HTML

IDDQD

Félkomoly játékblog azoknak, akik tudják, mi az IDDQD, és azoknak, akik nem. Kazuárokat is szívesen látunk.

Itt támogathatsz minket

PayPal:

Patreon:

 patreon_fejlec_kicis.png

Utolsó kommentek

Checkpoint 1x16: Real time stratégiák

2015.12.06. 16:43 Stöki

Egész népszerű lett videojátékos podcastünk; az elején még ezer hallgatásnak is nagyon tudtunk örülni, de most például az esportos adás már 3500 fölött jár (plusz iTunes). Ezt nagyon köszönjük, viszont elég vegyes visszajelzések jönnek azt illetően, hogy milyenek legyenek az adások. Van, aki a sok infónak örül, van, aki a belterjes sztoriknak - de ez valószínűleg így van rendjén, gyökeres változtatásokat nem is nagyon tervezünk. Reméljük, hogy a mostani adásban mindkét tábor megtalálja az örömét...

podcast16.png

...ugyanis mostani vendégünk Chris volt, azaz Környei Krisztián, aki a lemezes Guru óta a magyar játéksajtó oszlopos tagja (és még most is a PC Guru szerkesztője), így régi kedves haverunk. Ezzel magyarázható a közvetlenebb hangvétel (meg azzal, hogy az ötödik adás felvételekor az adás napján visszamondta a szereplést, és ezt nem hagyhattuk szó nélkül), de ezzel együtt Chris nagy szaki sok műfajban. Például valós idejű stratégiákban, ami az adás témája, kicsit kapcsolódva a múltkori Blizzard-adáshoz. És ígérem, utoljára szidtuk a mobákat, legalábbis idén. Embed lent, letöltőlink a nyilacska alatt >>illetve itt<<, RSS feed itt, iTunes-oldal itt, Soundcloud-oldal itt.

Shownotes, azaz az adásban hivatkozott dolgok:

Legközelebb jövő héten Checkpoint Mini, utána az év utolsó vendége. 2016-ra vendégre is tehettek javaslatot, aztán megpróbáljuk megkörnyékezni, akit lehet (már gyűlik a listánk). Visszajelzések, észrevételek továbbra is jöhetnek bátran, és azért is hálásak vagyunk, ha share-elitek a mostani adást (vagy valamelyik korábbit).

Korábbi adások:

1x01 (pilot) - A legelső videojátékok (vendég: nem volt)
1x02 - Gyűjtőszenvedély, retrózás a Csokiban (vendég: Sakman, egykori gurus, régihardver-gyűjtő)
1x03 - Chris Roberts játékai (vendég: Mazur, a Gamestar főembere)
1x04 - Filmélmény a videojátékokban (vendég: Klág Dávid filmesztéta)
1x05 - Doom, Quake, id Software (vendég: Sasa, egykori PC Guru-főszerk)
1x06 - Plus/4 játékoktól a Túlélők Földjélig (vendég: Tihor Miklós játékfejlesztő)
1x07 - Pornóba és játékba nem kell sztori? (vendég: Juhász Viktor játéksztori-dizájner)
1x08 - Játékok, amiktől megijedtünk (vendég: Brigi, horrorrajongó)
1x09 - FMV-k, mozik, renderelt cutscene-ek a játékokban (vendég: Vargatom, modellező a Digicnél)
1x10 - Magyarítások (vendég: Herbie, lokalizációs szakember)
1x11 - Nintendo (vendég: Schaffer "Plastik" Józsi aka. Angelday, Nintendo-fan)
1x12 - Játékzenék (vendégek: NecroPolo és Werdy a SIDrip Alliance zenekarból)
1x13 - Esportok (vendég: Kodiak, CS-legenda)
1x14 - A magyar játékfejlesztés kezdetei (vendég: Beregi Tamás videojáték-kutató)
1x15 - Blizzard (vendég: Hancu)

 

A Checkpoint Miniket pedig itt találod.

80 komment

Címkék: retro közösség podcast rts checkpoint

A bejegyzés trackback címe:

https://iddqd.blog.hu/api/trackback/id/tr818142962

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Venyercsán Dávid 2015.12.06. 17:10:38

Checkpoint minibe gondoltam beajánlom a The Movies-t (2005). Elvileg az öreg Molyneux-nek is volt hozzá köze. Meglepődve látom, hogy milyen ismeretlen manapság. Még lekalózkodni se nagyon tudnám, ha bármikor is csináltam volna ilyet.

Flankerr 2015.12.06. 17:27:49

88 perc, ezzel már megvettetek, mondjuk a téma indokolja is.
Nekem tetszik a keretes szerkezet: hírek, főtéma, vendég hogyan kezdett játszani, ezen ne változtassatok.
A bennfentes dolgokon se, én szeretem hallani, ahogy a "normál" infókat is.
Szóval csak így tovább :)

Saldar 2015.12.06. 20:09:24

Remek adás lett a vendég és a téma miatt is, köszi (azt hittem már soha nem hívjátok meg Christ "bosszúból" :))! Ilyenkor mindig meghallgatok egy-egy régebbi felvételt, mert rövidnek tűnik az amúgy ideális adásidő.

Személyes élményt szabad?
Nyilván nem lehet minden egyes játékra emlékezni, de ami számomra nagy élmény - és talán nektek is rémlik -, az a 2006-os The Lord Of The Rings: Battle For Middle Earth 2.
Trailer:
www.youtube.com/watch?v=P40ZOcJ7DYE
Az első rész még inkább "csak" egy korrekt iparosmunka, de a másodikra sikerült a totális kiteljesedés. A mai napig elővesszük cimborámmal egy-egy online meccs erejéig és még mindig lelkesen elmélyedünk benne.

pizzaboy 2015.12.06. 20:44:45

Warzone 2100 máig a legjobb RTS, azóta sem készült hasonló.

manson karcsi · goo.gl/FVvVX 2015.12.06. 21:00:45

talán inkább supreme sommelier (2007), nem?

kuf 2015.12.06. 21:16:26

A '98-as pcguru CIH virusrol egy tokeletes korlenyomat.. :)

www.antivirus.hu/virved/index.php?CN=60.15.3.5.1&CIE=0

A cikkben jelzett Sancza, Melo Sanyi baratom, mar el is feledtem ezt a levelét..:) Az ujsag kozvetlen a Soltvadkerti guru tabor elott jott ki, volt is lent kisebb feszultseg. Ugyanitt füstölték el, ha jól emlékszem, Laayosh vagy talán pont Chris pioneer hangfalait is? ;P

Dili · http://diliblog.blog.hu/ 2015.12.06. 21:51:18

Jó volna egy ilyen adás a kalandjátékokról is. Stökihez úgyis közel állnak.

killercsiga 2015.12.06. 22:04:26

kár hogy a sudden strike meg a blitzkriegek kimaradtak a felsorolásból; azokban épp az volt a jó, hogy nem kellett a nyersanyagokkal szórakozni

random 2015.12.06. 23:23:28

Kritikai hozzászólás:
Rohadt jó minden rész, minden vendég jó arc, csináljatok még sokat.

Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2015.12.06. 23:46:13

@kuf: Na igen... A gond az, hogy a most is elhangzott állítással szemben akkor már volt módszer a hasonló virusok leirtására, észlelésére. Sőt elvben volt egy egyszerű megoldás is: A vírusos állomány eltért a hivatalos forrásból elérhető eredetitől... Az ilyen eltérések kezelése pedig már akkor is jó megoldás volt.

Ráadásul az a vírus nem volt éppen ártalmatlan...

A nagyobb gond pedig sokkal inkább az volt, hogy nem is volt tartalék arra az esetre, ha valami gond van a CD-vel és újra kell gyártani és nem is nagyon tanultak a hibából. Nem nagyon változtattak a helyzeten, hogy csökkentsék a hasonló esetek valószínűségét.

lol7 2015.12.07. 00:28:32

Jé, a pcguru még létezik?

Balfars 2015.12.07. 01:28:18

Nekem az SC2.2-vel az volt a gondom, hogy sztori szempontból totál negálta a Wings történetét.
Emberré alakítod kerrigent? 8. küldetés már ismét zerg. (ok, tudom hogy szabad akarattal de azért nem annyira látványos dolog)
Bemutatod, hogy Mengs egy faszkalap és az egész dominium egy hazugság? Van 1-2 hírblokk hogy lázadoznak de amúgy semmi. Kerrigen zúzza le a birodalmat.
A doki kolóniája és a psi használók vitája az a kb 2 melléksztori amiben eredményt értél el....

Rozsgyi 2015.12.07. 01:50:15

The Seventh Sword of Mendor:

amr.abime.net/review_25447

egyáltalán nem tűnik rossznak, kár hogy nem adták ki.

Blobov 2015.12.07. 06:04:35

Amióta lusták vagytok írni és csak a geekduma felvételéről szól a blog, nem vagyok igazán fogyasztótok... egy beszélgetés felvétele sosem olyan, mintha én is benne lennék, és sosem lesz egy írott cikk értékével egyenlő. De elismerem, sokkal könnyebb, mint cikket írni. :(

Stöki · http://iddqd.blog.hu 2015.12.07. 06:09:38

@Blobov: megertem, de az utolso megjegyzesed nem igaz: legalabb annyi idot elvisz egy podcast, mint egy hosszabb cikk (de inkabb tobbet). szoval egyaltalan nem lustasag van a hatterben

Void Bunkoid 2015.12.07. 08:26:28

@Stöki: mégis jó úgy írni, akár interjút is, hogy a kis szubjetív, újságírói szempont, vélemény is benne van. Inkább maradjatok a 21. század CoVja, mint egy buta tévé :)

Stöki · http://iddqd.blog.hu 2015.12.07. 08:39:28

@Void Bunkoid: Igen, ez igaz. Csak van ebben egy kis személyes tényező is: a sokadik interjú és retrocikk után a podcast nekem új dolog volt, és egy sokpluszegyedik cikknél jobban motivál, jobban mozgat, több mindent vagyok hajlandó feláldozni érte. Meg az is van, hogy cikket én szeretek egy szuszra megírni, ha részletekben kell csinálnom, akkor nagyon szenvedek. A podcast ellenben jól tagolható munkafolyamatokra, egyik nap felvesszük, másik nap megcsinálom hozzá a covert, harmadik nap megvágom, stb. Szóval bármennyire is több meló, nekem _most_éppen_ jobban fekszik a podcast mint például a hetiretrók. De ettől még folyamatosan baszkurál a lelkiismeret, hogy a hetiretrókat is folytatni kellene, és nagyon szeretném karácsonyi ajándéknak befejezni a Half-Life-cikket. Ugyanakkor tévé biztos nem leszünk, de szerintem heti egy podcasttől még rádió sem nagyon. :)

Blobov 2015.12.07. 09:31:06

@Stöki: Nézd, egy hosszú, alapos cikket, vagy akár a beszélgetés leiratát tök szívesen elolvasom, de se melóhelyen, se otthon nem fogok 88 perc beszélgetést meghallgatni. S ilyen szempontból sajnálom, mert gondolom, értékes dologról maradok le.

S bezony, leírni sokkal több akarat és energia valójában, mint csak beszélgetni róla/vágni.

Stöki · http://iddqd.blog.hu 2015.12.07. 09:37:52

@Blobov: Mondom, tökre megértem, és sajnálom.

De az utolsó mondatod továbbra sem igaz. Tudom, hogy mennyi energia megy el nekem egy podcasttel illetve egy cikkel, és hidd el, hogy nagyobbegyenlő.

Terézágyú 2015.12.07. 09:59:54

@Blobov:
Így van. Egy cikket erről én is elolvasnék - de műsort hallgatni nem fogok.

Bobby Newmark 2015.12.07. 10:27:55

@Venyercsán Dávid: Pedig simán meg lehet szerezni, nekem kb három hónapja jutott eszembe emlékeztetni rá magam, miért is nem jó játék az.

Beszorul a francba az egész, a végjáték balansz totál el van szállva. Gyakorlatilag nem lehet kigazdálkodni három színész, egy rendező, meg egy-két kaszkadőr idejét, az egész játék egy frusztrált csúszás-spirálba torkollik.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2015.12.07. 11:01:19

Nagyon szomorú vagyok, hogy a Wargame széria teljesen kimaradt...

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2015.12.07. 11:15:12

A Settlers I-II kiváló építgetős volt, de a harci része botrányosan szar volt sajnos.

A SI/II-ben is kb. egy dolgora ment ki az egész. Akinek aranya volt, az győzött. Ennyi. Az 4-5. szintű katonák letarolták az alacsony szintűket.

z S1 képzettség jelzője és minden más része is botrányosan rossz volt, mai napig nem értem, hogy a képzettség melletti %-os érték mi a frászt jelzett ki és hogyan működött.

Az SII-ben a határtól távol felhúztam a legnagyobb őrhelyet, minden más fehér zászlós helynek elvágtam az út kapcsolatát. Így azon őrhelyek feltöltöttsége külön volt szabályozható a sliderrel, csak oda ment sok ember. Feltölt max ember, csak oda arany. Pikk-pakk mindenki 5. szintű a legolcsóbban Ezt megcsinálod párszor és van 20-30 db 5. szintű katonád. Aztán a határhoz küldöd az összeset és hent. Ennyi volt a játék...

Sajnos az S3/S4-re soha nem volt időm, pedig úgy tűik, ott vére kombinálták a teljesen szabad RTS csatát az SI/II építgetős rendszerével.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2015.12.07. 11:23:05

A bázisépígetős FPS-ek eltűnéséért meg nem kár. Egyszerűen csak kilikkelőbajnoksággá teszi az egészet.

TetraB 2015.12.07. 11:28:06

sajna nekem sincs időm ezt végignézni, pedig biztos érdekes.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2015.12.07. 11:32:52

Most jött el az a pillanat, amikor azt érzem, hogy a sok sok év tapasztaltotok ellenére nem igazán látjátok, hogy micsoda kihasználatlan potenciál lenne az RTS-ben, ha lenne rá a fogadó oldalon igény, ha kombinálják a körökre osztott módszerrel.* A Wargame széria ezt villantotta fel, a RUSE is.

Nagyon sok mindenről beszéltek, de igazából szinte semmiről...

Az összes podcastnél valahogy azt érzem, hogy inkább csak nosztalgiázás megy, de kicsit technikaibb elemzése, hogy mit és hogyan csináltak és mi volt a baj, arról már kevésbé.

*Az RTS műfaj sajnos teljesen összemosta a stratégiai és taktika szavak jelentését és pont ennek megkülönbözetésére van a körökre osztás / RTS. Lásd pl. Total War széira.

MrStrato 2015.12.07. 12:25:45

> Ordos
> Sonic Tank
Pick one. ;)

Atreidesnél volt a Sonic Tank. Az Ordos Deviatorral operált (szvsz a leggyengébb szuperfegyver a három közül).

Terézágyú 2015.12.07. 12:34:25

@molnibalage:
"Sajnos az S3/S4-re soha nem volt időm, pedig úgy tűik, ott vére kombinálták a teljesen szabad RTS csatát az SI/II építgetős rendszerével. "

És ezzel gallyra vágták a S2 hangulatát is.... Mert annak aztán volt!

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2015.12.07. 12:49:19

@Terézágyú: Én pont ellenkezőleg látom. A hadjárat 4. pályáján is a hajamat téptem mire sikerült megtalálni az n+1-ik hajóépítés után az aranyat. Ami elsőre jópofa az egy idő után vállalhatatlanul unalmas. Eleve ott keződik, hogy az S2 rendszere azt sem engedte meg, hogy vizen keresztű hódits...

Az S1/2-őt túlságosan meszépíti a múlt szerintem...

Terézágyú 2015.12.07. 12:59:54

@molnibalage:

Nyilván ha elsősorban az egységeket akarod irányítani egy játékban akkor az S2 nem a te játékod :)

Kipróbáltad a Praetorians-t ? Na, ott nem kell bányászni, fát vágni és hasonlók :)

Próbáld ki.

Az S2-ben meg ez a poén, hogy ahhoz hogy kenyered legyen, nemcsak farmot kell csinálnod, de külön malmot és pékséget is... :))
Ráadásul az egészet felülről irányítod: meg mondod mit akarsz, és ők csinálják, ahogy akarják - pláne a katonákat.

Egyébként igen: az arany nagyon fontos.

Hogy a múlt szépíti meg a S2-t? ... Hát, nem mondom, hogy mostanában játszottam vele. De még megvan, ami nem mondható el a S3-ról meg a S4-ről: annak idején kipróbáltam, engem is felvillanyozott, hogy itt külön lehet irányítani az egységeket - aztán viszont kiderült, hogy a hangulata odaveszett. A hangulat, hogy órákig lehetett játszani a kettessel...

Már nincs is meg a hármas, meg a négyes... a kettes meg igen, várja, hogy újra elővegyem :)

Nem véletlen, hogy ebből csináltak egy gold editiont.

De nyugodtan próbáld ki a négyest is, én nem akarlak lebeszélni róla :)

Scagnetti 2015.12.07. 13:11:51

@MrStrato: Nagyobb összecsapásokban talán jobb lett volna, de még az is lehet, hogy ott sem. Bár csapatban támadó Devastatorok közé belőni vele, majd a megszerzettek közül eldurrantani egyet-egyet, az vicces lett volna. :) Igazából én is csak Devastatorok felrobbantására és Harvesterek ellopására használtam. :) Szegény Ordossal kibabráltak a készítők, a szuperfegyverei nem sokat értek. A szabotőr is maximum egy-egy kóbor egység levadászására volt jó.

A Sonic Tanknál jobb nem volt. Legyártottál 4-5 darabot, és simán végigdaráltad vele a pályákat. Bármelyiket.

Scagnetti 2015.12.07. 13:17:56

@pizzaboy: Sajnos tényleg nem. Pedig pl. egy Supreme Commander engine alatt baromi látványos és jól játszható lehetne. Persze kissé más fejlesztési fával, mert az eléggé egysíkú volt. Hiába volt százmillió fejlesztés, összességében alig néhány különböző fegyver számtalan szintjét lehetett csak elérni. De az alapötlet nagyon jó volt. Kár, hogy a felhasználók 99%-a számára túl bonyolult egy ilyen játék, ezért max. garázsprojektként térhet vissza.

Zoltantan 2015.12.07. 13:36:38

Planetary annhilation? valaki?

Winter is coming 2015.12.07. 13:50:31

Ami talán nem hangzott el, hogy DOTA és más förmedvények mellett a Starcraft RTS-nek elég nagy jelentősége van E sportban, főleg Koreában.

Nem hiszem, hogy ezen a téren kimenne a "divatból", sőt, egyre nagyobb iparág épül rá. (ez igaz mondjuk a Hearthstone bajnokságokra is)

Úgy tűnik, hogy a Blizzard játékokra több szinten is ráépültek a közösségi-videómegosztós cuccok, és valahol tarolják a piacot a WoW óta.

Venyercsán Dávid 2015.12.07. 14:22:14

@Bobby Newmark: Én arra emlékszem, hogy órákig el tudtam vele lenni, ráadásul a kiegészítővel már volt free camera mód, és én rengeteget el tudtam pepecselni egy-egy film elkészítésével.

Abban igazad van, hogy ezzel a sims-es beütéssel lehetetlen sok sztárt fenn tartani. Emlékszem én anno csináltam egy darab rendezőt, aki kb a legjobb volt az összes stúdió között, folyamatosan nyertem a díjakat, majd amikor kiöregedett ott voltam pár közepes sztárral és buktam mindent. Ettől függetlenül engem érdekelni Stökiék véleménye, mert akárhogy is nézzük, szerintem méltatlanul elfeledett játék.

Scagnetti 2015.12.07. 14:29:26

@Zoltantan: Mikor utoljára láttam, akkor ugyan már megjelent, de valahogy félkésznek tűnt. Nekem a bolygóközi utazgatástól már nehézkesnek tűnik, mert a bolygók között mozogni macerás, ezért inkább az egész arról szól, ki építi meg hamarabb a csodafegyvert, amivel akár bolygóstul eltörölheti az ellenfelet.

Az tetszik, hogy a terep végre nem egy nagy négyzet, hanem tényleg gömbölyű bolygókon játszhatunk. De a sok bolygó helyett inkább bejött volna, ha van egy, ami jó nagy, változatos terepviszonyokkal (pl. tényleg hegynek tűnő hegyek, árkok, stb.). Tudom, ezzel nem lett volna sokkal több, mint a Supreme Commander volt, de ami pluszt beletettek, az nem javít a játékélményen túl sokat. Ellenben a játéktér kigömbölyítése nagyon is jó dolog.

Szóval nem rossz, kis alakítással szinte tökéletes lehetne, de ahogy hallottam, a fejlesztők nem nagyon foglalkoznak már vele. Kijött, ilyen lett, kész, leszarják a továbbiakban.

Bobby Newmark 2015.12.07. 15:01:14

@Venyercsán Dávid: Órákat el lehet vele lenni. "Végigjátszani" nem lehet, legalábbis iszonyat elszántság kell hozzá. Én kb a 70-es években adtam fel.

Ami azt illeti, sosem érdekelt kifejezetten maga a filmkészítés része, a management, építkezés meg a sims kötött le. De az meg egy idő után teljesen szétesik.
Szal amikor a forgatókönyvíró a nyolcadik filmet írja ugyanarra a díszletre, mikor van kéttucat új is, meg feszt úgy vannak a jelenetek, hogy a világ egyik feléből a másikba aztán vissza kell rohangálniuk a filmeseknek, közben két idegösszeomlás, egy rehab, meg egy kórház is bele kellene férjen, plusz kiöregszenek a sztárok, DE még nem érték el az öt csillagos státuszt, pedig a világ összes díját begyűjtötték a mozi hajnala óta... na ott mondom azt, hogy szopjon ezzel akinek hat anyja van.

A filmes része még anno talán érdekesnek számított, bár akkor sem csináltam saját filmeket, de ma már a baltával szabott karakterek nagyon mű mozgással... hát nem öregedett szépen, na. Mostani próbálkozás alkalmával haverral sör mellett azon szórakoztunk, hogy megpróbáltuk kitalálni a szinte véletlenszerűen egymás mellé pakolt jelenetek mögötti sztorit.

Az mondjuk a másik nagy kínom volt a játékkal kapcsolatban, hogy a "forgatókönyvek" tényleg időnként teljesen randomnak tűnnek, aztán idővel mégis elkezdenek ismétlődni. Olyan nehéz lett volna belerakni egy nyomorult filmgenerátort..?

Na, mindegy, jó kis játék ez, csak hamar munkába meg frusztrációba fullad.

Sztem azért lett "elfelejtett" játék, mert eléggé sikertelen lett a játék, a tervezett kiegészítők közül csak a kaszkadőröst csinálták meg, azt sem házon belül. Gyakorlatilag a Lionhead buktának elkönyvelte, és lezárta a fejlesztést.

Meg talán ez volt az egyik első kiugró eset Molyneux nagyotmondásával kapcsolatban. Na az a téma meg főleg megérne egy külön cikket...

VikMorroHun 2015.12.07. 15:08:10

@Blobov: Nem muszáj egyszerre meghallgatni. Lehet kattintgatni a hanghullámokat jelző görbén, nagyjából be lehet lőni, merre tartottál utoljára.

VikMorroHun 2015.12.07. 15:16:59

@Terézágyú: Settlers II talán nekem is megvan még, de én sem játszottam vele mostanában. Arra viszont emlékszem, hogy volt olyan pálya, ahol esélyem sem volt legyőzni az ellent, de elég volt eljuttatni pár emberkét valami kapuhoz, és mehettem a következő pályára.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2015.12.07. 15:38:19

@Terézágyú: A Pretorians-t nem ismerem. Az SII játékmenete az időpazarlás tökéletes mintapéldánya.

Amiga Mania Magazin 2015.12.07. 16:02:41

OMG talaljunk mar ki valamit arra, hogy a blogban minden linkre kattintas avagy a hozzaszolas uj oldalt tolt be, igy most epp 12x kezdem elorol hallgatni a podcastet, mert vagy elfelejtettem masik tabra nyitni a linket es rutinbol raboktem, vagy irtam egy hozzaszolast es megnyult az arcom amikor megint elhallgatott az audio ...

Esetleg a linkek nyilhatnanak uj tabra (mondjuk ez alap kene legyen) :) ...

Terézágyú 2015.12.07. 16:39:42

@molnibalage:
"A Pretorians-t nem ismerem."

Próbáld ki :)
Nem mai játék az sem, persze. De ott tényleg csak stratégia meg taktika van, nem kell se fát, se élelmet, se aranyat gyűjtened :)

"Az SII játékmenete az időpazarlás tökéletes mintapéldánya."

Jó, ez a te véleményed :)
Elég sokan vannak, akik nem így gondolják :)

manson karcsi · goo.gl/FVvVX 2015.12.07. 18:30:05

@Zoltantan: kipróbáltam offline-ban, de a tizedik kisbolygó ellenfélre katapultálás, és/vagy a zseb-halálcsillag megépítése és ellen elsöprése után nem nagyon van kihívás benne. a skirmish egy idő után unalmassá válik, az ai nem tud újat mutatni, a single player kampány pedig kicsiben és nagyban is unalmas.

a multiplayerről nem tudok nyilatkozni.

Flankerr 2015.12.07. 18:57:44

Aki nem hallgatja meg a podkasztokat, sokat veszít. És meg kell érteniük, hogy az írott (főleg ahol egynél többen vannak) interjú készülése rokon, de MÁS műfaj. Másképp készül, másképp fogyasztódik. Egy offline rádióműsor.
Nekem az is bejön hogy nincs minden részletesen kifejtve mert nincs rá szükség, arra ott vannak a szakblogok/podkasztok, és főleg a twich és társai.

pizzaboy 2015.12.07. 20:41:24

@molnibalage: nehéz röviden válaszolni erre, a játék egész egyszerűen EPIC. Rengeteg féle fejlesztés (nem feltétlen értek egyet azzal, hogy egyhangú lenne), de ami a lényeg, te rakod össze az egységeidet. Meghajtás, body, weapon. Kellemesen (értsd: rohadt nehéz) kampány, nagyon jó zene, és hangulat. Valamint szerintem az elsők között (ha nem az első) full 3d RTS. Emiatt mondjuk lehet egy kicsit rosszul öregszik, de érdemes tenni vele egy próbát. (Ld. előző hozzászólás, ingyenesen tölthető.)

Negrogo 2015.12.07. 20:42:04

Dune II- vel kezdtem RTS palyafutasom es nagyon jo jatek volt. A dinamikusan! valtozo midi zenek benne eszement jok voltak. (Persze ehez az is kelett, hogy egy Gravis Ultrasound hangkartyam volt mikor a tobbseg SoundBlaster-nel tartott max SB16-nal) Frank Klepacki munkaja. O komponalta kesobb a Command and Conquer majd Red Alert zeneit is persze.

Erdekes, hogy nem sok szo esett a CnC1 es a WCII -rol mivel ezek voltak azok aminek alapjaira epult midnen es itt most az iranyithatosagra gondolok. Hisz meg a Warcraft 1-ben is csak 4 egyseget kezelhettel egyszerre. Sot WCII-ben is csak 9-et egy csapatban. A Red Alert -rol se esett sok szo! Mikor szerintem leg "epicebb" keret tortenet es sztorija volt abban az idoben. Atvezeto animaciok is mekkorat utottek anno. BattleZone is meg ert volna tobb szot leginkabb a II. resze. Eszement jo jatek volt es megelozte korat. Erdekes ki marad a Settlers 2 10th anniversary ami bar csak egy rancfelvarras de baromi jol sikerult jatek. Plane mert egy az egyben az eredeti S2-re epul.

Szamomra meg kb a Warcrat III-nel tetozott a RTS es ert is vegett. Azota nem tudott egy se lekotni. Nem mondom, hogy nem jatszottam az Generalsal multiban mert tenyleg jo volt vagy Tiberum Warsal de single reszet nem vittem vegig nem veletlen. Es kb ezota 2007 ota nem is hatszottam RTS-el. SCII-vel tettem egy probat de nem hagyott mely nyomot.

VikMorroHun 2015.12.07. 21:00:28

Csak Chris kedvéért, hogy pótolhassa: epicport.com/en/dune2

Negrogo 2015.12.07. 21:32:31

@Terézágyú: Akkor neked is ajanlom Settlers 2 10th anniversary -t.

youtu.be/preY9bfwtL8?t=25m14s

Scagnetti 2015.12.07. 22:24:04

Ha már Dune2 és garázsprojekt, akkor itt van ez is.:

Dune2 The Golden Path

drackbolt.blogspot.hu/

Lehet vele multizni is, többé-kevésbé ki van balanszolva, szóval nosztalgiázóknak különösen ajánlott. Itt még a Deviator is használható. :)

Scagnetti 2015.12.07. 22:25:13

@pizzaboy: Köszi, ismerem! Minden tiszteletem azoké, akik életben tartják a régi klasszikusokat.

Negrogo 2015.12.07. 22:42:16

Na joooo...

www.youtube.com/watch?v=iLeNk81Wh0U

Ilyenkor kedvet kapnak ha nem is a DuneII-hoz de ehez:

www.youtube.com/watch?v=P9ztBxhMNtA

Csak aztan rajovok annyira nem is volt jo a Emperor Battle for Dune. Bar a worm azert epic. Itt mar nem csak 1 tankod banta hanem akar 1 tucat is. Teszem hozza erdekes ez se lett meg emlitve.

Venyercsán Dávid 2015.12.07. 23:38:07

@Bobby Newmark: Teljesen egyetértek veled, bár én kb. csak a filmkészítés miatt kezdtem el vele játszani. Sajnos valahogy az alapötlet többet sugallt mint amit kihoztak belőle, én ennek ellenére mindig pozitívan gondolok vissza rá. Mondjuk utoljára kb 5-6 éve vettem elő, szóval lehet mai fejjel már teljesen felhúzna (sims-es dolgokat sose bírtam hosszú távon elviselni).

Stúdióépítés, a gazdaság és a kreativitás azonban szerintem most is nagyon bejönne. 2005 nem tudom mennyire retro, de jó lenne erről a játékról egy Checkpoint mini. :) Egyébként mit értesz Molyneux nagyotmondása alatt? Nem vágom a sztorit.

Scagnetti 2015.12.08. 10:06:08

@mennyi?husz!: Annyira tényleg nem volt jó, de a hangulata bejött. Csúnya volt, viszont k. jók voltak a zenéi. És nem volt könnyű játék, néhány pályán kellett küzdeni rendesen.

Bobby Newmark 2015.12.08. 10:07:51

@pizzaboy: Asszem ez az, amit folyton keverek az Earth 2150-nel. Címük is hasonló, koruk is, stílusuk is, sosem tudom melyik melyik...

Egyébként a Battlezone(1998) is full3D RTS volt, és biztosan beelőzte. Mondjuk ott FPS nézet van, nem szokványos RTS felülnézet.

Bobby Newmark 2015.12.08. 10:09:40

@Flankerr: EZ egy szakblog. A podcastnak nem alternatívája egy másik podcast, streamelt video meg pláne nem. Akármit akartál ezzel mondani, nem sikerült.

Bobby Newmark 2015.12.08. 10:15:29

@mennyi?husz!: Dawn of War 1-2 eléggé fasza. DoW1 első körben pofátlan Warcraft3 koppintásnak tűnt, de aztán a kiegészítőkkel szépen kibontakozott. 9 különböző oldal relatíve jól balanszolva, Risk-féle stratégiai térkép, fejleszthető hős, továbbvihető honor guard...
DoW2 kampány az ilyen fura RTS-akció hibrid, annak inkább a multija a taktikai harc, de bázisépítés nincs.
Jó kis RTS mindkettő, DoW2vel multizni is lehet még, hiába sok éves. 40k fanok hűségesek, meg nincs alternatíva...

Bobby Newmark 2015.12.08. 10:37:49

@Venyercsán Dávid: Én is azért kapartam elő, mert kellemes emlékeim voltak róla. Meg is maradtak, de jobb azt a játékot így távolról csodálni. :) Meg az eleje most is jó, amíg kezelhetetlenné nem válik az időmenedzsment. A filmtechnika fejlődését is tök jó követni a filmeken, jó a fíling.

Molyneux...
Peter Molyneux a legendás Bullfrogban volt dizájner, a 90-es évek legjobb, legötletesebb, legeredetibb stratégiáit gyártották, olyanokat, hogy Popolous, Syndicate, Theme(bármi, de főleg) Hospital, Dungeon Keeper...
Aztán amikor az EA megvette és tönkrekúrta a Bullfrogot, akkor kilépett és saját játékfejlesztő stúdiót alapított Lionhead néven. És azóta gyakorlatilag csak hulladékot gyárt sajnos.
Szerintem az lett a baja, mint George Lucasnak, amíg voltak körülötte kreatív emberek, akik kordában tartották az ötletelését meg a megalomániáját, addig tényleg abszolút legmagasabb színvonalú játékok kerültek ki tőle, de amióta szabad keze van, egyszerűen gáz amit csinál.
Két nagy probléma van a termékeivel:
1. A játékok unalmasak. Tele vannak ötlettel és innovációval, pl a Black&White irányítás szinten nagyon durva dolgokat villant, AI is ott van a szeren... csak játszani a játékkal egy kínszenvedés. Borzalmasan lassú, nyögvenyelős, és mindezek mellett rövid.
Fable a másik, ami ódákat zengett róla Molyneux(mindjárt kifejtem), annyira tökátlagos tucatcucc.
2. A csóka egyszerűen képtelen befogni a száját, és reálisan átlátni, hogy mi az ami megvalósítható, és mi nem. Évekkel a megjelenés előtt már konkrétumokat mond, hogy mi lesz a készülő játékban. Aztán idő vagy lehetőségek hiányában kb a fele sem kerül bele az ígért fícsöröknek.
Pl Fable1: minden interjúban azt magyarázta, hogy mennyire egyedi, soha nem látott RPG lesz, teljesen testre szabhatjuk a karaktert, meg hogy az egész életútját végigkövethetjük gyerekkortól, és hogy annak mennyire nagy hatása lesz a játékra. A valóság meg az lett, hogy a játék egy sima 12-egy-tucat akcióRPG, abszolút totál fekete-fehér morálrendszerrel és egy alignment-csúszkával, amit addigra minden RPG használt már a világon, a gyerekkor meg kimerült egy tíz perces tutorialban, amiben szerezhettél kb +-3 pontnyi piros vagy feketepontot. Később a játékban egy küldetés ad egy tucatot valamelyik irányba...
Fable3-ban a játék kb harmada hiányzik, mert nem lett kész. Telik az idő, menedzseled az országod, tudod, hogy mennyi időd van hátra még a támadásig, aztán a végén a játék gondol egyet, és közli, hogy na jó, x hónappal korábban jött az ellenség, IJ.
Legutóbbi iszonyatos buktája a Godus lett, abból hatalmas botrány volt. Volt rá költségvetésük, de a tetejébe indított egy Kickstarter kampányt is, aztán megint úgy adta ki a játékot, hogy szó szerint a fele sem volt benne annak, amit ígért, ráadásul egy bughalmaz volt az egész. Van is egy videó, ahol nagyon szánalmasan magyarázkodni próbál, de nem kifejezetten sikerül szimpátiát keltenie...

Na mindegy, a csóka legendás játékokban közreműködött, hihetetlen jó ötletei vannak, de nem szabadna vezető pozícióba, meg újságíró közelébe engedni, mindkét szempontból egy csőd amit művel.

Lord_M_ 2015.12.08. 12:10:47

Anno nekem se volt drive / kazettas egyseg a commodore-hoz - de igazabol igy visszatekintve halas vagyok erte :)

miutan ujra meg kellett irni ugyanazt a jatekot nehanyszor (pl sajat jatekot)- egy ido utan ravezetett arra, hogy hogyan lehet szubrutinokkal dolgozni es mar akkor "DRY" programozni :) es a korai 1000 soros kodbol a vegere valami 600 sorra rovidultem :) gyorsabb begepeles - kevesebb hibalehetoseg :) es gyorsabb futas :)

ez a mai napig hasznos - mert igyekszem elsore optimalisan rovidre irni a kodot :)

Negrogo 2015.12.08. 18:31:01

@Scagnetti: Csunyanak nem neveznem. 2001-ben azert a 3D-es strategia nezet nem volt megszokott. Bar ertelme nem sok volt. Nem veletlen lehetett csak latoszoget allitani a Warcraft III-ban is. Amit ugyancsak nem is hasznalt az ember mert minek?!

A zenek persze, hisz a fele az eredeti DuneII remixei voltak.

krcsirke 2015.12.08. 19:05:09

Empire Earth csak bennem hagyott mély nyomot? Magyar szinkronos változattal játszottam (azóta se tudom kik voltak a szinkronszínészek, de eléggé jók voltak), eléggé tetszett, fejlett illetve szórakoztató volt számomra. Jövőre 15 éves lesz, remélem kap esetleg egy kis említést.

Ui: Karácsonyi nyereményjáték várható? Múltkori is remek volt.

VikMorroHun 2015.12.08. 19:07:33

Az adás közben valahogy megjött a kedvem a Red Alert 3-hoz. :) Előkaptam, telepíteni akartam, aztán már írtam volna, hogy tönkrement a DVD-m, irány a Steam. Mert valami 10 percig kínlódott azzal, hogy beolvasni próbálta, de semmi adatforgalom nem volt a cél meghajtón. Aztán továbbment. Még tart a telepítés, kíváncsi vagyok, mi lesz belőle... és működik. :)

Scagnetti 2015.12.08. 21:52:37

@mennyi?husz!: "Csunyanak nem neveznem. 2001-ben azert a 3D-es strategia nezet nem volt megszokott."

Az igaz, hogy akkoriban a 3d-s játékok nem voltak túl szépek, és az RTS-ek körében még inkább új volt a 3d technika. Pont ezért sokmindennek lehetett nevezni, de szépnek nem. :) Nem mintha ezen múlna, hogy egy játék mennyire jó.

"Bar ertelme nem sok volt. Nem veletlen lehetett csak latoszoget allitani a Warcraft III-ban is. Amit ugyancsak nem is hasznalt az ember mert minek?!"

Ha olyan a játék, akkor van értelme. Pl. a Supreme Commanderben nagyon is jó, hogy a látószöget és a távolságot is szabadon állíthatjuk. Warcraft esetében tényleg nem sok értelme. Inkább a nagyobb belátható játéktérnek lett volna, de azt a Blizzard nem erőlteti egyik játékánál sem.

"A zenek persze, hisz a fele az eredeti DuneII remixei voltak."

Az inkább a Dune2000 volt, az Emperorban volt elég sok új dallam is. Eleve 3 zeneszerző írta a három oldal zenéit, igencsak különböző stílusban, és mindhárom nagyon el lett találva.

Scagnetti 2015.12.08. 21:55:05

@krcsirke: Az alapötlet nagyon jó volt, és aránylag jó lett a megvalósítás is. Csak hát ez is bonyolultabb az átlagos RTS-hez képest, szóval kb. úgy járt, mint a Total Annihilaton vagy a Warzone 2100.

krcsirke 2015.12.08. 22:00:50

@Scagnetti: Szerintem meg eléggé könnyű játék, maga a scenario editor adta lehetőségek mesések voltak.
Mondjuk nekem átlaghoz képest egy nagyon picit nehéz, igaz az is a kezdeti irányítási gondok miatt Space Rangers 2-es "széria" RTS részei voltak. Ott lehetett váltani "belső" nézetre és egy robotot irányítva harcolni is. Mondjuk tény és való, hogy az EE folytatásai nem voltak valami fényesek, de a második része is még játszható volt számomra.

Scagnetti 2015.12.08. 22:18:19

@krcsirke: Bonyolult volt, nem nehéz. Az átlaggémernek ha a játékmenet eltér a szokásos C&C-Warcraft stílustól, és nem tudja öt perc alatt átlátni, akkor el is megy a kedve tőle. Túl sok egység, kicsit más játékmenet? Akkor nem kell.
Ha megnézzük, az igazán sikeres RTS-ek mind baromi egyszerűek. Jellemzően 3 játszható oldal, mindegyiknél 10-15 különböző egység, és ennyi.

Negrogo 2015.12.08. 23:23:28

@Scagnetti: Ugy fogalmazok akkor, hogy akkoriban nem volt csunya. Mai szemmel persze.

Emperorban volt sok uj dallam igen es tenyleg jok voltak azok is nagyon. Valszeg a Dune2000-el kevertem mar. Annal is inkabb mert mikor utoljara azt elovettem az erdeti DuneII album zeneit hasznaltam alatta :)

Es erdekes tema ez is... 30 eves vagyok most es ezeknek a jatekoknak a zenei nagyban befojalsotak az elmenyt es hogy van az, hogy ezekre mai napig emlekszik az ember? Ami a CnC1-ben, Red Alertben, DuneII-ben, Empire-ben volt? vVgy akar WarcraftII-III bar az annyira nem ragadt meg mint elobbiek...

Scagnetti 2015.12.09. 09:25:58

@mennyi?husz!: Ezzel én is így vagyok, bár nekem megmaradt a Warcraft mindhárom részének ill. a Starcraft 1 zenéje is.
A hangulatot sikerült nagyon jól eltalálnia a szerzőnek. Hiába áll csak prüntyögésekből pl. a Dune2 zenéje, mégis emlékszem, mikor téli estéken játszottam a játékot, éreztem, hogy ott vagyok a sivatagban. :) Frank Klepacki szerintem egy zseni a maga módján.
De biztos benne van az is, hogy első játékaim egyike volt, ezért sokat játszottam vele és mélyebben rögzült az emléke.

Bobby Newmark 2015.12.09. 13:06:59

@Scagnetti: Ezt csak a nosztalgia mondatja veled. Az a zene kapott el téged a legmanipulálhatóbb időszakodban, és az égett ennyire az agyadba. Nekem például a Dune2 zenéi a legminimálisabb szinten sincsenek meg az emlékeimben.

És hogy saját példával alá is támasszam az állításom: nekem a C64es játékok zenéi égtek így az agyamba. Last Ninja 1-2, Robin of the Wood, Lazy Jones, Thing on a Spring, satöbbi. Világ legjobb zenéinek tartom őket. De CSAK azokat, amiket ismertem. Hiába ugyanaz a "stílus", chiptune, hiába ugyanaz a zeneszerző, egyszerűen szarnak találom azokat a zenéket, amiket nem hallgattam. Supremacy zenéjéért mindenki oda van meg vissza, belőlem egy erőteljes vállrándítást vált ki, mert a Supremacy-t én már csak PCn ismertem, zene nélkül.

Szal nosztalgia az egy alamuszi dolog, nem árt vele csínján bánni, és felülvizsgálni időnként a valós minőségét a tárgyának. (És ezzel nem azt akarom mondani, hogy a Dune2 zenéje szar, mert azt sem tudom, milyen. Csak úgy általánosságban gondoltam érdemes ezt leírnom...)

Negrogo 2015.12.09. 14:11:05

@Bobby Newmark: Ennyire nem fekete feher ez. DuneII es pl Rad Alert kozt is eltel ~5 ev. Ami azert nem keves, meg is megmaradtak a zenek a fejben. Bar ahogy irtam korabban a midis korszakbol sokat nyomott a latban, hogy Gravis hangkartyam volt. Doom vagy vagy pl egy Settlers eg es fold volt hangzasban SB-hez kepest.

Scagnetti 2015.12.09. 15:13:11

@Bobby Newmark: Nyilván ez csak akkor működik, ha valóban játszottam vele, hiszen a hangulat csak így érezhető.

A manipulálható korral viszont nem teljesen értek egyet, mert ha végiggondolom, melyek a kedvenc játékzenéim, amelyeket akár önállóan is meghallgatok időnként, van legalább 15 év a legrégibb és a legújabb között. Az viszont igaz, hogy többségük egy kb. 5 éves időszakon belül volt.

Majdénmegmondom 2015.12.09. 17:27:41

Döbbenten bámulom, ahogy általam igen intelligensnek tartott ismerőseim több száz órákat tolnak MOBA-kba, és tízezreket szórnak el skinekre. Lehet, hogy ezek a játékok valamiféle tudatbefolyásoló hatással bírnak, ami rám nem hat?

Bobby Newmark 2015.12.10. 10:42:50

@Majdénmegmondom: Én nagyjából értem, de megérteni nem tudom. Ez a "ha már száz órákat beleöltem, akkor miért ne szórjak el rá egy kis pénzt" gondolat, amit én nagyon gyorsan elnyomok, ha rám tör váratlanul, és inkább veszek az árából sört.
Egyébként meg tényleg kicsit agymosás is a dolog, mert ugye kitalálnak egy árat egy skinre (ami egyébként akármennyi is, mindenképp irreális), aztán idővel leárazzák negyedére. És akkor aki már fél éve, éve nézegeti az árakat, és hozzászoktatták hogy mennyi egy skin ára, úgy érzi, hogy az olcsó. Pedig persze még mindig irreális egy rohadt skinért.
Aztán ezt vagy próbálod magadban tudatosítani, vagy leszarod mert megteheted.

Száz órákat beleölni MOBAkba meg nem intelligencia kérdése, hanem ízlésé. Nem kedvencem a stílus, de el lehet vele lenni. Olyan divat, mint az ezredfordulón az FPS volt: van belőle sokféle, játsszák sokan, könnyű meccseket találni, ügyesnek kell lenni hozzá. Ha egy teljes csapat ismerős játssza teamspeakkel, akkor nagyon hozza a csapatjáték fílinget.
Nekem csak az a bajom a MOBA-kkal, hogy intenzíven kell csinálni, gyakorolni kell vele, ha nem akarsz folyton veszíteni, és én hosszú távon megcsömörödök a kevés pályavariációtól.

Scagnetti 2015.12.10. 10:59:13

@Majdénmegmondom: Mostanában én is aránylag sokat játszom MOBA-t, de skinre valós pénzt még nem költöttem. Leszámítva, hogy a dobozos verziót megvettem, mert szeretem, ha ott van a polcon, és mert nem volt drága sem. Abban volt pár skin. De ez egyszeri kiadás volt, és nem vészes. Olcsóbb, mint amúgy egy skin. :)
Ismerek én is olyat, aki nem tud ellenállni az ilyen plusz dolgoknak, és tényleg nem kevés pénzt elkölt rájuk. Engem szerencsére mindig hidegen hagyott az ilyesmi, és ennek nagyon örülök, mert ha mániákus lennék, akár százezreket is elszórhatnék egy ilyen játékban. Eszement árak vannak.

A játékban szerintem is az a lényeg, hogy egy ismerős csapattal, teamspeakkel kell tolni, úgy nagy élmény. Egyedül hamar rá lehet unni.

captcha 2015.12.10. 18:18:50

Nekem még megvan a vírusos CD, benne a kis cetlivel.
Csináltam egy képet róla, hátha valakit érdekel:

virtualsoft.hu/images/pcguru/virus.jpg

7roller 2015.12.11. 13:55:27

@Terézágyú: en kocsiban hallgatom, meloba menet. tedd ezt te is. ha buszozol, akkor meg telo. nem koll mindig sirni!4

Marvin42 2015.12.15. 14:25:51

A játék neve, amiben a japán stílusú kardos egységek voltak (38 perc könyékén), a Metal Fatigue volt szerintem.
www.youtube.com/watch?v=abo9NsUsxCE
süti beállítások módosítása