HTML

IDDQD

Félkomoly játékblog azoknak, akik tudják, mi az IDDQD, és azoknak, akik nem. Kazuárokat is szívesen látunk.

Itt támogathatsz minket

PayPal:

Patreon:

 patreon_fejlec_kicis.png

Utolsó kommentek

Lands of Lore mai szemmel - avagy újabb elektronikus kiadvánnyal bővül az IDDQD médiaportfóliója

2015.06.18. 11:05 Stöki

cpmini_01.png Van ez a Checkpoint nevű podcastünk, amit nagyon élvezünk csinálni, és egyre több hallgatója is van, úgy tűnik a kommentekből, szeretitek is. Az egyik adásban volt egy olvasói felvetés arról, hogy rendesen próbáljunk ki régi klasszikus játékokat, és mai szemmel nézzük meg, mi az, ami még mindig élvezetes belőlük, és mi az, amit a retrocuccok iránti rajongás rózsaszín szemüvegén keresztülnézve sem lehet már annyira szeretni. Mivel egy ilyen tesztelés nem passzol bele a kétheti adások szerkezetébe, kitaláltuk, hogy ezeket a blokkokat kisebb, 10-15 perces adások formájában adjuk oda nektek azokon a heteken, amikor nem lesz Checkpoint. Szóval amelyik héten nincs podcast, lesz helyette pótcast a fenti szellemben. Fogadjátok hát szeretettel a Checkpoint Minit, aminek első adásában a Lands of Lore-t tárgyaltuk ki.

Shownotes, azaz pár fontosabb ésvagy a műsorban hivatkozott dolog:

Minden visszajelzést örömmel fogadunk, mondjátok el, mit gondoltok a Checkpoint Miniről, és várunk javaslatokat arra is, milyen régi játékokat vegyünk elő. Jövő héten rendes Checkpoint egy vendéggel, két hét múlva pedig újabb Checkpoint Mini (ha minden igaz, a Shadow of the Colossussal).

(És nem, a Checkpoint Mini nem fogja kiváltani a Heti retrót. Ha lesz egy adagban kicsit több időm, fogok írni hosszabb kulisszatitkos cikkeket egy-egy régi játékról továbbra is.)

32 komment

Címkék: retro podcast lands of lore checkpoint mini westwoo

A bejegyzés trackback címe:

https://iddqd.blog.hu/api/trackback/id/tr257552916

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

idiesel 2015.06.18. 11:30:41

Nagy pacsi az ötletért! Sok sok retrot! Civilization, pirates!, westwood játékok stb :)

Mindig nézem a retroért az oldalt, de nagyon ritka... :( Tartsátok meg ezt a szokásotokat!

utax 2015.06.18. 11:31:09

Maradjanak a szóviccek, a pótcast-tól besírtam :)
(több komment később, most hallgatom)

eatmoregold 2015.06.18. 11:32:09

SajtÓs-sonkás checkpointot kérek kis krupmlival, kis üccsivel és világítós earthworm jim figurával.

idiesel 2015.06.18. 11:47:12

A LoL 2-höz egy kis érdekesség:
www.youtube.com/watch?v=etwvHHFl8NY

Nagyon szép gesztus volt, soha nem felejtem el ezt a videót! csúnyácska volt a 2, de nagyon jó hangulata van a mai napig.

Sunsetjoy · http://retemu.blog.hu 2015.06.18. 12:25:21

Ha nekem is lesz kis időm, küldhetek hetiretro-anyagot, mint a Project Firestart volt?

Vagyis készíthetek? - mert még hozzá se kezdtem :)

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2015.06.18. 12:52:08

Azt nem értem, hogy ha már ilyen retró van, akkor legalább miért nem fért bele ajánlóba a repülőgép szimulátor történeti írásom, amit eredetileg az iddqd blognak szántam...

Yarner · http://androlib.blog.hu 2015.06.18. 13:02:36

Tök jó a cast, jöhet még :-)
(Kis kötekedés: A Dungeon master és az Eye of the Beholder között négy év telt el, az elég sok idő ahhoz, hogy "gyorsan összerakott DM klónnak" nevezzük .)
Amit hozzátennék még, hogy az ötlet, hogy animált átmenet van a dungeonokban a lépések (annak ellenére, hogy megmaradt a négyzetrácsos alap) nekem hatalmas újítás volt a műfajon belül (Az Ultima Underworld textúranagyításos technikája akkoriban még nagyon korlátozott volt)

manson karcsi · goo.gl/FVvVX 2015.06.18. 13:06:35

a hülye dawn a kiskocsiból nem mondta meg a draracle feladványának harmadik sorára a megfejtést.
scotia azonban segített, mert belehekkeltem a elixírt.

amúgy hogy lehet átdefiniálni a gombokat wasd-re? vagy valamit rosszul értettem?

itt a játék, ha kell valakinek: archive.org/details/LOL_CD_001

Ravenor 2015.06.18. 13:26:31

@molnibalage: Lehet még nem volt idejük megnézni se. Írj nekik egy privátot, és kérd őket nézzenek utána, ha az itteni fórumbejegyzésre se reagál.

Stöki · http://iddqd.blog.hu 2015.06.18. 13:29:58

@Sunsetjoy: Persze, várjuk szeretettel.

@molnibalage: Úristen, azt teljesen elfelejtettem, ott várja szegény a csillagozott levelek mappámban, hogy elolvassam! Ne haragudj, a héten sort kerítek rá.

Donjon 2015.06.18. 14:19:51

EOB2 végén egy vari van aki vörisárkánnyá változik át. A kettő sokkal jobb mint sima dungeonhent. az első játék még egy sima klasszik labirintus volt szintenként nehezedő szörnyekkel, addig a kettőben már relatíve változatos pályák voltak (erdő,templom,pince), pl. engem mindig megszívatott az a rész, amikor a börtön alá mész és rémálmok gyötörtek, ha pihenni akartál és nem engedett regenerálni. Be kellett osztani az erőforrásokat, hogy végig tudj menni és a kulcsoknak is meg kellett lennie.
Vagy a ha nem foglaltad el a börtönben a csontik termét, akkor végtelen csontvázharcost termelt. Mondjuk xp forrásnak nem volt rossz.

Stöki · http://iddqd.blog.hu 2015.06.18. 14:25:50

@Donjon: "egy vari van aki vörisárkánnyá változik" - ezt azért dekódoltam egy darabig :)

Komojtalan 2015.06.18. 14:45:05

Az EOB -ot régebben évente játszottam, az 1-2 volt 1 nap, a 3 még egy nap. LoL mostanában mást jelent nekem :-), de régen valami hatalmas 500M volt és csak egyszer játszottam végig, ami teljesen érthetetlen számomra. A DM -ból az 1 szintén többször, de a másodiknál volt valami kavarás, alig lehetett vele játszani, csak valami trükkel indult el, meg nem is volt olyan nagy szám. A Chaos strikes Backet hívták sokan DM2 -nek és az egyik legnehezebb volt a maga stílusában. Amigára jött csak ki a Crystal dragon, na az tényleg szemétség, annyi rejtett kapcsoló van, hogy lehetetlen mind megtalálni, illetve nagyon is lehetséges mert másképp nem jutsz a következő szintre. Még szerencse hogy volt egy lengyel nyelvű végig játszás a Youtuben. Amúgy múltkor rávettem magam hogy meghallgassam, de fogalmam sincs miről szólt az egész, ez a rövid formátum használhatóbbnak tűnik.

BitPork 2015.06.18. 17:44:28

Mán mögin ez a pódkászt. Én meg mobilneten dögöljek meg :((

kalbász 2015.06.19. 00:36:00

@Komojtalan: Black Crypt?

Meg melyik volt a magyarok által fejlesztett ilyen gém?
Abandoned Places?

A_G_A 2015.06.19. 00:58:54

@BitPork: Hát igen, kedves malacdarab, én is örülnék egy direktlinknek amiről le lehetne tölteni. Ez a flashes dolog elég zavaró. Gépről szoktam átküldeni telefonra.

tamareaf 2015.06.19. 09:14:43

Mekkora poén, hogy véletlen én is épp ezt toltam az utóbbi egy hétben :D

A játék meglepően modern, a Betrayal of Krondor mellett az egyik játék abból az évből, ami már sok olyan könnyítést tartalmaz ami a modern játékokban is meg van.
A grafika meg a hangzás az pedig csodás. Én még csak a bányáknál tartok, de eddig a tempó is megfelelő. Félek később nagyon lelassul, néhány ellenfelet már most is tovább kell ütni, mint ahogy jó lenne... A fejlődési rendszer azért a DnD-ben sem egy nagy wasistdas, maguson szocializálódott szervezetemnek, egy hatalmas visszalépés volt, hogy gyakorlatilag nem lehet customizálni semmit...

Stöki · http://iddqd.blog.hu 2015.06.19. 09:18:31

@kalbász: Az volt, igen.

@A_G_A: Az a lefelé mutató nyilacska, ami mögött a letöltőlink van, nem működik mobilon?

DocBulywood 2015.06.19. 17:41:40

A LOL: ToC a mai napig bármikor elővehető és újra játszható játék attól függetlenül, hogy szinte lineáris a cselekménye.

Igaz, egy-két helyen el lehet akadni - pl a zöld és a kék smaragdszem felhasználása után nem mindegy, merre indul tovább az kalandor...

Ahhoz képest, hogy 320x200 / 256 a grafikája, bőven megállja a helyét. Az animációról ezt sajnos nem tudom elmondani, nagyon darabos, elnagyolt az ellenfelek mozgatása.

A midi muzsikája fülbemászó, főleg Yvel városáé, az nagyon-nagyon tetszik.

Amiben formabontó volt a játék az az, hogy ha léptél a játéktérben, akkor behúzta hozzád a grafikát, bár van egy opció, amivel ez kikapcsolható, de nekem jobban tetszett és beleélhetőbb, ha mozgok a játéktérben, akkor azt érezzem is.

Nagyon szeretnék manapság is egy ennyire leegyszerűsített szerepjátékkal játszani. Milyen buli lenne, ha többen lehetne tolni hálózatban, egymást segítve!

Remélem mindenki megtalálta a játékban a Hand Of Fate varázslatot! :-)

Donjon 2015.06.19. 19:44:58

@Stöki: Szándékosan alliteráltam. :)

A_G_A 2015.06.19. 21:16:53

@Stöki: Nem nagyon. Három böngészőből egyben látni, de nem reagál a tapicskolásra.
A minipodcasthoz meg; Én vártam volna némi valódibb élménybeszámolót is, nem csak egy egyszerű l̶e̶í̶r̶á̶s̶t̶ típusmesélést.

Stöki · http://iddqd.blog.hu 2015.06.20. 17:30:09

@A_G_A: Okés, akkor igyekszem majd direkt linket.

Azt viszont nem tudom, mi lehetne valódibb élménybeszámoló annál, hogy elmondjuk, milyen volt éppen most végigjátszanunk a játékot. :)

-Szűcs Gyula- · http://nerdblog.blog.hu/ 2015.06.20. 18:13:26

Androidos mobilon sajna valamiért tényleg nem látszik a PÓTcast (még most is röhögök!), csak egy fehér téglalapban egy szürke felhő, amit hiába böködsz, nem csinál semmit
:-(

Savior 2015.06.22. 16:20:02

@DocBulywood: Meg, még ha a CoVosok nem is. :) Mondjuk az szerintem szemétség volt, mert nem volt semmi látható jele a titkos ajtónak, ellentétben pl. az EOB-bal.

Amúgy jó játék volt ez anno, még ha időnként nagyon grindolós is.

VikMorroHun 2015.06.22. 16:46:17

Á, a Lands of Lore... Jól emlékszem, ez az a játék, amelynek a CoV leírásában szerepelt egy ilyen mondat: "A <<harc>> a tűz gomb nyomkodásából áll, de nehezítésképpen az ellenfél felé kell fordulni."

Stöki · http://iddqd.blog.hu 2015.06.25. 16:07:53

@molnibalage: Ezt most biztos nem fogod elhinni, de éppen azt olvasom :)

Rajmon Dánel 2015.06.27. 12:18:44

Kedvenc játékom..
Emlékszem 10 éves koromban jelent meg, az utolsó pályán nem tudtam végigmenni, mert nem találtam a Shard of Truth-t (?).
Előkaptam a hexa editort.. valami furcsa hibakezelése is volt a játéknak, sikerült olyan inventory tárgyakalt elővarázsolnom (próbálgatással) amik minden ledobáskor-felvételkor más tárgyat eredményeztek :)
Aztán csak meglett a szükséges tárgy :)
Emlékszem a mocsárban 60-ért eladott kövekre is, de jó volt akkoriban :)
Legnehezebb fokozaton meg vettem csomó fireball staff-et a mocsári varázslótól, azzal gyorsan lehetett gyúrni Ak'shel-t, mindig vele mentem.
Ez volt talán az első CD verziós talkie-RPG, nagy szám volt az annakidején, a DOS-os korszak aranykorában (Dune 2, X-Com, stb.).
A második rész csunyus volt, de a 4 cd-nyi FMV azért nem semmi volt akkoriban. Nem volt rettenetes, 3Dfx patch is kijött hozzá anno.
Egyébként azt hiszem a floppy-s verzióban kettővel több nehézségi fokozat volt, talán a ferocious meg a wimp, a lényeg hogy ott jöhettek ellened fák a mocsárban, a CD-s verzióban nem volt ilyen.

DocBulywood 2015.07.16. 22:52:39

@Savior:

Nem akartak vele szórakozni, pedig roppant leegyszerűsített RPG a LoL. Szerintem simán át lehetne hozni C-64-re, dualSID-del a zenéje is mehetne - kérdés, mennyit töltögetne lemezről és mennyiről?

Mondjuk úgy megcsinálni, h kicsit variálja a térképeket, ha új játékot kezdesz.

Ahol igazán elakadtam, az a végén történt, Skócia várában, vagy hol. Egy helyen valamit dobni kellett egy kerítés mögül, de bármit dobtam el, keresztül a kerítésen, semmi sem történt.

Ja, Ak'shell a legjobb karakter, mert bár első szintű, de a 25 HP-ja pont elég elsütni a IV. szintű Spark-ot és hamar szintet lehet lépni.

A többiek harmatos libaf.sok. :-)

Ja, amit még csináltam, miután Baccata csatlakozott: azonnal visszaírtam I. szintű varázslónak, mert III. szinten 18 HP édeskevés volt.

Savior 2015.07.17. 13:56:35

@DocBulywood: Szerintem eléggé túlbecsülik az emberek a C64 képességeit. Az oké, hogy demókban mindenféle trükkös dolgokat megcsinálnak (jó sok lemeztöltéssel két trükk között), de talán nem véletlen, hogy ilyen játékok nem nagyon jöttek ki rá -- se egy Dungeon Master, se egy Ishar, se egy EOB, se egy M&M 3. Amit láttam hasonlót, az a Galdregon's Domain, és azért az jóval kevésbé volt ambíciózus.
süti beállítások módosítása