HTML

IDDQD

Félkomoly játékblog azoknak, akik tudják, mi az IDDQD, és azoknak, akik nem. Kazuárokat is szívesen látunk.

Itt támogathatsz minket

PayPal:

Patreon:

 patreon_fejlec_kicis.png

Utolsó kommentek

Doom-pályák, ahogy még sosem láttad

2010.11.01. 13:20 Stöki

Rákattantam megint a Doom II-re, most kísérletképpen Xboxon toltam végig és kontrollerrel (hogy milyen eredménnyel, arról majd egy másik posztban számolok be). Szégyen, de ennyi év után nem emlékeztem, hogy a titkos 31. pályáról hol lehet átmenni a szupertitkos 32. pályára (ahol ugye Commander Keeneket lehet kivégezni), ezért elkezdtem térképek után keresni, és ráakadtam Ian Albert oldalára. Aki ismeri, az ne is olvasson tovább, a többiek viszont nagyot fognak nézni, mert az oldalon ilyeneket lehet találni:

Albert ugyanis írt Javában egy programot, amivel a Doom I és II WAD formátumú pályáiból ilyen izometrikus térképeket lehet generálni. Meg is csinálta mindkét rész pályáit, ott vannak a weboldalon titkos helyekkel, ellenfelek, tárgyak sprite-jaival, kutyafülével. Persze a térképek csak azért néznek ki ilyen jól, mert a Doom I-nek és II-nek valójában kétdimenziós alaprajzú pályái voltak, vagyis sehol nem volt olyan, hogy egy terem vagy folyosó egy másikat fedett volna. A weboldalon technikai részleteket is lehet olvasni – és nemcsak arról, hogyan készültek a Doom-térképek, hanem Ultima-, Mario- és Zelda-játékok hasonló projektjeiről is, ugyanis Ian Albert ezekhez is készített térképeket.

A WAD egyébként nagyon jól dokumentált formátum és az volt már a kilencvenes évek közepén is. Akkortájt voltam főiskolás, és egy évfolyamtársam (azóta a kollégám) el is készítette a Kandó Kálmán Műszaki Főiskola - akkor még az volt - óbudai főhadiszállását Doom-pályaként. Ha jól emlékszem, egy pókdémon volt a portás bácsi. Sőt, egy másik kandós a Bécsi úti koleszt is megörökítette WAD-ban, voltak benne tanulóhelyiségből kirontó elsősök (imphorda), Hancu szobájában meg az alap textúrák között szereplő „UAC” feliratok (utalva Hancu váci származására). Hasonló WAD-emlékek jöhetnek a kommentekben.

47 komment

Címkék: térkép doom fanatizmus wad

A bejegyzés trackback címe:

https://iddqd.blog.hu/api/trackback/id/tr872413538

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tzupi 2010.11.01. 14:43:55

Ejej, egy világ dőlt össze a olvasókban most :F

Gargaj · http://gargaj.umlaut.hu 2010.11.01. 14:45:19

Az egyik pecsi AntIQ '96 partynak az invitationje mellett meg volt csinalva a partyplace WADban (mar amennyire meg lehetett, emeletet ugye nem tudott az engine)

scene.org/file.php?file=%2Fparties%2F1996%2Fantiq96%2Finfo%2Fantiq96i.zip&fileinfo

Celtic 2010.11.01. 14:48:07

O, ezt nem is tudtam, hoyg a titkos palyarol is van tovabb (marmint nem normal palyara), pedig mar legalabb otvenszer vegignyomtam a DOOM2-t. Most is itt van a gepemen. Nincs vele annyi problema, mint egy mai fps-szel, van az embernek ot perce, kicsit nyomja es slussz.

Adani 2010.11.01. 14:52:18

Asszem a Scönherz koli is meg volt csinálva, sok WAD pálya volt a Doomhoz anno. Ennél már csak a CS-ben elkészült Deák téri metrómegálló a jobb.

Sok Doom klón is készült a széthackelt WAD pályák nyomán, amiben mindent átírtak, új ellenfelek, akár új fegyverek.

thinkEdem 2010.11.01. 15:17:08

Nem wad, hanem pak0... Quake1-ben átírtam a hangokat, így ugráskor a szokásos nyögés helyett egy "Hopp!" hangzott el, a játékos sebződésekor pedig szándékoltan fahangú "Jajj." "Aú, ez fájt." "Eltaláltak." mondatok, a régi pocsék narrátoros filmek emlékére. (Lásd még: Jajj. Jön a medve. Gyorsan elfutok.)

Serathis 2010.11.01. 16:46:23

Ugyanott lehet átmenni a titkos pályáról a titkosabb pályára, ahol a Wolfeinsten 3Dben lehetett. E1M1 legvégén a lift szobájában.

nemecsek ernő áruló 2010.11.01. 17:31:07

@Adani: Igen, ezek közül nekem anno a kedvencem a DoomAlien volt, amiben xenomorphokat lehetett gyakni. :)

2010.11.01. 18:09:37

Doomok... Hejj, de jó lenne, ha XP alatt is futnának (Dark Forces-szel együtt)!

@Gerzsonka:
Az nekem is megvan, egész jó, bár a pisztoly hang sajnos ugyanaz, mint a chainguné, eléggé zavaró.

b0lha 2010.11.01. 18:17:54

"A WAD egyébként nagyon jól dokumentált formátum"

erre csak annyit tudok mondani, h ID Software :)

bigup!

lackatheone 2010.11.01. 18:22:13

@Selkath, Bloemfontein díszpolgára: A Doom és a DF is fut Xp alatt(vmelyik nap játszottam velük),csak kell egy dosbox nevezetű progi hozzá,ami ingyenes.Sokak szerint túl van bonyolítva a progi,de szerintem nem.Leszedtem,feltelepítettem,ikonját kiraktam és arra húzom rá a régi játék indító fájlját és voilá!
A régi játékok legnagyobb része elindul a progi alatt.

Pripyat Zone' 2010.11.01. 18:32:27

@Selkath, Bloemfontein díszpolgára:
@lackatheone:

nekem még death rally is meg hanggal együtt dosboxon :D

Bluntman 2010.11.01. 18:51:36

A doomsday nevű progit tudom ajánlani. Az eredeti WAD fájlokat használja, tökéletesen megy xp alatt.

bioLarzen 2010.11.01. 19:00:14

@Pripyat Zone': Nekem meg a világűber Kung-fu :D

bio

2010.11.01. 19:07:27

anyam, mekkorakat toltunk Kan-Doom-mal... :)

Tzupi 2010.11.01. 19:11:21

@Stöki: Mert elfeledted, hogy hol van a titkostitkos pálya, pedig az még Wolf3d örökség ;P

rognork 2010.11.01. 19:44:11

doom2 simán megy xp alatt dosbox nélkül is. heretic es duke nem.

Bro 2010.11.01. 19:56:02

Minden megy xp alatt ha képes vagy működtetni :P Az már mindenkinek a maga dolga.

Doomsday-nél jobb a Skulltag ha single player-ezni akar az ember beállítási agybaj nélkül. Doomsday is nagyon jó a maga nemében persze hála a mennyei optionsnek ami van hozzá.

Dukefazon 2010.11.01. 20:07:03

Állatul néznek ki. Amúgy a build engine is hasonló felsőnézeti térképeket használt, csak ott már egymásra tudtak trükközni pálya részleteket. Talán a Star Wars - Dark Forces volt az első, ahol actually pályarészek voltak egymáson. Mellesleg a Quake is frankón megy, eddig csak windows vista volt a legfrissebb oprendszer, amin kipróbáltam, de lefogadom, hogy win7-en is gyönyörűen muzsikál, mert jól lett megírva :)

Serathis 2010.11.01. 20:08:04

@Selkath, Bloemfontein díszpolgára:

Töltsd le a Doomsdayt, source port. Marha jó lesz tőle a játék, a robbanásnál pl tök jól pattognak a szikrák.

HavocS · http://www.obsidianshell.com 2010.11.01. 20:16:31

Ááá de állat, én még a GTA 1-hez rajzoltam térképet paintben :D

Adani 2010.11.01. 21:26:11

@thinkEdem:

A Quake 2-nél, de pl. az első MOHAA játéknál is a pak-k ZIP-ek voltak ha átnevezted ZIP-re akkor akár a Total Commanderrel is matathattál benne, de ki is tudtad csomagolni aztán szerkesztés után vissza.

Jaja régi kalóz VHS-ek, ahol sokszor maga a videókalóz mondta alá, unott fahangon, néha hibásan a többjelentésű szavakkal meg kifejezésekkel néha gondok voltak. Ez is megérne egy külön retró posztot ha már a magnókazettákról meg a kazettás játékbetöltésről volt szó.

Rengeteg legenda kering erről az így leszinkronizált szexfilmeken keresztül,ahol sokszor csak érzésből dolgozott a narrátor, vagy pl. a német horrofilmben mikor üldözi a főhős nőt a szörny és ordibál, nein, nein akkor kilenc, kilenc-nek fordítja (angolul a nine valóban 9, de németül a nein, ami hasonlóan hangzik nem-et jelent) meg a Baywatch mint Öböl karóra vagy a Knight Rider mit Éjszakai lovas vagy Csehszlovákiába a Terminátor 2 mint Elektromodulator Dva :)

@Dukefazon:

Jaja, és volt is hozzá pályaeditor szenvedtem vele én is 11-12 éves koromban, minimális angoltudással a help-ből próbáltam meg rájöni, mi mire való, később mikor már volt e-mail címem, volt egy levelezőpartnerem, aki sokat segített, ő megcsinálta a Kandó egyik épületét Duke Nukem pályában. Asszem a Dékán volt a főszörny VAdállat néven és mondta, hogy V.A volt a monogrammja (asszem legalábbis,h a dékán olt, de lehet,h vki más). Elég nyakatekert módon ment a szintezés, de működött úgy, ahogy, de ha nem pontosan csináltad akkor bajok voltak, pl. a vízalámerülés is teleporttal ment ha nem pontosan akkora volt a íz teteje mint a víz alja ( külön szektor volt)akkor meghaltál ha a szélén mentél rá. Ha meg nem volt magasra téve szint váltó sector effector akkor ugrással eltudtad érni és "felestél".

RTSnip 2010.11.01. 21:55:20

Vááádefaszaa! Nagyon jól néznek ki így a pályák. Én egyszer a Laser Squad pályáit csináltam meg így fanatizmusból, de azt csak simán emulátorból printscreen aztán photoshopban összemásol. Mindenesetre különleges élmény egy játék képernyőit egyben látni.

Loler 2010.11.01. 22:32:31

Hát ez fenomenális! :D

Kandón és Vácon megakadt a szemem ^^ Stöki, mikor jártál a Kandóra?:)

2010.11.02. 00:00:54

doomlegacy.sourceforge.net/ a tuti mondjuk 1600x1200-ban játszva :) cross-platform, az eredeti wadokat használja, csak ultraszép lesz és mindenféle jóságot tud még.

KékFény6 2010.11.02. 01:21:08

Nincs fent valahol a neten ez a kandós pálya? Nosztalgiázni jó lenne... :)

Ewet 2010.11.02. 10:34:36

@Stöki: (OFF ON, bocsi) Ezek szerint a Kandóra is igaz volt az, mint a Bánkira: 4 éves iskola, de vannak állatok, akik 3 év alatt végigviszik :)
(OFF OFF)

Doomon annó valami Sailor Moon szerű förmedvénnyel is találkoztam, haverom huga rajongott érte... :S

rognork 2010.11.02. 12:48:23

Kis emésztés után még egy dolog jutott eszembe: örülnék, ha vki ugyanezt megcsinálná heretic 1-re a kieggel együtt.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2010.11.02. 18:59:22

@Celtic: Milyen környezetben futtatod? Nekem XP alatt nem megy rendesen.

2010.11.02. 19:30:45

én jelenleg is hatalmas Doom fan vagyok, van is 3 GB-nyi WAD-om, sőt, ha érdeklődik valaki, van egy pár saját projectem is, bár ezek nagyrészt félbehagyottak

a pókdémon amúgy a Spider Mastermind, a 32. pályát pedig álmomban is megtalálom :D de a 31.-iket nem biztos xD

ha már itt tarunk, ismeritek a Doom engine-en alapuló játékokat? Heretic? Hexen? Strife? mindegyik van olyan nagyszerű, mint az eredeti Doom :)

lackatheone 2010.11.02. 20:22:56

@Katamori: A Heretic nagy kedvenc,meg is van eredetiben,a Hexen sem rossz,a Strife-t pont tegnap próbáltam,de elsőre b*szott nehéznek tűnik.Bár a stílusa szempontjából mindenképp eredeti(fps/rpg/sci-fi),mert nem sok hasonló van,hirtelen csak a System Shock vagy a Deus Ex jutott eszembe.

Celtic 2010.11.02. 20:43:49

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Linuxon. Debian alatt. Doomsday megy szepen.
Igazsag szerint irtam egy scriptet es kivalasztom, mi induljon:
CIM="Melyik DOOM legyen?"
G=`$D --title "$CIM" --stdout --menu "Melyik ID jatek legyen?" 25 50 10
"1" "Doom1"
"2" "Doom2"
"3" "Ultimate Doom"
"4" "Plutonia"
"5" "TNT"
"6" "Heretic"
"7" "Hexen1"
"8" "Hexen2"
"9" "Hexen3" `

(Hexenek azert vannak annyian, mert minda Hexen 1, de tobb verzioban.)

2010.11.02. 21:41:11

@lackatheone: Heretic nekem is :) Hexen nekem túl komor és nehéz, de mindenképp jó, Strife pedig téged, vagy akárkit, csináltam róla játékbemutatót (első rész: www.youtube.com/watch?v=mz80crh-gaE)

zipi 2010.11.02. 23:44:31

következő nagyon halovány emlékem van:
94 környékén nagyon szerettem volna egy klik and play nevű programot, unszoltam szüleimet hogy vegyék meg nekem. pécsen egy könyvesboltra emlékszem illetve arra, hogy végül nem lett klik and play helyette viszont egy ABCD Interaktív CD-ROM nevezetű cd, szép különleges cd tokkal, illetve mintha magazin is lett volna hozzá.
na kéremszépen ezen a cd-romon ha emlékem nem csal, fennt voltak wad fileok amik elvileg a falakat cserélték volna ki(?) e-helyett viszont a cd-n (lehet nem véletlenül?) szex-képek voltak :)) amint szüleim felfedezték eme felfedezésemet elkobozták a cd-t :)
most rákerestem googleban, az elte könyvtárában megvan a cd, lehet elugrom érte:)

Stöki · http://iddqd.blog.hu 2010.11.03. 07:34:18

@Ewet: Nem ismételtem félévet, ha erre célzol. :) Tanárszakot is végeztem párhuzamosan, ezért volt 4 év.

Celtic 2012.05.25. 10:27:34

Egyebkent ez a Kandos wad megtalalhato valahol?
Google nem tud rola :(

Adani 2012.05.25. 10:59:47

Az engem is érdekelne

Stöki · http://iddqd.blog.hu 2012.05.25. 11:36:58

@Celtic: @Adani:
Nekem megvan valamelyik cd-men, majd előásom, ha lesz Doom heti retro

Celtic 2012.05.25. 11:54:20

@Stöki: Koszi. Ez felhivas szavazasra?

Stöki · http://iddqd.blog.hu 2012.05.25. 11:55:33

@Celtic: még nem, előbb kimegy a Wolf 3D (egész pontosan ma)

Adani 2012.05.25. 12:01:46

@Stöki:

Az is egy nagy játék, viszont abban nem volt multi ugyebár. Amúgy pont illő, mert épp egy olyan pólót vettem ma fel, amin két barna piszotlyos meg egy kék géppisztolyos katona készül lőni. A kék katonát amúgy hüppapónak hívtuk mindig.

Celtic 2012.05.25. 12:33:47

@Stöki: Hij, koszi :) Igaz, olvastam a ketreszes kis fuzetet a Doom alkotoirol, ezert annyira nem hoz a lazba a w3d, doom, queka trio leirasa, de mindig szivesen olvasok roluk :)
süti beállítások módosítása