HTML

IDDQD

Félkomoly játékblog azoknak, akik tudják, mi az IDDQD, és azoknak, akik nem. Kazuárokat is szívesen látunk.

Itt támogathatsz minket

PayPal:

Patreon:

 patreon_fejlec_kicis.png

Utolsó kommentek

Checkpoint 9x03: Játékremake-ek

2023.03.24. 22:23 Stöki

Néha ránk jön a bölcsészkedhetnék, ezúttal Checkpoint Lyukasórának neveztük el ezt a fajta adást, vendégnek pedig sikerült megnyerni a fotelfiloszok aranygarbós doyenjét, Mazurt. A témát is ő javasolta, felbuzdulva azon, hogy mostanában csomó jó remake jelent meg vagy fog megjelenni, és eleve remake-lázban ég a piac már jó néhány éve.

podcast191.png

De mi is a remake? Mitől remake a remake? Honnan jött, hova tart, mi az értelme, hatása turbulens jelenkorunk zaklatott zeitgeistjére? Na, hát valami ilyesmiről lesz szó, szerencsére azért több konkrétummal. Embed lent, letöltőlink a nyilacska alatt, >>illetve itt<<, RSS feed itt, iTunes-oldal itt, Soundcloud-oldal itt. És már van Discord-szerverünk is, ha ott bandáznál a többi Checkpoint-rajongóval, hosszabb cikkekért pedig irány a Retro.Land felé.

Shownotes, azaz az adásban hivatkozott mindenféle:

Legközelebb egy héten belül jövünk Checkpoint Minivel. Arra kérünk benneteket, hogy ha éppen arra jártok, értékeljetek bennünket az iTuneson vagy a Spotifyon, akár csillaggal, akár szövegesen (azért jó ez nekünk, mert ennek függvényében sorolnak feljebb minket a podcastappok, illetve ajánlanak másoknak). Egyéb visszajelzések, észrevételek is jöhetnek bátran, és azért is hálásak vagyunk, ha share-elitek a mostani adást (vagy valamelyik korábbit).

Korábbi Checkpoint adások a kilencedik évadban:

 

Még korábbi adások:

Ebből a posztból elérhető a teljes első évad, ebből a posztból a teljes második évad, ebből a posztból a teljes harmadik évad, ebből a posztból a teljes negyedik évad, ebből a posztból pedig a teljes ötödik évad. Igen, a 6-7. évadról nincs még összesítő poszt, majd lesz.

A vendéges (nem mini) Checkpoint adásokat itt találod, a vendég nélküli Checkpoint Miniket itt találod.

 

Vendégszerepléseink:

A poszt végén pedig következzen Patreon-támogatóink avatár- és névsora:

halloffame_20230319.png

További támogatóink:

Kiss András, HunterXXL, kopeszku, Zsiga Bálint, Hollósi Dániel, Huszti András, Peter, AnnieC, Westy, Bera Nándor, Nagy Alexandra, Kurucz Ádám, Kecskés János, Nagy Gyula, Lidérc, Csemniczky Péter, Németh Bálint, Klisz Gábor, cue, zsovez, Dreska Szilárd, Csicó, Tzupi, Bojki, Szőke Attila, Zila, jurgen_habermas, ricsi, abeddon, TheLastNinja, Ninju, Sándor Tamás, Jezernyiczky Tamás, ezven, Bajka Zalán, Szabó Zoltán, kisakos, Varga Balázs, Smiley, Coeris, SzLacc, Zelenák Zoltán, Glad, Steveboy, HuSkizo, Tresó Ottó, aboy, Sinus, bordiii, Fanyuvo, Edvárd, Hájas Ákos, Lottsie, Oli, Udvardy Tamás, oplenti, Palkó D. István, gyulaur, Neriana, Ergoproxy83, Milo, ArcadeMacho, Gergő, Havasi László, Ateela Wrink, kszicsillag, Markó Gábor, Seci, NPanyo, Alien Mindbender, Csíkos János, Tofi, Tamás, periklesz, pec, Magunsz, Fattykány, Nagy Tamás, Tusák Károly, Krapulax, Peter, Gytb, patex 1987, bosken, RxMikes, Hrubos Mátyás, Dundeal, Somi, Gorgil, Febert Zoltán, Szabó Ferenc, Antonio Coimbra de la Coronilla y Azevedo, TH1, Signomi, Bazzs, PsyZed, gandalf, polipropilén, kalanneni, Solymi81, ÁjmekszGera.

(Ha nem látod a listában a nevedet, pedig támogattál vagy ha valami változtatást szeretnél, írj nekünk! Esetleg keress rá, nincs-e megválaszolatlan leveled tőlünk. Illetve bocs, régebbi felvételek miatt pár adást csúszhat a hangsos-képes főhajtás.)

12 komment

Címkék: retro podcast remake checkpoint

A bejegyzés trackback címe:

https://iddqd.blog.hu/api/trackback/id/tr8118079874

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

manson karcsi · goo.gl/FVvVX 2023.03.25. 06:32:48

nincs még valami ai alapú transcript-gyártó? :(

SzűcsGyula 2023.03.26. 12:44:32

"Nem kell minden adásnak 2 órásnak lennie!"
DE!!! :P

leventem 2023.03.28. 07:10:46

@manson karcsi: de van, pl az alrite (régens)

Ironfist 2023.03.28. 17:09:16

Mi remake, mi nem: Szerintem a két vélemény közt van az igazság. Én az ilyet, amit mondtatok a Shadow of the Colossus-nál, azt én HD verziónak mondanám.
Egyébként HD verzióból is lehet rosszat csinálni, lásd a Warcraft3: Refunded verziót.
És lehet nagyon, nagyon jót is, lásd az Age of Empires 1-2 Definitive Edition-öket, vagy akár a Command and Conquer/Red Alertet (én szeretnék egy ilyen HD-t a Tiberian Sunból is), vagy ha már Blizzard, akkor a Starcraft Remastered is. Csak azt rühellem benne, hogy hiába nincs meg nekem a Remastered, kötelezően letölteti velem a remastered játékot, és szimplán csak nincs engedélyezve, hogy bekapcsoljam. Emiatt nem is vettem meg, és azóta nem is Starcraftoztam egyáltalán. Tetszett még a Baldur's Gate sorozat Enhanced Editionje is, A Planescape:Tormenté is, a Day of the Tentacle-é is.

Rebootokoat nem különösebben szeretek, Remake-eket sem annyira, bár a Blood: One Unit Whole Blood zseniális lett, jobb, mint az eredeti (amit nem feltétlenül neveznék pusztán HD-nek, mert a felbontás csak minimálisan változott, a textúrák semmit, viszont pl gyönyörűen lehet egérrel játszani). HD verziót azonban el tudnék viselni olyanoknál, mint Might and Magic sorozat, Dungeon Keeperek, Jazz Jackrabbit, Commander Keen sorozat, Unreal/Unreal Tournament...

Evoken 2023.03.29. 15:12:30

Mi a remake és mi a remaster: én abszolút Grathel értek egyet. Szerintem tartoznia kell a remake szóhoz egy koncepció szintü többletnek. Mondjuk ha 30 év mulva megnéznek az emberek egy Resi 2 vagy egy FF7 remaket, akkor is egyértelmüen látható lesz a "remakesége", az hogy gyökeresen, az alapjaitól kezdve más. Mondjuk úgy, idötállóbb. Egy Shadow of the Colossus viszont olyan különbséget fog éreztetni mint ami most mondjuk egy original Last of us és a remaster között van. Most hogy épp ps2-es vagy szénné pimpelt texturák vannak e a falakon... Ezért baj az ha megelégszünk a technikai upgraddel amikor valamire rá akarjuk huzni a remake kifejezést, ha az idö tullép rajta akkor az nagyon könnyen eltünik. De egy eredeti és egy remakelt FF7 közti különbség ezer év mulva is látszodni fog.

Ironfist 2023.03.29. 16:00:37

@Evoken:
Végül is, igen. De én pl nem mondanám remake-nek azt, ami ugyan tartalmaz technikai változtatásokat az eredetihez képest, de mondjuk csak azért, hogy könnyebb legyen kezelni. Teszem azt, régi dungeon crawlerekben csak egérrel böködve jelölhettem ki, merre mozdulok, vagy merre fordulok, de ha beleraknák a HD textúrák mellé azt, hogy simán lehet WASD-vel irányítani. A Blood: Fresh Supply-t (ezt akartam írni korábban is amúgy, nem a OUWB-t) sem hívnám feltétlenül remake-nek, pedig az elvileg még engine-t is cserélt, hogy simább legyen a kezelés, meg a futás.
Age of Empires 1 EE pl. remake, vagy remaster? A HD verziójában ugyanis pl a farmok nem helyfoglaló épületek, hanem csak talajátszínezés kb. mint az AoE2-ben.

larry 2023.03.30. 18:45:01

Ha jól értem Grath definícióját, a remake feltételez egy statikus világot/szabályrendszert VAGY fix történetet, ezek közül legalább az egyiknek meg kell lenni. Pl. A Civ mindegyik része valahol az első, de még inkább előző rész remake-je is lehetne, de mindegyikben kicsit más a szabályrendszer, és alapból más a világ és a történet, mert ezek ugye dinamikusak és egyediek még játékon belül is, ezért mindegyik Civ rész egy külön epizód sorozatban, és nem sok remake. Az olyanoknál, mint az Oregon Trail, vagy a Lunar Lander kicsit nehezebb, ott érzésre szerintem folyamatosan remake-ek születnek, de egyiket se hívják annak, talán pont a korábbi feltételek miatt, meg mert az alap szabályrendszer annyira alap, hogy ha mellérakjuk, hogy remake, azt csak magasnyakú garbóban tehetjük egy kerti gardenpartyn. Miközben pl egy 2022-es Oregon Trail ránézésre kicsit se hasonlít az 1971-eshez. Na de pl a Blockout az Tetris remake?

Minél többet gondolkozom ezen, annál inkább szeretnék játszani egy Unreal 5 motoros belső nézetű Maniac Mansion-nel.

Negrogo 2023.03.31. 22:16:36

@Ironfist: "én szeretnék egy ilyen HD-t a Tiberian Sunból is"

Ahh. Nem kell ahoz nyulni, ahogy egy Red Alert 2 -hoz se. Sajnos azok mar az EA szarkavarasa es a Westwood szetszakitasa kozti idoszakban keszult. A tobbseg lelepett igy meg is lett az eredmenye. RA2 is mar az EA Pacific es par maradek Westwoodossal keszult. Nem volt egy jo jatek. Sokkal komolytalanabb volt mint az elso resz. Amig egy C&C1 es RA1-et rongyosra jatszottam es tobb alkalommal ujra elovettem ahogy a Remastered Collection is itt a gepemen addig egy TS-t vagy RA2-ot sose vettem elo ujra. Ami amugy szerintem kihagyott lehetoseg, plane mivel ott a Remastered alap, az egy Dune2000 Remastered. Amit eleve a film miatti hyp okan is erdemes lett volna meglovagolni es elkesziteni arrol nem beszelve az Emperor battle for dune ota (20eve) nem keszult rendes, base building-es Dune RTS. Dune: Spice Wars nem tudott erdekelni.

joeperry · http://joeperry.blog.hu/ 2023.03.31. 23:51:22

@larry: Tulajdonképpen a nem sztoriközpontú, hanem inkább szimulációs játéksorozatok minden új része egyfajta remake-je a korábbiaknak, hisz ahogy fejlődik a technika, úgy tudják ugyanazt az élményt egyre részletesebben, látványosabban átadni. Lehetne most példának hozni a különféle tycoon-okat, Sims-et, Flight Simulator-t, ésatöbbi; itt a fejlődés óhatatlanul is azzal jár, hogy játékról játékra (jó esetben) tökéletesítik azt, amit korábban megalkottak.

Ironfist 2023.04.03. 12:26:38

@Negrogo:
Hát nem tudom, anno a Tiberian Sun volt az első c&c típusú játék, amivel játszottam, pontosabban a demója valamelyik PCújság CDmellékletéről. Mivel nem volt előzményem, nekem nem tűnt fel, hogy kifejezetten szar lett volna.

Reactor 2023.04.21. 06:42:49

Nem minden remake sikerült jól. A Resident Evil 3 újrafeldolgozása például hatalmas csalódás lett. Egymástól függetlenül többen is jelezték, hogy a "Resident Evil 3: Nicholai" találóbb cím lett volna.

Kit Fisto 2023.04.23. 00:26:26

Jól szórakoztam Grath és Mazur véleménykülönbségén, de jó értelemben, érdekes volt hallgatni a két látásmódot.
Szerintem a remake azt jelenti, hogy egy újabb, más kiadása a játéknak, jelentős változásokkal. Az újabb motor, vagy jobb textúrák, nagyobb felbontás inkább reboot,esetleg RELOADED ami ha jól emlékszem teljesen ki is maradt a diskurzusból! A csupán minőségbeli javítások a remaster. Ide tartozik a HD verzió is. A rerelease azaz újrakiadás az ami, nem feltétlenül jelent változásokat, inkább némi modernizálást, főleg, hogy újabb rendszeren is fusson. A más gépre (pl. konzolra) átírás a konverzió, ennek során előfordulhatnak változtatások, amik a másik géphez igazodnak. Vannak még a portok, amikor egy régebbi játékot újabb rendszeren játszhatunk, pl. a Doomot Windowson, vagy Linuxon, esetleg Mac-en. Ezek is kapnak modernizálást, főleg új kényelmi funkciókat, amik nem voltak benne az eredeti verzióban (pl. szálkereszt, ugrás), és néhány új grafikai effektust (fény effektusokat, lövésnyomokat, más víz megjelenítést, vagy pl. fröcskölést, ha belelépünk), de a grafika alapvetően marad. Továbbá nagyobb felbontásokban való futtathatóságot, igazodva a modernebb rendszerekhez és gépekhez. De a játék alapvetően nem változik, az eredeti fájlok kellenek a futtatáshoz.
süti beállítások módosítása