HTML

IDDQD

Félkomoly játékblog azoknak, akik tudják, mi az IDDQD, és azoknak, akik nem. Kazuárokat is szívesen látunk.

Itt támogathatsz minket

PayPal:

Patreon:

 patreon_fejlec_kicis.png

Utolsó kommentek

A nap képe: egy átlagos nap EVE Online-ban

2014.02.03. 17:56 Stöki

Redditen találtuk: egy űrcsata EVE Online-ban, minden kis piros vagy narancssárga pötty egy kisebb űrhajó. Nem átlátható? Katt a képre a nagyobb méretért, és rögtön látni fogod, hogy ...nem, ez nagyban sem átlátható.

csata.jpg

36 komment

Címkék: csata eve online omg

A bejegyzés trackback címe:

https://iddqd.blog.hu/api/trackback/id/tr345796846

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Komojtalan 2014.02.03. 20:49:10

Azért nem egészen átlagos, 1 napos harc volt egy elfelejtett adó miatt meggyengült sectorban, talán 75k$ valódi pénz ment a szemétbe.

Valenhun 2014.02.03. 22:36:26

@Komojtalan: Pontosítás a képhez:

jól látható, hogy a képen rengeteg Drone és Fighter van jelen, melyek a Titánok és MotherShipek/Carrierek valamint néhány Dreadnaught között repkednek.

Jelmagyarázat a képhez:
kis négyszög : fregatt/cruiser osztályú hajó (pl. a kis kék négyszög kép közepétől kicsit balra fent)

nagy négyszög : battlecruiser/battleship osztályú hajó (kép bal oldalán a gömbszerű narancssárga folttól balra)

X : Drón/Fighter (inkább Drón) - Játékos által utasított nem játékos hajó.
A nagy hajók amik szépen láthatók: Titánok (van vagy 32 db belőle a képen (a gomba szerű és a hasonló méretű)
A kissebb, de még látható hajók azok Dreadnaught-k, amik féluton a Titán és a Battleship között van méretben, (pár látszik belőle a kép közepén kisebb, hosszúkás fogpiszkáló forma).
Ezen felül látható még 10-15 Carrier osztályú hajó is a képen. (pl. lent a kép bal oldala felé, egy csapatban)
Meg a kisebb hajók menekülését megakadályozó Warp Scramble rakéta hatósugara egy-egy villámos kék gömb formájában.
Egy Outpost is látható a képen, jobb felső negyedben (játékosok által építhető űrállomás)
Nem utolsó sorban a kép jobb oldalán lévő listán csak Mothershipek vannak felsorolva (103 db Aeon osztályú Amarr Mothership, egyenként egy ilyen ára kb. 50 Milliárd ISK ami kb. 1540 dollár)

isk.thealphacompany.net/?isk=50000000000&conversion=isktousd&Submit=Convert

algi80 2014.02.04. 04:47:43

Sikerült a legrosszabb képet kiválasztani.

@Komojtalan: Tudtommal több százezer dollárnyit pusztítottak el.

Cherrx 2014.02.04. 08:39:16

@Valenhun: Nyilván sose játszottam ezzel ezért kérdem, de furcsa, hogy a képernyő baloldalán és a tetején/alján sorban állnak a pöttyök. A kérdésem, hogy tényleg azért, mert az univerzumnak van széle, és odahúzódnak? (???)

Valenhun 2014.02.04. 08:55:31

@Cherrx: Bár a képről elsőre nem látszik, de a képet a csata közepén lévő kis hajó pilótája készítette, ki zoomolva a harctér egy nagyobb részére.
Ezért a képen csak a csata egy része, az űr egy kis területe látszik.
Ha a kép 360 fokban körbeforgatható lenne, akkor kiderülne, hogy a harcmező a látószög mögött is folytatódik, valamint a nézőponttól jobbra-balra-fent és lent is van még esemény.
A képernyő szélén egymás alatt-mellett lévő "pöttyök" azért vannak így jelezve, mert ők a képernyőn kívül helyezkednek el, ezért mint a sci-fikben, a radaron oldalt jelennek meg.

Amennyiben a harctér közepén van a kamera tulajdonosa, s a Picture of View (POV) kb. 70 fok, akkor a harctérből vízszintesen kb. 290 foknyi terület, függőlegesen kb. 300 foknyi terület nem kerül megjelenítésre, de a radar mód és az "átláthatóság" kedvéért a közelben lévő űrhajók jelzései a képernyő szélén feltüntetésre kerültek. Ilyet látni szinte az összes űrszimulátor játékban (Freelancer, Freespace 1-2, Star Wars szimulátorok, X széria, stb.

Sam. Joe · http://www.matchboxmemories.hu 2014.02.04. 10:42:14

Ránéztem a 14 napos kipróbálható verzióra és visszajöttek az ELITE-es emlékek, nagyon tetszik a játékból amit az idő alatt láttam belőle, amit beletoltam az elején. Sajna ugyanaz a bajom vele, mint minden MMO-val, azaz nem tudok olyan játékkal játszani, nem tehetek pause-ba bármikor és nincs időm rá, hogy folyamatosan a gép előtt üljek órákig, hogy játsszak.

Valaki tud valami hasonlót offline?

DinnyeTM 2014.02.04. 11:13:26

Amúgy a beállítások a "griden" (amit látok a hajóablakon kinézve) és jobb oldalt a "radaron" (Overview) is szűrt, csak azokat jeleníti meg, akiknek nincs baráti/pajtási/csatatestvéri/szövetségesi státusza. Átlátható ez, csak meg kell szokni :D

Karvaly 2014.02.04. 11:50:46

@Sam. Joe: Az Egosoft X szériája?

algi80 2014.02.04. 17:04:20

@Sam. Joe: Én is az X sorozatot akartam javasolni. Olyan, mint az Elite szteroidokon.

Egyébként én is kipróbáltam a próbaverziót, és valóban eddig a legjobb MMO, amivel játszottam, de én úgy érzem, egyáltalán nem éri meg havi díjjal bajlódni, ha egyszer olyan versenytársak jönnek, mint az Elite: Dangerous vagy a Star Citizen. Mindkettő jobb játéknak ígérkezik havi díj nélkül.

Valenhun 2014.02.04. 18:05:26

A Star Citizen, HA egyszr elkészül lehet jó lesz, de az árak amiért 1-1 ürhajót venni lehet, hát elég borsos.
Az ELITE új része meg majd egyszer talán elkészül.

X széria jó, de csak a X 1-3 részek. Az X Rebirth-t csak akkor HA elötte nem játszottál X játékkal és enyhén mazohista vagy :)

Freelancer is jó ilyen téren. Régi, de jó.

Amúgy az EVE időigényes, de jó csapattal nagy élmény.

Sam. Joe · http://www.matchboxmemories.hu 2014.02.04. 19:19:24

@algi80: @Valenhun: Köszi urak a kiegészítéseket! Nem tudom ti hogy vagytok vele, de... Szóval szép és jó az MMO, játszottam én Motorcity Online-t, amit minden másnál jobban szerettem - jó hát én autószexuális vagyok -, meg WOW-ot is, de iszonyúan sok ráérő idő kell hozzá, ami nekem nincs.

Naná, minden csapatjáték óriási élmény, toltam én haverokkal co-opban anno a Battlefield 1942-őt a botok ellen - VPN-en keresztül virtuális helyi hálón, Skype-on dumálva, az ország négy sarkából iszonyú jó volt! (Jelzem Origin-en INGYENES, ha valaki akar nosztalgiázni egy jót!) De szétesett a dolog mert négy ember hogy egyszerre érjen rá... Ugyanez a bajom a klánozással is. Ha éppen ráérek játszani, biztos nem haverkodni akarok másokkal.

algi80 2014.02.04. 20:18:24

@Sam. Joe: Talán érdemes megnézni még a Star Wraith sorozatot is (vigyázat, nem mindegyik játék címében szerepel ez a szóösszetétel!). Nekem speciel az Evochron Mercenary van meg belőle, ami olyan, mint az Elite 2, csak még durvább szimuláció.

Van egy, az EVE Online-ra ránézésben nagyon hasonló single player játék is, a Galaxy on Fire sorozat. Ez inkább arcade-os irányítású.

Én úgy látom, hogy itt-ott elrejtve rengeteg Elite-klón van, csak nem nagyon felkapottak.

Valenhun 2014.02.04. 22:30:34

@Sam. Joe: Amúgy a képhez és a csatához, a magyar EVE oldalon remek fordíás készült a CCP beszámolójáról. Kár, hogy már nem játszom (igaz nem lenne rá időm :) .

@algi80: MMO Scifi van még egy pár, pl. Taikodom, Jumpgate, Black Prophecy, etc.
De ezek nem túl ismertek.

Az Evochron Mercenary-t kipróbáltam régebben, az nekem már nagyon HC szimulátor :).

Independence War 2 még jó kis játék, de az is 2001-s :)

meg volt régen egy babylon 5 i've found her játék, az is még ilyen űr szimuláció és Hardcore.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2014.02.05. 08:35:21

Mi értelme az egész EVE-nek? Nem egy megnyerhetetlen háborúról szól az egész...? Ha megnyerhető lenne, akkor nem tartana vagy 10 éve a
cucc. Vagy volt reboot is?

Amoxx 2014.02.05. 09:52:06

@Valenhun: Az elite: dangerous hivatalos megjelenes 2014. március. (ha nem tolják el)
elite.frontier.co.uk/

Sam. Joe · http://www.matchboxmemories.hu 2014.02.05. 09:58:32

@algi80: Köszi szépen a tippeket!

@molnibalage: Melyik MMO olyan, hogy van vége? Hol van egy főmonci, akit ha legyaksz, akkor kiírja a játék, hogy "You Win! Now cancel your subscription and have a life"? 8-) Nézd akár az EVE-t, akár mondjuk a WOW-ot, ott a játékosok kreálnak maguknak helyzeteket, amibe belevetik magukat. Az EVE-nél itt volt ez a csata, amiről Stöki postja szól. WOW-nál ott vannak a raid-ek - a többiek majd mondanak még példákat más MMO-kra.

Még egy gondolat az EVE-hez, nekem nagyon tetszett az is, hogy ha teszem azt béna pilóta vagyok, akkor nem vagyok azonnal elmeszelve a játékban.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2014.02.05. 14:04:52

@Sam. Joe: Mikortól számít egy játék MMO-nak? Az MMO, ha pl. van egy RTS, ahol 10 v 10 csaták mennek, de szátalanszor más játékos ellen? Csak online tolod, de mégis, legfeljebb 60 perc után vége van és van eredmény.

Van olyan free (!) repszim, ahol olyan onlie dinamikus hadjárat reppenés van, ahol 2x20 ember is szokott egyszerre repülni és van vége az hadjáratnak végül.

Eszembe nem jutna egy olyan háborús játékba tolni az időmet, aminek nincs vége, mert senki sem győz.

Szerintem a őrület egy definíciója lehetne, amit csinálnak...

Sam. Joe · http://www.matchboxmemories.hu 2014.02.05. 14:15:59

@molnibalage: Oké, most már - azt hiszem - értem mire gondolsz. Nézd, ez egyrészt szerintem alkati kérdés. Van aki az A-ból B-be eljutásban a megérkezést szereti, van aki az utat.

Aztán az sem mindegy, hogy mi az adott játék. Gondolj bele, a Simcity is olyan játék - az összes verziója - ahol nincs megérkezés. Csak oda vezető út. Mégis mennyien imádják. (Én is.) Ugyanakkor abban teljesen igazat adok neked abban, hogy a BF 1942-vel én sem játszottam volna egy percet sem ha az adott kampányban nincs meg a "You win!".

algi80 2014.02.05. 14:36:56

@molnibalage: A játéknak nincs vége, a háborúnak van. A klasszikus MMO-kban bár végtelen sokszor raidelhetsz, de véges számú küldetés van előre megírva. Tehát van olyan pillanat, amikor "végigjátszottál" mondjuk egy kiegészítőt. (Talán emlékszünk, amikor az anyuka felvette, ahogyan a kisfia örül, hogy megölte a Lich Kinget vagy mit.)

Másrészt az EVE-et nem ismerem annyira, de ha jól értem, a fenti képen látható méretű csaták elég ritkák, és vannak olyan emberek, akik részt sem vesznek bennük, mert éppen egész máshol mindenféle anomáliákat derítenek fel, gázlelőhelyeket bányásznak, számítógépeket törnek fel. Tehát - ha jól értem - a háborúk véget érnek, de te éled folyamatosan az életed, csinálod a karriered, mint mondjuk az Elite 2-ben. És bár a háborúknak általában vége szokott lenni a valóságban, a karriernek csak akkor, ha meghalsz. Márpedig az EVE alapkoncepciója, hogy halhatatlan vagy.

Egyébként én azon gondolkozom, hogy vajon a Test Drive Unlimited MMO-nak számít-e. Mert én egyjátékos játékként kezdtem játszani, szereztem meg a jogsikat, meg autókat, csináltam a "küldetéseket", aztán egyszer csak rám villantott szemből egy másik játékos, hogy kihívna párbajra.

xxylon 2014.02.05. 15:08:36

@algi80: Erdemes lenne azt is latni egy atlagos jatekos vagy egy heavy jatekos mennyi ideig jatszik egy MMOval. Gyanitom nem sokkal tovabb mint egy sima jatekkal, egy heavy meg kb addig amig ki nem maxol mindent.

Azert mert 10 eve megy a jatek meg nem ugyanazok jatszanak akik elkezdtek. Raadasul nagyon eros a social aspektusa is az ilyen jatekoknak. Egy helyen osszeverodik par tucat jatekos valami okbol es kialakul egy community es az tuleli az alapitokat. Elkezdodik a been there done that erzes, regiek-ujak erzes meg a nosztalgia aztan siman kikopnak az emberek ahogy masfele veszi oket az eletuk tipikusan kozepiskola/egyetem vegen vagy csaladalapitas kornyeken tunnek el.

Vegulis az a lenyeg hogy a napi aktivitas fun-e es ha az akkor mikor lesz nem az. Ez az eletciklusa szerintem egy jatekosnak.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2014.02.05. 19:48:48

@Sam. Joe: A SC-t nagyon sokszor újtakezdik, mert másféleképpen más várost épít fel az ember más tájon, de egy idő után ezt is megunja az ember. (SC-vel toltam még nagyon régen, SC2000 és SC3, a 4 megvan, de csak kipróbáltam, nagyvárosig soha nem mentem el.)

Igazi MMO-t soha nem próbáltam, mert már egyetemistaként is sajnáltam erre az időt(és s pénzt...)

@algi80: Én sem ismerem. Ha egyfajta végtelenített Elite játék stílus is van, akkor meg szintén az jön be, hogy akkor most RL élet vagy EVE...?

@xxylon: Az ekkora flottákat nem hinném, hogy ilyen időlegesen maradó hobbiarcok rakják össze.

Sieg 2014.02.05. 20:41:42

Bár az ilyen EVE eseményekről szóló hírek nagy vonzereje, hogy "úristen, eljátszottak több százezer dollárt", tegyük hozzá, hogy a gyakorlatban nem pusztult el az égvilágon semmi, a játékon belüli gazdaság rendeződik át.

A tényleges dollárérték abból jön, hogy a játék készítőitől lehet olyan játékbeli cuccot (PLEX-et) venni, amit játékidőre lehet váltani. Ennek az az értelme, hogy ha valakinek sok pénze van, akkor vehet ilyet pluszban, amit a játékon belül elad így virtuális pénzre váltja (ott meg egyéb cuccokra, pl. hajókra). Ezeket az veszi meg, aki fordított helyzetben van, inkább a játékon belül keres sok pénzt és azt váltja játékidőre. Ebből a kínálat/kereslet párból egy virtuális pénzbeli (elég magas) PLEX érték jön ki.

Na most az ilyen csatákban elpusztult hajók virtuális pénzbeli értékéből számolják, hogy mennyi PLEX-et lehetett volna venni és ezt tovább mennyiért lehetett volna megvenni a játék készítőitől.
Egyrészt ha ennyiért tényleg venni akarnál PLEX-et, akkor az ára a csillagos égbe menne (merthogy kínálata korlátozott), másrészt az egész mögött egyszerűen pénzáramlás áll a PLEX eladói és vevői között. A gyakorlatban nem semmisült itt meg semmi. A virtuális világban igen.

algi80 2014.02.05. 20:53:00

@molnibalage: Hát, az EVE az lényegében az Elite MMO változata. Az, hogy ezt a játékosok háborúra használják, az egyrészt a játékosokról állít ki bizonyítványt, másrészt a játék alkotóiról, hogy bár kidolgoztak óriási hadihajókat, de kevesebb felfedezni valót.

Én pl. szívesen játszanék explorer pályafutást a tesztjáték alapján, csak az a gond, hogy nem látom benne a jövőt. A katonai pályafutásban egyre nagyobb és erősebb hajókat lehet irányítani. Egy felfedező ugyanolyan anomáliákat fedez fel egész életében. Én úgy látom, sajnos nincs olyan, hogy egy felfedező rálel valami Szent Grál szerű valamire, mondjuk egy thargoid bázisra, hanem ez a pályafutás is szimplán csak arra való, hogy a gyárak jobb és erősebb hadihajókat gyárthassanak.

algi80 2014.02.05. 20:55:42

@Sieg: Ráadásul, ha enyém lenne a világ összes PLEX-e, az is csak annyit jelentene, hogy életem végéig játszhatnám ezt a játékot.

Sieg 2014.02.05. 20:58:43

@algi80: Ebben nem vagyok biztos. Ugyan nem mentem bele, de meglepődnék, ha nem lenne valami másodlagos piaca, ahol összehozzák az embereket, akik venni akarnak (valós pénzért) PLEX-et játékbeli eladókkal, akik a CCP-t megkerülve valamivel alacsonyabb (valós) áron megkötik az üzletet.

algi80 2014.02.05. 21:00:15

@Sieg: Na, jó, de ez illegális, nem? És a hírek nem fekete pénzről szólnak, hanem legális értékről.

Sieg 2014.02.05. 21:04:10

@algi80: Ha jól tudom, az EULA megtiltja a játékbeli cuccok valós pénzért árusítását a játékosoknak. Persze ez ritkán akadályozza meg az embereket, lásd pl. a tiltás ellenére szinte minden MMO-ban lehet valós pénzért virtuálisat venni. :)

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2014.02.06. 10:10:43

@algi80: Én anno próbálkozam az Elite-tal játszani, de baromi unalmas és egy idő után csak frusztráló volt. Kereskedéssel pillanatok alatt sok zsé jött össze, csak ingázni kellett a major export és major import világok között.

A bányász gépek soha nem működtek, de lényegtelen, mert amikor már erre volt pénzed, akkor bármire volt...

Azért volt frusztráló, mert ECM ellenére is halomra lőhettek. Akkor reload és tovább.

A katonai vonalat meg elkezdtem, de a 2. vagy 3. missziót soha nem tudtam megcsinálni, olyan ellenfeleket dobott be a játék.

Soha nem éretem, hogy miért volt akkora nimbusza az Elitnek. Alig pár opció volt benne, teljesen repetitív volt, RPG elem szitne semmi és cserébe egy bugalom volt.

algi80 2014.02.06. 10:30:43

@molnibalage: Lehetek gonosz? Lehetek gonosz.

Szerintem az nem a játék hibája, hogy béna voltál. :P

Az Elite 2 annyira volt változatos, amennyire változatosan játszottál. Lehetett ismeretlen rendszereket felderíteni, a valóságban is létező csillagokat meglátogatni, vagy látványos bolygófelkeltéket nézni távoli csillagrendszerekben, elrepülni Kalifornia szigete felett, megtanulni manuálisan navigálni a világűrben, hogy legyen extra hely a raktérben, megtanulni megúszni a támadásokat…

A maga idejében páratlan változatosságú játék volt. Persze több játékgeneráció jött ki Elite nélkül, és egy mai játék grafikájával, meg változatosságával már nem tud versenyezni.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2014.02.06. 13:43:13

@algi80: Lehetsz. Kb. 4-5 éve próbálkoztam vele utoljára. Azért 25-26 éves fejjel elég durva játékok után is kb. annyi élvezet volt vele játszani, mint sajtreszelővel rejszolni...

A rendszerek felderítése alatt mit értesz? Grafikailag nem nagy szám a játék a rendszerek abban térnek el, hogy hány nap és bolygó van. Ez nekem semmiféle katartikus élményt nem jelentett, inkább dögunalmat. A magrendszerektől nem is kalandoztam el messzire soha, mert nem volt értelme.

Nem értem, hogy mitől volt változatos. Miből állt a játék?

1. Repkedés (autopilótával semmiféle kihívás)
2. Űrcsata
3. Dokkolás (autópilótával semmiféle kihívás)
4. Kereskedés (döguncsi, tuti nyereség, csak túlélni kellett
5. Embereket lehetet szállítani meg asszem postáskodhattál is, különbség gyk. semmi.
6. Katoni küldi, ami annyiban tért el a többi vidéktől, hogy te mentél oda, aholv szét akartak lőni és nem egy bolygó felé haladva csaptak le rád

Nekem dögunalom és lehetetlenül nehéz volt. Mikor már naval ECM volt és akkor is folyamatosan szétlőttek rakétával úgy, hogy még durván manővereztem (mert kitanultam, hogy hogyan lehetett jól legyorsulni a rakétákat) és szétlőttel, akkor mondtam, hogy ez kuka... Legalábbis nekem...

Egy ilyen játék egy nagyon hosszú és változatos valóban élő világ és RPG elemek nélkül nekem nagy 0.

algi80 2014.02.06. 13:53:07

@molnibalage: Most, ugye, nem későbbi játékokkal hasonlítod össze a grafikáját? Ez egy '93-as játék. Mondjuk a Dark Sun volt '93-as RPG, meg az EOB 3. És ezek szerint a galaktikus térképen sem láttad, hogy vannak felfedezetlen rendszerek? És gondolom, számodra az is teljesen véletlenszerűnek tűnt, hogy mikor támadtak meg, ugye? (Amúgy az induló hajón alig maradt hely a robotpilóta mellett. Elég nagy luxus azért, hogy ne legyen kihívás a repkedés.)

Ez kb. olyan, mintha random karakterekkel indulnál egy RPG-n, nem olvasnád el a párbeszédeket, aztán csodálkoznál, hogy nem érted a sztorit, és folyton meghalsz.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2014.02.06. 15:02:55

@algi80: Akkori szinten sem voltam tőleg elájulva, pedig sohasem voltam poligonhuszár.

Ironfist 2014.02.10. 06:31:24

Pár dolog:
-Ahogy írtá páran: ez valóban messze nem egy átlagos nap, vagy dolog EVE-ben. :)
-Valaki említette, hogy milyen hülyék, hogy háborúra használják az idejüket. Erre azt tudom válaszolni, hogy miért ne? Mi a fészkes fenéért van benne fegyver, ha nem lehetne használni? Más játékban nem lövöldözünk? Dehogynem. Vagy mondjatok egy olyan játékot, amiben nem arra megy ki a dolog, hogy lezúzzuk az ellenséget - és ami nem dögunalmas. Hát sok ilyen nincs.
-Akik ezeket a háborúkat vívják, simán lehetnek kevéssé tapasztaltak, Battleshipig nem egy überpro dolog eljutni, bár igaz, hogy a jobb felhasználás érdekében még sokat kell tanulni hozzá. A titán, meg a dreadnought az valóban rengeteg tanulást igényel, már csak a beleülése is - a megvételét tudtommal a corporationok állják, bár elég sok módszer van, amivel talán lehet annyit keresni, hogy pár hónap alatt tudj venni sajátot - csak annak meg értelme nincs, mert egy magányos capital shipre mindenki ráugrik, aki él, és mozog, hogy legyen olyan killje. És mivel high security zónába be sem léphetnek, így semmi nincs, ami megvédje, magát meg nem nagyon tudja megvédeni, mert ha jól emlékszem, a a capital méretű fegyverek célzási felbontása valahol az egy és az öt kilométer között van, azzal meg olyan túl sok hajót nem fog eltalálni.
- capital shipek közti főbb különbség:
1.-a titánokon lehet doomsday weapon, ami azt tudja, hogy felrobbantja a képernyőt kb, és ami többet sebez, mint bármi a játékban, csak ha itt lőnék el, kb elhamvadna a capitalokon kívül minden, saját, ellenséges egyaránt
2.-a dreadnoughtokat be lehet kapcsolni siege módba, vagy mibe, amivel viszont nekik van a legnagyobb DPS-ük egy célpontra a játékban
3.-Carrierek, supercarrierek tudnak hordozni fightereket, és fighterbombereket, valamint lehet rajtuk ilyen advanced drone control egységük, amivel plusz drónokat tudnak tárolni. Ha jól emlékszem így ők valami 25 drónt is képesek lehetnek vinni egyszerre. És ezek a fighterek/fighterbomberek meg akkorák egyesével, mint a fregattok, meg a destroyerek.

Bobby Newmark 2014.02.13. 22:16:42

@molnibalage: Persze, a kereskedés egyszerű volt...amíg nem ténylegesen kereskedőhajóval nem csináltad, mert akkor hamar kiderült, hogy
1. a bolygók termelése véges, és nem tudod megtölteni a rakteret
2. az árak dinamikusak, nem tudsz a végtelenségig két bolygó közt ingázni, mert elolvad a profit

Ha a kezdő Eagle MK3-mat nem cserélted le, akkor nem csodálkozom, hogy semmire nem mentél a katonai küldetésekben. Az a hajó egy semmi, papírból van és nincs rajta fegyver. Később vannak hajók, amik egy tizedmásodpercnél azért jobban bírják az 5 megawattos sugárlézert, meg van hely pajzsoknak.

Azt nem értem, hogy az ECM miért nem működött nálad, szerintem engem csak és kizárólag lézerrel öltek meg. Lehet, hogy FFE-ben bugos?
Az FFE nekem nagyon későn lett meg, azzal igazából nem is játszottam. Pár éve leszedtem az FFE3D-t, ami egy faja kis remake, ami még úgy is illegális, hogy ha megvan az eredeti... :)

Bobby Newmark 2014.02.13. 22:22:39

@molnibalage: Az érdekes, mi eléggé meg voltunk illetődve attól, hogy a Frontier 780 kilobájt, és van benne ~30 textúrázott űrhajó, felszerelések, kvázi végtelen galaxis valós csillagokkal (csak néhány, a többi generált +Naprendszer), bolygókkal, holdakkal, rajta bázisok, űrállomások, dinamikusan változó gazdaság, küldetések (ugyan szarok, de vannak), bolygóra leszállás (mai napig ritka)...

Közben akkoriban volt X-Wing, ami nem nézett ki sokkal jobban(pl nincs textúra, még a TIE Fighterben sem! vagy akár bolygók), és az több megabájt...
süti beállítások módosítása