HTML

IDDQD

Félkomoly játékblog azoknak, akik tudják, mi az IDDQD, és azoknak, akik nem. Kazuárokat is szívesen látunk.

Itt támogathatsz minket

PayPal:

Patreon:

 patreon_fejlec_kicis.png

Utolsó kommentek

850 milliárdot sikkasztott az Eve-játékos

2010.09.13. 08:36 hancu

A csalókat és tolvajokat minden online játékban utálják, és tűzzel-vassal-banhammerrel üldözik. Kivéve az Eve Online-t, ahol az intrikálás, a politika, az árulás, és egymás nagyüzemi átverése a játékmenet szerves része, sőt, tulajdonképpen ezektől igazán jó, és életszagú az egész.

A legutóbbi trailer is ezt sulykolja: többet ésszel mint erővel, ha valaki szórakozásból kilőtte az űrhajódat, állj rajta bosszút úgy, hogy összehaverkodsz vele, elnyered a bizalmát, beépülsz a társaságába (itt a klánokat vállalatnak hívják, és nagyjából úgy is működnek), aztán lenyúlod a cége összes erőforrását, hagyod hogy a konkurencia kinyírja, te meg röhögve lelépsz a vagyonával.

 

 

Valami ilyesmi történt most egészen nagy méretekben az Eve univerzumában: egy fickó, aki évekig építgette a reputációját, belevágott egy óriási bizniszbe, aminek a végén lelépett a befektetői összes pénzével. Ez 850 milliárd ISK-t (ez a játék virtuális valutája) jelent, de mivel Eve-ben lehet egy hónap játékidőt adó gamecardot venni ISK-ért is, annak tök legális és korrekt dollárárfolyama van. Eszerint 45 ezer dollár (10 millió forint) ütötte a Bad Bobby nevű karakter gazdájának markát, amikor kirobbantotta a botrányt.

Az átverés alapja egyébként egy űrhajógyár volt, ahol a játék legnagyobb és legerősebb űrhajóit, a Titánokat gyártotta volna Bobby. Ezek iszonyatosan drága jószágok, csak a totál senkiföldje, nulla biztonságú űrszektorokban lehet ilyen gyárat felhúzni, a hajók tervrajzai borzasztó ritkák és értékesek, és négy hónapba telik egynek a felépítése. Ennek megfelelően a gyár felépítésébe és a tervrajzok beszerzésébe fektetett pénz igen szépen fialt volna az aranyáron eladott kész Titánok árából.

Bobby azzal nyerte el a befektetői bizalmát (már azon kívül, hogy évek óta ilyen bizniszekkel foglalkozott, és soha senkit nem vert át), hogy a játék gazdasági életének legismertebb, legmegbízhatóbb figuráit kérte fel a vállalkozás igazgatótanácsának. A tervrajzokat és a pénzt tartalmazó széfet csak úgy lehetett kinyitni, ha a tanács ezt támogatja egy szavazással. Csakhogy Bobby meggyőzte a tanácsot, hogy a biztonság további fokozása érdekében hozzanak be újabb tanácstagokat - ezek azonban valójában mind az ő további karakterei, vagy a cinkosai voltak. Abban a pillanatban, ahogy megvolt a tanácsban az 51%-os szavazataránya, Bad Bobby kirúgott mindenkit a vezérkarból, bezsákolta a zsetont és az értéktárgyakat a kasszából, további sok szerencsét kívánt és ismeretlen helyre távozott.

116 komment · 1 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://iddqd.blog.hu/api/trackback/id/tr682290066

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Minden idők egyik legnagyobb csalása 2010.09.14. 03:42:44

Minden idők egyik legnagyobb léptékű csalása....

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2010.09.13. 09:55:47

kérjük fel gazdasági miniszternek:)

Q-in-Law 2010.09.13. 10:06:44

Úgy hírlik Párizsba ment. (Egy kétes erkölcsű szambatáncosnővel)
:D

idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2010.09.13. 10:10:29

@Lefetyke: "Az egy dolog, hogy egy ilyen fejlett játékban adott a lehetőség arra, hogy manipulációval, hazudozással és mások bizalmának kijátszásával nagy hatalomra tegyél szert. Na de hogy ezt már direkt reklámozzák is, és hogy ez legyen a játék egyik fő vonzóereje, az már felháborító."

van egy elég fejlett játék, ráadásul IRL a dolog, na, ott ugyanígy megy. :-)

A nép fia 2010.09.13. 10:10:58

@Q-in-Law: Ez a nap beszólása! Respekt!

Lefetyke 2010.09.13. 10:21:41

@Q-in-Law: Ez a tegnapi film után nagyon jól időzített! :)

y as Vedo, pláne!

Giraffa 2010.09.13. 10:25:10

A Titánok eladásából is megélhetett volna. :D
iskbank.com/eng/catalog/Titans

Arilian 2010.09.13. 10:33:09

Nem azzal van a fő baj, hogy csal, bár egyetértek Lefetykével, hanem, hogy semmilyen negatív következménye nincs, mert kreál egy új karit és átutalja neki a lét / eladja és irl költi el.

Bizony az IRL csalók nagyrészét(!) elkapják és börtönben rohadnak egy darabig.

Ez szerintem is szomorú.

Én egy RPGben a 'free will' híve vagyok, de igen is legyenek következményei.

vargatom 2010.09.13. 10:35:02

Felmerül a kérdés, hogy mik a virutális retorzió lehetőségei a játékban?
Csak mert ugye a valóságban egy bizonyos összeghatártól kezdve elég erős visszatartó erő az ilyesfajta stiklik ellen az, hogy jelentősen növekedni kezd az elhúzódó és fájdalmas haldoklás esélye...
Szóval milyen könnyen lehet likvidálni a tagot, vannak-e elszánt Boba Fett arcok, akik hajtóvadászatot indíthatnak? Meg mennyire van jelen a Törvény és az ő mindenre elszánt bajnokai? Mer' ugye az efféle hírek gyakorisága alapján elég pocsék az anyagi biztonság és ilyenkor a rangos adófizetők addig szorongatnák a kormányuk micsodáját, amíg be nem vezet valamiféle Judge Dreddeket...

Szóval ha nincsenek ilyen kockázati tényezők, akkor nem nagyon marad semmi, ami visszatarthatná a vállalkozó kedvű embereket az efféle stikliktől - és akkor ez esetben nagyon nagy baromnak kell lenni ahhoz, hogy bárkiben is megbízzon egy EVE játékos...

Krajcs · http://uralicowboy.blog.hu 2010.09.13. 10:35:46

Mikor jön az a hír, hogy Kiss Jóskát meglátogatta néhány barátja, akikkel egy online játék kapcsán ismerkedett össze?
Az orvosok szerint Jóska állapota javul; már érzékeltek nála agytevékenységet. :)

baliquez 2010.09.13. 10:39:53

Az EvE-ben a bizalom a legértékesebb fizetőeszköz, egyedül nem lehet benne haladni. A másik fontos tulajdonsága a játéknak ami a többi MMORPG fölé helyezi hogy van benne vesztenivaló, egy jobb pvp-hajó (amit simán kilőnek ha a csúnya ellenségek többen vannak) simán 1500-3000 forint között mozog, feltéve ha ragaszkodunk a forintosításhoz.

A két legnagyobb magyar játékostársaságnak összesen három titánja van, a "Hun Reloaded"-nek egy, a "The All-Seeing Eye"-nak kettő. Ezeknek darabja cirka egymillió forintot érne ha valaki IRL pénzért piacra dobná vevő is lenne rájuk. Cirka egytucat szuperkapitálunk is van amiknek szintén többszázezer forint az "értéke" egyenként.

Mivel a karakterek valósidőben tanulnak, egy páréves, jó játékélményt adó és sokoldalú karakter értéke is nagy, 5-8 milliárd ISK körüli. Jelenleg egyhavi előfizetés ingame fizetőeszközzel
340 millió ISK, ebből lehet viszonyítani a valós pénzbeli értéket.

Amúgy a peremvidéken a játékosok katonai szövetségei az egyedüli törvény, komoly politikával, naprendszer-bérlőkkel (pet-eknek hívják), gazdasági rendszerrel. Napi szinten 10-20 emberes gyorsreagálású csapatokkal szoktunk kalandozni, a nagyobb flottamegmozdulásoknál simán előfordul 250-300 pilóta is mindkét oldalon külön-külön (más kérdés hogy kevesebbnél is mocskosul lagol akkor már a rendszer).

Mivel alapvetően sandbox-típusú játék, az EvE pont akkora amekkorává játszod. Ha valakit érdekel akkor a www.eve-online.hu-n található "Ipari Segédlet Kézikönyv"-ből ajánlott tájékozódni, de ingame is mindig akad valaki aki a "hun" chat-en szívesen válaszol kérdésekre.

Egyébként az aljaskodás és az ármánykodás nem jellemző a magyar közösségben, bár az is igaz hogy személyes találkozók nélkül a nagyobb cégekben nem is kaphat direktori jogokat senki. Ez az "évekig tartó beépülés" inkább csak marketinghúzás a fejlesztők részéről.

Bérgyilkos Bohóc 2010.09.13. 10:40:30

@szemi90: Most még van. De majd jön Bobby...;)

Amúgy többéves munkával "keresett" 10 millió forint (nyugati viszonylatban) azért annyira nem nagy pénz.

firg_firg 2010.09.13. 10:51:29

@baliquez: nem kötözködi akarok de Giraffa linkjén 2800 USD egy Titan ez kb olyan 600k HUF. Ez se kevés de azért messze van az 1 millatol.

foodlfg 2010.09.13. 10:53:41

EVE Online nagyon komoly koncepcióval rendelkezik.
Riszpekt a készítőknek!

Ha lesz normális gépem hozzá, akkor talán még elő is fizetek rá egyszer...

Yarner · http://androlib.blog.hu 2010.09.13. 10:54:00

@vargatom: Pontosan ez itt a lényeg. Ha nem korlátozzák valami szigorú rendszerrel az indítható aliasokat, és a karakterhalál nem jelent komoly veszteséget, elvész a retorzió veszélye is.

Mivel egy MMO-ban *valóban* fel lehet számolni a karakteredet, úgy hogy a zsákmány közben megmarad (elásod valahol, aliasoknál, megbízható csatlósoknál rejted el, stb, amíg az új karaktered be nem érik hozzá), így az ilyen stiklik súlya valóban eltörpül.

IRL az a gond egy ilyen balhéval, hog yutána eltűnhetsz egy évre, kettőre, ötre is, de előbb-utóbb meg fognak találni. és kevés vigasz, hogy egy mosolygó klónod élvezheti a bolse vitát, ha te személy szerint golyót kapsz az agyadba...

Na ez nincs meg az EVE-ben

firg_firg 2010.09.13. 11:07:03

@Yarner: EVE-ben siman követhetö a lopott szajré utja, kinek mikor lett atutalva a sikkasztott összeg. CCP megteheti ha akarja.

Lefetyke 2010.09.13. 11:16:43

Maga a játék egyébként nagyon tetszene (így a trailer alapján), de ahhoz az is kellene, hogy az efféle sikkasztásokat/becsapásokat/árulásokat a játék ne tolerálja. Ban, kitiltás, eredeti állapot helyrehozása, effélékkel kellene elvenni a csalásoktól a játékosok kedvét, és urambocsá a helyes és tisztességes cselekvést pluszpontokkal, játékpénzzel, kitüntetéssel jutalmazni.

Persze azzal én is tisztában vagyok, hogy rosszfiút játszani gyakran sokkal nagyobb játékélmény.

Yarner · http://androlib.blog.hu 2010.09.13. 11:17:00

@firg_firg: ez mindenesetre jól hangzik (mi az a CCP? :-) ). Kiváncsian várom majd a híreket Bad Bobby és pénze utóéletéről...

egyébként az EVE koncepciója tényleg nagyon izgalmas, és fontos is, hogy ezzel hirdessék magukat, lévén az átlag bannerek alapján sima űrhajós játéknak tűnik, nem gazdasági szimulátornak.

még egy kérdés: mennyire valós ez a RL pénzre átváltás? valóban folyik komolyan vehető RL kereskedelem EVE cuccokban?

dr. HáziMacska 2010.09.13. 11:17:56

Itt igazabol a "o tovabbi karakterei" a problema.
Aztgondolom, ha egy ember kepes ilyen osszetett "trukkot" megcsinalni, lelke rajta - az eletben is elismeroen neznek a nagy csalokra (ettol fuggetlenul azert agyonutnek)
de ez a egy ember intrikal tobb karakterrel budos.
Dumaljon ossze, intrikaljon, haverkodjon, cinkoskodjon, es arassa le a pr-jenek az eredmenyet.
De igy, igy szimpla lopas az egesz, olyan "ki tud tobb gepet es logint egyszerre benttartani" verseny.

baliquez 2010.09.13. 11:18:23

@firg_firg: Igaz, csak én hozzászámoltam a kenőpénzeket, a szállítási költségeket, a forgalombahozatali- és regisztrációs díjat, a rendszerbérletet, az áfát, az egyházi adót és az inflációt is :)

Karaktert az EvE-ben nem törölnek, accountot bannolhatnak ha valami nagy disznóságot csinálsz (hackelt kilens, folytatólagos gyűlölködő kijelentések nyilvános ingame csatornákon, nagyüzemi makrózás stb., ), a de a "social engineering" néven ismert bármilyen típusú átvágás és csalás (scammelés) nem számít bűnnek, bár eleddig nem is biztatták ilyesmire a játékosokat.

Kendan 2010.09.13. 11:22:04

A Star Wars Combine nevű játékban szintén engedélyezett a lopás, ill. fakciók kifosztása. Aki viszont ilyet csinál, azzal utána már max. megbízható közvetítők útján üzletel az ember, de leginkább sehogy. Ha meg akarja ölni magát, bele kell repülnie egy napba (1 hajó kapásból bukta, és az összes kreditet is). Ezen felül, új karaktert 3 hét múlva regisztrálhat, és az új karakter semmit nem kaphat vissza az előző vagyonából - ha megtörténik, az adminok elveszik az összes ilyen módon szerzett vagyont, plusz még a normálisból is, és ált. 30 napra bannolják. Szóval, lopni lehet, de más néven tiszta lapot de a régi vagyonnal kezdeni nem.

Yarner · http://androlib.blog.hu 2010.09.13. 11:25:14

@Lefetyke: Én úgy látom, hogy itt éppen az a koncepció, hogy a játék világa maga fogja szabályozni a viselkedést, azaz a szövetségek és szívességek hálója felépít egy olyan kapcsolati rendszert, ami már erősen korlátozza az önkényes impulzív viselkedést.

Erre a példa Bad Bobby története is, lévén fel tudott építeni egy olyan megbízható renomét és stabil kapcsolati hálót, amivel végigvihette a bűntényt. Ha mindenki egyfolytában csak ölne-rabolna-fosztogatna, ilyen erős, ennyi pénzt koncentráló szövetségek nem jöhetnének létre.

(Úgy tudom, az EVE világában a belső rendszerekben viszonylag nagy jogbiztonságban lehet kereskedni is, csak hát ott nem lehet igazán nagyot akasztani)

Egy ilyen játék nem az én világom (hülye vagyok az üzlethez, bár lehet, hogy az EVE-en át sokat tanulhatnék róla...), de mint virtuális világ-koncenpció borzasztó izgalmas, olyan mint egy hatalmas szociológiai kísérlet.

baliquez 2010.09.13. 11:28:52

@Yarner: "mennyire valós ez a RL pénzre átváltás? valóban folyik komolyan vehető RL kereskedelem EVE cuccokban?"

Bár az EULA tiltja az ebay-től kezdve egy csomó helyen lehet vásárolni ingame itemeket és ISK-t is. Mondjuk egy új játékosról azonnal kiderül ha tapasztaltabb nála a karakter amivel játszik.

Általános jelenség amúgy hogy egyszerre több accounttal játszunk, a peremvidéken kábé elengedhetetlen hogy legyen "alt"-od (ez a második főkarakter elnevezése), kell felderíteni, tölteni, szállítani, elfogónak, plusz tűzerőnek, stb. vagy csak simán arra hogy benne üljön a szuperkapitálodban amikor épp nem azzal játszol.

moli 2010.09.13. 11:41:33

@csapdani: ez kurvajo. fentiek alapjan mar a vilag is izgalmasnak tunt, de hogy ilyen emberek iranyitjak, meginkabb.

zyrobs 2010.09.13. 11:42:40

Hát erre csak annyit tudok mondani hogy: respect.

oranje · http://dutch.blog.hu 2010.09.13. 11:49:56

Hát ez hatalmas figura. Tiszta Magyarország lehet ez a játék.

ziza133 2010.09.13. 11:59:38

Es ezt a virtualis penzt hogy alakitja valodi dollarra? Ezt arulja el nekem valaki

ziza133 2010.09.13. 12:05:20

Es ezt a virtualis penzt hogy alakitja valodi dollarra? Ezt arulja el nekem valaki

Bro 2010.09.13. 12:07:04

Lefetyke lődd le magad : )

EvE = Bármit megtehetsz mert ilyen a game szabályzat. Sehol sem tett az illető csalást kihasználta a helyzetet és nem egy ilyen megtörtént már a játékban és meg is fog csak nem kapnak akkora hype-ot mint ez itt éppenséggel.

ZioN 2010.09.13. 12:19:14

Cifkát se felejtsétek ki ☺

baliquez 2010.09.13. 12:21:29

@ziza133: van aki pénzért árul PLEX*-et - megveszi ISK-ért eladja HUF-ért pl., (*ingame megvehető havi előfizetési kártya), van aki karaktert árul accountostól vagy külön, van aki eleve ISK-t árusít. Ezekben mind az a közös hogy ha kiderül akkor bannolják az accountot. Nyilván elkerülhető hogy feltűnő legyen, nekem ilyen tapasztalatom nincs.

DinnyeTM 2010.09.13. 12:30:16

@ziza133: RMT, es hidd el, akinek ennyi dellaja van az megoldja.
Asszem a Guiding Hand Social CLub vezetoje jelenleg valami 1kkkk KP val rendelkezik + az egyebb amire ratette az enyves kis kezet. A titanokat meg tulhypoljak, mamibol tobb van es sokkal veszelyesebbek.

anarchoid · http://www.stormriders.hu 2010.09.13. 12:42:21

eddig 3x kezdtem bele az eve-be 1x megis vettem 2 x trialoztam , egyetlen gondom volt vele, ami semmi mas jateknal nem fordult elo:

SZABALYOSAN elaludtam minden alkalommal felora jatek utan...

pedig erdekelne a gamma ;) de riaszt az unalom benne

vargatom 2010.09.13. 12:59:07

Egyszer egy pszichológus csinált egy alapos tanulmányt a City of Heroesban arról, hogy a közösség hogyan reagál egy olyan játékosra, aki kizárólag nyerésre játszik. Mivel a lehető leghatékonyabb módszer teljesen megölte a játékot, ezért nagyon durván megutálták, kipécézték, fikkerolták - pedig nem vétett a szigorú értelemben vett szabályok ellen.

2010.09.13. 13:20:34

mennyi idő kell naponta ahhoz, hogy a játékos komoly eredményeket érjen el? Mert ha Bad Bobby ezt a 850 mrd-t főállásban játszva hozta össze, akkor elég soványka a zsákmány.

anarch 2010.09.13. 13:20:36

Hmm, politikusképző :)

DinnyeTM 2010.09.13. 13:22:42

@R850R: Valakinek 1 ido utan napi 1 ora jatek is tejel.

xstranger 2010.09.13. 13:28:23

@vargatom: a baj a sandbox jatekokkal hogy egy ido utan kifogynak az uj otletekbol, amikor mar mindenki mindenkivel szovetsegeben verbosszut inditott mindenki mas ellen akkor mar nincs miert jatszani.

Ekkor kellene bejonnie valami jatekba illo storyval a jatekmesternek, de ugye ezekbe a jatekokba ez altalaban nincs beleepitve vagy egy kisebb cegnek erre nincs kapacitasa.

Igy az ilyen tolvajok es csalok akcioi lesznek az erdekesek es a jatekosok hozzajuk kotodese fogja a tortenetet belevinni. Pl kik voltak a befektetok, melyik szovetseg egette meg magat, melyik nem, ebbol lehet egy jokis bosszuhadjaratot inditani stb.

Olvastam errol a jatekrol egyszer index cimlapon, erdekesnek tunt de piszok sokat kell dolgozni. Amugy en az e_r_epublik.com-on jatszom az ugyanez a politika/szocialis szimulacio csak sokkal egyszerubben igy ezek a gender-specifikus ugyek gyorsabban kijonnek. Tapasztalat: MINDENKI LOP, mindenki mindenkit atver, a publikum tokhule, nemzeti erzelmek csak hangzatos lozungok (a fenti publikumnak) es mindneki eladna a sajat virtualis oreganyjat is egy nem tul jominosegu fegyverert.

2010.09.13. 13:34:03

Ha a törvények olyanok lennének eve-ben mint a való életben, akkor nagyon kevesen próbálkoznának és unalmas lenne az egész.
Akkor csak az kockáztatna, aki amúgy rl-ben is megteszi (kis túlzással). És az átlagember nem lehetne gazdag, híres (hírhedt) :)

Zka · http://www.youtube.com/watch?v=_wpDbI1gca0 2010.09.13. 13:44:10

@Kavics: jó, de akkor aki pókerben blöffel nyer, azt is pereljük be sikkasztásért.

kukatr 2010.09.13. 14:15:57

Szerintem bőven elég szabálynak, hogy tilos hackelni, tilos eladni a virtuális cuccokat, és csak egy karaktered lehet. A többit meg a játékfejlesztő eldönti. Ha engedi a csalást és sikkasztást, akkor hajrá, lehet szerencsét próbálni.

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2010.09.13. 14:23:40

Mielőtt a következményeken agyalna bárki: Bizony, hogy vannak következmények. Nem lesz ban, nem fogja a concord (in game rendőrség) lőni, stb. azonban arra a karakterre sokan fognak vadászni.

Míg WoWban egy jól felszerelt karaktert a pénzből pár hét pótolni, mert a szintet, skilleket megoldod, könnyen eljutsz raidekre cinkosokkal, stb. és sok esetben egy "ninja" nem veszít igazán semmit, hiszen "nem bűn így lopni"... Addig az Eve esetében teljesen mások a feltételek.

Jelenleg bár vannak a játék kezdete óta folyamatosan fejlődő karakterek, olyan aki elérte volna a fejlődés maximumát, na olyan nincs.

Sem képzettségekben, sem Standingben, sem másban. A későbbi jó kereskedéshez, jó pozíciókhoz szükséges hírnév terén még nehezebb bármit is tenni.

A trailer pedig igen pontosan mutatja meg: Pénzért nem feltétlenül éri meg beépülni egy cégbe, ellopni mindent, tönkretenni a céget, választás előtt állsz: velük közösen többre mész, de őket kifosztva megvan a bosszú, és páran tanulnak belőle: Lehet, hogy azt hiszi ingyen van szórakozásból szívatni egy kezdőt, de visszaüthet a dolog.

Lehet lopni, de visszaüthet a dolog.

Lehet csalni, de visszaüthet a dolog.

És pont ez a lényeges szempont.

Amúgy ha jól tudom az Eve elfut sok ősöreg laptopon, meglepően gyenge grafikus kártyával is, akinek a wow megy, ez is megy.

@xstranger: Nem véletlenül van Eve Onlinehez fél évenként kiegészítő...

DinnyeTM 2010.09.13. 14:35:20

@TheElf: Hej elet, kaloz elet, ennel szebb sem lehet :D

algi 2010.09.13. 14:39:03

Emberek, ez a játék az intrikáról szól. Már az FPS multikban is utáltam, hogy szidták a campelést, miközben ha valaki realisztikus harci övezetben akarja érezni magát, akkor ahhoz bizony hozzátartozik a campelés. (Megjegyzem nekem épp attól mered égnek a hajam, hogy mindenki rohan, mint állat, és amikor meglátok elszállni egy pacát, mint a bikafing, akkor ezerrel pumpálom bele a skulókat. Ez tényleg izgalmasabb mint mondjuk mesterlövésszel várni a megfelelő pillanatot, mint a filmekben?) Szóval az FPS-ekben sem várhatod el, hogy mindenki kiálljon ellened szemtől szembe harcolni. Vannak rajtaütések satöbbi. Gondolom, az EVE-ben is van harci stratégia, és nem arról van szó, hogy ezerrel egymásnak eresztik az egységeket, és lesz, ami lesz.

Mindenki pontosan tudta, hogy megtörténhet, mindenki pontosan tudta, hogy szabályos, a hiba az volt, hogy eszükbe se jutott más embereknek átverni őt.

moli 2010.09.13. 14:43:56

@algi: a campeles-utalatot en se ertettem soha

Zorgo 2010.09.13. 14:49:28

Majd a Tarlós megoldja ezt is..:)

Szálka 2010.09.13. 14:50:27

Külön király, hogy Bad Bobby néven csinálta. "Hogy hívják? Bad Bobby? Megbízható figurának tűnik, persze, kössünk boltot."

morden2 2010.09.13. 14:50:37

@moli: Ha mindenki kempelne akkor nem lenne játék, csak mindenki ülne egy bokrba/sötét sarokba. Addig izgalmas a kempelés még a játékosok többsége rohangál...

kukatr 2010.09.13. 14:53:03

@moli: Mert egyeseket frusztrál, ha állandóan lelövik. Haveri körben ha lanozunk CS-ben, akkor mindig a pro játékosok vannak kiakadva a bekapott fejlövéseken.:)

ern0 · http://linkbroker.hu/ 2010.09.13. 14:57:50

@Lefetyke: "Az egy dolog, hogy egy ilyen fejlett játékban adott a lehetőség arra, hogy manipulációval, hazudozással és mások bizalmának kijátszásával nagy hatalomra tegyél szert. Na de hogy ezt már direkt reklámozzák is, és hogy ez legyen a játék egyik fő vonzóereje, az már felháborító."

Ha jól értem, pont erről szólna a játék.

moli 2010.09.13. 15:02:47

@morden2: pontosan! ezert nem ertem.

firg_firg 2010.09.13. 15:23:08

En campelek és macro minerkedek! Nem eladàsra, csak ugy magamnak. Akinek nem teccik bekaphassa ;)

baliquez 2010.09.13. 15:24:48

@ern0: nem erről szól, fentebb írtam hogy olyan és annyi amilyenné alakítod - ha szélhámosokkal játszol akkor arról syól, ha építesz akkor arról, ha pvpzel akkor meg arról.

vargatom 2010.09.13. 15:41:29

@algi:
Gondolj kicsit bele abba, hogy mivé fajulna a játék, ha mindenki mindig campelne, meg mennyire is szórakoztató az, ha egy aktív játékost sokadszorra szivat meg egy-egy camper.

A játék egyesenek nem feltétlenül a mindenáron való győzelemről szól... Ahogy írtam, a pszichológus is arra jutott, hogy a játékélményt semmibe vevő felhasználókat nagyon gyorsan kiutálják azok, akiknek elrontják a kikapcsolódását.

0motig0 2010.09.13. 15:48:05

én ilyenről már olvastam csak az évekel ezelőt volt és ott(emlékeim szerint) csak a tervrajzig jutotak volna le..(ahoz volt meg a pénz) majd a srác aki kitalálta szépen lelécelt... az a baj ezel hogy van ilyen a játékba de talán tényleg emiat is az egyik legjobb mmo!(haverom haverja játszot(vagy most is játszik) vele és modta hogy kell biztositási csalást csinálni, kicsit nevetem de tudtam hogy igazavan)

baliquez 2010.09.13. 16:00:08

Grieferkedni, freightert-gankolni és lokálon smackelni is pompás mulatság.

armitage 2010.09.13. 16:13:29

@vargatom:
Off:
Nem értek egyet :)
Én UT1-ben szoktam harcolni a placcon és campelni is, ha úgy alakul. Egy jó csapatban van camper is, milyen jól jön, ahogy hozod a zászlót, a camper társ meg szedi le sorban a téged üldözőket. Akit frusztrál, hogy lelövik, játsszon pasziánszt, mert akkor az is frusztrálni fogja, ha körülfutom és fossá gyakom minigunnal, vagy ha percenként pofánlövöm rpg-vel, akkor meg azért sírna a szája széle. "Cry me a river, baby." :)

Nem tudom, biztos rossz szervereken játszom, de arrafelé a nyavalygós siránkozós panaszgépeket jobban rühellik. A campelés ellen meg ott az idle detect, ha egy helyen vagy asszem 40 mp-nél tovább, akkor elkezd pittyegni, ha nem lódulsz odább X mp-en belül, akkor autokick. Persze az ember lerakja a translocatort, kiugrik a toronyból, aztán röptében visszateleportál a helyére és akkor megint van fél-egy perce :)

Engem néha még motivál is az ellenséges camper. Volt olyan meccs, ahol a ganaj camper fent ült valami lehetetlen sziklaodúban és gyűjtötte a fraget, sajnos elfeledkezett arról, hogy hátulról is megmászható volt az a rész (igaz, kellett hozzá 105 HP, 150 pajzs, és igen sok, nagy zuhanásokkal tarkított translocatorozás.
És amikor megállsz mögötte és nem néz hátra a hülye, mert lefele snipe-ol, és te egyszerűen telefraggeled a translocatorral, hogy lőszert se pazarolj rá, na az az alázás :)
Ettől kihívás.

Amúgy meg ökörség az a duma, hogy ha mindenki campelne, akkor senki se játszana. CTF-ben azért a zászlóért csak el-elmegy az ember, nem jellemző, hogy mindenki campel. A deatchmatcheseknek úgyis mindegy :) de van, amikor még monsterhuntban is campel az ember, úgy ritkítja meg a szörnyektől hemzsegő kanyont, naná, majd besiet közéjük arénázni.

"De ha mindenki campelne..." Ha. Feltételes mód :)

moli 2010.09.13. 16:19:59

@armitage: mi, amikor lanpartyn mar mindenki bekempelt es semmi se tortent, lelottuk a szervert, es inditottunk egy tfc-t. ott probalj meg kempelni.

vargatom 2010.09.13. 16:27:12

Bennem örökre élni fog az a jó tíz évvel ezelőtti CS kör, aminek a végén két camper maradt játékban. Mindkettő ugyanannak az oszlopnak a két átellenes oldalának vetett háttal, és 2 percen keresztül kitartóan várták, hogy a másik megmozduljon.

Közben úgy egy tucatnyi ember várt rájuk... nem túl boldogan.

algi 2010.09.13. 16:29:46

@vargatom: De a játékélményt nem azok teszik tönkre, akik campelnek vagy a játék szabályos keretei között sikkasztanak. A játékélményt azok teszik tönkre, akik mondjuk direkt szívatnak egyeseket.

Ha egy játékban lehetőség van arra, hogy céget és igazgatótanácsot hozzunk létre, akkor bekerül a játékba a sikkasztás is. Ez pont olyan, minthogy ha egy játékban harcosokat lehet létrehozni, akkor ott lesz harc. Miért van egy játékban igazgatótanács, ha nem azért, hogy lehessen játszani a befolyással?

Megjegyzem, a campelésnek épp az a lényege, hogy csak addig "szivathat" egy campelő mindenki mást, amíg a többiek figyelembe nem veszik a campelés lehetőségét. Hány háborús filmben volt az, hogy egy mesterlövész vagy géppuskafészek sakkban tartotta az ellenséget? Ha ezek után csinálnak egy olyan pályát, amiben géppuskafészek vagy mesterlövészállás van, akkor senki ne csodálkozzon azon, hogy campelnek! Ráadásul egy jól megcsinált pályán nincs hely mindenkinek campelni, vagy ha van, a győzelemhez valakinek akkor is elő kell ugrania. Megfordíthatom a kérdést: ha valaki normálisan játszik egy pályán, akkor miért sütik rá a camper kifejezést? Ha valaki él a játék által nyújtott lehetőségekkel, pl. amikor összeállítja az igazgatótanácsot, akkor nem totál önzetlenül teszi ezt, hanem igyekszik befolyást nyerni benne, az mennyire rontja el a játékot? Semennyire, hisz éppen azért része a játéknak.

Az igazgatótanács nem a játék felett álló bíróság, hanem a játék egy szereplője. Nem ismerem pontosan az EVE szabályait, de tegyük fel, hogy jön valaki, és kinyírja az igazgatótanács tagjait. Vagy mondjuk szétbombázza a gyártóüzemet. Akkor az csalásnak minősülne? Vagy játékelrontásnak? És ha nem, miért nem? Azért, mert erőszakhoz folyamodott csel helyett? Akkor mindenkinek kötelező agyatlan bunkókkal játszania, és ezerrel feltápolni a fegyvereit, mert minden más lehetőség csalásnak minősül?

Ráadásul az, hogy ezt reklámozzák, éppenhogy legitimmé teszi. Ha valaki befizet egy olyan játékra, amit azzal reklámoznak, hogy itt sikkasztásokról, meg átverésekről lesz szó, akkor utána hogy van képe játékelrontást kiáltani, ha megtörténik?

A játékot éppen az rontja el, aki a játékból kiviszi az ilyen konfliktusokat, és az igazi játékost bélyegezi meg csak azért, mert sikeresen játszik. Ha valaki nem tud veszíteni, akkor sírdogáljon csendben, otthon, nyelje le a békát vagy játsszon valamit, ami jobban megy neki!

terran 2010.09.13. 16:44:19

@vargatom:

a cs-be az a lényeg, hogy felrobbanjon a bomba/meglegyenek a túszok

ha kempel a CT akkor veszít

firg_firg 2010.09.13. 16:52:04

Jatékélmény definicioja egyeseknek: én nyerek és gyözök, mert szép vagyok, okos és ügyes. Ha te nyersz, akkor szemét camper vagy, meg cheater meg csalo sikkaszto.

Vesziteni kéne mar megtanulni.

Limrasson 2010.09.13. 16:56:20

ÉN eddig 2-szer próbáltam ki a free triallal a játékot, legutóbb elvoltam vele egy darabig. KEzdésnek kicsit sok az infó, meg rondák a karakter képek (de azok nagyon), és saccperkábé lövésem nicns miket lehet a játékban csinálni. Alapjáraton 2 dolog érdekelne: engineering, vagyis űrhajók "tervezése" építése, fegyverzetek fejlesztése, stb, illetve a lövöldözés. 2 szerepet szoktam magamnak kiosztani, egyi ka support engineer, javítom a csatahajót, kilövöm azt a bazi nagy rakétát, a másik meg hogy ilyen zsoldosként/kalózként zúzok az űrben, teszem én azt felfogad valaki hogy segítsek őrizni azt a szállítóhajót, és kapok részesedést (vagy esetenként fordítva, hogy én vezetem azt a hajót).

De némi játék után rájöttem mi hiányzik nekem. A "pew pew". Ez egy RPG, és annyi WASD-re van szükség amíg az illető ki nem jelöli a célpontot és rá nem nyom, hogy támadás. Nem lehet direkt módon irányítani az űrhajót és a fegyverzetet (mint ahogy pl a Freelancerben lehetett), és mivel wowozok mellé, ezért nem tudott megfogni hoszabb időre.

vargatom 2010.09.13. 16:59:15

@algi:
Ezek nem használható érvek az ellen, hogy valaki "elrontja a többiek játékát". Ennél érthetőbben nem tudom neked megfogalmazni :)

firg_firg 2010.09.13. 17:18:13

Azért ez eléggé tag fogalom. Van akinek az is elrontja a jatékat, ha le merészeli valaki löni.

Figggyuzzatok, akkor legyenek azok a szabälyok, hogy:
- ne szabaggyon kempelni, ja, ja, igaz
- és akkor legyen olyan is hogy ne szabaggyon tömegbe sniperkedni, fel se lehessen venni
- és ne legyen sérthetetlenség se, mert az milyen ma, hogy valaki egy percig ugy rohangal, hogy nem tudod lelöni!! jajajaigenigenhelyes
- jo, jo, és armort se vehessenek fel a piros csapat
- és ha mar itt tartunk, akkor haggy nyerjek én :)

EVE-ben minden szabad amit nem tilos, és ez a jo benne. A többieknek ott a Sims.

firg_firg 2010.09.13. 17:20:08

@vargatom: a két kemper csavo meg tuti vegigizgulta azt a két percet, homlukon verejtékcseppek, ujjak a ravaszon. Nekik ez a jatékélmény. Ne legyél önzö, ne sajnald tölük, csak azért mert addig türelmesen varnod kellett.

baliquez 2010.09.13. 17:30:09

@Limrasson: "Nem lehet direkt módon irányítani az űrhajót és a fegyverzetet" Szerinted. Azért a lődözés messze nem a ráközeledés- meg a körberepülés-gomb használatában merül ki, sőt.

JadenFell 2010.09.13. 17:46:13

Van amikor rajtad ütnek a kalózok, elveszik az össes pénzed a hajódért cserébe illetve a mikrofonodon keresztül valami hülye dalt énekeltetnek veled. Bad Bobby is gey ilyen kalóz. Egy kalóztársulat vezetője.

Limrasson 2010.09.13. 17:57:40

@baliquez: Lehet nem tudom, mondom csak pár órára tudott lekötni, lehet ha jobban belemerülnék megtetszene.

Balaint 2010.09.13. 18:16:47

A lényeg mellett sokan elsikkadnak. Mennyi pénz forog a játékban? Sokkal-sokkal több mint amit Rossz Robika lenyúlt. Ő az első olyan mint Robert Maxwell (nahát véletlenül ő is Bobby), aki a dolgozóinak a nyugdíját nyúlta le. Ő volt az első. Utána már nehezebb volt.

Viszont ez egy baromi jó media hack és hír.

gregaba 2010.09.13. 18:18:19

Bad Bobby a fórumon nyíltan felvállalja, mit akar tenni a pénzzel:

"But with the isk... I'm giving some to my friends, I'm keeping more than enough to keep me well supplied for as many years of EVE as the servers have left to give, I'm buying some nice toys for myself and others and I'm helping out with HYDRA RELOADED & Genos Occidere's comittments to pay those responsible for our alliance tournament victory. I should still have some change left over from all that which should help us with the next alliance tournament, which we intend to win."

DinnyeTM 2010.09.13. 18:40:27

@Balaint: lopasok mindennaposak, csak kb olyanok, mint a gyilkossagi hirek, csak a szaftosakat publikaljak. Az igazi nagy penz itt is a Marketben van. Google Chribba.

Balaint 2010.09.13. 19:19:14

Ezt mondom én is. Business as usual.

armitage 2010.09.13. 19:20:11

@moli:
Nem játszom idegenekkel lanpartit :)
Szerveren meg idle detect, ahogy írtam, oszt jólvan. Kempelni meg lehet értelmesen is, folyton változtatva a helyed. Aki meg hülye a dologhoz, abból céltábla és fragforrás lesz, ami nem baj, frag mindig kell :)

xstranger 2010.09.13. 19:30:10

Hm ujraolvasva a storyt ez sima corporate raiding nemi sikkasztassal. A bukta ott van hogy mit csinalt az igazgatotanacs. Ha respectable tagokbol allt akkor minek kellett meg tobb tag es azok is respectable tagok voltak? Vagy csak a darabszam szamitott?

Amugy a fenti ugy egyaltalan nem ritka reallife persze kulfoldon kicsit jobban figyelnek meg profibbak a tulajok igtanacstagok stb, de Mo-rol kapasbol get ceget is tudok mondani ahol a mgmnt kifosztotta a ceget es a tulajdonosokat

armitage 2010.09.13. 19:31:44

@firg_firg:
Jaja, ez gyakran van így.
CTF, elverjük a másik csapatot mint a lovat, meccs vége, statisztika, mapvote, mindig akad valami majom, aki elkezdi, hogy teams were unfair, szar volt a map, a sebesség, a fegyverek, a győztes ellenfél csapata kizárólag camperekből és spawnkillerekből áll, a saját csapata viszont bűzhödt noobokból és teamkillerekből, hát ezért veszítettek, semmi másért.

Az a legröhejesebb, hogy komolyan veszik páran a játékot. Egy kurva játék, nem fizetős, csak játék. De nem, ő ezt komolyan veszi és megsértődik.

Milyen szomorú élet az már, ahol az érzelmi egyensúlya valakinek attól függ, hogy egy virtualizált térben lesből lepuffantják-e az avatarját vagy sem? Ahol egy campelés "elrontja" valaki örömét? Ahol valakinek az sérülékeny öröme, hogy brutális lövölödzős harci játékot játszik?
Ahol lőni azt igen, de lehetőleg glaszékesztyűben és csak finoman, mintha úri szalonokban táncolnánk, és nem nyakig koszban harcolnánk életre-halálra valami rohad bányában a Marson vagy akárhol.

Egészen kifordult, torz, valóságtól elszakadt gondolkozásra utalhat. Az ilyen embereknek szakemberre van szükségük, nem FPS-re.
:((

armitage 2010.09.13. 19:37:10

@JadenFell:
Azért ez érdekes lehet, hogy vannak emberek, akiket erre rá lehet venni, hogy énekeljenek mikrofonba egy játékbeli esemény kapcsán.

Aki erre a szintre eljut, annak már valsz jó részben szétesett a személyisége :((

odamondó 2010.09.13. 20:14:48

EVE nagyon jó játék.

JadenFell 2010.09.13. 20:34:07

@armitage:
Ha belegondolsz hogy 1-2 hónapnyi játékod van abban a hajóban aminek a megmaradása csak a kalóz jóindulatán múlik akkor valóban van ráció abban hogy elénekeled neki azt amit akar.

rbatty 2010.09.13. 23:17:22

Először arra gondoltam, hogy Kotick az. :D

schawo2 2010.09.13. 23:52:32

Jól csinálta a srác.

Az ISK-nak hivatalos árfolyama van, mert tulajdonképpen ISK-t lehet vásárolni RL pénzért. A másik irány (tehát az ISK RL pénzre váltása) EULA sértés, és ban-t von maga után. A srác tuti nem fogja eladni az így szerzett vagyont, nem azért csinálta, valamint a CCP is árgus szemekkel figyeli az ilyen eseteket.

Az ISK vásárlás amúgy nagyon jól van megoldva, mert nem visz újabb ISK-t a rendszerbe, hiszen az ISK-t nem a CCP, hanem egy másik játékos adja. Az ISK-t adó játékos cserébe játékidőt kap cserébe az ISK-t kapó játékostól. Ennek másik hozománya, hogy gyakorlatban ingyen lehet játszani, ha elég ISK-t termelsz. Az ügyleten a CCP ott nyer, hogy több előfizetőhöz jut, hiszen azok is előfizetnek, akik RL pénzből nem tennék meg.

Nem mellesleg az egész EVE egy nagy közgazdasági kísérlet is, a reykjavíki egyetem közgázprofesszora 2007 óta minden negyedévben 30-40 oldalas elemzést készít a gazdaság helyzetéről. Itt a legfrissebb QEN (2010 1. negyedéves jelentés - készült 2010.06.10): cdn1.eveonline.com/community/QEN/QEN_Q1-2010.pdf

schawo2 2010.09.14. 00:04:54

Ó, most látom, elkészült a 2. negyedéves jelentés is: cdn1.eveonline.com/community/QEN/QEN_Q2-2010.pdf

dr. HáziMacska 2010.09.14. 01:04:33

@JadenFell: Eve-ben nincs logout gomb?
Btw, addig szoval tartani, amig kiloginol az ember? Vagy attol a hajo meg otmarad szabad predanak? Vagy hogyvanez?

Akvyr 2010.09.14. 01:14:38

Hát, most nem gyengén megtetszett a játék. Elképesztő mennyire élesbe megy ez-az, kár, hogy az időmbe nem fér bele az ilyesmi.

algi 2010.09.14. 03:59:39

@vargatom: Hát, sajnálom, ha valakinek elrontja a játékát, ha veszít, de akkor ne játsszon! Nem hisztizni kell, hanem megtanulni veszíteni.

DinnyeTM 2010.09.14. 07:05:25

@Cyberneko: altalaban fel perced van hogy megtedd, amit kernek, ha agresszaltal is, akkor 15 perc alatt tunik el a hajod. Az igazan galad kampokezuek amugy a ransom utan is kilovik az aldozatot.

Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2010.09.14. 07:35:51

Szerintem ez igenis jó reklám. Azt jelenti, hogy a játékban igen tágak a lehetőségek.

Az etika miatt meg kár aggódni, lesz ennek következménye. Ezzel a húzással nagyon sok ellenségre tett szert.

Dekatlon 2010.09.14. 08:48:01

Tök olyan, mintha az új EVE rekámra reagálva csinálta volna a faszi. Lehet meggyőzte pár EVE marketinges, hogy támogassa már kívülről a kampányt :)

Amúgy nem értem a fanyalgókat: ha ki van írva, hogy "vigyázat, lehetséges pumatámadás", akkor miért lepődnek meg, hogy tényleg jön egy :D

Kraivan 2010.09.14. 08:49:19

Ügyes húzás.

Amúgy jól csinálta. Így kell megváltani a világot.

A trailer is jó.

Amúgy attól hogy arra "bíztat" az EvE h lopj, csalj, hazudj, mert az jó, ez egy elég primitív, egyszerű sarkallatos felfogásra vall.

Tény h lehet ilyet csinálni, de azt hiszed attól, ha trailer így hirdet, ez olyan egyszerű is lesz?

1:
Nincs mit nevelni. Ha kipróbáltad már az EvE-et, ez nem épp a 10 éveseket fogja megcélozni. Ahhoz kicsit "unalmas" a játék. Meg még magyarra lefordítva is durva fejfájást okoz a tutorial, h most akkor mi is van? Így maradt az h egy idősebb, vagy szellemileg érettebb közönsége van az EvE-nek.

2:
Hiába az ármánykodás, ahhoz tudni kell ármánykodni is. Ha azt hiszed h tényleg olyan könnyű valakinek a bizalmába férkőzni itt h "hi,lvl, paryt" akkor sok sikert a világmegváltásodhoz ha emiatt kezdesz karaktert húzni.
megnyerni valaki bizalmát, majd elérni, h a felépített bizalmi kódexet (a cég saját törvényeit) kihasználva gyakorlatilag a kezedbe nyújtsák a cég kulcsát, az szintén nem egyszerű feladat.

Még ha új karaktert is csinál, ekkora összeg képtelenség h eltűnjön. Ha valóban van pár fanatikus barom, akkor meg a Blizzard realid balhéja óta tudjuk, h 2 perc elég h egy netes közösség megtaláljon.

Szal lesz még hír, h mi történt szegény sráccal, ismerve a "nem tudunk veszíteni" arcokat.

Dekatlon 2010.09.14. 09:06:41

Ja, lehet egy borús őszi délelőtt bekopogtat hozzá pár dühös ember EVE pólóban vascsövekkel :)

shithappens! 2010.09.14. 09:16:07

@Dekatlon: És megkérdezik, hogy: "Te fikáztad Jay és Méma Bobot az interneten?" :D

dr. HáziMacska 2010.09.14. 09:19:38

@DinnyeTM: 15 perc? Durva... @_@
Mondjuk, igy tenyleg ra van utalva a "figy, jobb lesz, ha inkabb hagysz, mert a batyam tesojanak az apjanak <legdurvabb item behelyettesit>-ja van, es nem fel hasznalni" bloffre, vagy arra a kapcshalora, hogy meg igaz is legyen.

armitage 2010.09.14. 09:58:50

@JadenFell:
Az a baj, hogy ilyesmibe nehezen tudom beleképzelni magam, mert hogy játékba tényleges értékeket öljek, amelyeknek az elcsaklizásába lelkileg beleroskadnék, hogy odáig jussak, hogy a sok fáradozásba és pénzbe került virtuális értékeim védelmében vadidegenek énekeltetnek a net másik végéből, közröhejre – ez számomra kizárt.

Ott kezdődik, hogy ilyen "játékokba" be se szállok. Nagyon sok pénzt kéne valakinek a zsebembe raknia ahhoz, hogy ilyesmire adjam a fejem :)

Ezért is írtam fentebb, hogy félő, hogy az ilyennel bíbelődő emberek között szép számmal akadnak virtualitásba menekülő, valahol kificamodott életű szerencsétlenek, akiknek nem jön össze a get a life. :(

A játék fogalmában (számomra) benne van a nyerés és a veszítés, és mindkettő tét nélkülisége. Ha nyersz, akkor jutalmad az öröm, ha veszítesz, vállat vonsz, hiszen ez csak játék.

Az a játék, amelyikre ez a fenti definíció nem áll meg, ahol a veszteséged már rossz hangulatot eredményez, ahol a konfliktusoknak már IRL kihatásai is vannak, az nem játék. Sok minden lehet, de játék már biztosan nem.

Ez teljesen szubjektív persze, mindenki másként fogalmazza meg, mi a játék a számára. Számomra számítógépes játék az FPS-ek szóló vagy csapatjátékos vérengzése, a GTA és társai akciói, a (ma már sajnos egyre kevesebb) kalandjátékok titkainak kibogozása, az agyat tornáztató logikai feladványok, akár még a Pasziánsz is.

Bro 2010.09.14. 11:54:13

Olyan jókat nevet itt az ember az etikán és jajj mennyi ellenséget szerez beszóláson az ember az EvE-el kapcsolatban :D Fogalma nincs az ilyeneknek arról, hogy EvE mi is valójában.

Nemsok szabály van a játékban, abból is egyik lényeges amire figyelned kell, hogy 0.5 security szintű rendszeren alul azt tesznek veled amit akarnak ha elég niblet vagy ahhoz, hogy azt csináld amit ők elvárnak. 0.0 sec szintű világot meg nem kell ecsetelni. 0.5-től fölfele meg megint csak seggbedurranthatnak rendőri megtorlás nélkül ha hülye vagy.

Etikáról meg akkor sírjon valaki EvE-ről, ha in real nem az történne 0-24 az egész világon mint az EvE-ben kicsiben.

Zollux 2010.09.15. 01:24:50

@Giraffa: Ez olyan mint anno az autóreklámos cég, az IlFerro volt. Ott is simán megélhetett volna a reklámokból, mert tök jó ötlet. De inkább leléptek a befizetett pénzzekkel oda, ahol nincs kiadatási szerződés :) Sajnos ezek is visszatérnek 5-10 év után, és ismét elkezdenek "üzletelni"

Mindnesetre már rég nem eve-ezek, de érdekes, hogy hová fejlődik ez a virtuális világ. Tudományos és szoviológiai szempontból nagyon érdekes az egész "kísérlet".

DinnyeTM 2010.09.15. 07:37:04

@Cyberneko: Najo, kicsit ferditettem, csak akkor 15 perc, ha lottel/visszalottel, alapjaraton asszem 2 perc korul van.
1 jo pelda a "megverlek" dologra: lowsecben kialakult nemi "local smack", aminek a vege az lett, hogy az egyik srac elkezdte mondani, hogy irgum-burgum, megverlek, mint szodas a lovat, mond hollax! Srac meg bekozolte, hogy jelenleg Afganisztanban egy katonai satorban (adminisztracios munkatars ott, amugy asszem britt), es szivesen varja. Valamiert hallgatas kovetkezett :)

a 850 milliardbol en meg osszeraknak 1 pimphajot es mennek vele gibbonkodni :D

Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2010.09.15. 07:59:20

@Bro:
Tényleg nem ismerem a EvE-t, de miért is nem probléma, ha sok ellenséged van?

DinnyeTM 2010.09.15. 10:15:44

@Lord_Valdez: Hazhoz jon a lonivalo, a logisztikat meg megoldjak az altkarik :)
süti beállítások módosítása