Múlt hét végén volt a Sony Playstation Experience nevű rendezvénye, amin bemutattak pár újdonságot, és persze a cég körül mostanában magasra csapó retrohullámokon is érkezett egy új szörfös (ej, de szép képzavar lett ez a mondat végére). Az eredeti ráadásul 1980-as cucc, igazi műfajteremtő őskövület, a Rogue, ami nagyjából minden olyan játék alapvetése, amiben szörnyekkel teli labirintusokat (ejtds: dánzsön) kell felfedezni, kirabolni és persze a szörnyeket megölni. Az eredetiről azt kell tudni, hogy karaktergrafikát használt, és jóval később is akadtak hasonló követői (mi is toltuk kilencvensokban a koleszban a Moriát), de a műfajt akkor is roguelike-nak nevezték, amikor már csillivilli grafikát villantott, és persze a Diablo sem tagadhatja le a Rogue hatását.
Na, ezt éleszti fel a Brut@l című játékkal a Sony, illetve az újonc Stormcloud Studios, persze 3D grafikával, ugyanakkor megőrizve a karakteres grafika - most figyelj - karakterét. Hogy ez miként lehetséges? Így:
Kíváncsi vagyok, hogy mennyire fog működni. Benne van az is, hogy fél óra után unalmas lesz a koncepció, meg egy remek akció-RPG lehetősége is (lesz kooperatív mód és pályaszerkesztő is). Az viszont biztos, hogy a játék dobozára kell majd ragasztani egy plusz epilepsziafigyelmeztetést is. Sokáig nem kell már várnunk rá, valamikor 2016 elején jön. Ja, és pirospont a "kick some ASCII" szójátékért.
A rendezvényen egyébként megmutatták mozgás közben a Day of the Tentacle felújított változatát (lásd lent, a véleményem nem változott róla), és nem meglepő módon bejelentették az újabb Schafer-klasszikus, a Full Throttle remake-jét.
Utolsó kommentek