HTML

IDDQD

Félkomoly játékblog azoknak, akik tudják, mi az IDDQD, és azoknak, akik nem. Kazuárokat is szívesen látunk.

Itt támogathatsz minket

PayPal:

Patreon:

 patreon_fejlec_kicis.png

Utolsó kommentek

Újabb felmondások a Call of Duty fejlesztőinél

2010.04.25. 16:30 Stöki

Tovább folytatódik a szappanopera, aminek szereplői a Call of Duty játékokat – többek között az elképesztően sikeres Modern Warfare 2-t – fejlesztő Infinity Ward és „gazdája”, az Activision kiadó. Aki lemaradt volna a játéktörténelem egyik legnagyobb botrányáról, az olvassa el előző posztjainkat a témában, de röviden a lényeg: az Activision kirúgta az Infinity Ward két vezetőjét, Jason Westet és Vince Zampellát mire ők alapítottak egy új stúdiót, a Respawn Entertainmantet, ami az Activision egyik fő riválisának, az Electronic Artsnak fog játékokat készíteni. West és Zampella eltávolítása után az Infinity Wardnál több vezető beosztású fejlesztő felmondott, és sejteni lehetett, hogy ők a Respawnnál fognak felbukkanni.

A balhé egyik legutóbbi fejleménye éppen az, hogy a távozottak közül heten hivatalosan is megerősítették, hogy West és Zampella új stúdiójánál folytatják. A másik pedig az, hogy további öt ember felállt az Infinitynél: három vezető fejlesztő (vagy hogy a bánatba kell fordítani a senior designert), Mohammad Alavi, Chad Grenier és Brent McLeod, valamint egy tapasztalt programozó és egy designer, Chris Lambert és Jason McCord. Ezzel 17-re emelkedett az Infinitytől elszállingózott emberek száma, és korántsem biztos, hogy nem lesznek újabb felmondások. Arról még nincs hír, hogy az újonnan távozottak hol folytatják, de meglepődnék, ha nem a Respawnnál kötnének ki ők is.

Az is a héten történt, hogy az Activision egyik, közösségi kapcsolattartásért felelős munkatársa a Facebookon próbálta oltani a tüzet. Nem nagyon sikerült neki, legalábbis elég hülyén jött ki, amikor közölte, hogy a két lapátra tett vezető bónuszát (amiért ők perre mentek) szétosztják azok között a munkatársak között, akik az Infinitynél maradnak.

12 komment

Címkék: botrány ea modern warfare infinity ward activision blizzard respawn entertainment

A bejegyzés trackback címe:

https://iddqd.blog.hu/api/trackback/id/tr201950184

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

SzonjaO 2010.04.25. 20:28:57

szerintem a designer lehető legbeszédesebb fordítása a játéktervező, de attól tartok, ezzel kb. egyedül vagyok:)

terran 2010.04.25. 22:42:11

maga a hegylakó, Chris Lambert is felmondott
ezzel lefejezték az Inf Wardot

52 · http://52nap.blog.hu 2010.04.25. 22:48:51

Lehet, hogy azért akarja szétosztani a bónuszt, mert bízik benne, hogy ő lesz az egyetlen aki marad?

Semmi baj, majd gyűjtenek fejlesztőcsapatot, hogy csináljanak valami Dust 514hez hasonlót.

Pilgram (törölt) 2010.04.25. 22:52:33

és hova tűnt chuck norris..?

Hétvégi_kukta 2010.04.26. 06:22:02

Találnak egy másik fejlesztőt a Treyarch mellé, és pár hónap múlva senki sem fog erre az egészre emlékezni, csak az elvakult kockák.
Akinek meg csak egy újabb CoD játék kell, azt meg úgysem fogja érdekelni, hogy ki csinálta a következő részt ;)

is 2010.04.26. 07:25:55

@Hétvégi_kukta: azért ez nem ilyen egyszerű. kicsit szarabb lesz, kicsit tovább készül, kicsit elavultabb lesz emiatt a grafika, előbb kijön a konkurrens. kb. ennyi elég is, hogy siker helyett bukta legyen.

Bölcs Lázadó · http://bolcslazado.blogspot.com 2010.04.26. 08:29:04

@terran: te egy kurva humoros gyerek vagy. de komolyan.

zéka (törölt) · http://recklama.blog.hu 2010.04.26. 08:58:20

A címvalásztás tekintetében a kérdés mostmár inkább az, hogy van-e infinity ward...

Pilgram (törölt) 2010.04.26. 11:47:52

@zéka: illetve lassan már átnevezhetik magukat finity ward-ra...

52 · http://52nap.blog.hu 2010.04.26. 16:26:21

@is: Vagy építenek a náluk lévő kódra (övék, megtehetik), ha kevés újdonsággal ugyan de elkészül egy új rész aminél hangulatot, storyt, stb emlegetsz, lesznek hozzá DLCk, akkor életben tudják tartani a fejlesztést, tudnak arról beszélni mennyire is jó döntést hoztak ők, mennyire rosszat a távozók, akik esetleg új névvel, új háttérrel majd kihoznak valamit. De az Activisionnek akkor is lesz ideje a következő részen dolgozni.

S ha más kiadók háza táján (CCP) a Dust 514 sikeres lesz (mint egy másik MMOhoz kapcsolódó MMOFPS) akkor szerintem a Blizzard a StarCraft univerzum tud lépni erre is. Persze kérdés, hogy akarnak-e.

A sok multiplayerre optimalizált FPS kapcsán amúgy szerintem komoly gondot jelent, hogy nem mindig jön szóba a multi, lehet piaci rés a No One Livers Forever-hez hasonló single player FPSek számára. Ezzel is lehet piacot teremteni, s a COD jelenlegi motorjára építve sokmindent ki lehet hozni.

Hogy miért fontos a single player? Kattints a linkre, érdekes gondolatébresztő.

52nap.blog.hu/2010/04/26/a_jatekok_az_idonkent_versenyeznek
süti beállítások módosítása