HTML

IDDQD

Félkomoly játékblog azoknak, akik tudják, mi az IDDQD, és azoknak, akik nem. Kazuárokat is szívesen látunk.

Itt támogathatsz minket

PayPal:

Patreon:

 patreon_fejlec_kicis.png

Utolsó kommentek

Megkésett LolDuke-eredményhirdetés

2011.09.27. 07:18 Stöki

Hátizé. Erre nincs mentség. Június óta adósok vagyunk a LolDuke-nyereményjáték eredményhirdetésével, és mutogathatunk itt nyaralásokra, külföldi utakra, a fesztiválszezonra, a frankárfolyamra, de a vége csak az, hogy marhára elkéstünk ezzel. Persze az elmúlt hónapokban többször eszünkbe jutott Hancuval a dolog, de olyankor valahogy mindig arra kanyarodott a beszélgetés, hogy végül mekkora csalódás volt ez a Duke Nukem Forever, pedig itt a blogon is mennyire vártuk, és olyankor elkezdtük ekézni a játékot, és jól elfelejtettük, hogy mivel is indult a beszélgetés.

De jobb később, mint soha, nagyon köszönjük mindenkinek, aki küldött LolDuke-ot, konkrétan nekik: Palatinszky Dani, Photon, Cronerator, Török Tamás, Lovasi Péter, Osivis, JaySicks, Takács András, Terror Dzsoni, Domo, Kovács Dávid, Földesi Ádám, Lonestar. Közülük tíz szerencsés megkapja a nyereménykódokat, bár megértjük, ha ezek kedvéért nem veszik elő újra a DNF-t. Délután új nyereményjátékot hirdetünk, addig is egy galesz a jobban sikerült LolDuke-okról:

4 komment

Címkék: nyereményjáték eredményhirdetés duke nukem forever

Post-it tetris

2011.09.26. 23:29 hancu

A nagy francia postit-háború idény nyáron tört ki, zajlott le, majd múlt el, és merült feledésbe néhány nap alatt. A Ubisoft Monteruil és a szembeszomszéd BNP Bank munkatársai napokig szórakoztatták egymást, az utcába betévedőket, meg az internet népét azzal, hogy színes postit-cetlikből mintákat ragasztottak az irodáik ablakaira, esetenként több emelet magas műalkotásokat összehozva, a munka meg a GDP megvár, hová siessünk jeligére. Képek itt, vagy itt, esetleg itt.

És akkor jöttek a svédek, pontosabban a Norrköping városában levő Visualiserings Center munkatársai, akik nem ám postit-képet, hanem egy egész stop-motion postit-animációt tettek ki az ablakba, három emeletet elfoglalva, 1500 csomag postitet elhasználva. Tekintsük meg a végeredményt a szent őrülteknek kijáró áhítattal.

 

16 komment

Címkék: svédország nemnormális tetris postit

Aki a könyveket szereti

2011.09.26. 11:54 hancu

Rossz ember nem lehet. Ha igaz a mondás, akkor Notadoctoreither annyira nem rossz ember, hogy még nála is kevésbé rossz, az már tuti hazudik. Hősünk az Obliviont nagyon sokszor végigjátszva, az egész világot bebarangolva összegyűjtse az összes könyvet és tekercset, ami csak létezik a játékban (ugye a játék címét adó Elder Scrolls). Aztán ezeket hetekig szerkesztgette, majd az eredményt (laza 950 oldal), úgy ahogy van színes lézerrel kinyomtatta pergamenpapírra, és továbbra is saját kezűleg bőrbe kötötte. És csupán három évébe került az egész tokkal-vonóval.

A vaskos kódex a klikk mögött, Oblivion-rajongóknál a spontán elsápadás, kézremegés, és önkéntelen NEKEMISKELLILYEN! ordibálás kockázata jelentős. Utóbbin tudunk segíteni: itt van Megauploadon az egész hóbelevanc, lehet utána csinálni.

 

13 komment

Címkék: könyv oblivion omg elderscrolls

Hétvégi játékcsajok: Larry első hódításai

2011.09.24. 18:16 Stöki

A Larry széria az egyik legviccesebb kalandjáték-sorozat, ami valaha készült, írtunk már róla a Heti retróban, és a sorozat lányai is szerepeltek már a játékcsajrovatban, kétszer is, de ez nem akadályoz meg minket abban, hogy harmadszor is elővegyük a régi idők pixelnőit. Méghozzá a legelső Larry játékot, a klasszikusok közt is klasszikus 1987-es Leisure Suit Larry in the Land of the Lounge Lizards-ot.

A játékban négy hölggyel lehet megismerkedni, kettővel a szó bibliai értelmében is. Az első, akivel találkozhatunk, egy név nélküli prosti, aki nem éppen mutatós, de igénybe lehet venni a szolgálatait – persze ha ezt megfelelő védelem nélkül tesszük, Larryn pokemon nő ott, ahol nem szeretné, és a játék véget ér. A játék eredetileg EGA grafikát virított, de 1991-ben készült belőle egy VGA-változat is. Balra az előbbi, jobbra az utóbbi (klikkre nagyobb méretben).

26 komment

Címkék: retro erotika larry pénteki játékcsaj

Gabe Newellre sok mindent lehet mondani

2011.09.22. 15:02 hancu

Csak azt nem, hogy ne lenne humora. Levélváltás egy Half-Life rajongó és a Valve-nagyfőnök között, haikuban.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

(via Reddit)

27 komment

Címkék: költészet half life valve

A Star Wars-gyalázó Star Wars játék

2011.09.22. 08:05 Stöki

Mostanában tele a média mérges geekek kirohanásaival, akik nem tudják megemészteni, hogy George Lucas teljesen értelmetlen módosítgatásokkal szemeteli tele az eredeti Star Wars trilógia blu-ray verzióját. (És tényleg nehezen védhető például, hogy miért kellett az a plusz szikla R2-D2 elé).

A hiszti kapcsán több blog is elővette a Namco 1987-ben NES-re (illetve egészen pontosan Famicomra) megjelent és csak Japánban kiadott Star Wars játékát, ami megmutatja, hogy ha Lucas így folytatja, milyen változtatásokra számíthatunk a filmek 2027-es kiadásakor. A játék ugyanis több ponton erősen eltér a Star Wars-kánontól. Leia például miért Luke-tól kér segítséget rögtön az első pályán? És 1:13-nál miért változik át Darth Vader skorpióvá?

23 komment

Címkék: retro star wars japán wtf famicom

Komoly bugok vannak a videojáték-kutatásokban

2011.09.20. 09:30 Stöki

Az egyik legnevesebb tudományos lap, a Nature is megemlékezik arról a tanulmányról, amely szerint a videojátékok pozitív hatásaival foglalkozó kutatások erősen kifogásolhatók szakmailag. A tanulmányt a Tallahassee-ban található Florida Állami Egyetem kutatói készítették Walter Boot vezetésével, és a Frontiers in Psychology szaklapban publikálták.

Az elmúlt években több kutatás is kimutatta, hogy az olyan, gyors reflexeket és kiterjedt figyelmet igénylő videojátékok, mint a GTA vagy a Medal of Honos sorozat, csomó kognitív funkciót javít, például a vizuális képességeket. Több ilyen tanulmányt sokszor idéztek, két New York-i kutató, Daphne Bavelier és Shawn Green publikációját (amely a Nature-ben jelent meg) például több mint 650 tudományos cikkben hivatkozták.

Booték összegyűjtöttek minden olyan tanulmányt, ami a játékok és a kognitív funkciók közti áldásos kapcsolatra hívta fel a figyelmet, és megnézték, hogy a tanulmányok szerzői milyen kísérletekkel próbálták igazolni az összefüggést. A floridai kutatók súlyos módszertani hiányosságokat fedeztek fel kivétel nélkül mindegyik tanulmányban.

Egyik fő kifogásuk például az, hogy a kísérletek nagy része nem „kettős vak” teszt, ami azt jelenti, hogy az alanyok és/vagy a kísérletvezetők ismerték a kísérlet tárgyát, tudták, mire megy ki a játék (ez esetben szó szerint). A kettős vak vizsgálat alapnak számít például gyógyszerkutatásokban: egy kísérlet kiértékeléséig az alanyok közül senki nem tudhatja, hogy gyógyszert vagy csak placebót kapott, és a kutatóorvosok sem ismerhetik ezt az információt, hogy ne befolyásolhassák az eredményeket. A játékos kutatásoknál azonban az alanyok sokszor pontosan tudják, hogy a kutatók milyen képességeiket tesztelik, és úgy érzik, bizonyítaniuk kell, ami torzíthatja az eredményeket. A kísérletvezetők is gyakran tisztában vannak azzal, hogy kik a játékosok, és kik a játékot sosem látott kontrollcsoport tagjai. Booték további kritikái olyan dolgokat emlegetnek, mint a játékos vizsgálatoknál is jelentkező placebohatás, a kísérleti alanyok nyilvánvaló ismeretei arról, hogy milyen kiemelkedő képességeket várnak tőlük, vagy az, hogy egyik-másik kísérletben használt játék túlságos analóg a mérni kívánt kognitív funkcióval. Booték hangsúlyozzák, hogy nem akarják kétségbe vonni a játékok és a jó kognitív funkciók közti kapcsolatot, csak szigorúbb és absztraktabb kísérletektől várják az igazi bizonyítékokat.

El tudom képzelni, hogy Booték kifogásaiban van valami. Egy jó tudományos kísérlet a lényegig lecsupaszított, zavaró tényezőktől mentes, és a kísérletvezetők nem tudnak semmit sem az alanyokról, az alanyok pedig sokszor a kutatott témáról sem – mindezt elég nehéz megvalósítani videojátékokkal. Egyébként arra vagyok kíváncsi, hogy mikor éri hasonló támadás az erőszakos játékok és a valós erőszak közti kapcsolatot (többnyire hiába) kereső tanulmányokat.

47 komment

Címkék: bug tanulmány játék és tudomány

Avatari

2011.09.19. 23:14 hancu

Annyira adja magát a szójáték, hogy teljesen érthetetlen, miért csak most jutott eszébe valakinek összehozni. A nap videója 8 biten, 20 másodpercben foglalja össze az Avatar történetét.

 

Avatari - Hamish & Andy from John Earle on Vimeo.

(via Kuriositas)

2 komment

Címkék: avatar 8 bit

Be akarsz perelni? Ki vagy rúgva!

2011.09.18. 09:34 hancu

Emlékszünk még a Sony 100 millió felhasználója személyes adatainak ellopásával járó hekkerbalhéra tavaszról? Persze hogy emlékszünk, de ha netán halványulni kezd az emlék, maga a cég tesz arról, hogy újra felidézze a kínos incidenst. Most például a Playstation Network legutóbbi frissítésével, ahol egy apróbetűs részben ügyesen (illetve hát pont hogy nem elég ügyesen) elrejtették azt a szöveget, hogy ha a játékosnak bármi baja támad a szolgáltatás miatt a céggel, azt mindenképpen egyénileg tereli jogi útra.

Ez azt jelenti, hogy az update leokézásával az egyszeri gémer lemond az amerikai jogban class action lawsuitnak nevezett tömeges perekben való részvétel jogáról. Ez olyan per, ahol károsultak kisebb-nagyobb csoportja együtt perel, közös jogi képviselet mellett - ilyenek szoktak indulni minden esetben, amikor egy ügynek sok károsultja van. Nyilván, hiszen a dolog a lusta felhasználó szempontjából kényelmes, nem kell semmit tennie, képviselik az ügyét automatikusan, csak bólintania kell, és elfogadni a kártérítést a végén, az ügyvédi költség sokfelé oszlik, a kockázat minimális. Jelenleg is zajlik több ilyen a Sony ellen, a tavaszi adatvesztés miatt, a tét akár milliárd dolláros nagyságrendű is lehet.

Na ettől a lehetőségtől fosztja meg most magát mindenki, aki elfogadja az új PSN-verzió feltételeit. Más lehetőség nemigen van, ha nem nyomsz okét, ki vagy zárva a hálózatból.

171 komment

Címkék: sony per szívatás

Heti retro: Aztec Challenge

2011.09.16. 13:45 Stöki

Kevés olyan aljas játék született C64-re, mint a legutóbbi szavazás nyertese, az Aztec Challenge. Ez a program nem is játék, hanem válogatott kínzások sorozata. Ha a játékos bírja a gyűrődést a dárdák között, egyszer csak zuhanó kövek közé kerül. Ha azt is túléli, piranhák közé vetik. És így tovább. Ma már teljesen érthetetlen, hogyan bírtam annak idején végigjátszani – még ha csak alapfokozaton is, de – örökélet nélkül. Aljassága viszont kétségtelenül olyan emlékezetessé tette, hogy helye van a rovatban.

122 komment

Címkék: retro heti retro jatek aztec challenge

Hol pisilnek a játékhősök?

2011.09.16. 10:38 hancu

Bár láttunk már "a játéktörténelem legjobb vécéi" összeállítást, a kérdés jogos. És egyben olyan asszociációkat indít el, amitől ez a téma lesz talán a legkevésbé kínos a Gameboyardee videójában, ahol Megaman, Ryu a Street Fighterből és a hercegnő a Marioból döbben rá arra, hogy az életben vannak más dolgok is az ugrabugráláson kívül.

 

9 komment

Címkék: videó az élet nagy kérdései facepalm

Négyszeresen magyar a Heroes 6

2011.09.14. 12:42 hancu

A Heroes of Might and Magic sorozat gyakorlatilag mindenkinek a szíve csücske, aki valaha próbálta az első három rész bármelyikét (én speciel a négyes-ötöst is szerettem a rajongók elsöprő többségével ellentétben). Anno a bejelentéskor kicsit alulkezeltük a hírt, hogy egy ekkora múltú sorozatot magyar fejlesztőcsapat folytat, de most, hogy alig egy hónapra van a megjelenés, bepótoljuk ezt. És mint időközben kiderült, nem hogy magyar cégnél készül a Heroes 6, de egyenesen négy magyar cégnél, a játék renderelt trailerét ugyanis a Puppetworks, a 3Mages, és a Digital Apes rakta össze közösen (a játékot meg ugye a Black Hole). Ebből fakad, hogy egyrészt az eddigiekhez képest négyszeresen kell drukkolnunk a játékért, illetve azt is jól mutatja, hogy mostanában a játékok mellé készülő mozik területén azért erősebb az ipar Magyarországon, mint a konkrét játékfejlesztésben. És akkor nézzük a háromszorosan magyar mozit:

 

110 komment

Címkék: magyar might and magic heroes 6

Másfél milliárdot bukik Amerika az Angry Birds miatt

2011.09.14. 10:33 hancu

Brit tudósok crossover következik, az Atlanticnál abból a hírből, hogy a népek a világon napi 200 millió percet töltenek az Angry Birds különféle verzióival (ami már alapban elég hasraütésszerű becslés lehet), kiszámolták, mennyibe kerül ez az amerikai gazdaságnak. A teljes időből önkényesen 5 százalékra tették az amerikai júzerek által, munkaidőben elkövetett játékot, és...

Szóval másfél milliárd, meg egy kis apró. És akkor hol van ez még a Facebooktól. Az IDDQD-t még ki is lehetne számolni, mert elég jó statisztikáink vannak a látogatószámról, annak napközbeni eloszlásáról meg az átlagosan itt töltött időről, szóval csak ott kéne hasraütni, hogy a munkaidőben jött látogatók mekkora része teszi ezt munka helyett, és mennyinek nincs más dolga. Mondjuk lehet hogy jobb ötlet nem bolygatni ezt a témát, még a végén bevasalja rajtunk a zsetont állambácsi nemzeti együttműködésileg.

27 komment

Címkék: munka facepalm angry birds

Fuss az életedért!

2011.09.13. 13:32 hancu

A Zombies, Run! című, a fejlesztés korai fázisában járó iPhone-os játék szinte kizárólag sokszorosan bevált, kipróbált ötletekből építkezik: kitört a zombi-apokalipszis, a túlélők egyik vezetőjeként egy bázist építesz, ahol biztonságban meghúzódhat a nép az élőholtak elől. A küldetések közben lassan kibontakozik a zombijárvány háttere, te különféle erőforrásokhoz jutsz, amivel a bázist fejleszted, és új küldetéseket nyitsz meg. Az egyetlen nem ortodox ötlet az, hogy hogyan szerzel erőforrásokat.

Úgy, hogy futsz. IRL. Igazándiból. Felveszed a futócipőt, zsebre vágod a telefont, kilépsz a lakásból, és uccu neki.

 

A játék valójában nem is annyira játék, mint egy szórakoztató edző-app. 20-30 perces küldetések (vagyis edzések) vannak, közben a saját zenéidet hallgathatod, amiket néha rádióadások szakítanak meg a zombiinvázió világából, ezekből kerekedik ki a történet. A telefon GPS-en méri, mennyit futottál, mennyi idő alatt, milyen sebességgel, hányszor álltál meg, mennyi kalóriát égettél, milyen szintkülönbséget nyomtál le, meg ilyenek, és ezek alapján ad az edzés végén a bázisod fejlesztéséhez pénzt, építőanyagot, lőszert, orvosságot. Amiket a futás után rögtön el is költhetsz, és közben már tervezheted, hogy mikor nyomod le a következő küldetést, mert megeszik az embereidet a zombik.

Zse-ni-á-lis.

(a fejlesztők Kickstarteren keresnek támogatókat, ha segíteni akarsz nekik, akár egy dollár bedobásának is örülnek)

 

19 komment

Címkék: indie sport iphone királyság

Tetriszpornó

2011.09.12. 16:00 hancu

Múlt hét végén keringett egy sort Redditen az alábbi kép, amin az egyszeri Gameboy-tulaj válik az ismert vicc főszereplőjévé.

Persze rögtön megszülettek az obligát feldolgozások, de még érdekesebb, hogy kiderült, valóban léteznek olyan szent őrültek, akik tetriszblokkokból rakosgatnak ki képeket, játék közben (persze emulátorral, ahol van pause és lehet gondolkodni). A leghíresebb ilyen figura Shuey187, a klikk mögött az ő műveiből mutatjuk be Mariót, Luigit és egy szívecskét, egyébként meg itt van a YouTube-csatornája, ahol egyebeket is lehet látni.

 

9 komment

Címkék: tetris

süti beállítások módosítása
Mobil