Pár éve volt már itt egy hosszabb agymenés arról, hogy a végleges „game over” hogy kikopott a videojátékokból, mert mentés van meg checkpointok, meg vannak játékok, amikben már meghalni sem lehet. Na, a minap a PAX-en bemutatott Upsilon Circuit nem ilyen játék. Sőt, nem is csupán játék, hanem közösségi kísérlet.
A műfaját tekintve leginkább egy mobára emlékeztető programban nyolc játékos játszik egyszerre, két négyfős csapat egymás, illetve a környezet szörnyei ellen. A csavar az, hogy csupán egyetlen szerveren fut a játék, tehát a világon egyszerre csak ez a nyolc játékos játszhat az Upsilon Circuittal, és ha valaki meghal, akkor annyi, kész, vége, finito, nincs feltámadás, új karakter generálása, emberünk nem játszhat tovább a játékkal. A halott játékos helyére ekkor beugrik valaki a nézők közül – mert a játék része a nézőközönség is.
A világ egyetlen Upsilon Circuit-partiját ugyanis Twitch-szerű csatornán követik vélhetően több mint nyolcan, arra várva, hogy egy játékos halálakor besorsolja őket a gép a játékba. De addig sem unatkoznak, ugyanis a közönség dönt arról, hogy a játékosok által gyűjtött bónuszokat, tápokat és tapasztalati pontokat mire költik és hogyan osztják szét.
Persze mindez még csak bemutató volt a PAX-on, nem tudni még sem a játék premierjét, sem azt, hogy milyen árazási modellel fog dolgozni. Nagyon kíváncsi vagyok az utóbbira, az ötlet mindenesetre elég érdekes. A fenti videóban a PC Gamer interjúja látható a készítőkkel.
(De persze az egyszerhalós játékok királya továbbra is az 1986-os Sub Mission marad, amiben két embert kellett megmenteni egy űrlény karmaiból mindenféle tengeralattjárós pályákon. Ha a játékos kudarcot vallott, a program törölte a lemezről az egyik embert. Ha megint kudarcot vallott, akkor a másikat is, így többet egyáltalán nem lehetett játszani a programmal.)
Utolsó kommentek