HTML

IDDQD

Félkomoly játékblog azoknak, akik tudják, mi az IDDQD, és azoknak, akik nem. Kazuárokat is szívesen látunk.

Itt támogathatsz minket

PayPal:

Patreon:

 patreon_fejlec_kicis.png

Utolsó kommentek

Vicces erőszakba fordult a Doom-parti

2012.05.23. 15:30 Stöki

Van egy remek, de sajnos csak ritkán jelentkező rovatunk, a „Ti küldtétek”, amiben már volt pár vicces történet például egy flipperbajnok nagy napjáról, vagy persze az örök klasszikus, Évike, a C64-programozó meséje. Feltett szándékom, hogy amolyan digitális zsebkodályként összegyűjtögessem ezeket, akár rendezettebb formában, mert kár lenne, ha a feledésbe merülnének (a zsebkodály szót a blogot olvasó nyelvnáciknak hegesztettem nagy szeretettel). Szóval egyrészt emlékeztetnélek benneteket arra, hogy van egy ilyen rovatunk, másrészt jó példával járva elöl elmesélek egy sztorit, ami velem esett meg, és amin ma már csak röhögök (remélem, ti is fogtok).

1995 körül történhetett, mert Doom II már volt, de Duke Nukem 3D még nem (hajlamos vagyok az időt játékokban mérni). A helyszín a Kandó Kálmán Műszaki Főiskola kollégiuma, ahol félelmetes szellemi műhely működött akkoriban: a 303-as szobában Hancu lakott, mellette a 302-esben én, és rendszeresen bejárt hozzánk Ender és Iwo (mindketten ismerősek lehetnek több játéklapból). Vizsgaidőszakban jártunk, a vizsgára készülés pedig többnyire kártyázást (ezen belül is többnyire Magicet) és deathmatch-eket jelentett. A tanulóhelyiségben w-bozont előbb lehetett megfigyelni, mint vizsgára készülő diákot, mert a vizsgák abszolválására többnyire a „majd IQ-ból megoldom” imával próbálkoztunk (ami meglepően gyakran bejött), illetve a Pedro által bevezetett relaxációs gyakorlattal: vizsga előtt pihentető, mély alvás, de előtte a tankönyvet a párna alá tenni, és a tudás a fejedbe száll.

Szóval vizsgára készültünk a 302-esben, négyen játszottunk a Doom II első pályáján, de már csak egyik szobatársamra, Lajára emlékszem biztosan. Egyrészt azért, mert a sztoriról a legélénkebb emlékem az ő visító röhögése, másrészt azért, mert ő a történet másik főszereplője, harmadrészt azért, mert mellettem ült – két, egymás melletti gépen játszottunk, és az egyik gép kartondobozát tettük fel magunk közé az íróasztalra, hogy ne lássuk a másik monitorát.

Aki ismeri a Doom II első pályáját, tudja, hogy szűk kis térkép, csak 3-4 helyszín van, ahol újra lehet éledni (szakszóval: respawnolni). Lajával mi nagyjából hasonló kvalitású játékosok voltunk, hol ő nyert, hol én (a többiek nem igazán rúgtak labdába mellettünk, kivéve, ha Ender is játszott, mert ő mindenkit lealázott) – éppen ezért különösen fontos volt, hogy Lajával szemben hogyan teljesítek. Az a bizonyos nap a mélypont volt, és nem azért, mert bána voltam. Épp csak elkezdtük a játékot, egy frag itt, egy ott, hamarosan látszott, hogy megint Lajával ketten fogunk elhúzni. Ekkor az egyik sarok mögött beleütköztem nemezisembe, és ő egy tizedmásodperccel előbb nyúlt a shotgunért, nekem így nem volt más választásom mint a jól ismert, torokfogásos animációval átadtni magam az enyészetnek. Aztán persze újraéledtem, de a balszerencse meg a véletlengenerátor éppen Laja shotgunja elé tett le. Így gyorsan padlót fogtam megint, respawn,... és ismét Laja elé kerültem. És így tovább. Összesen vagy tizenötször, de lehet, volt az húsz is (tíznél abbahagytam a számolást). Csak annyi kellett volna, hogy egyszer, csak egyetlenegyszer Lajától egy picit távolabb pakoljon le a program, hogy felvehessek egy shotgunt, esetleg plazmát, mielőtt ősellenségem megint megtalál, amint egy szál pisztolyban rohangálok a pályán. De ez a picike haladék aznap nem adatott meg.

Talán azért sem, mert egy idő után Laja már direkt ráment arra, hogy a respawnhelyeket keresse, és valahogy mindig ráhibázott a rohadék, hogy éppen hol éledek újra. Közben persze könnyű frageket gyűjtött a többieken is – világos volt, úgy el fog húzni, hogy én azt már nem tudom behozni, ha egyszer végre nem egy kétcsövű puska elé rak le a program. Ez a példátlan igazságtalanság engem bosszantott. Nem kicsit. Sőt. Az utolsó respawnoknál már vérben forgott a szemem, csak azt a rohadt zöld villanást láttam, amivel újra megszülettem, majd azt a rohadt vörös villanást, amivel meghaltam. Mindig én, bazmeg, mindig én. Folyton a szopóágon, az ösztöndíj késik, a holnapi vizsgára nem tudok semmit, és még Laja is lever. A tehetetlenségtől kezdtem irgalmatlanul bedühödni, haragomat egy idő után a kollektív tudatalatti is fűtötte. Ez már nemcsak rólam szólt, hanem Muhiról és Mohácsról, Világosról és Isonzóról. Valamit tennem kellett, mindegy mit, csak megszakítani ezt a szörnyű láncolatot, kiszállni ebből a rettenetes körhintából. Vérgőzös hangulatban, mint egy berzerker viking, a következményekkel nem törődve Laja felé fordultam, és tiszta erőből haraptam – egy darabot az elválasztó kartondobozból.

Ettől rögtön kitisztult a fejem, és szinte kívülről láttam magam, ahogy ott ülök egy darab papírral a számmal, a dobozon szép, szimmetrikus harapásnyom tátong, Laja és a többiek pedig szó szerint a padlón fetrengenek a röhögéstől. Percekig csak fulladozni tudtak, én meg végtelenül ostobán éreztem magam, és néha csak odamorogtam nekik, hogy „hülyék”. De legalább a játék is abbamaradt, mert a nagy ijedtségre inni kellett egyet a Szummában (ez a koleszban félig legálisan működő kocsma volt). Utólag igen hálás vagyok, hogy akkor még nem voltak kamerás telefonok és szélessávú net, mert könnyen lehetett volna belőlem egy új Star Wars kid, ha valaki felveszi a produkciómat.

Szóval hasonló vagy akár teljesen más sztorikat várunk továbbra is, lehet ciki, önironikus vagy teljesen komoly, névvel vállalt vagy anonim, régi vagy mostanában történt – a lényeg, hogy játékokról szóljon. Vicces ragequitek, legendás szívások, még legendásabb diadalok, bármi jöhet. A deathmatchekkel meg csak óvatosan, kihozzák az emberből az állatot.

95 komment

Címkék: hülyegyerek doom sztorizgatás ti küldtétek csaló laja

A bejegyzés trackback címe:

https://iddqd.blog.hu/api/trackback/id/tr214539325

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

moli 2012.05.23. 15:45:42

biztos, veletlen volt? mert tudtommal a counter-strike betaban a respawn sorban tortent.

Stöki · http://iddqd.blog.hu 2012.05.23. 15:47:26

@moli: fogalmam sincs, mi akkor azt hittük, hogy véletlen, ez tuti

moli 2012.05.23. 15:48:07

bar lehet keverem a quake1-el, ahol viszont biztos, hogy sorban tortent.

pacska · http://twitter.com/_pacska_ 2012.05.23. 15:56:22

hahaha, elképzeltem a fejedet :D annó még Ender (olvassa a blogot?) vezetett be a Quake 1-be, ha jól emlékszem együtt voltunk az első hazai QW versenyen is.

pacska · http://twitter.com/_pacska_ 2012.05.23. 15:57:45

@moli: quake-ben is random volt a respawn. mondjuk az alapjátékban lehet, hogy nem, de a qw-ben tuti.

Dr. Cica75 2012.05.23. 15:59:59

@pacska: Olvassa. A bloghus nickem is az akkori szep idok emleke :D.

siz · http://siz.hu 2012.05.23. 16:16:22

Én arra emlékszem, hogy tök sötét szobában játszottam a Doom2-t fülhallgatóban. Egyszer csak balról valami mozgás. Azonnal odafordultam, 7-es gomb (rakétára váltás) és tűz.
Aztán padlón röhögés, mert csak a húgom nyitott be a szobába és a fényt láttam meg a szemem sarkából. :D

moli 2012.05.23. 16:31:13

@pacska: a qw-t direkt azert csinaltak, hogy multiplayerezzenek vele.

Adani 2012.05.23. 16:32:32

@siz:

Anno a Terror Newsban volt egy vicces írás arról ,hogy mikor még épp tök sötétben késő este osztott a gyerek egy rakat szörnyet a Doomban odament a kutya és megnyalta a kezét, ettől úgy megijedt ,hogy eldobta a billentyűzetet és üvöltve rohant világgá.

Hasonló történt velem mikor 2004 végén valamikor nekiálltam Half-Life 2-zni mikor visszaértem a koelszba és egyik szobatársam sem volt bent akkor, tök sötét ben fejhallgató fel és a monitor a telejs látóteret kitölti HL2. Épp a szörnyekkel közdöttem, amik jöttek ha homokra léptem, hol előlről hol hátulról hallottam sziszegést, majd egyszer csak egy rohadt nagy üvöltés mögüllem és egy vállba boxolás. Kis híján szívrohamot kaptam úgy beszartam és lefejeltem a monitort. Megérkezett a szobatárs (Üdv Luki ,ha ezt olvasod :D), bejön köszön, én meg nem vettem észre, fejhallgató és a játékélmény miatt hát úgy gondolta majd ő tesz róla, hogy észrevegyem ,hogy ott van. Sikerült.

Pár évvel később már másik koliban másik szobatársam (Üdv Zoli:) meg mikor épp nyomtam hálón a CS-t (itt már volt rendes hálózat, ami még működött is), fejhallgatóval ,ő meg nem vette észre, kérdezett vmit a gépe előtt, nem hallottam megint, megint nem, a végén megunta odament és kikapcsolta a monitoromat. :) Volt anyázás ott is, de végül vérrontás az nem.

De az összeveszések multinál még régebbre a C64 korszakba nyúlnak vissza, ott is a WoW-nál, tesómmal, unokatesómmal, haverokkal stb. nyomtuk mindig multiban és mindig megbeszéltük ,hogy egymást soha csak a szörnyeket, de persze mindig az első dolga volt mindenkinek ezt a szabályt felrúgni. Néha voltak belőle sértődések meg viták, meg "én most kinyírlak bazzeg" féle menekülések ill. kergetések a lakásban/udvaron.

Dr. Cica75 2012.05.23. 16:33:26

@pacska: Q1-ben aki hostolt, az elsore mindig az egyes (single player) ponton spawnolt.

pacska · http://twitter.com/_pacska_ 2012.05.23. 16:37:16

@Dr. Cica75: ja, az alapjátékban, már beugrott nekem is :D

TH 2012.05.23. 18:53:48

hehh, hangosan röhögtem a poszton az irodában. :)

load error 2012.05.23. 19:44:54

@siz:" Azonnal odafordultam, 7-es gomb (rakétára váltás) és tűz."
A 7-es gomb a BFG.

2012.05.23. 20:12:03

Nekünk is a Doom2 első pályája volt a kedvencünk, és valóban egy kicsit szűk volt négy embernek. Csináltam egy egyszerű modot: a rakétavetős titkos szobából egy balra kanyarodó szögletes folyosót vezettem a szomszédos, kék padlós helyiségbe. A folyosóra került egy chaingun, egy-két egyéb powerup és respawn point is. Attól kezdve folyton ezen nyomultunk :)

Másik kedvelt pályánk az arena-ii.wad volt. Itt látható, sajnos csak single playerben, egy elég gagyi videón: www.youtube.com/watch?v=5LlcJXPfPso . 3:36-nál valamennyire látszik a térkép.

Void Bunkoid 2012.05.23. 20:19:12

a legmókásabb akkor is a telefragolás volt :)

*rockstar* 2012.05.23. 20:31:20

@load error: Biztos a Quake-kel keveri :D

siz · http://siz.hu 2012.05.23. 20:33:11

@*rockstar*: Simán benne van a pakliban. Rég volt. De a rakéta és a DoomII tuti. :)

Xezs 2012.05.23. 20:48:49

A Doom II első pályáján a kékpadlós szobát mi kineveztük írószobának, ami tulajdonképpen egy demilitarizált zónát jelentett, ahol szabadon lehet üzeneteket írkálni (spamelni). Persze rendszeresen áthágtuk a szabályt :)

espadazo - Játékbolt: · http://aruhaz.nettfilm.hu 2012.05.23. 20:53:28

Doom-ot egyszer próbáltam fejhallgatóval, de úgy nem jó, mert folyton megijedtem a hátulról jövő zajoktól :-/ Fiam jött rá a "titokra" egyébként, hogy lenémítva harmad annyi idő alatt végigmegy egy játékon. Csak úgy meg nem izgi :-)

Giskard07 (törölt) 2012.05.23. 21:06:50

A Doom2 első pályája tényleg nagyon bünti volt deathmatch-en. Az akkori régiós telefontársaság székházában verettünk vele munkaidő után. Sejthetitek hányszor lett felvéve a hibabejelentő telefon ezalatt...
Jó DM pálya volt még a 7-es map (az a négyzet alakú pálya, ahol SP-ben csak pókok meg azok a dagadt herezacskók voltak)

Adani 2012.05.23. 21:20:13

Én azt is hallottam, hogy volt Doom-os pálya a Kandóról is, Stöki biztos ismeri ha volt ilyen. Duke-hoz viszont Kanduke pálya az volt, nyomtuk is rajta multiban, és bár sosem jártam a Kandón, de tetszett a pálya.

Stöki · http://iddqd.blog.hu 2012.05.23. 21:34:02

@Adani: volt bizony, kettő is: egy a Kandó óbudai épületéről, egy meg a koleszról

flippant 2012.05.23. 21:58:45

Én is a játékokban mérem az időt. De rég volt már!

SBT 2012.05.23. 22:06:23

Skulltag-ban én még mai napig nyomulok Doom-ban. =)

(त्वष्टृ) (törölt) 2012.05.23. 22:36:14

@Stöki: Helló! Ezt a Doom-ot ismered? Brutal doom mod! Képzeld el ezzel játszva a történetedet.
www.youtube.com/watch?v=QLKZhu_dgxA
Oldala:
www.moddb.com/mods/brutal-doom

lajafix 2012.05.23. 22:37:43

Igen én voltam a jobb. :-) ÉS még az okosabb is. Überdémon voltam, ráadásul spéci gázfegyverrel ! :)

Ma már csak rokkant marín vagyok, az arch-ville a főnököm, a mancubus lett az anyósom, revenant az asszony, a kölykök meg power impek. :-) te meg aki röhögsz egy pisztolyvégre való lost soul! :)

de lesz majd ressurrection of marine :)

lajafix 2012.05.23. 22:40:27

persze a szörnyek nevét is ki kellett keresni, a képek még bevillannak, de text buffer már kimosta a napi hülyeség. :-)

2012.05.23. 23:13:59

@somewhat damaged: nem is, most nézem. Kb így nézett ki. Bár gondolom szétcsúszik a font miatt, de el lehet képzelni :)

______________________x
| |
| < rakétás> |
| < secret > |
| | |
| |--------------------
KÉK TEREM -----|
|
|

Az x-hez vezető két út a kiegészítés. X-nél volt két kis ficak, ahova el lehetett bújni, amíg vártál az ugyanott lévő rakétavető respawnolására. Így a folyosó mellett elrohanó ember nem látott meg (azonnal).

2012.05.23. 23:16:15

@somewhat damaged: na tényleg jól szétesett. Lényeg, hogy a kék terem és a végső barna hallhoz vezető folyosó van összekötve egy új úttal (ami a rakétás secretet lényegében megkerüli). Vége.

lajafix 2012.05.23. 23:16:44

@twollah / bRoKEn hOPe, sUppLeX: "A Doom II multi kimaradt az eletembol."

Gondolom a kartondoboz íze is ismeretlen. :)

Vajda Gábor (Gabor_V) · http://www.linkedin.com/in/gaborvajda1984 2012.05.23. 23:41:11

Én elég későn csöppentem bele a koleszos deathmatch-ekbe, nálunk a CS meg az Unreal dívott. Meg az autós játékok, én inkább azokat nyomtam. Egyszer beszálltam egy Unreal körbe, majdnem epilepsziás rohamot kaptam, annyira nem bírtam fogni az akciót (egyszerűen csak Blitzkriegnek neveztem a műveletet). Az összes taktikám így hát "rambózásból" állt: rohantam előre folyamatosan tüzelve, meg rántottam az egeret arra, amerre mozgást véltem. Meglepő módon többször is bejött, csak azt hallottam már, hogy "ULTRA KILL!!", meg a többiek röhögtek a kezdő szerencséjén.

Amúgy elég casual gémer vagyok, a Doomokat is IDDQD-vel (hö) nyomtam csak. Jobban bejött a felfedezős része.

Bélabáttya (törölt) 2012.05.24. 01:44:21

Egy kis internetszolgáltató csapatnál volt a levelezésem, weboldalam, mifeném még a hőskorban. Éjszaka küldeném a melót, nem megy el az e-mail. Végigtúrtam, amit lehetett, nem megy, nem érhető el a szerver.
Na, megette a fene, alvás, majd rendbe rakják reggelig, jó lesz akkor is. Jó is volt, délelőtt már ment a mail, mint a vihar.

Napközben nem játszottak multiban, éjszaka meg valahogy kevés volt a gép, a levelezőszervert meg be lehet fogni, mert hát ki a fene használja olyankor...

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.05.24. 07:03:58

Doom I-II multit mi a házunkból a 2. szomszéddal nyomtuk, két-házom 25m-es 220-as hosszabbító segítségével, soros portnak bekötve :D Működött, igaz, ha pl. fúrtak a köztünk levő lakásban, akkor laggolt...

Jó kis idők voltak azok :)

tomware · http://tomware.blog.hu 2012.05.24. 07:44:28

Én a székről estem le életem első olyan játékán, amikor hangkártyát és fejhallgatót használtam a Hereticben. Váratlanul meglepett az utolsó szörny és elhajoltam előle :)))

Adani 2012.05.24. 07:48:08

@Gee Halen:

FPS játékoknál multiban ez a lényeg általában, mindenre lőni ,ami mozog, ha meg csak pisztolyod van, mert épp most születtél újra, akkor meg nyerő taktika, lőni ész nélkül és bízni benne, hogy sok legyengült ellenfél jön szembe. Meg ugye az mikor sniperrel beállsz valami magas pontra campelni ,de azért meg jobb helyeken kivégzés jár.

Adani 2012.05.24. 07:51:09

@Stöki:

A Kanduke pályán pl. emlékszem az egyik ajtóhoz NÉMETHNÉ volt a kód, biztos valami nem túl közkedvelt tanár, de nem volt semmi a kajáldás rész sem, a feltálalt döghúsokkal meg a sok patkánnyal. A végső verzió, már erősen moddolt volt, képek is voltak benne.

Duke-os multiban a mancer01-en kívül a kanduke volt az egyik kedvenc pálya.

ojio 2012.05.24. 08:09:31

1. RtCW online deathmatch-ben a "partraszállásos" pályán ész nélkül futkosva megvilágítani az eget lángszóróval... A lövöldözéshez béna vagyok.

2. Középiskolában DN3D közben a mögötted lévő gépből kitekerni a BNC csatlakozót.

3. Szintén középiskolában hazaindulás előtt a gépterem főkapcsolóját gyors ütemben ki-bekapcsolni, és nézni, melyik gép bírja... hát, volt, amelyik nyomott egy shutdown-t, aztán jött a "bazmeg-nem-mentettem-el-a-programot" (Turbo Pascal), meg a verseny a kijáratig. Ami három polgári belmagasságú emelet abszolválása volt csúszós márványlépcsőn. (AGyMK)

nlght84 2012.05.24. 08:29:12

Már abból látszik, hogy amatőrök voltatok, hogy az első pályán nyomtátok...

Multiban a 16-os pálya a legjobb imho, főleg 4-en.

De azért jó a cikk, felidézte bennem a régi emlékeket. Amúgy a Duke Nukem és a Blood sokkal jobb volt multiban.

bucbuc 2012.05.24. 09:01:54

@twollah / bRoKEn hOPe, sUppLeX: "A Doom II multi kimaradt az eletembol."

Kicsit most megsajnáltalak.

zaza42 2012.05.24. 09:33:00

Amire én emléxem nagyon -és fura, hogy eddig se említette-, hogy amikor még nem moddolt 1. pályán nyomtuk a deathmatch-et, akkor a torkát haraptuk -volna- át mindig annak, aki véletlen megnyomta az exit-et - és így a 2. pályáról folytatódott a deathmatch, ami már közel sem ideális erre, és mehetett a restart. Az meg hab a tortán, hogy a totál kezdők nem is véletlenül nyomták meg.
Aztán persze egy enyhén moddolt pályán ez már le volt tiltva, és nem volt ilyen gond; meg lett még1 bfg is az udvaron. Nemtom, kinek mond-e valamit a BSM-MAP1.WAD.

zaza42 2012.05.24. 09:38:36

Ja, és másik érdekesség doom2-ről: eleinte úgy tűnt, hogy random sorsolja ki a gép, hogy az esetünkben 4 pc-ből melyik is lesz a host. Ha valaki gagyibb 486-osa lett, akkor szaggatott a játék mindenkinek.
Aztán rájöttünk, hogy mindig az a host, akinek a legkisebb a MAC címe a hálókártyáján. Így aztán hetek-hónapok alatti rostálással meglett a "szent hálókártya", ami mindent üt. Ezek után már fent figyelt a polcon, és minden deathmatch előtt abba a gépbe raktuk bele, ami a legerősebb volt négyünk közül. Hahh, régi szép idők! :->

G_Norton 2012.05.24. 09:39:49

Höhö, na ilyen kartonharapós állapotban nem nagyon voltam, mondhatni amatőr vagyok. Azért jópárszor fel tudott cseszni az Unreal Tournament, valakinek biztos megvan, hogy az uccsó ellenség, a főgenya Xan gyorsabb, jobban céloz, meg úgy egyáltalán egy megverhetetlen tetű. Első alkalommal is 4-5 alkalommal egymás után leszedett respawn után, fegyvert egyáltalán nem tudtam felvenni, a pisztoly meg semmit sem ér a pajzzsal felszerelkezett Xan ellen. Dühömben, amikor legutoljára kinyírt, egyszerűen lefejeltem a laptopot, de első szándékkal a köcsögöt akartam megfejelni...

Az régebben nagyon gyakori volt, hogy 4-5-en átugrottunk a haverhez, mert nála volt elég tágas hely, jófej szülők, PS2, PC stb, és ott töltöttük szűkös szabadidőnket. Fifa 2005 közben egyikünk mindig annyira koncentrált a focira, hogy még az arca elé belengetett gumipókot sem vette észre egy jó darabig, aztán meg annyira megijedt tőle, hogy a kontrollerrel próbálta leütni a műdögöt. Közben fulladoztunk a röhögéstől, mert viszonylagos csöndben kellett játszanunk.:)

2012.05.24. 09:40:20

Mi szakközépiskola gépein kezdtük Doom-mal. Csak a tanárgépeken futott el, az meg szanaszét volt az épületben néhány, elég macerás volt elindítani. De ha ment, akkor onnantól hentelés...
A leggenyóbb az volt, mikor cooperativ-ban kezdtük, de mégis egymást kezdtük ölni - puff egy rakéta tarkóba. És ilyenkor mindig az első ponton spawnol mindenki, lehetett campelni (bár ezeket a kifejezéseket akkor még nem nagyon ismertük...)

Sokat nyomtuk duke-nukemmel, ahol már kifinomultabb poénokat lehetett előadni:
- magasban elbújni, esetleg jetpack-kel, aztán tarkón-rakéta
- menekülés közben letenni a hologrammot, mondjuk egy sarkon befordulás után, persze mindenki bekajálta, lőtte mint őrült, aztán csodálkozott, hogy megmurdelt
- falra szerelt aknák megfelelően elhelyezve, esetleg a kinyitható szekrényekben - nem ölt meg, de jó nagyot odacsapott, stb.

A csúcs az volt, mikor az egyik pályán volt egymás mellett egy lift, mellette pedig egy üres liftakna. A liftbe betettem a hologrammot és leküldtem, az aknán meg lementem jetpack-el, és ott találtam a havert, aki vadul lőtte a csalit... nem sokáig.

Volt még egy ilyen nindzsás doom klón, azzal is nyomattuk. Baró volt, szamurájkard, shuriken, gázgránát, falra tapadó akna. Ez utóbbit jól lehetett mondjuk ajtó fölé-mellé tenni (kizárt hogy meglátja), fegyverek közelébe, illetve baró volt a nuke-rakéta is :D

Nálunk ezekben mindig az nyert, akik jobban ismerte a pályákat, fegyver spawnokat, titkos részeket.

2012.05.24. 09:47:33

Ja persze Doom 1-ben is lehetett fentről mészárolni, csak kevés helyen... de mivel nem lehetett le-felnézni, jó kis meglepetés volt, asszem pl. az első pályán rögtön volt egy ilyen rejtett ajtós hely (csak befutva lehetett elérni a liftet) - és akkor jött a: "hogy a f...ba mentél fel oda??!?"

zaza42 2012.05.24. 09:57:57

Ja, és még1 érdekesség eszembe jutott, hátha sokan nem tudtátok: Mi évekkel később láttuk egy profi játékosnál, hogy folyton hátrafele oldalazva szalad, azaz sréhen. Ha megvolt a pályaismeret, tökéletesen tájékozódott, és így gyorsabb volt haladni átlósan, mint nyílegyenesen előre a shift-tel. Ha valaki begyakarolta rendesen, mindenkinél gyorsabban kocogott. (Természetesen amíg a többiek meg nem tanulták ezt.)

Adani 2012.05.24. 12:05:41

@ojio:

Nálunk középsuliban volt ,aki megcsinálta azt is ,hogy átkapcsolta a kis pöcköt a hátán 230-ról 110V-ra következő bekapcsolásnál meg igazolta a tény,t hogy a táp füsttel működik, kijött belőle a füst és nem ment többé.

Régi 486-os meg P1-es AT-s gépeknél meg a billentyőkapcsolóval is lehetet játszani. kat-kat-kat-kat-kat-kat-kat-kat-kat-BUMMM! Ment tönkre így is vagy két gép ment tönkre.

@G_Norton:

XAN sok fejfájást okozott nekünk is, nehéz megverni, az elején kell előtte feltápolni mindent, vigyázni ,hogy ne vegyefel a láthatatlanságot, meg apajzsot, és mindig a fiolák körül lenni, és persze legyen rakéta vagy repeszgránát, de ha egyszer lelő akkor igen, szinte esélyed sincs, mert nem hagy feltápolni, psiztollyal meg nincs esélyed.

A Doomban meg ugye (az első részben biztosan) nem volt ún. dm 2.0 mód, így ott ha felvettél valamit az el is tűnt a fegyverek maradtak csak ,de csak akkor vehetted fel ha még nem volt olyanod, ha előtted az összes skulódat akkor nem. Ott pedig még a legjobbak sem húztak el nagyon soha, mert miután nem volt már medikit a pályán előbb-utóbb egy kezdő is le tudta szedni ,mert ha pisztollyal is, de egyszer eltalálta akkor nem tudta visszagyógyulni, meg ugye előbb-utóbb neki is elfogyott minden skulója. A duke-ban meg már lehetett állítani ,hogy legyen-e respawn vagy nem a tárgyakra. Így ha nagyon lamer volt az ellenfeled hamar elhúzhattál akár fényévekre is. Doom-nál ugye egy taktika volt ész nélkül neki az ellenfélnek, ha lelőttek és lőni ész nélkül , de a 2.0-s DM, ahol újra megjelennek a tárgyak már okosabb, taktikusabb játékot kívánt meg, bújkálva fegyvert szerezni és csak azután támadni esetleg sunyin lesből. Jó is volt az, mikor egy nagy pályát választottunk ki Duke-ban, és fél óráig keresgéltük sokszor egymást.

@Kurgan:

Jujj, Duke Nukem és a HoloDuke.. :D Mindent vitt, ami még genyóság volt teleport melletti falra vagy respawn helyekre ( a Build editorban meg lehetett nézni hol vannak respawn helyek), falra rakott lézeres bombák. Respwan "TIRIRIRI"(ez volt a lézergombja hangja) BUMM, és vagy meghalsz vagy lement jó alacsonyra az életereje. Nyomtunk olyat is, hogy egy Shotgun töltény és egy tár pisztolylőszer engedélyezett, aztán ha elfogyott akkor lábbal rugdaltuk egymást. :)
A csőbombát meg az RPG-t meg át lehetett lőni a teleporton, azzal is lehetett szívatni, nem is kicsit. Meg volt olyan pálya, ahol olyan falak voltak ,amik egyik oldalról nem voltak átlátszóak ,de mögé tudtál menni és onnan mindent láttál. Jön a haver ha közel ér bumm, és nem is látta honnan jön a meglepi.

@zaza42:

Az inkább a Quake 1-ben volt meg, a fősulin egyik koliszomszéd pro volt nagyon esélyem se volt. Régi trükk volt ,hogy ha futás közben oldalazol jobbra-balra akkor picit gyorsabb leszel, asszem alapból 320 egységgel tudtál futni, így olyan 400 körül. Neki meg olyan trükkjei voltak ,amit sose ismertem ki, de 500 fölötti egységgel rohangált a pályán, esélyem se volt. Ráadásul volt egy JSI nevú emberke, aki még nála is jobb volt, ha ő bent volt a játékban általában hentelt mindenkit. Annyi biztos, hogy ha felgyorsultál a Q1-ben és ugráltál akkor a sebességed megmaradt.

Sunsetjoy · http://retemu.blog.hu 2012.05.24. 12:05:46

@ojio: 3. A Soltész sarkán lévő sulira gondolsz?

G_Norton 2012.05.24. 12:15:30

@Sunsetjoy: Jaja, azóta sokszor sikerült kinyírni a rohadékot, vagy legalábbis kilőni az űrbe a sokkolópuskával. De olyan is volt, hogy elhúztam 3-4 fraggel, de a rohadék rákapcsolt, és simán visszahozta magát a meccsbe.:D Ehhez képest pl Xaero a Quake 3 végén sima ügy volt, gyorsan kellett reagálni, rámenni ezerrel a BFG-re, majd lőni a főgenyát, mint a meszes.

Ja, meg játék miatti megőrülésről ugrik még be, hogy a haverom öccse néha-néha csúnyán begurult, amikor elverték a Dynasty Warriors-ban, egyszer egy villával támadt ránk.:) Ma már csak vigyorgok rajta.

ojio 2012.05.24. 12:22:21

@Sunsetjoy: Igen, bár úgy látom, most már AGySzK.

Adani 2012.05.24. 13:37:34

@G_Norton:

Xaero a Q3-ban sima ügy volt, ő sosem zoomolt, te tudnál én simán úgy nyomtam, hogy railgunnal zoom és lőttem át ő meg bár lövöldözött át, de ritkán talált el, ha meg a dobbantóval akart átjönni, akkor sima ügy volt szétlőni a levegőben.

hasznavehetetlen régensherceg · http://avegkezdete.tumblr.com/ 2012.05.24. 19:24:58

@Stöki: ehh, egy évet én is lehúztam a 303-as szobában :)

függetlenül ettől az esettől a respawn helyek belövése a frag után egyfajta taktikai húzás DUEL-ben, FFA-ban, DM-ben stb-ben... (quakelive)..

Xezs 2012.05.24. 21:34:09

@Gee Halen: Az UT kibaszott gyors és sokaknak ezért nem is jött be sajnos. Én mondjuk imádtam :) Főleg az ASMD kombót, na azzal nagyon lehetett szopatni.

Xezs 2012.05.24. 21:52:19

@Adani: Ugyanazt csinálta mint a másik haverod, oldalazva ugrált. Nézz youtube oktatóvideókat, rengeteg van.

A QW egyébként sokkal gyorsabb volt mint a Q3 vagy QL de még ezekben is szép sebességet lehet elérni.

Adani 2012.05.25. 08:02:48

@Xezs:

Én is imádtam az UT-t a 99-es verziót magyar szinkronnal. Volt benne halottnak tettetés, azzal lehetett úgy szopatni mint Duke-ban a holoduke-al. Voltak benne gyárilag is fasza modok, pl. azonnali halált okozó puskák, meg medikit mentesség meg alacsony gravitáció, amivel lehetett nagyokat pattogni, meg volt benne atomfegyver, amivel vérfürdőt lehetett rendezni ha sikerült bedurrantani az aréna közepébe vele. A Campelés egyfajta módja volt, hogy ha nálad volt az atomfegyver másodlagos tüzeléssel irányíthattad a rakétát elnavigáltad oda, ahol nagy küzedelem volt és BUMM.
UT-ban még CTF-et meg küldetéseket is toltunk, a normandiás pálya nehéz fokozatú botokkal nem volt semmi ,ritkán sikerült megcsinálni.

BuXY81 2012.05.25. 08:47:06

Jók ezek a sztorik!

Haverral Q1-eztünk, és kitalálta, hogy a játék hangját vegyük fel kazettára. Ezt a kazit később az utcán hallgatta walkman-en, hatalmas, zárt fejhallgatóval. A járókelők nézhettek, amikor látszólag minden ok nélkül ugrott egyet a rakéta elől. :)

Téli szünet a suliban, naná hogy akkor otthon LAN-party! Segítettem havernak villamoson-földalattin gépet-miegymást cipelni. (Anyuka kölcsön kapta a gépet egy évre a munkahelyéről, hogy megírjon egy dolgozatot.) Mikor megérkeztünk, minél hamarabb akartunk kezdeni, de hát a hidegből bejőve féltettük a gépet a páralecsapódás miatt. Havernak se kellett több, hajszárítóval nekiállt gyorsítani a folyamatot.

Doom 1, aminek a szoftverében még nem volt autorun. Ekkor jött a pénzérme, amit befeszítettünk a lenyomott shift (vagy más) gomb mellé. Persze ezt a mai lapos notebook-jellegű, meg szigetgombos billentyűzetekkel már nem nagyon lehet megcsinálni. Na meg a gombválasztás, hogy a futás ne blokkolja a többi mozdulatot. (Ugyebár FPS-t játszani akkoriban csak keyboarddal volt szokás.) Én voltam a király, mert volt olyan (kényelmetlen) billentyűzetem, amelyik semmilyen kombinációban nem blokkolt (MK2 2-player valaki?).

Doom-pályákat mi is csináltunk, a legemlékezetesebbek talán:
- Haverral a két lakásunk, berendezési tárgyakkal, őrlángos gázbojlerrel, TV-kkel stb. Egy közös utcába terveztük őket, így át lehetett lőni az ablakokon a szemközti házba. (Valóságban persze több km és 3 emelet különbség volt.)
- Nyugati Pályaudvar néhány (savas) vágánnyal, kocsival, és pszeudo-működő vonattal (volt zakatolás-hang, haladást imitáló scrollozó fal az ablaknál, stb. Mindez moddolás, saját textúrák/hangok nélkül!
- Persze az aktuális iskolám is modellezésre került, teleporttal megvalósított lépcsőházzal-emeletekkel (a Doom engine ugye szigorúan egyszintes), és természetesen Cyberdemon igazgatóval.

Xezs 2012.05.25. 09:33:25

@Adani: Az a halottnak tettetés magasabb szinten szart se ért, értelmesebb ember minden hullába tolt egy rakétát.

Az atomnak semmi értelme sem volt, komolyabb szervereken le is volt tiltva.

Celtic 2012.05.25. 09:33:50

@twollah / bRoKEn hOPe, sUppLeX: En eccer probaltam, modemen (nem net, sima modem, a netkapcsolat tul draga volt ahhoz, hoyg erre pazaroljam). De tul gyakran fagyott le, ugyhoyg felora utan feladtuk. Azota sem jatszottam semmivel multiplayert, valahogy nem is vagyok ra.

Adani 2012.05.25. 10:13:06

@BuXY81:

A számítógép cipelés az a LAN party-k része volt régen mikor még nem volt szélessávú nete mindenkinek meg Hamachi. De volt egyfajta hangulata annak ,hogy összedrótozni több gépet aztán ment a hentelés, közben pizzafalás meg kóla meg sör meg hasonlók az éjjelnappaliból.

A számítógép cipelés nálam kimaradt, vidéken ugye elég volt megfűzni a szülőket (könyörgések, beígért házimunkák stb.), hogy segítsenek kocsival vinni a gépet. Meg ugye nálunk alapból volt két PC ráadásul egymás mellett. Az egyik az enyém a másik a fateré, mint munkaeszköz. 1998-ban már úgy ment, hogy volt az én gépem egy Pentium 166 MMX 32 MB RAM, SB16 hangkártya, 15 colos monitor és 1.7 Gb HDD, fateré meg egy low-end Pentium (asszem 100-as), 8 mega RAM, 270 Mb HDD-vel. Ha épp nem dolgozott hétvégén rajta akkor jöhetett át valaki játszani. Sokaknak meg nem adatott meg a mutlizás élménye, mert a szülők a számítógépre úgy tekintettek, mint féltve őrizendő drága dobozra, már akkor kitértek a hitükből, ha az egyszem csemetéjük csak egy méterrel arrébb vitte, netán felnyitotta a házat (főbenjáró bűn, még elromlik tőle), most ezek után merte volna felvetni azt, hogy esetleg átvihetnénk-e a haverhoz? Szerencsére ilyen nálunk nem volt, viszont sokszor ha a féltve őrzött számítógépet nem is engedték a szülők még csak megmozdítani sem, azért az még ment, hogy átvigyen oda valaki egy másikat, elvégre csak nem eszik meg egymást. Ekkor még hálózati kártyáról szó se volt, soros kábelen kötöttük össze a gépeket, ahhoz nem kellett megbontani, viszont baromi lassú volt. A játékok mentek rajta gond nélkül, de másolni rajta kínszenvedés volt. Sokszor inkább flopiztunk, mert úgy gyorsabb volt. Flopira másol, átad haver a gépébe rakja be, lemásol, letöröl visszaad. Két flopival akár 100 megákat nyomtunk át. Meg ugye soros kábelen se volt fenékig tejfel az élet, sokszor nem ment a játék, bűvészkedni kellett a beállításokkal, bezavart az egér vagy a mouse driver. Később mikor már BNC hálózat volt akkor meg az IPX/SPX protokoll nem ment éjjel kettőkor álmosan mikor már vatta van az agyad helyén. autoexec.bat-ot és config.sys-t piszkálni, hogy menjen már végre, meg nézni mit lehetne még kilőni, merthogy nincs elég memória a játéknak. Memmaker lefuttat aztán imádkozik ,hogy mostmár elég legyen, közben Bill Gatest és az IBM-et lehetett anyázni. "640 KB mindenkinek elég" LÓFASZT ELÉG!!!!!!

Pénzérmével kitámasztott futás gomb. :) Mi fogpiszkálót használtunk meg radírt, amit rátettünk a billentyűre. Duke-nál nagy kiráylság volt ,hogy be lehetett állítani egérmozdulatra is billentyűt, így ha mozdítottad az egeret azt billentyűlenyomásnak vette. Erre raktam a medikitet, így mindig automatice gyógyultam ha volt nálam mentőláda.

@Xezs:

Való igaz, egy idő után már kiismerte mindenki a trükköt, de baráti LAN partykon sokszor szopattam meg embereket vele. Az atommal szintén, a nehézség az benne, hogy nagy és mikro viszed alig látsz ki, másrészt meg csak egyet lőhetsz vele és gyakorlatilag védtelen vagy mikor az van nálad. Ha szembetalálkozol valakivel akkor vagy menekülsz, de akkor általában szitává lő, vagy lősz, de akkor mindketten kinyiffantok. Ritka alaklom az mikor sikerül egy csatatér közepébe belelőni és rögtön ultra kill.

Xezs 2012.05.25. 10:35:15

@Adani: Én értem, de az atom "nem szint" szóval az csak egy poén. Ha valaki értelmesen akar játszani UT-t akkor azzal kezdi hogy kikapcsolja.

De mindegy is, a lényeg hogy jó játék.

A másolást miért nem a vinyó átrakásával oldottátok meg? A floppy lemez egyébként az emberiség egyik legundorítóbb találmánya. Nem csak azért, mert egy bughalmaz az egész, hanem azért is, mert már legalább 15 éve ki kellett volna halnia azelőtt, amikor végre tényleg ki is halt. Valahogy túlságosan túlélte a korát.

Adani 2012.05.25. 10:59:13

@Xezs:

Winyó kiszerelés ment néha, de ugye, ahol mint mondtam féltve őrzött cucc volt a számítógép, és a zord atya meg a sárkány anyuka a kezünket letörte volna ( az enyémet is nem csak a haverét) ha meglátja, hogy mi szétcsavaroztuk a gépet sőt még ki is szedtünk belőle valamit. később szerencsére elterjedtek a mobil rackek, ahol már nem volt ebből gond. A flopi amúgy zseniális találmány volt a maga idejében, gondolj csak arra, hogy C64-en a magnó után micsoda fennséges érzés volt.

2012.05.27. 19:53:10

Doom 2 multiról csak annyit, hogy miután a számtechteremben (középiskola) nagy nehezen abbahagytuk a gémet, az őrjöngő sztechtanár az igazgatót rángatta le, mert amúgy full tehetetlen volt ellenünk (áram lekapcsolása valamiért nem játszott). A kollektív leb...ás után összeanyáztam a dirivel, és elvittem a balhét. Egy óra múlva igazgatói megrovással tisztelt meg. MEGÉRTE!
A mai napig imádom a Doom 2-őt! :DDD

Wertzui 2012.05.27. 20:36:50

Remélem, hogy ker.TV-s "Tilcsákbeák" nem járnak erre.

Wertzui 2012.05.27. 20:42:13

/OFF
Winyóról meg C64-ről jut eszembe, volt valakinek merevlemez C64-éhez/vagy ismert olyan embert/hallott valakiről, akinek volt?

Adani 2012.05.27. 22:07:16

@Wertzui:

Akkoriban tuti nem volt, később már létezett Ide-64, de működés közben én még nem láttam.

Wertzui 2012.05.27. 22:19:36

@Adani: Én viszont most hirtelenjében találtam valamit ezen az oldalon:
www.old-computers.com/museum/hardware.asp?t=1&c=98&st=1

zaza42 2012.05.27. 23:40:19

Ha elmentek Árok-partyra, csomó ilyen c64 cumót láthattok. Még olyanokat is, amit elképzelni sem tudtok! :>

arok.intro.hu/index2.php?m=1&l=2?&p=1

rosettif · http://istennyila.hu/ 2012.05.28. 01:09:31

@Wertzui: Nézd meg ezt, ez csak Commodore, de azon belül ölég alapos...

retroport.de/

Xezs 2012.05.28. 21:53:54

@Wertzui: Tudtommal nem volt C64-hez vinyó. Viszont volt cartridge, amit valamiért sokan nem ismernek, pedig marha nagy találmány volt. Tulajdonképpen a tartalma már bekapcsoláskor a memóriába kerül, hátránya, hogy csak olvasható.

cockad 2012.06.01. 00:28:50

@Xezs: Jó is hogy szóbahoztad a cartridge-et, mi használtunk ilyet, mert járt ehhez a géphez:

en.wikipedia.org/wiki/TI99/4A

Na erre volt Parsec, Moon Mine és társai. (C64 előtti gép)

Xezs 2012.06.01. 00:30:42

@cockad: Vannak akik veszik, vagy esetleg maguknak készítik otthon a programozható cartridge-et, amit PC-n felprogramoznak és utána tolják be a C64-be :) Fura arcok ezek.

cockad 2012.06.01. 00:32:52

@Adani: De azt a Kandós doom pályát nem lehet valahonnan beszerezni? Így ahogy leírtad ez a Luki nevű ürge nagyon hasonlít az egyik régi bmes szobatársamra, de legalábbis gyanús. (vezetéknévből, meg viselkedésből következtetek, de persze simán lehet másvki is)

"A Doomban meg ugye (az első részben biztosan) nem volt ún. dm 2.0 mód, így ott ha felvettél valamit az el is tűnt"

Kizárt dolog, mivel sima vanilla doomban is eleve kétféle parancssori opció van a deathmatch módokra. Az egyiknél respawnolnak a cuccok, a másiknál nem. -deathmatch és -altdeath

"A csőbombát meg az RPG-t meg át lehetett lőni a teleporton, azzal is lehetett szívatni, nem is kicsit."

Ezt DOSDoomban is meg lehetett csinálni, csak átírtad az ominózus ddfeket és a teleport a lövedékekre is hatott.

"Ekkor még hálózati kártyáról szó se volt, soros kábelen kötöttük össze a gépeket, ahhoz nem kellett megbontani, viszont baromi lassú volt."

Ez ismerős volt. Meg kifagyott, meg nem látta a másikat. Sima másolásnál is megőszültél mire végzett.

"Mi fogpiszkálót használtunk meg radírt, amit rátettünk a billentyűre."

Skulltagen vagy ZDaemonon én számológépnek a sarkát teszem a ctrlra. :D

@zaza42: "aki véletlen megnyomta az exit-et"

ZDoomon és társain erre van kitalálva az az opció, hogy ha valaki távozna a pályáról, az automatikusan meghal.

Adani 2012.06.01. 07:46:22

@cockad:

Tuti nem ő volt ,mert sosem járt a Kandóra ezt biztosan tudom. GAMF-on kezdett GAMF-on végzett és több fősulit nem járt meg.

2012.06.04. 12:18:53

@cockad: "Kizárt dolog, mivel sima vanilla doomban is eleve kétféle parancssori opció van a deathmatch módokra. Az egyiknél respawnolnak a cuccok, a másiknál nem. -deathmatch és -altdeath"

Nem attól függtek az elérhető dm opciók, hogy doom1 vagy 2, hanem hogy hányas verziójú az exe file. Ha minden igaz, doom1 1.4-től volt dm2.0. És mivel a doom2 később jött ki, 1.666-os exével, abban már alapból volt.

doom.wikia.com/wiki/Versions_of_Doom_and_Doom_II

Adani 2012.06.04. 12:29:33

@somewhat damaged:

Akkor itt a titok nyitja, én csak annyit értettem meg gyerekfejjel ,hogy az első részben mikor ment a játék nem volt respawn, a másodikban már igen ,a duke-ban meg be tudtuk állítani. Eleinte ráadásul nem szerettem a respawn-t pláne ha nálam erősebb ellenfél volt, vagy jobban ismerte a pályát, mert mérföldekkel elhúzott, ha egyszer lelőtt én még nem tudtam fegyvert felszedni csak pisztollyal küzdöttem. DM1-ben meg ha már minden medikit és töltény elfogyott akkor az erőviszonyok kigyenlítőttek, nem tudtál visszagyógyulni, előbb-utóbb elfogytak a töltények. Ott taktikázni se lehetett nagyon, egyszerűen a mint az őrült ronts neki az ellennek és mindenre lőni ,ami mozog. A respawn viszont taktikusabb játékot követel, bújkálva gyűjtögetni a fegyvereket meg az extrákat és lesből támadni. Főleg a Duke-ban ment ez jól ,ahol sok extra volt kezdve a hologrammal meg az éjjellátóval. A későbbi DN verziókban ugye volt olyan user.con beállítás, hogy a lézerbomba sugara csak éjjellátóval látszódjon, sőt olyan is, hogy sehogy. Izgalmasabb volt úgy. Ill. a kamera szétlőhetőség beállítása, hogy ne lehessen kukkolni (bár a monitorok elé úgyis mindenki rakott lézerbombát.

rosettif · http://istennyila.hu/ 2012.06.23. 15:01:51

@Wertzui: @Xezs: Volt vinyó a 64-eshez, a CMD cég gyártotta (ugyanaz, aki a RAMLinket és SuperCPU-t), és a RAMLinken keresztül lehetett rá csatlakoztatni.

Xezs 2012.06.23. 15:37:16

@Isten Nyila: Igazad van, utána is néztem már közben.

MrMultiFrodo 2012.08.23. 21:35:58

Kár, hogy a DooM 2 LAN - ba nekem is kimaradt.Ma meg mondom, "Haver nem játszunk LAN - ba DooM 2 - őt? "De az szar , inkább CS - zek.Mondom , baszd meg magad akkor :(

Xezs 2012.08.23. 22:00:35

@MrMultiFrodo: lehet neten is, keress fanatikusokat :)

én már toltam párszor

Adani 2012.08.23. 22:29:58

@Xezs:

Hamachival próbáltad már? Én is simán tolnék még Doomot, csak ugye DosBoxon megy csak Win7 alatt tudtommal ott meg sztem a Hamchi nem megy, bár még nem próbáltam.

Xezs 2012.08.23. 23:05:50

@Adani: Doomsday, vagy jDoom nem tudom hogy ismered, na azzal.

Xezs 2012.08.24. 00:22:21

Lol, nyomtam is egy kicsit, igaz csak offline. Az újrakevert mp3 zenék még mindig nagyon odabasznak :)

MrMultiFrodo 2012.08.24. 14:43:31

@Xezs: Hát de az úgy nem jó, úgy akármelyik játékot lehet játszani,de amikor ott vannak a haverok,dumálunk, eszünk-iszunk,közben meg írtjuk egymást BFG - vel,az jobb, mint amikor a szobában ott görnyedsz a sötétben, csak a monitor világítja meg a szobát és ordibálsz a mikrofonba , hogy "hülye camper rohadj meg, tuti csalsz te kis nyomorék" :( De akkor sem adom fel, ráveszem őket egy LAN partyra , azér' is

Adani 2012.08.24. 15:03:57

@MrMultiFrodo:

Igen, a LAN partynak van egyfajta hangulata, de hát már lehetetlen összehozni ilyesmit, mikor szétszéledtünk szerte a világban. De igen van egyfajta hangulata mikor egy szobában zsúfolódunk össze sokan aztán csak a monitort nézed egész álló nap, éjszakába nyúlóan, és közben chipset, ropit, meg sajtos szenyát esetleg pizzát zabálsz meg kólát vedelsz.

Xezs 2012.08.24. 18:59:28

@MrMultiFrodo: Értem amit mondasz, csak minél idősebb az ember, annál kivitelezhetetlenebb, na meg a motiváció sincs már meg.

Attól még a jDoom nagyon odabasz, próbáld ki.

szepi79 2015.03.26. 00:53:46

3 évvel később ugyan, de én meg a 323as szobában laktam :D

Void Bunkoid 2015.03.26. 09:05:44

Régi lanpartikon meg demoscene partikon, még a kilencvenes évek közepén találkoztam azzal a vicces jelenséggel, de már biztos mondtam :) - hogy ugye tök új dolog volt a mouselook meg wasd, és a "régi", még doomon felnőtt játékosok rendkívül utálták ám, így sok helyen láttam azt az öszvér megoldást, hogy az amúgy jobbkezes játékos átrakta az egeret baloldalra, hogy a jobb kezével a kurzorgombokkal mozoghasson, és bal kézzel célzott, persze ügyetlenül, amitől mégjobban utálta a dolgot :) és mindig panaszkodott hogy bezzeg a doomban de jó volt az autoaim :)

Xezs 2015.03.26. 18:05:31

@Void Bunkoid: Nagyon sokáig én is ragaszkodtam az iránygombokhoz, de volt annyi eszem, hogy azt bal kézzel kezeljem :)

FeroxX 2019.08.23. 13:39:37

Nekem életem legdurvább videójátékos rage-elése az volt amikor versenyszerűen BroodWar-oztam, és egy vérre menő ladderen zsinórban 4x vertek meg a legalantasabb Protoss Dark Templar Drop taktikával..

A 4. nél felálltam és anyázva dühösen a szoba sarkába hajítottam a széket amin ültem addig :D

Aztán kis szontyolgás után szépen visszaraktam és folytattam a gamelést xD

Adani 2019.09.02. 23:07:41

@FeroxX: Mi csak kaszamatyinak hívtuk a Dark Templartés igen az early DT rush jó taktika volt ha nem készült rá az ellenfél. Hasonló volt a 6 zerglinges rush 1v1 pályán. Ha nem erre készültél (ami Terran esetén pl. nagyon visszavetett a fejlődésben) esélytelen volt megfogni. Protossnál lehetett a legkisebb érvágással bevédeni, annyi hogy sima tech tree követés, de Gateway helyett Forge aztán 2 photon cannon Forge és Nexus mellé közvetlen
süti beállítások módosítása