HTML

IDDQD

Félkomoly játékblog azoknak, akik tudják, mi az IDDQD, és azoknak, akik nem. Kazuárokat is szívesen látunk.

Itt támogathatsz minket

PayPal:

Patreon:

 patreon_fejlec_kicis.png

Utolsó kommentek

Na még egy Kickstarter: Dragon's Lair-filmre kalapoznak

2015.10.28. 07:56 Stöki

Don Bluth és Gary Goldman neve nem biztos, hogy ismerős a magyar játékosoknak; ők voltak azok, akik a nyolcvanas évek csodaszép lézerdiszkes videojátékait kiadták. Tudjátok, Dragon's Lair, Space Ace meg a többi. Goldman volt ezeknek a producere, Bluth pedig az animátor, korábban mindketten a Disney-nél dolgoztak, ott ismerkedtek meg.

Mind közül a Dragon's Lair volt a leghíresebb játékuk, talán mert ez volt az első, ami lézerdiszken jött ki, 1983-ban. Az akkori játéktermek közönségét teljesen lenyűgözte a csodaszép rajzfilmes grafika, ami mellett a Pac-Man meg a Donkey Kong képernyőhibának tűnt. Játék, az mondjuk nem nagyon volt; a Dragon's Lair quick time eventekre épült, vagyis a megfelelő pillanatban a megfelelő gombot kellett megnyomni (vagy a joystickot a megfelelő irányba húzni), hogy a sztori haladjon. A végigjátszáshoz gyakorlatilag meg kellett tanulni az egész játék "itinerét", ami csak rengeteg negyeddolláros árán volt lehetséges, de a játék ennek ellenére sikeres volt. Csak idő kérdése volt egy Kickstarter-kampány.

dl3.png

Na nem egy új Dragon's Lair-játékra gyűjtenek, mert arra nehéz is lenne a mai játékpiacon, ha nem egy Dragon's Lair-filmre. Bluthék elsősorban filmesek (Bluth rendezte például a Titan A.E-t, de pár Micimackó-rajzfilm is kijött a keze alól), és úgy gondolták, hogy ha van rá érdeklődés, összedobnának egy rajzfilmet a régi játék főhőseivel. Kíváncsi vagyok, sikerül-e nekik, egyelőre nem állnak túl jól (550 ezer dollárt akarnak, ebből 70 ezer jött össze, de még van 28 nap). Mondjuk a kampány videója is kicsit erőtlen, és nem tűnik úgy, hogy a Pixar-generációt is megszólítaná, de azért én drukkolok a két tisztességben megőszült úrnak.

5 komment

Címkék: film dragons lair kickstarter don bluth

A bejegyzés trackback címe:

https://iddqd.blog.hu/api/trackback/id/tr688028024

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

flamer 2015.10.28. 08:21:16

Nem tudom, hogy hogyan gondolták ezt az egészet, a rewardok valami hihetetlenül semmilyenek, a 125 dolláros tételnél tűnik fel maga a film, de 75 dollárért olyan remek dolgokhoz juthat hozzá az ember, mint egy kitűző, egy nyakpánt (amire az emberek céges belépőkártyákat meg hasonlókat szoktak akasztani) meg egy fotó a két alkotóról.
Meh.

AtomCamel 2015.10.28. 09:00:26

Húúú... Space Ace!
Emlékszem, 1985 -ben kijutott a családunk Olaszországba, nyaralni Riccione -ba. (nagyon nagy szám volt ez akkor, főleg abba a faluba, ahol éltem...)
Nekem nem volt otthon semmilyen számítógépem, de videojátékkal szerettem játszani (nagy ritkán játéktermekben vagy egy ismerősnél Philips Videopac -on), szóval ilyen "háttérrel" mentem ki, és odakinn találtam is elég sok játéktermet. A pénzt (a "kemény" valutát "jegyre" adták, nem volt sok belőle, nagyon be kellett osztani) azt sajnáltuk rá, szóval maradt a bámulás (azt is élveztem: szó szerint órákig bámultam egy-egy gépet, akár játszottak rajta, akár csak demózott.)
Tisztán emlékszem, hogy mikor beléptem a játékterembe teljesen meglepődtem azon pl. hogy van olyan videojáték, amiben embert kell irányítani. (Karatés játék volt) Én még ilyesmit otthon nem láttam. (A falusi kocsmában is csak Galaga klón volt)
No, de a nagy döbbenet csak ezután jött: volt egy Space Ace gép.
Kész. Totál kikészültem. Nem is igazán hittem el, hogy mit látok. Igazából nem gondoltam először, hogy ez játék, csak kb. fél óra után esett le, mikor valaki játszott vele (drága volt nagyon, kb. 10x annyiba került rajta egy menete, mint a többi gépen), hogy ez bizony videojáték. Ja! És BESZÉLT! Igaz, hogy angolul, de akkor is BESZÉLT! Egy videojáték! húúú....! No, a grafika, az padlóra tett. Otthon az ált.isk.-ás osztályban hiába meséltem, ecseteltem órákon át, ezt már nem hitték el nekem. :-)

-

Ezután, kb. 4 évvel, már túl egy C64 -en, Bécsben voltunk karácsony előtt, vásárolni. :-) Én egy Amigát szerettem volna, de pénz az nem lett rá, így maradt egy Aiwa magnó deck. (ez kb.9e huf volt, az Amiga 500, meg tv modulatorral kb. 27e akkor, ott. Itthon meg az A500 vagy 50e....:-( )
És nagyban sétálunk a MAriahilferen, mikor egy kirakatban meglátok egy Amigát, ami mellett bekapcsolt monitoron megy a Space Ace (demója). Azonnal kiszaladt az erő a lábamból! :-) Ekkor tudatosult bennem, hogy ez bizony nem álom volt, ilyen játék tényleg létezik :-) No, ott úgy elbambultam, hogy el is maradtam a családtól :-) Lett nagy ribillió mire megtaláltuk egymást. (Meg szidást, hogy miért maradok le.)

A játékkal fizikailag (amikor lehetett is játszani), majd csak kb. 3 év múlva sikerült találkozni. PC-n jelent meg, akkor szembesültünk vele, hogy nem is "igazi" játék. Nem nagyon sikerült 1-2 képernyőnél tovább menni. Viszont, ami akkor nekünk felfoghatatlan volt: kb. 6 db 1,2 -es lemezre fért fel és ment Hercules monitoron! (Jó, asszem kellett a cga.com hozzá, de akkor is! Hogy ezt így hogy??? Passz...)

-

Szóval számomra ez a játék sok-sok nosztalgikus emléket idéz fel, és valami hihetetlen NASA-technológia érzés volt, anno, találkozni vele. Egy olyan elképzelhetetlen álom, amit ma már nem lehet átélni. Hiszen akkor, amikor egy Videoton TV computer is elérhetetlen volt nekem (nem hogy egy Commodore!), akkor egy ilyen szintű látvány és hang... háát nem is tudom, mihez hasonlítani azt a érzést, ami elfogott, mikor először láttam. :-)

Bocs, hosszú lett :-)

Komojtalan 2015.10.28. 11:17:46

@AtomCamel: Amiga lemezek rohadt drágák voltak, 25 éve 10 darab 1k körül ez volt talán 12 lemez, ennyim egyszerűen soha nem volt :-), :-(. Hiába cserélgettem amit lejátszottam, de EOB, DM, Test drive, stb ... meg kellett tartani. Végül így is 100+ lemezzel adtam el az Amigát, de volt haverom akinek 30 lemeze volt több év Amigázás után is.

AtomCamel 2015.10.28. 11:54:28

@Komojtalan: Igen drágák. De a "hajlékony" flopik is (5.25") komoly összeget kóstáltak. Ha volt úgy, hogy darabja (noname)100 ft volt, az már igen jó árnak jónak számított... :-(

(Heti kolis zsebpénzem akkor 150 ft volt.)

Serathis 2015.10.29. 21:46:25

American McGees Alice Otherworldről van valami infó? Ha már vidya based animation a téma.
süti beállítások módosítása