HTML

IDDQD

Félkomoly játékblog azoknak, akik tudják, mi az IDDQD, és azoknak, akik nem. Kazuárokat is szívesen látunk.

Itt támogathatsz minket

PayPal:

Patreon:

 patreon_fejlec_kicis.png

Utolsó kommentek

A játék, amiben ha meghalsz, nem játszhatsz többet

2015.03.21. 10:00 Stöki

Pár éve volt már itt egy hosszabb agymenés arról, hogy a végleges „game over” hogy kikopott a videojátékokból, mert mentés van meg checkpointok, meg vannak játékok, amikben már meghalni sem lehet. Na, a minap a PAX-en bemutatott Upsilon Circuit nem ilyen játék. Sőt, nem is csupán játék, hanem közösségi kísérlet.

A műfaját tekintve leginkább egy mobára emlékeztető programban nyolc játékos játszik egyszerre, két négyfős csapat egymás, illetve a környezet szörnyei ellen. A csavar az, hogy csupán egyetlen szerveren fut a játék, tehát a világon egyszerre csak ez a nyolc játékos játszhat az Upsilon Circuittal, és ha valaki meghal, akkor annyi, kész, vége, finito, nincs feltámadás, új karakter generálása, emberünk nem játszhat tovább a játékkal. A halott játékos helyére ekkor beugrik valaki a nézők közül – mert a játék része a nézőközönség is.

A világ egyetlen Upsilon Circuit-partiját ugyanis Twitch-szerű csatornán követik vélhetően több mint nyolcan, arra várva, hogy egy játékos halálakor besorsolja őket a gép a játékba. De addig sem unatkoznak, ugyanis a közönség dönt arról, hogy a játékosok által gyűjtött bónuszokat, tápokat és tapasztalati pontokat mire költik és hogyan osztják szét.

Persze mindez még csak bemutató volt a PAX-on, nem tudni még sem a játék premierjét, sem azt, hogy milyen árazási modellel fog dolgozni. Nagyon kíváncsi vagyok az utóbbira, az ötlet mindenesetre elég érdekes. A fenti videóban a PC Gamer interjúja látható a készítőkkel.

(De persze az egyszerhalós játékok királya továbbra is az 1986-os Sub Mission marad, amiben két embert kellett megmenteni egy űrlény karmaiból mindenféle tengeralattjárós pályákon. Ha a játékos kudarcot vallott, a program törölte a lemezről az egyik embert. Ha megint kudarcot vallott, akkor a másikat is, így többet egyáltalán nem lehetett játszani a programmal.)

9 komment

Címkék: PAX upsilon circuit furcsa játék

A bejegyzés trackback címe:

https://iddqd.blog.hu/api/trackback/id/tr957286969

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Wildhunt 2015.03.21. 16:43:06

Most eszembe jutott a Breach, ami ha elvesztettél egy pályát, törölte a squad leadert. Én ebben ki nem bírnám, hogy üljek és várjam, míg valaki kiesik, és az RNG kisorsol helyette. És még fizessek is érte. Ennyi erővel elkezdek kockát dobálni, és örülök, ha hatos

bioLarzen 2015.03.21. 20:15:32

Ez tökéletesen megfelel annak, ahogy anno, gyrekkoromban a négyes tengót játszottuk (ami nem összetévesztendő a lábtenisszel!): annyi gyerek vot a lakótelepen, hogy minden egyes kör végén a legutolsó helyére beszállt valaki - és a kiesett lúzernek (nem ritkán nekem...) aznap már nem nagyon volt esélye újra beszállni :)

SupRman 2015.03.22. 01:09:18

Mit mondjak elég ostoba egy ötlet:

1. Játék ingyenes lesz, mert amúgy ki a fene fog fizetni egy próbálkozásért?

2. Onnantól kezdve, hogy soha többet nem játszhatok egy játékkal miért is érdekelne a továbbiakban?

3. Első napokban hatalmas felhajtás de 8 ember játszik mondjuk 5 percenként meghal valaki: 284 ember/nap. Aha jól van. Inkább lottózok, de gyanítom a másik 10ezer ember is iszonyatosan gyorsan rá fog unni a várakozásra.

Azon kívül, hogy kitaláltak valami abszurdat semmi értelme az egésznek, de kíváncsian várom más emberek pozitív véleményét miért is jó ez.

Everyl 2015.03.22. 15:42:16

kinek mi, en pl a halj meg batran, semmi jelentosege koncepcioval nem tudok egyeterteni.

tesztnek jo, hatha lesz arra igeny, hogy legyen valami bunti, ha az ember felelotlen/ugyetlen. Jo nyilvan nem lesz ilyen, max fun projectben, gondolom egy WC jellegu nagyagyu rengeteg felhasznalot veszitene, ha teszem azt nem az a 2 perc lenne a bunti, amig visszalebegek a hullamhoz, hanem mondjuk targy bukta.

Sunsetjoy · http://retemu.blog.hu 2015.03.22. 20:13:51

Én még vírusmarketingre tudok gondolni a készítők részéről, mert a felhajtás (nem egy nagy az se) segítségével kapnak egy publicitást, kapnak visszajelzést és kapnak tesztereket. Plusz költség nélkül.
Aztán megjelenik egy új játékuk, hogy "emlékszel az upsilonra? Na ugyanazok csinálták, de itt már nincs permadeath, sőt figyelembe vették a véleményeket, milyen sirály lesz..."

Az utóbbi években volt egy-két játék, aminek többet toltak a hírverésébe, aztán milyen mosottsz@r lett a végére, amikor viszont már megvették az elején a játékosok. Aztán vagy megjavul patchek és fizetős DLC-k keretében a játékmenet meg az élmény, vagy nem...

Bobby Newmark 2015.03.23. 11:21:22

@SupRman: Na, hát ők ezt most kipróbálják, hogy tényleg így van-e. Brit tudósok jellegű kísérlet, mindenki tudja, mi lesz az eredmény, de még nem csinálta meg senki a korrekt vizsgálatot.

Ha erre van pénzük, idejük, meg energiájuk, hát egészségükre...

Petrow 2015.03.25. 10:56:29

Inspired by: Dio2-ben Hardcore módban Lvl 45-ös sorci főbe harap - ketté töröd dühödben a lemezt.

jtrencsenyi 2015.03.27. 15:56:17

@SupRman: pont azt akartam én is írni, mint amit Sunsetjoy. Kiadják a játékot, lesz nagy csinnadratta körülötte és a második indie játékukkal meg már keresnek is - nem keveset... :)
süti beállítások módosítása