HTML

IDDQD

Félkomoly játékblog azoknak, akik tudják, mi az IDDQD, és azoknak, akik nem. Kazuárokat is szívesen látunk.

Itt támogathatsz minket

PayPal:

Patreon:

 patreon_fejlec_kicis.png

Utolsó kommentek

A játéktörténelem legnagyobb űrcsatája

2013.07.29. 23:13 Stöki

Vasárnap lezajlott a játéktörténelem legnagyobb ismert űrcsatája, Eve Online-ban, hol máshol (az a játék, amit egyesek egyszerre hat egérrel játszanak). Az Eve ugyebár sikeres sci-fi MMORPG saját politikai, gazdasági rendszerrel, így háborúkkal. A fő konfliktus a CFC és a TEST nevű frakciók között zajlik, most éppen a Fountain nevű régióért mentek ölre.

eve.png

Az ütközet öt órán át tartott - azért ilyen sokáig, mert egyetlen szerver bonyolította le az egészet, és a fejlesztők 90 százalékkal lelassították a játék sebességét. Csúcsidőben 4070 hajó küzdött egymással, az ütközetben végül a CFC győzött. A csata végére több mint 2900 virtuális űrhajó lett az enyészeté.

Ezzel megdőlt a korábbi rekord, a mostani ugyanis egy picit nagyobb ütközet volt, mint az idén januárban történt, az Eve-krónikákba az asakai csata néven bevonult incidens. Abban húszezer dollárnyi - mármint valódi amerikai dollárnyi - felszerelést amortizáltak a digitális űrben, most valószínűleg még többet.

A csata részletei a Verge-en olvashatók, itt pedig a CFC-vezér győzedelmes közleménye. Végül pedig jöjjön egy videó a csatáról.

64 komment

Címkék: állatság eve online fanatizmus

A bejegyzés trackback címe:

https://iddqd.blog.hu/api/trackback/id/tr185432474

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Dr. Cica75 2013.07.29. 23:42:07

Es ami a legdurvabb, hogy ugyanazt a strategiat alkalmaztak, amit Riose tabornok az Alapitvany es Birodalomban. Csak azt Asimov 50 evvel ezelott talalta ki, es meg soha nem tesztelhettek "elesben", hiszen 3D hadviseles nem letezik, viszont most egy virtualis terben eloszor lehetett kiprobalni egy meroben elmeleti strategiat.

algi 2013.07.30. 02:11:59

Milyen PC kell ahhoz, hogy egy űrcsatában használható FPS-e legyen valakinek egy ilyen csatában?

facepalm 2013.07.30. 02:25:22

@algi: Ebből egy ember belülről nem sokat lát, meg van adva ilyenkor, hogy melyik team, mit csináljon (ez lehet akár az ellen rendszereienk a blokkolása csupán vagy bármi más kisebb részfeladat). Szóval ez nem egy 2000vs2000 lövölde.
Itt egy videó egy harcról:
www.youtube.com/watch?v=vm9oFoEaZ6s
Játszani gondolom jobb, mint nézni :)

algi 2013.07.30. 03:29:27

@facepalm: Minél többet hallok erről a játékról, annál érdekesebbnek tűnik. Elképzelhető, hogy nem is utálnám? Csak az a fránya havidíj ne lenne!

Radikális_Lajos · http://r.4p3.eu 2013.07.30. 05:31:30

@facepalm: igazabol (szamomra) nem volt tul elvezetes. erdekes, de a gemerek egy szuk reteget colozza az eve. (ahogy a fenti abra mutatja, sikeresen.)

manson karcsi · goo.gl/FVvVX 2013.07.30. 08:06:37

legalább nem egymásra lövöldöztek az utcán.

DinnyeTM 2013.07.30. 08:07:13

Ez még csak a jéghegy csúcsa konkrétan. A legjobbak az oroszok. Amikor ők támadnak, akkor nem csak 1 fronton szoktak támadni, hanem lendületből leDDoSolják az összes commservert (Ventrillo, TS, mumble).
Mellé még ott vannak a kiterjedt kémhálózatok (alt karakter egy olyan ellenséges corpban/allyban, akik közel vannak a tűzövezethez), haverok közötti szimpla beszélgetések:
- szia Péter, mi újság?
- Hali, nem sok.
- Családdal minden oksé, este valamerre?
- Család oké, este megyünk lőni...

A játék amúgy mára már sokat vesztett a komplexitásából, iszonyatosan faragnak rajta, hogy kezdőbarátabb legyen. Soha nem lesz (szerencsére) olyan faék, mint a wöw, de nem is baj.
Amúgy a játékban a legdurvább fícsőr, hogy az endcontentet nem PVE dolgokhoz kötik, hanem tisztán a játékosokhoz és a politikához (amiből jön a piac és pénz dominálása is). Itt nincs 1 nagy süsü, akit agyon kell ütni a felejtés botjával és kapni érte 1 acsívmentet, cserébe van ePenis-meter, ami nem más, mint a kiszedett "ellenséges" űrhajó által generált killmail.

baliquez 2013.07.30. 08:29:19

Ha valakit érdekel a játék van hat karakterem két accon: két jónevű veterán pvp kapitálpilóta (sokezer killel), egy empire freighterhauler/builder, három cynós/planet alt.
Önellátók, pár nap alatt kitermelik a havi két plexet (előfizetést), mélyűri felderítésre, solo/kiscsoportos és flottaharcra lettek kitanítva, nagyon sokoldalúak. Többtucatnyi értékes hajóval és assettel eladók, 250k HUF az egész.

Sidaries · http://delorean.blog.hu 2013.07.30. 08:30:55

@algi: Ha nagyon belelendülsz, akkor a havidíjat össze tudod szedni játékpénzből. Persze ehhez azért pár hónapnyit be kell fizetni, hogy kiképezzed magadat addig. Bár elméletileg tök nulláról is el lehet jutni egy hónap alatt a Plexig.

Komojtalan 2013.07.30. 08:50:56

@DinnyeTM: Nem tudom milyen lehetett régen, de szó szerint el sem tudtam indulni amikor letöltöttem :-). Előtte beleolvastam az ISK -ba, tehát nagyjából képben voltam. Leírás alapján nagyon tetszett, mert az egyik célja a játéknak a pénzszerzés, már csak azért is hogy a havi ingyenes PLEX meglegyen. A komplexitás is tetszett, nem mindenki T10 -ben szaladgál hastera/SP -re/stb ... gemelve. Az AO -t is ezért szerettem, bár lassan azt is átvitték az egyen karakterek irányába, meg ugye ott is kihaltak a játékosok.

@baliquez: 250k egy accért? Ha milliárdos lennék akkor sem. Eleve megveszem tőled a karaktert nem tudok vele játszani. Valószínű neked többe van, de számomra talán értéktelenebb mint egy kezdő acc. Már persze azt leszámítva persze, hogy ezzel azonnal ki lehet termelni az ingyenes játékot, míg kezdetektől kell pár hónap. Tudom EVE -ben nagyon sokat számít a kutatásra fordított idő, gyakorlatilag az hogy mióta játszol, de akkor sem.

2013.07.30. 08:55:59

A CCP 10 éve közd az egy világ (egy shard nem shard :) ) miatti technológiai problémákkal (túl sok ember), az a 10% valójában sokkal kevesebb volt.
Egy ilyen harc nem szórakoztató, inkább szükséges. Vagy harcolsz, vagy átadod harc nélkül, annak meg mi értelme. Ha valakinek jobban fekszik a wow hasonlat akkor mondjuk rated bg eredményhez lenne kötve, hogy a jövő hónapban mehetsz-e raidelni vagy sem.
A CFC a régióban levő hold alapanyagokkal a piac fontos részét tudja majd manipulálni (= drágább hajók stb), nagy metagamer társaság.

2013.07.30. 08:57:20

@Komojtalan: most igazán egész korrekt lett a tutorial, és kiterjesztették industrytól explorationig mindenre. Meg lehet nézni egy triallal :)

SemBoga 2013.07.30. 09:08:14

a hategeres csóka azóta fejlődött, most épp 15 monitorral nyomul :)

sites.google.com/site/khromtor/

baliquez 2013.07.30. 09:13:12

@Komojtalan: azért írtam be mert sokaknak érdekesség hogy ennyiért adják-veszik a sokéves kidolgozott karaktereket, nem tévesztem össze az IDDQD-t a vaterával :). Az accountokat nem lehet eladni de átrakhatók másikra, és természetesen nem forintban eladók hanem ISK-ra átváltva. Kezdőknek biztosan nem ajánlanám, a játék lényege a beletanulás, és nagyon jól kidolgozott az arányos fejlődés. Iszonyatosan addiktív játék egyébként, igazi párhuzamos univerzum, csak időmilliomosoknak javasolt mert csúnyán bele tud rondítani az IRL-be. Valós időben fejlődnek a karakterek, és a skillek sok pénzbe és időbe kerülnek, van olyan skill amit hosszú hónapokig tart kitolni maxra.

False_GOD 2013.07.30. 09:19:19

Ha alapvetően nem tartanám repetitív időrablásnak az összes MMO-t, és az emberiség megrontójának a konzolokkal együtt, ezt még lehet ki is próbálnám, mert tetszetős.

Bjutiful 2013.07.30. 09:31:30

A következő a para az ilyen világmegrengető méretű
csatákkal:
"Elvileg az endgame, a végjaték az, ami tegnap tortent, 4000 fős csata, minden mmoval foglalkozo honlap errol beszel, minden mmo jatekos hallott / hallani fog rola. De mi is a valosag. Hatalmas, "világrengető" esemény? Fenéket...

10% alatti tidi, ( tehat olyan mértékű játék lassulás, ami már bőven a tűrhető szint felett van ) és igazi "old-school" lag jellemezte 6vdt-t. Ebben semmi fun nem volt. "I was there" és a többi közhely semmit nem ér. Csak mig be tudtunk bridgelni az NCdot-al az tartott kb 20-25 percig mig mindenki betöltött. Érdekes lenne megfigyelni, hogy tényleg ez jön be az embereknek? Hogy ez epic fight volt? Nekem ezek az utolso cseppek a poharban ami a 0.0 sov / block warfaret illeti. Pedig aki ismer az tudja, hogy a belogolt idom 85-90%-at pvpvel töltöm, csak ezert fizetek még elő az EVE-re. "

Ezt a magyar fansiteon nyilatkozta egy külföldi alliban játszó player (Wrekah), és igazából mindenki egyetért vele.
Valamint a csata kimenetelét is jól összefoglalta, hogy vajon miért is a CFC (Cluster Fuck Coalition, találó név nemde?) nyert, és miért nem a TEST akinek sokkal jobb esélyei voltak.

"Másik. Tegnap a TEST 1400-1800 közötti létszámot szedett össze. A goon kb 5-600 megathronnal volt jelen. Ez a két "erő" 0-án fightolt egymassal. Ha jol ertesultem, akkor a test nagyresze ahacokat hozott. Normális esetben ugye mi történik? Ekkora tuleroben, föleg kruzer hullban ( ami ugye eleg jol kell hogy üsse a bs hullt, 0án ) ha a szerver normalisan fut, akkor kb 20 perc alatt minden megathronnak meg kellett volna halnia. Mi történt a valosagban? Nemhogy nem halt meg mind, de bedobtak 140 dreadet, hogy ismet belőjék a stationt. Normál korulmenyek kozott annak a 140 dreadnek jonagy resze szinten ott kellett volna, hogy maradjon, hiszen korulvetteoket kb 6-700 ahac.... De a Tidi és a lag ezt is lehetővé tette. Ergo a játék nem ugy mukodott ( ismet ), ahogy kene és a saját szabályait hágta át."

A TiDi ugyebár lelassítja az időt, hogy a szervergépeknek legyen ideje mindent kezelni, itt több mint 90%os tidi volt, valamint ezen felül, jópár modul nem üzemelt, pedig pont ezért lett a rendszer bevezetve, hogy ne lehessen olyat csinálni, hogy az nyer aki jobban le tudja dögleszteni a szervert.

Szóval hangzatosak ezek a nagy csaták, de egyáltalán nem élvezetesek, és pont azért mert ilyen nagyok nem is igazságosak.

DinnyeTM 2013.07.30. 09:33:46

@Komojtalan: Egyszerűbb, mint gondolnád. A titok a dologban, hogy haverkodj megbízható emberekkel és kerüld a goont.

@False_GOD: a legnagyobb előnye az ilyen játékoknak, hogy kapcsolatokat tudsz építeni. Egyik legjobb barátomat és a mostani munkahelyemet is ennek a játéknak köszönhetem :), netwörking ftw. Mellé a világ legnagyobb semmirekellő, mihaszna hitvány kampókezű bandáját is :D

Disintegrator Rising · http://disintegrator.blog.hu/ 2013.07.30. 09:34:15

elég addiktív játék, főleg a pénzszerzési kényszer miatt. de igazából nem is játék, hanem egy virtuális univerzum.

enpera · http://c64blog.wordpress.com 2013.07.30. 09:36:59

@baliquez: vicces gyerek vagy :)
Amúgy nem sok értelmét látom hogy valaki így kezdjen el egy játékot, hová lesz a fejlődés izgalma, mi ebben a pláne? Amúgy jogszerű egyáltalán eladnod?

Void Bunkoid 2013.07.30. 09:47:44

@False_GOD: miért, a tekszasz holdem póker nem ugyanaz? leül egy csomó magát nagyon kaubojnak érző csóka egy asztalhoz, és mindig ugyanazzal az 52 kártyával játszanak, és tök ugyanúgy licitálgatnak, meg dobálják be a lapjaikat, ja és ezt is néha igen kemény pénzekért. Igazából minden játék meg sport repetitív, sőt, még a szex is, ha mindig ugyanazzal csinálod :P

Ha igazán nem repetitív mókára vágysz, csinálj gyereket. Na, a gyereknevelés izgi dolog lesz :P

SemBoga 2013.07.30. 09:53:12

@Bjutiful: a kérdés ezek után számomra az, hogy azért lassították a szervert, hogy csalni lehessen így?

vagy a technika nem bírta a tempót, és ezt ki tudta használni az egyik csapat?

baliquez 2013.07.30. 09:56:37

@Bjutiful: sajnos ahhoz hogy a pvp-ben elvesztett hajók/modulok pótlása, flottafejlesztés és a havi rendszeres költségek, előfizetés+adó (mélyűri corpokban adó is van, bár kb. 10% körüli jellemzően) meglegyen komolyabb grind nélkül ahhoz a játékosokból álló politikai/gazdasági szövetségek uralta nullsec területeken érdemes játszani. Ez a jog viszont magával hozza azt a kötelességet hogy a területet meg is kell védeni.

Egyetlen, Wrekah által is említett Megathron-típusú csatahajó felszereléssel együtt több ezer forint értékű (a havi előfizetésből átszámítva), és ezek egy kisebb flottacsatában is százasával hullanak. A dreadnought ostromhajók és a carrierek alsóhangon húsz-harmincezer forintot érnek, darabja, a supercarrier százezer fölött és ugyanúgy elpukkannak össztűz alatt. A legnagyobb hajóosztály, a titán értéke többszázezer (!) forint, és el lehet veszteni, lőttem már nem egyet, bár nem én kaptam a killmailt. :)

A legjobb régiókban játszani kiváltság, és a Fountain régió ilyen. Külön büszkeség hogy e régió tisztelt és félt lakója hosszú éveken keresztül a magyar EvE-közösség legerősebb katonai szövetsége volt.

Komojtalan 2013.07.30. 10:08:46

@baliquez: Tudom, hogy adják-veszik az accot, pont ezért írtam hogy nem venném meg. Maradok az ingyenes magyar WoW szervernél, az is nyújt annyi szórakozást mint az előfizetős. Na ott a chat másból sem áll, csak hogy eladom 80 -as (még ott tartunk) karakterem X kreditért. Aztán ha elmegy raidelni kiderül hogy semmit nem ért a karakteréhez, 6k GS -ben tol annyit, mint egy hozzáértő 5k -ban. Vagy annyit sem. Egy játék szerves része a fejlődés, ott tanulod meg mi mire való.

Komojtalan 2013.07.30. 10:15:54

@DinnyeTM: Odáig nem jutottam el :-). Már ott elakadtam, hogy az alaplapi videokártyát nem csípte a játék, volt vagy 5 másodperc 2 képváltás között. Jó, nem nagy ügy vettem egyet, úgyis rá szerettem volna kötni a TV -re is a gépet. Nagy nehezen kimentem a bázisról, megcéloztam az első bányászni valót, odaértem, nem akart bányászni. Ez kb. 1 óra volt, sajnos a mai világ olyan, hogy ha ennyi idő alatt nem ad sikerélményt egy játék, akkor megy a szemétbe. Sajnos (szerencsére?) nincs az ismerőseim között EVE -s, így nem fenyeget hogy függő leszek, mert látom hogy nagyon be tud szippantani az EVE világa.

Disintegrator Rising · http://disintegrator.blog.hu/ 2013.07.30. 10:23:37

@Komojtalan: hát, kell hozzá némi IQ :D najó nem szemétkedek. nekem az első pár hónapban a konkrét játékra fordított idő kb. egyenlő vagy akár kevesebb is volt, mint a játékról való információ gyűjtése, guide olvasás és hasonlók.

DinnyeTM 2013.07.30. 10:30:59

@Disintegrator Rising: EVe off fórumon máig a legnagyobb polkorrekt sértés, amit mondani lehet játékosra: go back playing wow, noob. :D

Érdemes a tutorialt végigcsinálni, elmond mindent, amit tudni érdemes.

Sadist 2013.07.30. 10:38:33

@baliquez: Negyed gurigáért bármilyen havidíjas játékkal évekig játszhat az ember, vagy vehet egy új gépet, a maradék pénzből meg vehet egy rahedli multi játékot, amikkel szintén évekig el lehet játszani.

Disintegrator Rising · http://disintegrator.blog.hu/ 2013.07.30. 10:41:59

@DinnyeTM: azt mondjuk sztem sose csináltam még meg :) de ebben a játékban a metagaming, infógyűjtés, kutatás szerintem létfontosságú, de nekem mondjuk pont ez tetszett benne. gazdasággal kapcsolatos trükkökre való ráébredés, kereskedelemmel kapcsolatos kutatások, stb. kár, hogy mire kiépítettem a tuti pénzforrásaimat és üzleteimet, kb. el is veszett számomra a játékban az izgalom. szegény űrhajósaim lehibernálva pihennek szerintem még pár évig valahol Amarr-tól pár fényévnyire egy csendes űrállomáson :)

Sadist 2013.07.30. 10:42:03

Egyébként soha nem értettem, hogy képesek az emberek ennyi pénzt, energiát, de főleg időt elbaszni ilyen "játékokra".

Bicikliző medve 2013.07.30. 10:47:36

@DinnyeTM: az jó, ha ennek a felét nem értettem? Akkor nekem még van esélyem, hogy legyen barátnőm? :D

DinnyeTM 2013.07.30. 10:58:51

@ċsirke72: ha tundád, hogy hány házas/gyerekes családfő játszik :), sőt van nagyapa is :P.

@Sadist: Tudni kell mérlegelni, hogy neked bizonyos játékok mennyi effortot érnek meg. Nyugatra jobbak az anyagi viszonyok, ott nem okoz gondot pl egy ilyen "befektetés". Itthon olyan, amilyen, én is ellene vagyok az ebayen vett karaktereknek. Édesebb az általam leszüretelt gyümölcs.

Az MMOkban azaz érdekes, hogy ha az ember a helyén kezeli őket, bizonyos készségek sokat fejlődhetnek (vezetői készségek, diplomáciai/politikai/tárgyalási készésgek, folyamat-szervezési készségek, szociális készésgek ), aki jobban ért hozzá az akár 1 szép eset tanulmányt is írhat belőle és simán lehet a P&P RPGkkel párhuzamot vonni (utt ugye inkább személyiséget lehet csiszolni).
A networking részét már kifejtettem, az EVE nem a 12 éveseknek való játék.

SemBoga 2013.07.30. 11:16:49

@ċsirke72: a nagy eve legendárium szerint egyszer egy geek-nek csata közben chat-en köszönt egy LÁNY

szóval, lehetsz akármennyire is a játék rabja, az esély akkor is létezik :)

szemi90 2013.07.30. 11:21:52

@SemBoga: Természetesen a technika nem bírja. Gondolj bele, hogy ha egy játékos lő egyet, azt a servernek el kell küldeni mindegyik játékosnak aki látótávolságon (ún. grid-en) belül van. Na most ha van 4000, aki mind csinál valamit, az már 4000*4000 adat továbbítás. Szóval ahogy nő a létszám, úgy nő exponenciálisan a feldolgozandó adat mennyisége. Erre találták ki az időlassítást (Time Dilation - TiDi).

Verghaust 2013.07.30. 11:23:47

Csak nekem volt kicsit kiabrandito, hogy az urcsata kivulrol nezve abbol allt, hogy kicsi feher spermak uszkalnak ide-oda? :P. Csak azert kerdem, mert nem ismerem a jatekot amugy, ahogy azt sem, hogy taktikailag micsoda oromoket ad.

Sidaries · http://delorean.blog.hu 2013.07.30. 11:45:14

@SemBoga: Fúúú, de durva. Igazi LÁNY? :)

@Verghaust: Ha messziről nézed, akkor valóban ilyen. A sűrűjében azért más.

kpityu2 2013.07.30. 12:02:10

A Klánháború a tuti, klasszikus nézetben. Még erőgép sem kell hozzá. Ott visszakapja az ember ezeknek a játékoknak a lényegét: 20-30 számláló, ami a többi játékossal való interakciótól függően le, vagy fel számol. :D

Bjutiful 2013.07.30. 12:20:27

@SemBoga: Pontosan. A CFC taktika ebből áll. Ha a szerver 1000 emberig játszható, akkor hoznak ők magkba 1500at, plusz ugye az ellenfél, mondjuk 800 fővel, máris 2x akkora a terhelés, mint amennyit elbírna a szerver.
A TiDivel kb 3000 főig játszható a játék, így most a goon hozott 2500 embert, a test meg 1500at, és hopp, máris játszhatatlan a játék ismét.

@baliquez: Ezek nagyon szépen hangzanak ezek a számok, de te is tudod, hogy hatalmas bevételei vannak a 0.0 alliknak. Még a RAX is megengedheti magának, hogy SRP (Ship Reimbursement Program, ha kilőnek egy kötelező OPon, akkor a veszteséged egy részét kifizeti neked az alli) működtessen, pedig tényleg kis alli vagyunk, és nem is húdeszuper NPC űrben élünk jelenleg. A goonnak, testnek, nullinak, nc.nak, plnek ez bőven aprópénz.
És soknak tűnik hufba, hogy hűha 30 000 forintos hajókból visznek 140et, de igazából annyit kell tenni érte, hogy hetente egyszer megeteted a posaidat, meg kiviszed marketre amit termelt.

SemBoga 2013.07.30. 13:05:53

@Bjutiful: elszomorító azért valahol - bár nem ismerem a pontos műszaki hátterét a támogató szervereknek és a programnak, de valahogy furcsának tűnik, hogy 4000 űrhajó adatainak számítása már ennyire megfekteti a dolgot

de egyben kedvet is kaptam ehhez a játékhoz :) tudtok javasolni jobb magyar fórumokat a témával kapcsolatban?

DinnyeTM 2013.07.30. 13:09:11

www.eve-online.hu/index.php :)
(sőt, magyar community managerünk is van, 2 darab :D)

pizzaboy 2013.07.30. 13:11:08

Csak a számok miatt érdekes a dolog. Jó ok 4000 hajó, de én akkor inkább Planetsideozok, ott is harcolnak ennyien egyszerre - és még élvezetes is.

Dr. Otto Von Schnitzelpusskrankengescheitmeyer 2013.07.30. 13:41:28

A hozzászólások kilencven százalékából nem értettem egy büdös szót sem. Yess, úgy látszik, mégsem vagyok akkora hiperkocka. :)

Pretoryan 2013.07.30. 13:56:05

@SemBoga: "...valahogy furcsának tűnik, hogy 4000 űrhajó adatainak számítása már ennyire megfekteti a dolgot"

Hú ez nem ilyen egyszerű. A 4000 egy szép szám, és egy nem is nagy, ha mondjuk számonként egy megoldandó feladat van (pl. 4000 darab 1 és 100 közötti random generálása egy feladatnak minősül), de gondolkozz el azon hogy mennyire összetett egy ilyen, csak egy pár dolgot had említsek amivel a szervernek számolnia kell:

hol van az űrhajó
milyen irányba mozog éppen
a többi hajó távolsága
a saját hajó távolsága a többi hajóhoz képest

milyen állapotban vannak a fegyverek
hol tart a rakéta
milyen irányba mozog a rakéta
mit csinál az ellenfél ellene
aktív eszközök
aktív eszközök energia változása
aktív eszközök visszatöltése

Mindezt 4000x és másodpercenként (valószínűleg itt is tickek vannak amik másodpercben értendők, de simán lehet ennél kisebb idő kérem nem belekötni), ráadásul, mivel hatással vannak egymásra jó esetben 4000*X-et lehet beírni (ahol az X-et nem tudom kifejezni számmal hiszen az egymással adott időben kölcsönhatásban lévő objektumok, ha logikailag nézzük akkor az X helyére nyugodtan írhatunk 4000-et alhangon)

És most csak a felszínt kapargatom, mindezek akár lehetnek egyszerű számítások is, de csak a pozíció értékeket folyamatosan számolni nem egyszerű, hiszen folyamatosan változó, egymáshoz képest is folyamatosan változó irány vektorokkal kell számolni.

És ez alatt a szerver a szűk keresztmetszet, hiszen a memória, és a processzor is szűk keresztmetszet, de leginkább a disk I/O-n bír elhasalni mostanság a géppark (bár el tudom képzelni hogy ebben az esetben a processzorok miatt kellett lassítani a csatát)

Abban egyetértek hogy ez ilyen DoS támadás volt inkább, és erre építették a csatát, ettől még nyertek, más kérdés hogy mennyire lesz ez követendő példa...

zZz 2013.07.30. 14:23:03

@algi: nem a havi díj a gond. Hanem az, hogy ez nem egy "casual" játék, iszonyat időigényes.
Egész egyszerűen nem lehet beülni 1 órára, min. 1,5-2 órát kell ülni, hogy értelme is legyen. És simán előfordulhat, hogy 2 óra játék után sehova sem jutottál.

Ezek a csaták is ilyenek. Egyrészt nem úgy van az, hogy te beülsz játszani és akkor majd lesz valami háború. Nem. Közli a vezető, hogy hajnali 2kor lesz banzáj és ha egy adott csoport (cég) tagjai nem jelennek meg megfelelő arányban, kirúgják a szövetségből a komplett céget.
Továbbá simán előfordulhat (velem megtörtént), hogy odahívnak bizonyos időpontban, ott parkoltatnak és etetnek azzal, hogy mindjárt-mindjárt, aztán két órával később közlik, hogy bocsi, elmarad a csata. Képernyőbámulással elment 2 óra.

Persze nem kötelező ilyen szövetséghez csatlakozni, de akkor nem is lesz részed ilyen csatákban.

Amúgy a bányászat pénz/idő aránya pocsék, a küldetések aránya dettó, a felfedezéseké (expeditions) viszont jó. Csak éppen utóbbinál fordulhat elő simán, hogy 2 óra alatt semmit sem találsz, mivel túl sokan csinálják és leszüretelnek előled mindent.

algi 2013.07.30. 15:46:54

@zZz: Nekem a havi díj a gond, mert nem fogok havi díjat fizetni egy játékért, miután megvettem.

Még nem játszottak a játékkal, úgyhogy nem tudok nyilatkozni, de az csak jobb, hogy egy valóságos ember kér meg, hogy segítsek egy valóságos feladat elvégzésében, mint a, ami ma MMORPG címen folyik.

Kipróbáltam a SWTOR-t. A következőt láttam: 1-2, max. 5-6 személyes lineáris küldetések (értsd: dungeon-ök) vannak egy bolygón, amire rászabadítanak vagy száz játékost, hogy csináljátok! Megyek a karakteremmel és az NPC társammal csinálni a szupertitkos, a világon egyedülálló küldetést, és azt látom, hogy szembejön velem valaki, aki épp már meg is csinálta ugyanazt, ráadásul a társa ugyanaz, mint nekem. ENNEK SEMMI ÉRTELME!

Szarul megírt sztorikat végigszenvedni lineáris hentelő dungeonökben nem a legfelemelőbb szerepjátékos élmény.

Ehhez képest itt valódi csaták vannak valódi következményekkel, és egy unalmas, kétórás őrködéssel is egy valódi feladat elvégzését segíteném. És bár nem minden nap szoktam játszani, de amikor játszom, akkor általában nemcsak tíz percet. Két dolgot viszont utálok: a havi díjat és ha a játék nem kezdőbarát.

algi 2013.07.30. 16:01:32

PS. Egyébként eddig az egyik legérdékesebb gémer olvasmányom az volt, hogy egy más témájú fórumon egy játékos (lány :P) leírta, ahogyan hosszú szünet után újra visszatért a játékba, és mivel valami vadregényes rendszerben hagyta a drága hajóját, az első küldetése az volt, hogy eljusson oda, és visszaszerezze. Mindezt persze laikus nyelven.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2013.07.30. 16:02:56

@SemBoga: Simán, mert gondolom van "összehasonlítási probléma". Pl. ha a fegyereknek van hatótávolsága, akkor minden hajó távolságát ki kell számolni az összeshez képest. Ha van 5 hajó, akkor ez minden hajó estén 4 összehasonlítás = 20, ha van 10 hajó, akkor már hajónként 9 = 90. Ha több ezer objektum van, akkor a számítási igény elszáll a végtelenbe. Egyes műszaki problémáknál lehet egyszerűsíteni, de ilyen egszerűsítés egzakt értékek szükségességénél nem lehetséges.

A Falcon 4.0-ban ezért találták ki anno a 2D/3D világot. A 3D világban zajlik az, amihez szokva vagy, a 2D világ meg egyfajta RTS/társasjáték szabályai szerint megy. Így lehetséges olyan környezet megalkotása, ahol a játékos mozogva dinamikus világban játszhat, de nem kell hozzá szuperszámítógép.

2013.07.30. 21:39:25

és a Kecsó-Kispest meccset nézte valaki? :)

zZz 2013.07.30. 22:29:06

@algi: nem, sajnos nem feltétlenül jobb. Legalábbis az én tapasztalatom az volt, hogy a fejesek konkrétan tojtak a fejedre. Megtűrtek téged, de cserébe azt kellett csinálnod, amit ők mondanak. Tkp. mint egy kevésbé jó főnök a IRL. Na most lehet, te másképp vagy vele, de én kikapcsolódni megyek egy játékba, nem azért, hogy amit IRL megkapok, azt a játékban is megkapjam.

Amit mondasz, azt megértem, de ehhez nagyon az kell, hogy normális emberekkel játsszon az ember. El kell keserítselek viszont: én még nem találkoztam olyan online játékkal, ami ne lenne annyira tele hülyékkel, hogy azok ne határoznák meg a játékot. Lásd pl. World of Tanks, ami tele van kreténekkel és emiatt játszhatatlan publicban a játék. (No meg balance gondok is vannak, de az már egy másik téma.)

EVE-ben ez másképp jön ki. Ha lemész nullsec-be (most mindegy, mi ez, a lényeg, hogy ott van az igazi hardcore játék), csatlakozván valami szövetséges, hirtelen azt fogod tapasztalni, hogy sokszor egy bábunak tekintenek csak.
Egy csata konkrétan úgy zajlik le, hogy azt csinálod, amit a vezér mond. Azaz egy biorobot lettél. A vezérnek izgi a játék, olyan, mintha egy űr rts-t játszana, csak nem egérrel irányítja a hajókat, hanem hanggal. Te meg vagy a passzív robot, aki végrehajtja az utasításokat. Marhára izgalmas.

Havidíj kijátszható, ha megtermeled játékon belül a pénzt. Persze ez nem olyan egyszerű, főleg az első hónapban.
Az meg biztos, hogy az EVE nem kezdőbarát. Beletelik pár hónapba, míg az ember igazán megérti, hogyan is működnek a dolgok. Éppen ezért valódi skill kell a játékhoz.

algi 2013.07.30. 23:07:45

@zZz: Nem mondom, hogy nincsenek kételyeim azzal kapcsolatban, hogy élvezném ezt a játékot, sőt, kezdetben kifejezetten taszított a játék. De ahány alkalommal hallok valamilyen sztorit – azok mind valódi történetek, ami valódi emberekkel történtek meg. És ez a legtöbb multiplayer játékból hiányzik. Nyilván a kérdés az, hogy ez a pluszélmény mekkora szívást ér meg nekem, és hogy ezzel a játékkal én személyesen többet szívnék-e, mint amennyit megér nekem. Ezt viszont kizárólag akkor tudom meg, ha megpróbálok játszani vele.

algi 2013.07.30. 23:48:18

@zZz: Egyébként arra, hogy a hülyék elrontják a multi játékokat, az egyik legbizarrabb példa, amivel találkoztam, a Virtual Skipper.

Ez a TrackMania alkotóinak vitorlás játéka. Persze nem szimulátorszerű, inkább arcade, de én pl. semmit nem tudok a vitorlázásról, és jópofa volt a különböző vitorlákat felhúzni, meg a rajtnál helyezkedni, és a bójákat szoros kanyarokkal kerülgetni, ahogy azt a Kék Szalag felvételein láthatjuk. Aztán felmentem multira, és ott olyan pályák voltak, hogy az egész szárazföld, és rajta egy vékony sávban víz, úgyhogy az egész ugyanarról szólt, mint a Trackmania, hogy az úton kellett végigautózni.

Csak azt nem értem, hogy aki nem akar vitorlázni, az miért játszik vitorlázós játékkal.

baliquez 2013.07.31. 00:27:00

@algi: nézd, az EvE-ben is vannak powerplayerek, grindelős mentalitással. Vannak gruntok, akikek simán bejön hogy rendszeresen vágóhídra küldjék őket. Vannak grieferek, akik konkrétan mások szívatásából élnek, nem is rosszul.

Vannak vezetők, akik közül a rosszak nem sokáig vezetnek, a jók meg igen. Vannak zsoldosok/terroristák, akik kicsi de hatékony csapattal iszonyat károkat képesek okozni (emlékszem hogy régiók sorsát döntöttük el anno 10-12 pilótával többször is amikor a ruszkik flottaparancsnokait és bubishajóit csapdába csaltuk és leöltük még mielőtt a csatamezőre érhettek volna). Vannak felderítők, akik stratégiai célpontokat keresnek, lehet hogy pár óra múlva már több százan lövik ha talál valamit (pl. az ellenség titánépítő bázisát félreeső helyen).

Vannak csempészek akik harcidrogok előállításával és értékesítésével foglalkozó laza érdekszövetséget alkotnak, Han Solo stílusban.
Vannak jitai kereskedőn túl a szállítókig, a holdbázis-üzemeltetőig és a féreglyuk-vitézig. Van MINDENFÉLE játékstílus, és mindezek megszámlálhatatlan kombinációi.

Az EvE az amivé teszed, a te legsajátabb fantáziád, ahova azt és úgy engedsz be ahogy akarsz, nem vagy kényszerítve. Egy homokozó, ahol te döntöd el mit csinálsz, hogy építesz-e vagy rombolsz. Órákat tudnék mesélni mindarról ami az elmúlt évek alatt történt a játékon belül, olyan mintha egy folytatásos scifi-sorozat lenne amiben én voltam a főhős. Nagyon jó kis sorozat volt. :)

DinnyeTM 2013.07.31. 08:45:10

@algi: Az EVE alapból ingyenes :), nem kell megvenned 10+k hufért, csak a havidíjat kell megoldanod. Cserébe félévente kb jön 1 nagyobb update és olyan évente jön extra content.
Nem tudom, de valahogy jobben bejött ez a hozzáállás, mint a 12k*3 vagy 4 + N*15 dodó/ejró.

Komojtalan 2013.07.31. 09:33:05

@Disintegrator Rising: Talán az IQ -val nincs gond, csak a játékba "belevivéssel". Ha elkapnám a fonalat biztos vagyok benne, hogy nem tudnám abbahagyni. AO -t sem játszottam volna sokáig, csak haverjaim belevittek. Utána, amikor ráéreztem az izére meg nem tudtam abbahagyni. Farmoltam pénzt chiropterára, meg hasonló fegyverekre és van egy 200 -as karakterem is, ami froobként a legmagasabb szint. Ezt nem pár éve értem el amikor bejött a daily quest rendszer, hanem kellett 1-1 szinthez 3-4 sikeres team mission is, mert ott még olyan szemétség is van, hogy ha meghalsz bukod a XP -t az utolsó save után. Mondjuk ez eleinte volt így, aztán változtattak: Dupla XP -t kaptál amíg a poolod tartott, vagy burocratanak volt olyan varázslata, hogy pár mob alatt visszaszerzed az összes XP -t.

Komojtalan 2013.07.31. 09:35:38

@Sadist: Úgy van kitalálva a játék, hogy a minél hosszabb előfizetési idő óriási előnyöket ad, mert a kutatások valós időben folynak és a játékban valami 20 évnyi kutatás van. Tehát ha mindent ki akarsz kutatni, akkor 20 évig kell előfizetned, hacsak nem tesznek be újabb elemeket.

Komojtalan 2013.07.31. 09:47:59

@baliquez: Nekem is ezért tetszett meg leírás alapján a játék. PVP -t utálom, tehát ez kilőve. Egy ideig hajlandó vagyok farmolni, de csak addig amíg a megfelelő vagyont összegyűjtöm. Utána - nem sértés - meg abból élek, hogy a buták nem hajlandók áldozni a tanulásra. Minek tanuljak, elmegyek farmolni X órát meg van a pénzem. Én meg úgy vagyok vele, hogy most ráköltöm a pénzt a tanulásra, utána a farmolóktól olcsón megveszem az anyagot, megcsinálom, drágán eladom. Sokkal jobb pénzkereset. Én a kereskedő/csempész vonalat néztem ki magamnak a játékban.

DinnyeTM 2013.07.31. 13:46:21

@Komojtalan: EVEben nem tudod elkerülni a PVP-t :), a marketpvp meg egy olyan dolog, hogy sok sikert :).

Sidaries · http://delorean.blog.hu 2013.07.31. 14:19:33

@DinnyeTM: El tudod. Én high seben voltam bányász, iparos, kereskedő meg ilyenek és szerintem kb. 5 hajót vesztettem kb. 2 év alatt. Igaz, hogy bő fél éve most kicsit lejöttem a szerről, de folyamatosan motoszkál bennem a gondolat, hogy megint csak újra kéne kezdeni. Sajnos / szerencsére a WoT viszi az időmet. :)

Ironfist 2013.08.01. 18:42:35

Ó, ha lenne annyi pénzem, hogy elő tudjak fizetni rá... folytathatnám én is a karakterem fejlesztését... :)

Ironfist 2013.08.01. 19:09:44

@pizzaboy:
"Jó ok 4000 hajó, de én akkor inkább Planetsideozok, ott is harcolnak ennyien egyszerre - és még élvezetes is."

Ja, azt remélem érzed, hogy a planetside szerverein 1600-aslimit van! És még ha maximum létszám if volna - ami elég esélytelen - gondolod, hogy az ÖSSZES játékos, egy időben pontosan ugyanabban a csatában vesz részt? És még ha így is volna, az is kis része ennek a játékosmennyiségnek. :D
süti beállítások módosítása