IDDQD képregény: A Starcraft II-ről
2010.03.16. 06:45 Stöki
37 komment
Címkék: képregény starcraft fanatizmus impossible mission iddqd képregény
A nap képe: Lemminges grafiti
2010.03.15. 16:40 Stöki
Egy koppenhágai vasúti aluljárót díszít ez a csodás grafiti: egy lemming éppen potyog, egy sétál, egy pedig építi a hidat a jobb felső sarokban látható kijárat felé. Könny szökik a szemembe, elő is veszem a javascriptes verziót.
(via Kotaku)
4 komment
Címkék: állatság grafiti lemmings
Játékkritikák öt szóban
2010.03.15. 10:25 Stöki
Vicces kis hülyeséget talált ki a GamesRadar: ötszavas leírásokat közölt 94 különböző játékról (bár néhányuk inkább spoiler, mint kritika). Néhol egész szórakoztatóan sikerült öt szóban megfogni egy-egy játék lényegét. Pár példa:
Ryu nyer, de nem érdekli. (Street Fighter II)
Sephiroth megöli Aerist, mindenki sír. (Final Fantasy VII)
Nemár, megint egy floodos pálya! (Halo 3)
Wakka wakka wakka wakka wakka (Pac-Man)
Miért pompáznak rózsaszínben a démonok? (Doom)
Ne zseblámpázz, ha lőni akarsz. (Doom 3)
Snake, mi történt? Snake! SNAAAAAAKE! (Metal Gear Solid)
Mások beszélgetéseit kihallgatni egyre unalmasabb. (Assassin’s Creed)
Itt egy dolcsi, rázzad, bébi! (Duke Nukem 3D)
Bassza meg, beszorultam egy sarokba. (Bomberman)
Mi az ott... Ó ISTENEM! (Left 4 Dead)
Szögletes fejű űrlény lyukakba esik. (E.T.)
Persze nem bírtam megállni, hogy néhányat ne tegyek hozzá saját kútfőből:
Piros, kék, piros, sztár vagyok! (Guitar Hero)
És akkor most adót emelünk. (Sim City)
Jönnek, jönnek, jönnek, jönnek, jönnek... (Serious Sam)
Csajozás alienekkel két harc között. (Mass Effect)
A metál örök és elpusztíthatatlan. (Brütal Legend)
Nézd, ott egy háromfejű majom! (Secret of the Monkey Island)
Kommentekbe jöhetnek hasonlók, biztosan tudtok ti is legalább ilyen jókat.
61 komment
Címkék: kritika állatság játék és művészet
Windows-kékhalállal viccelődnek a Half-Life alkotói
2010.03.14. 11:50 Stöki
A leginkább a Half-Life szériáról ismert Valve mindig híres volt arról, hogy prímán felépített reklámokat talál ki, ötletes hirdetések, elsőrangú vírusmarketing-fogások kísérik minden terméküket. Most az október 26-án érkező Portal 2 kampányával próbálják felülmúlni önmagukat. Az elmúlt napokban mindenféle kódolt és rejtett képekkel húzták a rajongókat (lásd erről Angelday Józsi részletes bejegyzését), de a friscói Game Developers Conference-en olyan húzással álltak elő, ami nemcsak trükkös, de vicces is: felvillantottak egy meghekkelt Windows-kékhalált.
A kékhalál (nagyobb változatban itt tekinthető meg) akkor ugrott fel, amikor Gabe Newel, a Valve atyaúristene beszélt a cég terveiről. Persze mint azt sejteni lehetett, nem egyszerű kékhalált láttak a nézők, a Penny Arcade egyik kommentelője meg is fejtette a hexába kódolt üzenetet. Ami a következő (zárójeles betűkben a hexa kódok fordítása):
GLaDOS
A fatal exception (S) has occurred at (U)(S) : (P)(E)(N)(D) in (U)(N)(T)(I)(L)(E)(E)(E). The current application will be terminated.
* Press any key to flood the facility with deadly neurotoxins.
* Press CTRL+ALT+DEL again to reinstate testing. You will lose any Non-vital personnel and their progress through the current test.
Press any key to continue _
Suspend until eee, azaz majd a júniusi E3-on további dolgokat tudunk meg a Portal 2-ről. A Portal két és fél éve a Half-Life Orange Box verziójával jelent meg amolyan kis mellékesként, de a Valve-nál a kis mellékes minden idők egyik legszórakoztatóbb ügyességi-logikai játékát jelenti. A második rész már önálló játékként jelenik meg, Newel nemrég a 1UP-nak azt nyilatkozta, hogy a folytatás a legjobb cucc, amit a Valve valaha készített. Ezt azért fenntartásokkal kezeljük, de mivel mi is fanok vagyunk, nagyon várjuk már a játékot.
17 komment
Címkék: marketing windows portal kékhalál valve
375 játék egyetlen képen
2010.03.13. 13:30 Stöki
Hosszú percekig lehet nézni azt a képet, amit a Deviantartra töltött fel a shadow502t nevű júzer, akinek bizonyára rengeteg szabadideje van. A képen 375 játék 425 szereplője látható, de mivel Magyarország a konzolos pörgésből kicsit kimaradt, szerintem aki itthon százat felismer, az már rettenetes nagy gamernek vallhatja magát. A feltüntetett játékok közül kettő soha nem jelent meg, tíz karakter egynél többször szerepel a képen, öt játékot pedig csak valamilyen tárgy jelez – ennyi segítséget nyújt a ráérős alkotó, aki húsz Fallout-kabalafigurát is elrejtett a képen. (A lenti előkép klikkolásra megnő.)
83 komment · 1 trackback
Címkék: rejtvény állatság játék és művészet
Aliengyilkolás hörcsöggömbben
2010.03.13. 09:03 Stöki
A lenti videón a Virtusphere nevű kütyü látható, ami egy kísérleti virtuálisvalóság-kontroller. Orosz konstruktőre évek óta fejleszti, de az utóbbi évben már többször be is mutatták mindenféle kiállításokon. Most például az éppen zajló idei GDC-n, ahol a Virtusphere-rel egy egyszerű fps-t lehet irányítani. A játékban idegen lényeket kell lelőni, a mozgás pedig a hörcsöggömbök mintájára történik, vagyis ahogy a júzer sétál vagy fut a Virtusphere-ben, úgy fordul el alatta a gömb, és úgy változik az fps nézőpontja. A felhasználó egy spéci szemüveget visel, amiben az fps képét látja, kezében pedig egy kontrollerpuska, nyilván ezzel lehet lőni. A lenti videó a Gizmodóé, de a Kotakun is meg lehet nézni egyet – ott az újságíró egyébként elmondja, a Virtusphere-ben nagyon szokatlan a mozgás, folyamatosan attól félt, hogy orra bukik a gömbben.
27 komment
Címkék: virtuális valóság állatság fps gdc
Oscar-díjasokkal erősít a Ghost Recon
2010.03.11. 16:20 hancu
A legjobb animációs rövidfilm Oscar-díját pár napja megnyert zseniális Logorama készítőit szerződtette a Ubisoft a karácsonyra megjelenő új Ghost Recon reklámkampányához. Francois Alaux és Herve de Crecy 10 millió dollárt kap, hogy egy 20 perces filmet forgassanak, ami a játék háttértörténetét és világát mutatja be (valahogy úgy, ahogy a Lineage az Assassins Creedét). A francia párost az Ember gyermeke forgatókönyvírója, Tim Sexton segíti majd.
A Logorama egyébként egy akció-krimi rajzfilm egy olyan világban, ahol minden és mindenki céglogók és reklámfigurák képében jelenik meg (a főhős zsaru a Michelin Man, aki a McDonalds sorozatgyilkos bohócát üldözi). Ha a film bármelyik percében a zsakunkba zúduló ötleteknek és kreativitásnak csak a tizedét megkapjuk a Ghost Recon rövidfilmtől is, már bőven jól jártunk.
2 komment
Címkék: film oscar ubisoft
Monkey Island 2 – ilyen volt, ilyen lesz
2010.03.11. 12:19 Stöki
Pár napja írtuk meg a Kotaku pletykáját, hogy lesz Monkey Island 2-remake, és örömmel jelentem, hogy a pletyka igaznak bizonyult. A GDC-n a Monkey Island játékokat fejlesztő két főkolompos, Ron Gilbert és Tim Shaefer jelentette be, hogy nyáron jön az átdolgozott második rész, az első részhez hasonlóan utószinkronnal és szép új hádé grafikával (amiről játék közben majd bármikor át lehet kapcsolni a régire). A Monkey Island 2 Special Edition: LeChuck's Revenge (szép hosszú címe van) pc, PS3 és Xbox 360 mellett megjelenik az almás számítógépre, iPhone-ra és iPod Touchra is. Emiatt még nem írtam volna meg ezt a followupot, viszont vannak régi- és új grafikás képek is a játékból, kattintásra megnőnek.
11 komment
Címkék: retro remake lucasarts monkey island
Nintendózni akart egy hároméves, agyonlőtte magát
2010.03.11. 08:15 Stöki
A múlt heti elhanyagolt csecsemő után megint egy játékhoz kapcsolódó, szörnyű halálesetről kell beszámolnunk: Amerikában, a Tennessee állambeli Wilsonban Countyban egy hároméves kisgyerek, Cheyenne Alexis McKeehan mostohaapja pisztolyával agyonlőtte magát. A kislány csak játszani akart a fegyverrel, mivel korábban többször játszott már Wii-n a WiiAuto Pistol kontrollerrel. Ezt a kontrollert egy kínai cég gyártja, pár dollárért meg lehet venni, és a legtöbb „fehér és látványosan műanyag” Wii-kontrollernél egy fokkal jobban hasonlít az igazi fegyverekhez – például ahhoz a félautomata Smith & Wessonhoz, amivel a kis Cheyenne agyonlőtte magát (a képen az alsó a kontroller).
A gyerek mostohaapja ön- és vagyonvédelmi célokra tartotta a fegyvert. A mostohaapa és a gyerek anyja is otthon volt, amikor a tragédia történt – az anya a gyerektől pár méterre dolgozott a számítógépén. A szomorú tanulság az, hogy ne hagyd a hároméves gyereked előtt a fegyvered, illetve hogy nem feltétlenül lövöldözős játékokkal kell kezdeni a gyerek videojátékos képzését.
77 komment · 1 trackback
Címkék: halál nintendo szomorú
Bezárhat minden videojátékbolt
2010.03.10. 16:16 hancu
Megy már egy ideje a duma, hogy átalakulóban a játékpiac, főleg a pécés, mert a digitális terjesztés így, Steam úgy, Direct2Drive amúgy, meg mikrotranzakciós modellen alapuló játékok, meg MMO-havidíjak. Ismerjük a dörgést na, mondanak ezek mindent, hogy ne nézzen ki olyan csúnyán a játékboltokban a pécés polcok eltűnése, meg a pécés eladások csökkenése.
Hát úgy néz ki, mégsem volt duma a dolog.
Megjelent ugyanis a PC Gaming Alliance 2009-es Horizons nevű összefoglaló piacelemzése (a teljes jelentés csak a szövetség tagjainak jár 5000 dolláros éves díjért, így kénytelenek leszünk az itt-ott kiszivárgott számokra hagyatkozni). A jóég tudja, hogy mi mindent számoltak bele, és mit nem, mindenesetre a 2009-es pécés játékszoftverek generálta forgalmat a világon 13,1 milliárd dollárra becsülik, ami 3%-os növekedés a gazdasági válság évében 2008-hoz képest. A még súlyosabb adat pedig az, hogy ennek az összegnek csak a 20 százalékát hozták össze a bolti dobozos eladások, a többi, vagyis közel 10,5 milliárd dodó digitális terjesztésből, online boltokból, mmo-havidíjakból, virtuális tárgyak kereskedelméből, DLC-kből és hasonlókból jött össze. Az európai és észak-amerikai játékosok 70 százaléka vásárolt tavaly online teljes játékot.
Úgy tűnik, ami elkezdődött a zeneiparban az iTunes sikerével, az nagy hirtelen elérte a pécés játékipart is, és nyilván ez a sors vár az Xbox Live, a Playstation Network és hasonlók fejlődésével és terjedésével a konzolokra is. A játékboltok meg majd szépen bezárnak, vagy legalábbis a perifériára szorulnak.
Jó hír ez? Naná hogy az. Ha a hangsúly az online terjesztésre kerül, eltűnnek a határok, kisimulnak az árkülönbségek, a kieső költségek (a fizikai adathordozó legyártása, logisztika, satöbbi), és a fejlesztő-kiadó-disztribútor-kisker-nagyker lánc lerövidülésével pedig csökkenhetnek az árak és/vagy nagyobb részesedés maradhat a fejlesztők zsebében. (Legalábbis egy tökéletes világban ez lenne a következmény, azért is a feltételes mód.)
Tartok tőle, hogy ez a statisztika is, mint minden statisztika a világon, kicsit kozmetikázva van és szebbnek mutatja a dolgokat, mint amilyenek, de ha csak a fele igaz, már akkor is jól nézünk ki.
27 komment
Címkék: online terjesztés
A Rock Bandbe kerül Eric Cartman Lady Gaga-feldolgozása
2010.03.10. 10:58 Stöki
Megvan az a South Park epizód, amiben Cartman lenyomja korunk legijesztőbb popszörnye, Lady Gaga Poker Face című számát? Mint azt már sokan sejtették, a dal bekerül a Rock Band játékokba, jövő héttől letölthető a csodás feldolgozás. Az Rock Band széria alkotói korábban is beengedték már a coloradói kis pöcsök zenei tehetségét a játékba: Timmy (és az Alvilág Urai) nagyjából az első rész megjelenésekor büntettek letölthető tartalomként.
Egyébként lesz Rock Band 3, ezt a Viacom CEO-ja éppen most erősítette meg. A játék a karácsonyi szezonra érkezik, és állítólag forradalmasítja majd a rockbanda-szimulátorok – mostanra unalomba fulladt – műfaját. Hisszük, ha látjuk.
3 komment
Címkék: south park állatság rock band lady gaga
Manchester, Claremont road 386
2010.03.08. 22:22 hancu
Ugyanolyan utcasarok, mint egymilliárd másik a világon, egyemeletes, kicsit lepattant házak, egy pékség, mellette pizzéria, kebabsütöde, a járdába vágott félszer fél méteres zöld területen egy viharvert fa kornyadozik... na de hol a kapcsolódási pont a videojátékokhoz?
Katt a Google Maps linkre, aztán kommentben várjuk, kinek hány másodperc alatt esett le a poén.
15 komment
A Ubisoft benézte
2010.03.08. 16:10 miguel_
Nem hiszem, hogy sokan egyetértenek majd velem abban, hogy igenis szükség van olyan eszközökre, amik megakadályozzák a játékszoftverek illegális másolását, terjesztését, magyarán lopását. Ne is menjünk bele hát a szokásos vonalon lefutható, parttalan szó-dzsiudzsicuba, hanem vessünk egy pillantást arra, hogy szívja meg az a kiadó, aki nem hallgat a szép szóra.
Van ez a Ubisoft nevű cég, többek ismerhetik, általában olyan játékokat adnak ki, amik Tom Clancyvel kezdődnek, vagy ha nem, hát az Assassin's Creed 2-t. Nos, ez a banda találta ki, hogy ők majd megregulázzák a komisz PC-s játékosokat, és kitalálták a következő rendszert: ahhoz, hogy valaki játszani tudjon a frissiben megjelent AC 2-vel (esetleg a Silent Hunter 5-tel), folyamatos internetkapcsolatra van szükség, mert a játék folyamatosan megpingeli a Ubi szervereit, és ha ne adj' Isten megszakad a kapcsolat, akkor a program is leáll - kilép a pause menübe, és addig nem is lép vissza, amíg ismét össze nem csicsereg a távoli gépekkel.
Persze ez már a bejelentés napján sokaknál kiverte a biztosítékot, hiszen a módszer semmi másra nem jó, mint a programot legálisan megvásárló szerencsétlenek szívatására, mert legyünk nyugodtak: azok a crackerek, akik a többi másolásvédelmi eljárást megtörték, képesek az ilyen furmányok megkerülésére is. Sőt, szinte az első reakció is az volt (még a játékokat "közismerten ingyen kapó" szaksajtó részéről is), hogy oké, tegyük fel egy jobb világba lépünk, mindenki megveszi a játékot, de akkor is, mi lesz, ha a Ubi szerverei mondják be az unalmast? Sokkal nagyobb vállalatok sokkal komolyabb feladatra kitalált, katasztrófavédett rendszerei is kapituláltak már megfelelő körülmények között, hát pont a Ubisoft mérnökei találnák ki a tökéletesen bombabiztos módszert?
Természetesen nem (bármennyire is ezt állították a hivatalos FAQ-ban). Az elmúlt két napban megtörtént az, amire mindenki számított: a szerverek elérhetetlenek voltak, sokan bele sem tudtak kezdeni a frissen megvásárolt játékukba, a kiadó pedig a hivatalos bocsánatkérésnek korántsem mondható twitben fejezte ki sajnálatát annak az "5%-nyi embernek, akit érintett a túlterhelt szerverek problémája". Öröm az ürömben, hogy eddig igazán jól működő crack sem készült az illegális változathoz, bár már két release is kijött - az egyik ráadásul valami orosz cucc, ami eleve nem jósol sok jót.
Közepesen fontos kérdés, hogy mi is történt valójában. Vajon annyian vették meg a két játékot, hogy nem bírták a gépek a sok bejelentkezőt? Nem valószínű. Sokkal inkább vicces kedvű hekkerek döntöttek úgy, megmutatják, miért nem ez az út vezet a 100 százalékosan jogtiszta szoftver birodalmába. A Ubisoft is a DoS-támadásra veri a balhét, persze valaki házhoz megy a pofonért, az ne lepődjön meg, hogy egy egész csapat vár rá.
141 komment
Címkék: drm warez állatság barom ubisoft
IDDQD képregény: A virtuális dugásokról
2010.03.08. 07:00 Stöki
23 komment · 1 trackback
Címkék: képregény végigjátszás larry mass effect 2 iddqd képregény
Monkey Island 2-remake készül?
2010.03.07. 15:34 Stöki
Minden idők egyik legidiótább kalandjátéka, a Secret of the Monkey Island (aminek a nimbuszához itthon a CoV #15-ben lement gigaleírás is hozzájárult) tavaly XXI. századi külsőt kapott: a Lucasarts teljesen újrarajzolt grafikát és utószinkront gyártott a kalandjáték-klasszikus különleges kiadásához, de a játékban egy gombnyomással át lehetett váltani az eredeti, 1990-es grafikára, ha a játékos mélyebbre akart merülni a retróban (bővebben lásd itt). A kísérlet eléggé bejött a Lucasartsnak, ezért lehetett reménykedni abban, hogy a második rész is kap egy alapos ráncfelvarrást.
Úgy tűnik, a reményből bizonyosság lesz, a Kotaku ugyanis belsős forrásokra hivatkozva azt írja, hogy heteken belül bejelentik a Monkey Island 2: LeChuck's Revenge remake-jét, ráadásul ez már nemcsak pc-re, Xbox 360-ra és iPhone-ra készül majd el, hanem PlayStationre is. Ez azért jó hír, mert a második rész legalább annyira idétlen, mint az első volt, olyan emlékezetes jelenetekkel, mint a köpőverseny vagy a lidérces álom a táncoló csontvázakkal.
26 komment
Címkék: retro remake lucasarts monkey island

Utolsó kommentek