Egy áprilisi tréfának indult akcióval a Gamestation nevű brit játékbolt 7500 játékos lelkét szerezte meg néhány nap alatt. A bolt felhasználói szerződésébe (az az apróbetűs izé, amit soha senki nem olvas el) viccből betettek egy passzust, ami szerint minden egyes vásárló lemond az örökkévaló lelkéről, és az a bolt tulajdona lesz az idők végezetéig. Kivéve ha a. A vásárló nem hisz az örökkévaló lélekben, b. Már eladta azt másnak, vagy c. Ha nem szeretné, hogy a bolté legyen a lelke. Ez utóbbi esetben még egy ötfontos ajándékutalványt is kapott, jutalmul, hogy egyáltalán elolvasta a szerződést, kiszúrta a marhaságot, és beikszelte amegfelelő boxot az okégomb lenyomása előtt. Egyébként fogyasztóvédelmileg kimondottan korrekt módon öt munkanapon belül bárki visszakaphatta a lelkét, ha direktben visszakérte azt a bolttól.
A Gamestation felmérése szerint a vásárlók 88 százaléka mondott le a lelkéről, vagyis ennyien nem olvasták el a szerződést. Ami - félretéve a marhaságot a lelkünk eladásáról - elég ijesztő, hiszen azt mutatja, hogy baromira nem vagyunk tudatos vásárlók, és az apróbetűs szöveggel úgy vernek át a boltok, ahogy csak a kedvük tartja.
Utolsó kommentek