikat fedett volna. A weboldalon technikai részleteket is lehet olvasni – és nemcsak arról, hogyan készültek a Doom-térképek, hanem Ultima-, Mario- és Zelda-játékok hasonló projektjeiről is, ugyanis Ian Albert ezekhez is készített térképeket.
A WAD egyébként nagyon jól dokumentált formátum és az volt már a kilencvenes évek közepén is. Akkortájt voltam főiskolás, és egy évfolyamtársam (azóta a kollégám) el is készítette a Kandó Kálmán Műszaki Főiskola - akkor még az volt - óbudai főhadiszállását Doom-pályaként. Ha jól emlékszem, egy pókdémon volt a portás bácsi. Sőt, egy másik kandós a Bécsi úti koleszt is megörökítette WAD-ban, voltak benne tanulóhelyiségből kirontó elsősök (imphorda), Hancu szobájában meg az alap textúrák között szereplő „UAC” feliratok (utalva Hancu váci származására). Hasonló WAD-emlékek jöhetnek a kommentekben.
Utolsó kommentek