HTML

IDDQD

Félkomoly játékblog azoknak, akik tudják, mi az IDDQD, és azoknak, akik nem. Kazuárokat is szívesen látunk.

Itt támogathatsz minket

PayPal:

Patreon:

 patreon_fejlec_kicis.png

Utolsó kommentek

Bezár a PC Guru

2011.07.08. 13:56 hancu

Úgy tűnik, most már hivatalos, amit a zuhanyhíradó suttog pár hete: a német Motor Presse kiadó megelégelte a veszteséges működést és kivonul Magyarországról, pár magazinját átveszi más cég, párat meg bezárnak. Utóbbi kategóriába esik a PC Guru, az egyik legrégebbi magyar gémer magazin, ami, ha a lemezújságos gyökereket is számoljuk, 19 évig létezett. A pletykák szerint két kiadó is érdeklődik az újság szerkesztősége (vagy csak a cím és az előfizetői tábor, ki tudja) iránt, de őszintén szólva a nyomtatott sajtó mélyrepülése (és a még azon belül is rémisztő ívet leíró videojátékos magazinoké) miatt kevés esélyét látjuk annak, hogy a klinikai halálból van még visszatérés.

Mivel az IDDQD összes szerkesztője részese volt valamikor a lap történetének, a következő napokban biztosan lesznek még személyesebb, nosztalgiázós, vagy az okokat részletező posztok a témában. Most egyelőre legyen elég annyi, hogy lezárult egy korszak, nyugodj békében PC Guru, jó volt veled.

212 komment

Címkék: pcguru

A bejegyzés trackback címe:

https://iddqd.blog.hu/api/trackback/id/tr53050379

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Cifu78 2011.07.09. 11:52:25

@bullseye: Ezt megcáfolnám, én a Wipeout-al, a Tomb Raider 3Dfx patch-el és pár másik játékkal teszteltem, mert akkoriban ugye jó ideig nem is volt rá más játék (valami Lucasartsos Arcade játék demója volt még, amiben a Hoth-on lehetett arcozni egy pályán keresztül). A Wipeout egyes pályákon nagyon durván be tudott lassulni, a Tomb Raider pedig 166Mhz-es proci ellenére sem volt soha 30fps közelében, inkább 16-20 fps volt az átlag... :S

bullseye 2011.07.09. 12:05:11

@Cifu78: TR nekem soha nem ment 24 alá, Wipeout-ra viszont nem emlékszem, az lehet. Lucas az teljes játék is volt: Shadow of the Empire (nagyon jó volt), és jól ment, ahogy a Motoracer (asszem így hívták), sőt az Incubation is (+az csak 3DFX alatt ment időgyorsítással, anélkül órákig tartott az ellenfél lépése). Szóval a Wipeout hibája és kész, a Voodoo1 tökéletes volt! Uff! :)

@exonka: én még Timex Sinclair 1000-rel kezdtem. Amiga játékgép volt az igaz, azért is vettük, mert játszani akartunk. De volt hozzá klasszikus oprendszer is, ráadásul grafikus! Szóval lehetett vele dolgozni - csak nem gyakran akartunk...

passaran 2011.07.09. 12:11:11

@bullseye: Sok cégnél komoly munka ment az Amigákon. Ha jól rémlik elég sok helyi TV-nél videó feliratozásra is használták.

ooktáviánusz 2011.07.09. 12:16:23

@érdeklődő: Nem volt semmi különös. Akkoriban a PC Gurut asszem vmi külföldi cég megvásárolta és a külföldi mintára kellett volna írniuk az újságot. Asszem még talán ugyan azt is. Erre kivált a fél csapat és megalapította a Gamert. (megjegyzem én ezt jobb szerettem a csapat miatt). Egy darabig nem is jelent meg a Guru mert gondolom nem maradt sok ember. Csak sajnos a gamer nem talált (sztem) elég támogatót illetve kevesebben kezdték el vásárolni. Így megszűnt/beolvadtak máshova

Csiga Apó 2011.07.09. 12:16:31

@Vittore.: az első az nem a Cinnamon-féle Nonsense Madness nevű cucc? Elég beteg egy program, asszem volt benne olyan pálya, ahol vécé papírral dobált az a repülő fej vagy micsoda.

Vittore. 2011.07.09. 12:24:10

@Csiga Apó: naná hogy a Nonsense Madness volt az! Köszi! Már csak a másik kell :)

hancu 2011.07.09. 12:35:03

@ooktáviánusz: Nem, nem, távolról sem. A valódi történetről lesz egy nagy, részletes, első kézből származó poszt, várhatóan jövő hét elején.

hancu 2011.07.09. 12:37:07

Ja, és szolgálati közlemény, tartsuk meg ezt a threadet a (néhai?) PC Guru emléktopikjának, van ezer más hely, ahol le tudod írni, hogy mi volt a kedvenc c64-es játékod, meg hogy milyen tök jó volt az Amiga.

Coyote82 2011.07.09. 12:42:23

Annak idején még a CoV-val kezdtem, aztán 576kbyte és PC Guru, stb. magazinokat is sokáig vettem. Kb. 10 évvel ezelőttig, amikor engem is elcsábított az internet világa.

Logikus, és várható lépés volt ez, hiszen egy videojátékot sokkal jobban lehet szöveggel ÉS VIDEÓVAL elemezni, mint fotókkal és leírásokkal. Ez az evolúció, ez van.
A fizetős websiteok meg úgysem élnek tovább pár napnál :-) hehe

Tyl3r 2011.07.09. 13:07:47

@Cifu78: "A magyar ember nem hajlandó fizetni a betüért... már elnézést, de azt hiszem épp elég példát lehet hozni arra, hogy az amerikai vagy a német (de felsorolhatnánk bármelyik országot) ember sem hajlandó fizetni érte. Ez egy kicsit savanyú a szőlő hangulat, indokolatlanul."

A nyomtatott sajtó érezhetően visszaszorult, ez tény. Viszont arra is épp elég példát lehet hozni, hogy az angol, német, amerikai, vagy akár a cseh gamermagazinokért hajlandók az emberek fizetni. Ez nem a savanyú szőlőről szól - nekem nem attól lesz édesebb, ha másnak rossz -, inkább a szomszéd zöldebb kertjéről.

Akvyr 2011.07.09. 13:08:21

Hát, anno nagyon alap volt a havi egy gamer magazin, hiszen nem igazán volt más platform, ahol kritikákat, tippeket, trükköket, hardver ötleteket lehetett olvasni. Igazából az internet váltotta fel, az elmúlt 6-8 évben már csak szolidaritásból vettem néha egyet-egyet. Pont pár hete gondoltam rá, hogy mennyire piacképes az hogy több nagy gamer magazin is fut még, amikor valójában minimális lehet már a kereslet. Hát, most legalább a Gamestarnak jobban fog menni gondolom.

zobor1979 2011.07.09. 13:09:22

@exonka: ha jól emlékszem, 14-15 év körül lehetett 2003-ban. Ha mégis ő lenne, akkor ezúton is üdvözlöm, mint volt ut2003 klántársa, zobor*23!

Akvyr 2011.07.09. 13:12:43

Blogmotor, köpd ki! (vagy hol a kommentem?)

voodoux 2011.07.09. 13:15:33

bocsi, de sztem nem óbégatni kell, hanem mozdulni...

azért pár könnycseppet én is elmorzsolok. RIP!

ebedli 2011.07.09. 13:18:47

Egyik kedvenc játékom, amit a PC Guru leírása alapján, sőt, kifejezetten a leírás miatt játszottam végig:

Eye of the Beholder aka "Anya csak egy van":

www.gamewinners.com/walkthrough/eye_of_the_beholder_2/mark2.gif

Szolo 2011.07.09. 13:19:59

A PC GURU volt, és marad is meg nekem a számítógépes játékmagazin. Emlékszem, hogy minden két hónapban elzarándokoltam a Móriczra a számítástechnika boltba, ahol kapható volt a PC GURU cd mellékletes kiadványa a CD GURU. Aztán 5 évig előfizető voltam.
Látom, már többen írták, hogy a PC GURU akkor került zuhanópályára, amikor ketté vált a gárda a külföldi kiadó miatt. Én is azután nem fizettem elő újabb egy évre a magazinra, amikor a szétválás kapcsán a több felvonású sárdobálás, feljelentések és bírósági határozatok, másik újság fúrása annyira elmérgesítette a két csapat kapcsolatát, hogy már az a magazinba is utat talált.
Kár az újságért. A többi offline magazin csak másodvonalas volt, amikor reklámpéldányaik a kezembe kerültek.
Remélem azért kap egy orbitális tockost az a külföldi észlény, aki ráerőltette anno a PC GURU-ra az nemzetközileg uniformizált kinézetet és cikkírókat, ezzel fölrobbantva a magyar cikkírók kialakult kapcsolatrendszereit!

komplikato 2011.07.09. 15:07:24

@HUN_Sector: Rosszul emlékszel, már volt GameStar, amikor a PC-X beolvadt. A PC-X újságnál talán csak az Otherside létezett rövidebb ideig ...
Még régebben amikor még vettem ill. olvastam papír újságot, volt a kezemben pár szomszéd országból való, és azért elcsodálkoztam pl. egy román újságon, mer' színvonalasabb volt a hazaiaknál.
Ha meg az internetre fogjuk a dolgokat, meg lehet nézni, hogy pl. egy német PC Games papírújság milyen oldalt épített ki. Lehetett volna a Guru oldala is olyan, már úgy értem hazai viszonylatban.

2011.07.09. 17:13:57

@Kompli: elhiszem neked, én a PC/X újsággal kezdtem a számítástechnikai sajtóval való ismerkedést még 99-ben, 14 évesen. :) Nekem csak azért kedves az emléke. Bemutatták benne a half-life-ot is :)

moli 2011.07.09. 17:17:53

@Glider pilot: arra gondolt, hogy a magyar nyelvet max 16000000 ember erti. tehat egy magyar nyelvu kiadvanynak ekkora a maximum piaca. ezzel szemben ha angolul adsz ki, azt nagyjabol 1800000000 ember tudja olvasni. a kulonbseg szazszoros!
persze az is igaz, hogy epp emiatt ket nagysagrenddel nagyobb a verseny az angol piacon, ott sehova nem eleg a magyar minoseg.

Ry0K3N 2011.07.09. 18:34:29

@Kompli: Vagy a Zed. Abból sem sok szám jelent meg de jó cikkek voltak benne. Mintha pár későbbi gurus is írt volna bele.

2011.07.09. 20:23:27

Hehe, a véletlen keserű játéka, hogy néhány hete elkértem a havertól az összes PC Guruját, mostanában kezdtem el őket olvasgatni, mikor pár napja megláttam az index főoldalon ezt a szomorú hírt... Nekem is van pár szám belőle, főleg Diablo 2-es cuccok miatt vettem meg (a poszter még mindig megvan, bár el van szakadva :( ) És naná, hogy a Levrovval kezdtem (Brazil, Törd, Korr. rulez)! Mennyi jó játék jelent meg a 90/2000-es évek fordulóján! Gurus leírás alapján figyeltem fel a System Shock 2-re is, nemsokára el is kezdem játszani. El Diablonak pedig millió köszönet a DVD mellékleten megjelent írásaiért, a Diablo 2-t (Exp. is) 11 éve (!) játszom folyamatosan, apróbb megszakításokkal. Kár érte, R.I.P. Guru. Ja, és a nyomtatott sajtónak NEM szabad hátat fordítani!

Apropó, egy OFF kérdés: FreddyD, légyszi adj már tippet, hogy honnan lehetne beszerezni az America's 10 Most Wanted-et! Tudom, hogy szarjátékként mutattad be, de én ki akarom próbálni. Sem üzletekben, sem neten nem tudom beszerezni. HELP! :)

freddyD 2011.07.09. 20:47:41

@Selkath, Bloemfontein díszpolgára: PS2-re általában kapni azért vaterán és társain, a PC verzió már szinte lehetetlen.-Nem tudom miért.

Tényleg eltűnt mindenhonnan, utoljára az Intersparban sikerült valakinek rátalálnia
rosszpcjatekok.blog.hu/2009/07/08/kaphato_az_americas_10_most_wanted

De ez is (szinte pontosan) két éve volt már

BoKK 2011.07.09. 21:26:29

Én Levrovba és PC Guruba a Zakos időkben kapcsolódtam be (2005 vége 2006 eleje) és a többi ismerete nélkül én azon iszonyatosan röhögtem 1-2 évig aztán látszott már bele fáradt elfogytak a cikizett és az olyan dolgok amikért harcolt a rovat (pl.Pokoliszomszédok 2 játéknak:P, Wow fújolása, fehérkígyó). Aztán úgy három éve felmondtam az előfizetést és már csak nyaralásokra vettem évente 1 Gurut(azt is kiolvastam 3 nap alatt), az utolsót is így vettem meg.

Esetleg valaki nem tudna régi Brazilos Levrovokat belinkelni esetleg szkennelni?

blakehu 2011.07.09. 21:37:18

@BoKK: Egy régit számot a mostani PC Gurusok feltöltöttek:
www.pcguru.hu/pcguru/letoltes/pc_guru_1995_05_pdf_retro

Láthatóan 95ös darab, 26os oldalon találsz egy levrov-ot Brazillal. :)

BoKK 2011.07.09. 21:38:40

Egyébként nincs itt kormány által vezérelt összeesküvés se nem a "buta magyar nem olvas" egyszerűen csak amit ingyen, napi szinten, frissen, több stílusban, módon (írott, videós), 4-5 helyen is megkap az ember nincs értelme fizetni. Maximum az exkluzív cikkekért amiért 2000 ft sok vagy a teljes játékért pl. UT3-ért és a Sam&Max season 1-ért érdemes megvenni.

blakehu 2011.07.09. 21:48:19

@hancu: "A valódi történetről lesz egy nagy, részletes, első kézből származó poszt, várhatóan jövő hét elején."
Bele tudod esetleg azt is rakni, hogy a régiek mocsy, lily, brazil, bear, chris, hancu ;) (nem sorolom tovább :) sokan voltak, akikről tudsz és belefér) mivel tengetik ma a napjaikat.

BoKK 2011.07.09. 23:19:19

Igen régen én is láttam ,hogy "Ebben a hónapban 20256 db PC Gurut nyomtattak" most pedig csak 6335-öt adtak el.

@blakehu: köszi, a mostani korongon is van jó pár ha jól tudom.

Végig olvastam az összes kommenttet, és te jó ég milyen régi alkatrészeket emlegettek én akkor tájt lehettem 3-4 éves:D Az én első gépem egy Pentium 2-es gép 6GB HDD-vel talán 32 vagy 64 rammal és kb. 300-600 Hz proci. Utána a 120GB elég nagy ugrás volt:D:D Én egy DOS-os motor vezetős játékkal játszottam iszonyat jókat iszonyatos hang hatások ellenére, három fajta motor volt és rengeteg pálya, meg volt még egy harci helikopter szimulátor (talán) demója, hajókat, helikoptereket és talán légvédelmi ütegeket kellet meg semmisíteni. Esetleg valakinek ismerős valamelyik?

balcso 2011.07.10. 00:36:47

a '93 augusztusi számból a NEWCOMER interjút/ismertetőt meg tudná valaki osztani?

bldo 2011.07.10. 02:38:24

Az első Guru magazinomat 1992. decemberében vettem, évekig ez (ill. a PC-Guru annak elindulása után) volt az én "köldökzsinórom" a PC-s játékok felé. Szép időszak volt.

LilyotV 2011.07.10. 08:44:34

Attól tartok, hogy a régi magazinok máaolása jogi okok miatt nem lehetséges. Pedig nekünk megvan minden, szerintem kétszer, mert sem én, sem a Brazil nem válnánk meg tőlük semmiért, és éppen néhány hete pakoltam át az egészet (nem volt erőm sorba tenni). Sok igazságot írtok, jó titeket olvasni. Érdekes, hogy a MM6 leírásom mennyire sokáig hasznos maradt, bár még mindig előkerül az egyetlen jelszó kérdés, amit anno direkt nem írtam bele. ^^ Úgy tudom a Guru, mint név elkelhet még, még készülhet valami, akár értékes dolog is. A GameStar vásárlók számát szerintem ez a tábor érdemben nem befolyásolja majd, más réteget szólított meg a két lap, legalábbis én így tudom (évek óta nem olvastam Gurut).

dh1 2011.07.10. 11:24:21

Na es tudja valaki is miert Guru a Guru?

NoP 2011.07.10. 12:10:38

@dh1: nem, az idejáró olvasóközönségnek fogalma sincs arról, hogy az Amiga összeomlási üzenete (ma kékhalálnak, vagy kernel panic-nak hívnánk) Guru Meditation volt... jajj, vagy mégis? :)

Catilina 2011.07.10. 12:17:54

„A GameStar vásárlók számát szerintem ez a tábor érdemben nem befolyásolja majd, más réteget szólított meg a két lap”

Más réteget? Bevallom, nemigen fedeztem fel különbséget a két lap között. Újságírók itt is, ott is vannak jobbak meg kevésbé jók, fiatalabbak és idősebbek, jönnek meg mennek, de én mindkettőt olvasgatva nemigen láttam azt a rétegbeli eltérést. Mindig is csodálkoztam, hogy miért fikázza egymást a Game Star és a PC Guru olvasóinak kemény magja. Vannak észérveik is, vagy ez kb. olyan, mintha két cekkeres öregasszony menne ölre (esernyőre) egymással, hogy a Tecsó vagy a Madaras Tecsó jobb? Netán a Fradi vagy az Újpest?

Adrian Shephard 2011.07.10. 12:57:51

Guru (meditation, ugye ahonnan a név indult, hejj...), PC-Guru/CD-Guru, még a Joypadra is emlékszem. Meg a monstre 8-10 oldalas leírásokra... Érdekes módon Hancu cikkeire nem :)
Kislurkó gépfüggőként félistenként tekintettem az akkori gárdára. Aztán majd 4 éven át írtam is bele (az túlzás, hogy ment is, de az álom valóra vált)...

PC-GURU, nyugodj békében. Gyönyörű ívű történet volt a tied, made in hungary. Szívünkben örökké élsz.

Hoild 2011.07.10. 13:07:40

Nem túl régen pont azért kuncsorogtam Miguelnél és |{redencnél, hogy "nem-e lehetne-e" valami kis hírecske vagy cikkecske az Ultimate Newcomerről a péécéé GURU-ban és/vagy a PGO-ban, hiszen az ős-NEWCOMER megjelenésekor, 1994-ben is közölt egy cikket a játékról az akkor még nempéécéé GURU (azt speciel én írtam, mint akkor még elsődlegesen csak tesztelője a játéknak).
Erre pont most, amikor a célszalagnál vagyok a játék végső változatával, a GURU jelenlegi, sokadik megtestesülése éppen elhasalni készül...

Amúgy Lilyvel annyiban egyet értek, hogy számomra sem most halt meg a GURU. Amiben viszont valószínűleg nem az az, hogy számomra a gamer magazinná változáskor. Mert a GURU eredetileg "A szórakoztató informatikai magazin" volt, amint azt minden szám borítóján a logó alatti alcím is hirdette.

Hoild 2011.07.10. 13:14:37

@balcso: Lépj be a játék Facebook oldalára ( newcomer.hu - "Infók és cikkek"). Ott segítséget kapsz.
Ha esetleg azt még nem olvastad volna, a GURU 94/12-ben (asszem, mindenesetre tuti decemberi szám volt) pedig egy általam írt cikket találsz az ősverzióról.

Hoild 2011.07.10. 13:15:40

@BoKK: Mint írtad, "olyan dolgok amikért harcolt a rovat (pl.Pokoliszomszédok 2" -- tőmondatokban összefoglalnád kérlek, hogy a Pokoli Szomszédok 2 kapcsán miről van szó?

Elnézést mindenkitől az OFFTOPIC hozzászólás miatt.

LilyotV 2011.07.10. 13:33:23

@Catilina: Azt gondolom, abban az időszakban, amikor még én írtam a lapba, más nyelvezete volt, a GameStar fiatalabb korosztályhoz szólt. Persze ott is szerzője válogatta a stílust, ettől függetlenül a mini közvélemény kutatásaimban az a lap mindig ifjabbakat tudott megszólítani mint mi. Az hogy ez mennyire volt tudatos, nem tudom.
Részemről nem fújtam senkire, nekem kedves emlék amikor egy-egy kiállításon összefutottunk a Gyu-ékkal és a jelenlegi haverok között van több "rivális lap" munkatársa is.
Valóban élő, és jellemzően hazai dolog ez a "fikázá"s, meglátásom szerint sok területén az életnek (akár magyar WoW guildekre is gondolhatunk) - sajnos. De változik minden, tanulunk és majd elmúlik ez is.
Részemről igyekszem támogatni az értékes offline sajtót, szeretem a papírt fogni, megszakolni az illatát. Nem mondok le a könyvekről sem, hiába nem foglal helyet a térben egy e-book. (no de ez már más téma, bocs, elkalandoztam)

-=Asti=- 2011.07.10. 13:43:39

@LilyotV: Nemcsak a MM6, hanem a Baldur's Gate 1 leírásod is gyöngyszem volt többek között, kedves Lily. :) Én is úgy vagyok, mint itt sokan, hogy a Gamer megszűntekor morzsolgattam inkább a könnycseppeket, mint most. Amúgy ha nem veszik meg a Guru nevet, akkor szerintem jogilag semmi akadálya, hogy scannelve megosszuk a régi példányokat. (Ha megveszik, valahogy akkor is megoldjuk majd. :P )

btw justpaste.it/eas :P

Hofi3 2011.07.10. 16:32:49

Komolyan a f*szom ki van. 2009-elején tértem át a PC-GURU-ra az egyre rosszabb Gamestar-ról, pedig azt 1999 októbere (megjelenése) óta vettem. A PC-GURU-t régen vettem és utána ami lett belőle (Gamer-t). A régi Guru és a Gamer is nagyon jó volt. Ezzel párhuzamosan vettem a GS-t is, meg a Chip-et is. Egyszerre 3 lapot. Aztán maradt a Gamer és a GS. Utána amikor a Gamer is megszűnt akkor maradt a GS. Aztán ez az újság folyamatosan egyre szarabb lett. Tele volt hibákkal. Aztán váltottam az új Guru-ra.
Nem igazán értem, hogy ilyen GS-ek fognak fennmaradni? Ha nem lesz Guru az biztos, hogy nem térek vissza a GS-re. Pedig sokkal jobb újság a Guru. Sokkal értelmesebbek a tesztek. Remélem felkarolja valaki az újságot és nem fogja egy hibás vezetői döntés mégjobban taccsra vágni.

Hofi3 2011.07.10. 16:46:59

Vajon miért szűnik meg minden újság amit veszek? Ami meg nem szűnik meg az egyre rosszabb lesz. Érdekes, hogy ebben az országban minden tönkremegy...

Gerry. 2011.07.10. 23:59:00

Rohan az ido...anno a Guru hatasara kezdtem el irni, s belegondolva ez utobbi, manapsag egyeb elfoglaltsagok miatt akadozo tevekenyseget is lassan 9 eve kezdtem el...s akkor meg hol van a 90'es evek kozepe!? Node lagalabb megvan az osszes Gurum a szuloknel a padlason, a legelsok emlekeim szerint 94-bol, a legutolsok, amiket repi jelleggel kaptam, talan 3-4 evesek: semmi penzert meg nem valnek toluk, megha kissebb vagyon is lesz majd ezeket atkuldeni az ocean tulfelere.

Az utobbi evek Guruiba nem neztem, es nem is nagyon tudtam volna belenezni, de nyilvan mar 1-2 emberen (pl. Chris) kivul nem sok koze van mar a regi Guruhoz, aminel a tores persze 2002-ben volt, onnantol megallithatatlanul es nagyon gyorsan valtozott meg minden, s reszben e miatt innentol mar csak elszorva olvastam a magazint.

A hirdetesi piac, es a frissesseg kerdese egy mindenki altal nagyon jol ismert kerdeskor, a masik azonban, hogy, bar nem ismerem a magazin jelen arkepzeset, az inflacioval alig-alig tartott lepest. 99-2000 korul emlekeim szeirnt 990-1200 volt a lap, ami igen lassan kuszott felfele, dacara annak, hogy kozben minden dragult; azonban nyilvan egy bizonyos lelektani hatar folott megannyira se vettek volna a lapot.

A masik, hogy mennyiben tudott a lap (avagy barmely masik, lasd GS) tobbet nyujtani mint az online magazinok? Ami mashol remekul osszefer, pl. a napi hirbongeszes dacara vigan olvasom az Economistot (amit mondjuk a tanszek fizet elo, de ez reszletkerdes :D), avagy havi folyoratokat, mert az elemzesekkel es egyebekkel lenyeges plusszt nyujtanak az online media legalabbis jokora reszehez kepest, jatekmagazinoknal kevesse latom mindenzt. A cd majd pedig a dvd melleklet ertelmet 6-7 eve sem lattam mar, mikor Mo.-on is elterjedt, pontosabban megfizethetove valt a szellessavu net, es innentol azt huz le a juzer amit csak akar, legyen szo ujabb palyakrol, videokrol, avagy lassan kihalo demokrol. S a magyar realitas szerint ugyan ez vonatkozik a teljes jatekmellekletre is...

Barhogyan is, szep volt, es legalabbis egy darabig mindenkeppen jo volt, es nyilvan sokaknak rengeteg szep elmenye fuzodik a laphoz!

themikka87 2011.07.11. 00:28:31

@-=Asti=-: Lily BG leírásai az első gurukban voltak, amiket vettem. Nekem nagyon erős emlék és annak ellenére többször olvastam, hogy egy jó barátom máig tartó unszolása ellenére sem sikerült megkedvelnem a játékot :) (Ő egyébként máig folyamatosan tolja. S bár az IWD-t se szerettem, máig a Heart of Winter-es poszter van az íróasztalom üvege alatt :)

Egyébként tényleg egészen más volt, mikor még szüleim munkahelyére mentem havonta netezni és hihetetlennek tűnt, hogy Mocsy pl válaszolt az emailemre, mikor írtam neki, hogy elakadtam a Little Big Adventure 2-ben. Akkoriban nekem a gurus szerzők szabályosan idol-számba mentek, de ehhez nyilván erősen hozzájárult, hogy nem tudtam velük lépten-nyomon fórumozni, hanem csak a cikkeikből próbáltuk elképzelni őket. (Sokukat máig nem tudom, hogy néz ki, pedig van róla elképzelésem:) Mekkora esemény volt haverommal, mikor zuhogó esőben bementünk, hogy személyesen Mocsytól vegyük meg a szerkesztőségben az újságot, hogy kérjünk rá aláírást és megmutassuk neki az általunk szerkesztett, guru által ihletett, három számot megélt kis játékújságunkat..

Szóval máshogy van ez, de kár ezen keseregni, minden generációnak megvannak a legendái, amiket visszasír később és innen is köszönök mindent azoknak az egykori szerzőknek, akik esetleg most olvassák ezt a fórumot és anno hozzájárultak ehhez!:)

A guru és gamer történetre meg már nagyon kíváncsi vagyok!

BoKK 2011.07.11. 03:21:36

@Hoild: Pokoli Szomszédok 2-nél ment a kampány Zak és az olvasók részéről is ,hogy legyen teljes játék jó ideig, aztán meg lett. Zak sokáig nem próbálta ki a WoW-ot és fújolta majd kipróbálta és bele szeretett. A fehérkígyó valami kitalálós dolog volt amire több hónapon át jöttek az ötletek majd egyre közelebb került egy gyerek és végül rátalált (valami hazai régészeti cucc ami felülről fehérkígyónak tűnik asszem). Aztán volt Izé rovat ,de az is eltűnt. Ennyire emlékszem így ,de ahogy így elolvastam Brazil 95-ös Levrovját hasonlított a stílusuk és mint írtam a többi ismerete nélkül én imádtam Zak hülyeségeit (bár akkor még elég fiatal voltam). Kár ,hogy nem jöttek új ezekhez hasonló dolgok a rovatba.

BoKK 2011.07.11. 03:51:16

Amúgy a GS és a Guru között csak videótesztek terén van érdemi különbség van is jó pár mind két oldalon fent ha valaki szeretné összehasonlítani azon kívül mint már írták (kis túlzással) ha letépnék a borítókat és megcserélnék észre sem venném.

robert.szalkai 2011.07.11. 06:30:08

@LilyotV: Csak jogi akadálya van egy elektronikus újra-kiadásnak? Kezdve az amigás Guru lemezektől. Nem tudom az 576kByte részéről mennyire volt sikeres az akciójuk hogy kiadták a régi számaikat elektronikusan, de én szememben ez sokat számított. Sajnos, a kiadványuk minőségével már kevésbé voltam megelégedve (hiányzó oldalszámok, elrontott képszámozás, stb).
Szerintem lenne fizetőképes kereslet arra, hogy 3-4 napi intenzív munkával bescannelve (normális minőségben) a kezdetektől az újságot, el lehessen adni.

LilyotV 2011.07.11. 09:23:34

@DBob: Jó reggelt! A jogi akadályt csak feltételeztem, nem tudom milyen szerződések köttettek anno, vagy az utóbbi években - sosem volt erre rálátásom. Az 576 info sincs meg nálam (mennyire volt sikeres), de nem is hiszem, hogy ennek anyagi haszon érdekében látna neki bárki. Bár lehet tévedek, a mai világban minden a pénz körül forog.
@-=Asti=- Szerintem ne morzsoljunk könnycseppeket. Ha Guru ennyi jót adott, akkor ez öröm minden alkotó számára. És a kezdethez mindig kapcsolódik vég is.

Nem csak a Guru, de a teljes offline sajtó bajban van. A bulvár sajtó mellett, az értékes, tartalmas lapoknak nincs meg a fizetőképes felvevő rétege, így elhalnak. Ki finanszírozna egy veszteséges magazint...
Most csak emlékezzünk a szépre, a jóra, bár látom, megmaradt másfajta emlék is (vírus, guru-gamer szétválás).
Milyen érdekes, mennyire kötődhet az ember egy laphoz (egy könyvhöz is), és ezért fáj(hat) az elvesztése.
Szép napot nektek!

Alapvető élelmiszer 2011.07.11. 09:28:05

Egy kis segítséget kérnék, a PC-X magazinnal mi lett, nekem a PC-s újságírás ott lemaradt. Utána a Chip-re tértem át.

hancu 2011.07.11. 09:30:46

@LilyotV: "A bulvár sajtó mellett, az értékes, tartalmas lapoknak nincs meg a fizetőképes felvevő rétege, így elhalnak."

Hagyjuk már ezt a hülyeséget. Mi az értékes, mi a tartalmas? Kinek az értékítélete és ízlése mentén határozzuk meg? És mi köze van ennek az egésznek az offline sajtó döglődéséhez? Az offline sajtó az online sajtó meg úgy általában az internet miatt döglődik, pont. Tök függetlenül attól, hogy "értékes" és "tartalmas", vagy sem.

Magon_ 2011.07.11. 09:39:58

Hosszasan akartam értekezni a dologról, de minek, így inkább csak a kedvencemet: Mocsy, soha nem felejtem el a Wizardry VII végigjátszást a Guruban valamikor a hőskorban. Az volt a szakma csúcsa. :)

Flankerr 2011.07.11. 09:41:39

@Alapvető élelmiszer: A PC-X a Zed-del összeolvadt és lett a Gamestar, ha jól emlékszem.

Mad Mind 2011.07.11. 11:04:50

A Gurut a kezdetektől egészen tavalyig vettem, végig előfizetőként csak azért hagytam abba, mert nem küldtek új előfizetői információkat és lejárt. Akkor gondoltam, ha egy régi előfizető ennyit ér, akkor nem kellhet nagyon a pénzem.

-dj- 2011.07.11. 12:20:04

Arról van valami info, hogy az előfizetőkkel mi lesz?

Vicces, és szomorú egyben, hogy amikor úgy döntöttem, hogy spórolok, és előfizetek, akkor még volt is egy rossz érzésem, hogy nem fog ez a dolog sokáig élni, de kockáztattam. Lehet, hogy ezzel be is buktam félévnyi újságot...

BoKK 2011.07.11. 12:25:50

De fura ha az új előfizetői csekkemet nem küldték volna el arra gondolnék ,hogy elkeveredett a postán, teljesen véletlenül elfelejtették elküldeni esetleg spontán elszenesedett, de arra ,hogy pont velem a 231456-os számú ügyféllel kiakarnak cseszni a rohadékok.

Dr. Cica75 2011.07.11. 12:36:04

@-dj-: Biztos, hogy nem buktad be az előfizetést, ezt meg szokták oldani.

Atisz 2011.07.11. 14:40:32

Én is azt mondanám, hogy nem sok hírértéke van ennek - számomra (sokakkal együtt) akkor szűnt meg a PC GURU, amikor az "ősgurusokat" kiebrudalták és ők pedig létrehozták a Gamer magazint (ami aztán szintén megszűnt).
Sok emlékezetes cikk született tőlük: Mocsy, Lily, Chris, Shoebaron, Bird... mind-mind karakterek voltak (és még akiket kifelejtettem).
Mocsy és Lily pedig - ahogy mások is írták - mindig válaszoltak az e-mailekre, pedig biztos nem keveset kaptak.

moli 2011.07.11. 15:01:25

@LilyotV: csak fel kell dobni az "ipad" szot valami menedzsernek, arra mostanaban harapnak. sok igenyes kiadvanyt vasarolnak az emberek az apple appstorebol. persze nem szabad elszallni az arral, - egy 20 evvel ezelotti, ennyire dinamikusan fejlodo es ezert mara sokszorosan elavult temanal - evfolyamonkent 1-2 dollar tunik realisnak.

sirarcheer 2011.07.11. 16:29:01

@Atisz: "A PC Guru kiadását 1999-ben vette át a Vogel Burda Communications Kft., korábban magánkiadásban jelent meg a lap. 2002 szeptemberében a városi legendával ellentétben nem a szerkesztőség, hanem a kiadó magyar (rész)tulajdonosai és üzemeltetői döntöttek úgy, hogy szakítanak a Burda anyacéggel: új kiadót alapítottak IPMA néven (helyileg ugyanabban az irodában, csak a cégnév változott az ajtókon), az újságot a továbbiakban Guru Gamer néven adták ki. (A lap neve jogi okok miatt a következő számtól Gamerre változott.)"
Wikipedia correct or not?

ErEr 2011.07.11. 17:10:04

Még valami. Lehet hogy előnyös lett volna egy olyan konstrukció, hogy a DVD nélkül is elő lehessen fizetni, csak a lapra jóval olcsóbban. Gondolom süket fülekre talált volna a javaslat, de én örültem volna neki. Hogy miért? A gyors net korában konkrétan bontatlan vannak ezek a hülye lemezek nálam. Bármi kell előbb megmézem, letöltöm neten, mit baszakodjak a felpörög a lemez, lepörög a lemez kattogással a gép előtt gyakorlatilag ugyanúgy offline? Míg nem volt gyors net marha jók voltak ezek, de manapság... Míg pl. egy strandon szívesen olvasom magát a nyomtatott lapot, és több esetben is jobb ezt így tenni ugye, mint hasonló tartalmat a képernyőn fogyasztani (pl. hosszú cikkek, leírások, elemzések stb.), de a 2000 HUF-os árat kipengetni egy olyan feature-ért amit az ember nem is használ, hogy is mondjam, bosszantó... ennél rugalmasabbnak kell lenni.
Az új társaságról nekem is megvan a véleményem, de összeszedték magukat. Nem az igazi, van egy kettő arc aki páros lábbal lehetne kirúgni (Bate über unszimpi pl.), de összeségében a minőség nem volt gáz. Kicsit kezdett elszaladni a ló a veszteséges működés mellett, a srácok ezerfelé mentek beszámolót írni, fejlesztőket meghallgatni a világban, de ezt csak e hír fényében mondom, ha nem tudom hogy szarul áll a széna tapsolok ennek.

Wertzui 2011.07.11. 17:14:22

@BoKK: A DOS-os motoros játék az nem a The Cycles: International Grand Prix Racing?

De nem figyeltem, hogyan is lyukadtunk ki erre? :)

hancu 2011.07.11. 18:16:27

@ErEr: "Kicsit kezdett elszaladni a ló a veszteséges működés mellett, a srácok ezerfelé mentek beszámolót írni, fejlesztőket meghallgatni a világban"

Ezeket mindig az adott játék kiadója fizeti, az újságnak egy fillérbe sem kerül.

"a DVD nélkül is elő lehessen fizetni, csak a lapra jóval olcsóbban"

Ez azért nem működik, mert az előállítási költségből a dvd a kisebb rész. Sokkal kisebb, mint a nyomdaköltség.

Keresztény szellemiségű luxuskurva 2011.07.11. 18:27:45

A CoV óta nem nagyon jelent meg magyarul, papíron elfogadható minőségű gémerújság, aminek olvasása közben az ember nem unatkozik vagy szégyelli magát a jófejkedő gimnazisták szintjét hozó szerzők helyett is. Ha az IDDQD értelmesebb cikkeivel (ohne bulvárbaromságok & jajdevicces rovatunk) vki meg tudna tölteni egy egész újságot, azért még pénzt is adnék, bár sejtem, ennek halvány az esélye.

Agent Cooper: Rossz hírem van, komálták hazánkban már a Guru előtt is elég sokan ezt a megbocsáthatatlan fantasy giccset.

farönk 2011.07.11. 18:35:00

Pont ma vittem végig a Clutch-ot... (nem is olyan rég az volt a teljes játék) Még érettségik előtt/közben kezdtem el és csak most jutott újra eszembe, hogy csak azért is befejezzem. Huh, mikor ezt olvastam, áthívtam tesóim és együtt tátottuk a szánkat ezen. Nagyobbik tesóm kb. 2 éve veszi rendszeresen én meg azóta olvasom végig minden számot (na jó, a hardverhíreket meg a játékmentőövet kihagytam). Idei BGS-en találkoztam a Bate-Miguel-Chris hármassal, jó fejek voltak. Habár én nem kedveltem Miguelt a levrovban, Zak jobb volt míg M foglyul nem ejtette a szerkesztőkkel együtt (tudom hogy poén, de még mindig jobb annál, hogy megette a kazuár). Remélem, csak azért is visszatérnek legalább egy szám erejéig.

BoKK 2011.07.11. 21:10:25

@Wertzui: Ohh ,de az, köszönöm:D majd egyszer átnézem a 97-es 98-as Chip a helikopteres játék után.

Tudom ,hogy nem PC Guru ,de attól meg kérdem. Még 2005 végén vettem egy PC.Games nevű magazint amiben azt írták ez volt az utolsó szám és ezután Game Master néven jelennek meg ,de ezen a néven csak valami gagyi csalás gyűjteményes újság található. Rejtélyes.

Miguel · http://miguel.blog.hu 2011.07.11. 21:27:22

@farönk: Írhattál volna egy levelet, hogy nem kedvelsz, legalább lett volna mit beraknom a levrovba. :)

Yarner · http://androlib.blog.hu 2011.07.12. 12:56:52

Tesómnál voltam a hétvégén, lőttem két képet, remélem, lesz, aki értékeli.
Bocsánat,a bevezető nem 100% olvasható, de azért a lényeg átjön

picasaweb.google.com/117573470814344801215/Mindenfele

idiesel 2011.07.12. 15:19:06

@Yarner: Én értékelem, fasza képek! Marinov Gábor, a kezdeti szárnycsapások és most hol tart :) Nekem is csak a régi Guru hiányzik, Lily, del, Laa Yosh Brazil...

anarch 2011.07.12. 16:49:08

@Cifu78: Most is vannak online "újságok" amik hosszú oldalakon keresztül írnak játékokról vagy vasakról. GameSpot (review-k) vagy pl. TomsHardware nem kifejezetten rövid cikkeket hoz le :). RSS olvasóban is külön-külön tárolom a rövidhíres és a hosszabb cikkes forrásokat és más-más szituban veszem elő őket.

Régiek szkennelve lesznek valahol? CoV-ból mintha láttam volna.

BoKK 2011.07.12. 17:04:29

Azta Amigával meg Atarival szerkesztették a lapot:D 92-ben még nem is éltem:D Egyébként a lap előtt csak lemezen jelent meg a Guru vagy ,hogyan működött?

Atisz 2011.07.12. 22:47:34

@hancu: Ne mondd már, hogy képtelen vagy különbséget tenni egy bulvár szennylap és egy komoly, közéleti, gazdasági, politikai témákkal foglalkozó napilap között.
Ez hasonló ahhoz, amikor az egyik ker. tv. vezérigazgató azt próbálja bemagyarázni, hogy azért adnak szemetet, mert erre van igény.

gabrocki 2011.07.13. 00:18:21

óó nekem egy 2008. évi nyári számom van a PC Guruból, amiben a CoDWAW-ról és hasonló akkori finomságokról írtatok:D még ma is gyakran előveszem O.o:d
RIP PC Guru :( :/

igenember 2011.07.13. 00:38:03

@Magon_: Ez így van. A világ legjobb játéka a W7. El is neveztem a tagot Mocskos Pellusnak. Azt hiszem ők ketten írták a cikksorozatot.

Sance · http://freakcinema.blog.hu/ 2011.07.13. 09:13:10

A Guru az utóbbi években borzalmas lett, szóval részemről még kicsit örülök is annak, hogy vége a mélyrepülésnek. Az egyetlen szívfájdalmam az, hogy nem a Gamestar jelentett csődöt, ami még most is sokkal rosszabb, mint a PC Guru akármikor.

moli 2011.07.13. 09:45:10

@Atisz: """Ez hasonló ahhoz, amikor az egyik ker. tv. vezérigazgató azt próbálja bemagyarázni, hogy azért adnak szemetet, mert erre van igény."""

jo ertem, hogy te ezzel az allitassal probalsz vitatkozni?
tolts el 1 hetet valamilyen ugyfelszolgalaton, meglatod, milyen a valosag.

Atisz 2011.07.13. 15:10:47

@moli: Igen, jól érted. Ugyanis sohasem volt kínálva más alternatíva :)

Az ügyfélszolgálat az más, bár gondolom ezzel az átlag "plebs" értelmi színvonalát próbáltad demonstrálni (megjegyzem: a példa arra sem jó).

moli 2011.07.13. 15:27:01

@Atisz: szerinted sose volt alternativaja az uj kereskedelmi teveknek? m1, m2, duna?
sot, onmagukon a kereskedelmi teveken: hazon kivul, desszert, showder klub

miert nem jo a pelda? az a baj, hogy te az emberek 'igenyet a szinvonalasabbra' kerdojelezed meg, pedig inkabb a 'felfogokepesseguket a szinvonalasabbal szemben' kellene. tulertekeled oket.

idiesel 2011.07.13. 16:11:09

@Atisz: Hát Atisz, szerintem nagyon nagyot tévedsz. Árpa Attila mondta régen, hogy el vannak tévedve az emberek. Az RTL (pl.) nem televízió kereskedés, hanem kereskedelmi televízió. Ha másfél-két milliós nézettséget produkálna egy Petőfi versfelolvasó est, akkor szerinted az 50ezer nézőt megfogó Való Világ 25 menne a tv-ben? Adok időt, rakd össze a dolgot. :) Nem hiába van az, hogy egyes sorozatokat az évad felénél leveszik a műsorról. Nem hozza a számokat, csere. Ezek az emberek igényei...

attila7575 2011.07.13. 17:18:43

Biztos az enyém lesz az n+100-adik ilyen komment, de nem bírom ki hogy le ne írjam, hogy nagyon sajnálom hogy megszűnik a lap. Ez volt az az újság, amit kamaszkoromban, és még utána is jó ideig, mindig vettem. Mert vettem mellette mást is, néha megvettem egy pc-x-et amíg volt, néha egy Gamestart, illetve még előtte - amíg volt - vettem a CoV-ot. A PC-Guru volt a biztos pont, azt mindig megvettem.

És nálam is a levrov volt az első amit elolvastam. Azt szerettem az újságban, hogy mindenkinek volt külön egyénisége, ha véletlenül eltévesztették volna az aláírást a cikk alján, akkor is be lehetett volna lőni hogy ki írta.

Én nem azért hagytam abba az újság vásárlását, mert már nem tetszett, meg én a színvonal fentebb mások leírt esését se vettem észre, hanem abbahagytam a pc-n való játékot, áttértem konzolra és Konzolra én is, mint mások (ps2-es időszakban).

Szomorú vagyok, remélem az írók nem kallódnak el, ha indítanának egy fizetős elektronikus változatot (pl Kindle, vagy más konstrukció) szerintem sokan szívesen előfizetnének rá.

Civitas Fidelissima 2011.07.13. 22:05:35

OFF:

csak részben kapcsolódik (ez is régi újság), de az első pár cd ultrán rajta voltak a teljes korábbi CoV évfolyamok szövesen. Viszont a DOS-os program ma már nem indul el a modernebb vasakon. Ismer valaki használható megoldást a problémára?

taleskenis 2011.07.13. 23:30:00

@Civitas Fidelissima:

Dosbox DOS emulátor:
www.dosbox.com/

Win alá pedig a D-Fend Reloaded frontendet ajánlom, ami össze van csomagolva a DOSBox-szal. Pár kattintással be lehet állítani.
dfendreloaded.sourceforge.net/

Hardcore embereknek pedig FreeDOS:
www.freedos.org/

Wertzui 2011.07.14. 01:00:27

@BoKK: Na ez viszont passz. Játékújságok terén csak a GameStarral vagyok ismerős, ha egyáltalán valamelyikkel.

Atisz 2011.07.15. 11:05:37

@moli: Nono, ezek közszolgálati televíziók, sokan éppen emiatt egyáltalán nem nézik őket. A Házon kívül pedig egy elég szenzációhajhász műsor és óvakodnék attól, hogy egy szintre hozzam mondjuk a Célponttal.

Én alapból úgy hiszem, hogy egyetlen ember sem síkhülye, viszont azzá lehet "nevelni" őket.

Atisz 2011.07.15. 11:07:29

@idiesel: Árpa Attila mondta? Akkor biztosan úgy van :D
Melyik ker. tv foglalkoztatja őt? Nincs több kérdésem.

Mégegyszer elmondom: sosem volt alternatíva a 15 év alatt.

moli 2011.07.15. 11:14:03

@Atisz: tehat ha kozszolgalati, akkor mar nem is nezed? a bbc kozszolgalati? a top gear milyen szinvonalu musor?

az ember sikhujeve nevelese azonnal elkezdodik, mar 1-2 evesen, marpedig akkor meg nem nez fokuszt, hanem anya-apa viselkedeset utanozza.

Atisz 2011.07.16. 09:36:54

@moli: Én imádom a közszolgálati csatornákat, kapaszkodj meg: még a napkeltés időkben is néztem (igaz akkor más célból ;)). De ugye itt nem rólam volt szó.
A BBC közszolgálati, igen, bár nem tudom, ez most miképp jön ide. A Top Gear-t nem nézem, nem tudok róla nyilatkozni.

A kommented második bekezdésében írtakkal sem tudok egyetérteni, nem mindenkinek abnormálisak a szülei.

manson karcsi · goo.gl/FVvVX 2011.07.16. 20:30:20

mikor olvastatok egy magazint utoljára végig? egy könyvet?

kaqxar 2011.07.20. 09:57:20

@Bachterman:
most olvasom a vampire klánregények utolsó felvonását. másodszor. :)
és akkor én is leírom. 94 körül kezdtem rendszeresen venni, ha zsebpénzem engedte, egészen a szakadásig. az fájt. azóta talán 10et, ha vettem, nyaraláskor, ilyesmi.
legutóbb idén februárban, de csalódtam. egy srác írásai voltak jók, de azok tényleg nagyon jók (többször is elolvastam őket!), sajnos a nevére nem emlékszem.
a többiek cikkei lehet, hogy az ifjoncok szájízének megfelelőek voltak, de számomra nem. olyanok voltak, mint amikor valaki tényeket sorol, és nem véleményt. x ótós játékban ezek a kocsik vannak, meg ezek a pályák. grafika fasza, hangok fasza. 90%. mindezt két oldalon keresztül. kb, mint: az állatfarm egy könyv. ami egy farmról szól. amin állatok élnek. ennél egy kicsit többet vártam.

kaqxar 2011.07.20. 10:06:04

@hancu:
úgy gondolom, hogy a téma érzékenységét tekintve ezt egy kicsit finomabban is meg lehetett volna fogalmazni.
a hangnemből ítélve, nem sok esélyt látok, hogy a "másik oldal" véleményét is megismerjük.

hancu 2011.07.20. 10:13:45

@kaqxar: Én többször leírtam, hogy ha bármelyik érintett megírja a történetét, annak helyet adunk, és továbbra is tartom ezt.

COLT 2011.07.24. 11:06:31

Fura lesz hogy megszűnik, bánom hogy Miguel-Chris cikkeit nem tudom hol tovább olvasni, de még egy búcsú szám jó lenne. Mellékesen mióta Bate a főszerkesztő (akarom mondani volt), csak romlott a színvonal, az a pali valami akkora buzi hogy elképesztő, tiszta szívemből gyűlölöm az ilyen embereket, leírhatatlan hogy mért, de ha ránézek elkap a hányinger.

scal · http://filmbook.blog.hu/ 2012.07.08. 22:52:58

@Catilina: ööö személyes észrevételem, a GamStar olyan gyerekes, bratyizós stílusban nyomatta, nyomatja már évek óta, hogy nekem mindig is unszimpatikus volt - most hogy már alig van náluk pár olyan ember akinek még stílusa is maradt, még a teljes játék miatt sem veszem meg

a Guru egy jóval érettebb, korrekt újság volt, ez nem is egy hír, ez egy tragédia, és tényleg nem is marad más opció, csak a GameStar, de minthogy már 30-on túl vagyok annyira nem fogok álmatlanul aludni, mert sajnos, nem sajnos kicsit kiöregedtem én ebből az egészből

szóval a két újság között ég és föld volt, ez az egyéni véleményem, uff

scal · http://filmbook.blog.hu/ 2012.07.09. 00:29:59

egyébiránt amikor a GAMER megalakult egyből átnyergeltem rá, akármilyen rövid ideig is élt, az volt az ÉN lapom, nagyon jó cikkek, színvonalas magazin, jó játékok mellékletként

Guruból is van jó pár lap (erősen elgondolkodtam, hogy most már értelme is lesz összegyűjteni) bár mindig a játék miatt vettem meg, általában ha 2-3 szám volt egybecsomagolva, de aztán majdnem mindent elolvastam benne

az ára tényleg túlzás volt, de ez tényleg a nyomdaköltség miatt kellett, nem a melléklet miatt, azt csak azért tették mellé, hogy így ne érezze magát annyira lehúzva a júzer, és azért a Guru igen igen sok jó játékot megjelentetett, amit én itthon boltban sose láttam, vagy ha igen csak ilyen ezt vedd meg szarságban

és akkoriban nem lehetett 990-ért megkapni jó játékokat, mint manapság (már persze akinek számított hogy ne lopja)

épp a napokban frissítettem a listámat, miket kellene beszerezni - amiknek nagyon örültem: Stonekeep, Fallout 1-2, Woodruff - hát ez meg se jelent sehol az országban -, Alone in the Dark 3, Prisoner of Ice, Hexplore, Heroes 2-3, MDK, Outcast!!!!!, Abe Exoddus,

azután 2003-tól mindenféle baromságot kezdtek beválogatni, volt hogy fél évig se találtam fogamra valót, 2005-6-tól pedig rendre olyasmivel rukkoltak elő ami már rég ott figyelt a polcon, eredetiben, potom áron beszerezve,

De azért 20 év az azért egy szép szám. Épp egy hónapja örvendeztem, hogy ezek szerint minden rendben van, jól megy a szekér, bár a Konzol is a 20-as után dőlt be pár hónappal később. És mindegy hogy játékmagazin, de emlékszem régen minden hónapban volt egy napom arra áldoztam, hogy bementem a könyvtárba, kivettem a legújabb Cinemát, meg Voxot, átnyálaztam őket, játéklapokat is, mire elolvastam mindent ami érdekelt, elment a fél nap, de nem bántam, mert csendes környezetben, nyugodtan, fotelben, kényelmesen tök jó volt egy ilyen nap. Azután egyszer csak azt vettem észre, hogy már nem járok be, és nem csak az egyetem miatt, hanem tényleg azért mert interneten minden meg van öt perc alatt.

Erre a hírre is úgy akadtam rá, hogy észrevettem megszűnt a PC Life, még ki se derítettem mióta. Azóta itt olvasgatok, meg nosztalgiázok.

Egyébként ezután nyilvánvaló, hogy ez lesz a Starral is, bár hát mindkét oldalnak van online irodalma is, és még mindig inkább olvasom a Guru Onlinet, mint a Start. Az is megy a levesbe?

lófasz 2016.04.03. 17:29:06

Sajnálom, hogy megszűnik a lap, gyerekkoromban nagyon imádtam olvasni. :-(

I.D. 2016.05.26. 20:28:54

@LilyotV: valoban, az MM6 cikked hatasara irtam meg anno eletem elso es egyetlen jatekleirasat illetve ujsagcikkjet (Brood Wars), melyet a Fazekas-suliujsagbeli megjelenese utan meg Mocsynak is bekuldtem :) total hasonlo felepitessel, mint az MM6 cikk :))
ujsagiroi palyafutasom itt veget is ert (szerencsere), de a cikked meg engem is ravett az irasra, annyira jo volt!!

LilyotV 2016.05.26. 21:24:02

örülök neki. megvan még? szívesen elolvasnám :D bár már a sajátomra sem emlékszem :D :D

natS 2019.12.09. 21:57:26

Vicces, hogy a PC Guru második megszűnése már nemhogy 210 hozzászólást, de még egy posztot sem eredményezett. Valószínűleg a kombinációja vezetett ide annak a pár oknak, miszerint

- egyszer már úgyis el lettek siratva
- így nyolc évvel később még kevésbé meglepő egy nyomtatott lap megszűnése
- nem maradt ember a lapnál, aki a blog olvasóinak ismerős maradt volna abból az időből, amikor még ők olvasták az újságot
- a magazin már tényleg nem volt jó, de legalábbis nem volt releváns

(ez utóbbit nem állítom, inkább kérdezem, de gondolom ez is szerepet játszhat benne, hogy miért nem sírtak fel a népek hangosan).

És itt most hangsúlyosan nem az újság megszűnésének az okairól, hanem a nagyobb visszhang elmaradásának az okairól elmélkedek magamban.

AarPoe 2019.12.11. 13:27:56

@natS: Épp ezen gondolkodom én is. Én azt gondolom, nagyjából mindaz a 4 pont az oka, amit összefoglaltál.
Érdemes meghallgatni a nem túl régi PC Gurus dupla adást: a srácok jószerével a régi arcokat emlegetik, s Chris kiszállásával alig akadt szerintem gyakorlatilag olyan mai tag, akit szívesen említenek (Chocho, Böjti, stb...) Hogy azért-e, mert nem ismerik már őket, vagy haragszanak rájuk, nem tudom, majd reagálnak ha akarnak :)

Mindenesetre bármennyire is fáj, szerintem nagy részben sajnos a vezetési stratégia okolható a megszűnésért. A régi fényét az újraalakult lap már nem igazán tudta hozni vagy megtartani.
süti beállítások módosítása