HTML

IDDQD

Félkomoly játékblog azoknak, akik tudják, mi az IDDQD, és azoknak, akik nem. Kazuárokat is szívesen látunk.

Itt támogathatsz minket

PayPal:

Patreon:

 patreon_fejlec_kicis.png

Utolsó kommentek

Darabokra hullik a Call of Duty sorozat fejlesztőcsapata

2010.04.15. 07:37 Stöki

Megírtuk március elején, hogy a Modern Warfare 2-t fejlesztő Infinity Ward két főnökét, Vince Zampellát és Jason Westet az Activision kirúgta a fejlesztőcsapattól. Azt is megmondtuk már akkor, hogy a történelem ismételni látszik önmagát – az Infinity Ward ugyanis az EA-istállóba tartozó 2015, Inc. stúdióból alakult 2002-ben, Westék akkor szintén viharosan (bár azért a mostaninál kevésbé botrányosan) váltottak kiadót.

Azóta több fejlemény történt, ezeket az Indexre meg is írtam. Röviden: Zampelláék beperelték az Activisiont a kirúgás körülményei (mindenekelőtt ki nem fizetett pénzek) miatt, az Activision meg visszaperelt, mondván a két vezető hátráltatta egy új CoD-játék előmunkálatait, és új stúdió alapítására készülnek. West és Zampella hét elején tényleg bejelentett egy új stúdiót, a Respawn Entertainmentet (figyeljük meg a szemtelen nevet), ami – hogy, hogy nem – az EA-nak fog játékokat gyártani. Westék azt állítják, hogy teljesen törvényesen alapítottak új céget, ahova egyébként máris elkezdték átszívni az embereket az Infinity Wardtól. Először a vezető programozó Francesco Gigliotti és a vezető dizájner Todd Alderman ment át a Respawnhoz, majd Jon Shiring programozó és Mackey McCandlish dizájner.

Ez volt a hétfői állapot, de azóta újabb emberek pártoltak át a Respawnhoz. A Kotaku szerdai híre szerint a vezető dizájnerek közül még kettő, Steve Fukuda és Zied Reike mondott fel az Infinitynél, illetve a programozók közül Rayme Vinson, sőt még Chris Cherubini vezető grafikus is felállt. Tegnap pedig újabb két emberről érkezett hír, Mark Grigsby vezető animátor és Paul Messerly vezető karakteranimátor is felmondott. Ezzel tucatra emelkedett az Infinityből kiváltak száma, és nem könnyen pótolható emberek hagyták el a stúdiót, hanem csupa veterán. Az Infinity Ward kezd széthullani, a tékozló fiúk visszatérnek az EA-hoz, az Activision pedig... nos, talán elgondolkodik azon, hogy a lélektelen folytatások kierőszakolása (merthogy nagyjából ez volt a kiszabott irány, és egyben Westék legnagyobb kifogása az Activisionnel szemben) nem ultimate nyerő stratégia. Elvégre mégiscsak azokat az embereket veszítette el, akik minden idők legsikeresebb játékát csinálták (legalábbis az első napi, 4,7 milliós eladás alapján).

37 komment

Címkék: botrány ea infinity ward activision bilzzard

A bejegyzés trackback címe:

https://iddqd.blog.hu/api/trackback/id/tr941922606

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Dr. Otto Von Schnitzelpusskrankengescheitmeyer 2010.04.15. 09:06:16

Bobby Kotick tojik a minőségre, ő egy múltszázadi stílusú iparmágnás: fusson a szalag, dübörögjön a marketing, az majd megold mindent.
MW3 remélem nagy bukás lesz, nagyon szeretném, ha véget érne a producerek uralma a kreativitás felett. Ez ölte meg a valódi zenét is, és hozta létre a zeneIPARt. Aztán azt is megölte :)

zéka (törölt) · http://recklama.blog.hu 2010.04.15. 09:06:47

Az Activision tipikusan azt példázza, hogy milyen egy játékkiadó cég, ha üzletemberek állnak az élén, akik nem értenek a játékokhoz. Emlékszünk még mi lett a Guitar Hero-val? Naná...

Az Activisionnak egyetlen ütőképes kártyája maradt és az a Blizzard...a WoW, Diablo 3, Starcraft 2 mind olyan játék, amit milliók várnak világszerte. Persze ha itt is elkezdődik az erőszakolás, akkor ez se fog túl sokáig tartani. Ráadásul az Blizzardtól nem lehet elvárni, hogy évente kiadjanak egy új játékot...

zéka (törölt) · http://recklama.blog.hu 2010.04.15. 09:08:29

@Dr. Otto Von Schnitzelpusskrankengescheitmeyer: A Respawn által kiadott MW viszont remélem így jó lesz, hogy senki nem fogja őket baszogatni...

Deviáns szinglibolsilibsibibsi 2010.04.15. 10:08:09

@zéka: Elvárni el lehet, csak nem sok értelme lenne. Mert valóban, ha a Blizzard is elkezd lemállani az Activisionről, akkor olyan villámgyorsan elsüllyednek, mint a Hood, amikor telibekapta a Bismarck.

Ezek a tipikus menedzser-hibák, amikor azt hiszik, a dolgozók vannak értük, és nem ők azért, hogy megszervezzék a munkát. És ők lepődnek/sértődnek meg a leginkább, amikor kiderül, hogy nem ők egy cég motorjai.

ügyfélszolgálatos 2010.04.15. 10:21:32

@Eddie Krueger: Hmm mintha a munkahelyemről írtál volna ezzel: "Ezek a tipikus menedzser-hibák, amikor azt hiszik, a dolgozók vannak értük, és nem ők azért, hogy megszervezzék a munkát. És ők lepődnek/sértődnek meg a leginkább, amikor kiderül, hogy nem ők egy cég motorjai."

Dr. Otto Von Schnitzelpusskrankengescheitmeyer 2010.04.15. 10:21:40

@zéka: Valahol mintha azt olvastam volna, hogy unják már az MW-t és valami mást akarnak csinálni. Nyilván FPS lesz az is, ha már ilyen jól belejöttek, de talán nem valami háborús izé. Drukkolok nekik.

zeneigéniusz 2010.04.15. 10:37:58

"Ezek a tipikus menedzser-hibák, amikor azt hiszik, a dolgozók vannak értük, és nem ők azért, hogy megszervezzék a munkát. És ők lepődnek/sértődnek meg a leginkább, amikor kiderül, hogy nem ők egy cég motorjai."
Kiraktam a céges falra, köszi!

espadazo - Játékbolt: · http://aruhaz.nettfilm.hu 2010.04.15. 10:43:45

Később ezekből a történésekből kihozhatnának egy bonyolult stratégiai játékot, ahol cégek tesznek egymás alá, ajánlatokkal viszik el a dolgozókat, stb.

Deviáns szinglibolsilibsibibsi 2010.04.15. 10:44:46

Jajj, szállóigét gyártottam?! Híres leszek, vazze! :-D

Fehérvár Kapitány 2010.04.15. 10:59:28

De megjött a kedvem hozzá :-) Nyomatok is egy "tímdettmeccset"

zéka (törölt) · http://recklama.blog.hu 2010.04.15. 11:00:19

@Eddie Krueger: nem hiszik el a vezetők, hogy nem lehet futószallag ipart csinálni a játékokból...a zenéből ccsináltak, és nézd meg mi lett azokkal a zenekarokkal (pl. Tankcsapda), akik ömlesztve időpontra kötelező szinten hozzák ki az albumokat...bullshit lett az egész...

@Dr. Otto Von Schnitzelpusskrankengescheitmeyer: Igen, tényleg unják, és állítólag egy RPG játékon is törték a fejüket. Én még mindig azt mondom, hogy valamilyen szinten lehetne a Borderlands játékstílusát folytatni, azaz egy FPS játékba lehetne RPG elemeket fektetni...ez még egy nagyon kiaknázatlan terület és talán a mostani 5-8 órás játékidőd is akár a 10x-re is fel lehetne emelni talán...

manwithbeard 2010.04.15. 11:19:26

@zéka:
Blizzardon nem lesz erőszakolás, mert a Blizzt nem megvette az Activison, hanem társulták, nincs rá közvetlen befolyása a vezetőségnek.

Dr.Traktor 2010.04.15. 11:26:21

A cím igazából hibás hiszen nem szétesik a team, hanem éppenhgoy összeáll megint. :)

A Blizzarddal kapcsolatban felmerült pedig már hogy igen erősen érinti őket az ektivizsönös stratégia a kiadás előtt álló Starcraft II-vel kapcsolatban.

Mi másért bontották volna a single player kampányt 3 külön játékra, hogy külön lehessne kiadni őket?

A legnagyobb balfaszság azután, hogy nem akarnak LAN-t belerakni.

Igen megörülnék neki, ha kiderülne, hogy a Blizzard is kiszáll a kiadó szárnyia alól...

Grath 2010.04.15. 11:36:04

Kis helyesbítés: a Nintendonak legalább öt sikeresebb játéka van.

Fehérvár Kapitány 2010.04.15. 11:44:49

@Fehérvár Kapitány: második, második, első. Egy win két loose. csudába :-)

Cs 2010.04.15. 11:55:23

Hehe, igaza van annak aki előttem megjegyezte, hogy nem szétesik a csapat, hanem összeáll. Ügye MoH csapatából lett a CoD csapat.

Itten engem lehet meg fogtok kövezni, meg vasvillával kergetni, de az utolsó CoD egy nagy rakás foss lett, ahhoz képest, hogy ez volt az év legjobban várt játéka, legjobb ez meg az. Ez?! Tisztességes iparosmunka volt semmi több, úgy látszik a játékfogyasztó közönség is alkalmazkodik a kínálathoz. Idióta történet, sokszor idióta játékmenet (a kedvencem, amikor jönnek az orosz ejtőernyősök és meghenteltél már vagy 200-at, amikor bemondja, hogy jön még 15 :D Serious Sam-ban ez nem hogy elmegy, de alap, egy COD-ba, ahol "nem egyedül kell megnyerned a háborút" (már ha emlékszik még valaki erre a szlogenre.) Vagy ott van az sok nevetséges akció jelenet, mintha egy filmben lennék. Szaladj gyorsan majd az utolsó pillanatban ugorj fel a helikopterre. Ha nem sikerült sebaj szaladni már nem kell, de ugorhatsz még párszor :D Vagy a jégfal mászás, hát az volt a MEGA LOL a 80-as évek Commondore játékaiban nagyobb kreativitás volt ennél.

Annak meg nem mondom meg milyen rosszakat kívánok, aki kiveszi a játékokból a LAN játékot, a cooperative módot, meg szeletekben árulja a játékát.

Tájfájter 2010.04.15. 12:24:01

1. És az EA-nál nincsenek olyan managerek, akik a sokadik rókabőr lenyúzását és ipari gyártást preferálják? Pl NFS, Sims, C&C, FIFA stb....

2. "FPS játékba lehetne RPG elemeket fektetni...ez még egy nagyon kiaknázatlan terület"

Ahha, Mass Effect, Fallout 3, "tényleg" teljesen új ez a terület...

Deviáns szinglibolsilibsibibsi 2010.04.15. 12:29:59

@zéka: Jah. Csak egy kis ész kellene hozzá, hogy rájöjjenek, a futószalag a tökugyanolyan termékek gyors legyártására használható, ami hűtőszekrények esetében nem olyan nagy baj, de szellemi termékek esetén csak azt érik el előbb-utóbb, hogy mindenki megvonja a vállát: "Kijött a COD 72? Áh, most moziba megyek haverokkal, nem tudom megvenni, majd a COD 73-at, az is ugyanilyen lesz, semmit nem vesztek vele."

Oké, kísérletezgetni veszélyes, de (egyébként némiképpen öngólt lőve) idézném az Interplay "jelszavát", amit akár szó szerint is lehetne értelmezni, némi pénzügyi szakértelemmel megtámogatva: "From gamers, to gamers". De ahol csak olyan emberek hozzák a döntéseket, akik $ jelet gravíroztattak a homlokukra, ott nem nagyon lehet kreativitásra számítani.

Dr. Otto Von Schnitzelpusskrankengescheitmeyer 2010.04.15. 12:40:00

@Dr.Traktor: A Starcraft2 szétbontásában az is szerepet játszhat, hogy a PC-s eladások a béka segge alatt vannak, és ha háromban adják ki, talán összejön belőle annyi, mintha konzolra is kihozták volna. Ha meg már az elején látszani fog, hogy anyagilag bukta, akkor a harmadik (extrém esetben a második) részt már ki sem kell adni.
Emiatt sincs benne LAN támogatás: ez is egy nagyon hatékony lopásgátló, manapság meg nem hiszem, hogy akad olyan otthoni számítógép, amin nincs internethozzáférés.

@zéka: A Deus Ex designere mondotta volt, hogy az FPS jövője az RPG, bár ő nem igazán tekinthető khmmm... független forrásnak :)

zéka (törölt) · http://recklama.blog.hu 2010.04.15. 12:55:32

@Tájfájter: jujj az év epickommentje:D
Mass Effect mióta FPS? (FPS=First Person Shooter=Belső nézetes lövöldözős játék. Mass Effect TPS=Third Person Shooter=Nézd a hátam lövöldözős játék))

Éveket játszottam a Fallout 1-2-vel. Miután felraktam a gépre a 3-at hozzávetőlegesen 30 perc után már az uninstall ment. Lehet mondani rá, hogy jó, de ilyen erővel Hitler az emberiség szentje volt. Az a játék egy szemét, poháralátétnek jó, de semmi több. Sikerült tökéletesen elbaszni egy nagy nevet. A Fallout 1-2 legalább nem csak izomkarikkal lehetett végigvinni a gamet, de mindegy is...

@Eddie Krueger: A COD-os mondatban a COD szavakat cseréld le Fifára...vagy NHL-re...vagy NFL-re...vagy NBA-re...vagy NFS-re...:D

Serathis 2010.04.15. 13:10:32

Nem szeretjük Bobby Koticket. Benne minden megtalálható, amit egy rendes gamer az EA-ban utált. Csak koncentrált formában.

Dr.Traktor 2010.04.15. 13:32:22

@Dr. Otto Von Schnitzelpusskrankengescheitmeyer:
nem tudom mennyire vagy képben az SCII-vel kapcsolatban, de az eredeti játékot 98-ban adták ki, a mai napig népszerű, pár évvel ezelőttig még versenyszám volt a nemzetközi versenyeken.
Van ahol még most is.

Nyugodtan fogadhatsz roppant összegekben hogy a kiadás után nagyon rövid idővel be fogja hozni az összes ráköltött pénzt, és még legalább egy évtizedig vezető szerepe lesz a stratégiai játékok között.

Ez pusztán rókabőr, a kérdés csak az hogy a 2. és 3. kampányt teljes játék árában akarják-e kiadni.
Nagyon unszimpatikus megoldás és személy szerint kétlem, hogy magától a Blizzardtól származna.

Egyébként bármily fura is, de nincs mindenhol net. Másrészt a net ugye el is mehet, nem beszélve arról mennyivel hangulatosabb egy helyen összeülni a haverokkal, ahol ha még van is net valószínűleg egy vonal nehezen fogja vinni a 12 masinát no de mind1.
A lényeg, szemétség megtagadni a LANos lehetőséget aminek a játék (és a cég) elsősorban köszönheti a sikerét.

Akinek nincs rá pénze úgy sem fogja boltban venni. Aki neten akar játszani vagy megtiszteli az alkotókat úgyis megveszi. Tehát nem veszítenek semmi azzal ha berakják a LAN-t. Ellenben kibasznka azokkal akik szivesen LAnoznának a haver erdei nyaralójában egy 7végét. ^^
Sry az offért.

ügyfélszolgálatos 2010.04.15. 14:13:46

@Tájfájter: ja az uccsó C&C botrányos volt... úgy nézett ki a program mintha 320x200 -as felbontása lenne és unalmas küldetések voltak benne.

Tájfájter 2010.04.15. 14:38:52

@zéka: Húha, irtó nagy eltérés lehet az FPS+RPG és a TPS+RPG között koncepcióban, és az ötlet kiaknázatlanságában.

Fallout 3: Hogy te abba a táborba tartozol aki beállt a Fallout 3 szidók közé az egy dolog, de ettől függetlenül az FPS+RPG már ott is megvolt. És igen, most kérlek nyomd az orromba, hogy Fallout 3-ban lehet menni TPS-ben is.
(OFF: Fallout 1-2 annak idején elment, mostmár nevetséges, csak pár csökött még mindig visszasírja, sztoriban, történetben a 3 éppen hozza azt a színvonalat és meg lehet oldani nem csak izom karival)

Mellesleg nem tudom, hogy nálad a Borderlands mióta RPG, mert ott is csak agyatlanul lőni kell, annyi a különbség, hogy 4 féle karakter van, amiknél pakolhatod a pontokat különböző talent ágakra, de igazándiból nem sok esélyed van más sztorit kihozni az alaptörténetből, kvázi zéró döntésed van.
Ilyen erővel a CODMW2 multi is már RPG, mert ott is lehet szintet lépni meg fegyvereket unlockolni.

Szedrencs 2010.04.15. 14:39:31

@Cs: senki nem vitatkozik veled - itt meg szerintem pláne nem - az MW2 egy mesterien felhypolt 75%-os játék. Ami a COD4 után nem hoz túl sok újdonságot.

@Felsmukk: ez megy a bestofba :D

És ahhoz mit szóltok, hogy az oroszoknál havidíjas lesz az SC2? Engem ez eléggé aggaszt, főleg mikor hangsúlyozzák, hogy "ez csak az oroszoknál lesz így". Koticktól a hideg ráz.

Szedrencs 2010.04.15. 14:46:13

Ezt nem próbálta valaki? Fallout MMORPG mod.

www.moddb.com/games/fonline-2238

veston 2010.04.15. 19:32:40

@Eddie Krueger:

Szerintem az "By gamers For gamers" volt.

RIP :(

pingwin · http://pingwin.blog.hu 2010.04.16. 01:32:36

@zéka: annál -sajnos(?)- már csak jobb lehet

pingwin · http://pingwin.blog.hu 2010.04.16. 01:37:18

@Dr. Otto Von Schnitzelpusskrankengescheitmeyer: amennyire hallottam volt szó valami mmorpg szerű, kaland istentudja milyen szörnyről is.

pingwin · http://pingwin.blog.hu 2010.04.16. 01:39:18

@Cs: egyetértek, ua, mint a mw csak kicsit más fegyverek, skillek stb, de semmivel nem jobb

sőt

pingwin · http://pingwin.blog.hu 2010.04.16. 01:40:20

@Dr. Otto Von Schnitzelpusskrankengescheitmeyer: de legalább a deus ex-szel jó játékot alkottak.

várom a harmadik részt

52 · http://52nap.blog.hu 2010.04.16. 02:47:45

@Dr.Traktor: Én a Cataclysmról szóló hírek után nem védeném a Blizzardot. Lehetőségük lenne komoly előrelépést produkálni, de csak az újabb rókabőrt választották.

@Eddie Krueger: Valóban nem sokan mernek kísérletezni...

Dr. Otto Von Schnitzelpusskrankengescheitmeyer 2010.04.16. 09:02:10

@52: A Cataclysm arról szól, hogy a régi játékosokat visszacsalogassák. Mindenki jót álmélkodhat majd, hogy jujj, de megváltozott minden, aztán hátha megint bennragadnak.
Tudom, mert én is gondoltam erre a hír hallatán, de aztán a terapeutám javaslatára inkább mégis tiszta maradok :)

zéka (törölt) · http://recklama.blog.hu 2010.04.16. 09:27:08

@Tájfájter: HA nem teszel különbséget a tps meg az fps között, akkor nem is értem, hogy miért írok neked, de mindegy bátor ember vagyok...

Számomra nagy különbség van a tps-fps között, de játsz mondjuk a GOW2-vel 1 hónapot, utána kezdj el codozni...

Nem, én abba a táborba tartozok, akik szeretik, ha egy nagy nevet nem basznak el. A fallout 1-2ben azt csíptem, hogy nem volt muszáj izomkarival menni, és végighentelni mindenkit...mindenkinek ajánlom, hogy egyszer vigye végig...

A Borderlands nem rpg, hanem rpg elemeket tartalmaz...igen ebbe beletartozik a skill tree, karakterosztályok, fejlődés, ha sokat használsz egy fegyvert, akkor azzal ügyesebb leszel (mint az oblivionban), de igazad van semmi köze az rpg-hez, hisz szintlépéseknél nem lehet attri pontokat szétosztani...Mellesleg a Borderlands is hálóban jó, amikor a kampányt négyen toljátok négy kül. karival és kiegészítítek egymást...

MW csak a fegyverunlockolásra megy.

zéka (törölt) · http://recklama.blog.hu 2010.04.16. 09:28:17

@pingwin: meg nem erősített források szerint is, az IW.net-et is az Activision találta ki...bár lehet, hogy nem csak most mindenki próbálja a bukást a másikra kenni...

vargatom 2010.04.16. 19:38:22

@Tájfájter:
Van egy fontos eltérés a korábbi Activisionös jogviszonyhoz képest: a Respawn teljesen független és 100%-ban az alapítók tulajdonában lévő, általuk irányított cég. Az EA csak szerződéses partner a játékuk kiadásához, a Partners programjukon keresztül, beleszólási joga nem nagyon lesz.

Ha a Respawnosok nem verték el a sok zsét az eddigi COD-okból, akkor egy erős játékot akár még saját pénzükből is meg tudnak finanszírozni; bár azért az MW2 költségvetését valószínűleg nem fogják összedobni rá, meg hülye is lenne az a kiadó aki kérésre nem finanszírozná őket.
süti beállítások módosítása