HTML

IDDQD

Félkomoly játékblog azoknak, akik tudják, mi az IDDQD, és azoknak, akik nem. Kazuárokat is szívesen látunk.

Itt támogathatsz minket

PayPal:

Patreon:

 patreon_fejlec_kicis.png

Utolsó kommentek

Bréking: áll a bál az Infinity Wardnál

2010.03.02. 18:35 hancu

Úgy néz ki, rettenetes balhé tört ki a Call of Duty fejlesztőcsapata és a kiadó Activision között. A fejlesztő két alapító-fővezére, Vince Zampella és Jason West ma jelenésen volt a kiadó vezérkaránál, nem sokkal később pedig biztonságiőr jellegű figurák lepték el az Infinity Ward főhadiszállását, és mindenkit kizavartak.

A hírek szerint szerződésszegéssel vádolja az Activision az IW-t, az IW irányából meg olyan infók szivárognak, hogy egy büdös buznyák jutalékos sem kaptak még az egymilliárd dollárt termelt Modern Warfare 2 bevételeiből. West és Zampella LinkedIn- és Facebook-bejegyzésekben arra utalgat, hogy ki lettek rúgva.

A G4TV tudósítása szerint senki nem tud semmi biztosat a fejlesztő háza táján, és mindenki mocskosul ideges.

Szubjektív megjegyzés #1> Az Activision, és főleg a nagyfőnök Bobby Kotick nem éppen irgalmas szamaritánus hírében áll, tanulságos, és talán valamennyire párhuzamos történet a Guitar Heroé, amiből milliárdos bestsellert csináltak, a fejlesztőből kipréseltek egy csomó folytatást, aztán amikor leeresztett a lelkesedés a piacon a gitározós játékok iránt, kirúgták őket a vérbe.

Szubjektív megjegyzés #2> Az Infinity Ward anno úgy alakult, hogy a 2015 nevű fejlesztőcsapat megcsinálta az Electronic Artsnak a világsiker Medal of Honort, aztán csúnyán összeveszett a kiadó meg a fejlesztő, és utóbbiak új céget alapítva simán átbútoroztak az Activisionhöz. A történelem ismételni látszik magát.

43 komment

Címkék: bréking infinity ward

A bejegyzés trackback címe:

https://iddqd.blog.hu/api/trackback/id/tr241803489

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Lenry 2010.03.02. 18:43:43

simán kinézem a kiadóból, hogy cseszik kifizetni az Infinity Wardot.
de ha ebből még nagyobb hepaj lesz, annak csak az Activision (részvényesek) isszák meg a levét

Dr. Otto Von Schnitzelpusskrankengescheitmeyer 2010.03.02. 18:48:36

Activision elég nagy hülye lenne, ha pillanatnyi haszonért cserébe kirúgná a legnagyobb fejőstehenüket.
Bár az is igaz, hogy ha fognának egy dobozt, ráírnák, hogy Modern Warfare 3 és teletöltenék egy merőkanálnyi lósz*rral akkor is eladnának belőle vagy 3 millió példányt.

drazsika 2010.03.02. 20:36:49

Ha ez azt hozza magával, hogy az IW-s emberek valami
új IP-t kezdenek az Activision nélkül, akkor jó hír.
A MW2 nekem csalódás volt egy picit.

Serathis (törölt) 2010.03.02. 21:36:20

Én meg nem fizettem egyért sem...

Tomi from Space · http://bodybuilding.blog.hu 2010.03.02. 21:40:04

Azért lássuk be, hogy jelen helyzetben a tartalom és nem a marketing áll nyerésre (persze ez általában fordítva szokott lenni), úgyhogy ha az Activision ki is rugja az IW-ot, akkor is a hajába rakhatja a licenszet, ha a következő részt nem tudja korrekten lefejlesztetni és gyakorlatilag egy sírt ás vele a CoD brandnek. A supportról, patchekről meg nem is beszélve, úgyhogy a támogatási roló is lehúzható, az meg igen kínos, főleg ilyen eladott példányszám mellett.

Marketingnek túl kínos, felhajtásnak túl gagyi. Mire jó ez...

vargatom 2010.03.02. 22:03:18

Kotick egy idióta. Ami furcsa, hogy a kilencvenes évek óta ő az Activision főnöke, szóval csak az utóbbi években hülyülhetett meg...

lolperec 2010.03.02. 22:06:41

counterstrike for life.. ^^

gyarfi 2010.03.02. 22:08:42

Nem úgy volt, hogy az IW nem akar CoD-ot fejleszteni egy ideig? Mert akkor az indok megvan az Activision részéről, még ha elég szánalmas is.

És nem értek egyet, a marketing inkább állt nyerésre, mint a tartalom. A MW2 nem ért fel a MW1-hez semmilyen téren (a történetmód is inkább "stagnálva" maradt király), a multi meg nem fejlődött sokat, ráadásul 9v9...

Szóval szerintem egy Treyarch is ki tudja termelni a CoD-sorozatból amit ki lehet hozni.

Hithű ateista 2010.03.02. 22:45:22

Szerintem az IW-s CoD- ok messze jobbak a másik fejlesztőnél, (nem tom melyik csinálta a 3-at meg az 5-öt, de az messze nem ütött akkorát), és az Activision nagy hibát követ el, ha nem békül ki velük....

victor vacendak 2010.03.02. 22:55:38

@gyarfi: a Treyarch? Ugyanmár a PC-ről fingjuk sincs. A CoD Worlds at war meg egy rakás szar. Még szarabb, mint a MW2, ami azért nagy szó.

@TirolSoldier: a Treyarch követte el azokat a baromságokat - ráadásul csak konzolra fejlesztenek, az 5. CoD installáció az egyetlen párhuzamosan fejlesztett játékuk -, bár a számozás nem a legszerencsésebb, ha nevén nevezed őket, akkor tudjuk melyikre gondoltál.

nullify 2010.03.02. 23:37:32

Support? Hát én nem egészen érzem a supportot az MW2 kapcsán. (PC-s verzióm van, arról beszélek)

v150r · http://soundcloud.com/v150r 2010.03.02. 23:52:53

örülök, hogy nem csak én gondolom úgy, hogy az mw2 minden lett, csak nem játék.
amikor belefutottam ebbe a hírbe, nekem az keringett a fejemben, hogy az activision látta, hogy milyen lett a battlefield, és azt is, hogy az mw2 milyen _nem_ lett.
ne értsetek félre, nem röhögök rajtuk, csak egyszerűen azt gondolom, hogy az iw kicsit magába nézhetne, mert ez nagyon gyenge volt (gameplayileg).

anyahajókabinajtóhajtogató 2010.03.03. 00:25:04

Az mw2 nem rossz csak nem annyival jobb mint az mw volt a cod-nál. Még mindíg a legjobb multiban szerintem.

Cifu78 2010.03.03. 00:37:28

Szvsz várjuk meg, amíg kicsit leülepszenek a dolgok, és reméljük valamelyik tűzhöz közeli ember ír egy zaftos blogbejegyzést az egészről, mint anno a Duke 4ever kapcsán is történt. :)

Ami az MW2 sikerét illeti, teljesen felesleges azon merengeni, hogy mennyire volt jó vagy rossz. Megvették. Sokan. Nagyon sokan. Pont. A számítógépes játékok gyártása (mert az) már régen nem arról szól, hogy pár lelkes ember csinál valami kiemelkedőt, mint a C-64 és Amiga idejében a Last Ninja sorozat, az Elite vagy a Lemmings. Nem, most a bevételekről van szó, és kész. Lehet akármilyen sz@r egy játék, ha megveszik. Az Activision meg van olyan pozicióban, hogy lehet getymák, ha az IW nem készült fel megfelelő szerződéssel jogilag az ilyen helyzetekre, akkor azzal kvázi maguk alatt vágták a fát.

Zsola777 2010.03.03. 01:03:36

Tudom sajnálni őket. Aláírtak egy szerződést, pereskedjenek. Aztán adják ki saját maguk a következő játékot és kész.

anyahajókabinajtóhajtogató 2010.03.03. 07:20:51

@Cifu78: Bocsi de úgy gondolod, hogy egy szar az MW2? Mi a szar benne?

KennyOMG · http://etkt.blog.hu 2010.03.03. 08:11:30

Hogy a busba lehetett kihagyni Schafer kommentjet a temarol? :Đ

"Getting mad at Activision for this kind of thing is like getting mad at an ape for throwing feces. It's just how the beast communicates."

zéka (törölt) · http://recklama.blog.hu 2010.03.03. 09:20:24

A hardwired-en van csomó cuki írás ezzel kapcsolatban mindenkinek ajánlom, hogy olvassa el.

Ez a mondat azthiszem jól példázza a helyzetet:

"Tim Schafer dizájnerpápra, akit a Brütal Legend kiadása kapcsán kúszatott meg az Activision, csak annyit fűzött hozzá az egészhez egy rövid csiripelés formájában, hogy ezért nem kell megorrolni az Activisionre, mivel egy majomra sem haragszunk, ha a saját ürülékével dobálózik. A vadállat így kommunikál."

@KennyOMG: Tied ugyanez angolul:D

Folytatva a mondandómat az Activision most sikeresen elérte, hogy az egyik legprofitálóbb csapatot kibassza. A treyarch-al mindenkinek a fasza kivan a WAW egy nagy rakás szar lett, a vietnámos rész már most sem érdekel. Sokan kizártnak tartják, hogy a csapat átcuccoljon az EA-hez, ami első hangzásra tényleg furának tűnik, hisz nekik ott van Dice, de amikor leléptek onnan, az már szerintem volt vagy 8-10 éve, azóta sok minden történt, lehet, hogy most simán megállapodnak.

idiotapocs 2010.03.03. 10:18:58

@anyahajókabinajtóhajtogató: konkrétan, egy rövid barna kula alakú motorcsónak formájában materializálódik benne a szar. Szkriptelt, ásítóan unalmas lövölde. Bad Company 2 nálam koca-fps-esnél simán leverte hangulatban, pedig nem lehet azt állítani hogy könnyebb lenne. Lehet hogy a multiplayer fasza, de nem hiszem hogy véletlen lenne hogy az alap cs-t is még rengetegen tolják. Azóta csak a spanyolviaszt tudják kitalálni multiban, kivétel talán a L4D.

idiotapocs 2010.03.03. 10:23:51

spanyolviaszt értsd: kitalálják a fejlesztők hogy ez most akkor forradalmi újítás és a sügér nép meg nyilván ráveti magát, de nyomot azt semmit nem hagy a játéktörténelem poros útján, 10 év múlva a kutya sem fog a Modern Warfare-re emlékezni, meg egyébként is, 640kb ought to be enough for anybody. Ráadásul ha az Infinity Ward kreatívjain múlik biztos hogy nem MW2-t csináltak volna, csak hát multi világban élünk, én is, látom belülről milyen káosz tud lenni egy kívülről harmonikus terminátornak tűnő világcégnél.

victor vacendak 2010.03.03. 10:56:23

@anyahajókabinajtóhajtogató: ugyanolyan szörnyű árkád, mint az első része. De abban a fíling, a színészek, a zene és a Csernobil-i pálya el tudta felejtetni, hogy az ellenség végtelenül spawnol, amíg nem mész előre a csekkpontig, hogy mindenki téged lő, a csapattársaid csak scriptnek megfelelően halnak meg, hogy az autó felrobbanásakor csak te halsz meg senki más, hogy felgyógyulsz, ha lepihensz egy nyugodt sarokban stb.
A második rész már csak gyenge utánzat, erőltetett sztorivel, filmekből átlopott klisékkel. Az orosz reptér teljesne öncélú, gyomorfogató pálya, nem játékba való. A végén pl a motorcsónakos rész egyszerűen szánalmas.

gyarfi 2010.03.03. 11:59:16

@victor vacendak: A CoD WaW tényleg nem volt a csúcs, de az Activision ezt messze leszarja, ugyanis fogyott a játék rendesen így is. Tehát pénzügyileg képesek lennének ők is arra, hogy kipréseljék a brandet. A játék minősége az MW1 óta nem mérvadó (sőt, a CoD 3-nál sem az volt az elsődleges).

gyarfi 2010.03.03. 11:59:49

@gyarfi: Bocsánat, úgy értem, hogy az MW1 az utolsó minőségi CoD. :)

nullify 2010.03.03. 13:28:24

@zéka: Olvadjanak csak be a Dice-ba, abból még akár valami jó is kisülhet :))

victor vacendak 2010.03.03. 13:44:26

@gyarfi: mindazt, amit írsz én is aláírom. A lényeg, hogy én azt se bánnám, ha nem lenne több CoD, mert ezért az színvonalért egy kanyit nem adnék. Váljon ki az Infinity Ward, és kiadói nyomás nélkül pattintsanak valami új mérföldkő jellegű játékot.
Amíg lesznek ilyen nagy kiadók, mint az Activision, EA, Ubisoft addig a minőség és az eladhatóság nem kerülnek közös nevezőre.

zéka (törölt) · http://recklama.blog.hu 2010.03.03. 15:05:14

@nullify: igen, erre én még tegnap este gondoltam, de azért álljon meg az a szájbaerőszakolt fáklyásmenet. A Dice egyébként egy nagy csapat, és gondolom nem örülnének, ha egy külsős, csapatot beléjük olvasztanának:S

victor vacendak 2010.03.03. 15:36:01

@nullify: azzal előrébb lennének? Ott az EA, akik szintén nem a kispályás kiadók közé tartoznak, ha erőszakról van szó...

vargatom 2010.03.03. 17:00:49

Csak megjegyzem, az új Medal of Honor játék (ami Afganisztánban játszódik) multiplayer részét a Dice szállítja...
(igen, két teljesen különböző engine és így két különböző játék lesz a single/multi)

vargatom 2010.03.03. 18:49:22

Nem, onnan a következő 9 hónapban szép sorban kilépnek az emberek, Medal of Duty-t fejleszteni.

(állítólag októberben jár le a szerződésük az A-val)

gyarfi 2010.03.03. 21:18:04

@victor vacendak: Egyszer ugye már megcsinálták IW-ék a dolgot, tényleg simán tovább kéne állniuk (titkon reménykedek, hogy sokan visszamennek a gyökerekhez, és segítenek az új Medal of Honor fejlesztésében :)

pingwin · http://pingwin.blog.hu 2010.03.04. 09:36:16

nah egy vagyok azok kozul, akik megvettek a mw2-ot (is) de banom, mert nem jo jatek lett belole, mondhatni, hogy egyre szarabb jatekokat csinalnak, szerintem csak a cod es uo volt jo.

aztan elkezdtek hajtani a bevetelre es nem csak a jatekosoknak csinaltak jatekot, hanem mindenkinek, csak jojjon a penz.

nem is beszelve a steamrol ..

cod egy jo jatek volt

meghalt a kiraly, eljen a kiraly
a csatamaezon.

zéka (törölt) · http://recklama.blog.hu 2010.03.04. 09:41:01

@pingwin: dedikált szeró támogatással lett volna esély. Még úgy is lett volna, hogy a BC2 előtt kiadják a támogatást...

pingwin · http://pingwin.blog.hu 2010.03.04. 09:45:18

@zéka: alapveto dolgok, amik a masodik resz ota zavarnak:

mutatja ha eltalalom az ellenfelet
a celkereszt szine mas lesz az ellensegen, a fustben is latom
automata gyogyulas - ez egy akkora faszsag -
mw ota meg a perkek
cod-ban meg tudni kellett jatszani, azota eleg, ha az ellenfel fele lo az ember es mar eltalalja
faszert kellet az mw2-bol kiszedni a kihajolast?
es miert nem lehet kaszt rendszer? uo-ban a gfm modban teljesen jol meg volt csinalva
kis szar palyak vannak
a tankos palyakrol ne is beszeljunk, az uo klasszisokkal jobb volt

zéka (törölt) · http://recklama.blog.hu 2010.03.04. 11:45:04

@pingwin: a célkeresztről nem tudok nyilatkozni, HC-ben nincs se hud se célkereszt, gyorsabban hal az ember a tölténytől, nem kell neki 3 tár.

Automata gyógyulás...hát igen, ez mondjuk a singleben még elmenne, de itt tényleg kicsit zavaró, mert bemászik egy sarokba és csókolom felgyógyult.

MW perkek:kinek, hogy tetszik, jó lenne, ha ki lennének egyensúlyozva. MW-ben voltak bakik, a kettőben meg abszolult, de nem volt kiegyensúlyozva semennyire. (marathon=végtelen futás, azt köszi)

MW2 kihajolás=EPIC FAIL

Ennek ellenére is azt mondom, hogy ebből lehetett volna jó játék, és még most is lehetne, csak a supportokból ki kéne kukázni, hogy mi zavarja az embereket, és azalapján kiadni egy gigapatchet.

S0und 2010.03.04. 13:20:33

Az rendben van, hogy nem nyaljuk ki a fejlesztő csapatok seggét, nahde az aranytojást tojó tyúkot is agyonvágjuk? A júzert úgyse az érdekli hogy ki a kiadó, hanem ki készítette a játékot.

hancu 2010.03.04. 13:29:09

@S0und: Az átlagjúzert szerintem az sem érdekli igazán, hogy ki a készítette a játékot. Random Joe Sixpack megvette a Modern Warfare 2-t, mert mindenhonnan azt hallotta, hogy az mekkora kúlság, de az hogy Infinity Ward, csak a játék elején felvillanó logó erejéig marad meg benne.

pingwin · http://pingwin.blog.hu 2010.03.04. 13:29:51

@zéka: plussz egy dolog:

spawn rendszer
eddig se volt jo, de amit itt csinaltak.

reszben ide tartozik a sok hujjje spawnkiller, tokomert nem lehet megcsinalni, hogy legyen egy kis ido, amig nem tudnak megolni

perk, hat kurva jo, amikor valaki osszekempel egy helikopterre valot, aztan mindenkit lelo, mert ugye a helikopterben minden ellenseget latsz es tuzon vizen at lelovod.

elso korben mokas, aztan idegsito

palyak merete, az egyik spawn helyrol siman lelovom az ellenseget a spawn helyen

mas, lehet, hogy mi voltunk benak, de lan partin, net nelkul szerettunk volna jatszani ..

amugy tenyleg lehetett volna

vargatom 2010.03.04. 22:19:15

Valószínű elmélet:

Az Activision eleve nem hitt a COD franchise kortárs környezetbe helyezésében, ennek is köszönhető hogy az MW jogok részben a fejlesztő tulajdonában vannak (maga a COD, az nem, ezért gyárthat a Treyarch is játékokat). Valószínűleg olyan szerződés született, ami a szokásosnál nagyobb kockázatot és talán önrészt is terhelt az IW-re, plusz ezért cserébe magasabb százalékot adott a bevételből. Arra pedig talán még ők maguk se számítottak, hogy ennyire be fog válni az ötletük.

A bazi nagy jutaléktól most nem nagyon akar megválni a kiadó, ráadásul ha kitömi a fejlesztőket pénzzel, akkor ők biztosan nem akarnának még több MW játékot kiadni. Sőt, talán még plusz egy évet akarnának fordítani a következő részre, ami így 2011 helyett még később jönne.

Na erre fel próbálja most az Activison "újratárgyalni" a szerződést...
süti beállítások módosítása