HTML

IDDQD

Félkomoly játékblog azoknak, akik tudják, mi az IDDQD, és azoknak, akik nem. Kazuárokat is szívesen látunk.

Itt támogathatsz minket

PayPal:

Patreon:

 patreon_fejlec_kicis.png

Utolsó kommentek

Pénteki játékcsaj: a legszexibb egérkurzor

2010.06.04. 08:48 Stöki

Mi? Szexi egérkurzor, mi ez a hülyeség? – kérdezik valószínűleg azok, akik nem játszottak az Anachronoxszal. És ők elég sokan vannak, mert a 2001-es játék – ami Tom Hall, a játékipar egyik legpechesebb figurája vezetésével készül – óriási bukás volt. Pedig – és ezt 15 éves játékújságírói pályafutásom teljes felelősséggel állítom – minden idők egyik legjobb szerepjátékáról van szó, aminek egyetlen bűne, hogy kicsit ronda volt (ez volt az utolsó játék, ami a Quake II motorjával készült).

Illetve a sikertelenséghez az is hozzájárulhatott, hogy a szokatlan környezetet nehezen fogadta be a játékosok gyomra: az Anachronox világa alapvetően sci-fi volt, de fantasy, pulp és képregényes elemeket is vegyített benne. Csak egy példa a furcsaságaiból: az egyik játszható karakter egy bolygó volt. A készítők az egérkurzorból is érdekes dolgot hoztak ki: a kurzor nem egyszerű nyíl volt, hanem egy apró, lebegő kütyü (lásd baloldalt), amiben egy nő, bizonyos Fatima Doohan digitális szelleme lakott. Egy meglehetősen szexi nőé, legalábbis a Quake II motor képességeihez mérten.

Fatima a főszereplő, Sly Boots magánnyomozó titkárnője volt, amíg egy balsikerű akció során el nem patkolt autóbalesetben. Lelkét ezután digitalizálták (vagy valami ilyesmi), így halála után is tudta segíteni a közben lecsúszott alkesszé váló Bootsot a munkájában. Fatima remek rezonőr: a játékban többször felbukkan (kivetítődik a kurzorkütyüből), és mivel cselekedni már nem nagyon tud, kommentálja az eseményeket. Csípős megjegyzései pedig feldobják a játékot és kapcsolatát a főnökével. („– Fatima, jött új üzenetem? – Semmi olyan, amihez elég józan vagy.”) Ez a kapcsolat egyébként elég zűrös, mert Fatima kicsit bele van esve Bootsba, még szellemként is, és a játék egy pontján megjelenik egy rivális csaj a múltból, aki ráadásul él, sőt Fatima őt hibáztatja a saját haláláért. A szappanoperába illő drámát lásd a törés utáni két videón. És még egy link a végére: ő Jenni Tooley, az ő hangján szólalt meg Fatima a játékban.

24 komment

Címkék: kurzor pénteki játékcsaj anachronox

A bejegyzés trackback címe:

https://iddqd.blog.hu/api/trackback/id/tr822055372

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Dr. Otto Von Schnitzelpusskrankengescheitmeyer 2010.06.04. 09:19:51

Mondjuk a cutscene rendezőjének le kellene törni kezét, de a dialógusok elég jók.
(Ha a jelenteket nem egy faboi vágta össze ilyenre, akkor nem elég a kézletörés, egyenesen máglyára kell vetni.)

Stöki · http://iddqd.blog.hu 2010.06.04. 09:22:37

@Dr. Otto Von Schnitzelpusskrankengescheitmeyer: Ja, a vágás nem túl profi, de azt is vedd figyelembe, hogy egy 1997-es játék motorjával készült az egész. És baromi sok cutscene van a játékban, gondolom, nem volt idejük a készítőknek sokáig elmolyolni ezekkel.

phaidros 2010.06.04. 09:23:19

Szómiszó elég meredek, de kétségkívül eredeti.

Khayness 2010.06.04. 09:33:38

Úgy hangzik megint találtam egy újabb "must have" játékot, köszi szépen!

a Bloom 2010.06.04. 09:55:49

Nem is ertem, hogyan maradhatott ki. Ideje potolni.

Kenley 2010.06.04. 10:02:34

Anno végigjátszattom, sajnos már már csak arra emlékszem, hogy nagyon élveztem és jópofa minigame-k voltak benne.

K0vasz 2010.06.04. 10:26:16

Hű, ennek anno játszottam a demojával, és nagyon bejövős volt! Sajnos aztán valahogy úgy alakult, hogy a teljes játékot nem szereztem be... de talán majd most:)

gregaba 2010.06.04. 10:48:20

én is végigjátszottam kb 3 éve (méghozzá nem kalóz, hanem bolti verziót), tisztán emlékszem az egyedi hangulatára, a grafika nem zavart.

lordvico 2010.06.04. 11:07:41

anno nekem is a demo volt meg (ZED cd melléklet :))
Kb 6 évvel később szereztem be a teljeset, nagyon elvont nagyon klafa ötletek, csak valahogy túl kell lendülni a maszat arcokon és a kocka épületeken.
Egyébként retro játékmagazinokról nem akartok írni (pl ZED)

blacklord 2010.06.04. 11:32:20

A játék érdekesnek tűnik, mondjuk mai szemmel elég nyomi a voice acting meg a videókból is hiányzik a kellő dráma (valahogy nincs eléggé kihangsúlyozva az egész dolog őrületes jellege, valójában durvább mozgásokat végeznek ezek a járgányok, mint a Star Wars II-ben az üldözés Coruscanton, és mégse jön át olyan erős hatással).

Gukker 2010.06.04. 12:27:32

Jaja, nekem is meg van eredetiben. Végigjátszottam néhányszor. A játékmenete, főleg a harcrendszer leginkább a japán konzoljátékokra (pl. Final Fantasy sorozatra) hasonlít.
Egy (kettő) játék volt, amin többet röhögtem, az az MDK I-II.
Democratus bolygó. Hatalmas volt :)

He who will play them all 2010.06.04. 13:17:52

Nincs is semmi baj a vágással, még a mai játékokban sincsenek sokkal jobb megoldások.

IndaMuncher 2010.06.04. 16:48:54

első rpg játékom volt, nem csak a grafika volt a hibája, henem a rengeteg bug. Agyon kell patchelni mindenképp mielőtt nekiállnátok, de megéri.
Zseniális játék.

Dukefazon 2010.06.04. 19:31:34

Éppen kajolok, nagyba rágok, de ezen a mondaton még a rágással is leálltam, akkorát néztem "...az egyik játszható karakter egy bolygó volt." :) Nagyon érdekes játék a videók alapján, felkeltette az érdeklődésem. A q2 engine-ből elég sokat hoztak ki, sztem.

Squazee 2010.06.09. 17:12:32

Jó ég, de régen volt, hogy játszottam a demojával! Akkor tetszett, én elvoltam vele.

Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2010.10.28. 21:40:28

Kár, hogy csak ennyi. Ez a játék zseniális volt. Nagyon eredeti, fordulatos sztori, ütős dialógusokkal és néhány kisebb nem linearitás, bár a harcrendszere tragikusan béna volt és a grafikája sem érte el a kor szintjét.

Mellesleg a játék ún. jócsaja Stiletto Anyway
www.youtube.com/watch?v=K6m8ELXELKQ
,bár neki nem voltak annyira jó szövegei

scal · http://filmbook.blog.hu/ 2011.04.10. 23:19:40

azért nem hallott erről a játékról senki, mert egyszerre ment a fejlesztése, az Ion Storm giga projectével, a Daikatanával, és abba ölték az összes marketingpénzt, míg az Anachronox szépen suttyomban jelent meg a balfenéken, szinte nulla reklámmal, pedig a két játékból egyértelműen ez volt a jobb, szerintem az is közrejátszott, hogy összetettségében messze megelőzte a korát

moli 2011.04.11. 10:06:36

@scal: daikatana-nal jobb? annal nem nehezebb.

Serio (törölt) 2011.09.13. 11:12:56

@Stöki: Nem a grafikáról van szó. Pálcikaemberekkel jobb cutscene-t rendezek fél óra alatt.

Ez nem technikai kérdés, hanem rendezői. Ez a cucc tragikusan szar - zavaros, unalmas (a teljesen érdektelen üldözést 5 percig mutatja), az időrenddel rosszabb viszonyt ápol, mint egy Wayne Chapman regény, és még csak elkezdtem.

Kezdem érteni hogy miért nem ment olyan jól ennek a játéknak a szekere. Ha a játékodban cutscene-ek vannak, akkor nem elég jó játéktervezőnek lenni, jó FILMESNEK is kell lenned. Vagy felvenni egyet. Itt egyik sem történt meg.

Stöki · http://iddqd.blog.hu 2011.09.13. 11:42:20

@Serio: Ez esetben elnézésedet kérem, amiért én annak idején nagyon élveztem ezeket a cutscene-eket.

IndaMuncher 2011.09.30. 23:13:54

@Stöki: Szerintem azt a cutscenet kellett volna megmutatni neki, a Sunder bolygó katasztrófáját.
www.youtube.com/watch?v=tPBnycGMwuA&feature=related
süti beállítások módosítása