HTML

IDDQD

Félkomoly játékblog azoknak, akik tudják, mi az IDDQD, és azoknak, akik nem. Kazuárokat is szívesen látunk.

Itt támogathatsz minket

PayPal:

Patreon:

 patreon_fejlec_kicis.png

Utolsó kommentek

  • Lóval ne: @Zolexx: A kidolgozottság a Microprose, Papyrus vagy más fejlesztők versenyjátékaihoz képest valób... (2024.03.29. 11:03) Checkpoint Mini #235: Stunts
  • manson karcsi: @Zolexx: a stunts nagyon előremuató volt. 1990-ben arcade-ben olyanok jöttek ki, mint a moonwalker... (2024.03.28. 18:33) Checkpoint Mini #235: Stunts
  • kemi242: Ennek a játéknak nekem a zenéje maradt meg. Emlékszem, osztálytársam hívott át, hogy hallgassam me... (2024.03.28. 09:42) Checkpoint Mini #235: Stunts
  • Zolexx: Hát akkoriban az ilyen jellegű játékok csak a játéktermekben voltak csodák, esetleg valami gyorsab... (2024.03.28. 07:28) Checkpoint Mini #235: Stunts
  • molnibalage: @Karvaly: Köszönöm. Meg még jó darabig a sorozat, de lehet, hogy lesz egy hosszabb szünet, mert re... (2024.03.27. 13:30) Checkpoint 5x20: Harci repülőszimulátorok
  • Utolsó 20

Tényleg kell virtuális lószar egy játékba?

2014.06.18. 17:32 Stöki

Már elnézést a kérdésért, de a Metal Gear Solid V: The Phantom Pain ezt váltotta ki belőlem az E3 utáni híreket böngészve. Láttam a játékot az expón, nagyon szép, mindenképpen várós, de amit itt olvastam, azon kicsit megütköztem: a játékban a lovak valós időben fognak lócitromot potyogtatni. (A trailerben ez szerencsére nem látszik.)

Egyrészt elképzeltem a grafikust, akit megbíztak ezzel a feladattal: "Te, Hirokazu, a héten kellene modellezni pár kupac lószart. De realisztikusak legyenek ám!" Másrészt felmerülhet a kérdés, hogy tényleg kellenek-e ilyen extrák egy játékba? Meddig érdemes energiákat fektetni a játékmenet szempontjából közel nulla jelentőségű dolgokba?

Ott van például a Soul Calibur sorozatban a nyilvánvalóan teljesen öncélú csöcsalgoritmus - ez már annyira a sorozat része lett, hogy a rajongók valószínűleg hiányolnák, ha eltűnne. Vagy ott a készülő Dead Island 2, amihez motion capture-öltek egy macskát - ha ez a macska nem valamelyik főszereplő, akkor erősen parasztvakításnak érzem a dolgot.

Szerintetek a virtuális lócitrom a határ melyik oldalán billeg? Kellenek ilyenek egy játékba, tényleg hozzátesznek érdemben, vagy ez azért már túlzás? (Őszintén szólva én még a lószarpoligonok előtt meghúznám a vonalat.)

50 komment

Címkék: mgs wtf

A bejegyzés trackback címe:

https://iddqd.blog.hu/api/trackback/id/tr176359375

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

NightBagoly 2014.06.18. 17:37:21

Nagyon egyszerű a lelkem, de én felsikítottam a címen. :D A témához meg: amíg nem vesz el a játék lényegi részéből a lószar, addig igazából csak amolyan maximalista dolog, ami szerintem belefér (fosson az a ló, fosson) - amikor a játék rovására megy majd, hogy érdemleges sztori, játékmenet, meg ki tudja még mi minden helyett lószart nézhetünk és lapátolhatunk, na, az nagyobb para lesz.

Témánál maradva: az MGS 5 valószínűleg műfaján belül (MGS) nagyszerű lesz, lószar ide, lószar oda, míg a Dead Island 2 kérdéses, ott már lehet, hogy a macskamocap fontosabb, mint a játékélmény.

algi80 2014.06.18. 17:44:02

Engem máig lenyűgöznek az olyan részletek, hogy a Witcherben szétrebbennek a madarak.

westhammer · http://whufc.blog.nepsport.hu/ 2014.06.18. 17:51:03

Ez a lószarozás hülyeség, arra nem figyel senki, az hogy most real time potyogtatnak semmit nem ad a játékhoz.
A csöcsalgoritmus viszont olyan, amit meg észrevesznek az emberek.
Részletesség ide vagy oda vannak olyan látványelemek amik adnak pluszt, szétrebbenő madarak, rendesen közlekedő NPC-k, de pont ez már hülyeség :D

karakter222 2014.06.18. 18:19:40

ez is egy szükséges lépés, de nem most van még itt az ideje, most egyenlőre ha a technikai részét nézzük a játékoknak akkor az a fontos, hogy mondjuk egy-egy épület olyan legyen látásra mintha csak kint sétálgatnánk, ez a lószar is kelleni fog majd valamikor, de nem most, a realitáshoz hozzá ad, de szerintem ez inkább csak egy szimpla reklám fogás, hogy felkapják az emberek a fejüket , hogy istenem, élőben szarik a paci!

Yoshileon 2014.06.18. 18:29:56

A cikkíróval nem tudok azonosulni.
A játékmenetet tartom a legfontosabbnak egy játéknál, VISZONT sokminden tud javítani az élményen, ilyen például a sztori, hangok, grafika, és az apró részletek, amiket megcsodál az ember (Nézd már Laci milyen szépet szart az a ló, ráadásul pont időben), hogy basszus, még erre is gondoltak. Játékmenet szempontjából nem sokban különbözik ez attól, hogy az elder scrolls széria újabb részeiben a boltosokat nem találjuk meg éjszaka a boltjaikban. Jól van akkor nyomunk egy T betűt, hogy eladjuk a sok begyűjtött köcsögöt. Nem változtat, de ott van az, hogy igen, este van, elment aludni, akkor várok reggelig. Ez segít a virtuális világban való elmerülésben.
Szerintem az is segít, ha látok egy lovat szarni a játékban. Az embereknek is el kéne menni (Jó, azt nem kéne lemodellezni, csak járjanak el mosdóba, meg fürödni).
Stöki úgy véleményezi a dolgot, mintha ez a rovására menne a játéknak, pedig az ilyen nagy projecteknél annyian dolgoznak már rajta, hogyha mindenki a játékmeneten dolgozna se tudnák jobbra megcsinálni, mert az nem a munkaidő mennyiségén múlik. Ha van idejük ilyenekkel foglalkozni, akkor miért is ne, én örülök neki.

Ken_Lee · http://kenlee.blog.hu 2014.06.18. 18:39:10

Hát szerimtem bisztosan lessz jelentösége mer a Hideot olyan programátornak ismerem. Szóval jelelleg úgy kébzelem hogy mittudomén bele lehet lépni véletlen és akkor le bukik a Kígyó a gonoszok előtt az irtó szag miatt.
Vagy elenkezőleg! El lehet maj pakolni eggy zacskóba asztán lopakodás közbe ki rakni az út közepére a gonosz katona bele lép és addíg nem figyel amíg le nem vakarja a szandáljáról. Aki ismeri a gemmát tudgya miről beszélek.

De lehet hogy nem így lessz csak tippezgetek!

gizmo26 2014.06.18. 18:55:07

Nekem az tűnt fel, hogy Jack Bauer (K. Sutherland) adja a hangját a félszemű palinak.

midnight coder 2014.06.18. 19:12:33

Igazából ez inkább ott lesz jó, hogy a jövőben egy-egy filmhez nemigen kellenek színészek. Persze lehet, hogy filmek sem igazán lesznek, csak játékok amikben te leszel a főszereplő. Ehhez igazán a megjelenítés és a vezérlés az ami hiányzik, ezeknél a játékoknál már leginkább a monitor és a beviteli eszközök bénasága az ami leginkább rontja az élményt.

JonC 2014.06.18. 19:48:48

@Yoshileon: pontosan. az olyan múzeumlátogató típusú gamereknek mint amilyen én vagyok (Bioshock Infinite elején az a tér a hatalmas Comstock-szoborral, meg az utcák amiken eljutsz a baseball-labda dobálós részig nekem tartottak kb. egy-másfél óráig) pont az ilyenek miatt tudnak beleszeretni játékokba. igen, a lószar miatt.

manson karcsi · goo.gl/FVvVX 2014.06.18. 19:55:08

a postal 2-ben is lehetett hugyozni, és a duke3/-ben is. a ritmikus lószar nem nagy kunszt ezekhez képest. ha lóf@sz is lesz, akkor azt mondom, igen, ez már next-gen.

Valandil 2014.06.18. 20:01:27

@Ken_Lee: Háhá, lebuktál: te vagy a Sótész Gyögy!

manson karcsi · goo.gl/FVvVX 2014.06.18. 20:05:14

*duke3d.
a csöcsfizikás oldal kamuhíreiről híres, töki!

mrperfect 2014.06.18. 20:09:32

A csöcsalgotitmus egyértelműen elengedhetetlen egy valamire való játékban. A lócitrom nem kell..

kukatr 2014.06.18. 20:21:10

Szükségesebb mint, hogy a vér überrealisztikusan spricceljen a főhős kabátjára...

Void Bunkoid 2014.06.18. 20:29:29

@JonC: bezony. Amúgy én pont a "múzeumlátogatás" miatt szoktam rá az analóg kontrollerre, azzal lehet emberi sebességgel gyalogolni a játékokban. Billentyűzettel lehet választani - pl skyrimben - a cammogás és a szélsebes rohanás között, normális sebességgel menni, sétálni NEM lehet.

Dr. Otto Von Schnitzelpusskrankengescheitmeyer 2014.06.18. 20:34:17

Ez mókás. Mindenki azt hajtogatja, hogy a játékélmény a fontos, grafika annyira nem, aztán a megjelenéskor meg dühöngenek a fikaharcosok, hogy a GTA V csúnyácska lett, mert nem használ ki minden modern effektet. (konkrét idézet valami tökfejtől)
Amíg a népek képesek keresztes-fika-hadjáratot indítani, mert egy (amúgy nagyon jó) játékban a szél nem realisztikusan fúj Chicagoban, addig ne is várjátok, hogy a játékélmény legyen előtérben, ne pedig a parasztvakítás.
Milliószor könnyebb szép, mint jó játékot készíteni. Tessék parancsolni, ezt főztük, ezt esszük.

civil polip 2014.06.18. 20:53:50

Én nem játszom ugyan, de azt hiszem, egy valós idejű virtuális lószar fel tudná dobni a napomat.

Rodolfo63 2014.06.18. 22:04:24

ízlelgetem az említetteket, de valahogy én nem a citromra fókuszálnék, hanem a japán maximalizmust és hülyeséget valamennyire ismerve feltenném a kérdést, hogy LEGYEK FOGNAK A LÓCITROMRA SZÁLLNI? és ha közel megyünk a kupachoz, vajon ezen legyek elhessenek-e?

utax 2014.06.19. 00:48:32

@Yoshileon: Ja, milyen élethű lenne Elder Scrollsban, hogy éjszaka érek az árushoz, megvárom hogy reggel legyen, de akkor meg még megvárhatom azt is, hogy felkeljen, szarjon eget, zuhanyozzon, reggelizzen, hogy végre aztán kinyissa nekem a boltot :) Napközben meg kiteszi a táblát, hogy szaporafosásom van, 30p múlva jövök, mi? Eleget szívok a valóságban, a játék maradjon már meg játéknak, legyenek csak azok az elemek élethűek amik szórakoztatnak.

MolnarErik · http://heraldika.blog.hu/ 2014.06.19. 05:58:50

Először azt hittem, h tényleg megöltek 1 macskát :)

Jóléti Dán Kekszesdoboz 2014.06.19. 06:56:25

ha fel lehet venni és el lehet dobni akkor már megérte leprogramozni

Void Bunkoid 2014.06.19. 07:03:59

@Dr. Otto Von Schnitzelpusskrankengescheitmeyer: ez így van, de megjegyezném, a fikahadjárat leginkább azért indult el, mert - ámbár ez igazából mindig is így van, gondolom mindenki állt már mekispultnál és bámult rá a guszta hambi-ételfotóra, utána meg csomagolta ki a papírból az igazi hamburgert :) - a kedves Ubi az összes bemutatón meg ingame videón realisztikusan fújó szelet mutogatott, a kész játékban meg ennek nyoma sincs.

És sajnos valóban, a vacsdogzot - igaz, ez csak az én véleményem - a megjelenítés összképét tekintve bizony még saját házukon belül is a már majdnem két éves Assassin's Creed III is lenyomja, nemhogy a black flag.

Takács Sándor hentes és mészáros (Hatvan) 2014.06.19. 07:31:12

@Rodolfo63:
"a japán maximalizmust és hülyeséget valamennyire ismerve feltenném a kérdést, hogy LEGYEK FOGNAK A LÓCITROMRA SZÁLLNI?"

Nono, ezt a Quake2-ben már tizensok éve megcsinálták, hogy lelőtted a monsztát - és valóban legyek kezdtek el szállni körülötte meg zúgtak meg minden...

Karvaly 2014.06.19. 09:57:50

Ez magyarban nagyon frappáns, de az angol anyanyelvűek számára bika is kell, hogy megkapják azt a bullshitet, amit számos más játékban már megtalálhattak.

Dester 2014.06.19. 10:58:07

@bbandi: képzelem az ürge következő állásinterjúját.
- milyen referenciái vannak?
- készítettem modokat a Skyrimhez.
- melyikre a legbüszkébb?
- amikor kipótoltam a lovak anatómiáját ánusszal és ehhez kapcsolódó részekkel. A textúrák élethű mintavételezése volt az egyik legnehezebb feladat, szó szerint nagyon szar meló volt, de végül sikerült megoldani. A mod publikálását követően levelek tucatjait kaptam, miszerint nem tudták, miért volt hiányérzetük a Skyrimmal való játék kapcsán, de most már végre a játék mindenkinek teljes élményt tud nyújtani. Egy lány a tangáját is elküldte.

Bobby Newmark 2014.06.19. 13:13:31

@kukatr: Hát szerintem az is fontos. 10 éve a Ghost Recon sorozatban már meg tudták csinálni, hogy nagyon látványosan számolt bemeneti és kimeneti sebek voltak egy lelőtt ellenségen, pont ott, és úgy keresztüllőve, ahogy annak lennie kell.

Aztán visszasüllyedtünk a golyószivacs ellenségek primitív szintjére a névleg realisztikus játékoknál is, meg a kevés konzolos memória miatt a 3 másodpercig látszó golyónyomokig.

Mi lenne, ha inkább ezt kapnánk vissza nem a virtuális lószart, meg a mocappelt macskát? Ami egyébként is erősen annak a jele, hogy annyi pénzük van már, hogy nem tudnak vele mit kezdeni.

Bobby Newmark 2014.06.19. 13:18:21

@utax: Nem lenne ezzel túl nagy baj, ha a játékokban a téridő nem lenne a tizedére csökkentve. Egy nap kb átlag 6 perc, a metropolisz 40 ház, ami három perc sétára van a legközelebbi településtől, ami 5 ház.

Ha normális, realisztikus arányú lenne a téridő, nyugodtan járhatnának szarni a karakterek.

Bobby Newmark 2014.06.19. 13:21:48

@Dester: Szerintem az ilyet szakmabeli rajongók gyártják, állatorvos vagy lótenyésztő, aki hobbiból moddol, de fontos neki a téma.
Persze lehet egy elborult modder is, akinek van némi fétise, vagy csak nem jutott jobb ötlet az eszébe, de szerintem ez valószínűtlenebb. Ezzel a hozzáállással kevesebb esélyét látom annak, hogy a munka befejeződik és a modot kiadják.

Dester 2014.06.19. 13:24:59

@Bobby Newmark: Ne haragudj, de nem volt eléggé meggyőző a válaszod, én még mindig nem tudok elképzelni ehhez valós motivációt. :)

Bobby Newmark 2014.06.19. 14:35:09

@Dester: Nem akartalak meggyőzni, segítettem az elképzelésben. Ha továbbra sem tudod, nekem annyira az sem baj... :P

eatmoregold 2014.06.19. 14:59:59

Ha realisztikus akar lenni egy játék, akkor legyen benne lószar... szerintem kell bele.
Mennyi játék van már, amit agyon hájpolnak, hogy mennyire real, és megjelenés után jönnek ki a videók az irreális dolgokról. Mint pl repülő tankok, hülyén törő tárgyak, buta AI... Ha valaki realisztikus akar lenni, akkor legyen az!

Bobby Newmark 2014.06.19. 15:05:34

@eatmoregold: Szezon és fazon tipikus esete. Az, hogy a dizájn realisztikus, annak pont semmi köze nincs ahhoz, hogy a megvalósítás mennyire sikerült hibátlanra.

"Ez az autó meg van karcolva, úgyhogy ez már nem is autó", kábé ezt mondod.

Bobby Newmark 2014.06.19. 15:34:06

Ha egyébként ez PCre jönne moddolható formában, el tudom képzelni, miket lehetne kihozni belőle...

Ace Ventura jellegű "embert szül a ló" mod, játszható lószar karakter, tizedmásodpercenként szaró, vastagon csíkot húzó, memory leak ló, horseass cannon...

A lehetőségek végtelenek.

Tojásos Nokedli Fejes Salátával 2014.06.19. 17:28:40

A jó öreg Powermonger jut eszembe, ahol ha kiadtam egy csapatomnak egy parancsot a generálissal, ha nagyon ránagyítottam, látszott a postagalamb ami viszi :) Az ilyesmi engem feldob. Persze ez szubjektív.

kukatr 2014.06.19. 17:48:03

@Bobby Newmark: Bizonyos részletességi után nem veszed észre a különbséget. Az első néhány meccsen még esetleg meg is sasolja az ember a hullát, hogy hű mennyire valósághű, aztán úgyis azzal foglalkozik, hogy merről lőnek még rá, hova bújhat fedezékbe, merre van a többi ellen.
Ezzel szemben a környezettel való interaktivitáson, és magán a környezet viselkedésén van még mit csiszolni. Nem, nem az élethű rombolhatóságra gondolok.

Rengeteg játék egy csili-vili sivatagban játszódik. Remélem érted mire gondolok.

Void Bunkoid 2014.06.20. 08:38:50

@Bobby Newmark: a realisztikus téridővel (meg alapvetően ultrarealisztikus játékokkal) az lenne a baj, hogy UNALMAS lenne tőle a játék. Kurva unalmas.

Pl ha a Red Dead Redemption esete: rettenetes nagy ám a terep. Ha nem lenne az, hogy ha van egy "elmentett" (azaz egyszer lekötözted már valahova) lovad, és azt bárhol, bármikor egy füttyögéssel odaidézheted, és még pluszban a sok rápakolt gönc meg fegyver miatt valóságosan mondjuk kb 300 métert tudnál futni teljes sebességgel, utána elesel és három perc fújtatás - akkor igen bajban lennél, amikor kilövik alólad a lovat, mert - egyszer kipróbáltam "realisztikusban" amikor véletlenül volt egy egész napom olyan, hogy semmit nem kellett csinálnom - hogy ilyen kicsi futkosásokkal, de alapvetően komótosan bandukolva sokszor súlyos 30-40 perceket kell kutyagolni két lakott település között (és még ez sem igazán reál!).

Nos, az emberek 99,9 százalékának NINCS sem kedve, sem lehetősége napi 4-5-6 órákat arra áldozni, hogy játsszanak, és annak a 4-5-6 órának is a zöme eseménytelen utazgatással teljen el.

Ezt a játékfejlesztők is tudják, és ezért "zanzásítják" a játékokbn a téridőt.

Bobby Newmark 2014.06.20. 10:37:42

@kukatr: Abban teljesen igazad van, hogy a harmadik ellenségen már nem csodálom meg, hogy a nyakán ment be a golyó, és a csípőjén jött ki. Azt viszont észreveszem, amikor a saját karakteremen a 100 tökegyforma golyónyom beérkezés sorrendjében halványodik és tűnik el három másodpercen belül, vagy épp a fekvő hulla "gyógyul meg". Ez zavar igazából. Akkor inkább ne lenne benne semmilyen sérülés, az még mindig jobb, mint ez a néhány másodperces.

"Rengeteg játék egy csili-vili sivatagban játszódik."

Egyetértek, és ráadásul ez a sivatag nagyon sűrűn zsebkendőnyi méretű, lineáris, nem elágazó folyosóval.

Bobby Newmark 2014.06.20. 10:46:11

@Void Bunkoid: Értem én, hogy miért csinálják, csak az a véleményem, hogy ez így szar néhány játékban.

A régi megoldás jobban tetszett, ha már a Fallout szóba került, a helyszínek+térképes utazás. Akkor nem vesz el 4-5-6 órát az utazás.
Ha a loading képernyő nélküli térképnek az az ára, hogy irreálisan túlzsúfolt lesz, akkor nem kéne erőltetni szerintem. Illetve inkább úgy mondom, hogy az ilyen játékokat én mostanában annyira nem tudom élvezni, mert hülyét kapok az aránytalanságtól.

AC sorozat érdekes, mert ott a Black Flag volt az első, ahol zavart, de ott nagyon. Egészen addig elfogadható módon tudta ezt a lescale-ezést csinálni a sorozat, a Karib-tenger pocsolyává minősítése viszont már túlzás szerintem.

GTA sorozat is érdekes, 3 és Vice city elment, San Andreasban hülyeség volt a három város, köztük légiforgalommal, IV megint jó arányú.

Szal alapvetően tudom, hogy erre szükség van, csak azt mondom, hogy van a lónak egy túloldala is, tök jó lenne, ha figyelembe vennék...

eatmoregold 2014.06.20. 12:12:23

@Bobby Newmark:
Én nem hibákra akartam felhívnia figyelmet, hanem arra, hogy az arcunkba tolnak egy full realisztikus hájpot, de közbe meg sokszor nem látják meg a hiányosságokat apróságokban, ami csak odafigyelés kérdése lenne.
Nem látják a full realisztikus fától a full realisztikus erdőt.

Bobby Newmark 2014.06.20. 13:06:53

@eatmoregold: Jó, csak nem ezt mondtad:
" Mint pl repülő tankok, hülyén törő tárgyak, buta AI... "
Ezek leginkább bugok.

Szerintem sokkal találóbb kritika lenne az olyan példa, mint pl a realisztikus játékban újratöltődő élet, a termelődő ellenfelek, vagy a bután triggerelt scriptek. Esetleg a realisztikusnak látszó, de visszarúgásmentes railgunként működő fegyverek. Mert ezek viszont tervezettek, a dizájnnal homlokegyenest ellentétes játékmechanikák.

Én egyébként nem gondolom, hogy nagy kiadók stúdióinál a fejlesztési folyamat során bármikor előkerül a szempont, hogy nekünk mi a jó...

Bobby Newmark 2014.06.20. 13:20:45

@eatmoregold: Egyébként meg szerintem nem csak odafigyelés kérdése. Legalábbis így előző generáció végén az már tuti, hogy az erőforrás-probléma is bejátszott. Konzolok már nem bírták erővel a tempót. Azért, hogy csillivilli lehessen a grafika, nem maradt kraft fizikára és AIra. Meg pályaméretre. Meg megmaradó sebekre és golyónyomokra.

Sam. Joe · http://www.matchboxmemories.hu 2014.06.20. 15:18:07

"Tényleg kell virtuális lószar egy játékba?"

Csak ha van olyan küldetés, hogy vissza kell lapátolni a virtuális lószart, a virtuális lóba! Különben nem. Következő kérdés? 8-]

strx 2014.06.21. 19:32:26

már meg nem mondom melyik quake volt amiben a hullákon megjelentek a legyek. egy légy - egy pixel. a következő résznél nem győzték hangsúlyozni, hogy a legyek már sokkal részletesebben vannak kidolgozva!
nehéz megmondani mikor lesz az igényes, apró részletekre figyelésből öncélú baromság.

Sanosuke 2014.06.22. 12:36:51

a következő meg az lesz hogy lesz egy mérő ami ha megtelik akkor a főhősnek pisilnije vagy kakilnija kell, akár még a legnagyobb tűzharcban is.
különben elsötétül a képernyő, homályos lesz, esetleg elkezd remegni a keze :)

Celtic 2014.06.28. 19:56:39

@Yoshileon: +1
Realisabb lesz tole.

50-60-as evek westernjei vs sgapetti westernek? Melyik az elvezhetobb? Szamomra mindenkeppen az, ahol szinte erzem az izzadsag szagat, a ruhak tobbhonapja nem tisztitottak, az embereknek evesen kivul mas szukseglete is van, stb.

Mint par eve a Belvarosi feszfival: baromi sok kajas es pias bode, ehhez 4 db toi-toi. Aztan csoda volt, hogy reggel minden kapualjbol kis folyok indultak a tenger fele....Ott sem vette valaki figyelembe a realitast, hogy az ember nem csak tomi magaba a tapanyagot, hanem ki is bocstaja. Ha a szervezo anno jatszik egy olyan jatekkal, ahol a lovaskocsin ulve az eromu neha "kipufog", valoszinuleg mashogy tervezi meg a wc egysegek szamat.

anarch 2014.06.30. 09:15:42

@Yoshileon:
+1

Igényesebb japán rajzfilmekben is lenyűgöz, hogy mennyi energiát fektetnek abba, hogy kerekebbé, valóságosabbá, kevésbé művivé tegyék a világot. Mai napig él bennem a felismerés, amikor a Ghost in the Shell-ben a kamera felülnézetből mutat egy üldözési jelenetet és közben egy macska vonul át a háztetőn, a piacon kutya eszik valamit a földről, stb. Az a jelenet tele van apró részletekkel és nagyon hozza fílinget. Meg is találtam, sajnos csak angol hanggal:
www.youtube.com/watch?v=z2mXrndt1ZI&feature=player_detailpage#t=132

Miyazaki rajzfilmjei is tömve vannak ilyen apró részletekkel amik a történethez nem adnak hozzá, de a világot színesítik.

Ken_Lee · http://kenlee.blog.hu 2014.08.13. 23:14:24

@Ken_Lee: Nem akarok dicsekedni de (már megin!) nagyon igazam let...

www.youtube.com/watch?v=nKEaUN1Sed4

Röktön a videó elején ki derűl hogy mire értetem a dicséretem.
süti beállítások módosítása