HTML

IDDQD

Félkomoly játékblog azoknak, akik tudják, mi az IDDQD, és azoknak, akik nem. Kazuárokat is szívesen látunk.

Itt támogathatsz minket

PayPal:

Patreon:

 patreon_fejlec_kicis.png

Utolsó kommentek

Újabb Uridiumot készítene az eredeti kiadója

2016.06.29. 22:17 Stöki

Régi gémereknek ismerős lehet a Hewson Consultants neve: a brit Andrew Hewson által alapított kiadó a nyolcvanas évek egyik legfontosabb cége volt, nagyon jó érzékkel találta meg és karolta fel azokat a fejlesztőket, akik a C64 és később az Amiga határait feszegető játékokat készítettek. A Hewson adta ki például a Paradroidot, a Cybernoidokat, a Nebulust vagy éppen 1986-ban az Uridiumot, ami a C64 egyik legjobb shoot 'em upja volt. (Imádtam forgolódni az űrhajóval, szerelmes voltam abba az animációba.) Nézzünk is meg belőle egy részletet:

A cég azonban nem volt elég nagy ahhoz, hogy a kilencvenes évek közeledtével meg tudjon maradni olyan óriások mellett, mint az Ocean vagy az EA. Előbb átmentek egy névváltoztatáson (21st Century Entertainment lettek és flipperjátékokat készítettek - Pinball Dreams, Pinball Fantasies megvan?), aztán végleg eltűntek a piacról.

De most visszatérnek, az eredeti Hewson Consultants néven, és természetesen a Kickstarterhez fordultak. Egy bizonyos Jonathan Port játékát, a Hyper Sentinelt adnák ki, pénteken indul a Kickstarter-kampány, de egy weboldalt és egy kedvcsináló trailert már fellőttek:

<

Igen, ez egy Uridium, csak nyilván szebb grafikával, mint 30 éve (de azért eléggé érezni rajta a retroszagot). Azon túl, hogy játszanám, nem tűnik olyan óriási projektnek, amihez rengeteg pénz kellene - kíváncsi vagyok, mennyit fognak kérni Hewsonék. Mindenesetre hajrá.

28 komment

Címkék: retro c64 kickstarter hewson uridium

A bejegyzés trackback címe:

https://iddqd.blog.hu/api/trackback/id/tr498855430

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

krcsirke 2016.06.29. 22:24:25

Ha olyan 10 ezer dolcsiba gondolkodnak, simán összejöhet, igaz reális 25 környéke lenne, elnézve fél, max 1 éven belül ki lehet adni egy ilyen játékot pár emberrel. Pénteken kiderül, remélem nem lövik túlságosan magasra be a lécet, normális árért simán általam megvehetőnek tartom.

deto (törölt) 2016.06.29. 22:33:08

Ennek úgy, ahogy van, semmi értelme.

B3L4 2016.06.30. 01:58:30

Nekem jobban tetszik a C64-es valtozat. Nem vagyok feldolgozas ellenes de ez benan nez ki. Maradok az eredetinel inkabb :)

manson karcsi · goo.gl/FVvVX 2016.06.30. 09:31:18

az uridiumban az űr csendje uralkodott, néhány puttyogással.
a hypersentinelben meg prüntyőg a chiptune, megsüketítenek a lövéshangok, elvakítanak a fényeffektek.

AtomCamel 2016.06.30. 10:17:29

Uridium...
Annak idején nekem nagyon tetszett. Klassz volt a grafikája (nekem), űrhajós volt (!), lődözős... ÉS: baromi nehéz.
Szerintem a második pályán soha nem jutottam túl. :-(
Pedig sokszor elővettem...

Az új. Khmm... Szerintem nem játszanék vele..

Flankerr 2016.06.30. 10:32:31

C+4-s klónját toltam annó, nem tudom milyen néven.
Pinball Fantasies, imádtam!

Sealka 2016.06.30. 12:44:57

Ez 2016-ban édeskevés és szégyen a Pinball Dreams csapatától, ráadásul a Unity-vel kb 2 hónap egy középiskolás gyereknek is egy ilyet összerakni, nem értem mire kell kickstarerezni.

Inkább rakjanak össze valami komoly 3D flippert, ha már ennyire unatkoznak a 21st Century fiúk.

killerbee 2016.06.30. 15:04:45

Pinballokat csak kiadóként lehet hozzájuk kötni, a Digital Illusions (DICE) volt a készítő (ill. a Spidersoft aki a gagyi dos-os átiratokat elkövette).

Savior 2016.06.30. 16:38:35

@B3L4: Teljesen egyetértek, szerintem is rosszabbul néz ki mint az ős (főleg a már említett forgás-animáció).

@AtomCamel: versenyezzünk? Szerintem én az elsőn se :D

eßemfaßom meg áll 2016.06.30. 17:46:02

nem értem, most ezt c64-re akarják kiadni vagy mi?

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2016.06.30. 19:12:12

Az egész korszak egyik kiemelkedő játéka volt, tökéletes. Építettem bele scorementést, aztán nyomtam. Csináltam hozzá térképet is, mind a 15 pályáról, és nem trainer módban ám! :-D

Amikor a mai ifjak fanyalognak azon, hogy a ... játéknak unalmas a játékmenete, nincs benne elég sokféle küldetés, unalmas stb., akkor eszembe jut ez a korszak, amikor ezerszer nyomtuk végig az első pályát, mire eljutottunk a tizenötödikig. Az akkor léleknemesítő küzdelem volt a frusztrációval. :-))

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2016.06.30. 19:14:19

@twollah / bRoKEn hOPe, sUppLeX: Életben kellett maradnod, amíg leszállási engedélyt nem kapsz a pálya túlsó végén, és pontgyűjtésként addig sem ártott lelőni a védelmi erők űrhajóit, az űrben és a bázison is.

boom2 2016.06.30. 21:00:39

Sose értettem, hogy emberek hogyan tudnak ilyen pöcs kis játékokért lelkesedni... ha már akkor..

Streetroad
Steel Thunder
Gunship
Elite
Stunt Car
Sokoban
Testdrive
Action Biker
GP
Impossible mission
Bulder dash

Ezek a korai PC-s játékokat is hülyére verték grafikában és játék élményben is.

Ha már gagyi akkor Crossfire, Superpipeline, Wizzard of war

enpera · http://c64blog.wordpress.com 2016.06.30. 22:17:30

@boom2: wizard of wor, ha már okoskodsz :)

Sealka 2016.07.03. 02:54:35

@enpera: Wizard of Wor, ha már próbálod játszani a mesterséges intelligenciát!

Sealka 2016.07.03. 14:16:38

Nem te fogod eldönteni mi áll jól és mi nem. Egyébként is te okoskodsz itt össze-vissza, de közben még írni sem tudsz helyesen angolul (sem).

psychonaut 2016.07.04. 10:40:58

street rod - hamár :D

Bobby Newmark 2016.07.05. 17:22:17

Ha már így előkerültek az elírt játékcímek...

Más is kapott annyira agyfaszt C64en a magyarított, szándékosan átnevezett játékcímektől mint én? Jellemzően kazettán terjedtek, amik nem kétkazettás magnóval lettek másolva, hanem egyesével, játékonként. És mindnek ilyen balfaszidióta magyar címe volt, amiből esetleg tippelni lehetett, hogy mi az.

Konkrét címekre már nem emlékszem, de pl Sokoban "Ladatologatos" lett volna, Wizard of Wor meg mondjuk "Szornyvadasz"...

Komolyan majd lerobbant az agyam, amikor hozzám került egy ilyen kazetta, péklapáttal basztam volna pofán az elkövetőjét. Minden egyes játékot el kellett indítani, hogy kiderüljön, mi az valójában, és aztán a kazettán lévő ötven játékról egy nap alatt derüljön ki, hogy mindet ismerem és megvan.

manson karcsi · goo.gl/FVvVX 2016.07.05. 20:02:43

@count zero: az angolul nem értés hiánya és a hamvas fiatalkor teszi, hogy a paperboy-ból pareboi lesz, vagy a pipeline2-ből faszorru.

Savior 2016.07.08. 19:24:25

@Bobby Newmark: Én egy olyan lemezt kaptam, amin 4 játék volt: level 1, level 2, level 3 és level 4. Máig nem találtam meg, mi volt az...

Sealka 2016.07.08. 23:44:33

@enpera: 120 vagyok izomban, szóval előbb állj fel, ha velem beszélsz kisfiam. Másodszor pedig tanulj meg angolul, mielőtt másokat osztasz ki angol nyelvtanból.

enpera · http://c64blog.wordpress.com 2016.07.09. 09:00:54

@Sealka: te ilyen nethuszár vagy? 120 kg háj, agy nélkül? Gyúrsz is? :)
Folyékonyan beszélek angolul, hülyegyerek. :) menj vissza az iskolába, ne itt égesd magad

Sealka 2016.07.09. 22:50:29

@enpera: Azt írom 120 vagyok izomban, erre megkérded, hogy hájban, meg, hogy gyúrok e. Látom súlyos szöveg értési problémáid vannak, vagy csak simán értelmi fogyazékos vagy. Folyékonyan beszéltek angolul? Skizofréniában is szenvedsz? Én már túl vagyok az iskolákon kisfiam, menj vissza a szobádba és szólj az ápolóknak, hogy kapcsolják ki az internetet.

Acsabi44 2016.08.14. 23:38:14

anyám, mennyit játszottam ezzel.
kb 20 éve nem láttam de minden hangeffekt ittvan a fülemben
süti beállítások módosítása