HTML

IDDQD

Félkomoly játékblog azoknak, akik tudják, mi az IDDQD, és azoknak, akik nem. Kazuárokat is szívesen látunk.

Itt támogathatsz minket

PayPal:

Patreon:

 patreon_fejlec_kicis.png

Utolsó kommentek

Itt az új Deus Ex trailer, és odaver

2015.04.08. 21:06 Stöki

Ritkán posztolunk trailereket, mert ez nem hírblog, de a Deus Ex: Mankind Divided előzetesének itt a helye. Nekem a hideg futkosott a hátamon, és nagy kedvem lett végigtolni az előző Deus Exeket. A játék valószínűleg csak jövőre lesz kész, és két évvel a Human Revolution után (azaz 2029-ben, ha jól számolom) fog játszódni. Úgy látom, beépített napszemüveges főhősünk egy jó kis polgárháborús szituba keveredik - augmentációkkal spécizett emberek a nem spécizettek ellen, fincsinek ígérkezik. És most megnézem még egyszer.

105 komment

Címkék: trailer deus ex

A bejegyzés trackback címe:

https://iddqd.blog.hu/api/trackback/id/tr477351792

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

aegithalos 2015.04.09. 10:05:05

@Norman Nailer: Az elozo resz alapjan batran ki lehet jelenteni: a fejlesztoknek sem a hentmeszarrol szol a DEX. Nem hiszem, hogy egy sikeres recepten valtoztatnanak.
Es hogy fanyalogjak egy kicsit: a HR Icaros trailerenek _sokkal_ jobb zeneje volt. :) Mashol nem tudok belekotni.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2015.04.09. 10:53:04

Mivel én egyáltalán nem ismerem a szériát, ezért nem igazán kerültem a hatása alá. Szép, szép, csak nem értem...

devilstrueface 2015.04.09. 11:01:00

aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa, igenigenigen.

A HR végén mondtam azt, hogy ez már több mint egy egyszerű játék. Majd mielőtt kijön asszem nekem is végig kell tolnom újra.

@aegithalos: az a zene valóban nagyon nagy. itt figyel a telón, bármikor hallgatom libabőrös leszek tőle.

devilstrueface 2015.04.09. 11:12:54

jajj majd elfelejtettem: "I never asked for this"

2015.04.09. 11:19:59

A trailer is király, a zenéje is állat: www.youtube.com/watch?v=VYXF23jGGik

False_GOD 2015.04.09. 11:47:10

Szép, szép, de mélységében sehol nincs az első részhez. Szóval pénzt nem érdemel aki ebbe "munkát" "tett".Mármint a játékba, a trailerért mert szép, kaphatnak 5 forintot.

Stöki · http://iddqd.blog.hu 2015.04.09. 11:49:29

@False_GOD: De hogyan mondasz véleményt ennyire kategorikusan egy játékról, ami nemhogy meg sem jelent, de semmit, azaz semmit nem tudni róla a traileren kívül?

Eszem megáll.

False_GOD 2015.04.09. 11:57:43

Előző rész? Mai általános Ceo mentalitás bármilyen kiadónál? DLC fanatizmus? Elmúlt 20 év a AAA ketagóriás játékiparban?

False_GOD 2015.04.09. 11:59:13

Bocs, ha annyira cinikusan állok az egészhez, ahogy a mai ipar áll a játékosokhoz cinikusságban.

False_GOD 2015.04.09. 12:01:51

Még annyit hozzáfűznék, h lehet h ez nem lesz akkora blama, mint amilyen a watch dogs volt, vagy a colonial marines, de hogy 10%-át nem fogja visszadni az első deus ex zsenialitásának, arra nagyobb összeget merek feltenni. És mielőtt félreértenéd, nem a 2 évvel ez előttit értem az első rész alatt.

Stöki · http://iddqd.blog.hu 2015.04.09. 12:04:57

@False_GOD: Jaa, hogy az első első részről beszélsz. Akkor egy Igazzy Retrosznobbal van dolgom, mindent értek. :)

larry 2015.04.09. 12:09:10

@False_GOD: Látom, elég következetesen képviselsz egy bizonyos álláspontot régóta, de ha elsőre olvasnám a kommentjeidet -bocsánat, nem sértő akarok lenni-, azt gondolnám, hogy troll vagy. :)

False_GOD 2015.04.09. 12:14:06

@Stöki: Mert akkor még volt kreativitás, és nem ölték meg a vízfejűek. Sokkal többet ér a tartalom, mint a csiricsáré szar grafika,úgy gondolom, ebben egyet tudnánk érteni.

larry : semmi gond, ha letrollozol, azon se sértődök be, sokan elkövetik ezt a hibát, mert nem gondolkodnak.

Savior 2015.04.09. 12:24:03

@Stöki: Az első rész 2000-ben jött ki. Miféle retrosznob? Nekem az mondjuk '92-ben kezdődik. :P

Amúgy nem néz ki rosszul, de kívülállóként a két évvel ezelőtti trailerhez képest eléggé semmilyen. Ráadásul úgy tűnik, hogy még mindig nem tudnak hihető arcmimikát / kézmozgást csinálni? Szomorú...

Void Bunkoid 2015.04.09. 12:25:28

Nemrossz, de ez csak prerenderelt videó. Gémpléj videót akarok, hogy ott van-e valami újítás.

Ha nincs, akkor ez is igazából csak egy jó nagy dlc az előző részhez :) mondjuk megjegyezném, a Human Revolution valami tökéletes, nemtom mit lehetne még fejleszteni-újítani rajta...

Azonkívül már kezd nagyon-nagyon unalmas lenni Michael McCann "gagyogó-bugyorgó szintialapos" egykaptafa zenéje, amit már vagy hét éve tök ugyanúgy, sokszor még a hangnemet meg sem változtatva tol be játékok alá.

Savior 2015.04.09. 12:26:49

@False_GOD: Azért valljuk be: ilyen határozott (semmi gondolom, semmi valószínűleg) kijelentést tenni egy még meg sem jelent játékról azért inkább trollra, mint objektíven gondolkozó emberre jellemző. Ez persze még nem tesz azzá, de intő jelnek kellene lennie. :)

aegithalos 2015.04.09. 12:35:16

@False_GOD: Mar vegjatszottad? Beszaras. :D

aegithalos 2015.04.09. 12:36:44

@False_GOD: Ahh, sikerult felreerteni.
Mindamellett igy se ertek veled egyet, de szerencsere ez nem baj.

2015.04.09. 12:37:06

@False_GOD: Mi is adta az első rész zsenialitását? A több szempontú megoldási lehetőség, a dötéseid súlya (Paul meghal/nem, Jock/Ava, stb.), a sztori mélysége, a kidolgozott, nem papírkivágás-karakterek (legalábbis a főszereplők, a mellékszereplők olyan laposak voltak mint Keira Knightley), és az az érzés, hogy kilóg a mezőnyből a belefektetett energia miatt.
Mondok valamit, ez mára nem hogy ritkaság, de egyenesen követelmény. Szinte minden, ezen a vonalon megírt játék hozza a fentieket (döntések? Mass Effect 1-2-3 egészen az utolsó tíz percig) döntések súlya? (ugyanígy ME, esetleg az összes Telltale cucc, bár nem szervesen ugyanez a zsáner), kidolgozott karaktrek? (Far Cry? Bioshock? Mass Effect? Bármi?)
Vegyük észre, hogy amennyire A Deus Ex (2000) nagyot gurított, annyira hozzánőtt már a szakma ezekhez az elvárásokhoz, és ez vált az etalonná. Az érzésed, hogy "régen minden jobb volt" a viszonyítási mátrix, és az eltelt évek nosztalgiája miatt nagyítódik fel.
Személy szerint leszarom a DLC-zést, ha olyan a játék, akkor megveszem; pl. Civ 5-höz MINDENT, míg például egy előrendelt, és unalomba fulladt Watch_Dogshoz lófaszt se.
Mind első generációs gamerként, mind első pillanattól aktív Deus Ex fan-ként (igen, még a sokat kutyázott Invisible Wart is többször kitoltam), azt kell mondjam, hogy az Eidos rebootja hozza a szintet, amit ez a franchise megkövetel.
Az, hogy az azóta eltelt tizenpár évben változott a piac, a technikai háttér, a fogyasztóbázis, és az igények is, az sajnos(?) egy adott faktor. Lehet ugyan hajszálra ugyanolyan játékot készíteni, mint a 2000-es első Deus volt, de az a mai piacon nagyot zakózna, maximum Greenlight vagy Kickstarter projektként tudna megszületni, és akkor is csak régi nosztalgiáját hajkurászó gamerek vinnék el a hátukon: Nagyon jó példa erre a 2015-ös Carmageddon reboot.

TL;DR: Ne csak azon picsogj hogy mennyire jó volt valami régen, aminek volt ideje 15 évet érlelődni, mint a bornak, hanem hogy ugyanaz ma megálná-e a helyét, és nem lenne-e totális csőd a fejlesztés vége?

Stöki · http://iddqd.blog.hu 2015.04.09. 13:06:28

@Savior: Szerintem nem évszámhoz kötött a régenmindenjobbvolt.

Túrós (törölt) 2015.04.09. 13:10:17

A Deus ex: HR trailerje sokkal jobban "odavert" bár a játék nem volt túl nagy pukkanás. Gondolom ez sem lesz az.
Adam Jensen eléggé menő még mindig, de lehet hogy jobb lett volna egy új figura ebbe a részbe.
Lehetne belőle film, annak nagyon jól elmenne.

Acsabi44 2015.04.09. 13:17:38

épp akartam kommentelni jönni, hogy megint itt az ipari áram, de megelőztetek :)

helyes!

Acsabi44 2015.04.09. 13:21:42

@Void Bunkoid: Hát én akármeddig elbírnék DLCket a HRhez :D

főleg azért is, mert máris nagyon kéne a Mankind Divided, de esélytelen, hogy a gépem elvigye. Mivel elsősorban munkára használom, ezért nem szokásom úat venni játékokhoz. No majd meglássuk.

BitPork 2015.04.09. 13:32:12

Gta V kukaaaaaaaaaa
Csak lenne már itt o0

dr. HáziMacska 2015.04.09. 14:03:20

Indexrol jottem, ott 18+-ra van jelezve a hir... Ketszer kellett vegigneznem, hogy rajojjek, a benne szereplo dohanyzas jelenet miatt. :)

Túrós (törölt) 2015.04.09. 14:44:49

@Equinoxe: megállja, mert sokkal jobb vele játszani még mindig, csak grafikailag kellemetlen kicsit.

pingwin · http://pingwin.blog.hu 2015.04.09. 15:15:23

játék megjelenése miatt megint kell egy win-t telepíteni

előző részben csak az nem tetszett, hogy kb mindig mutatta, hogy mivel lehet érintkezni

aegithalos 2015.04.09. 15:46:28

@pingwin: Na, ezt en sose lattam. "Hard difficulty turns off object highlight and objective locators." ;)
Asszem, amugy is ki lehet kapcsolni.

codorra 2015.04.09. 15:56:36

Sziasztok!

Pont most nyomtam végig a Human Revolutiont és kezdtem egyből újra :D.

Ennyi.

pingwin · http://pingwin.blog.hu 2015.04.09. 16:00:19

@aegithalos: :)

amúgy meg melyik befejezés után fog játszódni?

False_GOD 2015.04.09. 16:19:03

@Equinoxe: Lehet, hogy a ME erős karakterekben, és történetben, de mint játék, és főleg mint rpg egy vicc, egy akármilyen gagyi c64-es cím több rpg elemet tesz le az asztalra, mint bármelyik ME, főleg ha a 2es vagy 3ast rész nézzük, és akkor vége körüli húhót még nem is említettem. Szal a szememben, meg azok szemében akik szakmai szemmel, vagy mint hardcore arcok nézik a játékot, az ME egy tipikus bioware hulladék. Ne hozzuk már fel mint pozitív példát, mert menten elhányom magam :D Jah, és arról ne is beszéljünk hogyan hugyozta össze az egész lore-t a második résszel a bioware.....
A farcry... hát ott okésabbak az rpg elemek, meg a craft rendszer, de ott maga az engine volt suta, maga a mozgás, ami megölte az illúziót.
Bioshock : oké, ez tényleg olyan dolog amibe nem tudok belekötni, minden tekintetben jó volt, de ez meg a tipikus fehér holló esete.....

A 2015-ös carmageddon meg már kijött? Azt nem is tudtam, nekem arról van ingom, hogy a béta tesztél tart.

tsimike 2015.04.09. 16:50:20

@Norman Nailer: Én egyedül azon a pályán lőttem, ahol Malik-et kell megmenteni, azt ott nem igazán lehet szerintem KO-kkal megoldani. A többi részen a GHOST bónuszra mentem rá. Várom ezt is!

BitPork 2015.04.09. 17:03:19

@Túrós: Hát pedig dede...a gta szép, meg jó , de amikor már nyócadszor kell kövesdmotoron-ozni, akkor a bal herém kileng. Itt legalább tudom hogy monoton gyakás van. A shr világ meg a szívem csücske uh hiba nem van ;)

BitPork 2015.04.09. 17:07:10

@False_GOD: Tény hogy a Fallout-GB-WL1 nagyon jók voltak, és a mai gammák meg sem közelítik a szerepjáték régi szintjét, de legyünk megértőek. Csak a HC fanok nem fogják eltartani a gyártókat. Uh elégedjünk meg a kazuároknak gyártott többséggel, és néha élvezzük a WL2 jellegű kiadásokat.

victor vacendak 2015.04.09. 17:59:17

Nálam a Deus Ex Human Revolution minden idők legjobb FPS-e. És úgy, hogy csakis kizárólag lopakodva játszom, és pacifist-ként. Már vagy 5x végigjátszottam, de nem tudom megunni, kicsit mindig más, mindig felfedezek valami új útvonalat. És a DLC is nagyon jó (jó hosszú). Mivel ezt is ugyanaz a gárda készíti, biztos vagyok benne, hogy nem fogok csalódni. A tréler semmit sem jelent, a HR trélere is csupa olyan dolgot mutatott, amit végül kihagytak a játékból (szerencsére).

False_GOD 2015.04.09. 19:42:02

@BitPork: Ne legyen teljesen hc, de akkor vagy középút, vagy options-ból állitható legyen, h mennyire legyen rpg. A legnagyobb hülyeség sztem, amit gyártó csinálthat, az a végtelenségbe butitás, lásd mass effect. Az első rész nem volt egy nagy szám rpg, de volt 15-20 opciód a story elágazásokon kivül,de nem is volt zavaróan buta, vagy bugyuta, aztán a kettőre meg már csak 3 opciód volt rpg-zni, sőt mivel olyan szépen kifejtették az első rész codexében, h mért nincs lőszer a világban, azt a másodikra meg már szedegethetted a tárakat mert az rpg elem és loot......szóval, kb szar gondolkodású emberek kezében van a szakma, sé az bosszant igazán, h a többség még tapsikol is mellé, hogy igy tovább......azt ha valaki felhozza a torrentet mint befolyásoló tényezőt a kezünkben, már egyből az a szar szemét, meg a terrorista....
Meg lehetne csinálni ezeket úgy, h mindenkinek jó legyen, régen is meg tudták, sokkal rosszabb technikai feltételek mellett, csak akarni kéne.

Bocs a hosszú i hiánya miatt, ezen a billen fizikailag nincs.

Acsabi44 2015.04.09. 20:12:13

@tsimike: meglehet, csak marha nehéz. Kb 2 órát szenvedtem vele elsőre, amikor még nem tudtam mit hogy kell csinálni.
A legnehezebb része meglepő módon nem az, hogy lelőnek/le kell lőnöd őket/lelövik Malikot, hanem hogy amikor kiszeded a lépegetőt, akkor az automatikusan felrobban, és majdnem mindig magával visz egy-két ellenséget is, és oda a pacifist achievement.

tsimike 2015.04.09. 20:28:41

@Acsabi44: Na majd mielőtt ez megjelenik, nekifutok és kipróbálom :)

BitPork 2015.04.09. 20:39:03

@False_GOD: Ezzel nehéz vitázni. Ugyanakkor egy olyan világban ahol a tartalomszolgáltatás eltolódik a videónézegetés és hangsáv hallgatás felé - bocs IDDQD csapat, bocsi Stöki! -, ahol az emberek jó része kis híján funkcionális analfabéta / lusta-fáradt időt energiát ölni komolyabb gondolkodásba, nem lehet elvárni hogy a dev-ek ne a megélhetésükre koncentráljanak. Itt most arról van szó, hogy adott idő alatt kell minél több potenciális fizető ügyfelet fogni. A legjobb példa a WL2 lett. A crowd jól meg foundolta, erre egy olyan dolog jött ki, ami nyomába nem ér a régi klasszikus rpg-knek. De itt van példának a Shadowrun Returns is. Mindkettőt csak a magunkfajta megszállottak veszik és nyomják végig - jobb esetben rongyosra játszva.
Szóval az igény meg van, de azt nem várhatjuk el hogy valaki a megélhetését kockáztassa csak h egy rétegnek jó legyen.

pingwin · http://pingwin.blog.hu 2015.04.09. 23:21:18

@enpera: vagy kell egy új videokártya, bár a játék miatt lehet, hogy úgy is kéne, mert az ati 4850 nem nagyon kap pingvin támogatást

False_GOD 2015.04.10. 08:29:36

@BitPork: Ezért kéne nevelni a népet, hátha megjön az igény a tartalmasabb szórakozásra,és nem bannolni, meg kitiltani azt aki önként felhomályosít, és segíteni akar.

Ugye kedves ernő, józsef, meg többi megélhetési troll?

BitPork 2015.04.10. 08:51:02

@False_GOD: Ez a népnevelés most valahogy a kötelező szabad vasárnapot juttatja az eszembe...kell a fenének a kényszer. Aki nem éri fel ésszel a legjobb dolgokat, az éljen csak a maga laposságával. Pl én is szeretek néha leülni egy fps mellé, szarrá csítelve csak mászkálni és nézelődni benne. Még ha nem is egy szellemi túra, de ki tud kapcsolni.

False_GOD 2015.04.10. 09:32:38

@BitPork: Jojo, ebben is egyet értünk, én se úgy gondolom ezt, h kiállok az utcára, azt aki nem úgy akarja azt megégetem, mert az több szempontból is kivitelezhetetlen és etikátlan. Csak itt is, és már játékos fórumokon, de főleg e nagyszerű oldal facebook csoportjában látom azt a tendenciát, hogy aki egy kicsit is gondolkodik, vagy többet akar, azt a hülyék ellehetetlenítik, illetve ráteszik a bélyeget, h ő az antikrisztus, és még Stöki is néha belecsúszik ezen hiába, pedig őt öregebb motorosnak gondolnám.

Az fps-es agykikapcsolást meg én is szoktam, single player,-5-ös easy fokozat, azt a hent. Ha komolyan akarom venni, akkor meg multiplayer with friends.

GaryBird 2015.04.10. 12:10:02

@Stöki: Ne álljon meg. Arról mond véleményt amiről akar. Ahogy te is...

Túrós (törölt) 2015.04.10. 12:18:58

@BitPork: jó de marha nagy benne a szabadság meg tele van vicces random helyzetekkel. Nagyon várom már pedig eléggé ráuntam én már a játékokra összességében.

A_G_A 2015.04.10. 20:14:15

Őszinte leszek, egyszerre kezdtem el a DeusEx HR-t a Dishonoreddel, utóbbi annyival jobb, hogy előbbi abba is maradt. A videót nézve is pont az jutott eszembe, mikor lesz már újra Corvonak (Daudnak) még egy küldetése...

lk2 2015.04.11. 12:42:10

Kezd olyan érzése lenni az embernek, hogy ezeknek a játékgyártóknak inkább filmekkel kéne foglalkozniuk.

Bobby Newmark 2015.04.11. 19:20:13

@enpera: A Windows a PC játékra való oprendszere, mi ez az idióta kérdés?

Bobby Newmark 2015.04.11. 19:22:42

@BitPork: Rendben, de a kauzárok meg engedjék meg nekünk, hogy azt nevezzünk ipari hulladéknak, amit csak akarunk.

Bobby Newmark 2015.04.11. 19:31:43

Egyébként csak a legnagyobb problémát ne említette senki a HR-rel kapcsolatban: hogy egy hiányos remake-je az első résznek. Sok mindent nem tesz hozzá, ellenben sokat elvesz.

Komolyan, végig deja vu volt az egész, egészen végig azt éreztem, hogy szép, szép, de ezt már láttam az első részben. Terroristák, aztán mászkálás a munkahelyen, aztán amerikai város, aztán távol-keleti város, vissza amerikai városba, haver megmentése vagy nem megmentése, elárul a saját vezetőség, emberiség elleni konspiráció, stb.

De mindez szebb grafikával ugyan, de sokkal kisebb mélységgel, és rövidebben előadva.

Amiben újítást vártam volna, az ugyanaz, amiben meg némi fejlődést, esetleg, az inkább csak visszafejlődött (pl közelharc). Egyedül a grafika az, amiben jobb, mint az első rész, de ennyi.

Nem volt explicite rossz játék, de megközelíteni sem tudja az elsőt.

Bobby Newmark 2015.04.11. 19:38:09

@False_GOD: "Meg lehetne csinálni ezeket úgy, h mindenkinek jó legyen, régen is meg tudták, sokkal rosszabb technikai feltételek mellett, csak akarni kéne."

Nem, sajnos nem lehet. 2000-ben még csak a hozzánk hasonló nerd-ök játszottak számítógépes játékokkal, ma meg már mindenki.
Régen azért lehetett mindenkinek jó egy játék, mert csak olyanok játszottak, akik azért többé-kevésbé azonos elkötelezettséggel ültek le egy-egy játék elé, és hajlandóak voltak beletanulni is.

Ma ha egy kauzár beleszalad egy játékban egy problémába, aminek nem látszik azonnal a megoldása 70-es IQval is, akkor hagyja a picsába azzal, hogy "ez szar".

És azzal, hogy az ilyeneknek akarnak a játékok megfelelni, azzal mi megszívtuk, de baszottul.

Marad az indie szcéna, meg a könyékig fostengerben halászás, hátha van, ami elviselhető.

Bobby Newmark 2015.04.11. 19:46:32

@A_G_A: Pff, Dishonored... Thief csíttel. Én játék közben folyamatosan arra gondoltam, hogy ezek a játékmechanikák a Thief-ben mennyivel jobban meg voltak csinálva, nagyobb pályákon nem ilyen zsebkendő méretűeken, meg hogy mennyire agyatlan már ez a teleporttal lopakodás. Meg hogy emberölelgető szimulátor az egész.

Aztán az lett a vége, hogy előkapartam a Thief-t, és végigjátszottam ismét. Dishonored meg ott áll félig végigjátszva, azóta csak egyszer indítottam el, mikor haverral besörözve azon röhögtünk, hogy odaálltam egy hulla fölé, feldobtam egy követ 30 méter magasra, odébb léptem, aztán néztem, ahogy fejbesomja a hullát 300km/h-val. Meg felpakoltam a hullákat egy erkélyre hogy a felsőtestük félig lelógjon, aztán röhögcséltem, hogy a béna fizika miatt bennük van a bugi, nyomják a "kezeket magasbaaaaaa!" figurát és integetnek.

Bobby Newmark 2015.04.11. 19:49:53

@Stöki: Ha viszont játékokkal foglalkozol professzionális szinten évtizedek óta, akkor azért illene felismerni, amikor a "régenmindenjobbvolt" véletlenül objektíve igaz.

Ha nem látod a visszafejlődést az elmúlt 15 évben, akkor csak arra tudok gondolni, hogy nem is játszottál te semmivel se az elmúlt 15 évben.

Bobby Newmark 2015.04.11. 19:54:57

@Equinoxe: Bocs, de engem totálisan hidegen hagy, hogy az iparnak ez megéri-e. Nem érdekel, hogy egy játéknak vissza kell hozni a sokmilliós marketinget, mert kapja be az egész marketing az összes faszt, amit talál rajtam. Az sem érdekel, hogy elegendő profitot termeljen a vállalatnak.

Ezek az ő problémáik.

Az enyém meg az, hogy a játékok szarok, és pénzt nem fogok adni értük, amíg ez a színvonal.
Ennyi.
(Azt még hozzátenném, hogy most már jó ideje TÉNYLEG csak kipróbálásra töltök le torrentről játékot, és ha szar, akkor nem játszom végig, nincs időm a hulladékokra, viszont kipróbálás nélkül nem fizetek már semmiért. Ezzel együtt is a legutóbbi öt játék amiért fizettem, az indie és/vagy MMO.)

Stöki · http://iddqd.blog.hu 2015.04.11. 20:46:37

@Bobby Newmark: Hú, látom, megjöttél, rögtön hét hozzászólással. Csak tudod, ha kiteszed a farkad az asztalra, hogy neked ekkora van, lehet, hogy nem elámulunk, hanem valaki rácsap egy gofrisütőt, aztán hódfarkú leszel, mint a tetőcserép.

A professzionalitásomat mi sem bizonyítja jobban, hogy a hozzád hasonlóknak már öt éve válaszoltam régenmindenjobbvolt-ügyben:

iddqd.blog.hu/2010/03/04/akkor_jatssz_a_pit_stoppal_ne_a_gta_iv_gyel

És az a vicces, hogy amit te 15 évnek mondasz, azt mástól hallottam 30-cal, de megint mástól 10-zel is. Persze, vannak tök szar trendek most. De voltak 10, 15 és 30 éve is. Én elég hevesen szoktam ekézni mindenféle orgánumban a szar trendeket, de így is úgy érzem, hogy belefulladok a jó játékokba. Persze aki egy Dishonoredet meg egy HR-t is fosoz, az lehet, hogy tényleg reménytelenül a múltban ragadt.

Amúgy meg igazi lúzefrodulat egy véleményről azt írni, hogy "objektíve igaz". Ez az, amit illene felismerni neked, és már nem először.

enpera · http://c64blog.wordpress.com 2015.04.11. 21:54:17

@Bobby Newmark: szóval tolvaj vagy. Én megvettem minden játékot ipadra, nem haltam bele.

Bobby Newmark 2015.04.11. 22:52:19

@Stöki: Ja, most volt időm, és volt mihez hozzászólni.

Konkrétan leírtam, hogy nem tartom kifejezetten _rossz_ játéknak a HR-t, csak éppen nem az a "leszopom magam a gyönyörűségtől", aminek itt be van állítva, mert semmit nem tesz hozzá az eredetihez, de legalább egy picit elvesz belőle. Deus Ex Light.
Dishonored ugyanez, Thief Light.

És ahogy látod, Pit Stoppozok is teljes mellszélességgel. Nem vicceltem, hogy abbahagytam a Dishonoredet, és játszottam inkább Thieffel. Leszarom a grafikát, ha a mechanika jobb, több egymással interakcióban lévő rendszer van, és nincs a játékmenet végletesen lebutítva.

És elég határozottan nem nosztalgiáról van szó, mert olyan régi játékokkal is szórakozom prímán, amikkel anno nem játszottam.
Ezzel egy kicsit megbicsaklik az érved...

És mindkettő fenti példa egy hajszálnyival butácskább játék, mint amit koppint. És ezek az abszolút toppok szerinted.
Na most ha az abszolút top játék kicsikét gyengébb (ha szerinted ez vélemény, tételesen összeszedhetem, miben), mint a 15 évvel korábbi ugyanaz, az nem objektív visszafejlődés?
Nem, mert a szó nálad tabu.

Tudod, ezzel próbáltam érzékeltetni, hogy nem véleményről van szó, de ha nem vagy hajlandó észrevenni a primitivizálódást, akkor nem hinném, hogy én fogom kinyitni a szemed...
Kb mintha azt mondanád, hogy a popzene nem primitívebb, mint a komolyzene, vagy hogy a ponyva nem gyengébb, mint a szépirodalom, vagy hogy a popkornmozi nem butább, mint a szimbólumokkal teletömött művészfilm.
Mert körülbelül ugyanaz történt (azon lehet vitatkozni, hogy mikor) a játékiparral is. Mainstreammé vált, szélesebb tömeget céloz, ezért szükségszerűen egyszerűbb, könnyebben befogadható, és kevesebb előképzettség kell a teljes élvezetéhez.

Örülök, hogy te belefulladsz a jó játékokba, én meg a fostengerben nem találok értékelhető darabot. Eléggé tragédiám valóban, hogy jobbhoz vagyok szokva, és a mai játékok nem ütik meg a szintet.

Bobby Newmark 2015.04.11. 22:56:00

@enpera: Tekintve, hogy a legszélesebb játékkínálata a PCnek van a visszafelé kompatibilitással és az emulátorokkal, nem igazán értem, hogy minek akar bárki MÁS platformon játszani.

Bobby Newmark 2015.04.11. 22:58:55

@enpera: És büszke vagyok rá.

Cyberpunk irodalmon nőttem fel, meg C64 mellett, nincs olyan kombinációja a szavaknak, amivel egy csepp bűntudatot tudnál ébreszteni bennem adatok lemásolása miatt.

Stöki · http://iddqd.blog.hu 2015.04.11. 23:18:41

@Bobby Newmark: Kurvára vélemény, amit írsz, akármilyen hosszan írod.

Amivel nincs semmi gond, minden vélemény szívesen látott itt. Csak ne próbálj úgy tenni, mintha valami egyetemes igazság lenne, amit te gondolsz. Mert akkor nagyon gyorsan nevetségessé válsz.

Az analógiáid is rettenetesen sántítanak. Vannak kiváló ponyvák és rém szar szépirodalmi művek, okos popkornmozik és baromi ostoba művészfilmek.

"Na most ha az abszolút top játék kicsikét gyengébb (ha szerinted ez vélemény, tételesen összeszedhetem, miben)"

Igen, ez is vélemény, és akárhány tételben szeded össze, az marad. Szerintem a Dishonored ezerszer jobb, mint a Thief. Szerinted meg nem. Akkor te játssz a Thieffel, én meg játszom a Dishonoreddel, ennyi. De egyikünk értékítélete sem lesz "objektív" - ugyan, mitől lenne az?

Bobby Newmark 2015.04.12. 00:14:41

@Stöki: Ezért:
www.aspaceman.com/wp-content/gallery/blog_1/fpsmapdesign.jpg

Jelek szerint nem csak én gondolom így.

A pályák mérete, útvonalak száma objektív.
A különböző, egymással interakcióban lévő játékmechanikák száma is objektív.
Az interaktivitás mértéke, hogy mennyire játékos akciói irányítják a történést a képernyőn, illetve a sztorit, szintén mérhető és összehasonlítható.

Ezek pont ugyanolyan dolgok, mint a pixelek és poligonok száma a képernyőn.

Miért mondod, hogy ezek a dolgok, tehát a gém dizájner munkája mérhetetlen? Nem az.
Csak mondanám, hogy ez volt anno a "játszhatóság" pontszám a hang/zene meg a grafika mellett, és ti is vadul számszerűsítettétek. Most meg azt mondod, hogy ilyen nem létezik.

Az, hogy ezektől mennyire lesz jó vagy rossz egy játék, az már persze szubjektív.

Stöki · http://iddqd.blog.hu 2015.04.12. 00:21:09

@Bobby Newmark: Igen, a számszerűsítéssel mindig is gondjaim voltak, ez is megírtam már a blogban.

iddqd.blog.hu/2014/09/17/nagy_bonuszt_bukhattak_a_destiny_fejlesztoi_a_kritikak_pontszamai_miatt

Tök idegen a kritikától, ami egy VÉLEMÉNYközlő sajtóműfaj.

"Most meg azt mondod, hogy ilyen nem létezik."

Ilyet egyáltalán nem mondtam. Ha már erre akarod levetíteni, azt mondtam, hogy még egy számszerűsítés is vélemény. Mert ami szerintem 90%-os játék, az szerinted lehet 65%-os és fordítva.

És köszönöm, az utolsó mondatodban a lényeg.

Bobby Newmark 2015.04.12. 01:16:32

@Stöki: Na látom, ezt a pontozást kár volt felhoznom, teljesen eltérített megint. Nyilván az újságíró pontszáma szubjektív, de a játék összetettsége és interaktivitása nem az.

És a mai nagy sikerű játékok párosítva a 15 évvel ezelőtti megfelelőikkel egyszerűbbek és kevésbé interaktívak. Ha szeretnéd, hozzáteszem, hogy tisztelet a kivételnek.
EZT neveztem visszafejlődésnek, ez az, amit nem hiszek el, hogy nem látsz a játékokban.

Hányok a QTE-től, attól, hogy több az átvezetővideó, mint a játék. Hogy választhatok melyik kettőt szeretném az AI-grafika-pályaméret hármasból (Illetve a francot én választok, a dizájner, és MINDIG a grafikát választja)... Hogy nyomkodom a bal gombot a játék meg játszik helyettem és a karakterem lemészárol mindenkit. Hogy kapjuk sorban a régi jó játékok felvizezett, lebutított verzióit. Hogy a kedvenc sorozataim új részei homlokegyenest mennek szembe a régi részek stílusával. Hogy egy óra alatt mindent láttam, amit a játék nyújtani fog a végéig. Hogy nincs sikerélmény, mert annyira könnyű az egész, vagy mert kétmarékra szórja a játék a jutalmat, és az egész egy nagy diadalmenet nulla kihívással.

Az, hogy ezektől hányok, az szubjektív, de az meg kurvára nem, hogy ezek a tulajdonságok most léteznek, 15 éve meg nem léteztek.

Eh, tudtam, hogy ezt valaki már látványosabban megfogalmazta, ERRŐL beszélek:
i.crackedcdn.com/phpimages/article/5/0/4/341504_v1.jpg

Ez nem visszafejlődés szerinted?

Bobby Newmark 2015.04.12. 01:29:50

@Stöki: Ja, azt csak tisztázásképp, ugye vágod, hogy nem a Thi4fról beszélek, hanem a Thief: The Dark Project és a Thief II: The Metal Age játékokról?

A negyedik részt a Hitman Absolution, meg a trailerek után nem mertem kipróbálni.

Serathis 2015.04.12. 07:51:41

@Bobby Newmark: Hubazze, most a szívemből szóltál. Mindig is agyfaszt kaptam azoktól akik szerint a Bioshock a műfaj teremtő FPS/RPG hibrid. Deus Ex, System Shock valaki? Szerintem az a baj, hogy már az indiek is elkurvultak. Régen minden jobb volt, persze, de valahogy nem tűnt fel hogy ennyire follow the leader lett volna a helyzet nem AAA játékoknál. Gondolok most a Braid utáni platformer áradatra, 2005 körül tower defensbe fulladtunk, most meg már rohadtul tele van a tököm az open world - survival - sandbox - crafting (zombi opcionális) játékokkal.

Amúgy, ha már Cracked linkek : i.crackedcdn.com/phpimages/article/2/7/5/25275.jpg?v=1

Stöki · http://iddqd.blog.hu 2015.04.12. 11:37:17

@Bobby Newmark: Vágtam, hogy az első Thiefről beszéltél, igen.

És értem, amit leírtál, bár nem feltétlenül értek egyet veled (igen, sok buta játék van, de az nem igaz, hogy 15 éve ne lettek volna buta játékok, csak legfeljebb más hibáik voltak). Igen, vannak objektív tények, pl. hogy egy pályán mennyi elágazás van, azaz hogy az adott játék mennyire lineáris. De te nem ilyen tényekre utaltál nekem címzett kommentedben, hanem ezt írtad: "a régenmindenjobbvolt objektíve igaz". Ami baromság. A linkednél maradva (ami amúgy megint tele van véleménnyel): a Bioshock például valóban elég lineáris. Ennek ellenére én imádtam (meg még pár millió ember). Tök másért imádtam, mint amiért korábban a System Shockot, de imádtam, mert hangulatban nekem sokkal többet adott, még ha játékmenetben kicsit kevesebbet is (bár ez se jó szó, hogy kevesebbet, inkább mást). Te nyilván máshogy érzed. És ez a része már totál szubjektív, szerinted a régi *shockok jobbak voltak, szerintem meg az újak között is vannak faszák. De mindkettőnk véleménye legitim. És ha ezt nemhogy nem látod be, de nagy mellénnyel még beszólsz, hogy nem is játszottam semmivel az elmúlt 15 évben, akkor bizony felkúrom magam.

Egyébként a mostani sok buta, csőben játszódó fps szerintem az, ami régen a shoot'em up volt. Iszonyú népszerű, de rém buta műfaj volt, ott is csőben lövöldöztél, most ugyanez van, csak fps nézetben. Az fps (meg a tps, ha már itt tartunk) mint önálló műfaj amúgy is eléggé értelmét vesztette, inkább egy nézet, amit már mindenféle műfaj használ, és innen jön az, hogy körtét hasonlítanak össze sokszor az almával. Ott vannak pl. a Fallout fps-nézetű folytatásai, amik sokkal inkább szerepjátékok, mint shooterek. Szerintem baromi jól sikerült átültetni fps nézetbe az eredeti Fallout hangulatát, de a játékmechanika nyilván tök más. Ha valakinek ez nem tetszik, tökre megértem, nekik ott a kickstarteren összejött Wasteland 2 vagy még inkább a Shadowrun Returns, ami eléggé a régi Fallout örökségét viszi tovább. Ha a mainstream nem jön be, keresgélj kicsit nem a mainstreamben, hátha találsz neked valót.

@Felsmukk:
Ó igen, az első Deus Ex. Ami nagyon sok ötletet vett a Half-Life-ból. Ami meg technikailag a Quake-től. Ami meg nem lenne sehol a Doom nélkül. Ami meg a Wolfenstein 3D meg a Catacomb nélkül. És ha elég sokáig csináljuk ezt, visszajutunk a Ponghoz. :)

És régen is megvolt a follow the leader jelenség. Például a korai Lucas-kalandok után tömegével jöttek a középszerű kalandjátékok. A Doom sikere után meg az fps-ek, amiknek már a nevüket is elfelejtettük. A Warcraft/C&C ezerszám hozta a fos rts-eket. De nyugodtan visszamehetünk még korábbra, amikor mindenki, még a Videoton is Pong-klónokat meg Invaders-klónokat gyártott. A bevált ötleteket mindig is másolni fogják.

Stöki · http://iddqd.blog.hu 2015.04.12. 11:40:37

Ja, a jegyzőkönyv kedvéért azért legyen meg, hogy elég sok trend nem tetszik nekem a mai játékiparban. Csak szerintem ebből nem következik az, hogy régen minden jobb volt. Mert régen is voltak szar trendek, csak ma már a szépre emlékezünk.

Bobby Newmark 2015.04.12. 11:49:09

@Felsmukk: "de valahogy nem tűnt fel hogy ennyire follow the leader lett volna a helyzet nem AAA játékoknál."

Hát, ez attól függ, mikor. 90-es évekig teljesen szerteágazó volt a játékok változatossága, főleg az ilyen két-három emberes fejlesztőcsapatok miatt, aztán azért szépen, fokozatosan elkezdődött ez az effekt.

Dune 2 és Wolfenstein/Doom azért beindította az fps és rts klónok gyártását ezerrel, Dungeon Master meg az rpg-knek adott formát, a Maniac Mansion meg a kalandjátékoknak.

Csak ezekre a "futottak még"-kategóriás játékokra nem nagyon akarunk emlékezni.
Én ezt a vonalat nem is nagyon erőltetném, mert szar játékok mindig voltak.
Nekem az a bajom, hogy az A kategória csúszott le, és változott fárasztóan hulladékká, ismét tisztelet a kivételnek.

Amiket sorolsz, azokat én gond nélkül figyelmen tudom hagyni. Főleg, hogy ilyen kickstarteres, greenlightos félkész szarok. Majd amelyikről kiderül, hogy tényleg be is fejezik, nem csak lenyúlják a pénzt és eltűnnek vele, azt majd csekkolom. Volt már néhány ilyen early access cucc, amibe tettem pénzt, aztán rohadtul nem tetszett milyen irányba vitték utána a fejlesztést, többször ezt a hibát nem követem el.

Bobby Newmark 2015.04.12. 12:39:15

@Stöki: Azért lássuk be, ha nem kúrlak fel idegileg, nem lett volna belőle ekkora eszmecsere... :D

Azt meg nyilván értem, az előző hszben írtam is, hogy mindig voltak szar játékok, persze.

Én azért igyekeztem hangsúlyozni, hogy a játékokat a megfelelőikkel akarom összehasonlítani, nem igazán érzem, hogy az almát körtével megjegyzésed megállná a helyét.

Az a baj, amit már írtam is, hogy az abszolút top kategória egyszerűsödik borzalmas szintekre. Shock sorozat (én már az első Bioshockot sem bírtam néhány pályánál tovább, a hangulat engem nem fogott meg, a játékmenet meg egyenesen elriasztott), Hitman (az Absolutionra nem jelző, hogy gyenge. KATASZTROFÁLISAN szar), Half-Life helyett CoD van, CnC sorozatból kiölték a bázisépítést, Assassin's Creed 10. rókabőrnél jár és roppant unalmas, Battlefieldek DLC- és unlockfesztté változtak, és évente jön új rész(ami megöli a közösséget), Splinter Cell akciócsihipuhivá alakult, és akkor ne is beszéljünk az ilyen Dungeon Keeper online jellegű cashgrab hulladékról, amik ráfosnak az eredetik sírjára.

Emellett van pár sorozat, ami megmaradt olyannak, amilyen tizenöt éve volt, csak technikailag fejlődik szépen, ArmA, Total War nagyon frankó, azokat értékelem. Viszont csak távolról, mert TW játékot még életben nem játszottam végig, kb a harmadánál megunom csinálni, ArmAhoz meg nincs kedvem hardvert venni, plusz azzal van egy olyan gondja, hogy annyira nem változott Operation Flashpoint óta, hogy még a bugjai is ugyanazok. :P
GTA-kkal sincs semmi problémám, bár az újat még nem láttam.

És NYILVÁN megtalálom magamnak a szórakozást az indie és a _régi_ cuccok közt, az egész felvetésem a mainstreamről szólt, hogy az butul, de durván.

Indie cuccokkal nagyon jól elvagyok, elmúlt öt évben Star Trek Online, War Thunder, Dwarf Fortress, Prison Architect, Space Station 13, Dawn of War 2 kötött le, plusz a régi dolgok, Thief 1-2, Might&Magic 6-7-8, Battlezone('98), Psychonauts, Jagged Alliance 2, stb.
De az ilyen népszerű, konzolos/multiplatform játékok közül kb egy sem jött be. Vagy mondjuk a GTA4, ha az még ez az intervallum...

Ennek ellenére nagyon zavar, hogy nincs olyan új játék, ami megérné nekem a rászánt időt.

Bobby Newmark 2015.04.12. 12:42:21

@Stöki: A mai szar trendek a régi szar trendek kifejlődése, én úgy látom.

Konzolitisz+méjnsztrímitisz.

manson karcsi · goo.gl/FVvVX 2015.04.12. 17:33:08

@Stöki: tudom, hogy el fog tűnni a count zero kommenttengerben, de egy posztban összefoglalnád?

Xellius (törölt) 2015.04.13. 00:18:26

Elore is elnezest, de itt csak angol billt lehet kapni.
Nem nagyon szoktam itt hozzaszolni, DE...
...Bobby Newmark nem tudom miert mosod ossze a top kategoriat az AAA cimekkel, mert a 3A nem azt jelenti, hogy ez most hudakurvajolesz. Szimplan csak a szoftver koltseget jeloli, semmi mast.

Nah es akkor 2 dolog, amiert billt ragattam:
Arra a kijelentesedre, hogy mostansag nincs jatek szeretnek reaglni (0-5 ev):
Ori and the Blind Forest, Cave Story+, Dust: An Elysian Tail, Valdis Story: Abyssal City, Shovel Knight, VVVVVV, Volgarr the Viking, Alien: Isolation, Dead Space (1-3) vagy akar a Witcher sorozat. De lehetne sorolni PS4 + XOne es Wii U, illetve PSP, NDS megjelent avagy megjeleno jatekokat is.
(www.youtube.com/watch?v=6vR8EHatIIE)
(www.youtube.com/watch?v=32nV2PKIv5Y)

[ Csak zarojel, embereknek aki nem tudnak. Eroteljesen hozzatennem, hogy az xyz oldalakrol beszerzet jatekok rendszerint bonus buggokkal vannak ellatva, mert hat sokszor ezzel jar a feltores. Nah ezert ha valaki ilyen verzio utan probal meg jatszhatatlan stb meghatarozasokat aggatni a jatekra az dezinformal. ]

...es a masik dolog:
Ez a mindenki szeme elott levo Battlefield es CoD (par eve Guitar Hero meg a masik fene) par ev mulva lehet lecserelodik (most a Heartstone is bejott a kepbe, ami popularisabb, nah meg a Dota 2 a League Legends melle). De ez egy ennyire felkapott iparagban nem csoda (hany szazmillio $ per nap a bevetel ennek az iparagnak?). Foleg ahol millios nyeremenyek vannak (Dota 2, LL). Szerintem ezzel semmi baj sincs. Ha mast mondtal volna, hogy mik vannak - amik konkretan kotoraszik az ember zsebeben mint a tolvajok - akkor valoszinuleg egyetertettem volna. Regen is volt egy hullam, t'an sohasem mult el, amikor boldog-boldogtalan jatekot keszitett. Most annyi a kulonbseg (szerintem), hogy a Steam, Google Play, meg ami I termekeken van bolt ott is orba szajba nyomjak a szoftvereket (jatek). De akar mondhattam volna a Flash 'jatekokat' is (Kongregate, Armor Games stb).
Az emberek eldontik mi kell nekik es mi nem, hisz mindenki mas es mas.

Emlekeim szerint regen PS2-re megjelent 3 jatek, ami nagyon csunyan elverzet (Ico, Shadow of the Collossus, Okami). Ettol fuggetlenul voltak am jo kis jatekok ott is. Jak and Daxter, Sly, Ratchet and Clank, Crash Bandicoot.

Stöki · http://iddqd.blog.hu 2015.04.13. 09:04:29

@manson karcsi: Semmi meglepő: f2p, early access, preorder (illetve persze az ezekkel való visszaélés), kevés új brand, sikeres brandek silányítása futószalag-termelésre, alibiző remake-ek/remastered verziók - így hirtelen ennyi jut eszembe. Az meg már egyéni problémám, hogy a mobáktól lilát hányok, és nem értem, mit esznek az emberek a Minecrafton.

Bobby Newmark 2015.04.13. 10:09:42

@Xellius: A felsorolt játékok háromnegyede indie cucc.

Igen, az A-kategória főleg a költségekre vonatkozik, amivel rendszerint együtt jár az, hogy eladják magukat egy kiadónak, ami belepofázik a játékba, és rendszerint tönkrevágja azt.
Én az A-kategóriáról beszéltem. Te meg nem. A Witcher is határeset mert független fejlesztő. Az Alien:Isolation és a Dead Space az egyetlen, ami arra vonatkozik, amiről szó van.
Azt én is már harmadszor írom le, hogy évek óta csak független fejlesztők játékai tudnak lekötni. Nem pont ezek, amiket írtál, de ilyenek.

A bónusz bugok meg szép mítosz, látom erősen hiszel benne, csak éppen túl sok valóságalapja nincs. Nagyon ritka az olyan programvédelem, ami konkrétan tönkrevágja a játékot. Bohemia Interactive csinál ilyet az Operation:Flashpoint meg az ArmA sorozatban. Vagy pl. Alan Wake kap egy halálfejes, kalózos szemfedőt. De ez ritka, mint a fehér holló.
Ami létezik és elterjedt, az a 0day patch, hogy az aranylemezen lévő játék bugos, és kiadáskor azonnal adnak peccset. Sokat nem számít, mert idővel úgyis felkerül a játékok 100%ra peccselt és DLCkkel megpakolt változata is torrentre, ki lehet várni nyugodtan. Szerinted, ha 20 éves játékokat pótolok be, akkor érdekel egy picit is, ha fél évet várnom kell egyre hogy legyen belőle használható verzió?
Szal ötletnek nem volt rossz, de nem ez a helyzet.

Xellius (törölt) 2015.04.13. 11:07:40

A fuggetlen fejlesztoi jatekok kozul is szazaval vannak szarok, ahogyan a nagyobb cegek altal letrehozott jatekok kozott is. Csak nez be egy picit a Steamre (nem kell ennyire isteniteni az indie jatekokat / szoftvereket, mert keves a minosegi).

Az elmult ~7 evben tobb mint 250 jateknal volt extra bug a feltores veget; ez akkor fordul elo ha valamilyen vedelem van a jatekon, avagy valamit kiszednek belole, hogy pl. ne csatlakozon bizonyos halozatokra jatek kozben es basznak befoltozni, ilyen peldaul az S betuvel kezdodo release 'csapat' is (bar azert ok rendszerint mas gyonyoruseget szoktak csinalni az .exe fajlokkal :) - egyszer csekkold le milyen hatter adatmozgasokat vegez az .exe fajl :*). Majd pedig jon egy R betus csapat, akik rendszerint befoltozzak ezeket a lyukakat. De meg ide sorolnam a videok tomoriteset is vagy bizonyos reszek atkodolasat, amit a B csapat eloszeretettel hasznal, hogy nojon a labuk kozott levo a - jujdejo az en releasem kisebb mint a tied - felkialtassal kiserve. (kicsit informalodj es tapasztalj)

Olyanrol hallottal mar, hogy bizonyos cegeknel van egy szep szabaly, hogy nem kell kreativnak lenni csak a sikeres szoftvereket lemasolni es uj kontosbe tenni, majd eladni? Remlenek a browser (RPG) jatekok? flash jatekok? vagy a teljesen ertelmetlenek? (store.steampowered.com/app/327890/). De mondhatnam peldanak azt, hogy eddig 8 jateknal lattam a World of Warcraft -bol kiollozott ikonokat mas jatekokban, de nem modositva, hanem teljesen copy-paste-val megoldva. De ott van a Runes of Magic, abban van egy hunter vagy ranger (nem emlekszem) class, ami teljesen ugy mukodik mint a WoW-ban a hunter class. Akkoriban WoW ban a hunter manat hasznalt majd kapot egy rancfelvarrast es focus lett a skillekhez szukseges energiaja. 1! hettel kesobb a Runes of Magicban is ugyan ez a valtoztatas lett vegrehajtva.
Mint mar fentebb irtam naponta tobb szazmillio $ bevetele van a jatekiparnak ezert, aki csak tudja megprobal belole kivenni egy kevesett (vagy sokat) maganak. Ezert meglepodni azon, hogy tomegevel erkeznek a szarabbnal szarabb (kidolgozatlan) jatekok, meglepo. Ilyen a filmipar is (es nem az imdb-t kell nezni, mert ott a fele sincs fent). De ha mar filmipar ott is lezajlott tobbszor ilyen minosegromlasos ipari termeles, csak szerencsere / nem szerencsere nagyon sok film elveszet, tonkrement vagy megsemmisult valamilyen oknal fogva. Uwe Boll neve remlik?

A vegere hozzafuznem, hogy nem csak a mamut cegek tudjak elbaszni a jatekot, hanem az emberek, meg akkor is ha indie fejleszokrol van szo. (nez be a Steamre mennyire sok hulladek van, es azok nagy resze indie).

enpera · http://c64blog.wordpress.com 2015.04.13. 13:34:58

@Bobby Newmark: akkoriban más idők jártak, én pl nem is tudtam hogy van olyan hogy megvásárolható játék :D

enpera · http://c64blog.wordpress.com 2015.04.13. 13:35:34

@Bobby Newmark: én csak ipadon, amigán és c64-en játszom :)

Bobby Newmark 2015.04.13. 13:36:52

@Xellius: Nyilván ott is sok a hulladék. A fő különbség az, hogy a függetlenek mernek rétegjátékokat készíteni, mernek elképesztően összetett játékokat gyártani, és sok az olyan játék, ami a fejlesztő elképzeléseit tényleg végig is viszi, és nem butítja le a határidő, a széles tömegeknek megfelelés, vagy a kiadó faszkodása miatt.
Nem azt állítottam, hogy az indie játékok általában jobbak, hanem hogy a jó játékok manapság jellemzően az indiek közül kerülnek ki.

Dwarf Fortress a kedvenc példám, 10+ éve folyamatosan fejleszti az arc, már most minden idők legösszetettebb játéka, és még csak 40%-os készültségű a kitűzött célokhoz képest. Elképesztő, már milyen rendszerekkel van tele.
Na ilyen összetettség mainstreamben sosem lesz, de a baj főleg az, hogy ahogy nézem már a 2000-es évek környékén megszokott sem.

Krekkekről _mire én időt kerítek a játékra_ addigra kiderül, melyik szar. Nem érint a probléma. Nem érdekel a krekkerek faszméregetése, meg hogy ki hozza ki előbb a rilízt, mert mint mondtam, minimum fél év csúszással játszom, de inkább több. Amivel meg megjelenés napján akarok játszani, az jellemzően multi miatt van, és azt úgyis kénytelen vagyok megvenni.

És persze hogy az a baj, hogy iparrá változott, és mi csak a droidok vagyunk, akik csak arra kellenek, hogy lehetőleg előrendelve adjuk nekik oda a pénzünket. A játékkal meg lehetőleg ne is játsszunk, mert nem arra való, hanem hogy a kiadónak pénzt termeljen.
Nos ha ők így, akkor én meg torrent. Többek közt erre is utaltam a cyberpunkos kommentemmel.
Úgy általában nem érdekel a nagyvállalatok profitja, főleg ha van elég droid, aki eltartja az ipart. De ha még magasról le is szarnak, akkor aztán végképp.

Bobby Newmark 2015.04.13. 13:40:22

@enpera: Nekem volt egy eredeti játék pakkom C64re, Afternburner meg Last Ninja 2 meg még két valami hulladék volt benne.
Egyrészt felidegesített a védelem, másrészt hiányzott az örökélet, úgyhogy továbbra is a krekkelt verziókkal játszottam.

Nem értem, mitől jártak más idők. Akkor is meg tudtuk szerezni a játékokat ingyen, most is meg tudjuk. Az meg, hogy az elvárások felém megváltoztak, és a droidok szeretnék, ha már én is vásárolnék, az nem az én dolgom.

Bobby Newmark 2015.04.13. 13:42:40

@enpera: Hányok az érintőképernyőtől, úgyhogy se telefonos, se tabletes játékkal nem játszottam soha, és nem is tervezem a jövőben sem.

C64 és Amiga játékokkal meg PCn, emulátoron. Azt mondjuk már nagyon sajnálom, hogy PCre váltáskor családilag eladtuk a C64et, meg a kb 200 lemeznyi cuccot vele... :(

Xellius (törölt) 2015.04.13. 14:18:04

@Bobby Newmark:
Ertem mit irsz, de akkor sem allja meg a helyet, foleg a 2000-es evek. BAR PC-n kevesbe tudom pontosan mik voltak, mert 98-07 ig konzoloztam. Azokon a konzolokon kapasbol (par perc alatt) 70 feletti cim ugrott be, ami erosen javallott. Aztan PC mellett nintendo konzolom volt / van. Ezekbol tudom, hogy eleg sok kellemes vagy eppen kimagaslo jatek van (pl. Super Mario Galaxy 1-2). Nekem a velemenyem az, hogy ez cegfuggo. Azaz, hogy hadja e avagy tudja e hagyni a tervezoket dolgozni (termeszetesen figyelve rajuk) vagy sem. Nem hiszek abban, hogy minden nagyobb cegnel direkt van, sot inkabb abban hiszek, hogy tervezoi es penzbeli hibak / hianyossagok vannak (projekt haromszog is befigyel eleg sokszor: support.office.com/hu-hu/article/A-projekth%C3%A1romsz%C3%B6g-8c892e06-d761-4d40-8e1f-17b33fdcf810?ui=hu-HU&rs=hu-HU&ad=HU). Talan a legnagyobb hiba, hogy egy-egy projektre kinevezet projektvezeto nem ert a szakmahoz, annyira mint amennyire kellene.
Ha jol emlekszem, akkor a God of War projektvezetoje (?), David Jaffe mondta, hogy sok jo designer es programozo van, de nagyon keves olyan ember aki ossze tudja oket hozzni, hogy egy maradando alkotast keszitsenek. Szerintem ennyire egyszeru az egesz.

Bobby Newmark 2015.04.13. 15:07:26

@Xellius: Na jó, akkor erősen elbeszélünk egymás mellett, mert a Nintendo az, amivel végképp a legkevesebb kapcsolatom van, sosem használtam, nagyon kevés a multiplatform cím, és a hagyományos Nintendós PG-13 nem az esetem.

Egyébként talán még az az egyik leginkább felhasználóbarát cég, ott próbálnak leginkább újítani, és nem érzem annyira a pénzpumpa mentalitást.

De a többi nagy kiadó? Activision CEO Bobby Kotick egy seggfej, nyilvánosan jelentette ki, hogy soha nem játszott, hogy hülyének néz, és hogy csak a profit érdekli. EA Games megszámlálhatatlan sikeres fejlesztőcéget herélt ki vagy szüntetett meg. Eidos-t amióta megvette a Square, az összes frencsájzát kiherélte, talán ugye a DXHR a kivétel. Még. Ubisoft ha tehetné, anyád hátán erőszakolna meg a másolásvédelmével, plusz évek óta ugyanazt a játékot adja ki más-más skinnel. Sega borzalom amit művel újabban, csak azok a játékok értékelhetőek, ahol a fejlesztők kvázi önjáró módon működnek (Creative Assembly), amibe beleugat az olyan is.

Szal úgy érzem, hogy kiválasztottad _A_ kivételt a nagy kiadók közül.

És nem érzem, hogy kompetenciával lenne gond. Technikailag soha nem látott szintű megoldásokkal kapjuk a butaságig egyszerűsített, kaptafa, unalmas, ambíciómentes játékokat.

A másik véglet meg Molyneux, aki meg mindig túltolja a víziót, aminek aztán felét sem tudja a cége megvalósítani. De ő azért eléggé egyedi jelenség, meg szerintem George Lucas szindrómás a fazon. Értem ezt úgy, hogy neki van tulajdonítva egy csomó igazi klasszikussá emelkedett játék sikere, de csak addig tudott értékelhetőt alkotni, amíg nem emelkedett atyaúristen státuszba, és mertek neki ellentmondani. Amióta teljesen szabad keze van a saját cégében, azóta eléggé szemét jön tőle.

Xellius (törölt) 2015.04.13. 16:33:42

@Bobby Newmark:
PS, PS2, NES, SNES, N64, Wii, GBA, PSP majd PC es Wii U.

A Nintendo sajat jatekai szinte mindig valami ujat vagy ujdonsagot tartalmaz, mert ott engedik a kreativitast es nem csak egy egyszeru kontrollere van (en ugy vagyok a Nintendoval mint az HBO sorozattokkal -legalabb egyszer kotelezo). De a vilag nem tokeletes es a felsorolt cegek es szemelyek valoban sok rosszat tettek, DE nincs olyan pont a vilagban, ahol hiba nelkul fejlodne valami is ki. Latod, hogy sok szar (neha jo) DLC, early access stb. bugyrai nyilnak nap mint nap, DE azt kell tenni csak (eleg sok vasarlonak kene amugy), hogy nem veszed meg a jatekot (ahogyan ezt fentebb is irtad mar).
Es nem, nem beszelunk egymas mellett el, mivel digitalis jatek = osszes platform, meg ha esetleg Neked nincs, csak PC-d.
Csak a PC-t emlitve en a Tomb Raider Anniversary, Legend es TR 2013-al eleg jol elszorakoztam a tobbi resze meg nem lett valami fenyes. Mass Effect 1-3 is tetszet, baaar voltak vele gondok. Dead Space 1-3, Alien: Isolation, Batman Asylum (1-2), 1-2 Lego jatek (LotR, Hobbit, Marvel, Batman 2-3, Star Wars 1-3), Dark Souls 1-2, Ryse: Son of Rome, The Talos Principle, Borderlands 1-2 + pre sequel, Skyrim, Valkyria Chronicles, The Walking Dead, Game of Thrones, stb.
1-2 MMO: Guild Wars 2, Tera Online (USA), Secret World.
Meg evente 2-3 alkalommal SNES-re megjelent Mega Man X-et vegigtolom.
Igy vegere pedig: Szerintem addig nem szabad / nem kell elvarni semmit sem a kiadoktol, fejlesztoktol, amig a Goat Simulator, az Euro Truck Simulator es a tobbi lomtarba valo jatek kepes a steamen a top sellers-be bekerulni es ottmaradni 1-2-3 heten keresztul. Ha az embereknek ez kell, hat akkor ezt fogjak kapni, mert sok fejlesztonek vagy kiadonak csak a penz szamit nah meg neha a megelhetes.

manson karcsi · goo.gl/FVvVX 2015.04.13. 19:20:34

@Stöki: no igen, ezt én is vágom, csak játékneveket nem. nem vagyok már annyira up2date, mint voltam a '90-es években.
top 10 f2p, top 10 preorder, top 10 stinkbomb, vagy ilyenek. kattgyűjtő poszt-tipp, stökörítésben. ha már az a hp is ilyen gawker-szinten operál a főoldalon.

enpera · http://c64blog.wordpress.com 2015.04.13. 20:06:25

@Bobby Newmark: érintőképenyővel nagyon jókat lehet játszani, ha jó a játék.
Amúgy az emulátorok meg szarok, nem 100%-osak, illetve pc-m sincs amin emulálnék :) fizikai c64 és amiga 1200 van az asztalomon egy dell lcd monitorral.
Vaterán 5ért már simán vehetsz c64-et, lemezt meg bárhol adnak, én is :)

Serathis 2015.04.13. 20:53:51

Ha már a flash játékok szóba jöttek. Nagyon javaslom az Epic Battle Fantasy, a Gemcraft (magyar fejlesztés), Monsters Den és a Bullet Heaven szériát! Nagyon megérik az árukat (lévén ingyenesek).

False_GOD 2015.04.15. 11:27:35

@Xellius: Azért a goat simulator nem véletlenül top seller, mert nulla grafika ugyan, és tartalomra se sok /de nem is kevés mint egy codban, vagy order1886-ban, vagy ac vagy nézőebek/, viszont ott látszik az 5let és a kreativitás, és hogy nem úgy állnak hozzá, hogy most jól átkúrjuk a vevő fejét a palánkon.

Xellius (törölt) 2015.04.15. 18:27:57

@False_GOD: Csak a kezdetek ota levo tobb szaz bugot (es tobb tucat ha nem tobb szaz elgepelest) nem javitottak ki es kidobtak a Goat MMO-ot is azota (ami majdhogynem 0 munka volt). Az 'otletek' halovanyak es alig (vagy nem) fejlodik a jatek. Az AC legalabb 15-20 ora hosszu, barmennyire is copy-paste az uj resz.
Jatszottal mar valaha a Spore-al, vagy a Katamari Damacy-val? Nagyon remelem csak vicceltel.

anarch 2015.04.16. 13:19:29

Mmm, remélem a boss fight-okat most nem adták ki fejlesztésbe egy másik csapatnak :).

Donjon 2015.04.22. 08:28:20

@tsimike: Malikot meg lehet menteni? Én simán elsettenkedtem a fickók mellett, azt gondoltam esélytelen.

tsimike 2015.04.22. 08:40:18

@Donjon: Hát hogyne... én úgy szoktam, hogy levadászom a snipereket, majd a 3 heavy-t, utána meg jönnek az apraja. A lényeg hogy ne tudják nagyon szétlőni a repülőt. Legyen egy EMP-d is, mert lesz egy boxguard is, amint az megjelenik küld is rá a gránátot, mert az nagyon gyorsan kinyírja. De ahogy olvashattad, meg lehet csinálni vérontás nélkül is (ami nekem eddig még nem sikerült...)!

Donjon 2015.04.22. 09:26:31

@tsimike: Eddig nem nagyon öltem meg senkit, egyszer véletlen hosszan nyomtam a Q-t és meghalt, de vigyázok az emberekre. :)

tsimike 2015.04.22. 09:30:05

@Donjon: Én is így szoktam, csak itt túl gyorsan történt minden, és mindenképp meg akartam menteni. De majd kipróbálom egyszer a humánus megoldást is.
süti beállítások módosítása