HTML

IDDQD

Félkomoly játékblog azoknak, akik tudják, mi az IDDQD, és azoknak, akik nem. Kazuárokat is szívesen látunk.

Itt támogathatsz minket

PayPal:

Patreon:

 patreon_fejlec_kicis.png

Utolsó kommentek

Checkpoint 2x11: Azok a régi jó E3-ak

2016.06.08. 12:18 Stöki

Gőzerővel készülünk az E3-ra, ezért kicsit hanyagoltam a blogot, csúszott is pár napot az új podcast. De ami késik, már itt is van, és az új adással együtt érkezik Sashegyi "Sasa" Zsolt, aki már az első évadban is volt vendég nálunk, mert hát a hazai gémerszakma régi motorosa ő, és elég jó dolgokat tud mondani néha (máskor meg oltogat minket, de mi ezzel a hibájával együtt szeretjük őt).

podcast28.png

Az adás témája is az, hogy gőzerővel készülünk az E3-ra, és ennek kapcsán elővettünk régi E3-as sztorikat, és megnéztük, hogy egyáltalán hogyan fejlődtek oda-vissza a játékexpók az első CES-ek és ECTS-ek óta. Kicsit szakmaibb téma ez, de mivel ilyenkor azért a játékosok nagy része is az E3-on tartja a szemét, reméljük, hogy nektek is érdekes lesz az adás. Embed lent, letöltőlink a nyilacska alatt >>illetve itt<<, RSS feed itt, iTunes-oldal itt, Soundcloud-oldal itt.

Shownotes, azaz az adásban hivatkozott dolgok:

Legközelebb nem tudom, mikor lesz vendéges adás, mert most már csak pár Mini van a tárban, aztán nyári szünetre megyünk. De ezen a hídon majd átmegyünk akkor, amikor odaértünk. Visszajelzések, észrevételek továbbra is jöhetnek bátran, és azért is hálásak vagyunk, ha share-elitek a mostani adást (vagy valamelyik korábbit). Ha pedig arra lennél kíváncsi, milyen az, amikor vendégként szerepelünk egy másik podcastben, ide kattints.

Korábbi adások:

2x01 - A magyar játékfejlesztés gyökerei (vendég: Képes Gábor, a műszaki múzeum volt kurátora)
2x02 - Dokumentumfilm a magyar játékfejlesztésről (vendég: Matusik Szilárd, a film rendezője)
2x03 - Azok a régi jó mobiljátékok (vendég: Bodnár Csaba, a Mobilaréna szerkesztője)
2x04 - A Commodore 64 (vendég: Krissz, C64-guru)
2x05 - A Ubisoft játékai (vendég: Mazur, member of Team Mazur)
2x06 - Videojátékos filmek (vendég: Klág Dávid filmesztéta)
2x07 - Kézikonzolok (vendég: Edvi Timi)
2x08 - Ecco és a Novotrade (vendég: Szenttornyai László, az Ecco vezető fejlesztője)
2x09 - FPS-ek (vendég: HP a Gamestartól)
2x10 - Magyar játékfejlesztés a szocializmusban (vendég: Kiss Donát, a Novotrade volt CTO-ja)

 

A Checkpoint teljes első évadja ebből a posztból elérhető.

 

A Checkpoint Miniket pedig itt találod.

9 komment

Címkék: retro közösség podcast e3 checkpoint

A bejegyzés trackback címe:

https://iddqd.blog.hu/api/trackback/id/tr958785476

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

B-Bird 2016.06.08. 14:08:27

Roberta néni tavalyelőtt megjelent az új King's Quest miatt: www.youtube.com/watch?v=-JQkRp-VFXQ

Hogy mennyire folytak bele az új részbe... azt hiszem többségben csak Special Thanks kategória szinten!? :-)

Digitális Dzsihád 2016.06.08. 17:09:10

Pár hete volt az Insert Coin party a Dürer kertben. Arról nem lesz beszámoló?

Stöki · http://iddqd.blog.hu 2016.06.08. 17:49:28

@Digitális Dzsihád: Sajnos nem tudtam elmenni, egy barátom esküvőjén voltam aznap tanú.

keer_eye (törölt) 2016.06.08. 17:55:12

Gamescomról saját bőrömön tapasztaltam meg, hogy be lehet jutni korábban is. Én balga megvettem elővétben a 4 napos superpasst: egy órával korábban mehettem be minden nap, szabad ki-bejárás, majdnem nyertem egy Xboxot (50% esély volt hogy én nyerem és 50% hogy valaki más, de sajnos valaki más nyert), szóval gondoltam jó móka. Kiderült annyira nem az.
Ugyanis volt nulladik, minusz első és minusz második nap, ahol a 70-80ezer fő helyett kb 10ezer volt csak napi szinten, sejthetően sokkal rövidebb sorokkal, érdemben ugyanannyi kipróbálható játékkal. Cosplay/booth babek persze nem voltak, se tüzijáték vagy élő versenyek, de megvallom ezek engem nem is érdekelnek annyira, a játékok miatt mentem oda. Szóval a játékipar megint szárazon hanyattvágott, én pedig megtanultam, hogy elővételben soha semmit, nem csak játékot.

vargatom 2016.06.08. 23:47:52

Kis info a Gamescom kapcsán: idén már van munkánk, amit arra időzítettek az E3 helyett :)

Venyercsán Dávid 2016.06.09. 16:56:24

Kicsit off: Checkpoint minihez a Mother 3 szerintem tökéletes alapanyag lenne. Itthon nem hiszem, hogy annyira ismert. Gameboy Advance-re jött ki 2006-ban. JRPG játék, én egy ludológiával foglalkozó könyvben találtam rá. Még nem toltam ki, de valóban zseniális, mind látványügyileg, mind történetmesélésben. Ha nincs otthon elfekvőben Advance, 5 perc "guglival" meg tudjátok szerezni...

manson karcsi · goo.gl/FVvVX 2016.06.09. 21:33:21

@Venyercsán Dávid: kell hozzá egy angolosítás, mert az eredeti rom japánul van.

Venyercsán Dávid 2016.06.09. 21:54:59

@manson karcsi: Az 5 perc Google-ben benne van a lefordított, frissített ROM is. Én is azzal játszom. :D

manson karcsi · goo.gl/FVvVX 2016.06.11. 07:29:26

@Venyercsán Dávid: kisügyes vagy. majd beírok neked egy ceruzás kisötöst, zölddel.
süti beállítások módosítása