Mi? Szexi egérkurzor, mi ez a hülyeség? – kérdezik valószínűleg azok, akik nem játszottak az Anachronoxszal. És ők elég sokan vannak, mert a 2001-es játék – ami Tom Hall, a játékipar egyik legpechesebb figurája vezetésével készül – óriási bukás volt. Pedig – és ezt 15 éves játékújságírói pályafutásom teljes felelősséggel állítom – minden idők egyik legjobb szerepjátékáról van szó, aminek egyetlen bűne, hogy kicsit ronda volt (ez volt az utolsó játék, ami a Quake II motorjával készült).
Illetve a sikertelenséghez az is hozzájárulhatott, hogy a szokatlan környezetet nehezen fogadta be a játékosok gyomra: az Anachronox világa alapvetően sci-fi volt, de fantasy, pulp és képregényes elemeket is vegyített benne. Csak egy példa a furcsaságaiból: az egyik játszható karakter egy bolygó volt. A készítők az egérkurzorból is érdekes dolgot hoztak ki: a kurzor nem egyszerű nyíl volt, hanem egy apró, lebegő kütyü (lásd baloldalt), amiben egy nő, bizonyos Fatima Doohan digitális szelleme lakott. Egy meglehetősen szexi nőé, legalábbis a Quake II motor képességeihez mérten.
Fatima a főszereplő, Sly Boots magánnyomozó titkárnője volt, amíg egy balsikerű akció során el nem patkolt autóbalesetben. Lelkét ezután digitalizálták (vagy valami ilyesmi), így halála után is tudta segíteni a közben lecsúszott alkesszé váló Bootsot a munkájában. Fatima remek rezonőr: a játékban többször felbukkan (kivetítődik a kurzorkütyüből), és mivel cselekedni már nem nagyon tud, kommentálja az eseményeket. Csípős megjegyzései pedig feldobják a játékot és kapcsolatát a főnökével. („– Fatima, jött új üzenetem? – Semmi olyan, amihez elég józan vagy.”) Ez a kapcsolat egyébként elég zűrös, mert Fatima kicsit bele van esve Bootsba, még szellemként is, és a játék egy pontján megjelenik egy rivális csaj a múltból, aki ráadásul él, sőt Fatima őt hibáztatja a saját haláláért. A szappanoperába illő drámát lásd a törés utáni két videón. És még egy link a végére: ő Jenni Tooley, az ő hangján szólalt meg Fatima a játékban.
Utolsó kommentek