HTML

IDDQD

Félkomoly játékblog azoknak, akik tudják, mi az IDDQD, és azoknak, akik nem. Kazuárokat is szívesen látunk.

Itt támogathatsz minket

PayPal:

Patreon:

 patreon_fejlec_kicis.png

Utolsó kommentek

1980-as klasszikust éleszt fel a Sony

2015.12.07. 12:25 Stöki

Múlt hét végén volt a Sony Playstation Experience nevű rendezvénye, amin bemutattak pár újdonságot, és persze a cég körül mostanában magasra csapó retrohullámokon is érkezett egy új szörfös (ej, de szép képzavar lett ez a mondat végére). Az eredeti ráadásul 1980-as cucc, igazi műfajteremtő őskövület, a Rogue, ami nagyjából minden olyan játék alapvetése, amiben szörnyekkel teli labirintusokat (ejtds: dánzsön) kell felfedezni, kirabolni és persze a szörnyeket megölni. Az eredetiről azt kell tudni, hogy karaktergrafikát használt, és jóval később is akadtak hasonló követői (mi is toltuk kilencvensokban a koleszban a Moriát), de a műfajt akkor is roguelike-nak nevezték, amikor már csillivilli grafikát villantott, és persze a Diablo sem tagadhatja le a Rogue hatását.

Na, ezt éleszti fel a Brut@l című játékkal a Sony, illetve az újonc Stormcloud Studios, persze 3D grafikával, ugyanakkor megőrizve a karakteres grafika - most figyelj - karakterét. Hogy ez miként lehetséges? Így:

Kíváncsi vagyok, hogy mennyire fog működni. Benne van az is, hogy fél óra után unalmas lesz a koncepció, meg egy remek akció-RPG lehetősége is (lesz kooperatív mód és pályaszerkesztő is). Az viszont biztos, hogy a játék dobozára kell majd ragasztani egy plusz epilepsziafigyelmeztetést is. Sokáig nem kell már várnunk rá, valamikor 2016 elején jön. Ja, és pirospont a "kick some ASCII" szójátékért.

A rendezvényen egyébként megmutatták mozgás közben a Day of the Tentacle felújított változatát (lásd lent, a véleményem nem változott róla), és nem meglepő módon bejelentették az újabb Schafer-klasszikus, a Full Throttle remake-jét.

6 komment

Címkék: retro sony brutal rogue

A bejegyzés trackback címe:

https://iddqd.blog.hu/api/trackback/id/tr618145720

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

keer_eye (törölt) 2015.12.07. 12:37:03

"a játék dobozára kell majd ragasztani egy plusz epilepsziafigyelmeztetést" - villogó betűkkel, hogy biztos észrevegyék

A trélert elnézve már most hasogat a fejem, fárasztó lesz ez nagyon a szemnek.

Flankerr 2015.12.07. 18:46:23

"kick some ASCII" :D
Nekem bejön ez a grafikai stílus.

larry 2015.12.07. 19:48:55

A DoTT-tól felfelé egyik Lucas-kalandjáték felújítást sem tekintem új anyagnak, tényleg max újrakiadásnak pár kb érdektelen extrával. A Maniac Mansion, a ZacMcKracken, a Loom, vagy a két Indiana Jones (de leginkább az Atlantis) simán megérdemelne egy ilyet, és láttuk a Monkey Islandnél, hogy működik, sőt indokolt a remake, mert régi, elavult technikára csinálták őket, de a tartalom ettől független, ráadásul jó. De ahol a lekerekített forma, meg a feljavított hang a legtöbb, ott nem igazán érzem, mire jó. OK, jusson el új generációkhoz, de mutasson valaki egy 14 évest, aki az felújított kiadás miatt játszotta végig a Grim Fandango-t. Ami pedig a Lucas, és a feljavítás viszonylatban aggaszt, hogy jó esély van rá, hogy a DoTT újrakiadás végén a Bernard/Laverne/Hoagie-mutáns lő először a zsugorítópisztollyal.

manson karcsi · goo.gl/FVvVX 2015.12.07. 21:24:49

@larry: center of the forehead, every time!

a rogue és mud cuccokban épp az volt a jó, hogy saját fantáziából pótoltuk a vizuális hiányosságokat. ezt a tronos megvalósítást okafogyottnak érzem, mert sem a vén dinoszauruszok, se a vérpistikék nem fogják kajálni.

inkább játszok a fract osc-vel.

Bobby Newmark 2015.12.08. 10:02:12

@manson karcsi: Egyetértek, ez szerintem gáz. Rougelike-ok az elmúlt 35 évben kicsit eltávolodtak már az agyatlan henteléstől, és éppen a mélységük a lényeg, a végtelen stat a béna grafika alatt, a rengeteg választható karakterosztály és a fejlődésük, meg a hegynyi mennyiségű loot.
Ez meg ránézésre egy sekélyes gyaszatolás.

Grafikával rendelkező rougelike-ra meg ott lenne a Diablo, de nekem már az is túlzás a csillivilliből meg az akcióból, ez meg aztán pláne.

Bobby Newmark 2015.12.08. 10:39:33

Viszont ha már régi cucc felújítása... a Gauntlet egész fasza lett.
süti beállítások módosítása