HTML

IDDQD

Félkomoly játékblog azoknak, akik tudják, mi az IDDQD, és azoknak, akik nem. Kazuárokat is szívesen látunk.

Itt támogathatsz minket

PayPal:

Patreon:

 patreon_fejlec_kicis.png

Utolsó kommentek

Checkpoint Mini #94: Stormlord

2019.01.30. 00:38 Stöki

cpmini_94.png Üdv minden régijáték-rajongónak, megint itt van 2in1 rovatunk, a Checkpoint Mini, ami cikk és podcast is, attól függően, ki hogyan fogyasztja. Szokás szerint a lejátszó után egy cikkecske is jön a játékról azok kedvéért, akiknek a podcastes formátum annyira nem jön be, de pár bekezdést bármikor elolvasnak. És továbbra is nagyon nagy köszönet mindenkinek, aki támogatta Patreon-kampányunkat! (Támogatóink listáját lásd a poszt végén.)

Mai szentenciánk a Stormlord, ami egyszerre akart játék lenni ZX Spectrumon és Amigán, és ez nem feltétlenül sikerült neki, pedig egy sztárfejlesztő készítette - legalábbis ma már így láttuk, de megjelenésekor még elég nagyot ütött. Most kipróbáltuk és kibeszéltük. Ha kíváncsi vagy élményeinkre, irány a podcast, embed lent, letöltőlink a nyilacska alatt >>illetve itt<<, RSS feed itt, iTunes-oldal itt, Soundcloud-oldal itt. Ha viszont csak olvasnál egy posztot a játékról, scrollozz a lejátszó utánra (bár teljes élményt a podcast ad). És már van Discord-szerverünk is, ha ott bandáznál a többi Checkpoint-rajongóval.

A Stormlord 1989-ben jelent meg egyebek közt ZX Spectrumra, C64-re és Amigára, kiadója a Hewson (ejtsd: hevson) volt, fejlesztője pedig az a Raffaele Cecco, akinek a Cybernoid I-II-t köszönhetjük. És akárcsak a Cybernoid esetében, a Stormlord zenéjét is a C64 Mozartja, Jeroen Tel szerezte, még ha nem is lett olyan emlékezetes, mint a maestro egyéb művei (pl. a Myth, a Supremacy vagy a Cybernoid, hogy mást ne mondjunk).

Cecco - aki nem olasz, bármit is állított annak idején a Commodore Világ, hanem britnek született, olasz emigráns családba - igen tehetséges programozó volt, de dizájnernek közepes. Akkoriban azonban a C64-re ez elég volt: a Cybernoid például elég átlagos lövöldözős játék volt, ha a játékmechanikát nézzük, de a Hewson legjobb grafikusa, Hugh Binns, illetve maga Cecco rajzolt hozzá szép nagy sprite-okat, aztán ezeket megmozgatta, Tel szállította a szuper zenét, és ájult a nép. A Stormlord esetében is ez volt a helyzet, pontosan ezekkel az emberekkel.

A játék egy elég egyszerű run-and-gun cucc, leginkább a Wagner-operákat idéző fantasy környezetben. A főhős a címszereplő viharúr, akinek tündéreket kell kiszabadítani fogságból, miközben dobócsillagszerű fegyverrel irtja az akadékoskodó ellenfeleket. A feladatot csak a pálya bonyolultsága és némi tárgyhasználat kavarja meg, a térkép ugyanis elég nagy, és ha mindegyik tündért ki akarjuk szabadítani, az sem mindegy, milyen sorrendben tesszük és szedjük fel a kiszabadításhoz szükséges tárgyakat - ráadásul a pálya egyes pontjain dobbantók löknek át egy másik pályarészre (Amigán egy sas viszi magával főhősünket). A cél tehát kiismerni a terepet, aztán okosan menni tündértől tündérig, mindezt időre. Ami ezt feldobja, az megint a zene, de még inkább a grafika: a C64-játékokhoz képest nagy és szép sprite-ok mozognak mutatós háttér előtt. Csak hát ami 1989-ben megfelelt, ma már azért kevés - a Stormlord primkó játékmenete miatt nem öregedett szépen, inkább kuriózumértéke van ma kipróbálni.

A játék Mega Drive-ra is megjelent, de a Sega csak cenzúrázott verziót volt hajlandó vállalni, ahol a tündérek keblét ruha fedte. Amúgy volt még port Atari ST-re, Amstrad CPC-re, DOS-ra, sőt 2006-ban symbianos telefonokra is, a rajongói fanatizmust pedig ezúttal egy Oric-verzió példázza. Az alapverziók után nem kellett sokat várni a folytatásra: 1990-ben a Hewson kiadta a Deliverance alcímű Stormlord II-t, az első rész alkotóitól. Ez csupán annyiban különbözött az elődtől, hogy akciósabb volt, az első rész néhány kis kalandeleme eltűnt belőle.

Legközelebb még a héten jövünk vendéges adással. Továbbra is válasszatok bennünket, és visszajelzések, észrevételek jöhetnek bátran (iTunes-ra is, mert akkor jobban észrevesz minket a drága), és azért is hálásak vagyunk, ha share-elitek a mostani adást (vagy valamelyik korábbit).

 

Korábbi Checkpoint Mini adások az ötödik évadban:

 

Még korábbi adások:

 

Ebből a posztból elérhető a teljes első évad, ebből a posztból a teljes második évad, ebből a posztból a teljes harmadik évad, ebből a posztból pedig a teljes negyedik évad.

A vendéges (nem mini) Checkpoint adásokat itt találod, a vendég nélküli Checkpoint Miniket itt találod.

 

Ezek pedig vendégszerepléseink a Runyai Stúdió podcastjében, A hiányzó darab podcastben és a Fun With Geeks YouTube-csatornán (van már második rész is! sőt, harmadik!), illetve Stöki évekkel ezelőtti vendégeskedése a Konnektor podcastben.

A poszt végén pedig következzen Patreon-támogatóink avatár- és névsora:

halloffame_20190124.png

További támogatóink:

Kiss András, kopeszku, Hollósi Dániel, Nagy Gyula, Győri Ferenc, Gortva Gergely, Révész Péter, Szabó Ferenc, Huszti András, cue, polish, Bojki, Szőke Attila, Zila, jurgen_habermas, RZP, ricsi, abeddon, Varga Bálint Bánk, Koppn, csee, TheLastNinja, GLiSKARD, Ninju, Sándor Tamás, Jezernyiczky Tamás, gilicze, ezven, Bajka Zalán, Szabó Zoltán, kisakos, Varga Balázs, Smiley, Invi, Coeris, Velicsek István Gusztáv, SzLacc, Tutu, Zelenák Zoltán, Glad, Steveboy, HuSkizo, Müller Niki, Tresó Ottó, bigwhite, aboy, Sinus, bordiii, Fanyuvo, Élményborz, Edvárd, Hájas Ákos, Lottsie, CsikosZ, Oli, Udvardy Tamás, Döme, oplenti, Palkó D. István, gyulaur, Neriana, Larten, Arsenic, hadam89, Ergoproxy83, Milo, Csviri, Magyar Kristóf, Kester.

(Ha nem látod a listában a nevedet, pedig támogattál vagy ha valami változtatást szeretnél, írj nekünk! Esetleg keress rá, nincs-e megválaszolatlan leveled tőlünk. Illetve bocs, régebbi felvételek miatt pár adást csúszhat a hangos-képes főhajtás.)

16 komment

Címkék: retro podcast checkpoint mini

A bejegyzés trackback címe:

https://iddqd.blog.hu/api/trackback/id/tr1614587316

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

AarPoe 2019.01.30. 09:10:21

Jéé, hát ismét olvasnivaló az oldaon!
Tipikus eset megint: más néven volt a lemezen és csak a videóból jöttem rá, hogy játszottam vele valamennyit. Szerintem ma is szép és élvezhető!

Generic Jingle 2019.01.30. 18:38:24

@AarPoe: Mi a Test Drive első részét nyomtuk évekig C-64-en Accolade néven. :-)

Generic Jingle 2019.01.30. 18:42:19

@Generic Jingle: Kiejtés szigorúan "ákkoláde". :-)

Ad Dio 2019.01.30. 21:42:49

@Generic Jingle: úgyúgy... de akkoriban ez mennnnnnnnnyire menő is volt...

manson karcsi · goo.gl/FVvVX 2019.01.30. 22:16:36

épp most nézem a 'from bedrooms to billions'-t, abban is nyilatkoznak nagy arcok, köztük ez a cseccsó gyerek is. jó kis dokumentfilm, ajánlom megtekintésre. durva volt látni, hogy uk-ben a kazishopok mennyire mentek, ahol lehetett mikrokomputerekre játékokat venni. nálunk a másolgatás ment inkább.

AarPoe 2019.01.30. 23:05:26

@Generic Jingle: mi pedig a Microprose Soccert Seven-eleven-ként, mivel az a kép jött be először, azt hittük, az a címe. Legtöbb esetben viszont az aktuális crack-csapat intrója ment le mindig először, nem volt ez másként itt sem. :))

Void Bunkoid 2019.01.31. 14:00:10

Jóvanna, akkor még nem volt annyira menő az angol, akkor még azok gaz imperialisták voltak, az olaszok viszont vagány menő latin divatdiktátorok (legalábbis valamiért a komcsi blokkban az olaszok valamiért nagyon "nyugati" államnak számítottak, többek között innen ered a Bud Spencer-Terence Hill imádat is, pedig már akkor is trehány, lusta nemtörődöm népség voltak), így mindent ami olasznak tűnt, úgy ejtettünk.

Különben is, körkérdés: ki ejti máig a visszalépést jelentő undo funkciót (angolul ugye "ándu"), hogy "undó"? :)

DeFranco 2019.01.31. 15:21:49

@Void Bunkoid: szóban ándú fejben undó. rossz szokás, át kellene állni mert eleve akkora hunglish akcentusom van hogy ha megszólalok külföldön nyílik az utcában egy lángossütő.

-Szűcs Gyula- · http://nerdblog.blog.hu/ 2019.01.31. 19:48:20

Cikkek hiánya miatt pityergők, hol vagytok? Gyülekező!
:p

-Szűcs Gyula- · http://nerdblog.blog.hu/ 2019.01.31. 19:52:10

@Void Bunkoid: undó természetesen! Ahogy a Cycles motorverseny is Cicles volt és a Prince is Prince, nem pedig Prinsz.
:)

manson karcsi · goo.gl/FVvVX 2019.02.02. 07:00:14

@Void Bunkoid: undó. kopi. readi. tipe miszmacs error.
komodoros nyelvtantanár.

Savior 2019.02.05. 09:43:10

Elnézve az Amigás videót, Grath jobban járt volna, ha a 64-es verziót próbálja ki. Az Amiga verzió bár tényleg nagyon szép, nincs zene, a főszereplő úgy mozog, mint egy lajhár, az időlimit (amit mintha a videó készítője kikapcsolt volna :)) jelzője is csak egy béna homokóra. Őszintén szólva, minél több Amigás videót nézek, annál kevésbé értem, mit ettek az emberek ezen a gépen. :)

Engem egyébként ebben a játékban nem zavart egyáltalán az időlimit. Az ember meg tudja azért tanulni azt az 5 pályát, ami van benne, és ha tudjuk kb. mi hol van, akkor teljesíthető. Szerintem az se zavaró, hogy vannak benne zsákutcák: Stöki és Grath sose játszott KJK könyvvel?

Ami miatt én se mondanám rá, hogy jó játék, azok a veszélyzónák. Az ember belép egy ilyenbe, és hirtelen a fejére szakad az ég: ömlenek az ellenségek megállás nélkül jobbról-balról, miközben elvileg haladni kéne valamerre. Emun persze végigvittem, de azért jó hasznát vettem a save state-nek...

BTW a diszkócsászár csak a címképernyő zenéjét írta. A játék alatt Johannes Bjerregaard (szerintem sokkal fülbemászóbb) szerzeménye szól. Nagy kedvenc!

Szajkó Gábor Krisztián 2019.02.05. 13:49:40

Megejteném checkpoint mini játékajánlómat: Die By The Sword!!!
Szerintem megérne egy misét!

Szajkó Gábor Krisztián 2019.02.05. 13:59:15

Vagy Trespasser!!!!

Najo abbahagytam.

Bobby Newmark 2019.03.17. 00:09:09

@Szajkó Gábor Krisztián: Mehehe, az a kettő tényleg érdekes. Eséllyel dobogósok az idétlen animációk ever toplistán.
A Trespasser hősnője nem tudja kitörölni a seggét, mert bal karja nincs, a jobb meg nem hajlik könyökből, a Die By The Swordöt meg nemrég csak azért töltöttem le és raktam fel, hogy haverral röhögjünk rajta, mennyire istentelenül idétlenül néz ki benne a mozgás.
Egyébként ez utóbbi valami hihetetlenül nehéz egy játék.
süti beállítások módosítása