HTML

IDDQD

Félkomoly játékblog azoknak, akik tudják, mi az IDDQD, és azoknak, akik nem. Kazuárokat is szívesen látunk.

Itt támogathatsz minket

PayPal:

Patreon:

 patreon_fejlec_kicis.png

Utolsó kommentek

Hétvégi játékcsaj: Felicia Day

2010.10.23. 12:00 Stöki

Kivételesen valós személy következik a játékcsajrovatban: Felicia Day, aki minden képén úgy néz ki, mint a cuki lány a szomszédból, de ha jobban megnézzük, miket csinál, rögtön kiderül, hogy ő valójában minden geek nedves álma, egy 31 éves nerdistennő.

Kislánykora óta nagy játék- és Star Wars-rajongó – ez ugye alap. De emellett színészkedik is, geek körökben elismert sorozatokban játszik és énekel, pár videojátékban pedig szinkronhang (most éppen a Fallout: New Vegasban hallható).

Joss Whedonnal, a Buffy, az Angel, a Firefly és a Dollhouse alkotójával jó kapcsolatot ápol, játszott a Buffyban és a Dollhouse-ban is. Whedonnak volt egy aranyos webes projektje is, a Dr. Horrible's Sing-Along Blog című, musicalbe oltott minisorozat, ebben Felicia olyan nevek mellett játszik, mint Neil Patrick Harris (aka. Barney a How I Met Your Motherből), Nathan Fillion (a Castle főszereplője és a kapitány a Fireflyból) és Simon Helberg (aki Wolowitzként remekel a Big Bang Theoryban).

De a játékosok leginkább a The Guild című, több díjat nyert webes sorozatból ismerhetik Felicia Dayt. A már a negyedik évadját taposó sorozatnak ő a producere, írója és egyik szereplője. Aki nem ismerné: a The Guild online szerepjátékosokról szól, hol vicces, hol inkább önironikus, érdemes belenézni (állítólag Felicia sokat merített hozzá saját élményeiből, egy időben ugyanis csúnyán rágyógyult a WoW-ra). És érdemes interjúkat is olvasni a hölggyel, teljesen normális és szerethető csaj képe rajzolódik ki ezekből. Ebben az interjúban például leszögezi, hogy Han Solo a legmenőbb pasi a galaxisban, de azt is elárulja, hogy kicsit bele volt esve a Monkey Island játékok főhősébe, Guybursh Threepwoodba is. „Jó a frizurája és van humorérzéke – mi kell még?” – mondja Guybrushról.

49 komment

Címkék: geek wow fanszőrzet pénteki játékcsaj felicia day

Havi százezer évnyi játékóra a Facebookon

2010.10.22. 14:06 Stöki

Na, ez jó zavaros cím lett, van benne év, óra meg hónap is. Arról van szó, hogy a Gizmodón találtunk egy jó kis összesítést a Facebook-játékosokról, és elég durva számok vannak benne. Például az, hogy az emberek havonta 972 millió órát játszanak el a Facebookon. Ez összesen több mint 105 ezer év, igaz, hogy ez 265 millió Facebook-játékos között oszlik el (vagyis átlagosan havi 3 és fél nettó játékóra jut mindenkire).

A 265 millió játékos a Facebook felhasználóinak 53 százaléka, vagyis a júzerek több mint fele játszik. A játékosok 69 százaléka nő (hoppá), 19 százalék függőnek gondolja magát (duplahoppá), 20 százalék pedig már fizetett Facebook-játékbeli tartalomért (triplahoppá). 56 millió ember naponta játszik Facebook-cuccokkal, a bejelentkezések felének célja kifejezetten a játék. Csoda-e, hogy már John Romero is a Facebookon nyomul?

A Gizmodo egyébként az All Facebook adatait idézte, ott lehet még mazsolázgatni mindenféle statisztikákat – például az is elég érdekes, hogy a tíz legnépszerűbb Facebook-alkalmazás közül öt a Farmville-t fejlesztő Zyngáé.

22 komment

Címkék: facebook farmville zynga john romero

És a D20-lottó idei nyerőszámai...

2010.10.22. 12:30 Stöki

...1, 5, 13. Le is fényképeztem a kedvetekért. Eredetileg vágatlan videót akartam a kockadobásról, mert több olyan felvetés jött levélben és kommentben, hogy esetleg megbundázzuk a számhúzást, de a fényképezőm olyan béna, hogy videóban nem tud rendesen közelre zoomolni. Szóval maradt a fotó, aki pedig most bundára gyanakszik, az tegye fel magának a következő kérdést: „Ugyan mi hasznuk lenne az IDDQD szerkesztőinek abból, ha meghamisítanák egy nyereményjáték eredményét?” (Illetve opcionálisan a következő kérdést is feltehetik a gyanakvók: „Vajon minden rendben az életemmel, ha már egy nyereményjátékban is azt keresem, hogyan tud kicseszni velem a világ?”)

Szóval a szülinapi D20-lottó első húzásának eredménye 1, 5, 13 – én dobtam ki, engem kell szidni. (Egyébként nem kis meló volt megtalálni a szekrény mélyén a húszoldalúimat – évtizedekben mérhető, hogy mikor használtam ezeket utoljára, és ha megfeszítenek, sem fogok rájönni, miért tűnt annak idején jó ötletnek tollal bejelölni az 1-eseket és a 20-asokat.) 157-en küldtetek be szelvényt a lottóra, ezeken a páratlan számok jóval többen voltak, mint a párosak, és mint az egyszámjátéknál is megállapíthattam, nagyon szeretitek a prímszámokat. Bár három húszoldalú kocka eredményét tekintve 1540-féle különböző lehetőség van, a 157 szelvényen voltak olyan számhármasok, amiket ketten is beküldtetek. Sőt, ha 3, 7, 19 vagy 7, 12, 16 lett volna a dobásom eredménye, rögtön három telitalálatos lett volna. Ti fityiszt mutattok a valószínűségszámításnak.

1, 5, 13-ra viszont senki nem tippelt, így a D20-lottó első húzásán telitalálat nem volt. Kéttalálatos hat volt, közülük szintén a szerencse (és egy hatoldalú dobókocka) választotta ki a három nyertest. Ők pedig M. Attila, Á. Tamás és rucus fedőnevű olvasóink. Gratulálunk nekik, a nyereményük egy F1 2010 (Xbox 360), egy Singularity (PS3) és egy Spiderman Shattered Dimensions (PS3) a BSC jóvoltából. A nyerteseket értesítettük, hamarosan leszáll a kertjükben egy fekete helikopter, és embereink megbeszélik velük a továbbiakat.

És már csak a játékkitalálósdi eredményével vagyunk adósak – napokon belül jelentkezünk ezzel is.

26 komment

Címkék: születésnap lottó nyereményjáték eredményhirdetés d20

Heti retro: Alone in the Dark

2010.10.21. 17:27 Stöki

Néha amikor a Heti retróra készülök, kipróbálom a játékot, amiről éppen írnom kell, hogy visszajöjjenek az emlékek. A két hete megszavazott Alone in the Dark esetében ez olyan jól sikerült, hogy hétvégén végig is toltam a játékot, és szinte mindenre emlékeztem: indián takarót a képre, vizeskancsót a füstre, satöbbi. Kevés játék marad meg ilyen mélyen az emberben.

Az Alone in the Darkot egy franciának köszönhetjük, akárcsak az Another Worldöt. Nagyjából vele egyidős is: 1992-ben jelent meg. Viszont az Alone in the Dark már nem egyszemélyes projekt volt, hanem annak a korszaknak a terméke, amikor a magányos fejlesztőkből 8-10 fős csapatok lettek, amikor elkezdődött a gyártási költség növekedése és ezzel párhuzamosan a kiadók mind nagyobb igénye arra, hogy beleszóljanak a játékokba. Az Alone in the Dark születése tanulságos történet ebből az időszakból.

Francia kulcsemberünk neve Frédérick Raynal, 66-os évjárat, vagyis a középiskolai éveiben már bőven ZX81-re tudott játékokat készíteni. Aztán hamar átállt pc-re, és egy 1988-as falbontójáték, a Popcorn után ajánlatot kapott egy jónevű kiadótól, az Infogramestől (ahol akkor még csak húszan dolgoztak). Raynal dolga eleinte mindenféle grafikai kulimunka volt, aztán 1989-ben azt a feladatot kapta, hogy az Alpha Waves (Continuumként is ismert) című Atari ST-játékot portolja pc-re. A játékban igen kezdetleges 3D grafika volt (lásd lent), de Raynalt lenyűgözték az ebben rejlő lehetőségek, és beindult az agya. A portolás közben kitalálta, hogy mekkora jóság lenne, ha állóképek előtt mozognának 3D karakterek.

67 komment

Címkék: retro horror lovecraft alone in the dark heti retro jatek frederick raynal infogrames

Win a fine backpack, you will

2010.10.21. 12:00 Stöki

Yoda megjött a szerkesztőségbe és rögtön rá is ugrott az eBay-nyereményjáték egyik szerecsés nyertesének a hátára. Két másik nyeremény, a C64 DTV és a Plants vs. Zombies Limited Edition sorsa is rendeződött (az előzőt elvitte a gazdája, az utóbbit a héten elpostázzuk), már csak a Nixie-csövekre várunk. És persze az eredményhirdetésre, hogy ezzel a sok remek ötlettel megnyertétek-e nekünk a Jóljár Jolán Emlékversenyt. Merthogy más blogok is kaptak 200 ajró költőpénzt, és közülük a nyertes az lesz, aki a legötletesebb cuccokat vadászta össze az oldalon (és ezzel nyer további elköltenivaló zsét). Eredményhirdetés hétfőn, fingers crossed.

(Ja, a nyertes úriember arca azért nem látszik, mert mint mondta, "mit szólnának az ügyfeleim, ha meglátnák, hogy egy Yodával a hátamon parádézok".)

14 komment

Címkék: ebay születésnap nyereményjáték

Az év átigazolása a játékiparban

2010.10.21. 08:03 Stöki

Persze csak akkor az év átigazolása, ha az Infinity Ward és az Activision nem túl békés szakítását nem vesszük átigazolásnak: Patrice „A szakáll” Désilets tizenhárom év után otthagyta a Ubisoftot és átment a THQ-hoz.

Désilets még májusban lépett ki a Ubisoft Montrealtól, és a Kotaku már júniusban tudni vélte, hogy a THQ-hoz megy át, de mostanáig várni kellett a hivatalos megerősítésre. Désilets nem kispályás, több Prince of Persia-játékon is dolgozott egyre magasabb pozíciókban, az Assassin’s Creed és annak folytatása pedig már kreatív igazgatóként jegyzi a nevét (a rossznyelvek szerint ő csinált mindent az AC-ben, Jade Raymond csak kirakatcica volt).

A THQ-nál új fejlesztőstúdiót nyit szintén Montrealban, de csak 2011 nyarán kezdi el a munkát. Ennek több oka van, nyilván jogi okai is, de Désilets a Kotakunak írt levelében azt írta, hogy a korábbi munkahelyével is fair akar lenni, és most a családjával is több időt akar tölteni. Állítólag a következő E3-on már elárul ezt-azt a terveiről.

7 komment

Címkék: átigazolás ubisoft assassins creed thq patrice desilets

Képregénypályázat - eredményhirdetés

2010.10.20. 18:00 Stöki

Igen, tudjuk, hogy komoly adósságaink vannak még a születésnapi héten meghirdetett nyereményjátékok ügyében, három játéknak sem volt meg az eredményhirdetése. Azért voltunk ilyen ráérősek, mert sok nyeremény még meg sem jelent, de mivel a következő pár napban elvileg már mindegyikre rátehetjük a kezünket, ezen a héten lezavarjuk a maradék eredményhirdetéseket. (És ezen a ponton kérném meg az egyszámjáték korábban kihirdetett nyertesét, hogy válaszoljon a levelemre.)

Ma a képregényforgatókönyv-pályázat nyertesei derülnek ki. Nem volt sok jelentkező erre, de cserébe nagyobb volt a nyerési esély. Húsz pályázó küldött be forgatókönyvet, közülük a meghirdetett feltételeknek megfelelően egyet kellett csak kizárnunk (egy ősrégi viccet küldött be forgatókönyvként), így 19 ember közül sorsoltuk ki a pc-s Fifa 11-et és a szintén pc-s Battlefield Bad Company 2-t  (mindkettőt nagyon köszönjük az Electronic Artsnak). A két nyertes pedig... tamtararamtararam... S. Péter és Sz. Zsolt. Gratulálunk nekik, ügynökeink felveszik velük a kapcsolatot. Akik pedig nem nyertek, Hancut szidják, ő sorsolt talán majd legközelebb.

És mint ígértem, a pályázaton mindenki azonos eséllyel indult függetlenül a képregénye színvonalától. Ez azt is jelenti, hogy nem minden pályázó láthatja majd viszont a képregényét itt a blogon, már csak azért sem, mert van, aki több forgatókönyvet küldött és mindegyiket legyártani irdatlan meló (Péter képregényében pedig én meghalok, szóval ez például jó eséllyel a cenzúra ollójának áldozata lesz, muahahaha). Szóval csak a legjobbakat közöljük, azokat, amiken szerintünk legalább elmosolyodtok - remélem, ezt megértitek. Példának itt van Joey fedőnevű pályázónk műve, aki rögtön kész képregényt küldött - a többi jön majd a következő napokban.

18 komment

Címkék: közösség születésnap képregény nyereményjáték

Ha már a női gémerek szóba kerültek

2010.10.20. 16:13 hancu

Nem elég, hogy több szex jut nekik, még saját Call of Duty epizódjuk is van!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Fúj! Nemvicces! Elhatárolódunk saját magunktól!

5 komment

Encounter! Obligatory Octopus!

2010.10.20. 10:02 hancu

Ha az ember egyszer összerak egy forgatókönyvgenerátort, utána mindenhol automatizálható sztorikat lát. Ilyen például a japán RPG-k műfaja, amikből én sokat mondok, ha 5-6-tal játszottam talán, mégis sűrűn bólogattam az összes sablonfordulatnál, amik Joe Juba (fogalmam sincs ki ő, de legalább ráírta a nevét a képre, így nem kell ismeretlenszerzőzni) Kisalföld méretű folyamatábráján jöttek szembe. Íme: (klikkért cserébe nagyra nő a kép)

26 komment

Mindenki ingyen Kinectet kapott Oprahnál

2010.10.20. 09:01 Stöki

Két napja írtuk meg, hogy a Microsoft egy kisebb ország éves GDP-jét félmilliárd dollárt költ a Kinect reklámkampányára. Nem tudom, ebből mennyi ment el a tegnapi Oprah-adásra, de biztosan sok nullával végződő összeg. Oprahnál a reklámszünetbe is százezres nagyságrendű a beugró, és a Kinectet most nem ott reklámozták, hanem magában a műsorban: Oprah személyesen ajnározta az Xboxot, majd azzal köszönt el a közönségtől, hogy aki ott van, kap egy ingyen Xboxot és hozzá egy Kinectet. A hölgyekből álló közönség reakciója felér egy csapásmérő szónikus fegyverrel.

A videó jobb minőségben megtekinthető a Gizmodón. És ha már Kinect: a Microsoft a napokban közzétette, hogy milyen játékokkal jön ki a cucc. A 19 cím között persze főleg sport-, fitnesz- és táncjátékok vannak, de akad két érdekesség a listában. Az egyik a Sonic Free Riders, ami az eredetileg Segára termett főhős miatt érdekes, a másik az új Harry Potter-játék, ami talán a legkevésbé kazuár cím, ráadásul egy igen sikeres brandet lovagol meg.

35 komment

Címkék: microsoft ingyen reklám oprah kinect

Come and get me, motherfuckers

2010.10.19. 21:26 hancu

Avagy a Double Dragon keménytökű hősei komoly morális dilemma elé kerülnek.

 

5 komment

Címkék: videó állatság

A gémer csajok többet szexelnek

2010.10.19. 09:00 hancu

Mármint többet, mint a nem gémerek, akiknek átlagban csak heti három alkalom jut, míg a videojátékosoknak négy. És ezt nem akárki állítja ám, hanem a női lélek titkainak legavatottabb ismerője, a Cosmopolitan magazin, abból is a friss amerikai kiadás. Íme:

 

A lap egyébként legendás szavahihetőségét sajnos árnyalatnyit rontja, hogy szerényen csak "recent survey"-re hivatkozik, ami nem az a kimondott akadémikus forrásmegjelölés, így női olvasóinkhoz fordulok a tudományos kíváncsiság nevében kérdéssel: tényleg???

(via Destructoid)

16 komment

Címkék: szex csajok brit tudósok

Félmilliárdot költ a Microsoft a Kinect marketingjére

2010.10.18. 23:19 hancu

Ötszáz. Millió. Dollárt.

Nem vicc. Tényleg nem. Ez mai árfolyamon számolva kábé 99 milliárd forint. Igazán nem szeretnénk itt politizálni, de mivel a "rohadt sok pénz" mérőszáma a mai magyar valóságban a most kivetett második számú válságadó, muszáj ahhoz hasonlítanunk. Annál mondjuk kicsit kevesebb. Igaz, azt a 160 milliárdot az összes itthon működő energetikai, és telekomcége plusz az összes áruházlánc fogja összedobni, és elviszi az éves szumma profitjuk felét.

Szóval félmilliárd dollár, ezért persze durva reklám-szőnyegbombázás várható, annyit lehet tudni, hogy már megállapodtak Steven Spielberggel, a Burger Kinggel, a Pepsivel (400 millió doboz kinectes kólát dobnak piacra), a YouTube-bal, a Nickelodeonnal, a Disneyvel, lesz Kinect-reklám a Glee-ben, a Dancing with the Starsban, a People és InStyle magazinokban, és a nyitás éjszakájára kibérlik New Yorkban az egész Times Square-t.

Ágyúval verébre? Vagy csak biztosra mennek? Megpróbálják a végtelen bankszámla ütőkártyáját kijátszani, és marketinges hidegháborúba belerángatni a sokkal kevésbé mély zsebű Sonyt és Nintendót? Egyáltalán mikor hoz vissza egy félmilliárdos reklámkampányt egy 150 dolláros kütyü (amit tippem szerint veszteséggel árulnak, ahogy a konzolpiacon a hardvert szokás), meg a mellé eladott játékok?

Ha el nem felejtem, holnap rákérdezek a magyar Microsoftnál, mi várható itthon.

33 komment

Címkék: biznisz reklám pénz kinect

Te fizetnél 30 dollárt pár játékvideóért?

2010.10.18. 11:15 Stöki

Először is csendes áhítatban nézzük meg a decemberben érkező Wow-kiegészítő intróját, ami az eddigi legjobb cgi „jön a sárkány és mindenkit legyak” témában, de általában is biztosan az első tízben van.

Aztán szedjük fel az állunkat. Aztán gondolkodjunk el azon, hogy kifizetnénk-e egy teljes játék árának felét pár ilyen videóért.

Az Activision nem éppen emberségéről és nagylelkűségéről ismert főnöke, Bobby Kotick szerint fizetnénk. Erről szeptemberben beszélt egy kaliforniai szórakoztatóipai konferencián, ahol a Starcrafttel példálózva kifejtette, hogy ha a játékokból kivennék az átvezető animokat és összevágnának belőlük egy másfél órás filmet, amit 20-30 dollárért árulnának, biztosan kasszasiker lenne.

Én nem vagyok ebben olyan biztos. Egyrészt az átvezető videók nem véletlenül átvezetők: küldetéseket kötnek össze, amikben szintén fontos történések lehetnek – ezek nélkül pedig foghíjas lehet a „film” sztorija. Másrészt az átvezető animok általában a játék motorjával készülnek, vagyis nem nyújtanak olyan látványt, mint a fenti intro (lásd éppen a Starcraft II videóit). Harmadrészt egy drágább mozijegy is csak 10 dollár körül van, miért kellene ennek a dupláját vagy tripláját fizetni egy játékvideó-gyűjteményért?

De inkább mondjátok meg ti: kiadnátok 20-30 dollárt másfél óra cgi-ért és átvezető videóért?

96 komment

Címkék: videó activision blizzard robert kotick idióta ötlet

Bocsánatot kért a játékkiadó a chilei bányászoktól

2010.10.17. 12:01 Stöki

Az év egyik nagy sztorija a chile bányászok esete, akiket a héten mentettek ki a föld alól, 69 napig raboskodtak ott. Október 14-én történt a mentőakció, egy nap alatt felhoztak mindenkit, örült az egész világ, a média, mindenki (nagyjából egymilliárd ember követte élőben a mentést). Az egyik neves japán játékkiadó, a Namco is szeretett volna hozzájárulni az ünnepléshez, és a neves napon közzétette az alábbi képet a Twitter-oldalán.

Ő a Namco egyik játékhőse, Mr. Driller, magyarul kb. Fúrófej úr. Chilei zászlós háttérben üdvözli a bányászokat, a „bienvenido de nuevo” nagyjából annyit tesz, hogy „Isten hozott megint!” A képet valószínűleg többen tiszteletlenségnek gondolták, mert a Namco nem sokkal ezután levette a képet és bocsánatot kért, amiért így üdvözölte a bányászokat. Őszintén szólva nem érzem annyira gázosnak a képet, főleg annak fényében, hogy maga a chilei média is videojátékos utalást hozott címlapon: Super Mariónak nevezte az egyik bányászt, Mario Sepúlvedát (ő jött fel másodiknak, a föld alatt mindenkit meginterjúvolt, sokat tett azért, hogy tartsa a lelket a többiekben).

12 komment

Címkék: bulvár chile mario bocsánatkérés namco mr driller

süti beállítások módosítása
Mobil