HTML

IDDQD

Félkomoly játékblog azoknak, akik tudják, mi az IDDQD, és azoknak, akik nem. Kazuárokat is szívesen látunk.

Itt támogathatsz minket

PayPal:

Patreon:

 patreon_fejlec_kicis.png

Utolsó kommentek

Az év hőse az ember, aki 13 évig csinált egy videojátékot, és befejezte

2014.06.22. 18:53 Stöki

Ismerkedjetek meg Adam Butcherrel. Brit, 27 éves, filmrendező-forgatókönyvíró, és hobbiból 11 éves kora óta készítget játékokat. Éppen most fejezte be legújabb játékát, a Tobias and the Dark Sceptres című platformert. Tizenhárom év után. (Aki kíváncsi rá, itt le it töltheti, ingyenes.)

Butcher 14 éves volt, amikor 2001-ben elkezdte fejleszteni a játékot, abban az időben, amikor az indie játékokat még nem nevezték indie-nek, és senki nem csinált belőlük pénzt. Szóval igazi amatőrmunkának indult. Hogy miért tartott 13 évig a játék fejlesztése, arról az alkotó készített egy hétperces videót, és ez az igazi kincs. Egyrészt tanulságos lehet más indie fejlesztőknek, hogy a túlzásba vitt ambíció vagy a tervezetlenség hova fajulhat, másrészt csodálatos, ahogy Butcher elmeséli, miért érezte úgy, hogy tartozik a játék befejezésével 14 éves kori önmagának. Nagyon inspiráló az egész (van egy nyolc éve elkezdett regényem, amihez hét éve hozzá sem nyúltam, de hirtelen kedvem támadt folytatni).

És hogy milyen maga a játék? Első blikkre egy béna tucatjáték; olyan, amilyenből naponta ötöt kidobnak a mindenféle flashjátékgyűjtő oldalak. Aztán ahogy az ember elkezd játszani vele, úgy kezdi egyre jobban látni, mennyi szeretettel készült ez a furcsa kis hülyeség, mennyi ötlet került bele. Aztán a játék átvált szemétparasztba, és egyre furmányosabb fejtörők szívatják a játékost, és a későbbi pályákon már a grafika is sokkal szebb, mint korábban, tükrözve azt, ahogy az alkotó programozási és grafikusi képességei fejlődtek az évek során.

Éppen a hatodik pályán vagyok elakadva (lásd lent), de már annyira beszippantott, hogy biztosan elszenvedem magam a végére. És most már kicsit én is úgy érzem, hogy tartozom ennyivel Adamnek.

tobias.jpg

18 komment

Címkék: indie állatság tobias and the dark sceptres

A bejegyzés trackback címe:

https://iddqd.blog.hu/api/trackback/id/tr556401155

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Dr. Otto Von Schnitzelpusskrankengescheitmeyer 2014.06.22. 19:56:59

Maximális tiszteletem az ilyen szent őrülteknek.

v150r · http://soundcloud.com/v150r 2014.06.22. 22:23:19

az első értékelhetőre faragott, meglévő forrásfájlom 2004. 10. 29-ei. tavaly jutottam el innen oda, hogy ki is adják, meg is jelenjen (beatporton is). ez "csak" 9 év, de mindennek van értelme, amit csinálsz :)
a srácnak meg respect

Cherrx 2014.06.23. 09:37:19

Csatlakozom, szerintem is érződik, hogy a srác szívvel-lélekkel csinálta. Sajnos én már az első bigbossnál leakadtam, de megpróbálok továbbmenni :-)
Én is már legalább 15 éve tervezem a "nagy játékom" megalkotását, remélem, egyszer sikerül majd és ugyanez érződni fog rajta (majd 10 év múlva, ha kész lesz, értesítelek benneteket :-) )
A játékkészítés kaland, jó hogy a srác nem adta fel. Jó a végére érni és látni a kész terméket.
Egyébként egyszer az unokaöcsémnek készítettem szülinapjára egy játékot (1 hónap alatt), és azon is pont ez érződik: először kaptafának tűnik, de aztán egyre inkább látszik, hogy szinte minden pályán van egy újdonság, amivel máshol nem találkozhattál. Ha valakit érdekel, majd egyszer megosztom valahol.

Cherrx 2014.06.23. 09:40:01

Ja, és Stöki, hajrá a regénnyel! Ne hagyd magad, csináld meg amit a belső késztetésed diktál!

Dr_utcai_arcos 2014.06.23. 11:24:15

Az szokásos indexes cím után (Az év hőse az ember, aki 13 év után fejezett be egy játékot), először azt hittem végre kirakta a Bűvös kockát :DDDD.

Palladrin 2014.06.23. 11:39:53

Duke Nukem volt már? :)

manson karcsi · goo.gl/FVvVX 2014.06.23. 12:33:09

szerintem jobb ignorálni az olyan projekteket, amik két éven belül nem készülnek el legalább 25%-ra.

Gyingizik 2014.06.23. 12:36:45

Azt hittem, h. 13 év alatt játszotta le.

pizzaboy 2014.06.23. 14:08:03

@A tudomány sosem téved!: sikerült már vizet forralni, vagy előtte mindig elpárolgott? :)

bahahaha 2014.06.23. 14:35:40

@manson karcsi: A 25% soha nem probléma. A 80% sem. Ami gond, az a 100% :)

Furin 2014.06.23. 14:41:19

Jó kis hobbi:D Bár azért azt nem vágom mi lett a telepítőn 127 mb, bár még csak most töltöm lefelé.
na majd jól megvizsgálom:D

Komojtalan 2014.06.23. 18:28:06

Lehet 13 évet csinálta, de még dolgozhatott volna picit rajta. Gondolom nem én vagyok az egyetlen aki 1900x1200 -ban használja a monitorját, na ezt a felbontást nem ismeri. Semmi gond, más program is beleesik ebbe a hibába, de ha már ennyit szenvedtem akkor erre is figyelek. Nem azt kérem írja át az egész játékot, de ne lógjon ki oldalt a játék, váltson felbontást. A másik a hangerő: A legkisebbre állítottam, erre elszállt a hangfalam, vagy az agyam, vagy mind a kettő :-), de ezt is rendszeresen elkövetik a programozók. Tudom van egy hangerőszabályzó gomb, de sajnos ez a 2 hiba nálam annyit jelentett: F8, így a játékról nincs véleményem.

nyauuuuu 2014.06.23. 20:05:05

Én kemény 23 éve kezdtem el egy regényt, a fele van kész, és kb. 10 éve hozzá sem nyúltam. Lehet, hogy még van neki remény? :)

Keita 2014.06.25. 00:40:58

@nyauuuuu: remélem nem floppy disk-en tartod az anyagot :D

nyauuuuu 2014.06.25. 21:09:09

@Keita: Jól látod a kérdést, eleinte (az első öt évben kb.) tényleg kis floppyn volt :). Most már a gépen van belőle egy példány, meg két, amúgy biztonsági mentéseket tartalmazó pendrive-on is van belőle egy-egy. Hogy minek, nem tudom, de van :).

Ellensúly 2014.06.30. 18:53:58

De jó lenne, ha az Új vadnyugat 3. is elkészülne egyszer!

Kezdjük petíciót írni, hátha megesik rajtunk Rátkai szíve… :->
süti beállítások módosítása