HTML

IDDQD

Félkomoly játékblog azoknak, akik tudják, mi az IDDQD, és azoknak, akik nem. Kazuárokat is szívesen látunk.

Itt támogathatsz minket

PayPal:

Patreon:

 patreon_fejlec_kicis.png

Utolsó kommentek

Ilyen lenne a Fallout egy 1984-es játékban

2015.11.02. 15:46 Stöki

Már csak pár nap, és rátehetjük a kezünket a Fallout 4-re, de a 8 Bit Weapon nevű chiptune közösség nem bírt addig várni: készítettek egy apró, de elismerésre méltó demót, amivel a nagy előd előtt tisztelegtek. A demó egy elképzelt játék, a Fallout 84 egy bemutatója, és Apple II-re készült, vagyis a fejlesztők azzal a gondolattal játszadoztak el, hogy milyen lenne egy Fallout-játék, ha 1984-et írnánk. (Mondjuk nem vagyok biztos benne, hogy akkor Apple II-re jelenne meg, de ezen ne akadjunk le.)

Olyan lenne, mint a lenti videóban: szaggató grafika, ami csak 6 színt használ, prüntyögi zene (ezt utólag keverték a videóhoz, de attól még elég autentikus), nehézkes játékmenet. De persze mint tribute csillagos ötöst érdemel, hogy ilyen igényesen megcsinálták az ismerős elemeket (Deathclaw, térkép, stb.) felvonultató videót. Külön pirospont azért, hogy egy igazi Apple II-n fut a játék (amit az Outlaw Editor nevű fejlesztőkörnyezettel csináltak).

13 komment

Címkék: retro fallout demake

A bejegyzés trackback címe:

https://iddqd.blog.hu/api/trackback/id/tr698044426

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

BBird 2015.11.03. 10:14:54

Nagyon profi, tetszik mai szemmel is. :-)

De azért akadjunk le picit a Apple dolgon... de tényleg csak puszta kíváncsiságból, miért ne jelenhetne meg Apple II -n? Azért régen USA -ban jöttek ki szépen játékok Apple -ra. Prince of Persia először Apple II -n tette tiszteletét, de a Doom könyv is arról számol be, hogy Apple II -n tolták a Carmackék.
Vagy más okból írtad Stöki, hogy szerinted '84-ben nem ezen a gépen jelenne meg? (Ne vedd kötekedésnek, csak kíváncsi vagyok... de tényleg) :-)

(Akadémia presszó most már nem is presszó, hanem ilyen warhammeres társasos szerepjátékos modellezős micsoda, tud róla valaki valamit?)

Bobby Newmark 2015.11.03. 11:11:09

@B-Bird: Nemtom mennyire volt elterjedt az AppleII, de én szívesebben látnám C64en.

Mondjuk arra meg ott a Wasteland, aminek egyenesági leszármazottja a Fallout, szóval egy C64es Fallout nem lenne annyira meglepő vagy új.

BBird 2015.11.03. 11:20:58

@Bobby Newmark: Sajnos én sem tudom, hogy Amerikában az Apple II vagy a C64 volt-e elterjedtebb 1984-ben. Mindenestre gyanítom nem véletlenül csináltak meg erre a gépre most ezt a gyöngyszemet. :-)

Nekem Wasteland kimaradt, volt helyette Bad Blood.

káposzta 2015.11.03. 12:49:10

Baromi hangulatos... Egy ilyen game-mel szívesen játszanék, ez a grafika 100x jobban bejön mint akármi, amit az elmúlt 10 évben láttam. Sokkal nagyobb teret ad a képzeletnek, olyan, mintha illusztrációkat néznék egy meséskönyvben.

Bobby Newmark 2015.11.03. 13:47:20

@káposzta: A régi játékok léteznek még ám, és egész könnyen be is szerezhetők. Ha nem tetszenek a mai játékok, nyugodtan játszhatsz 20-30 évvel ezelőttiekkel is.

Erről jut eszembe, eléggé kizártnak tartom '84ben ezt a folyamatos mozgást, forgást. Akkoriban nem volt ez szokás, négyzethálós térképen "ugrálva" közlekedés volt a módi egészen a kilencvenes évek elejéig, szal ez a részlet szerintem nem túl autentikus. Ha jól emlékszem Betrayal at Krondor, Menzoberranzan és Ravenloft, Shadowcaster, Ultima Underworld voltak az első hullám a folyamatos mozgásos RPGk közt, és azok '92-'94 körüliek.

Stöki · http://iddqd.blog.hu 2015.11.03. 16:55:05

@B-Bird: Ja, semmi, csak kiújult a C64-mániám. :) 1984-ben tényleg valid platform volt még az Apple-II.

Savior 2015.11.03. 18:58:52

@Bobby Newmark: Teljesen egyetértek, bár a sorrend rossz: ha jól emlékszem, az Ultima Underworld volt a legelső. ;) Mondjuk 3D játékok már azelőtt is voltak, mint pl. az Incentive-féle freescape-cuccok, de még a csak Driller is '87-es...

@Stöki: ja, Jordan Mechner mondta valahol, hogy amikor '89-ben szóba került a PoP C64-re, akkor azért nem kezdtek bele, mert már túl régi platformnak számított. Mindezt úgy, hogy ő Apple II-re írta. :)

Bobby Newmark 2015.11.03. 21:22:47

@Savior: Eheh, nem volt szempont az időrend, az UU címe jutott eszembe a legnehezebben. :P Ott volt a... nem a nyelvem hegyén... talán az ujjaim begyén, de vagy fél percig erőlködnöm kellett, hogy eszembe jusson a címe. :)

BBird 2015.11.03. 21:24:40

Kicsit off: Volt nekem régen valamelyik magyar játékkönyvből fénymásolatom repülőszimulátoros játékhoz (Talán F-19 Stealth Fighter vagy F-15 Strike Eagle). Jó sok oldallal, küldetés leírásokkal, irányítás, minden. Valaki nem tudja melyik könyv lehetett az? Biztos nem a PC-s játékok sorozat... talán valamelyik korai Cov évkönyv? Vagy az 576 régi különszáma, amiben szimulátorok voltak?

korporál jolán 2015.11.03. 23:03:16

@B-Bird: A Stealth Figter leírása az 1001/5 c. könyvben található, hozzám is szintén fénymásolat formájában jutott el annak idején. :) pcvilag.muskatli.hu/irodalom/CoV/E1p5/kep.php?kepparam=e1p5-113.jpg
Az F-15 Strike Eagle is rémlik, hogy az talán az 1001 egy korábbi részében volt benne.

BBird 2015.11.03. 23:19:00

@korporál jolán: Wow, Köszönöm a segítséget! :-)
süti beállítások módosítása