A Digital Battle-nél láttunk egy érdekes összállítást arról, hogy mik voltak eddig a játéktörténelem legdrágább projektjei. Bár az ilyen adatokat nemigen szokták a pórnép orrára kötni, így a legtöbb szám becslés, no meg több cím is hiányzik, ami erősen odaillene (World of Warcraft? Modern Warfare 2? Half-Life 2? Csupa, alsó hangon 40-50 milliós fejlesztés...), a lista azért így is roppant érdekes:
10. Killzone 2 - 45 millió
9. Final Fantasy 12 - 48 millió
8. LA Noire - 50 millió (ha nem ugrana be: ez a Rockstar új játéka, az 1940-es évek Los Angelesében lehet majd benne... hát... GTA-zni?)
7. All Point Bulletin - 50 millió (Gengszeteres MMO, lassan már 5-6 éve dolgozik rajta a Rockstar-alapító David Jones cége, a realtime Worlds)
6. Halo 3 - 55 millió
5. Metal Gear Solid 4 - 60 millió
4. Too Human - 60 millió (Na, az első orbitális bukás a listán)
3. Shenmue - 70 millió (Emlékszik még erre valaki Dreamcastról?)
2. Gran Turismo 5 - 80 millió
1. GTA4 - 100 millió
A tanulság? Több is lehet. Például az, hogy ezek a büdzsék már majdnem utolérik az AAA kategóriás hollywoodi filmekéit. Vagy az, hogy ilyen összegek mellett még szép, hogy nem mernek kockáztatni a kiadók, és sulykolják a bevált brandek folytatásait (csak három olyan cím van a listán, ami nem folytatás. És vajon hány kommentet úszunk meg anélkül, hogy megérkeznének a "bezzeg a <instert random sosemhallott rétegjáték vagy minimum 20 éves ősklasszikus> még jó volt, de ezek ma már mind szarok" mottójú sopánkodók?
Utolsó kommentek